[noob zoekt apple] Hulp gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb een PC gekockt om op te kunnen gamen en te internetten. Maar het gamen raakt steeds meer op de achtergrond, en het enige wat ik nog doe is photoshoppen, tekstverwerken, internetten, en multimedia (video en MP3 ETC.) Omdat windows mij niet heel erg bevalt kwam ik op het idee om een apple te nemen, en mijn huidige systeem te verkopen. Nu kwam eerst de vraag, kan ik op apple wel alles doen? Volgens mij is daarop het antwoord: Ja, behalve gamen. Toen kwam vraag 2..

Is het nuttig om over te stappen, of heb je er weinig aan?
(iemand ervaring mee?)

Als het een goed idee zou zijn, wat moet ik dan hebben?
Ik heb weinig verstand van Apple hardware, en zie allerlei lage kloksnelheden (Powermacs met 500 MHz), en ik gok dat dat heel wat anders is als bij een x86...
Omdat ik maar student (of eigenlijk zelfs scholier) ben is mijn budget redelijk beperkt (550€ max). Ik kwam hiermee uit op een Powermac G3 of G4, een Mac Mini G4 en, als ik nog even hard spaar, een mini intel.
Het voordeel van een PPC is dat photoshop, en veel andere Mac software erop draait. maar het nadeel is dat het uitsterft. Een groot voordeel van de mini is dat deze weinig stroom gebruikt, en lekker klein is. (en mooi!)

Wat hiervan levert een redelijke preformance op, zodat ik tijdens het photoshoppen ook nog een film MSN en een browser open kan hebben?
Wat ik bijv. gezien had was een Powermac G4 733 met 1GB.
Is dat wat?

Ik heb in mijn huidige PC nog een Geforce 6600GT (AGP). Kan ik die ook in een G4 AGP stoppen, en levert dat wat op?
Totslot, sorry voor de lange post :+

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 19-05-2006 08:25 . Reden: dat kon ook wel anders ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:50

Floor-is

5.2

Over je videokaart: geen idee :P

Er van uitgaande dat je een scherm hebt (en evt keyboard en muis) is de Mac Mini de beste keuze volgens mij. Het is inderdaad geen G5, maar dat is ook niet haalbaar met je budget. Ik heb zelf een PowerBook met een 1,25Ghz G4 (en 1GB RAM) en die werkt echt snel zat voor wat je wilt doen. Lightroom/Photoshop, een filmpje kijken, adium (icq/msn) en irc open is geen enkel probleem. Okay het is wel zwaar voor je systeem, maar je actieve window blijft gewoon prima reageren, je filmpje gaat niet stotteren zegmaar. :)

Het is niet wat je wilt horen wellicht, maar als je je budget wat kunt rekken, kan je soms hele leuke dingen kopen. Ik had voor 1100 een iMac g5 met een 20" scherm (en genoeg geheugen enzo), maar dan moet je wel goed op blijven letten op de 2e hands mac sites. :)

Bericht hierboven

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Op apple-history.com zie ik dat de G4 een NVidia GeForce2 MX videokaart heeft (de Quicksilver ook, zie hier).

Addit: en de nieuwere G5's zie ik met een 'NVIDIA GeForce 6600 LE with 128MB of GDDR SDRAM', dus ik neem aan dat het omwisselen van de kaart het proberen waard is (tenminste als je een groot scherm gaat gebruiken, anders merk je waarschijnlijk niet echt veel verschil).

[ Voor 42% gewijzigd door benoni op 19-05-2006 01:22 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
je kunt die kaarten niet zomaar uitwisselen. macintosh versies van die videokaarten hebben vaak een andere bios erin zitten, dus gewoon inprikken zonder er iets mee te doen lukt je niet.

op internet zijn wel wat guides te vinden om een aantal ATI kaarten te flashen naar hun Mac varianten, maar dat is lang geleden dat ik daarnaar gekeken heb. misschien is Apple wel helemaal bijgedraaid de laatste tijd en kun je gewone AGP kaarten gebruiken, maar in een oude G4 geef ik je 0 kans.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Ik zou nog even doorsparen voor een Mac mini Intel.. Als je toch van plan was je 6600GT op te offeren, kun je hem ook verkopen, daar vang je nog wel bijna €100 voor denk ik.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Spaar nog eventjes lekker door voor een Mini, en daar kan je oftewel in rosetta photoshop draaien, of er windows op zetten en wachten tot CS3 uitkomt. :) De PowerPC is het in mijn ogen niet meer waard en de verkoopwaarde van de PowerPC daalt in principe alleen nog maar en wordt nu nog veels te duur verkocht.

