Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CONCEPT] XMPC: Xtremely Modular PC

Pagina: 1
Acties:

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:35
XMPC, de Xtremely Modular Personal Computer (bij gebrek aan inspiratie). Ik heb jullie feedback nodig om te weten of het concept realiseerbaar is, mijn (op zich al beperkte) kennis van elektronica en zelfs simpele schakelingen is al helemaal vervaagd. En ik wil het gewoon zeker spelen.

Ik was al langer van plan zelf een case te bouwen voor m'n servertje, maar nu komt het er eindelijk van (vakantie in zicht, en dit keer 3 maanden... *zucht*... nog even...8)). Oorspronkelijk wou ik alles samengooien in één kast, omdat dit toch wel gemakkelijker is i.v.m. het aansluiten van HDD's. De stroom doorlussen is geen probleem, maar de HDD's doorlussen (op een nette manier dan) is een iets duurdere zaak. Maar ik denk dat dit de kostprijs misschien toch wel waard zal zijn: met dit modulaire systeem kan alles veel makkelijker uitgebreid worden, is alles onderling verwisselbaar (indien ik er meerdere zou maken) en nog belangrijker: het is minder enorm. Het zal tenslotte op mijn kamer (mijn bureau zelfs, die niet zo heel veel gewicht kan verdragen) moeten staan.

Dan het concept zelf... Het is dus de bedoeling dat er een 'main module' is, waarin het mobo (en alles wat erop zit natuurlijk) en de main psu komen te zitten. Van hieruit vertrekt er dan een stroomkabel, slechts 4-aderig: een kabel die enkel een simpele 4-pins molex ondersteunt.
In één of meer 'HDD modules' worden vervolgens de HDD's geplaatst. Oorspronkelijk wou ik ruimte voor 8 HDD's (8 is inderdaad vrij veel, maar met het oog op de toekomst...), maar a.d.h.v. dit modulair systeem sluit je er gewoon zoveel aan als je zelf wil.
Dan is er natuurlijk het probleem van een tekort aan power... Simpelweg op te lossen door een 'PSU module' toe te voegen. Als ik dat wil laten werken, moet er natuurlijk 1 ader worden toegevoegd (ik kan de ground van de 5 of 12 volt gebruiken denk ik?) aan de stroomkabel, om deze PSU('s) mee te laten opstarten. Deze PSU's worden vervolgens verbonden aan de stroomkabel (parallelgeschakeld), om het ampèrage en dus het aantal mogelijk aangesloten apparaten te verhogen.

Nog een snelle schets (de uitleg was niet moeilijk, maar dit maakt het toch nog even duidelijker) dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.thesneaky.com/XMPC/concept_thumbnail.jpg
(ja ik weet het, hier staat overal 'component' i.p.v. 'module'... geen zin om effe opnieuw te tekenen)

Alle feedback is dus welkom, maar voornamelijk wil ik weten of het parallel combineren van PSU power mogelijk is zonder slechte gevolgen voor de hardware die erop is aangesloten }:O

Alvast bedankt :)

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Leuk idee. Ik denk als je hier echt voor gaat, dat het zeker iets heel speciaals kan worden :) .

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 14:24
Bashrat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:08:

(ja ik weet het, hier staat overal 'component' i.p.v. 'module'... geen zin om effe opnieuw te tekenen)

Alle feedback is dus welkom, maar voornamelijk wil ik weten of het parallel combineren van PSU power mogelijk is zonder slechte gevolgen voor de hardware die erop is aangesloten }:O

Alvast bedankt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.dcet.k12.de.us/teach/mrsk/Julie%20Supplies%20Photos/White%20Vinyl%20Eraser%20w%20White%20Background.jpg
:+

Maar ontopic: Waarom sluit je niet elke module aan op de hoofdmodule? Dit doorlussen zorgt alleen voor (te) lange kabels en dus per module afnemende efficientie. Sowieso zijn PC's natuurlijk al verschrikkelijk modulair, en gewoonlijk zit niet voor niets alles in 1 kast. Het lijkt mij interessanter om een mod te maken waar je via simpele kliks modules aan kunt sluiten en alles zodoende compact houdt. Het is een leuk uitgangspunt, maar ik denk dat je er op geeneen punt op vooruit gaat.
-je systeem wordt groter
-wordt zwaarder vanwege losse behuizingen en toch hetzelfde aantal componenten binnenin
-wordt minder gebruikersvriendelijk
-krijgt grotere mogelijkheid tot fouten

