[multi] Tombraider Legend Deel 2

Pagina: 1
Acties:
  • 2.867 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/legend.JPG
Korte inleiding

Uitgever Eidos kon zich in 1996 geen beter jaar wensen. In dat jaar verscheen namelijk de allereerste Tomb Raider game voor de Playstation en PC. Het spel werd op beide platformen een gigantisch succes. Tomb Raider bracht een vernieuwende mix van puzzels, knallende actie en originele levels, gecombineerd met een sexy hoofdpersonage.

Na zo'n succes was het vanzelfsprekend tijd voor meerdere opvolgers, die helaas het succes van het origineel nooit konden evenaren. De laatste Tomb Raider: Angel of Darkness was zelfs zo'n grote flop dat Eidos besloot de games niet langer te laten maken door Core Studios. Tijd voor Crystal Dynamics (de maker van onder andere Legacy of Kain: Defiance) om de draad op te pikken en weer een topper van formaat neer te zetten.

About TR Legend

Voor Tomb Raider: Legend zijn de makers terug gegaan naar de roots van de gameplay uit het eerste deel. Lara Croft zal opnieuw terug de tombs in gaan, puzzels moeten oplossen en vijanden moeten uitschakelen. Dit laatste was in de vorige delen al sterk aanwezig, wat ervoor zorgde dat de puzzels steeds meer werden verdrukt. Ditmaal zal je gelukkig weer eeuwenoude mechanische machines moeten activeren door middel van flink wat ren- en springwerk.

De bewegingen van Lara zijn in 'Legend' aanzienlijk uitgebreid. Zo kan ze nu aan touwen zweven en schuine sprongen maken naar andere locaties in een level. Dit laatste haalt het probleem van de oude Tomb Raiders weg, waarbij je alleen naar objecten kon springen die exact tegenover je hingen of stonden. Je zult nu eerst aangeven naar welke kant je wilt springen, waarbij Lara naar die locatie zal kijken. Daarnaast zal Lara standaard aan een richel hangen wanneer je van een platform rent. Het per ongeluk van een hoog platform vallen is hiermee dus verleden tijd.

Camerapunten worden in Tomb Raider: Legend dynamisch bepaald, maar mocht je desondanks toch een onoverzichtelijke situatie krijgen, dan kun je ook naar handmatige camerapunten overschakelen. Crystal Dynamics erkent hiermee fouten die gemaakt zijn in Legacy of Kain, waarbij het soms heel moeilijk was perspectief te zien. Er werd ons dan ook plechtig beloofd dat dergelijke irritaties verleden tijd zijn.

Lara is er een stuk sportiever op geworden, maar ook de graphics van de schone dame en de omgeving zijn aanzienlijk verbeterd. Zo was het level dat we gedemonstreerd kregen (een level met een enorme waterval en tombe) bijzonder kleurig en levendig. Ook de layout was meer compact en overdacht, waardoor je aan het begin van een level ziet waar je ongeveer naartoe moet. Hoe je daar precies gaat komen en met welke omwegen, zul je zelf uit moeten zoeken. Veel werd er trouwens nog niet over onthuld, maar het is zeer waarschijnlijk dat we ook enkele voertuigen zullen zien in 'Legend'. Hier horen we binnenkort hopelijk meer over.

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/thumbs/screen1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/thumbs/screen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/thumbs/screen3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/thumbs/screen4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/devslet/trl/thumbs/screen5.jpg

User screenies :

Afbeeldingslocatie: http://lara.yardcure.com/1t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lara.yardcure.com/2t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lara.yardcure.com/3t.jpg

New Lara Croft Model - Pic 1
New Lara Croft Model - Pic 2

Meer screenshots

Walkthrough

Mocht je niet alle secrets in het huis van Croft kunnen vinden, Golivier heeft hier een soort walkthrough voor geschreven :) Dit gaat samen met een map van het huis, klik. Het spreekt voor zich dat je dit niet gaat lezen wanneer je alles zelf wil ontdekken ;)

spoiler:
Croft Manor

Welkom in huize Croft ! Dit mooie Engelse landhuis wat al eeuwen in het bezit is van de familie Croft bestaat uit de volgende ruimtes, de bibliotheek (A), Lara's slaapkamer (B), het zwembad (C), de gymzaal (D) en de hal (E) met het Tech Center (F). Als je een nieuw spel begint kan je wel naar het huis toe, maar kom je niet verder dan de hal en het Tech Center. Voordat je verder kan, moet je eerst het eerste level (Bolivia) uit hebben gespeeld.

Uitrusting

De eerste keer dat je in haar huis komt heb je helemaal niets, geen lampje, geen grapple, geen wapens, geen binoculairs, helemaal niets !!! Voor de meeste artifacts heb je echter iets van deze uitrusting nodig. Hieronder staat dan ook beschreven hoe je je hele uitrusting bij elkaar kan sprokkelen.