• benoni
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:39:
je kunt die kaarten niet zomaar uitwisselen. macintosh versies van die videokaarten hebben vaak een andere bios erin zitten, dus gewoon inprikken zonder er iets mee te doen lukt je niet.

op internet zijn wel wat guides te vinden om een aantal ATI kaarten te flashen naar hun Mac varianten, maar dat is lang geleden dat ik daarnaar gekeken heb. misschien is Apple wel helemaal bijgedraaid de laatste tijd en kun je gewone AGP kaarten gebruiken, maar in een oude G4 geef ik je 0 kans.
Inderdaad, barticus heeft helemaal gelijk zie ik. Er worden wel 'geschikt gemaakte' 6600GT's verkocht door XFX, maar zelf de PC-versie om gaan flashen schijnt allesbehalve eenvoudig te zijn.

• Kul
matiasjansen schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 00:51:
Spaar nog eventjes lekker door voor een Mini, en daar kan je oftewel in rosetta photoshop draaien, of er windows op zetten en wachten tot CS3 uitkomt. :) De PowerPC is het in mijn ogen niet meer waard en de verkoopwaarde van de PowerPC daalt in principe alleen nog maar en wordt nu nog veels te duur verkocht.
Oorspronkelijk wilde ik een Mini intel, maar ik dacht dat daar geen Photoshop Elemenst2 op kon :P
(Die ga ik legaal kopen, ben het beu om alsmaar gekraakte versies te hebben)

Ik denk dat ik dan maar spaar voor een solo (no upgrades)
Heeft nl. bluetooth en wifi standaard etc :)

Ik heb alleen nog wel een tobo+muis nodig.
Logitech had een speciale apple-set (79€) bedacht. Is dat wat?
Of kan ik beter gaan voor een MX5000 (10 € duurder, 89€)

Als ik wil dualbooten met Ubuntu, moet ik dan de Mac of Pc versie hebben?
Ik dacht de PC, omdat het een x86 is..

En, kun je geheugen ook anders krijgen als bij de apple store?
die vragen 109€ voor een gig, en dat is wat veel..

[ Voor 16% gewijzigd door Kul op 19-05-2006 08:01 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58
Ik heb je topic start maar even aangepast omdat deze niet zo vriendelijk overkwam, ik zie ook niet in waarom die eerste zin er speciaal in moest. De volgende keer mag je dit gewoon achterwege laten hoor :).

• benoni
  • Niet online
KuL schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:57:
[...]
Installing Ubuntu on iMac after Boot Camp
Geheugen is wel uitwisselbaar (al is het wel aan te raden om 'geschikt voor Apple' te kopen, soms wil een Apple het geheugen niet herkenen, bv. bij een vreemde combinatie). Check bijvoorbeeld Kingston.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KuL schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 07:57:
[...]

Oorspronkelijk wilde ik een Mini intel, maar ik dacht dat daar geen Photoshop Elemenst2 op kon :P
(Die ga ik legaal kopen, ben het beu om alsmaar gekraakte versies te hebben)
Kan wel, maar als je het gaat kopen zou ik wachten tot CS3, die native op Intel draait.
Ik denk dat ik dan maar spaar voor een solo (no upgrades)
Heeft nl. bluetooth en wifi standaard etc :)
Leuke machine, maar als je je budget nog een béétje kan rekken tot een dual core zal je daar veel plezier aan hebben.
Ik heb alleen nog wel een tobo+muis nodig.
Logitech had een speciale apple-set (79€) bedacht. Is dat wat?
Of kan ik beter gaan voor een MX5000 (10 € duurder, 89€)
Niet op die marketingtrucjes letten, gewoon een lekker toetsenbord en muis nemen. Aanrader: Logitech UltraX flat keyboard. Past misschien niet helemaal bij je Mac-uiterlijk maar typt geweldig.
Zolang er maar USB op zit zal het gewoon werken.
Lijkt mij ook logisch :)
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Corsair, VS1GSDS667D2) ;)

Verwijderd

Een tip koop geen Apple bagger dingen zijn dat en het OS vind ik persoonlijk veel slechter als Windows.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Niet tevreden met Windows + Ubuntu gebruiker blijkbaar + weinig geld => Waarom niet Ubuntu op je PC alleen draaien voortaan :?
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:59:
Een tip koop geen Apple bagger dingen zijn dat en het OS vind ik persoonlijk veel slechter als Windows.
Dat is ook weer hard door de bocht, maar het is wel een beetje overhyped ja laatste pak hem beet 2 jaar ofzo :/

[ Voor 58% gewijzigd door nero355 op 19-05-2006 10:01 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goeie onderbouwing man :/

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:24
kan jij je statement ook onderbouwen? of is dit gewoon onzinnig gebrabbel?

