Games opnemen met een harddisk/video recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik kon eigenlijk geen geschikt forum gedeelte vinden waar ik deze vraag zou moeten posten en omdat ik hier de fraps vragen zag staan dacht ik ik probeer het hier maar.

Zou het "technisch" gezien moeten werken om games optenemen met een video/harddisk recorder?
Omdat mijn computer in combinatie met world of warcraft (spel wat ik wil opnemen) en fraps het niet helemaal trekt wil ik het eigenlijk een andere manier proberen. Daarbij heb ik het idee dat het met fraps vaak niet zo een denderende kwaliteit is.
En dus via twinview (of iets vergelijkbaars) het signaal ook naar mn harddisk recorder wil sturen en deze dus gewoon laten opnemen.
Voor ik allerlei kabels naar mn harddisk recorder ga leggen zou ik graag horen of jullie denken dat dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:51
Kan je niet echt helpen, wel wil ik je er even op wijzen dat de kwaliteit van Fraps best goed is. Ik zit nu op m'n werk dus kan het ff niet controleren maar je kunt ergens instellen of Fraps op Half- of Fullsize moet recorden. Dit gaat dan om de resolutie die je ingame gebruikt. Als je Halfsize gebruikt bij een gamereso van 1024x768 hou je niet echt veel over en dus baggere kwaliteit. Met Fullsize heb je dan ook een RAW videofile met een resolutie van 102x768. ;) Standaard staat deze optie volgens mij op Halfsize om ruimte te besparen ofzo.

***EDIT***

Doh....Google. Screenshotje van een wat oudere versie hieronder met die optie.

Afbeeldingslocatie: http://kpnemo.ru/media/images/fraps.png

[ Voor 28% gewijzigd door The Realone op 08-02-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
is het niet zo dat als je hem op fullsize zet dat ie dan nog veel meer snelheid/intern geheugen vreet??
Want ik wil er eigenlijk zo min mogelijk last van hebben omdat ik hem gewoon een uur of 2 - 3 wil laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik gebruik de twinview optie om 2de signaal naar mijn videorecorder te sturen, achteraf dan weer ophalen via de TV-in van mijn AIW9800. Nadeel is dat de kwaliteit van de videorecorder niet echt 100% denderend is, op een TV ziet het er nog goed uit echter op de PC is het een erg lage resolutie.

Of je videorecorder heeft een video-in (gele tulp) of je moet zo'n converter gebruiken om signaal om te zetten naar coax (ik heb dus converter, gebruik een oude recorder).

Een 2de PC die de TV-in rechtstreeks opneemt zou natuurlijk een veel betere optie zijn (dus met twinview), echter mijn harde schijf is daar niet snel genoeg voor :P

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2006 14:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Ik gebruik het wel eens op m'n eigen PC i.c.m. WoW op fullsize, en dan merk je wel wat performanceverschil, dus als die toch al niet zo goed is is het niet aan te raden. Maar echt irritant wordt het wanneer je ook geluid op gaat nemen...dat vind mijn PC over het algemeen niet echt leuk. ;)

Maar als je een aparte harddiskrecorder zou kunnen nemen heb je daar sowieso geen last van. Zorg dan wel voor een (paar) hele ruime schijf/schijven. 8) Paar minuutjes kosten al snel een paar gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
ik heb ook een externe hardeschijf maar hij gebruikt toch ook een groot gedeelte van je intern/proccesor snelheid?
En ik heb een 2e pc nog trager maar zou die dat signaal dan makkelijk kunnen opnemen?
The Realone schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:56:
Ik gebruik het wel eens op m'n eigen PC i.c.m. WoW op fullsize, en dan merk je wel wat performanceverschil, dus als die toch al niet zo goed is is het niet aan te raden. Maar echt irritant wordt het wanneer je ook geluid op gaat nemen...dat vind mijn PC over het algemeen niet echt leuk. ;)

Maar als je een aparte harddiskrecorder zou kunnen nemen heb je daar sowieso geen last van. Zorg dan wel voor een (paar) hele ruime schijf/schijven. 8) Paar minuutjes kosten al snel een paar gig.
en als ik gewoon video en geluid van de tv opneem kost het niet een paar gig per minuut veel minder en de kwaliteit blijft gewoon goed. (bij een tv uitzending dan he)

[ Voor 67% gewijzigd door MantaMania op 08-02-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
MantaMania schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 15:30:
ik heb ook een externe hardeschijf maar hij gebruikt toch ook een groot gedeelte van je intern/proccesor snelheid?
En ik heb een 2e pc nog trager maar zou die dat signaal dan makkelijk kunnen opnemen?
Ik weet niet precies hoe het werkt maar volgens mij moet een wat tragere PC geen probleem zijn (geen Pentium 2 proberen ofzo :P ) zolang er een snelle schijf in zit, alles wat Fraps record is namelijk raw data dacht ik, dan is er geen encoding nodig wat extra CPU kracht vraagt.
en als ik gewoon video en geluid van de tv opneem kost het niet een paar gig per minuut veel minder en de kwaliteit blijft gewoon goed. (bij een tv uitzending dan he)
Vergeef me als ik er naast zit maar...TV is toch 800x600?

[ Voor 18% gewijzigd door The Realone op 08-02-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
ik heb geen idee wat tv voor resolutie is maar als het 800x600 is vind ik het wel aardig beter dan halfsize denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

TV's in Nederland zenden uit via PAL, welke meestal op 720x576 draait (op DVD :))

Signature

Pagina: 1