Personal Lightsource (a)
dit lampje ligt in de bibliotheek op de hoek van het bureau waar Alister aanzit.

Magnetic Grapple (b)
dit handige stukje gereedschap is goed opgeborgen in de kluis in het Tech Center van Zip. Aan de rechterkant van deze computerkamer ligt een laptop op de vloer. Deze kan je gebruiken om de kluis, die zich ook in deze ruimte bevindt, te openen (cutscene).

Wapens (c)
Lara's trouwe twin pistols zijn uiteraard ook weer van de partij. Ze zijn te vinden in Lara's slaapkamer. Aan de linkerkant van de kamer zit een soort van houten kunstwerk (het hoofd van Medusa) tegen de muur aangeplakt. Aan weerszijde kanten van het kunstwerk staan twee houten palen met krissen. Deze krissen dienen als hendels om het houten kunstwerk te openen (cutscene).

Binoculairs (d)
deze liggen op het grote balkon aan de achterkant van het zwembad. Bij het paardenbeeld in het midden op het balkon.

Extra verhaaltje bij het zwembad (voor artifact 10 en 20 en 21)

Zwembad, rechts twee trekvissen allebei naar voren trekken, via eerste trekvis naar speer, zwaaien, naar balkonrandje, even schuifelen, naar tweede trekvis, dan via speer, zwaaien op grote balkon. Twee beelden, de zussen boven het water, eerst naar elkaar toe draaien, speren kruisen, krijg je weer een gouden kop/tong, drukken, opent het tweede rooster in het water (cutscene). Balkon boven de ingang, linkerkant, speren uit de standbeelden trekken. Spring naar de speer, zwaaien, springen, magnetic grapple uitgooien (belangrijk dat die vis weg is.. anders knal je er tegenaan), zwaaien naar speer, springen op balkon. Bal van de linkervis trekken, naar drukvlak rollen, gaat plantenbak naar beneden (cutscene).

Locaties van de Artifacts

Brons (16)

1) In de hal, aan de linkerkant onder de trap
2) Boven in de hal, linkerkant, trekken met je magnetic grapple, luikje gaat open
3) In de studeerkamer, bibliotheek, linkerkant van de kamer, kris, use, boekenkast schuift open
4) In de studeerkamer, bibliotheek, rechterkant van de kamer
5) In de geheime gang tussen de bibliotheek en de slaapkamer (kant slaapkamer), in een kist in de rechterhoek
6) In de slaapkamer, achter het bed (hoofeinde)
7) IN het zwembad, rechterhoek
8) Links, achterin het zwembad, achter de strandstoelen
9) Links, achter de duwvis ! Vis naar voren trekken, en klaar is kees. (duw de vis alvast helemaal naar de rand van het zwembad, voordeel voor later)
10) Boven op het grote balkon, boven de ingang van het zwembad, op de duikplank
11) IN het zwembadje in de gymzaal
12) Gymzaal, links van de ingang, magnetic grapple gebruiken om ding te verzetten, beetje creatief zijn…
13) Gymzaal, midden van de linkerwand, trap moet TEGEN de muur staan
14) Gymzaal, rechts van de ingang, zelfde doen als zilver 24, dan rechtdoor springen, zorg dat dat ding niet veranderd is !!!
15) Gymzaal, links achterin !!! Halvemaan ding veranderen, via de achtermuur
16) Gymzaal, rechts achterin !!! Halvemaan ding NORMAAL !!! Via groene klimwand

Zilver (10)

17) Boven in de hal, rechterkant, schieten met manual aim op dat zonnetje, luikje gaat open
18) Bibliotheek, rechterkant bij binnenkomen, onder de trap, kapot schieten, achter boekenkarretje
19) In de geheime gang tussen de bibliotheek en de slaapkamer (kant bibliotheek)
20) Zwembad, bovenop het balkon (niet die boven de ingang), achter het vissenbeeld aan de rechterkant.
21) Zwembad, ligt op kleine balkonnetje aan de rechterkant, kan je alleen komen via de plantenbak en het vissenbeeld aan de linkerkant. Eerst op vissenbeeld, dan magnetic grapple gooien naar plantenbak, deze gaat zwaaien, spring erop, en dan op balkon.
22) Zwembad, achter het hek
23) Op een plateautje in het kleine zwembadje in de gymzaal, kan je vanuit het water bereiken.
24) Gymzaal, op tweede plateau boven de gymzaal, zelfde als brons 13, alleen moet de trap nu ANDERS staan, niet tegen de muur, vanaf trap, spring op plateau, plateau beweegt naar ander plateau, daar ligt hij.
25) Gymzaal, BOVEN de ingang, kan vanaf zilver 24, kan ook anders, via de normale weg, eerste ding niet veranderen, tweede DING veranderen, maakt het mogelijk om bij het andere plateau te komen !!! Sta op plateau, grapple gebruiken, binnenhalen, springen (aanloop !! uiterste randje)
26) Onderdeel van de gouden artifact, boeken in de bibliotheek indrukken, kasten schuiven open, tada !