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

OSX is anders, daarom niet per definitie slechter. Zelf ben ik ook overgegaan van Windows > Ubuntu > OSX, en als je de linux wereld al een beetje kent dan is OSX ineens heel herkenbaar.

Ik zou overigens ook voor de macmini intel gaan. Als OSX inderdaad erg tegenvalt (wat ik betwijfel, het is gewoon leuk net zoals linux maar zonder dat je er veel tijd aan moet besteden) kan je er altijd nog alleen windows en linux op draaien :)

Veel succes

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-02 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Ach, Safari is alleen wat onstabiel als je naar realestate.com.au gaat crash Safari :+ Zo zijn er wel meerdere sites :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:41

TeeDee

CQB 241

Dus omdat jij persoonlijk OS X slecht vind zou de TS geen apple moeten kopen?
Verder: waar is je onderbouwing?

Heb je ervaring met Apple / OS X? Of stam jij nog uit de tijd van 7.6?
alienfruit schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:47:
Ach, Safari is alleen wat onstabiel als je naar realestate.com.au gaat crash Safari :+ Zo zijn er wel meerdere sites :)
Dan neem je toch FireFox?

[ Voor 25% gewijzigd door TeeDee op 19-05-2006 11:54 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:58
Voor het verschil tussen Windows / Os X zijn al genoeg discussies geweest op APL, bij deze dan ook het verzoek om deze discussie achter ons te laten. Of in ieder geval je mening iets beter te onderbouwen.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Dan is er toch iets niet in orde met je mac hoor (als je een mac hebt, wat ik dan niet denk). Bij mij werkt die site prima in Safari.

[ Voor 3% gewijzigd door scenic20 op 20-05-2006 18:29 ]

Somewhere in Europe...

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zelf beni k niet zo een mac kenner maar gezien je eisen, en het overstappen lijkt het me zeer aan te raden om een 'intel' mac te komen, die is ten eerste meer op de toekomst voorbereid en je kan eenvoudiger een dualboot machine creeëren. ook kan je (ondanks dat je niet zo tevreden bent er over) toch windows nog gebruiken mocht je daar soms behoefte aan hebben. De overstap is niet zo ingrijpend als bij een Power.
alleen voor multitasken lijkt het me wel redelijk aan te raden om een core duo versie te kopen... :)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• benoni
  • Niet online
scenic20 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:28:
Dan is er toch iets niet in orde met je mac hoor (als je een mac hebt, wat ik dan niet denk). Bij mij werkt die site prima in Safari.
D'r zit een vreemde pop-up functie in die site die Safari over de kling jaagt, of misschien alleen als je de pop-up blokkeerfunctie gebruikt. Het werkt vanaf de server al niet helemaal jofel, tenminste ik kan me herinneren een stukje ASP code voorbij te zien komen (of PHP zou 't ook kunnen zijn).

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:28

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

GoldenSample schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 18:41:
zelf beni k niet zo een mac kenner maar gezien je eisen, en het overstappen lijkt het me zeer aan te raden om een 'intel' mac te komen, die is ten eerste meer op de toekomst voorbereid en je kan eenvoudiger een dualboot machine creeëren. ook kan je (ondanks dat je niet zo tevreden bent er over) toch windows nog gebruiken mocht je daar soms behoefte aan hebben. De overstap is niet zo ingrijpend als bij een Power.
alleen voor multitasken lijkt het me wel redelijk aan te raden om een core duo versie te kopen... :)
:) Prima samenvatting :)

Ik heb WinXP ook op mijn iMac staan. Het draait onder OS X door middel van het programma Parallels. Deze draait Windows nagenoeg native op mijn Mac. Full screen video afspelen is geen probleem _/-\o_ Dat kreeg ik vroeger met VPC niet voor elkaar. Voor standaard Windows werk is Parallels snel genoeg, daar hoef je geen bootcamp voor te installeren.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Kul
De core duo lijkt me wel leuk, maar is gewoon 200€ duurder, dus ik denk niet dat dat gaat lukken..
Tenzij Apple met een revision komt :)
Er waren mensen die zoiets suggereerden (core solo uit het programma, en de duo schuift op), al lijkt het mij sterk omdat hij er nog niet zo lang is. Weet iemand hier iets meer over? anders wacht ik nog wel even tot december, want dan zit ik financieel net wat ruimer. :)

- Bedankt voor alle reacties - _/-\o_

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Die site doet het perfect hier hoor.

