Toon posts:

Sata problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Amd opteron 144
Msi k8n neo4-fi
maxtor 250 gb sata2
maxtor 120gb ata (deze moet niet meer in m'n pc zitten)
2*512mb ddr

Ik zit ongeveer al een dikke maand met een groot sata probleem.
Ik had een setup die werkte via een gewone ata schijf. Nu kon ik een maand geleden, een nieuwe hdd kopen voor een goed prijsje, (nieuw). Het was een maxtor sata2 250gb. Ik direct geinstalleerd maar dit ging niet zonder de oude ata schijf in mijn pc te laten hange... Wanneer ik die ata schijf eruit haalde, kon ik windows niet installeren: tijdens de setup duwde ik op f6 en koos ik voor de sata drivers van silicon maar wanneer ik voor de partitie moest kiezen kon ik niets selectere met als fout: de partitie is niet compatibel voor xp, u moet een opstart programma of dergelijk opstarten voordat u deze hdd kan laten werken blablabla. Ik installeerde dus met de ata schijf aangezien ik niet zonder pc kan. Nu haalde ik de ata eruit en kwam als fout bij het booten: insert boot disk (wanneer hij dvd drive opstart). Ik wil gewoon 1 schijf, namelijk de sata schijf. Ik ben ten einde raad en het duurt niet lang meer voor ik deze hdd door het raam gooi en me een nieuwe ata aanschaf :( :r |:( ;(

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:26
...

[ Voor 95% gewijzigd door PSspike op 10-05-2006 16:23 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:28

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Compatibiliteit Maxtor SATA schijven met o.a. nForce4
Topic over het hoofd gezien? :)

Post daar je probleem, daar sterft het van de (mogelijke) oplossingen en heldere geesten ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet over het hoofd gezien. Ik kan er gewoon niet meer aan uit, mijn pc gaat nu niet en heb belangrijke toets tegen morgen die op me pc staat ;( ,

Ik zal daar eens posten maar ik geloof er niet meer in.... :(

Verwijderd

Heb exact hetzelfde probleem.

asrock 939 dual mobo
3500+ processor
120 gb ide harde schijf (deze moet er dus OOK uit)

krijg mijn samsung spinpoint 250 gb niet alleen in mijn systeem:
wordt niet herkend in de bios, alleen als ook mijn ide schijf is aangesloten, maar dat wil ik dus niet.

aangesloten op SATA II EN OP SATA (met jumper), kabels juist aangesloten
juiste drivers op een schijf, diskmanager van samsung geprobeerd, maar hij wordt niet (meer herkend).

ik hoor het graag wanneer je een oplossing vindt.

heb tot nu toe mijn

Verwijderd

ff wat drivers van je interflep afhalen en dan kan je dus goed je Sata intallen... Maar dit is volgens mij al stuk of 100 keer langs gekomen... misschien is zoek in got op ¨sata instaleren¨?
Meestal moet je die drivers dan ff op flop zetten en dan lukt het wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijne wordt wel herkend in windows, wanneer ik via me ide opstart, wordt ook herkend in bios maar installe gaat niet....
Pagina: 1