Een systeem wat lijkt op bijvoorbeeld hotswappable hdd's
Afbeeldingslocatie: http://www.ctsj.co.jp/img/ipc_case/swapframe/isi2t2/1.jpg
lijkt mij geschikter, maar misschien kun je die kleinere units met slechts 1 component ook echt toevoegen aan de buitenkant van je systeem. Als in een soort van legosysteem met connectors tussen de blokken.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

• Wim Leers
mark10123 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:32:
Leuk idee. Ik denk als je hier echt voor gaat, dat het zeker iets heel speciaals kan worden :) .
Bedankt :)
MarK_vB schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:38:
[...]

[afbeelding]
:+

Maar ontopic: Waarom sluit je niet elke module aan op de hoofdmodule? Dit doorlussen zorgt alleen voor (te) lange kabels en dus per module afnemende efficientie. Sowieso zijn PC's natuurlijk al verschrikkelijk modulair, en gewoonlijk zit niet voor niets alles in 1 kast. Het lijkt mij interessanter om een mod te maken waar je via simpele kliks modules aan kunt sluiten en alles zodoende compact houdt. Het is een leuk uitgangspunt, maar ik denk dat je er op geeneen punt op vooruit gaat.
-je systeem wordt groter
-wordt zwaarder vanwege losse behuizingen en toch hetzelfde aantal componenten binnenin
-wordt minder gebruikersvriendelijk
-krijgt grotere mogelijkheid tot fouten

Een systeem wat lijkt op bijvoorbeeld hotswappable hdd's
[afbeelding]
lijkt mij geschikter, maar misschien kun je die kleinere units met slechts 1 component ook echt toevoegen aan de buitenkant van je systeem. Als in een soort van legosysteem met connectors tussen de blokken.
De stroomkabel is ook in stukjes gehakt voor alle duidelijkheid... Het zijn telkens korte stukken kabel die dmv doorluspoorten worden verbonden met de volgende module.

Klik modules zijn geen optie, indien ik dat zou doen, zou dat strenge eisen stellen aan de omvang van de modules. Het is net de bedoeling dat ik eender wat kan aansluiten, dat ik gewoon kan toevoegen indien nodig.

-Het lijkt misschien groter en rommeliger, maar het is veel makkelijker te onderhouden. Qua effectief volume gaat het niet veel verschillen met een 'all-in-one' case: daar is veel verloren ruimte!
-Hoezo minder gebruiksvriendelijk? Het is makkelijker te onderhouden, uit te breiden en zelfs om mee te nemen.
-Grotere mogelijkheid tot fouten? SATA kabels mogen 3 meter oid lang zijn. Heb hier al getest met 1,5 meter. Het verschil is er niet, de prestaties lagen zelfs een tikkeltje hoger (dat is dus de foutmarge :p).

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04

Cheezus

Luiaard

Wat is er precies modulair aan? Om je standaard componenten te vervangen of toe te voegen moet je nog steeds bij je 'main' component zijn en het enige wat je toe kunt voegen zijn HD's en DVD branders/spelers e.d. zoals ik het nu zie?
Daarmee moet je dus naast je power ook IDE/S-ATA kabels tussen de modules laten lopen wat me niet echt handig lijkt omdat je of zelf connectoren moet gaan maken op de modules of het kabeltje door een gat laat lopen waardoor de modules weer niet makkelijk op/af te koppelen zijn.
Als het voornamelijk om de HD's gaat lijkt het me handiger om 1 kast te maken met een apart compartiment om HD's makkelijk bij te plaatsen.

edit:

Er was een tijd geleden iets op t.net nieuws van een echte modulaire pc (ceoncept), hierbij was elk component(cpu/gpu/mobo/power/hd enz) in een aparte module gebouwd. Deze modules werden op een 'rail' geplaatst die voor power en communicatie zorgde. Dit is natuurlijk wel handig maar niet te doen aangezien je toch aardig wat kennis nodig hebt wil je de communicatie van je bijvoorbeeld je CPU naar je moderbordmodule van 400+ pins naar 2 pins oid brengen :P

[ Voor 29% gewijzigd door Cheezus op 14-05-2006 11:17 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook wel eens over na gedacht...

