Kan access point niet vinden. Vreemde wireless problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoccoD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09-2025
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal weken aan het prutsen om een verbinding te krijgen met mijn wireless netwerk. Ik heb een Linksys WAG54Gv2 accesspoint. Die staat ingesteld zonder encryptie (eerst maar eens even verbinding krijgen;-) ) en op channel 1, 6, 11 of 13. Broadcast ssid staat AAN. MAC filtering uit.

Met dit AP krijg ik gewoon verbinding als ik mijn Dell D600 laptop gebruik met Intel Centrino 2200BG wireless. Als ik hier netstumbler op draai heeft mijn access point het hoogste signaal niveau. Er zijn 6 access points in de buurt. Geen probleem zou je zeggen.

Ik probeer nu in de laptop van mijn vriendin een pcmcia kaartje aan de praat te krijgen. Ik heb eerst een SMCWCBT-G 54G kaartje gekocht. Die vind echter meestal maar 1 access point (die van de buren). Soms vind hij wel mijn access point, maar ik kan dan niet de verbinding behouden. Ik heb het met de smc tools geprobeerd en ook met de windows xp sp 2 tools. Zelfs als ik in dezelfde ruimte sta kan ik 'm niet zien. MIJN laptop ziet het zonder problemen.

Daarom dacht ik dat het probleem bij de SMC kaart lag. daarom heb ik 'm opgeruild voor een Asus WL-100G deluxe kaart. Deze kaart geinstalleerd, maar deze vind ook maar 1 acces point ! weer die van de buren. ook met deze kaart ziet netstumbler maar 1 access point.

Ik heb de laatste drivers van de website en heb de linksys firmware geupgrade naar de laaste versie.
De volgende dingen heb ik geprobeerd, voor beide kaarten:
channel: 1,3,6,9,11,13
beveiliging: geen, wep, wpa
fragmentation threshold: 2346, 1024, 1500
beacon interval: 100, 50 ms.
tools van windows en van fabrikant.

Ik snap er echt helemaal niks meer van !

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Welk type is dat netwerkkaarjte? is dat een: 802.11b, 802.11b of een 802.11g kaartje. als je accesspoint een 802.11g netwerk is kun je geen ouder 802.11b kaartje gebruiken wil je 54mb\s behouden.

802.11x staat voor het netwerktype dus de snelheid en de gebruikte frequentie, bijna alle 802.11g netwerken zijn backward compitalbel met de 802.11b netwerken.

verdwaalde ict'er op elektro!

• RoccoD
de linksys wag54g is een 802.11b/g compatible AP. Hij staat op G only.
de Smc en Asus kaartjes zijn 802.11g kaartjes.
The WL-100g Deluxe CardBus incorporates a tri-mode design that enable IEEE802.11b, IEEE802.11g and IEEE802.11g High Speed Mode WLAN standards to operate simultaneously. The all-new ASUS CardBus throws in advance features and utilities for easy WLAN management and ultimate networking security.
Kunnen b netwerken in de buurt het G netwerk van mij storen ?

[ Voor 62% gewijzigd door RoccoD op 18-05-2006 14:50 ]

• 5mebibyte
RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:46:
Dan moeten ze gewoon verbinding kunnen maken, heb je het SMC kaartje al eens in een andere laptop gestopt om te kijken of hij daar ook goed gaat werken? Voor het confiureren van een netwerkkaartje moet je of alleen de Windows software gebruiken of die van de fabrikant, dit werkt tegen een vaak niet goed.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Controleer eens in de instellingen van die kaartjes of ze niet zo zijn ingesteld dat ze heel zwak signaal gebruiken als ze op batterij werken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RoccoD
Ik heb het Asus kaartje ook in mijn D600 laptop geprobeerd. daar werkt het ook niet goed. Het smc kaartje werkte daar ook niet goed. je zou dus kunnen zeggen dat alleen de centrino goed werkt. daarom vermoed ik interferentie of een brak ap of zo. Maar ja, de centrino werkt wel gewoon. :?