• Guru Evi
  • Laatst online: 23-12-2025
Voor wat je wilt doen heb je echt niet veel nodig. Ik heb een iBook 600 die dat allemaal kan. Aan je budget te merken zou ik toch gaan voor een 2de hands. Ik heb nu een PowerBook G4 1GHz met 768MB RAM (BT & WiFi) voor ongeveer jou budget aangeschaft. Zeker nu ze overschakelen op Intel is er veel PPC die aan een goede prijs weggaat en PPC moet zeker niet onderdoen voor de Intel, de 1GHz G5 is ongeveer even snel als hun laatste 2GHz Intel processor, de reden dat ze 2x (iMac) of 4x (MacBook) sneller kunnen zeggen is omdat ze er meer cores in stoppen en voor de laptops vergelijken ze dan met een G4.

Het probleem met Mac's is dat ze standaard met te weinig ram komen om degelijk mee te werken in OS X, en ik kan je zeggen RAM is echt wel nodig, zeker als je net als ik vanalles laat openstaan (en dat is de standaard in OS X). Een 256MB is het bare-minimum voor de laatste OS X en ik raad je aan minimum 512 of meer erbij te stoppen.

Het is natuurlijk wel een enorm eenvoudig, snel, full-featured OS waar je echt graag mee gaat werken. Ik ben reeds jaren geleden overgestapt van Windows op Linux vanwege de stabiliteit, veiligheid en het gebruiksgemak maar ik begin nu ook wel voor het dagelijkse leven over te stappen van Linux op OS X. Ik moet eerlijk gezegd de eerste persoon nog tegenkomen die niet graag met OS X werkt.

Als je graag script (zoals ik) dan ga je zeker houden van Automator en AppleScript. Als je BT hebt dan kun je met Romeo, AppleScript en een GSM ook leuk werken. Ik gebruik mijn GSM nu als afstandsbediening (voor iTunes, VLC en DVD) en security dongle (als mijn GSM gededecteerd wordt, sluit mijn screensaver af en is het niet meer nodig mijn paswoord in te tikken en als ik weg ga gebeurt het tegenovergestelde), ik regel mijn hele leven (e-mail, kalender, afspraken, to-do's, wekker) en mijn multimedia (met VLC, Mplayer en iTunes+AirTunes, muziek en bestandsharing over het netwerk) en ik heb nog geen euro uitgegeven aan software en ik ben niet illegaal bezig. Ik programmeer ook in PHP als freelancer en heb dus een volledig platform waar ik op kan testen zonder al te veel moeten te prutsen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

KuL schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:32:
De core duo lijkt me wel leuk, maar is gewoon 200€ duurder, dus ik denk niet dat dat gaat lukken..
Tenzij Apple met een revision komt :)
Er waren mensen die zoiets suggereerden (core solo uit het programma, en de duo schuift op), al lijkt het mij sterk omdat hij er nog niet zo lang is. Weet iemand hier iets meer over? anders wacht ik nog wel even tot december, want dan zit ik financieel net wat ruimer. :)

- Bedankt voor alle reacties - _/-\o_
Misschien kun je ook eens kijken op de tweede hands markt naar Core Duo Mini's. Van bijvoorbeeld mensen die OS X niet snappen of niet lekker vinden wereken. Mensen die toch meer compatabiliteit willen en een imac nemen. Probeer het gewoon eens wie weet vind je wel iets van ongeveer 100 euro goedkoper

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:33

Osxy

Holy crap on a cracker

Zucht sommige mensen snappen het niet he :/

Voor de T.S. ik zou als ik jou was even door sparen naar de dual core versie van de mac mini, daarmee kan je echt jaren mee doen. En zoals is gezegt je kan windows draaien, maar voor de meeste dingen (90%) waarvoor je in eerste instantie windows voor nodig denkt te hebben zijn er wel mac alternatieven.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 19:10
TS ik ben afgelopen oktober geswitched. En daarvoor had ik nog maar enkele malen met osx gewerkt. In het begin zit je je nog wel te ergeren aan software dat je mist. Maar langzamerhand vind je alternatieve software en raak je daar gewend aan. (En ik merk juist dat er zoveel handige en vaak betere software en tooltjes zijn voor osx, die ik in al die jaren met windows nooit ben tegengekomen)
Ik raad je aan om veel op www.versiontracker.com te kijken, daar op staat veel handige software die je leven met osx nog fijner maken! ;)
En zoals al enkele keren is gezegd is het verstandig om een voor een intel mini door te sparen, en het liefst een core duo.
Succes je zult er geen spijt van hebben :)

offtopic:
klein vraagje voor Guru Evi:
Guru Evi schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:06:

[knip]