Je zou modules ( "kastjes") kunnen maken, die stapelbaar zijn.

-PSU component
-Mobo component
-Cdrom component
-Disk component(en)

Stroom doe je dan via de contactpunten tussen elke kastje, in elke hoek 1 ofzo, (+12, +5, en 2 aarde bijv). Dit loopt dan gewoon door elke module heen, die je intern aftapt.

En dan alleen de PSU kabel buitenom, vanaf de psu module naar de achterkant van de mobo module.

En dan zorgen dat alle schijven en ook de cdrom SATA is, en dat ook buiten om.

Of het uiteindelijk handiger is, och. Als het maar mooi is. :)

specs

• Wim Leers
primusz schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:11:
Wat is er precies modulair aan? Om je standaard componenten te vervangen of toe te voegen moet je nog steeds bij je 'main' component zijn en het enige wat je toe kunt voegen zijn HD's en DVD branders/spelers e.d. zoals ik het nu zie?
Daarmee moet je dus naast je power ook IDE/S-ATA kabels tussen de modules laten lopen wat me niet echt handig lijkt omdat je of zelf connectoren moet gaan maken op de modules of het kabeltje door een gat laat lopen waardoor de modules weer niet makkelijk op/af te koppelen zijn.
Als het voornamelijk om de HD's gaat lijkt het me handiger om 1 kast te maken met een apart compartiment om HD's makkelijk bij te plaatsen.
Het kan inderdaad nog 'modulair-er', maar dat is niet erg nuttig. Mobo en PSU zijn hoofdvereisten om een pc te laten werken, die mogen dus wat mij betreft samen. Als je meer power nodig hebt, voeg je gewoon nog een PSU module toe. Standaard componenten... wat bedoel je daarmee... HDD's (en ook wel DVD schrijvers indien nodig) toevoegen is precies het punt! Want: CPU's toevoegen: nope, geheugen toevoegen: nope, SATA controllers toevoegen: jup (en genoeg doorluspoorten voorzien vanaf het begin dus), koeling toevoegen: nope. Dus... ik zie het probleem niet echt.
Het gaat er net om om het geheel niet te gigantisch te maken en daarom verschillende modules te gebruiken, zodat de grootte (in het begin althans :p) beperkt blijft.
En het is trouwens niet de bedoeling om HDD's/ODD's aan te sluiten via PATA, enkel via SATA.
gladiool schreef op zondag 14 mei 2006 @ 11:33:
Ook wel eens over na gedacht...

Je zou modules ( "kastjes") kunnen maken, die stapelbaar zijn.

-PSU component
-Mobo component
-Cdrom component
-Disk component(en)

Stroom doe je dan via de contactpunten tussen elke kastje, in elke hoek 1 ofzo, (+12, +5, en 2 aarde bijv). Dit loopt dan gewoon door elke module heen, die je intern aftapt.

En dan alleen de PSU kabel buitenom, vanaf de psu module naar de achterkant van de mobo module.

En dan zorgen dat alle schijven en ook de cdrom SATA is, en dat ook buiten om.

Of het uiteindelijk handiger is, och. Als het maar mooi is. :)
Stapelbaarheid vereist dezelfde afmetingen (indien het er min of meer fatsoenlijk moet uitzien tenminste). En ehm... 'externe contactpunten' brengt twee gevaren met zich mee: grotere kans op kortsluiting en een zeer realistische kans op een slechte verbinding tussen contactpunten.

Is er niemand die me kan uitleggen hoe ik het beste 2 (of meer) voedingen kan laten samenwerken? Met de beperking dat slechts de 4 pins molex doorgelust moet worden EN dat die tegelijk ook de 'power switch' is. (dmv een relais waarschijnlijk?)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Bashrat schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:54:
[...]

