Toon posts:

Samsung Sync Master 730BF of Samsung SyncMaster 913V?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan een TFT monitor aan te gaan schaffen omdat mijn 6 jaar oude CRT het heeft begeven :| Mijn budget ligt rond de 250 euro.

Nu zat ik wat rond te kijken op Hardwaretotaal.nl en deze monitoren hebben mijn interesse gewekt:

Samsung SyncMaster 913V

Samsung Sync Master 730BF

Nu heb ik er niet zoveel verstand van maar ik vroeg me af waarom de 19" € 228.94 kost en de 17" € 268.46 terwijl deze kleiner is.

Ik game vrij veel dus een goede monitor is belangrijk.

Andere suggesties zijn ook van harte welkom/

Bedankt.

Verwijderd

De 913V is de budget 19" van samsung (en dus de tegenhanger van de 713V) en de 730BF is de higher end 17" monitor van samsung. De 730 heeft vooral een hogere reactietijd en wellicht (ik heb ze niet vergeleken) betere kleurenprestaties. Tevens heeft de 730BF een DVI ingang (hoewel de analoog converter van de 913V niet slecht schijnt te zijn).

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07 19:47
Heb hier de 730BF staan, aanrader! goede kleuren, hele snelle responsetijd (0.0 ghosting!) ben er erg tevreden mee!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik denk dat ik dan voor de 17" ga.

Verwijderd

ja, heb afgelopen dagen ook wat research gedaan... en 730bf lijkt me ook megabruut scherm :)
alleen wel soms last van backlight bleeding.

Ben nu aan het twijfelen tussen de 730 en 930 bf... alleen weet ik niet of de ghosting bij de 19 inch net zo minimaal is als bij de 17 inch. (en of de backlight bleeding bij de 930bf eventueel minder is :)) ?

Verwijderd

Nu heb ik de 930BF zelf. Daar kan ik van zeggen dat ik geen ghosting merk (en ik speel best regelmating FPS games). Backlight bleeding: een beetje, niet echt noemenswaardig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm de 930BF lijkt me ook erg interessant. Iets boven m'n budget maar heb toch liever 19" ipv 17".

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Hier staat ook een 730BF. Ik heb hem nu een maandje of 3 en hij bevalt me erg goed. Zelf game ik ook erg veel en ik zie in geen enkele game ghosting. Let wel op: een TFT 17'' scherm is groter dan een CRT monitor, ik had hiervoor een Belinea 106055 19'' CRT monitor die niet erg veel groter is dan deze 17'' TFT. Dus ik kan je de 730BF wel aanraden, je hebt hier ook minimale kan op dode pixels omdat deze erg veel geproduceerd en dus ook geoptimaliseerd is.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
Goesiman schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 16:38:
Hier staat ook een 730BF. Ik heb hem nu een maandje of 3 en hij bevalt me erg goed. Zelf game ik ook erg veel en ik zie in geen enkele game ghosting. Let wel op: een TFT 17'' scherm is groter dan een CRT monitor, ik had hiervoor een Belinea 106055 19'' CRT monitor die niet erg veel groter is dan deze 17'' TFT. Dus ik kan je de 730BF wel aanraden, je hebt hier ook minimale kan op dode pixels omdat deze erg veel geproduceerd en dus ook geoptimaliseerd is.
Maar mocht je bij een 730/930BF een dode pixel of meer hebben valt dat dan onder garantie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:54 ]

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Dat is bij Samsung geloof ik bij 4 of 5 pixels of meer. Als je verzekerd wilt zijn van een 100% gaaf scherm kun je een pixel garantie afsluiten bij de winkel waar je de monitor koopt. Wat je ook kunt proberen, net als ik gedaan heb, even naar de computerboer in de buurt lopen en vragen of je mag zien of er geen dode pixels in zitten. Je betaald dan weliswaar wat meer, maar dan ben je ook verzekerd dat je een gaaf scherm hebt.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier draai ik met een 930BF zonder enige dode pixels, volgens mij heeft meer dan 75% van de mensen met die tft geen last van dode pixels.

De tft heb ik aangeschaft bij de Funprice en die vertelde mij dat ik zelfs bij 1 dode pixel het scherm bij ze kon omruilen.

Ghosting is bij deze tft bij geen enkel spel of film te zien, al draai ik in CS:S met 1 beweging van de muis 180 graden heb je het nog niet.

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
Ik heb hier zelf een 930BF DVI aangesloten en werkt perfect! Alleen vanmorgen begon die een beetje kuren te geven door het beeld blokkerig te geven gevolgd door een scherm wat steeds aan en uit ging. ( ik weet niet waardoor het kwam na een reboot deed hij het weer). Pixelgarantie er onnodig bijgenomen (geen dode pixels) en verder tiptopscherm. Ik vind vooral MagicBright handig (optimale instellingen voor gamen, internetten, movies e.d.). Ik zou hem iedereen aanbevelen. O-)
Pagina: 1