Als je graag script (zoals ik) dan ga je zeker houden van Automator en AppleScript. Als je BT hebt dan kun je met Romeo, AppleScript en een GSM ook leuk werken. Ik gebruik mijn GSM nu als afstandsbediening (voor iTunes, VLC en DVD) en security dongle (als mijn GSM gededecteerd wordt, sluit mijn screensaver af en is het niet meer nodig mijn paswoord in te tikken en als ik weg ga gebeurt het tegenovergestelde), ik regel mijn hele leven (e-mail, kalender, afspraken, to-do's, wekker) en mijn multimedia (met VLC, Mplayer en iTunes+AirTunes, muziek en bestandsharing over het netwerk) en ik heb nog geen euro uitgegeven aan software en ik ben niet illegaal bezig. Ik programmeer ook in PHP als freelancer en heb dus een volledig platform waar ik op kan testen zonder al te veel moeten te prutsen.
Oeh daar ben ik al een hele tijd naar op zoek, heb je daar ergens een howto voor ofzo? Ik ben niet echt thuis in apple script, wel redelijk handig met Automator.

[ Voor 4% gewijzigd door Spits op 24-05-2006 11:13 ]

• Guru Evi
  • Laatst online: 23-12-2025
Wel, beetje off-topic maar toch:

Ik gebruik Romeo om te communiceren en dingen te voorschijn te toveren op mijn BT GSM.

Je kunt het verkrijgen op irowan.com/romeo

Dan heb ik gewoon bij de Enter Range actions de volgende action toegevoegd (klik AppleScript aan)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
tell application "System Preferences"
    activate
    set current pane to pane "Security"
    tell application "System Events"
        try
            tell application process "System Preferences"
                tell window "Security"
                    click checkbox 1
                end tell
            end tell
            tell application "System Preferences" to close the first window
        end try
    end tell
end tell

En eenmaal opgeslaan, klik je het vinkje aan bij beide de enter en exit range en als je gsm op dat moment binnen range is, moet het vinkje reeds uit staan (manueel) en de rest gebeurt automatisch. Elke keer als je buiten range gaat wordt het vinkje omgezet. Ik heb ook de ingebouwde action aangevinkt om de screensaver te starten daarna en bij de exit range wordt de screensaver uitgezet door Romeo.

Er zijn een paar voorbeeldscripts ingebouwd en je kunt ze ook downloaden vanop de Romeo website. Ik heb ook een paar acties geexporteerd, ik kan ze je opzenden. Mail me op evi SPAMAT valerieandevi DOTSPAM be

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Ik wil zelf ook graag een mac kopen. Ik ben eigenlijk van plan om gewoon een standaard intel mini met core solo te kopen. Ik heb nu een pentium 4 2,26ghz met 512mb en een geforce fx5500 kaartje, kan iemand mij vertellen hoe dat zich verhoudt met de mini solo, qua prestaties??

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09

Graveheart

Say what?

(Mijn excuses als ik dit topic misbruik of kaap op welke manier dan ook, maar idtl eek me de meest logische plek om dit te plaatsen.)

Ik ben ook een Apple/Mac newbie en wil graag een kleine notebook kopen.
Op dit moment heb ik er 2 op het oog, en wilde graag de mening van een expert voor welke ik beter kan gaan.

Nummer 1 (voor een prijs van €575,- )

Powerbook G4 12,1\"
1 Ghz
512 Mb RAM
Superdrive (DVD burner)
Airport-Extreme
Modem 56k V.92
Lan 10/100
Fire-wire port
2 USB
bluetooth

I include:

-Original software
Office mac
Appleworks 6.0
Virtual Pc
iLife04
- Wireless mac mouse

Nummer 2 (voor een prijs van €625,- )

G4 1.22gHz
768MB ram
80gb hdd (5400rpm)
standaard usb/bluetooth/firewire/modem/etc stuff erin
slotloading combodrive (dvd read, cd read/write)

daarbij:

apple wireless bluetooth muis
standaard software
screenprotect clothje
tv connector kabeltje
originele bon + documentatie
originele lader + lange kabel

accu functioneert nog prima

Ik zal er 'gewoon' een beetje mee internetten, MSN (Adium in dat geval) en wat foto bewerking.
Standaard spul dus.

Beide Macje verkeren nog in perfecte staat.

• benoni
  • Niet online
Mr.Graveheart schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:40:
... 768MB ram
80gb hdd (5400rpm)
accu functioneert nog prima ...
Dat zou voor mij de doorslag geven.

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09

Graveheart

Say what?

Ja, het contact met die verkoper loopt ook veel soepeler.
Bedankt. :)
Pagina: 1