A-Open 48X vervelend

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Heej all,

Ik heb even met m'n pa geruild (een Philips 48X tegen 'n AOpen48X) omdat 'ie zei dat z'n CD-ROM-speler irritant deed.
Ik dacht dat 't wel mee zou vallen maar hij is echt vervelend :(
Bepaalde CD'tjes wil 'ie helemaal niet zo graag. Ook klikt en knalt 'ie wel 'ns, dan gooit 'ie 'm weer helemaal stil en dan pas wil 'ie verder. Gewoon beetje irritante drive of toch maar es terug voor de garantie?

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Is de lens wel schoon?

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Mag toch aannemen van wel. CD-ROM-drive is goed behandeld, altijd schone CD's erin, is nu ongeveer 3 maanden oud en nauwelijks gebruikt (Pa: 't is een irritant kloteding ik stopte m'n CD's gewoon in de server).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Hey, ik heb een Aopen 40x, en heb soms ook hetzelfde probleem.

je stopt een cd erin, en dan blijft hij helemaal stil. dan druk ik 2 keer op eject.
dan pakt de aopen `m eindelijk.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Dat probleem had ik een week geleden ook (na 8 maanden perfect gewerkt te hebben).
Gewoon even naar de shop terug geweest en geruild voor een nieuwe.

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Ik heb zelf ook een aopen 40x en precies het zelfde probleem met sommige cd's, ik vind het persoonlijk een bagger speler.

Magnat ( www.magnat.demon.nl )

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

Ik krijg deze morgen ook..
Ik had een Toshiba 48x besteld, maar die hadden ze dus niet meer. Dus werd ie vervangen door de Aopen 48x

Maar zijn er ook mensen die er goede/neutrale ervaringen mee hebben?

plzz let it be

• T.S.
  • Niet online
A-Open was ik altijd wel tevreden over. Ik verkoop ze al een aantal jaren.

Maar onlangs heb ik er wel zo'n 10 teruggestuurd omdat ze kuren hadden, laadje ging niet open, niet herkennen van cd's en de favoriet: Lekker kraken en schuren bij het uitspinnen. Allemaal 40/48 speed, de 36 speed en minder heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

M.a.w. Ik heb A-open wel een beetje gehad. Ik bouw de laatste maanden meestal de TEAC CD-540E in. Deze bevalt me zeer goed.

Tony.. ik zou hem gewoon terugsturen.

En Admiral, de meeste A-open spelers deden het prima hoor. :)

• admiral866
  • Laatst online: 18:34

admiral866

The King Personality Disorder

laten we het hopen eh,
Ik had een toshiba besteld ivm cloneCD.
Maar een aopen werkt daar volgens mij ook wel mee, als ie niet brak is.

• Mr. B.
  • Niet online
Ik heb d'r nu een AOpen 40x inzitten. Dat ding slikt alles, maar hij maakt vooral bij CD'tjes die wat moeilijker te lezen zijn een enorme teringherrie :(

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
T.S.: Je gelooft 't ècht niet...!!! maar wij hebben dus echt ff x-act dezelfde ervaring als jij!!! :) :) :) En we zijn óók nog eens overgestapt op die Teac CD540-E drives. Die dingen zijn echt perfect (net als Aopen < 36x). Alleen zijn ze wat duurder, maar je krijgt tenminste wèl weer degelijke, betrouwbare waar voor je geld... :)

...With a touch of magic¿

Verwijderd

Ik heb een aopen 48x en vind het echt een k*t ding. Dat ding piept, schokt, maakt allerlei rare onbvegrijpelijke geluiden, en soms moet je 100x dat eject knopje induwen vorrdat ie gaat lezen.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Afgezien van het feit dat mijn oude AOpen 48x vorige week overleed heb ik altijd goede ervaringen ermee gehad.

De nieuwe 48x die ik kreeg is trouwens een andere versie dan de oude.
De nieuwe heeft een oranje led ipv groen en maakt iets meer herrie, maar lijkt het wel nog sneller te lezen.

• MNM(tm)
QuarK: kan kloppen: voorheen had je de 'gewone' Aopen 48x, nu heb je de PRO-versie teruggekregen. En juist met die PRO-versies gaat 't nogal vaak fout :( (Meestal na plm. 1,5 week...)

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden, ik heb ook een 48x Aopen en van de ene moment tot de andere deed hij de CDROMs niet meer herkennen etc...
Ik had hem bij MicMac gekocht, die bestond toen al niet meer.
En ik had wel eens eerder zo'n ding open gemaakt zonder hem te slopen.
Wat bleek, er zit achter het klpje aan de voorkant, een dwars-mechanisch systeem die als de lade dicht gaat dit systeem er voor zrgt dat de laser mechanisme omlaag komt, maar het systeem ging niet soepel genoeg, dus de lens van het laser gedeelte kon nooit goed focussen, ik dat kunstof systeem een paar keer goed ff heen en weer geschoven, er zat vet genoeg tussen, en toen de lade bij het tandwiel mechanisme wat extra gesmeerd(weinig) en toen die lade een paar keer flink in en uit met de hand.
Daarna er weer in gemonteerd, en dat was het problemo...sindsdien geen rottigheid meer!

http://hardware.netmenu.nl

• Nukubu
  • Niet online
Ik ongeveer een half jaar een 48x van A-open, en tot nu toe geen enkel probleem.
in mijn andere systeem heb ik sinds 3 weken een 52x speed A-open en ook nog geen enkel probleem, mischien heb wel gewoon mazzel gehad ofzo .

Verwijderd

ik heb hem ook (A-open 48x) helemaal nergens last van, beest van een speler

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Topicstarter
Dit is dus ook de Pro-versie met de digitale volumeregeling (2 knopjes ipv draaiwiel) en de oranje led.

Verwijderd

A-OPEN :(
Op aanraden een 48x gekocht. (De digitale versie) Dit is de derde al binnen een jaar: cd's pakken niet, blijven spinnen, cd-rom speler hangt, is 'verdwenen', niet benaderbaar en een zwaar zaag geluid. Bleechh.
Harry : Goeie tip, jouw probleembeschrijving komt me zeer bekend voor
A-Open Valt me behoorlijk zwaar tegen en dit is voor mij de laatste geweest!

Verwijderd

Stormzoeker, ik heb altijd Aopens gehad, nooit problemen, maar eens moet de eerste keer zijn.
Ik blijf ze toch wel kopen, als MicMac niet weg was, had ik hem zo om geruild.

Ik vind het blijven goede spelers, ja het kan een keer gebeuren...

• MNM(tm)
Stormzoeker: wordt 't dus tóch tijd voor 'n Teac! :)

• Gallus
  • Laatst online: 27-08 12:28

Gallus

Cheesy

De Aopen 48x van mijn pa draait ook niet lekker...CD opspinnen..kraak geluid...nix...weer..opspinnen...
Mijn eigen Aopen 40x doet het daarentegen perfect totaal geen problemen mee.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Pagina: 1