Toon posts:

[Zelfde IP] zelfde ip met 2 computers

Pagina: 1
Acties:
  • 931 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het hier thuis hoort... neem me niet kwalijk als het fout is gepost... :$

Ik heb mijn internet verbinding via een router naar 2 computers lopen. Het probleem is dat beide computers hetzelfde IP hebben. Normaal gesproken zou dit niet erg zijn, omdat er toch geen rare dingen mee worden gedaan ( waardoor een IP ban kan worden uitgelokt ).
Maar nu heb ik een spel gekocht, die ik graag online wil spelen. Het probleem is nu dat ik maar op 1 van de 2 computers in een server kan. ( bijv: als computer 1 in server 1 zit, kan computer 2 niet in server 1 komen. Als computer 2 in server 1 zit, kan computer 1 niet in server 1 komen ).

mijn vraag: hoe kan ik het ip van de ene computer veranderen, zonder die van de andere te veranderen, en toch internet verbinding blijven behouden?

bij voorbaat dank!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12 16:43

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Handmatig een IP adres toewijzen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Beide PC een eigen ip geven en die ook weer in de router zetten. lijkt me simpel :?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:46
Twee computers met hetzelfde IP binnen een netwerk.
Dat levert IP conflicten op als je het mij vraagt???
Een computer een ander ip geven door de router ziet je ISP maar 1 computer (zo lijkt het dan).

• ralpje
  • Laatst online: 19:57

ralpje

Deugpopje

Ik heb zo'n vermoeden dat TS het heeft over het publieke IP, dus die van de internetverbinding :)

@ TS: Dat kan niet, tenzij je een (duur) internet-abbo hebt waarbij meerdere IP's horen. Verder is het op z'n zachtst gezegd apart dat een server dat niet accepteert, sinds het feit dat steeds meer PC's deel uitmaken van een thuisnetwerk en een internetverbinding delen.

[ Voor 58% gewijzigd door ralpje op 11-05-2006 12:24 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 19:43

Schonhose

Retro Icoon

Ik krijg de indruk dat je met statische IP-adressen werkt, d.w.z. twee keer hetzelfde IP-adres gebruikt. Er even vanuit gaande dat je een router hebt en geen switch, kun je mijn inziens gewoon op je tweede pc je ip adres veranderen zolang je maar binnen de range blijft.

Voorbeeld: 192.168.1.1 - 192.168.1.999

Als je het helemaal mooi wilt doen kun je kijken of je DCHP kunt aanzetten in je router waarna deze elke computer die zich aanmeldt op de router een apart IP-adres geeft.

Als je een switch hebt krijgen beide pc's het ipadres van je (breedband)-internet verbinding... ik weet zo niet wat hiervan de gevolgen zijn.

Ik moet sneller leren typen

[ Voor 4% gewijzigd door Schonhose op 11-05-2006 12:24 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar ben niet zo thuis in deze dingen :$

hoe wijs ik een nieuw ip toe?

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12 09:53
Schonhose schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:23:

Voorbeeld: 192.168.1.1 - 192.168.1.999
zou je daar niet 192.168.1.2 - 192.168.1.254 van maken anders werkt het straks nog niet.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:47

IEF

Why so serious?

ralpje schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:
Ik heb zo'n vermoeden dat TS het heeft over het publieke IP, dus die van de internetverbinding :)

@ TS: Dat kan niet, tenzij je een (duur) internet-abbo hebt waarbij meerdere IP's horen. Verder is het op z'n zachtst gezegd apart dat een server dat niet accepteert, sinds het feit dat steeds meer PC's deel uitmaken van een thuisnetwerk en een internetverbinding delen.
Maar nu heb ik een spel gekocht, die ik graag online wil spelen. Het probleem is nu dat ik maar op 1 van de 2 computers in een server kan. ( bijv: als computer 1 in server 1 zit, kan computer 2 niet in server 1 komen. Als computer 2 in server 1 zit, kan computer 1 niet in server 1 komen ).
Hij heeft het dus duidelijk over zn public IP. Ga bij je ISP na of je meerdere IP adressen kunt krijgen. Dit wordt bepaald door je ISP en zij kunnen je daar uitsluitsel over geven.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ralpje schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:22:

Ralpje heeft gelijk dunkt me.