Goud (1)

(27) Net als in alle andere levels is er in Lara’s huis ook één gouden artifact te vinden. Dit artifact kan je pas halen als je een aantal raadsels hebt opgelost.

- Geheime gang bibliotheek – slaapkamer (boekenkarretjes duwen op plaats, cutscene)
De boekenkarretjes zijn te vinden in de bibliotheek, één onder de trap bij het 2de zilveren artifact, en de andere kan je zien als je de trap oploopt en je omdraait, gooi je magnetic grapple, even eraan trekken en hij valt. Allebei op de drukvlakken zetten, en de geheime gang gaat open.
- Raadsel: Above The Waters, Twin Sisters turn their backs one upon the other to leave the ambages unguarded (eerste gouden hoofd/tonggeval)
- ruggen beelden in het zwembad naar elkaar toe draaien
- Raadsel: Within the Hall of Knowledge, Tomes of Cerulean, Topaz, Viridian and Crimson in turn reveal their Arcanum.
- boeken in de bibliotheek; op volgorde van de kleur indrukken blauw, geel (studeerkamer), groen (trappen in de bibliotheek), rood, gaan de twee boekenkasten open (cutscene)
- Raadsel: Above the Heart, revealed visage and countenance touched in haste raise up the Steward.
- Ga naar de hal, haal de speren omlaag met je magnetic grapple, rechts van de slaapkamerdeur (hal) zit een gouden kop/tong, aanraken, snel via de speren zwaaien naar de andere kant, dan die gouden kop/tong daar aanraken, als het goed is krijg je een cutscene te zien, waarbij er een beeld uit de grond komt.
- Raadsel: The risen Athena turns to face te Sun, whose burden then reveils the Golden Laurel.
- Draai dit beeld richting het drukblok met de zon (beeld moet wegkijken van het Tech Center). Beeld zakt weg, komt een ander blok met de gouden artifact omhoog, deze is via de tweede speer te bereiken (naar toe gaan, en vallen).

Verder, mocht je ergens anders in het game vast komen te zitten kan je hier een groot aantal antwoorden terug vinden.

Links & Extra

Officiële website
Game synopsis
Ingame trailer

Beschikbaar: 7 april 2006
Type: Adventure
Platform: PS2, PC, Xbox, Xbox 360, PSP, GameCube (herfst 2006)

Patches en drivers

High speed mirror voor de 1.1 patch
Changelog
Download 1.2 patch

Zorg dat je de laatste nvidia driver in je bezit hebt voor een verbeterde framerate in the next gen mode, kijk op www.guru3d.com en hou www.nvidia.com in de gaten voor een officiele release. Zover heb ik nog geen driver gezien met een officiele melding van verbetering van de next gen mode.
Mocht deze verschijnen binnen korte tijd, dan zal ik dat hier vermelden.

Waarschuwingen

Geen links naar no-cd patches, warez sites etc. Ook vragen waar je dit spel kan downloaden is uit den boze. Ook het continue gezeur over problemen met de next gen mode hebben we liever niet. Het is bekend dat het bij sommige mensen problemen opleverd, heb gewoon even geduld voor een driver en/of patch. Mocht je echt vette problemen hebben met dit spel open dan een topic in Spielerij - Problemen & Vragen. Dit om irritatie te voorkomen.
Voor de rest hou het netjes :+
Mocht je vast zitten, dan is er een dikke kans dat je vraag al eerder is gesteld, bekijk de walktrough daarom even door, en doorzoek deel 1 : [rml][ Multi] Tomb Raider Legend[/rml]

Wil je het spel uitproberen download dan hier de demo: http://www.tombraider.com/
Ik heb een mirror aangemaakt voor de demo: Download

Special thanks

Ik heb de startpost overgenomen van Hacku en hier het een en ander aan toegevoegd, mijn dank hiervoor.
Ook dank aan Golivier voor de walktrough.
Veel plezier in deel 2 :Y) (Met toestemming van Crash :) )

Vorige delen:

[rml][ Multi] Tomb Raider Legend[/rml]
Kan je de schatten niet vinden? Download onderstaande filmpjes en je weet hoe!