• RoccoD
Orion84 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:52:
Controleer eens in de instellingen van die kaartjes of ze niet zo zijn ingesteld dat ze heel zwak signaal gebruiken als ze op batterij werken.
Ik heb power management van de driver uitgezet via de device manager. Is dat voldoende ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:53:
[...]

Ik heb power management van de driver uitgezet via de device manager. Is dat voldoende ?
Poeh, geen idee, het lijkt me trouwens ook stug dat ie zo hard zou knijpen dat je zelfs vlak naast het AP geen bereik meer hebt.

Wellicht kan je eens proberen om je accespoint op een vast kanaal te zetten en evt. verschillende kanalen te proberen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Lees dit maar eens:

Wireless LAN Products
PSP (Power Save Polling) Causes Connection Issues With Some Access Points

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm

• RoccoD
Orion84 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:55:
[...]
Wellicht kan je eens proberen om je accespoint op een vast kanaal te zetten en evt. verschillende kanalen te proberen?
Het AP heeft geen automatische stand voor kanalen.
Ik heb de volgende kanalen geprobeerd. 1,3,6,9,11, 13.
Op 6 en op 13 zitten zo min mogelijk andere AP's (van de buren). Maar dat helpt ook niet.

Verwijderd

Staat die laptop er niet te DICHTBIJ ? Neem eens wat afstand.

• 5mebibyte
RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:46:

[...]

Kunnen b netwerken in de buurt het G netwerk van mij storen ?
Alleen als ze op het zelfde kanaal zitten kunnen ze elkaar storen. Zoals Orion84 zei kijk of er een ander kanaal vrij is en probeer deze eens. Kun je makkelijk met Netstumber zien

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:58:
Staat die laptop er niet te DICHTBIJ ? Neem eens wat afstand.
Ook in de kamer er naast en beneden werkt het niet goed.

Verwijderd

Gebruik je software van de kaart-leverancier ? zoja dan in services Wireless Zero Configuration uitzetten, anders kijken of die service draait en meteen bij booten gestart wordt.

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:02:
Gebruik je software van de kaart-leverancier ? zoja dan in services Wireless Zero Configuration uitzetten, anders kijken of die service draait en meteen bij booten gestart wordt.
Ik heb de software van asus gebruikt. Die sluit automatisch WZC af (disabling wireless zero configuration) . Als ik de software van asus niet gebruik loopt wzc.

• 5mebibyte
RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:07:
[...]

Ik heb de software van asus gebruikt. Die sluit automatisch WZC af (disabling wireless zero configuration) . Als ik de software van asus niet gebruik loopt wzc.
Draai het ook een keer om, gebruik eens alleen de Windows software (niet dat ik er kapot van, maar je kunt beter gewoon zo veel mogelijk proberen).

• RoccoD
5mebibyte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:08:
[...]

Draai het ook een keer om, gebruik eens alleen de Windows software (niet dat ik er kapot van, maar je kunt beter gewoon zo veel mogelijk proberen).
Hoi 5mebibyte,

Ik denk dat ik het boven wat krom opgeschreven heb. Ik bedoelde dat ik de asus software geprobeerd heb, maar die gebruik ik nu niet meer omdat het toch niet werkte. Nu gebruik ik gewoon windows tools.

Verwijderd

Indien je de Asus software gebruikt, en deze actief is , heb je dan al gekeken naar je WZC service?

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 14:57:
Lees dit maar eens:

Wireless LAN Products
PSP (Power Save Polling) Causes Connection Issues With Some Access Points

http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-006205.htm
Ik zit nu op m'n werk, maar ik zal eens kijken of ik ook zoiets kan instellen op het asus kaartje.

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:13:
Indien je de Asus software gebruikt, en deze actief is , heb je dan al gekeken naar je WZC service?
ja, die is dan uitgeschakeld.

Verwijderd

Heb je al met IPCONFIG /ALL bekeken wat je terugkrijgt ? Probeer ook een /Renew.

