Advies voor overstapper

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Na 3 jaar Planet ga ik een keer overstappen, nova is goed maar wil ook wel eens wat anders proberen en nu ik toch ga downgraden is dit een goed moment.
Echter, nu de keuze.
Of xs4all nemen met daarbij newszilla, of direct-adsl van kpn en dan xsnews account van rond 10 euro erbij.
Kosten zijn gelijk dus daar hoef ik mijn keuze niet op te baseren.
Ben wel benieuwd naar hoe newszilla zich tot nova verhoudt qua rententie en completie?
En is geen datalimiet bij beide ook echt geen datalimiet? Al ben ik trouwens niet een heel erge grootverbruiker.

• prammen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02-2023

prammen

Mike Judge for president

adsl eruit en casema nemen... newsserver daar is top.
goede retentie en groepen te over. enige nadeel is DL limiet per stream...

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:02
Wil je nou van provider overstappen of van nieuwsgroepen :?

Leg het eens duidelijker uit wat je wilt!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Als de prijs gelijk is zou ik voor xs4all gaan en dan ergens nog account nemen waar je een paar gig koopt. Naar mijn idee heeft xs4all meer voordelen dan direct-adsl als je niet alleen naar de nieuwsgroepen kijkt.
In mijn ervaring is de retentie en compleet heid van newszilla voor mij goed genoeg, ik mis daar alleen een paar groepen, maar die heb ik dus opgevangen door ergens anders een blok in te kopen van 10GB.
Maar ik kan dit niet vergelijken met nova, omdat ik nog nooit planet heb gehad.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• tweaden
  • Niet online
Bij het overstappen is voornamelijk de newsserver van belang.
De rest gebruik ik toch niet.
Heb eigen domein met email, dus verder niks nodig behalve newsserver.
Casema is hier niet mogelijk.
Komt bij dat ik meteen een nieuw modem krijg, vind ik ook wel fijn.
Hoe zit het met de capping op newszilla?
Bij nova wordt de 3 draadjes namelijk gecapped op 125Kb elk.

[ Voor 33% gewijzigd door tweaden op 16-05-2006 12:20 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 23:28

DaRoot

Some say...

gaden schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:18:
Bij het overstappen is voornamelijk de newsserver van belang.
De rest gebruik ik toch niet.
Heb eigen domein met email, dus verder niks nodig behalve newsserver.
Casema is hier niet mogelijk.
Komt bij dat ik meteen een nieuw modem krijg, vind ik ook wel fijn.
Hoe zit het met de capping op newszilla?
Mijn GrabIt laat geen enkele vorm van capping merken bij xs4all.. Heb xs4all Basic

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Newszilla staat maar 3 verbindigen tegelijk toe, welke volgens het laatste wat ik hoorde per verbinding 150kb aan kon, maar ik ga hier vaak zat overheen.
Je kunt naast newszilla ook nog een ipv6 verbinding maken met newszilla6.xs4all.nl, die ook een aantal verbindingen toestaat (is/was ook voor niet xs4all leden bschikbaar)

hier is meer te lezen over die ipv6 verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door MetalfanBlackness op 16-05-2006 12:37 . Reden: newszilla6 ]

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
MetalfanBlackness schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:34:
Newszilla staat maar 3 verbindigen tegelijk toe, welke volgens het laatste wat ik hoorde per verbinding 150kb aan kon, maar ik ga hier vaak zat overheen.
Je kunt naast newszilla ook nog een ipv6 verbinding maken met newszilla6.xs4all.nl, die ook een aantal verbindingen toestaat (is/was ook voor niet xs4all leden bschikbaar)
Die 150 kb/s was inderdaad vroeger zo, tegenwoordig is het 200kb/s voor xs4all abonnee's, met mijn Basic abo haal ik snelheden van 600 kb/s, dus de snelheid lijkt rond de 200 kb/s.
Je kan als xs4all abonnee er dan ook nog 3 streams via ipv6 erbij pakken, dan zou je nog meer halen.

Ikzelf vind xs4all de beste provider, goede service, goede dienst, vaak nieuwe dingen en newszilla, als ik voor de keuze stond nam ik xs4all. Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een payserver. Als er toevallig dingen in een groep staan die ik niet heb dan wacht ik wel tot ze in een groep gepost worden waar ik wel bij kan.