Lara Croft Manor
Download
Bolivia
Download
Peru
Download
Japan
Download
Ghana
Download
Kazachstan
Download
Engeland
Download
Nepal
Download

Last but not least: The time trial van japan in 7 minuten : Watch

Speciale dank aan Golivier voor het uploaden van deze filmpjes naar mijn ftp :) En speciale dank aan mezelf voor het hosten van deze filmpjes :+ :D

Mocht je een download manager gebruiken, aub niet meer dan twee draadjes.

broken links? meld dit niet in het topic maar mail even naar voiceofangels at gmail.com

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 27-05-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

* Jejking vraagt zich af waarom hij dacht dat die grote zwarte vlek met smileys een bug was :+

M'n systeempje (zie sig) had geen moeite om demo met alles op Full op 1024x768 te draaien. Helaas geen nextgen content voor mij, maar ja... heb ik weer wat om naar uit te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wacht persoonlijk nog met smart op de volgende patch. Het spel crasht namelijk steeds in het kazachstan level. Omdat ik het gewoon een uber spel vindt ben ik maar weer begonnen aan het begin totdat ik weer daar kom .En aangezien ik niet veel tijd heb om te gamen hoop ik dat de de fix komt tegen de tijd dat ik weer aanbeland ben in dat level :+

Verder als mensen nog coole screenies hebben kan ik deze eventueel aan de topic start toevoegen, het liefst alleen zelf gemaakte screenies. Deze kun je mailen naar voiceofangels at gmail.com, als ze de moeite waard zijn zal ik ze erbij plaatsen. Mischien onder een kopje "user screenies"

Ik vind dit spel best wel een replay waarde hebben, ok als je de puzzels eenmaal weet dan is het een stuk makkelijker, maar sommige zijn echt wel lastig om in een keer goed te doen.

Btw eventuele opmerking of fouten in de topic start kun je melden op dit zelfde addy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 155508 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:09:
[..]

Ik vind dit spel best wel een replay waarde hebben, ok als je de puzzels eenmaal weet dan is het een stuk makkelijker, maar sommige zijn echt wel lastig om in een keer goed te doen.

Btw eventuele opmerking of fouten in de topic start kun je melden op dit zelfde addy :)
Ben ik wel met je eens. Ik heb hem naast de PC ook op de Xbox360 uitgespeeld. Al is het wel zo doordat je de puzzels al kent je redelijk snel door het spel heen gaat. Dan merk je eigenlijk pas goed dat het spel niet zo heel lang is.

Heb een screen naar je verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124963

Heee Trance-Hill,

top die startpost ! Ik had hem eigenlijk al een tijdje geleden willen maken. Het zag er alleen toen naar uit dat het het Tomb Raider Legend Topic een beetje aan het doodbloeden was... Daarnaast kwam het er helemaal niet meer van... druk druk druk ;) :P Top dat jij een nieuw topic hebt geopend :)

Heb nog wel iets leuks wat ik wil delen.. zo heb ik hier filmpjes van alle secrets. Misschien wel handig ? Neemt totaal zo'n 700 mb in, alle artifacts zijn duidelijk opgenomen (fraps), altijd handig voor mensen die ze niet kunnen vinden, even willen controleren welke ze nog missen of als wat op papier geschreven staat aan walkthroughs niet duidelijk genoeg is ;)

Ik heb ze een aantal dagen geleden in een nieuwsgroep gevonden, kom er net achter dat ze ook gewoon op internet staan;

Voilà ! Pour vous ;) http://www.jeuxvideo.com/forums/1-10549-28128-1-0-1-0-0.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 124963 op 10-05-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
offtopic:
ElmarO , ik heb je mail niet ontvangen, waarschijnlijk omdat ik de s in angels vergeten was :P

Golivier. ik zal ze downloaden en hosten op http://lara.yardcure.com/ zodra de site weer de lucht in is, er is namelijk een ddos gaande op mijn hosting company :/ Daarna zal ik ze wel even in de startpost zetten :) Top!

Dus de link naar de 1.1 patch werkt ook niet momenteel. :(

offtopic:
ik wou zonet het tweede filmpje downloaden krijg ik de melding, download limit exceeded :/ naja probeer straks nog wel een keer

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 10-05-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 12:39:
offtopic:
ElmarO , ik heb je mail niet ontvangen

Golivier. ik zal ze downloaden en hosten op http://lara.yardcure.com/ zodra de site weer de lucht in is, er is namelijk een ddos gaande op mijn hosting company :/ Daarna zal ik ze wel even in de startpost zetten :) Top!