• 5mebibyte
Heb je niet toevallig tegelijkertijd Netstumbler en probeer je verbinding te maken met het netwerk? Soms wil Netstumber de complete verbinding overnemen zodat je netwerk niet tegelijkertijd werkt, heb er ooit eens last van gehad. Reset het accesspoint eens, misschien dat het iets op levert.
Tim :)

• 5mebibyte
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:24:
Heb je al met IPCONFIG /ALL bekeken wat je terugkrijgt ? Probeer ook een /Renew.
Als de software al geen accesspoint kan vinden heb je nog niks met TCP/IP te maken, dit gaat gewoon puur denk ik om een "fysiek" netwerk te vinden om verbinding mee te maken.

• RoccoD
5mebibyte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:26:
Heb je niet toevallig tegelijkertijd Netstumbler en probeer je verbinding te maken met het netwerk? Soms wil Netstumber de complete verbinding overnemen zodat je netwerk niet tegelijkertijd werkt, heb er ooit eens last van gehad. Reset het accesspoint eens, misschien dat het iets op levert.
Tim :)
Netstumbler draait niet meer. Ook als ik het ap reset dan werkt het niet.
Het rare is dat ik dus op die twee kaartjes (asus en smc) heel weinig ap's zie. Soms zien ze mijn ap. Maar mijn werk laptop ziet er wel 6 of 7. Ik kan me niet voorstellen dat beide kaartjes brak zijn.

Verwijderd

Stuurt je AP wel een SSID uit ? Of wordt het AP verstopt ? (Hide SSID).

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:43:
Stuurt je AP wel een SSID uit ? Of wordt het AP verstopt ? (Hide SSID).
ja, send SSID staat aan in AP. Ik kan het ssid ook gewoon zien in netstumbler via m'n werk laptop.

Verwijderd

Je weet ook zeker dat je geen MAC filtering aan hebt staan in AP ?

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:
ja, dat weet ik heel zeker. maar ook al, je zou het ap gewoon moeten zien toch ?

Verwijderd

Je hebt ook met firewall AAN/UIT getest ? ik zit maar te brainstormen.

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 15:56:
Dit zou niet tot gevolg moeten hebben dat het netwerk helemaal niet zichtbaar is.

Al gekeken bij de eigenschappen van je device in de Device Manager? hier staat meestal ook nog wel handige settings.

En wat als je het netwerk handmatig aanmaakt, zonder deze te zoeken?
(eigenschappen van je netwerk verbinding en dan bij draadloze netwerken "Toevoegen)

uhuuummm

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:03:
Je hebt ook met firewall AAN/UIT getest ? ik zit maar te brainstormen.
Nee, daar heb ik niks aan gedaan. Maar wireless zit toch "onder" het TCP/IP niveau van de firewall, dus het ap zou gewoon gezien moeten worden.

• RoccoD
Bargemanos schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:05:
[...]
Al gekeken bij de eigenschappen van je device in de Device Manager? hier staat meestal ook nog wel handige settings.
Welke handige settings bedoel je ?
En wat als je het netwerk handmatig aanmaakt, zonder deze te zoeken?
(eigenschappen van je netwerk verbinding en dan bij draadloze netwerken "Toevoegen)
Dat zal ik ook nog een keer proberen. Moet wzc dan aan staan of niet ?

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-12-2025
RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:13:
[...]

Welke handige settings bedoel je ?

[...]

Dat zal ik ook nog een keer proberen. Moet wzc dan aan staan of niet ?
Some signaal sterkte, RX TX, energie beheer, en mogelijkheden tot AD-HOC.
Nou we het over AD-HOC hebben, die heb je uitgeschakeld?

wzc zou ik wel aan hebben staat (en de asus tools verwijderen) voor de zekerheid, ik ben er namelijk niet helemaal zeker van.

uhuuummm

Verwijderd

Ik heb overigens niet alle berichtjes doorgelezen, maar check de volgende dingen:
- Kanaalnummer van AccessPoint (zet hem gewoon op 11, werkt meestal);
- Kanaalnummer van de PCMCIA kaartje op variable zetten, dan zoekt ie zelf alle kanalen af;
- Kijk in je log van de AP of daar nog iets bijzonders is gelogd (zoals een failure van authenticatie)
- Configuur je AP voor MAC-filtering en klop het MAC-adres van je PCMCIA kaartje erin;
- Controleer je g of a instellingen. Als de AP in is gesteld op a, dan kun je onmogelijk met een g instelling verbinding maken, ook zal de PCMCIA kaartje de AP niet zien;
- Reboot je AP;

