Toon posts:

Game capturren via andere pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een video maken van een spel, via fraps lukt dit prima maar als het te druk wordt in het spel is het dan niet meer goed speelbaar.

Ik heb hier 2 pcs staan, 1 met een Ati X850XT en 1 met een Ati 9700pro, de 9700 heb dacht ik geen video in dus dat wordt een tvkaart erin lijkt me?

En hoe stuur ik dat beeld naar die andere pc? via clone monitor bij monitor settings? dan wordt de resolutie 1024x768, en ik speel op 1600x1200.

Weet iemand hoe ik dit oplos? ik wil dus via me eigen pc met 1600x1200 spellen en via me andere pc opnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 19:45 ]

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:30

Pieroman

/me

...Waarom persee in 1600x1200, dat is meer dan HD-TV man, volgens mij kan je het beste gewoon op een lagere reso opnemen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, wat ik bedoel is dat ik zelf niet op 1024x768 hoef te spellen maar gewoon op 1600x1200

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik snap er niks meer van, wat wil je nou bereiken?

Goedkoop bellen via VoIP

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:06

Haan

dotnetter

Hoe jij het voor je ziet gaat gewoon niet werken..

Sowieso is clone monitor optie ervoor om het beeld van 1 pc op een tweede monitor weer te geven die op dezelfde pc is aangesloten. Het is dus geen optie om het beeld van je pc naar een andere te sturen.
Beste oplossing is denk ik om gewoon de instellingen van het opgenomen beeld van fraps wat omlaag te schroeven, zodat je pc het wat beter trekt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Lijkt me beter om te gamen op een lagere resolutie, zodat de videokaart ook wat meer over heeft om te kunnen capturen, een VGA in signaal bij een pc heb ik namelijk nog nooit gezien, en of een video out aansluiten op een video in werkt weet ik ook niet.

Om welke game gaat het dat geeft al wat meer info voor meer opties.

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Fraps ondersteunt dit niet eens :p (of het is sins pas). Dus die resolutie is onzin. Het beste wat je kan pakken is denk 1024. Maar ik zou het even testen. Neem in verschillende formaten hetzelfde stukje op en compress het. En bekijk daarna welke resolutie je aankan.

Ben zelf bezig met een film, samen met andere tweakers en daarbij nemen we op in 800x600 en dat is gewoon hardstikke goed ervoor :)

Het 2e probleem, dat je het wilt laten opnemen door een andere pc wilde ik zelf eerst ook doen, maar heb destijds niet direct er een oplossing voor gevonden. Als ik nu een soort oplossing zou zoeken, zou ik een pc gebruiken met multiprocesser. Waarbij 1proc. dus voor de fraps is. Zorg ook voor dat meerdere HD's heb zodat je het mooi kan uitspreiden. Bijv. windows=hd, game=hd, fraps=hd. Dat zal ook helpen denk ik :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je niet capturen op een andere HDD? Lijkt me dat dat je probleem is (1600x1200 opnemen vereist veel HDD activiteit, evenals je game).

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:48:
Hoe jij het voor je ziet gaat gewoon niet werken..

Sowieso is clone monitor optie ervoor om het beeld van 1 pc op een tweede monitor weer te geven die op dezelfde pc is aangesloten. Het is dus geen optie om het beeld van je pc naar een andere te sturen.
Beste oplossing is denk ik om gewoon de instellingen van het opgenomen beeld van fraps wat omlaag te schroeven, zodat je pc het wat beter trekt.
Het clone signaal stuur ik normaal via video out naar me tv, dus vroeg ik em af kan je dit signaal niet naar me andere pc sturen zodat die al de moeite doet van opnemen.

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 21:18:[...]
Het clone signaal stuur ik normaal via video out naar me tv, dus vroeg ik em af kan je dit signaal niet naar me andere pc sturen zodat die al de moeite doet van opnemen.
Maar dan heb je dus een video ingang nodig, zoals je zelf eigenlijk al in je eigen bericht aangeeft, en dan heb je volgens mij toch zoiets als een capture card of zo'n ViVo card van Ati nodig.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
welke game wil je capturen eigenlijk? bij cs zou het makkelijk kunnen namelijk gewoon specaten of hltv..

Verwijderd

cs? is dat niet dat spel dat 8 jaar geleden populair was? Ik denk dat hij daarmee niet echt snelheidsproblemen zal hebben :p

nou ja, de oplossing die ik zie (maar je verliest VEEL beeldkwaliteit) is idd clone monitor en dan via je tv out versturen naar de tv capture kaart op je andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus voor World of Warcraft, maar op 1024x768 spellen lijkt me dus niks, ik probeer wel alles laag instellen en dan met fraps :) ik hoopte dat het dus dat het anders kon maar bedankt voor de antwoorden :)

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door MantaMania op 17-05-2006 16:44 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-07 23:57
Lees dit topic eens.

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

@realone ik weet dat ik het al eens gevraagd had maar die antwoorden waren niet wat ik zocht maar ik zal het zelf nog eens uittesten en dan netjes een nieuw topic openen.

[ Voor 76% gewijzigd door MantaMania op 17-05-2006 16:45 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-07 23:57
Het was dan ook voor de TS bedoelt. Wellicht dat hij/zij er meer mee kan. ;)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 15:09

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik heb hier een 6600GT met video out aan een andere pc met een Radeon9600AIW (video in)

dus het kan wel :P

[ Voor 3% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-05-2006 17:06 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Lijkt me ook dat dit gewoon te doen is wat de TS zegt, lijkt me zelfs best een goed idee. Binnekort ga ik dit ook maar ff proberen denk zodat ik recorden zonder fps drop

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Pagina: 1