Van een opgedoekt bedrijf heb ik een stapeltje werkstations over genomen. Op de pallet vond ik ook een AS/400. Het lijkt me leuk om meer van deze machine te weten te komen, maar vooralsnog weet ik niet eens wat de specs zijn van het apparaat.
De sticker aan de voorzijde verteld mij dat het gaat om een AS/400 eSeries 9406. Nu heb ik slechts de 'kast' en geen terminal dus het apparaat via een seriele console benaderen is geen optie. Er zit wel een netwerkkaart in.
Ik heb diverse topics gezelen over de AS/400:
Koetje op AS400?
As400 studiemateriaal
[rml][ AS400] hoe aan de praat te krijgen ?[/rml]
Waarvoor wordt AS400 gebruikt?
AS400 Terminals, nog te krijgen?
AS 400, wat moet ik ermee?
Ook links in de diverse topics naar oa. de IBM website heb ik al bekeken. Wat ik echter zoek is gewoon een simpele stappenlijst hoe ik het apparaat op een PC aansluit, welke software ik op die PC zet. Hoe ik het IP-Adres kan achterhalen en hoe ik vervolgens inlog.
De sticker aan de voorzijde verteld mij dat het gaat om een AS/400 eSeries 9406. Nu heb ik slechts de 'kast' en geen terminal dus het apparaat via een seriele console benaderen is geen optie. Er zit wel een netwerkkaart in.
Ik heb diverse topics gezelen over de AS/400:
Koetje op AS400?
As400 studiemateriaal
[rml][ AS400] hoe aan de praat te krijgen ?[/rml]
Waarvoor wordt AS400 gebruikt?
AS400 Terminals, nog te krijgen?
AS 400, wat moet ik ermee?
Ook links in de diverse topics naar oa. de IBM website heb ik al bekeken. Wat ik echter zoek is gewoon een simpele stappenlijst hoe ik het apparaat op een PC aansluit, welke software ik op die PC zet. Hoe ik het IP-Adres kan achterhalen en hoe ik vervolgens inlog.