Dus de link naar de 1.1 patch werkt ook niet momenteel. :(
Helemaal top ! :) Heb ik nog een vraag... het plaatje bij mijn checklistje van het croftmanor, is nu als een jpgtje gehost.. Helemaal niets mis mee natuurlijk.. ik vind hem alleen wat onduidelijk.. Zou jij die misschien ook als .png (of desnoods .bmp) kunnen hosten ? Hij is hier nog te vinden als .png;
http://rapidshare.de/files/17520645/Croft_Manor_Map.PNG.html (w00t al 80 keer gedownload, ben ik weer trots op mezelf B)). Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
done :)

edit:
ben bang dat het downloaden van de filmpjes niet meer gaat lukken, download limit exceeded :(

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 10-05-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155508 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:05:
done :)

edit:
ben bang dat het downloaden van de filmpjes niet meer gaat lukken, download limit exceeded :(
Heee balen :( Rukzooi... ze staan ook niet meer op de nieuwsgroep waar ik ze vandaan had.. grmbl.. Hoeveel uren... dagen.. weken moet je nu wachten tot je weer mag downloaden @ megaupload ? ''Ik'' wacht af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 124963 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:19:
[...]

Heee balen :( Rukzooi... ze staan ook niet meer op de nieuwsgroep waar ik ze vandaan had.. grmbl.. Hoeveel uren... dagen.. weken moet je nu wachten tot je weer mag downloaden @ megaupload ? ''Ik'' wacht af ;)
offtopic:
heb je mischien nog een nzbtje? of onder welke naam stonden ze op de nieuwsgroepen? ik heb een retentie van 40 dagen hier :) anders mail dit ff naar voiceofangels at gmail.com dan vervuild het topic niet zo ;)

Golivier is alle filmpjes aan het uploaden naar mijn high speed ftp :D Dus vandaag of morgen zal ik ze allemaal aanbieden in de startpost. Mijn dank is groot :+

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 10-05-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Start post update, met diverse filmpjes over hoe je de schatten kunt vinden, en een mirror voor de demo.

Special thanks aan Golivier voor het uploaden en aan mezelf voor het hosten :+ :)

edit: nick_haak , bedankt voor het melden, fixed :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 10-05-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
@ TS

dat level na kazachstan, is volgens mij England - King arthurs tomb, als je nog op zoek was naar die naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooi al die filmpjes :) Als er nu nog vragen komen over artifacts... :9 De startpost wordt steeds beter en beterderder ! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43
Ik heb het spel anderhalve week geleden ook gekocht, cd-wow.nl. Gisteren had ik het dan toch in de bus zitten :+
RappieRappie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:15:
[...]

Ik zit er niet meer, ik ben erlangs. Tnx Sluuut. ;)

spoiler:
Trouwens, daarna krijg je een filmpje waarin je ZELF ook nog iets moet doen. Met de pijltjestoets drukken zoals aangegeven in beeld. Erg leuk gedaan imho. _/-\o_ .
spoiler:
Ah, pijltjes... Ik heb dat hele spel een half uur compleet verrot lopen schelden. Ik zag het pijltje wel, maar ik kon op duck/roll (F) drukken zoveel als ik wilde, no way dat dat hielp... en als die stomme trut dan miraculeus genoeg een keer er wel onderdoor dook dan kon ik die hele spatieknop aan gort rammen zonder dat ze sprong.
En nu is dat opnieuw proberen niet zo heel erg, als dat checkpoint maar _na_ het pakken van dat zilveren ding linksboven zou zitten. Nee, eerst checkpoint, dan zilveren ding pakken en dan dood gaan..

Kan ik veilig dat Bolivia-filmpje kijken (tot aan dat punt ofzo) zonder spoilers? Want ik vraag me wel af hoe je de artifact die in die put waar ik net overheen gepijltjestoets ben zit te pakken krijgt...Door een gang terug in de kamer erop 8)7 Hoe komen ze erbij... Nu nog erachter komen hoe ik aan dat ding rechtsachter kan gaan bungelen, het is iig buiten bereik van de middelste lijkt het.

Ik kom er net achter dat je ook de magnetic grapple handmatig kan aimen :P Eerst op Z drukken, dan kun je met je gun aimen (niet dat dat zin heeft, op 30m kun je je clip legen en nog raakt ze niets) en als je dan op q drukt dan gaat je grapple niet ergens random voor je, maar op de plek waar je met je gun mikte.