Standaard componenten... wat bedoel je daarmee... HDD's (en ook wel DVD schrijvers indien nodig) toevoegen is precies het punt! Want: CPU's toevoegen: nope, geheugen toevoegen: nope, SATA controllers toevoegen: jup (en genoeg doorluspoorten voorzien vanaf het begin dus), koeling toevoegen: nope. Dus... ik zie het probleem niet echt.
Het gaat er net om om het geheel niet te gigantisch te maken en daarom verschillende modules te gebruiken, zodat de grootte (in het begin althans :p) beperkt blijft.
En het is trouwens niet de bedoeling om HDD's/ODD's aan te sluiten via PATA, enkel via SATA.

Is er niemand die me kan uitleggen hoe ik het beste 2 (of meer) voedingen kan laten samenwerken? Met de beperking dat slechts de 4 pins molex doorgelust moet worden EN dat die tegelijk ook de 'power switch' is. (dmv een relais waarschijnlijk?)
Met standaard componenten bedoelde ik de componenten die nu in je 'main' module zitten (CPU/MOBO/GPU/MEM e.d.).
Je wil dus eigenlijk gewoon je HDD/ODD drives extern/modulair maken.
De voeding lijkt me geen probleem aangezien je hier gewoon een 4 aderige kabel + stekker voor neemt die genoeg stroom aankan en als je dan in je main module een PSU neemt die genoeg power levert voor het aantal HDD's dat je er in de toekomst aan wil hangen (zoveel trekt een HDD niet) dan hoef je ook geen aparte PSU modules te maken.
De communicatie tussen je main module en je HDD/ODD lijkt me gewoon niet zo handig. Of je moet externe connectoren maken waar je dan een s-ata connector in kan doen (wel te doen maar waar vind je die connectoren?) of je moet de kabels gewoon van direct van je hardeschijven naar je main module laten lopen door een gat in de behuizing maar dat is weer niet praktisch aan/af koppelen.
Je kan ook de controller van een externe USB disk gebruiken wat op zich wel te doen is alleen werkt dit weer vertragend voor je systeem.
Daarnaast zijn S-ATA ODD's nou niet echt goed verkrijgbaar :P

• Wim Leers
primusz schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:23:
[...]

Met standaard componenten bedoelde ik de componenten die nu in je 'main' module zitten (CPU/MOBO/GPU/MEM e.d.).
Je wil dus eigenlijk gewoon je HDD/ODD drives extern/modulair maken.
De voeding lijkt me geen probleem aangezien je hier gewoon een 4 aderige kabel + stekker voor neemt die genoeg stroom aankan en als je dan in je main module een PSU neemt die genoeg power levert voor het aantal HDD's dat je er in de toekomst aan wil hangen (zoveel trekt een HDD niet) dan hoef je ook geen aparte PSU modules te maken.
De communicatie tussen je main module en je HDD/ODD lijkt me gewoon niet zo handig. Of je moet externe connectoren maken waar je dan een s-ata connector in kan doen (wel te doen maar waar vind je die connectoren?) of je moet de kabels gewoon van direct van je hardeschijven naar je main module laten lopen door een gat in de behuizing maar dat is weer niet praktisch aan/af koppelen.
Je kan ook de controller van een externe USB disk gebruiken wat op zich wel te doen is alleen werkt dit weer vertragend voor je systeem.
Daarnaast zijn S-ATA ODD's nou niet echt goed verkrijgbaar :P
De enige moeilijkheid zit 'm in het 'boosten van de PSU dmv een parallele schakeling'. Ik weet niet goed hoe dat te doen namelijk.
SATA doorlussen is geen probleem. Of deze. Heel misschien, maar waarschijnlijk niet: een multilane systeempje :+.
USB was/is inderdaad geen optie. En SATA ODD's zijn inderdaad moeilijk te verkrijgen, maar voorlopig heb ik er zo geen nodig (en wil ik er ook nog geen).

