Wireless Linksys netwerk - Geen verbinding meer

Pagina: 1
Acties:

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 21:45
Al ruim een maand werk ik thuis op een perfect werkend draadloos netwerk, na in dit topic volledig uit de brand te zijn geholpen :Y)

Nu heb ik enkele dagen geleden de enige nog resterende pc met een staartje ook draadloos gemaakt dmv een versie4 Linksys wmp54g. Deze geinstalleerd, werkte perfect op een wpa+mac beveiligd netwerk.
Nu was deze pc gisterenavond verbonden (msnen) en werkte dus goed, maar toen ik mijn pc opstarte wilde deze met geen mogelijkheid meer verbinding maken met het draadloze netwerk! Pas na alle beveiliging (wpa,mac,ssid broadcast) uit te hebben gezet, wilde deze weer verbinding maken. Hierna dus de beveiling weer aan, alles gaat een kwartiertje goed.... maar dan valt hij zonder reden weer uit en valt met geen mogelijkheid meer te verbinden.... :(

De setup: (alle pc's op XP(pro1,2) met SP2, geen linksys software en wireless via XPwireless

Livebox --> Linksys WRT54GS -->
1. Linksys wpc54g (laptopkaart)
2. Linksys wmp54g (mijn pc)
3. Linksys wmp54g (nieuwe kaart, hierna kwamen de problemen dus)

Alles is dus gewoon goed ingesteld, en heeft zo dus ook een maand gewerkt, maar hoe kan het dan dat na het installeren van deze nieuwe kaart(3) mijn pc (2) en de laptop (1) ineens deze problemen hebben? Zit er ergens een conflict (waarschijnlijk wel.....) en hoe los ik dit op?

[ Voor 4% gewijzigd door Isaja op 17-05-2006 16:01 . Reden: software info ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Wie weet een conflict met IP-adressen, stel op alle pc's even een static ip in en kijk wat t doet.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Isaja
Even een kleine uodate; De laptop (1) en de andere PC (3) kunnen dus wel gewoon tegelijkertijd draadloos op internet, mijn pc is de enige die niet wil.

De router staat ingesteld op static IP, er is geen conflict o.i.d. met de livebox, de router verdeelt namelijk gewoon de ip adressen. Dit gebeurt vanaf.......20, en de nieuwe pc heeft gewoon ip .......23 gekregen. Dit klopt dus ook gewoon.

Maar wat kan het dan wel zijn?

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Isaja schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 08:38:
Even een kleine uodate; De laptop (1) en de andere PC (3) kunnen dus wel gewoon tegelijkertijd draadloos op internet, mijn pc is de enige die niet wil.

De router staat ingesteld op static IP, er is geen conflict o.i.d. met de livebox, de router verdeelt namelijk gewoon de ip adressen. Dit gebeurt vanaf.......20, en de nieuwe pc heeft gewoon ip .......23 gekregen. Dit klopt dus ook gewoon.

Maar wat kan het dan wel zijn?
wat werkt wel, is het alleen diensten die met internet werken of ook lokaal? kun je een adres pingen zoals je Livebox of google (66.249.93.99) pingen.

verdwaalde ict'er op elektro!

• Isaja
@5Mebibyte,

Pingen lukt op beide andere pc's, de mijne wil dus gewoon geen draadloze verbinding met de router maken, er valt dus niets te pingen.

Ik heb iig geen netwerk, wordt dus zuiver en alleen voor internetten gebruikt, en dit werkt dus niet.

Wanneer ik kijk bij uitvoeren>cmd>ipconfig/all, geeft hij aan (voor de linksys kaart)

status van medium.....: medium ontkoppelt. In aparaatbeheer geeft hij aan dat hij perfect werkt, en ik heb er zo dus ook verbinding mee gehad :?

Ik heb de kaart al verwijderd, opnieuw opgestart en opnieuw geïnstalleerd, maar hier zat het hem ook niet in.

• 5mebibyte
Isaja schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:10:
@5Mebibyte,

Pingen lukt op beide andere pc's, de mijne wil dus gewoon geen draadloze verbinding met de router maken, er valt dus niets te pingen.

Ik heb iig geen netwerk, wordt dus zuiver en alleen voor internetten gebruikt, en dit werkt dus niet.