Al met al vind ik de controls, net als in mijn vorige post, niet echt geweldig. Zie mijn spoiler voor een heel inconsistent iets, Lara die compleet de verkeerde kant op springt als je het in je botte kop haalt dat de richting die ze op gaat gelijk is aan _alle_ andere first of third person games ipv gerelateerd aan de camera en een soort lag, met name bij het springen. Maar ik zie net dat patch 1.1 uit is, dus die ga ik eens proberen :P Misschien dat het helpt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Paul op 14-05-2006 17:15 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176113

Geweldig spel. Super mooi en heel goed uitgewerk. Ze hebben echt aan kleine puntjes gedacht. Als je zwemt is het haar nat, Als je door het zand rolt word ze vies. Als ze dan weer onder een waterval loopt zie je het gewoon er af druipen. Omgeving is ook mooi. Ik vind wel dat je het spel beter kunt spelen op een console dan op je computer. De besturing op de computer is best ingewikkeld. Al met al echt een super spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 176113 schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:49:
Geweldig spel. Super mooi en heel goed uitgewerk. Ze hebben echt aan kleine puntjes gedacht. Als je zwemt is het haar nat, Als je door het zand rolt word ze vies. Als ze dan weer onder een waterval loopt zie je het gewoon er af druipen. Omgeving is ook mooi. Ik vind wel dat je het spel beter kunt spelen op een console dan op je computer. De besturing op de computer is best ingewikkeld. Al met al echt een super spel.
Ja idd het is tot in de kleine puntjes uitgewerkt, heel mooi ja!

Wat ook wel grappig is als haar hotpants vies zijn, door stof ofzo, en je laat haar ff stil staan, dan veegt ze dat van haar (lekkere :P) kontje af :+

Ik heb hem zowel op de 360 als op de pc gespeeld maar geef mij toch maar de pc, mischien omdat ik ook wel meer een pc gamer ben dan console. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176113

Ooh naar dat afvegen zal ik nog wel even kijken 8)
Zo schut ze ook haar, haar af na het zwemmen.
Denk dat het inderdaat voor iedereen anders is of je de pc hebt op een console. Ik heb hem ook op de 360 gespeeld en dat is gewoon heerlijk. Maar dat komt ook omdat ik de controler van de 360 echt geweldig vind. Ik vond alleen t laatste stukje ( bij de demo ) lastig. Dat je die tonnen op de verhoging moest gooien met die wip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb tot nu toe pas 1 goede user screenie ontvangen, als er meerdere zijn zal ik pas een extra kopje in de topic start maken. Met 1 screenie schiet dat natuurlijk nog niet echt op.

Verder heb ik geupgraded van nvidia driver 81 naar 84 en dat geeft verbetering in de next gen mode hier, alhoewel daar niks over in staat in de changelog, anders dan dat er in tussentijd een sli profiel is toegevoegd voor de next gen mode, mischien ligt het hier wel aan. Iig zijn de stalls minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Heb hem nu ook, heel vet spel, goede performance etc. Alleen...van mij mogen ze al die dieren en mercs er wel uit halen; ik speel dit spel om te klimmen e.d., niet om al strafend en chaotisch springen mijn linkermuisnop kapot te drukken :) Ook die afbrekende rotsen en stuff ben ik niet zo heel erg fan van, ik heb liever wat ingewikkelder puzzels en jumps enzo en niet dat zenuwengedoe.

En nog one bit of gezeik (alle positieve punten, en dat zijn er veel meer dan negatieve, zijn allang genoemd :) ): hij is wel erg lineair. In TR I, II en III had je meer een grot waarin je overal heen en weer kon lopen enzo. Nu is het één weg, recht naar voren. Vaak breken dingen af, zodat je niet meer terug kan etc.

Maarrem...de beste TR in jaren (sinds TR III eigenlijk :) ) Draait echt prima op 1024x768 met alles behalve DOF en AA aan, had ik niet verwacht op mijn PC (AMD64 3000+ (1,8Ghz), 1024 RAM en Radeon 9600xt...).

[ Voor 22% gewijzigd door sjaakaq op 16-05-2006 01:03 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Ah jammer,

na een pc crash ben ik mijn save game kwijt.. ik was geloof ik in het voor laatste level en wil echt niet helemaal op nieuw gaan beginenn..
heeft er toevallig iemand save games van ieder level?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarO
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 155508 schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:48:
Ik heb tot nu toe pas 1 goede user screenie ontvangen, als er meerdere zijn zal ik pas een extra kopje in de topic start maken. Met 1 screenie schiet dat natuurlijk nog niet echt op.
Ik wil eventueel wel een keer wat meerdere screens maken.

Misschien dat dit filmpje ook wel leuk is om in de OP te zetten. Het laat zien hoe je de Time Trial van Japan in zo'n 7 minuten kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op Tomshardware staat een leuk stukje over de verschillen in normal en next-gen mode. Klik
Misschien dat dit filmpje ook wel leuk is om in de OP te zetten. Het laat zien hoe je de Time Trial van Japan in zo'n 7 minuten kan doen.
Zal het van het weekend erin zetten,thx :)

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 20-05-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ElmarO schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:50:
[...]

Ik wil eventueel wel een keer wat meerdere screens maken.

