Ik heb een PC gekockt om op te kunnen gamen en te internetten. Maar het gamen raakt steeds meer op de achtergrond, en het enige wat ik nog doe is photoshoppen, tekstverwerken, internetten, en multimedia (video en MP3 ETC.) Omdat windows mij niet heel erg bevalt kwam ik op het idee om een apple te nemen, en mijn huidige systeem te verkopen. Nu kwam eerst de vraag, kan ik op apple wel alles doen? Volgens mij is daarop het antwoord: Ja, behalve gamen. Toen kwam vraag 2..
Is het nuttig om over te stappen, of heb je er weinig aan?
(iemand ervaring mee?)
Als het een goed idee zou zijn, wat moet ik dan hebben?
Ik heb weinig verstand van Apple hardware, en zie allerlei lage kloksnelheden (Powermacs met 500 MHz), en ik gok dat dat heel wat anders is als bij een x86...
Omdat ik maar student (of eigenlijk zelfs scholier) ben is mijn budget redelijk beperkt (550€ max). Ik kwam hiermee uit op een Powermac G3 of G4, een Mac Mini G4 en, als ik nog even hard spaar, een mini intel.
Het voordeel van een PPC is dat photoshop, en veel andere Mac software erop draait. maar het nadeel is dat het uitsterft. Een groot voordeel van de mini is dat deze weinig stroom gebruikt, en lekker klein is. (en mooi!)
Wat hiervan levert een redelijke preformance op, zodat ik tijdens het photoshoppen ook nog een film MSN en een browser open kan hebben?
Wat ik bijv. gezien had was een Powermac G4 733 met 1GB.
Is dat wat?
Ik heb in mijn huidige PC nog een Geforce 6600GT (AGP). Kan ik die ook in een G4 AGP stoppen, en levert dat wat op?
Totslot, sorry voor de lange post
Is het nuttig om over te stappen, of heb je er weinig aan?
(iemand ervaring mee?)
Als het een goed idee zou zijn, wat moet ik dan hebben?
Ik heb weinig verstand van Apple hardware, en zie allerlei lage kloksnelheden (Powermacs met 500 MHz), en ik gok dat dat heel wat anders is als bij een x86...
Omdat ik maar student (of eigenlijk zelfs scholier) ben is mijn budget redelijk beperkt (550€ max). Ik kwam hiermee uit op een Powermac G3 of G4, een Mac Mini G4 en, als ik nog even hard spaar, een mini intel.
Het voordeel van een PPC is dat photoshop, en veel andere Mac software erop draait. maar het nadeel is dat het uitsterft. Een groot voordeel van de mini is dat deze weinig stroom gebruikt, en lekker klein is. (en mooi!)
Wat hiervan levert een redelijke preformance op, zodat ik tijdens het photoshoppen ook nog een film MSN en een browser open kan hebben?
Wat ik bijv. gezien had was een Powermac G4 733 met 1GB.
Is dat wat?
Ik heb in mijn huidige PC nog een Geforce 6600GT (AGP). Kan ik die ook in een G4 AGP stoppen, en levert dat wat op?
Totslot, sorry voor de lange post
[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 19-05-2006 08:25 . Reden: dat kon ook wel anders ]