Toon posts:

ruimte kwijt op 250 gb harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Dell systeem gekocht en gelijk wat gezeur met dit systeem. Hij staat nu al 3 weken ongebruikt. Wie kan me wat advies geven?

Het gaat om het volgende:

De computer heeft een harddisk van 250 gb. Ik had gezien dat hij was verdeeld in 3 partities. Een daarvan was gekoppeld aan station C:

Aangezien ik meerdere partities wilde, en aangezien er een nederlandse versie van XP pre geinstalleerd opstond besloot ik de C: partitie te formateren en er een engelse versie van XP op te zetten.

Na het formateren en ijdens het installeren kon ik echter maar bij 1 partitie komen, en deze bleek maar 130 gb groot te zijn. Van de overige 120 gb ruimte zag ik niks.

Ik heb dit gemeld bij Dell en kreeg zodoende deze week een nieuwe harddisk opgestuurd.. Ik heb er geen documentatie bij gekregen.

Gisteren heb ik de harddisk in mn PC gezet en bij de insatllatie van XP zag ik weer maar 130 gb ruimte.

Waar ligt dit toch aan???? Waar is de overige 120 gb? Bij de XP insatallatie kan ik verder niks kiezen dan die 130 gb partitie, er word geen andere ruimte aangegegeven.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:22

LegacyCode

De crack van de division

Welke versie heb je van Windows XP, met SP1 of SP2 of zonder een van beide???
Met wat rondzoeken vind je zeker en vast relevante info.
Gelijk http://support.microsoft....b%3Bnl%3B303013&x=17&y=19

legacycode.net

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-02 20:45

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

en in de FAQ ofc :)

http://gathering.tweakers...ssages/649273#hddlimieten

[ Voor 57% gewijzigd door dupondje op 21-05-2006 18:43 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

uuh faq?
OM FAQ / Beleid

/edit spuit 11

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 21-05-2006 18:44 ]

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag -> schijfbeheer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo ver dat XP geinstalleerd en al er op staat. Ik nog alleen de schijf er in gezet, en heb mn windows XP cd in mn Ck D-Rom speler gestopt.
Ik moet kiezen op welke plek ik XP wil installeren om de harddisk. Ik zie dat ik alleen maar kan kiezen uit 130 gb ruimte.. terwijl mn schijf 250 gb groot hoort te zijn...

Ik moet maar weer eens gaan bellen met Dell. Wie weet staat er weer een vage partitie op of zo....

Waar ik trouwens ook van baal is dat de voeding een iritnate hoge piep geeft na uitschakelen.. pas als de stroom er af is is hij stil..

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
:Z

Ik snap al in de eerste plaats niet dat Dell jou een nieuwe harddisk gestuurd heeft. Aangezien er 90% kans is dat het probleem zich daar niet bevindt.

Ik snap ook al niet dat je een dell-systeem bestelt met een nederlandstalige XP en er vervolgens een engelstalige versie erop zet. Dat is betalen voor 2 licenties terwijl je er maar 1 gebruikt. Je kunt die engelstalige versie selecteren bij aankoop van je systeem.

Vervolgens: als je even in de FAQ kijkt zie je dat Windows XP pre-SP1 problemen kan hebben om grotere partities dan 130GB te zien. Hiervoor moet je dus via programma's zoals nLite SP2 op je Windows installatie-CD slipstreamen.

Je mag mij die zogezegd stukke hard disk gerust opsturen.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 03:58

lordsnow

I know nothing

Heb je SP2 al wel geinstalleerd?

//edit: ik wil die "kapotte" HD ook wel hebben :)

[ Voor 46% gewijzigd door lordsnow op 21-05-2006 21:39 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord. Zie het linkje van dupondje :) Oftewel minimaal SP1 installeren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.