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ok, die Internal>external brackets zijn nieuw voor mij, daarmee is het idd goed te doen.
Wat die PSU betreft zou ik niet moeilijk doen en gewoon 1 sterke nemen en hiervan de 12V/0V/5V doorlussen.
Als je perse een PSU per module wil hebben moet je de 220V doorverbinden en volgens mij het Power_good signaal vanaf je moederbord maar hier zijn wel genoeg topics over te vinden.

• Wim Leers
primusz schreef op zondag 14 mei 2006 @ 17:47:Als je perse een PSU per module wil hebben moet je de 220V doorverbinden en volgens mij het Power_good signaal vanaf je moederbord maar hier zijn wel genoeg topics over te vinden.
Niet een PSU per module, maar een 'PSU module' die de stroomsterkte van de hele kring verhoogt...
En dat is dus net één van de redenen waarom ik het hier op GoT heb gepost: ik wil weten of het mogelijk is zonder verdere neveneffecten om een relais te gebruiken dat op de 12V lijn van de 4-pins molex is verbonden en op die manier de extra voedingen kan inschakelen.

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Je kan prima een relais gebruiken om de 220V van een PSU module te schakelen. Als je in die PSU module een standaard ATX voeding gebruikt moet je wel het power_good signaal faken door 2 pinnetjes in de moederbordstekker te verbinden.
Voor een paar HDD's lijkt het me alleen overbodig om een aparte PSU module te maken maar dat moet je ook zelf weten :)

• Wim Leers
primusz schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:29:
Je kan prima een relais gebruiken om de 220V van een PSU module te schakelen. Als je in die PSU module een standaard ATX voeding gebruikt moet je wel het power_good signaal faken door 2 pinnetjes in de moederbordstekker te verbinden.
Voor een paar HDD's lijkt het me alleen overbodig om een aparte PSU module te maken maar dat moet je ook zelf weten :)
Het is gewoon voor het geval ik ooit boven de acht HDD's uitkom :) Dan nog kan die ene voeding (van 350 Watt) het trekken, maar ik wil gewoon alle problemen vermijden en de stabiliteit verhogen.
Zoals ik al gezegd heb, ken ik bitter weinig van elektronica. Dus zou iemand zo goedmoedig willen zijn om me even te tonen welk relais ik kan gebruiken om het volgende te doen:

4 pins molex:
+ 12V -> als deze twee aanstaan ...
GND --->
GND
+5 V

... schakel dan een verbinding tussen deze 2 pinnen van een ATX connector in:
4 5V Rood +5 VDC
14 /PS_ON Groen Power Supply On (active low)

(komt van hier)

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Je moet de PS_ON met de ground verbinden/schakelen om de PSU te starten. Active low wil zeggen dat hij actief wordt zodra het signaal laag wordt, 0V dus in dit geval.

De PSU staat nu echter wel altijd standby, aangezien je de 220V niet schakelt. Als je de 220V schakelt met het relais kun je het PS_ON signaal gewoon standaard aan de ground laten hangen, als je PC uitstaat staat de extra PSU module tenminste ook helemaal uit en staat hij niet nutteloos stroom te verbruiken.

Als je bij je lokale elektro boer om een relais vraagt die op 12V DC werkt en in staat is om 220V ~ met 2A oid te schakelen krijg je wel een goede mee.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Je kunt ook gewoon de PS_ON schakelen, met een relais of zelfs een optocoupler ;)

Ik heb zelf ook al meerdere malen over een idee als dit nagedacht, maar dan meer als casemod dan om het simpele uitbreiden. Voor dat laatste zou ik het eigenlijk niet doen, aangezien ik in de praktijk (bijna) nooit dingen upgrade.
Als je het echt wilt en zoals je zegt boven de 8 hdd's uitkomt, is een sterke of extra voeding wel nodig. Zorg dan altijd dat de voedingsdraden van de twee voedingen gescheiden blijven.

