Hallo,
Ik laatst een nieuwe koeler gekocht voor mijn pc omdat mijn huidige koeler nogal luidruchtig was.
Ik heb een Zalman CNPS9500 LED gekocht.
Nu ik de zalman heb aangesloten is de temp van mijn CPU idle +- 46 graden met de koeler
op het maximaal aantal toeren +- 2300 rpm.
Bij deze koeler zit ook de mogelijkheid om hem handmatig wat langzamer te laten draaien, dit
vind ik wel prettig want dan hoor je hem bijna niet. De temp van mijn CPU loopt dan bijna niet op.
(+- 48 graden).
Ik snap natuurlijk wel dat als ik druk bezig ben met programmas en dergelijke dat ik mijn koeler gewoon vol aan moet zetten.
Mijn vraag is eigenlijk of deze 46 graden idle niet wat te veel is en hoe ik desnoods zou kunnen verlagen.
Ik heb ook 2 fan's, 1 aan de bovenkant van mijn pc en 1 aan de achterkant.
Mijn systeem bestaat uit het volgende:
Pentium 4 3.0 Ghz CPU
Asus P5GD1 moederboard
NVIDIA Geforce 6600 videokaart
2 x 512 MB GEIL werkgeheugen
Maxtor 6L200P0 hardeschijf
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik laatst een nieuwe koeler gekocht voor mijn pc omdat mijn huidige koeler nogal luidruchtig was.
Ik heb een Zalman CNPS9500 LED gekocht.
Nu ik de zalman heb aangesloten is de temp van mijn CPU idle +- 46 graden met de koeler
op het maximaal aantal toeren +- 2300 rpm.
Bij deze koeler zit ook de mogelijkheid om hem handmatig wat langzamer te laten draaien, dit
vind ik wel prettig want dan hoor je hem bijna niet. De temp van mijn CPU loopt dan bijna niet op.
(+- 48 graden).
Ik snap natuurlijk wel dat als ik druk bezig ben met programmas en dergelijke dat ik mijn koeler gewoon vol aan moet zetten.
Mijn vraag is eigenlijk of deze 46 graden idle niet wat te veel is en hoe ik desnoods zou kunnen verlagen.
Ik heb ook 2 fan's, 1 aan de bovenkant van mijn pc en 1 aan de achterkant.
Mijn systeem bestaat uit het volgende:
Pentium 4 3.0 Ghz CPU
Asus P5GD1 moederboard
NVIDIA Geforce 6600 videokaart
2 x 512 MB GEIL werkgeheugen
Maxtor 6L200P0 hardeschijf
Alvast bedankt voor de reacties!