Wanneer ik kijk bij uitvoeren>cmd>ipconfig/all, geeft hij aan (voor de linksys kaart)

status van medium.....: medium ontkoppelt. In aparaatbeheer geeft hij aan dat hij perfect werkt, en ik heb er zo dus ook verbinding mee gehad :?

Ik heb de kaart al verwijderd, opnieuw opgestart en opnieuw geïnstalleerd, maar hier zat het hem ook niet in.
Tuurlijk heb je wel een netwerk, heel veel mensen denken dat ze dat niet hebben. Maar zodra jij met twee of meer computers op een internet verbinding zit heb je een netwerk:
com·pu·ter·net·werk (het ~)
1 netwerk waarop meerdere computers en/of terminals zijn aangesloten

Als in ipconfig/all Medium ontkoppelt staat is de hardware matige aansluiting niet goed en daar moet je een fout in zoeken. Welke software heb je nu :? "geen linksys software en wireless via XPwireless" Het staat er alsof je niks gebruikt.

Edit: reset je router eens misschien helpt dat, kijk voor andere tips over problemen eens in dit topic

[ Voor 8% gewijzigd door 5mebibyte op 18-05-2006 16:58 ]

• Isaja
Zojuist de oorzaak van dit alles gevonden; SSID broadcast aangezet, hij pakt de verbinding op en is verbonden. SSID uitgezet, en hij blijft verbonden.
Na herstart wil hij weer absoluut niet verbinden. SSID aangezet & aan laten staan, herstarten en bij de startup is er weer meteen verbinding!

Het zit hem dus in de SSID. Vreemd, aangezien mijn pc in principe twee meter onder de router staat (gaat door houten vloer) en het voorheen wel altijd gedaan heeft.Signaalsterkte is dus altijd 'zeer goed'.

Wel staat onder cmd > ipconfig/all bij Host Naam: unattended, terwijl dit bij de andere pc's wel gewoon bekend is. Verder staat nu er verbinding is alle info onder 'Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding' gewoon goed, en is er ook geen sprake maar van het 'medium ontkoppelt' probleempje.

Hoe valt dit SSID 'probleempje' nu op te lossen? (heb nu iig al wel verbinding :Y) )

• 5mebibyte
Isaja schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:10:
Zojuist de oorzaak van dit alles gevonden; SSID broadcast aangezet, hij pakt de verbinding op en is verbonden. SSID uitgezet, en hij blijft verbonden.
Na herstart wil hij weer absoluut niet verbinden. SSID aangezet & aan laten staan, herstarten en bij de startup is er weer meteen verbinding!

Het zit hem dus in de SSID. Vreemd, aangezien mijn pc in principe twee meter onder de router staat (gaat door houten vloer) en het voorheen wel altijd gedaan heeft.Signaalsterkte is dus altijd 'zeer goed'.

Wel staat onder cmd > ipconfig/all bij Host Naam: unattended, terwijl dit bij de andere pc's wel gewoon bekend is. Verder staat nu er verbinding is alle info onder 'Ethernet-adapter draadloze netwerkverbinding' gewoon goed, en is er ook geen sprake maar van het 'medium ontkoppelt' probleempje.

Hoe valt dit SSID 'probleempje' nu op te lossen? (heb nu iig al wel verbinding :Y) )
Vreemd :P. Maar eigenlijk als je gewoon in je profiel opgeeft wat dat de SSID is en je hebt de SSID niet aan staan moet het gewoon werken, ik heb daar nooit problemen in gehad. Maar waarom kun je je SSID niet aan laten, voor extra veiligheid werkt het niet mensen die echt willen beschikken over de spullen om toch je SSID te vinden. Zet er gewoon encrytptie op voor versleuteling en onbevoegde toegang iemand die geen beveiliging aan heeft staan zullen ze veel eerder gaan "inbreken" en gebruiken

Verwijderd

Klinkt bekend.

Kijk of je er achter kan komen welke chip op de kaart zit.
Indien dit een ralink is zou ik je aanraden de software van ralink zelf te installeren.

Dit wil je waarschijnlijk niet, maar ik denk dat je weinig keus hebt.

http://www.ralinktech.com....0.8.0_051606_0.0.2.0.exe

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 18:41 ]

Pagina: 1