TS heeft het over zijn publieke IP.
Als hij het zou hebben over zijn lokale IP adressen, dan zou 1 van de 2 computers niet kunnen internetten als ze beide aanstaan.
TS, je moet in de handleiding van het spel even opzoeken hoe je de NAT translatie van je router in moet stellen om het spel te kunnen spelen. Tevens heb je de handleiding van je router nodig om de ontdekken waar je dat in moet stellen en op dit forum bevind zich genoeg info om daar wijzer van te worden.

Afhankelijk van de manier waarop het spel werkt kan het inderdaad voorkomen dat je met maar 1 computer een spel kan hosten.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 11-05-2006 13:00 . Reden: @hierboven: ik moet %#$@!^ eens wat sneller tiepen. ]

Alles kan stuk.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 11:00

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:24:
sorry, maar ben niet zo thuis in deze dingen :$

hoe wijs ik een nieuw ip toe?
Wat is je ip op de pc nu ? een 192.68.*.* of een 10.*.*.* adres? of het adres by http://whaitismyip.com ? (geef de eerste 3 digits van je ip eens op.)

welke provider? kabel of dsl?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

leuk_he schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:02:
[...]
Wat is je ip op de pc nu ? een 192.68.*.* of een 10.*.*.* adres? of het adres by http://whaitismyip.com ? (geef de eerste 3 digits van je ip eens op.)

welke provider? kabel of dsl?
Beter dit doen: http://whatismyip.com/ ;)

Alles kan stuk.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 12:35
Zoals je uit de antwoorden merkt is er nogal wat onduidelijkheid over wat voor ipadres je het hebt. Een private of public adres.
Post hier eens de ipconfig/all uitkomst van beide pc's, dan wordt het misschien iets duidelijker.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mogen we weten welk spel het is dat je speelt ?? Misschien handig voor de kenners ofzo ...

Verder zou ik gewoon heel evil proberen om je router alleen als switch te gebruiken en dan kijken of je 2 IP adressen van je internet provider krijgt ... moet je het dus wel over een aparte router en aparte modem hebben en waarschijnlijk ook nog kabel hebben soms kan het dan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Afhankelijk van het spel kan je ook maar met 1PC tegelijk online op dezelfde server spelen. Als het spel met een cd-key beveiligd is die nodig is voor multiplayer kan je zelfs alleen maar met 1PC online spelen. (Bijv. UT2k4, Warcraft, Diablo, etc.)

• ralpje
  • Laatst online: 19:57

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:15:
Afhankelijk van het spel kan je ook maar met 1PC tegelijk online op dezelfde server spelen. Als het spel met een cd-key beveiligd is die nodig is voor multiplayer kan je zelfs alleen maar met 1PC online spelen. (Bijv. UT2k4, Warcraft, Diablo, etc.)
Tenzij je het spel natuurlijk gewoon twee keer gekocht hebt :)
Verder wordt het poortmappen nog even een verhaal inderdaad, zoals Remco ook al aangeeft.
Maar voor de TS: geef eens de ipconfig /all van beide pc's, en de resulten van showmyip.com (of een willekeurige andere ik-wil-m'n-public-ip-weten site). Daarnaast: wat voor internet abbo heb je, welke provider, wat voor router, wat voor modem, en welk spel hebben we het over?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ok... mijn ip adres: 217.120.161.37

router: Sitecom

ik heb een kabel verbinding bij @home, wireless

het gaat over het spel: Medal of Honor: Allied Assault ( oud spel, maar heerscht nog alles de pan uit )

Ip config zei het volgende:
ipadres:192.168.0.4
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:192.168.0.1

• wizzzzzz
  • Laatst online: 18-12 12:35
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:16:
Ip config zei het volgende:
ipadres:192.168.0.4
subnetmasker:255.255.255.0
standaardgateway:192.168.0.1
En heb je dit ip-adres op 2 pc's????

Zo niet, en gaat het over 217.120.161.37 dan heb je dus gewoon 1 public adres en daar valt niet veel aan te veranderen.
Vroeger kon je bij @home een tweede hostnaam (en ipadres) aanvragen maar dat doen ze volgens mij niet meer.
Pagina: 1