Hail to the king baby!

• tweaden
  • Niet online
Ben redelijk aan het neigen naar xs4all.
Had zelf ook al een lichte voorkeur die kant op.
En nu ik lees dat newszilla prima in orde is, lijkt me de keus wel redelijk duidelijk.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
MetalfanBlackness schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:34:

hier is meer te lezen over die ipv6 verbinding.
Ik zit ook op m'n tiscali lijn over ipv6 newszilla leeg te trekken, maar dat gaat met max 3x50kB/s. Vanaf een xs4all verbinding zie ik geen cap meer, en haal ik de max 700-800kB/s van die lijn.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:51
kwa snelheid haal ik met newszilla altijd rond de 600kb/sec. de retentie let ik niet zo heel erg meer op, oudste binaries die ik eraf gehaald heb in de laatste weken waren hoogstens 8 dagen oud, maar in het verleden vaak zat dingen van 3 weken oud eraf gehaald uit de wel wat minder populaire groepen

• tweaden
  • Niet online
Retentie is ook niet eerste vereiste voor mij.
Wil wel een indicdatie hebben, maar 2 dagen is voor mij al zat in principe.
Ik hou de boel altijd strak in de gaten zeg maar >:)
Nu alleen nog maar zien hoe dat overstappen in zijn werk gaat.
Kom ik dan zonder ADSL te zitten of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door tweaden op 16-05-2006 12:55 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het puur alleen om de newsserver gaat kun misschien beter een snel en cheapass lijntje nemen met daarbij een account op Giganews.
Het voordeel van Xs4all is wel dat dit een behoorlijk betrouwbare ISP is. :P

🌞🍃

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gaden schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:18:
Weet je dit zeker ?? Zou toch zweren dat ik laatst lekker met 640 KB/s zat te downloaden met uiteraard wel max. 3 draadjes :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ceaser
gaden schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:54:
Retentie is ook niet eerste vereiste voor mij.
Wil wel een indicdatie hebben, maar 2 dagen is voor mij al zat in principe.
Ik hou de boel altijd strak in de gaten zeg maar >:)
Nu alleen nog maar zien hoe dat overstappen in zijn werk gaat.
Kom ik dan zonder ADSL te zitten of niet?
enige overstap die ik kan bedenken zonder downtime is even bij xs4all navragen of als je daar adsl aanvraagt hun de lijn gelijk kunnen overnemen, als hun dat kunnen xs4all aanvragen, zodra hun de lijn overgenomen hebben planet opzeggen anders zal planet je lijn gaan slopen bij je opzegging(je kunt ook planet eerst opzeggen en erbij vermelden dat het signaal op de lijn moet blijven maar dan gaat het ook wel wat langer duren)

ps houd er rekening mee dat planet jaarcontracten hanteert, opzegging 1 dag te laat is jaartje extra betalen.

• tweaden
  • Niet online
Staat toch elke dag wel aan bij mij nova en de capping merk je toch wel redelijk goed hoor.
Misschien niet altijd nee, vooral net na de snelheidsverhoging van KPN was er tijdlang geen capping.
Maar inmiddels al weer geruime tijd wel bij mij.

Ik zit op 10 juli qua contractdatum volgens de administratiepagina van Planet.
Maar vroeg me dus ook af hoe dat werkt.
Liever een maand dubbel betalen dan een week zonder hoor he.

[ Voor 28% gewijzigd door tweaden op 16-05-2006 13:02 ]

• Ceaser
werk toevallig bij de helpdesk van planet ;)

contract loopt altijd tot het eind v.d. maand, zou nog even navragen of hij 1 juli of 1 augustus weer met een jaar verlengt word.

• tweaden
  • Niet online
Bedankt voor de tip.
Heb net ff gebeld en idd, contractdatum is 1/8/2006 en opzegdatum dus 1/7/2006.
Procedure blijkt als volgt: bij nieuwe provider overstap aangeven, deze gaan Planet contacteren en overstap regelen. Planet abonnement wordt dan door nieuwe provider opgezegd.
Probleem hierbij worden dus wel de dubbele abokst.
Immers, al xs4all de lijn overneemt zeg 1 juni, dan moet ik nog 2 maanden Planet deel van mijn ADSL abo blijven betalen.
In mijn geval 24,30 x 2, omdat ik nog het oude ADSL tarief betaal van 52,25 euro.

