Toon posts:

[XP] Help! Oneindige re-boot bij opstarten PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik heb van tevoren even gezocht of dit probleem al gepost was, ik heb niets kunnen vinden. Maar ik kan mn weg dan ook nog niet goed vinden hier op dit forum.

Mijn probleem:

Als ik mn computer opstart doet alles het goed, totdat ik het opstartscherm van XP krijg, en de computer prompt weer opnieuw opstart. IK kom gewoon niet in windows dus.

Mijn goede vader heeft op internet kunnen vinden dat dit om het zogenaamde blastervirus gaat, en heeft mij een bootfloppy gegeven. Ik heb de getallen van 1 t/m 4 veranderd (tussen de haakjes, formule is aantal partities min 1 ofzo?) in de 'BOOT' file op de floppy (de kenners weten wel waar ik het over heb) maar nog steeds start windows niet op. Ik krijg vaker nog een error dat de bootdisk gewoon fout is.

Ik heb opnieuw windows xp pro geinstalleerd op een andere partitie, en vanuit daar het fixblaster.exe bestand aan gezet. Hij vindt geen virus, mijn computer is zo clean als een pasgeboren baby, volgens symantec.

Nu vraag ik me af of het dus wel om dit virus gaat, en op welke andere manieren ik mijn oude windows terug zou kunnen krijgen. Ik ben namelijk zo handig met computers dat ik nog geeneens internet weet te installeren op mijn nieuwe windows:(.

Oh, en dit is wel offtopic, maar ik vraag het toch maar: hoe kom ik weer in mijn oude 'mijn documenten' map? Deze is namelijk nog steeds beveiligd! Grr.

alvast bedankt, enik hoop dat ik duidelijk genoeg was.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Neem Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen? eens door. Ik denk dat je daar voorlopig genoeg informatie uit kan halen. Er staat kort en krachtig in dat je Windows XP moet repareren:
Je kunt proberen om de problemen op te lossen met de herstelconsole van Windows. Om de herstelconsole op te starten dien je te booten vanaf opstartdiskette of met de Windows CD. Vervolgens kun je tijdens het scherm "Welkom bij Setup" op R drukken om naar de Repair-functie te gaan.
of je kijk met Memtest als je geheugen goed werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2006 15:30 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:26:
Dag mensen,

Ik heb van tevoren even gezocht of dit probleem al gepost was, ik heb niets kunnen vinden. Maar ik kan mn weg dan ook nog niet goed vinden hier op dit forum.

Mijn probleem:

Als ik mn computer opstart doet alles het goed, totdat ik het opstartscherm van XP krijg, en de computer prompt weer opnieuw opstart. IK kom gewoon niet in windows dus.

Mijn goede vader heeft op internet kunnen vinden dat dit om het zogenaamde blastervirus gaat, en heeft mij een bootfloppy gegeven. Ik heb de getallen van 1 t/m 4 veranderd (tussen de haakjes, formule is aantal partities min 1 ofzo?) in de 'BOOT' file op de floppy (de kenners weten wel waar ik het over heb) maar nog steeds start windows niet op. Ik krijg vaker nog een error dat de bootdisk gewoon fout is.

Ik heb opnieuw windows xp pro geinstalleerd op een andere partitie, en vanuit daar het fixblaster.exe bestand aan gezet. Hij vindt geen virus, mijn computer is zo clean als een pasgeboren baby, volgens symantec.

Nu vraag ik me af of het dus wel om dit virus gaat, en op welke andere manieren ik mijn oude windows terug zou kunnen krijgen. Ik ben namelijk zo handig met computers dat ik nog geeneens internet weet te installeren op mijn nieuwe windows:(.

Oh, en dit is wel offtopic, maar ik vraag het toch maar: hoe kom ik weer in mijn oude 'mijn documenten' map? Deze is namelijk nog steeds beveiligd! Grr.

alvast bedankt, enik hoop dat ik duidelijk genoeg was.
Ik zou je windows gewoon opnieuw geïnstalleerd laten. :)

Je oude map is beveiligd? Door windows bedoel je?
Dan kan je met je admin account gewoon eigenaar worden van de map en dan kan je er weer in :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
hey wat vet, ik ga die memtest nu even checken!

