Nieuwe proccesor in barebone pc

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• St3rreTje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05-2023
Hey hey,

Sinds een tijdje ben ik van plan om een nieuwe processor aan te schaffen. Met name vanwege de snelheid ervan. Momenteel zit er in mijn pc een intel 4, 533MHz FSB, S478 en 2.66 GHz... (meer info over moederbord staat hier: http://www.uneec.com/upload/test/mb_spec.jpg modelnr: M845E)

Ik heb er helaas niet bar veel verstand van dus vandaar ff dit forum topic. Wat zou jij me aanraden? Ik zat namelijk te denken aan een dual core, alleen ik weet eigenlijk niet of er 1 is met dezelfde FSB, want het meeste is tegenwoordig 800MHz en is 't sowieso al te combineren met mijn moederbord?

Wellicht is een celeron D ook nog een optie, alleen dan zit ik weer met een lage cache. Wel lekker goedkoop natuurlijk...

Laat me het maar weten :) Bij voorbaat dank!

Groetjes.

Edit: titel moest eigenlijk "upgrade processor in barebone pc" zijn

[ Voor 5% gewijzigd door St3rreTje op 15-05-2006 00:01 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Een Core Duo op dat bordje gaat niet lukken lijkt me, deze hebben een hogere FSB, namelijk 667 Mhz en ik verwacht niet dat je bios een dergelijke processor zal herkennen. Kon trouwens ook geen bios updates voor dat bordje vinden dus het dual core verhaal wordt hem denk ik niet (of je moet er ook een ander bordje bij willen nemen).

Met een Celeron D haal je weinig prestatie winst verwacht ik, deze heeft namelijk slechts 256KB L2 cache tegen over 512KB van jouw P4.

Doordat het moederbord max. 533Mhz ondersteund heb je kwa proc's niet echt een ruime keus (tenminste niet als je echt wat winst wil behalen). Volgens mij is de snelste proc die je zou kunnen nemen de P4 2,8 A Prescott met 1MB L2 Cache of misschien dat de P4 3,06 Northwood met 512KB iets sneller is? Mij lijkt echter dat je meer aan die cache verdubbeling hebt dan aan die paar extra Mhz'en...correct me if I'm wrong

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
St3rreTje schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:44:
Hey hey,

Sinds een tijdje ben ik van plan om een nieuwe processor aan te schaffen. Met name vanwege de snelheid ervan. Momenteel zit er in mijn pc een intel 4, 533MHz FSB, S478 en 2.66 GHz... (meer info over moederbord staat hier: http://www.uneec.com/upload/test/mb_spec.jpg modelnr: M845E)
De core Duo is niet pin-compitable met jouw socket, hoewel deze cpu ook 478 pinnen heeft (de s479 naam is om verwarring te voorkomen).

Je kunt enkel upgraden naar een 2.8ghz of 3.06ghz Northwood processor of misschien naar een 2.8ghz Prescott maar die laatste understeunt jouw moederbord niet en zal hem dus mogelijk ook niet accepteren. Bij een upgrade naar 1 van deze 3 cpu zul je nauwelijks verschil merken en het lijkt mij daarom de upgrade niet de extra centen waard. Ik zou of een volledige upgrade doen of jouw cpu overclocken.

Met een volledige upgrade raad ik je trouwens echt aan nog even te wachten tot de Intel Conroe uit komt over een maandje op 3-4, aangezien dit een ware revolutie op cpu-gebied wordt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het antwoord wat je zoekt staat gewoon in de link die je geeft:
Processor Socket Support Type socket 478 (400/533MHz)
Zie verder ook gewoon de PMG FAQ:

PMG FAQ - Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken

Jammer genoeg is de conclusie bijna niets meer dan wat je al hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.