Inmiddels weer gebeld met xs4all en het wordt er allemaal niet duidelijker op moet ik zeggen.
Daar vertelt men dat ze twee weken nodig hebben om de overstap te regelen.
Dus zou ik tweede week juli aanvraag moeten doen bij xs4all.
En volgens xs4all moet ik dus voor 1 juli wel degelijk zelf mijn ADSL bij Planet opzeggen en daarbij melden dat ik een overstap ga doen (met behoud van lijn overstappen).

Ik vind het allemaal maar linke soep worden zo.
Straks slopen ze mijn lijn en zit ik zonder 8)7
Dat ga ik echt niet trekken ;)

[ Voor 35% gewijzigd door tweaden op 16-05-2006 13:52 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Standaardverhaal bij migratie;

Aanmelden van migratie bij je nieuwe ISP, deze kan aangeven wanneer de lijn bij de telco wordt overgezet, als dat gebeurd is, opzeggen bij je vorige ISP.

Zeg je eerder op, dan riskeer je dat je vorige ISP de lijn al opzegt bij KPN, waarna geen migratie meer mogelijk is, en je waarschijnlijk 4 tot 6 weken zonder ADSL zit.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
Je hebt ten allertijde een overlapping van een paar maand.
dit zorgt er voor dat je je adsl signaal behouden blijft.

ik heb laatst een abo gehad op eweka (ik dacht tweakDSL) en die vond ik erg goed.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Ceaser
het risico zonder overlap is dat xs4all de lijn niet optijd overgenomen heeft waardoor planet de lijn kan slopen. Wil je toch planet opzeggen heel duidelijk vermelden dat ze geen kpnsloop mogen uitvoeren alleen een opzegging van het abbonement met behoud van adsl op de lijn.

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:17

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ceaser schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 12:39:
het risico zonder overlap is dat xs4all de lijn niet optijd overgenomen heeft waardoor planet de lijn kan slopen. Wil je toch planet opzeggen heel duidelijk vermelden dat ze geen kpnsloop mogen uitvoeren alleen een opzegging van het abbonement met behoud van adsl op de lijn.
mjah, doe dat maar niet. Laat XS4All die lijn maar overnemen, ik zie dat prima fout gaan namelijk. Vraag gewoon maar mooi begin juni de overstap aan bij XS4all, jammer dan van die maand dubbele abokosten.

je mag t natuurlijk altijd proberen, maar ik zal ff een tijdschema plaatsen van hoe is als t fout gaat:
Sloop kpn per 01-08-06
lijn vrij op zn vroegst per 14-08-06
nieuwe lijn duurt dan 3 weken.

dan betaal ik liever die dubbele abo kosten, alhoewel 5 weken inbel ook leuk is, dan waardeer je je adsl lijn echt weer :P

• Ceaser
_Mystikal_ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:28:
je mag t natuurlijk altijd proberen, maar ik zal ff een tijdschema plaatsen van hoe is als t fout gaat:
Sloop kpn per 01-08-06
lijn vrij op zn vroegst per 14-08-06
nieuwe lijn duurt dan 3 weken.
nou meen dat ipv lijn vrij 14-08-06, dat je daar nog een week extra voor mag uittrekken.
is mij hier aangeleerd dat kpn voor een sloopje rustig 3 weken de tijd neemt.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

MetalfanBlackness schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 12:15:
In mijn ervaring is de retentie en compleet heid van newszilla voor mij goed genoeg, ik mis daar alleen een paar groepen, maar die heb ik dus opgevangen door ergens anders een blok in te kopen van 10GB.
Wat mis je dan bijvoorbeeld?

LinkedIn WoT Cash Converter

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:17

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ceaser schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:35:
[...]

nou meen dat ipv lijn vrij 14-08-06, dat je daar nog een week extra voor mag uittrekken.
is mij hier aangeleerd dat kpn voor een sloopje rustig 3 weken de tijd neemt.
wat onder andere veroorzaakt wordt door opta regels, kpn kan dit veel sneller, maar dat mag niet. Geldt ook voor een aanleg, of een lijntype wisseling.