En hij ziet die 'oude map' als een map van een andere gebruiker. Daar zitten van die automatische persoonlijke beveiligingen op ofzo. Ik ben idd admin van de 'nieuwe' xp, maar hoe zorg ik dan dat die oude map van mij wordt?

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:39:
hey wat vet, ik ga die memtest nu even checken!

En hij ziet die 'oude map' als een map van een andere gebruiker. Daar zitten van die automatische persoonlijke beveiligingen op ofzo. Ik ben idd admin van de 'nieuwe' xp, maar hoe zorg ik dan dat die oude map van mij wordt?
Ik weet het niet meer precies uit m'n hoofd.
Maar ik had eens twee keer WinXP op m'n px staan.
En toen kon ik van een andere map eigenaar worden.
Zoek maar even bij de eigenschappen van de map. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat kan je doen met "Take Ownership". Dat kan je instellen via deze manieren die hier worden beschreven:
Samenvatting
In dit artikel wordt beschreven hoe u eigenaar wordt van een bestand of map waartoe u de toegang is ontzegd.

Als u toegang wilt hebben tot een bestand of map waartoe u geen toegang (machtiging) hebt, moet u eigenaar worden van dat bestand of die map, waarbij u de beveiligingsmachtigingen vervangt om uzelf toegang te verlenen.

Eigenaar worden van een map
OPMERKING: u moet bij de computer zijn aangemeld met een account met beheerdersbevoegdheden.

Eigenaar worden van een map:
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK in het venster van het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
3. Klik op Geavanceerd en open vervolgens het tabblad Eigenaar.
4. In de lijst Naam klikt u op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators. Als u eigenaar wilt worden van de inhoud van die map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.
5. Klik op OK. Het volgende bericht wordt weergegeven, waarbij mapnaam de naam is van de map waarvan u eigenaar wilt worden:
U hebt geen machtiging om de inhoud van map mapnaam . te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?

Alle machtigingen worden vervangen als u op Ja klikt.
Klik op Ja.
6. Klik op OK en pas de machtigingen en beveiligingsinstellingen die u voor de map en de inhoud wenst, opnieuw toe.

Eigenaar worden van een bestand
OPMERKING: u moet bij de computer zijn aangemeld met behulp van een account dat beheerdersbevoegdheden heeft.

Om eigenaar van een bestand te worden, volgt u deze stappen:
1. Klik met de rechtermuisknop op het bestand waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK op het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
4. In de lijst Naam klikt u op Administrator of op de groep Administrators en klik vervolgens op OK.

De Administrator of de groep Administrators is nu eigenaar van het bestand. Om de machtigingen voor de bestanden en mappen onder deze map te wijzigen, gaat u verder naar stap 5.
5. Klik op Toevoegen.
6. In de lijst Geef de objectnamen op ( voorbeelden ) typt u de gebruikers- of groepsaccount die u toegang tot het bestand wilt geven. Bijvoorbeeld: Administrator.
7. Klik op OK.
8. In de lijst Namen van groepen of gebruikers klikt u op de account die u wenst (bijvoorbeeld Administrator) en schakelt u vervolgens de selectievakjes in van de machtigingen die u aan die gebruiker wilt toewijzen. Bijvoorbeeld: Volledig beheer [toestaan]. Wanneer u klaar bent met het toewijzen van machtigingen, klikt u op OK.
:)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
(ja dit is een bewuste dubbele post)

Ok, booten met windows xp pro cd lukt niet. Ik krijg geen scherm met 'welkom bij de setup'. Ik moet eerst een partitie selecteren waar ik zogenaamd xp op zou moeten insalleren, voordat ik hiermee verder kan gaan. ( ik ben hiermee verder gegaan en het scherm: welkom bij setup, blijft uit)

Er is wel een optie om systeemhersel (F2) aan te zetten, maar daar heb ik weer het juiste floppy voor nodig.