Waar het zeker niet aan kan liggen:
- De laptop staat te dichtbij (bij de AP)
- MAC-filtering. Ondanks dat je MAC-adres niet in de AP is opgenomen, moet je hem altijd kunnen zien;
- Firewall/NAT heeft geen invloed;

De enige mogelijkheid dat het niet kan werken, is omdat de AP geen SSID verstuurd. Maar die stond wel aan. Controleer ook eens even of je PCMCIA kaartje wel SSID kan opvangen.. (lijkt mij wel hoor, omdat je de zooi van je buren ook wel kunt zien).

Het enige echte probleem wat het kan zijn, is dat de AP op een andere freq. uitzendt dan je PCMCIA kaartje kan ontvangen.
In in principe alle andere oplossingen moet je PCM kaartje de AP zien.
Succes!

Verwijderd

Jahaaa, dat kan het ook zijn! Dat ik daar niet aan heb gedacht.
Misschien dat de buren alleen een laptop hebben, waarvoor (door Noobgedrag) de Ad-hoc (onbewust) aanstaat.
En misschien die van jou ook.
Dan kun je nooit met een AP connecten.

Goed man!

• RoccoD
Bargemanos schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:19:
[...]
ummm, ik weet het niet meer zeker omdat ik al zo veel geprobeerd heb. Ik heb 'm in ieder geval nooit op ad-hoc gezet, en ik heb alleen nog maar Infrastructure mode gezien in alle settings.

• RoccoD
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:25:
- Kanaalnummer van AccessPoint (zet hem gewoon op 11, werkt meestal);
Ik heb 'm op 11 gehad. maar daar zitten 3 andere ap's op (gezien op de centrino). Waaronder de buren die hard uitzenden. Daarom had ik 'm op 6 gezet.

• 5mebibyte
RoccoD schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:34:
[...]

Ik heb 'm op 11 gehad. maar daar zitten 3 andere ap's op (gezien op de centrino). Waaronder de buren die hard uitzenden. Daarom had ik 'm op 6 gezet.
Dat is ook goed gedaan, anders kun je problemen krijgen in de kwaliteit en snelheid. Als je het accesspoint geod gereset hebt kan daar het probleem niet liggen. Kun je misschien niet een ander kaartje regelen?

• RoccoD
5mebibyte schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 16:56:
Kun je misschien niet een ander kaartje regelen?
ik kan misschien nog wel een b kaartje regelen.

• RoccoD
Hallo allemaal,

Ik ben gister weer aan de slag gegaan, en ik heb een "oplossing".
Ik heb de asus utilities gebruikt. daar mijn sssid vast ingezet. Mijn acces point op b/g mixed gezet.
"auto roaming" in de asus utilities uitgezet, en wzc uit mijn "profiel 1" gedonderd.
Ik krijg nu een verbinding met mijn netwerk. Alleen maar op 5.5 Mbit/s. Dat lijkt me niet goed, maar is in ieder geval wat.

• 5mebibyte
RoccoD schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:37:
Hallo allemaal,

Ik ben gister weer aan de slag gegaan, en ik heb een "oplossing".
Ik heb de asus utilities gebruikt. daar mijn sssid vast ingezet. Mijn acces point op b/g mixed gezet.
"auto roaming" in de asus utilities uitgezet, en wzc uit mijn "profiel 1" gedonderd.
Ik krijg nu een verbinding met mijn netwerk. Alleen maar op 5.5 Mbit/s. Dat lijkt me niet goed, maar is in ieder geval wat.
Een maximum van 5.5 of is dat op een bepaalde plek? En nu je mixed gebruikt is je netwerk nog G of ben je terug naar B?

Pagina: 1