Router achter router --> geen beheermogelijkheid

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zit met de volgende situatie. Ik heb ADSL (KPN) en heb daar een multi-pc (4 poorts) modem bij. Deze draait DHCP en geeft ip-adressen in de 10.0.0.x range.
Nu heb ik omdat ik er wireless bij wilde hebben een wireless router bijgekocht (DLINK). Hierop heb ik DHCP uitgezet. Hierdoor krijgt m'n laptop die wireless is dus een IP van de multi-pc modem. Hierdoor heb ik ook internet en kan ik de andere pc's pingen (die bedraad achter muli-pc modem zitten).
Alleen kan ik nu niet meer in de beheeromgeving van m'n DLINK router. Deze staat standaard ingesteld op 192.168.0.1. Als ik dus DHCP uitzet op de DLINK kan ik 'm dus niet meer benaderen op 192.168.0.1.
Ik dacht dat deze misschien ook een IP in de 10.0.0.x range kreeg en heb dus met een batchprogje alle ip's gepingd vanaf 10.0.0.1 t/m 10.0.0.254, maar geen reactie.

Wie weet hoe ik het zo kan instellen dat alles werkt en dat ik dan ook nog in m'n beheerschermen kan komen.

Ik heb trouwens ook al geprobeerd om de DLINK zelf op een 10.0.0.x ip te zetten, maar dat werkte ook niet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:05

Equator

Crew Council

#whisky #barista

ione schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:26:
[knip]
Ik heb trouwens ook al geprobeerd om de DLINK zelf op een 10.0.0.x ip te zetten, maar dat werkte ook niet.
Vreemd, dat zou toch moeten werken.. Tenzij je hem op het zelfde IP adres als je router hebt gezet.

Zoek even een vrij IP adres, en zet je DLINK router op dat IP adres. Kan je hem dan pingen vanaf een ander werkstation :?

• ione
  • Niet online
m'n multi-pc modem zit op 10.0.0.138.
Ik heb de DLINK op 10.0.0.199 gezet. Na het invullen geeft ie aan dat de router gaat rebooten en daarna kan ik er niet meer bij via de browser. Volgens mij lukte het wel om te pingen. (zit nu op het werk en heb gisteren e.e.a. geprobeerd).

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:03
Volgens mij kan je in je KPN modem ook een ip-adres toevoegen, een 192.x.x.x bijvoorbeeld, dan moet het goed gaan

• ione
  • Niet online
Dus die moet ik dan op een 192.... adres zetten i.p.v. 10.0.0.138?
Is het raar dat het niet werkt als ik de DLINK op en 10.0.0.xxx adres zet? Zou dat ook gewoon moeten werken?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

** Idee #1

1. Stel je DHCP pool op de SpeedTouch in van 150 t/m 160 ofzo.
2. Reset je D-Link in op adres 161 of een ander adres buiten je DHCP pool.

** Idee #2

1. Reset je D-Link en stel hem helemaal goed in.
2. Stel je SpeedTouch in als DHCP Client.
3. Het IP dat je SpeedTouch krijgt vastzetten in je D-Link router.

Idee #2 alleen gebruiken als punt 3 ervan mogelijk is ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ione
  • Niet online
Geweldig Idee #1 werkt.

Hartstikke bedankt! Ben hier al een tijdje mee aan het klooien. Op een gegeven moment vond ik het wel best (hoefde toch niet meer in het beheermenu te komen). Maar nu had ik een nieuwe laptop en moest ik er dus wel weer bij.

Top! Deze mag wat mij betreft gesloten worden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04 21:21

BHQ

Hmja, je kon evt. ook tijdelijk op een PC een IP vast instellen om 'm te configgen. Ik zie trouwens geen reden waarom je dat zou willen -als- eea. goed geconfigged is. Tenzij je je macfilter wil aanpassen voor een nieuwe client ;)

• ione
  • Niet online
Inderdaad moest ik macfilter aanpassen nu. Ik heb het nu maar weggelaten.

Maar kan iemand uitleggen waarom het nu werkt?

Op m'n Speedtouch heb ik de DHCP-pool op 10.0.0.150 t/m 10.0.0.160 gezet. M'n DLINK heb ik een vast ip gegeven van 10.0.0.165. En DHCP hierop uitgezet.
Was het nou eerst zo dat de DLINK een ip van de speedtouch kreeg?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Effe een andere optie: je had in de speedtouch kunnen uitzoeken welk ip was toegekend aan de dlink en dat adres kunnen locken onder server leases.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/lockdhcp.png

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ione
  • Niet online
Hmm, strange,. Die optie staat er bij mij niet bij. Op de plek waar jij Lock hebt staan staat bij mij Apply.

En in dit overzicht zag ik ook geen entry voor de DLINK.

• BHQ

BHQ

Je moet je ST wel in een van de LAN-poortjes proppen en niet in de WAN, want 'voor buiten' (WAN dus) staat een FW aan die alles blokkeert.

• ione
  • Niet online
Dat had ik ook. Van een LAN-poort naar een LAN-poort. Geprobeerd met een rechte kabel en een crossed.

• BHQ

BHQ

Dat maakt in principe niet uit, link krijgen is link hebben. Wel opletten dat je op die D-link het LAN-ip op de 10.0.0.x zet en niet het WAN ip.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ione schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:24:
Hmm, strange,. Die optie staat er bij mij niet bij. Op de plek waar jij Lock hebt staan staat bij mij Apply.

En in dit overzicht zag ik ook geen entry voor de DLINK.
(lock:) Eerst selecteren. En nu heb je je dlink niet op dhcp staan maar als statisch adres. Tja, dan zie je hem in in de dhcp server software. :z

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1