[19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 5.459 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
H004 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:14:
(...)

nare man was sneller klaar met typen... :)
Nouja, als je het echt zuiver wilt zeggen zorgt een grotere FOV er natuurlijk niet voor dat je vérder ziet dan anderen, je ziet alleen breder. Immers je kijkt in een grotere hoek dan normaal (veel spellen gebruiken een FOV van 90). Maar, als je FOV groter wordt, zeg 110, dan is het een logisch gevolg dat - bij een normale 4:3 monitor - hetgene dat je op het scherm ziet meer in elkaar gedrukt wordt. Het scherm vervormt dan.

Ik moet zeggen dat ik een ongelooflijk hard hoofd heb in dat soort stomme geintjes. Net zoals toen ASUS een keertje kwam met 'gamer drivers' die bij het renderen van een level de texturen weg lieten, en alleen een wireframe overlieten, zodat je je tegenstander door muren heen kon zien. Echt, wat die hardware-apen soms denken...gamers vinden het HELEMAAL NIET LEUK om een 'technische' voorsprong te hebben op anderen. Op die manier 'valsspelen' is gewoon voor flikkers. Wat is de lol van gamen dan nog?

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
nare man schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:09:
FOV is field of view, oftewel het aantal graden dat je om je heen kunt kijken vanuit first person perspective. Als je de aspect ratio van het beeld verandert, verandert ook de FOV. Met widescreen 'zie je meer' even heel dom gezegd. Bepaalde spellen hebben online alleen een fixed FOV, en omdat je - tenminste naar ik begrijp - bij spellen die breedbeeld ondersteunen een andere FOV hebt, kun je die dus niet (eerlijk) online spelen en is dat dus een probleem. En terecht overigens.
H004 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:14:
Volgens mij is het zo dat er voor sommige spellen cheats zijn geschreven die ervoor zorgen dat je Field of View groter is dan zonder de cheat, maw. dat je meer ziet dan je tegenstander, en dat je je tegenstander dus ook eerder ziet dan hij jou. Bij een breedbeeldscherm heb je ook een bredere field of view dan je tegenstander met een 4:3- of 5:4-scherm. Je ziet je tegenstander dan ook eerder dan hij jou, wat jou een voorsprong geeft, en dat is dus een soort vorm van 'cheaten', wat door anti-cheat-software dus aangemerkt kan worden als cheaten, wat je een kick van de server kan opleveren. Volgens mij bedoelen ze dat ermee.

nare man was sneller klaar met typen... :)
Ehh, dit is dus wel heel erg, zeker omdat ik bijna de 205BW wilde kopen terwijl ik online FPS (CS:Source) speel.

Ik vraag me echt af of dit zó erg is als dat artikel beweert. Ik speel wel eens CS op mijn laptop (1280*800), en ben nog nooit gekickt oid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-12-2024

TetsuoShima

low energy output

Anoniem: 144949 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:17:
@Tetsuoshima: welk scherm van viewsonic heb je dan net, ook de vp930 (en zoja, wat zij de bevindingen?? :) )
Ik was denk ik een van de laatsten die nog een VP191S gekocht heeft. Ze waren al aangekondigd om uit productie te gaan toen ik hem kocht. Ik heb toen ook een review gepost in een van de vorige 19" topics. Ik ben er ondertussen nog altijd zeer tevreden over trouwens. Games/films/webpages/desktop/... alles dik in orde. De VP930 zou volgens wat ik lees ongeveer gelijk moeten zijn, alleen nog minder last van 'twinkeling' (bij de vp191 is dat ook miniem, maar in sommige scenes als je dr op let zie je het wel), dus ik veronderstel dat je geen spijt zal krijgen van je aankoop. :)

Over die garantie: jullie zijn er uit ondertussen zie ik. Dat van die subpixels zal toendertijd ook wel bij de VP191 gestaan hebben, dus ik heb me waarschijnlijk toch niet helemaal vergist dan. :)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:10
Iemand al BF2 gespeeld op de 940BW of een andere widescreen?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Bhai schreef op maandag 10 juli 2006 @ 00:39:
[...]

Ehh, dit is dus wel heel erg, zeker omdat ik bijna de 205BW wilde kopen terwijl ik online FPS (CS:Source) speel.

Ik vraag me echt af of dit zó erg is als dat artikel beweert. Ik speel wel eens CS op mijn laptop (1280*800), en ben nog nooit gekickt oid. :/
Ik weet ook niet precies hoe het in elkaar steekt. Wel is zeker dat, als je de aspect ratio verandert, je FOV gewoon mee móet veranderen. Dat is het hele idee van breedbeeld. Als je gewoon een rits pixels erbij plakt aan de zijkant van het scherm maar je laat het spel hetzelfde beeld sturen, dan krijg je vervorming. Breedbeeld heeft immers pas zin als je in die extra rij pixels ook echt iets ziet dat er bij een gewone monitor niet zit. Er zal gewoon méér beeldinformatie moeten worden gestuurd - mijn verstand zegt dat er dan ook gewoon méér gerenderd moet worden zodat spellen die écht, native, geschikt zijn voor breedbeeld iets langzamer draaien.

Of servers in staat zijn dat te herkennen durf ik niet te zeggen, maar ik vind het wel een zorgelijke ontwikkeling. Hardwarefabrikanten snappen wel vaker niet dat gamers het helemaal niet leuk vinden om een technische voorsprong te hebben (tenminste niet als ze een beetje normaal kunnen denken en niet van die g4yl0rd kids zijn).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tijd voor een deel 20. Wie voelt zich geroepen? :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.