_/-\o_
ik denk dat ik er echt minimaal 2 minuten langer over doe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Topic start update, met nieuwe user screenies, en een filmpje over de japanse time trial in slechts 7 minuten :) Met dank aan ElmarO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19
Hijs leuk, alleen een beetje kort. Ik heb hem op mijn gemak in 6 uur uitgespeeld. Nu kan ik uiteraard de timetrails gaan doen en elke stomme reward gaan halen, maar ze hadden hem iets langer mogen maken.

Weer een goede Tomb Raider, alleen te kort... (just my 2 cents)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoR
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-05-2024
Anoniem: 155508 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:09:
Ik wacht persoonlijk nog met smart op de volgende patch. Het spel crasht namelijk steeds in het kazachstan level. Omdat ik het gewoon een uber spel vindt ben ik maar weer begonnen aan het begin totdat ik weer daar kom .En aangezien ik niet veel tijd heb om te gamen hoop ik dat de de fix komt tegen de tijd dat ik weer aanbeland ben in dat level :+

Verder als mensen nog coole screenies hebben kan ik deze eventueel aan de topic start toevoegen, het liefst alleen zelf gemaakte screenies. Deze kun je mailen naar voiceofangels at gmail.com, als ze de moeite waard zijn zal ik ze erbij plaatsen. Mischien onder een kopje "user screenies"

Indien je het niet zeker weet moet je het navragen ;)
No-cd cracks zijn hier niet op zijn plek.

[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 25-05-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Patch 1.2 is uit Download
Officiele download link : Download
Changelog:

Fix list:
Fix for ‘High Priority’ task manager (lock up), in addition to fixing the occasional audio stuttering issue.
Overall improved performance.
Fixes and improvements made to Lighting when running the NextGen version.
Implemented a separate ‘walk’ button for Lara.
Fixed the issues regarding the breakables when running NextGen.
Fixes made when running the game using a secondary monitor.
Refresh Rate option now fully operational.
ATI CrossFire Movie problem has been fixed.

------------------------------------------------------------------------------------------------------
TS updated met link naar 1.2 patch.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 155508 op 27-05-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik was bij dat level na japan. Nu wil ik het weer starten vandaag, en kom ik erachter dat ik die eindbaas van japan weer opnieuw moet verslaan :( Is mijn savegame dan zomaar verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 08-06 14:58
SOEDARKMASTER schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:07:
Ik was bij dat level na japan. Nu wil ik het weer starten vandaag, en kom ik erachter dat ik die eindbaas van japan weer opnieuw moet verslaan :( Is mijn savegame dan zomaar verdwenen?
Heb je net de 1.2 patch geinstalleerd? zoja misschien zijn de savegames wel niet compatible..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ik vind het een leuk spel maar 1 cutscene in engeland die wordt nu bijna frustrerend dus misschien dat iemand een simpele oplossing weet die ik ff over het hoofd zie
spoiler:
het is die cutscene met die draak
eerst moet je op pijltje omhoog toetsen maar dan hoe moet het dan want ik zie een pijltje naar recht en dan een pijltje naar links maar als ik ze in de volgorde indruk wordt ik nogsteeds opgegeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 01:39
Paul Nieuwkamp schreef op zondag 14 mei 2006 @ 16:18:
Ik heb het spel anderhalve week geleden ook gekocht, cd-wow.nl. Gisteren had ik het dan toch in de bus zitten :+

[...]

spoiler:
Ah, pijltjes... Ik heb dat hele spel een half uur compleet verrot lopen schelden. Ik zag het pijltje wel, maar ik kon op duck/roll (F) drukken zoveel als ik wilde, no way dat dat hielp... en als die stomme trut dan miraculeus genoeg een keer er wel onderdoor dook dan kon ik die hele spatieknop aan gort rammen zonder dat ze sprong.
En nu is dat opnieuw proberen niet zo heel erg, als dat checkpoint maar _na_ het pakken van dat zilveren ding linksboven zou zitten. Nee, eerst checkpoint, dan zilveren ding pakken en dan dood gaan..
Je moet ook op de pijtljetoetsen drukken ipv van F en spatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:13
Mili schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:32:
ik vind het een leuk spel maar 1 cutscene in engeland die wordt nu bijna frustrerend dus misschien dat iemand een simpele oplossing weet die ik ff over het hoofd zie
spoiler:
het is die cutscene met die draak
eerst moet je op pijltje omhoog toetsen maar dan hoe moet het dan want ik zie een pijltje naar recht en dan een pijltje naar links maar als ik ze in de volgorde indruk wordt ik nogsteeds opgegeten
is idd een erg irritant stuk... of een bug
spoiler:
Je ziet haar eerst van de voorkant, daar zie je het pijltje naar rechts en dan gaat de camera achter haar en daar komt het linkerpijltje. Dit is volgens mij hetzelfde pijltje en je moet dus alleen pijltje naar links indrukke als die komt

Suc6 verder :)

Ik ben nu op 97% maar het wordt een beetje saai :X Moet nog paar timetrails doen maar die vind ik irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 21:43
nemo55 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:06:
[...]