• tweaden
  • Niet online
Uiteindelijk is het allemaal foutief gelopen kan ik nu wel stellen.
Ruim op tijd opgezegd bij Planet en XS4all de lijn hulf juni over laten nemen.
Niks aan de hand dacht ik dus.
Wat blijkt nu?
Heeft Planet toch maar gewoon mijn abonnement met een jaar verlengd.
En er staat opeens niet meer in de befaamde computer voor wat betreft mijn opzegging.
Kortom, in het slechtste geval zit ik met dubbele providerkst (KPN kan me moeilijk dubbel gaan factureren voor 1 ADSL lijn lijkt me) en nu wacht ik al een maand op een reactie van Planet.
Al twee keer over gebeld, maar kan wel maanden(!) duren zegt men dan.
Niet te filmen zeg, wat een bureaucratie...
Ik ben dus erg teleurgesteld in Planet, en zeker voor wat betreft de afhandeling van het geheel.
Maar goed, we kunnen altijd nog de incasso stopzetten, en dan moeten ze het maar uitzoeken.
Het meest zotte van het geheel is nog wel dat ik bij Planet voor een abo betaal wat bij XS4all al is terug gezet in snelheid |:(
Dus Planet levert me ook nog eens de verkeerde snelheid }:O

[ Voor 17% gewijzigd door tweaden op 25-07-2006 11:36 ]

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01-2025
@gaden, hoe en wanneer heb je opgezegd? En heb je daar een bevestiging van gekregen?

Indien jij je aan de regels gehouden hebt kunnen ze je niks maken. De verbinding loopt inmiddels via XS4ALL begrijp ik dus dat is toch gewoon goed? KPN heeft gewoon z'n eigen deel van de rekening en dat is niet veranderd dus die zal je geen dubbele rek sturen. Hooguit is het KPN deel lager geworden omdat je een lichter abo heb uitgezocht bij XS4ALL.

Ik zou contact opnemen met planet. Je kunt ze ook een brief schrijven waarmee je het aangeef dat je contract beeindigd hebt en het bewijs hiervoor overlegt.
Tevens schrijven dat je binnen 14 dgn antwoord verwacht of anders geinnde geld laat terug storten.

In de tussentijd kun je de bank opdracht geven om in de gaten te houden dat er geen geld meer door planet van je rekening gehaald wordt.

• tweaden
  • Niet online
Terrestrial schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:04:
@gaden, hoe en wanneer heb je opgezegd? En heb je daar een bevestiging van gekregen?
Daar zit 'm nu het grote probleem in. Bij Planet moet je volgens de website telefonisch opzeggen en niet meer schriftelijk. Dit heb ik dus netjes gedaan begin juni. Voor de zekerheid een week later (dus ook nog op tijd) nog eens gebeld om te checken. Alles was in orde, stond allemaal in de computer en mijn opzegging was correct verwerkt.

Ik zat dus eigenlijk nog op de schriftelijke bevestiging te wachten toen ik eind juni via internet opeens zag dat ze mijn abo weer met een jaar verlengd hadden. Toen ben ik meteen gaan bellen, met als resultaat dat er opeens niets meer bekend was van mijn opzegging.

Echter, het gaat nog verder, want Planet heeft net een nieuwe manier van factureren ingevoerd. Vroeger was dat per maand (zie boven) en ik heb daarover ook gebeld en toen werd mij verzekerd dat mijn contract tot 1 augustus liep. Ik moest dus voor 1 juli opzeggen. Echter ze hadden me half juni al met een jaar verlengd, omdat er opeens een andere datum genoemd werd dan 1 augustus, namelijk 10 juli (en dus -1 maand is voor 10 juni opzeggen, maar beide telefoontjes waren voor 10 juni). Heb in mijn klachtenbrief aangegeven dat ik uitga van 1 augustus en dus met brief ook nog op tijd ben met opzeggen, want die is eind juni bij Planet aangekomen (aangetekende bewijzen bewaard).

Maar het is nu dus bijna een maand geleden en nog altijd geen reactie.
Heb nu tweetal telefonisch mijn beklag gedaan, maar zal er ook nog maar eens een brief tegenaan gooien.
Beetje hardleers daar bij Planet.

[ Voor 30% gewijzigd door tweaden op 25-07-2006 16:44 ]

Pagina: 1