Casemod: Cubeleon

• Wim Leers
brinkdinges schreef op maandag 15 mei 2006 @ 12:01:
Je kunt ook gewoon de PS_ON schakelen, met een relais of zelfs een optocoupler ;)

Ik heb zelf ook al meerdere malen over een idee als dit nagedacht, maar dan meer als casemod dan om het simpele uitbreiden. Voor dat laatste zou ik het eigenlijk niet doen, aangezien ik in de praktijk (bijna) nooit dingen upgrade.
Als je het echt wilt en zoals je zegt boven de 8 hdd's uitkomt, is een sterke of extra voeding wel nodig. Zorg dan altijd dat de voedingsdraden van de twee voedingen gescheiden blijven.
Dat is net de moeilijkheid waarvan ik wil weten of het mogelijk is ze te overwinnen: is het mogelijk om de 4 pins molex lijnen van de ene voeding met de andere te verbinden, zodat het voltage (V) gelijk blijft, maar de stroomsterkte (A) toeneemt. Een parallelle schakeling dus.
Niemand die me even kan bevestigen dat dit mogelijk is?

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Nee, je mag niet de voltage lijnen van de voedingen aan elkaar knopen!
2 Voedingen leveren nooit exact gelijke voltages, stel je ene voeding levert 12,3V en je andere voeding 11,8V. Je hebt dan 0,5V over een koperdraad staan wat neerkomt op een kortsluiting.
Als je dus een aparte PSU module neemt moet je deze alleen voor je HDD's gebruiken en niet om je main module ook van extra stroom te voorzien.

• Wim Leers
primusz schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:01:
Nee, je mag niet de voltage lijnen van de voedingen aan elkaar knopen!
2 Voedingen leveren nooit exact gelijke voltages, stel je ene voeding levert 12,3V en je andere voeding 11,8V. Je hebt dan 0,5V over een koperdraad staan wat neerkomt op een kortsluiting.
Als je dus een aparte PSU module neemt moet je deze alleen voor je HDD's gebruiken en niet om je main module ook van extra stroom te voorzien.
Hmm... compleet over het hoofd gezien 8)7 :O |:(

Dan zal ik het dus anders moeten doen: vanaf een PSU module verkrijgen alle volgende modules hun stroom van die PSU module. De beste oplossing IMHO en nog een zeer simpele ook...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Voedingsmodule bij mobo/cpu inbouwen, in een bakkie dat 2 keer zo dik is:

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/3139/xmpc8vm.png

volgens mij kan het prima zo, en het ziet er zo erg gelikt uit imho.

There is no replacement for displacement!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Dat zei ik in het begin dus ook 8)7

Maar de TS wil een aparte PSU module voor z'n HD's omdat hij bang is dat z'n 'main PSU' het dan niet meer trekt.

Dit kan ook prima alleen moet je die PSU dan ALLEEN voor je HDD's/Opticals gebruiken en niet ook doorverbinden met je 'main PSU'.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11 08:07
Oh, ik lees altijd alleen de topicstart 8)7

There is no replacement for displacement!

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 16:45
Volgens mij is hier de juiste term "Bookshelf PC". Althans daar zijn eerder experimenten mee gedaan. Vroeguh (opa spreekt over de jaren 80 :+ ) heb ik een keer zoiets voorbij zien schieten, maar die kan ik niet 1,2,3 terugvinden.
Wel een nieuwere versie:
http://www.yankodesign.com/product_info.php?products_id=673

Of die van Asus: http://www.engadget.com/2006/02/23/asus-shows-modular-concept-pc/

Misschien goed inspiratie

Plant eens een boompje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

nieuws: Aparte voedingen voor grafische kaarten getest

Voor de voeding kun je dan aan zulke dingen gaan denken. Maar persoonlijk vraag ik me af in hoeverre dit zin heeft. drives zijn sowieso al extern te hangen en er zijn ook al genoeg devices die extern op firewire of USB of SCSI kunnen. Pas echt interessant zou het worden als je gewoon een cputje bij kunt plaatsen zonder een systeem open tehoeven maken. Maar het lijkt me dat dat een beetje toekomstdromen zijn.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
je hebt me wel op een idee gebracht. of noujah, k zat er ook al een tijdje mee.

gewoon 1 kastje met mobo, cpu, graka en harddisk. dan een apart kastje voor de voeding, apart kastje voor opticals, eventueel kastje voor een netwerkgevalletje enz enz. als je dit een beetje netjes doet, windows MCE erop enz kun je dit mooi als home cinema set gebruike. denk neit eens dat het zal misstaan

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1