Toon posts:

SpeedTouch™ 546(i) modem ->poort Forwarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een ruime maand heb ik internet via KPN, nu had ik in gedachte om zelf een router te plaatsen, maar de modem die ik van KPN heb gehad heeft een swicht met 4 poorten. Dus leek me een router overbodig, alleen krijg ik het nu niet voor mekaar om een Poort open te zetten op de modem, ik wil namelijk graag Remote desktop kunnen werken, maar hiervoor moet ik een poort open zetten.

De link van de modem is hier onder te vinden

http://www.speedtouch.com/prod546.htm

Het is een SpeedTouch™ 546(i) modem

Hopelijk weet iemand hoe ik een poort kan forwarden op deze modem, (of is het niet mogelijk)

Greets Pintooo

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Ik weet niet zeker of ik de link mag posten maar zie : http://www.portforward.com/ daar staan beschrijvingen van het forwarden/openzetten van een poort..

Kijk eens HIER. Daar staat de handleiding om de poort van Remote desktop open te zetten voor een Speedtouch 545, ik ga er van uit dat de handeling ongeveer hetzelfde is als bij jou modem (546).

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond probeer ik of het werkt, maar volgens is dit een andere interface dan mijn modem.

Laat het vanavond weten

Alvast bedankt voor de info.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een SpeedTouch 546(i) en heb de TCP poort al open gegooid. Ik ga vandaag ook de UDP poort opengooien om te kijken of de remote dan ook werkt.
Het vreemde is alleen dat elk IP-adres dat ingesteld staat in de router / modem niet gepingt kan worden van buitenaf... komt dit doordat de router van oorsprong niet geconfigureerd kan worden van buitenaf of duid dit op een probleem in de router...?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

kijk maar ff hier voor de 546:

http://www.portforward.co.../SpeedTouch716WLindex.htm

de webinterface is namelijk gelijk aan de 546v6.

Zoniet, dan oet je deze link gebruiken:

http://www.portforward.co...peedTouch510v4.2index.htm

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:45:Het vreemde is alleen dat elk IP-adres dat ingesteld staat in de router / modem niet gepingt kan worden van buitenaf.
Dat klopt, dat wordt door het modem nml weggevangen, precies zoals het hoort na een standaard installatie.

Verwijderd

Ik heb de TCP en UDP protocollen toegevoegd met de poort 3389 die aangegeven staat bij de Remote Desktop hulp... nog steeds niks... het IP-adres klopt, heb ik ook statisch ingesteld...

verder nog ideeen?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
RDP activeren op je pc, voor meer info zie microsoft.com. Firewall uitschakelen / verwijderen.

Verwijderd

sorry, dat was ik erbij vergeten te vermelden.. dat had ik al gedaan (RDP en firewall)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zeg je probeert toch niet op je 192.168.x.x of je 10.0.0.x adres te connecten vanaf een andere lijn he ??
Of probeer je op je externe IP te connecten vanaf een interne computer ??

Dat zal allemaal niet gaan namelijk ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nope... ik probeer te connecten met een 84.86.x.x adres... een maat van mij is het wel gelukt en die gebruikt hetzelfde adres wat hij krijgt als hij naar de site whatismyip gaat.
Ik heb dit ook gedaan en krijg hetzelfde IP adres te zien als degene die ingesteld staat in de router (dat 84.86.x.x adres)
Dus:

IP-adres = OK
Portforwarding = OK
Firewall = OK
RDP = OK

kortom, ik weet niet meer wat ik verkeerd doe...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:00:

IP-adres = OK
Portforwarding = OK
Firewall = OK
RDP = OK

Tenzij je nog meer personal firewall meuk hebt draaien (antivirus bevat die soms?) dan is het wellicht zinvol schermprintjes te maken van je instellingen.Wellicht dat iemand de fout kan aanwijzen (waarbij je je ip van whatiismyip gedeeltelijk verbergt wellicht)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:00:
nope... ik probeer te connecten met een 84.86.x.x adres... een maat van mij is het wel gelukt en die gebruikt hetzelfde adres wat hij krijgt als hij naar de site whatismyip gaat.
Ik heb dit ook gedaan en krijg hetzelfde IP adres te zien als degene die ingesteld staat in de router (dat 84.86.x.x adres)
Dus:

IP-adres = OK
Portforwarding = OK
Firewall = OK
RDP = OK

Als jij achter de router zit die dat 84.86.x.x adres verdeelt dan kan jij niet naar dat adres verbinden !! Je zou dan die vriend van je moeten vragen om naar jou toe te verbinden ;)

En check inderdaad of je AntiVirus niet een half verkapte firewall heeft.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

allereerst: het interne netwerk verdeeld 10.0.0.x adressen, dus het 84.86.x.x adres is voor contact maken van buitenaf.

ten tweede: (is misschien niet veilig, maar) ik heb geen antivirus geinstalleerd en geen firewall. verder draait er geen 3rd party sofware die netwerkverkeer tegen zou moeten houden.

Ik zit momenteel niet thuis, dus ik zou idd screenies kunnen maken van m'n instellingen zodra ik thuis ben.
In tussentijd zou het kunnen dat iemand nog meer ideeen heeft...

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:54:
Ik zit momenteel niet thuis, dus ik zou idd screenies kunnen maken van m'n instellingen zodra ik thuis ben.
In tussentijd zou het kunnen dat iemand nog meer ideeen heeft...
Effe ervan uitgaan dat je op werk/school zit : Zit je dan niet achter een Firewall die uitgaande RDP tegenhoudt ??

Verwijderd

kheb geen firewall geinstalleerd en firewall van windows is uitgeschakeld.
met het open zetten van de poort 3389 in de router lijkt het mij genoeg om RDP toe te staan. Heeft de Speedtouch 546 ook een ingebouwde firewall? Ik heb geen mogelijkheid gezien om deze te configureren of in/uitschakelen in de webinterface van de router...
Pagina: 1