Ik snap er niets van. 8)7

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Last known good al geprobeerd? Of in NL 'Laatst bekende instellingen die werkten' of zoiets? Kun je kiezen in het menuutje dat je krijgt als je op F8 drukt bij opstarten.
edit:

één ding is zeker, XP geeft een blauw scherm en reboot daarna. Je hebt dus óf een hardwareprobleem, óf je hebt iets geïnstalleerd dat dit probleem veroorzaakt. Ik denk het laatste, omdat je wel in staat bent om een werkende windows ernaast te krijgen

[ Voor 46% gewijzigd door Marlibica op 11-05-2006 16:10 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Marlibica schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:08:
Last known good al geprobeerd? Of in NL 'Laatst bekende instellingen die werkten' of zoiets? Kun je kiezen in het menuutje dat je krijgt als je op F8 drukt bij opstarten.
edit:

één ding is zeker, XP geeft een blauw scherm en reboot daarna. Je hebt dus óf een hardwareprobleem, óf je hebt iets geïnstalleerd dat dit probleem veroorzaakt. Ik denk het laatste, omdat je wel in staat bent om een werkende windows ernaast te krijgen
werkt niet sinds ik die 3e keer xp heb proberen te insalleren om dat 'welkom bij setup scherm' te krijgen.

ziet er naar uit dat ik een hoop formateer werk voor de boeg heb. En als iemand me kan vertellen hoe ik internet aan de praat kan krijgen zou dat ook reuze helpen.

maar bedankt voor replies so far

Verwijderd

Topicstarter
1. Klik met de rechtermuisknop op de map waarvan u eigenaar wilt worden en klik vervolgens op Eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Beveiliging en klik op OK in het venster van het beveiligingsbericht (als dat wordt weergegeven).
4. In de lijst Naam klikt u op uw gebruikersnaam, Administrator als u bent aangemeld als Administrator of klik op de groep Administrators. Als u eigenaar wilt worden van de inhoud van die map, schakelt u het selectievakje Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen in.
5. Klik op OK. Het volgende bericht wordt weergegeven, waarbij mapnaam de naam is van de map waarvan u eigenaar wilt worden:
U hebt geen machtiging om de inhoud van map mapnaam . te lezen. Wilt u de machtigingen voor de map vervangen door machtigingen die u volledig beheer toekennen?
ehm, er is als ik rechtsklik op de map geen tabblad 'beveiliging'. SLechts: algemeen, delen en aanpassen. 8)7 8)7 8)7

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:29:
[...]

ehm, er is als ik rechtsklik op de map geen tabblad 'beveiliging'. SLechts: algemeen, delen en aanpassen. 8)7 8)7 8)7
Ik gok dat je dan niet als administrator bent aangemeld :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
dat lijkt er dus wel op inderdaad. Maar niet alleen mijn gebruikersnaam is 'administrator'. Het is ook de énige gebruiker op de windows xp.

Dit gaat echter wel over de 2e versie die ik op mn computer heb geinstalleerd. de oude versie is dus degene waar ik niks meer aan heb.

Enig idee hoe ik mezelf admin kan maken?

Oh man. blij dat ik nogeen laptop ernaast heb waar ik op tweakers kan komen. anders was ik nu een echte hamer aan het zoeken.

8)7

edit: ik ben gewoon admin dus. Het zal wel iets te maken hebben met de 2 versies van windows die ik op de comp heb staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 16:36 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 02:58
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Ik gok dat je dan niet als administrator bent aangemeld :)
Dat heeft er weinig mee te maken.

Vink deze optie even uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.madness.nl/faq/images/eenvoudigdelen.gif

Daarna is de optie WEL beschikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 16:39:
[...]

Dat heeft er weinig mee te maken.

Vink deze optie even uit:

Daarna is de optie WEL beschikbaar.
_/-\o_

fuck yea.

weet iemand hoe ik windows xp kan uninstalleren? Mijn plan is nu de 2e versie van xp te uninstalleren, en verfvolgens de c schijf te formateren en daar weer opnieuw xp op te zetten.

Verwijderd

pak anders ff de herens boot cd

of zorg dat je ntdetect.com wel juist staat. Zonder die file blijft die booten

druk anders ff tijdens booten F8 en vink aan "laasts bekende werkende opstartisntellingen" ofzoooieets :P

p.s ik heb replys niet gelezen was teveel tekst, misschien deze tread beetje overbodig

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-03 02:58
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 17:09:
pak anders ff de herens boot cd

of zorg dat je ntdetect.com wel juist staat. Zonder die file blijft die booten

druk anders ff tijdens booten F8 en vink aan "laasts bekende werkende opstartisntellingen" ofzoooieets :P

p.s ik heb replys niet gelezen was teveel tekst, misschien deze tread beetje overbodig
Lees dan wel het topic door ipv zo te replien..
Pagina: 1