Zoals de topic al aangeeft, de keuze is voor mij vrij lastig. Ik heb nu een 22 Inch Electron BlueIII CRT scherm van LaCie. Dit scherm kan eigenlijk niet overtroffen worden, maar vanwege ruimte gebrek en al die elektroden die op me afgevuurd worden
wil ik toch een overstap maken.
Wel nu, ik heb zelf de keuze gemaakt tussen (weer) een LaCie de me eigenlijk nu al niet meer teleur kan stellen, want ze maken naar mijn mening de beste schermen. Of de wat scherper geprijsde Dell.
Het gaat om deze 2 typen:
LaCie
Deze 20-inch LaCie 120 LCD-monitor, ontworpen om de digitale professional een revolutionaire kijkervaring te bieden, is voorzien van onze exclusieve LaFrame, waarmee uw ogen minder worden afgeleid: een aanzienlijke verbetering qua kijkcomfort en de beeldscherpte. De antireflectieve eigenschappen verminderen de door omgevingslicht veroorzaakte schittering, zodat uw werk op het scherm duidelijk zichtbaar is. Het Premium MVA LCD-paneel biedt een uitzonderlijk hoge contrastverhouding van 700:1, een uitstekende resolutie van 1600x1200 (UXGA) en ruime horizontale en verticale gezichtshoeken van 170 graden. Slank, plat en zwart: deze ergonomisch verantwoorde monitor past in uw werkomgeving dankzij de flexibele standaard, waarmee de monitor in hoogte kan worden versteld, gekanteld en gedraaid.
Voordelen voor de gebruiker:
- Unieke LaFrame voor kijkcomfort en scherpte.
- Hoge contrastverhouding 700:1 en hoge resolutie 1600x1200 (UXGA).
- Ruime gezichtshoeken: 170° horizontaal/verticaal.
- In hoogte verstelbare standaard, kantelen en draaien.
De Dell:
Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch breedbeeld LCD-flat-panelbeeldscherm. Helderheid van 300 cd/m2, contrast van 600:1, reactietijd van 16 ms. Midnight Grey TCO99
Kenmerken en voordelen
Grootte en type van beeldscherm : 20-inch (51,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1680 x 1050 (WSXGA+)
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 600:1
Afmeting h x b x d : 391 / 491 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 472 x 230 mm
Gewicht : 7,9 kg
Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja (100 mm reisstand) / optionele AS500 Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream
Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
LaCie is in voordeel met zijn hogere resolutie, Dell heeft weer een voordeel doordat het een breedbeeld betreft. Zeker dat laatste is wat toekomst betreft misschien een pré.
De prijzen volgens de laatste watch:
LaCie 662.37 (incl BTW)
Dell € 465,65
Iemand die me kan helpen of onderbouwen met wat facts welke ik beter kan nemen.
PS: gamen doe ik niet veel, films kijken liever op TV, voornamelijk Office, Internet en muziek
PS2: dit is geen verkapte wat heb ik een luxe probleem, maar wil graag een goede keus maken. Bijvoorbeeld mensen die een LaCie of juist een Dell scherm hebben etc..
Wel nu, ik heb zelf de keuze gemaakt tussen (weer) een LaCie de me eigenlijk nu al niet meer teleur kan stellen, want ze maken naar mijn mening de beste schermen. Of de wat scherper geprijsde Dell.
Het gaat om deze 2 typen:
LaCie
Deze 20-inch LaCie 120 LCD-monitor, ontworpen om de digitale professional een revolutionaire kijkervaring te bieden, is voorzien van onze exclusieve LaFrame, waarmee uw ogen minder worden afgeleid: een aanzienlijke verbetering qua kijkcomfort en de beeldscherpte. De antireflectieve eigenschappen verminderen de door omgevingslicht veroorzaakte schittering, zodat uw werk op het scherm duidelijk zichtbaar is. Het Premium MVA LCD-paneel biedt een uitzonderlijk hoge contrastverhouding van 700:1, een uitstekende resolutie van 1600x1200 (UXGA) en ruime horizontale en verticale gezichtshoeken van 170 graden. Slank, plat en zwart: deze ergonomisch verantwoorde monitor past in uw werkomgeving dankzij de flexibele standaard, waarmee de monitor in hoogte kan worden versteld, gekanteld en gedraaid.
Voordelen voor de gebruiker:
- Unieke LaFrame voor kijkcomfort en scherpte.
- Hoge contrastverhouding 700:1 en hoge resolutie 1600x1200 (UXGA).
- Ruime gezichtshoeken: 170° horizontaal/verticaal.
- In hoogte verstelbare standaard, kantelen en draaien.
De Dell:
Dell Ultrasharp 2005FPW 20-inch breedbeeld LCD-flat-panelbeeldscherm. Helderheid van 300 cd/m2, contrast van 600:1, reactietijd van 16 ms. Midnight Grey TCO99
Kenmerken en voordelen
Grootte en type van beeldscherm : 20-inch (51,0 cm) active matrix TFT
Resolutie : 1680 x 1050 (WSXGA+)
Reactietijd, helderheid en contrastverhouding : 16 ms / 300 cd/m2 / 600:1
Afmeting h x b x d : 391 / 491 (gecomprimeerd / uitgebreid) x 472 x 230 mm
Gewicht : 7,9 kg
Ingangen : Analoog, digitaal, S-Video, composite
In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja (100 mm reisstand) / optionele AS500 Sound Bar
Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening : 4 poorten downstream, 1 upstream
Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag
LaCie is in voordeel met zijn hogere resolutie, Dell heeft weer een voordeel doordat het een breedbeeld betreft. Zeker dat laatste is wat toekomst betreft misschien een pré.
De prijzen volgens de laatste watch:
LaCie 662.37 (incl BTW)
Dell € 465,65
Iemand die me kan helpen of onderbouwen met wat facts welke ik beter kan nemen.
PS: gamen doe ik niet veel, films kijken liever op TV, voornamelijk Office, Internet en muziek
PS2: dit is geen verkapte wat heb ik een luxe probleem, maar wil graag een goede keus maken. Bijvoorbeeld mensen die een LaCie of juist een Dell scherm hebben etc..