Toon posts:

[XP] System registry hive niet gevonden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen toen ik me PC aanschakelde kreeg ik de medling dat system.ini niet gevonden kom worden? Vreemd want er was niets bijzonder gebeurd voor het uitzetten.

foutmelding is dat er een bestand niet gevonden kan worden of beschadigd is in C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Nou is er natuurlijk wel een backup van maar waar staat ie en hoe kom ik erbij? Ik heb een EBCD schijf voor rescue. Wat zou de oorzaak er van kunnen zijn.

Langgeleden heb ik dit ook al eens gehad en toen heb ik de hele zaak maar geformatteerd. Nu wil ik dat niet doen. Ik gebruik WINXP home ed.

bedankt voor de tips.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 21:15 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf onderzocht? (Om te voorkomen dat we het wiel tweemaal uit gaan vinden. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:33:
Wat heb je zelf onderzocht? (Om te voorkomen dat we het wiel tweemaal uit gaan vinden. :Y))
Op dit moment nog niets en alleen scandisk gebruikt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer eens de recovery console te starten en vanaf hier fixboot te draaien, dat wil vaak nog wel eens helpen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
System.ini is toch helemaal niet belangrijk onder XP?

Tenminste dit staat er in mijn system.ini:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
; for 16-bit app support
[drivers]
wave=mmdrv.dll
timer=timer.drv
[mci]
[driver32]
[386enh]
woafont=app850.FON
EGA80WOA.FON=EGA80850.FON
EGA40WOA.FON=EGA40850.FON
CGA80WOA.FON=CGA80850.FON
CGA40WOA.FON=CGA40850.FON

Zoals de eerste regel zegt, voor 16 bit app support :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 10:20:
Probeer eens de recovery console te starten en vanaf hier fixboot te draaien, dat wil vaak nog wel eens helpen.
Ik ben daar geen fan van om te "proberen" proberen is niet zeker en dat wil ik wel. Ik zal er aan te denken om een reparatie install uit te voeren.

Of system.ini wel of niet nodig is, daarover wil ik nu niet debatteren. Het systeem start gewoon niet op zonder.

Overigens. Even gekeken met die Volkov Commander en die "system" staat er nog. Dus die melding komt waarschijnlijk uit een van de opstartbestanden. Die zie ik niet meer in de root staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 11:36 ]

• Harm
  • Niet online
Als je een single-bootsysteem hebt en je draait fixboot dan kan er niet zoveel misgaan hoor en kun je het gewoon proberen. Ik verwacht echter niet dat het helpt, omdat fixboot zaken met betrekking tot je partities doet en niet iets met de Windows-installatie zelf. Ik zou controleren of het bestand er nog wel staat en zo nodig creëren en de content van Spone erin zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op zondag 14 mei 2006 @ 12:50:
Als je een single-bootsysteem hebt en je draait fixboot dan kan er niet zoveel misgaan hoor en kun je het gewoon proberen. Ik verwacht echter niet dat het helpt, omdat fixboot zaken met betrekking tot je partities doet en niet iets met de Windows-installatie zelf. Ik zou controleren of het bestand er nog wel staat en zo nodig creëren en de content van Spone erin zetten.
Ik verwachtte ook niet dat het zou helpen dat fixboot.

Maar als ik al hierboven schreef
"Overigens. Even gekeken met die Volkov Commander en die "system" staat er nog. Dus die melding komt waarschijnlijk uit een van de opstartbestanden. Die zie ik niet meer in de root staan."
Het bestand is te groot om in te lezen dus ik snap niet helemaal wat ik met die paar regels van Spone zou moeten, faken? Ik gebruik overigens een SATA harddisk, misschien is die driver pleite?

Ik heb hier al wat mogelijkheden gevonden die mogelijk werken.Ik ga maar voor deze

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 21:13 . Reden: aanv ]

• spone
  • Niet online
Hee, system.ini is wat anders dan de registerhive system! Nogal logisch dat dat bestand wat groter is :)

Mijn idee is de computer opstarten vanaf je windows xp cdrom, en ervoor kiezen dat je de bestaande installatie wilt herstellen, mocht de tip van Kellys-Korner niet werken :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op zondag 14 mei 2006 @ 21:31:
Hee, system.ini is wat anders dan de registerhive system! Nogal logisch dat dat bestand wat groter is :)

Mijn idee is de computer opstarten vanaf je windows xp cdrom, en ervoor kiezen dat je de bestaande installatie wilt herstellen, mocht de tip van Kellys-Korner niet werken :)
Het was makkelijker dan ik dacht

Ja, ok.foutje :+ Ik heb niet het bestand uit "repair" gehaald maar gewoon die "system" gerenamed en die system.bak gerenamed naar "system" Dat werkte Op die manier behoud in instellingen omdat die hive uit repair stamt van direct na de eerst installatie.

Inieder geval bedankt voor het meedenken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 21:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
met die methode was het net weer raak, dus haal ik hem nu maar wel uit die "repair"

T'was ook te mooi om waar te zijn :(

wel instellingen kwijt weet iemand prcies welke behalve dan het beeldscherm?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 09:32 ]

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 23:19
De bestanden in de "Repair" directory worden aangemaakt op het moment dat windows voor het eerst opstart na een schone installatie.

Dit betekent dus dat de meeste software en drivers opnieuw geinstalleerd dient te worden.

Wat je ook kan proberen is een systeemherstel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De foutmelding die je krijgt heeft helemaal niets met System.ini te maken maar gaat om de SYSTEM hive van je registry - die .INI zie je dan ook nergens terug in je foutmelding dus ik snap niet waarom jij zegt dat het over een .ini file gaat?

Lees in ieder geval even http://support.microsoft.com/?kbid=307545 door en zoek even op deze foutmelding, als je de eerdere topics er over doorleest dan zou je doorhebben dat dit meestal op een (uiteindelijk) hardware probleem duid :)

Verwijderd

Topicstarter
Harley538 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:00:
De bestanden in de "Repair" directory worden aangemaakt op het moment dat windows voor het eerst opstart na een schone installatie.

Dit betekent dus dat de meeste software en drivers opnieuw geinstalleerd dient te worden.

Wat je ook kan proberen is een systeemherstel.
Systeemherstel. Die is er niet meer, behalve een punt dat vandaag aangemaakt is.
Ik ga de drivers die weg zijn dan maar weer eens installeren :(

@elevator,

eea heb ik al gecorrigeert hierboven.Daarbij werkt alle hardware naar behoren.

iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken :)
Pagina: 1