Je moet ook op de pijtljetoetsen drukken ipv van F en spatie :+
Dat zeg ik toch ook? :P

Anway: het spel vind het niet zo lief als ik het een week geminimaliseerd laat staan en ondertussen af en toe Battlefield2 speel. Als ik "och ja, die staat ook nog open" erheen wil heb ik alleen maar zwart beeld :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179329

@Golivier
Het is de bedoeling dat je naar beneden gaat, daar zit een tijger/beest/geval, even afmaken. Als het goed is zie je aan de linkerkant een soort van wip. Deze kan je nog niet gebruiken omdat er een kist onder zit, deze moet je er onder vandaan trekken. Dan duw je die kist op de kant van de wip die richting het duwvlak (die vlakken op de grond) wijst. Vervolgens moet je zelf op de andere kant van de wip springen, waardoor die kist omhoog schiet, en netjes naast dat duwvlak beland ! Je kan nu die kist netjes op een duwvlak plaatsen/duwen/trekken. Dat was één kist.. nu die andere nog, deze staat aan de rechter kant ;) Gewoon hetzelfde doen, Appeltje-eitje :)

Veel succes !
Gelukt... maar hoe kom je daarna bij die geopende deur? Springen haal je niet..

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 179329 op 15-06-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
Anoniem: 179329 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:53:
@Golivier

[...]

Gelukt... maar hoe kom je daarna bij die geopende deur? Springen haal je niet..
je kan rechts of links van waar je bent binnengekomen omhoog klimmen
een beetje zelf zoeken kan geen kwaad anders is er niks aan 8)

[ Voor 11% gewijzigd door Mili op 16-06-2006 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:50

Snippertje

Light up your life

Is deze game leuker voor de PS2 of voor de PC denken jullie? Ik zit namelijk te denken om hem te kopen...

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181018

Ik denk dat het spel precies hetzelfde vind, en het is wat jij fijner spelen vind. Als je een goede videokaart in je PC hebt zou ik hem zeker voor PC kopen :)
Zijn je system specs niet zo goed? dan zou ik hem voor de PS2 kopen ;)
Maar met een 6800 GT zou ik m voor PC kopen ivm de beeldkwaliteit.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 181018 op 03-07-2006 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Kan iemand vertellen op wat voor soort plekken die Gold Award Rewards liggen, dus niet de exacte locatie per level, maar een omschrijving, zoals brons gewoon achter stenen ligt, en zilver achter muren die je eerst in moet trappen...

[ Voor 4% gewijzigd door Saturnus op 11-07-2006 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:56
Saturnus schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:38:
Kan iemand vertellen op wat voor soort plekken die Gold Award Rewards liggen, dus niet de exacte locatie per level, maar een omschrijving, zoals brons gewoon achter stenen ligt, en zilver achter muren die je eerst in moet trappen...
spoiler:
Zoiets. Sommigen zijn in de omgeving verstopt en je kun je via klimmen en klauteren bereiken die je op het eerste gezicht niet ziet (dus goed om je heen kijken). Maar er zijn ook een paar die je enkel met een soort mini-puzzel te pakken kunt krijgen, er zitten wel een paar flauwe tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
D. Ninjai schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:11:
[...]

spoiler:
Zoiets. Sommigen zijn in de omgeving verstopt en je kun je via klimmen en klauteren bereiken die je op het eerste gezicht niet ziet (dus goed om je heen kijken). Maar er zijn ook een paar die je enkel met een soort mini-puzzel te pakken kunt krijgen, er zitten wel een paar flauwe tussen.
spoiler:
Ze liggen dus (ver) buiten de standaard route?

[edit]
Wat hier eerst stond heb ik al (uit de TS :D )

[ Voor 72% gewijzigd door Saturnus op 11-07-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Saturnus schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:16:
spoiler:
Ze liggen dus (ver) buiten de standaard route?
spoiler:
Nee. Sommigen gold rewards zijn tricky verstopt. Bij de een moet je een kleine puzzeltje voor oplossen om er bij te kunnen komen (meestal in het gebied waar je een grote puzzel moest oplossen om de level te halen) en de ander kan in een speciaal uitziende kist zitten die je niet 1.. 2.. 3.. kunt openen en sommigen zitten in de omgevingen die je kunt bereiken door naar een andere kant te klimmen. Ook granaten gooien (of flink knallen) naar muren met scheuren kunnen helpen.

[ Voor 38% gewijzigd door D. Ninjai op 11-07-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
D. Ninjai schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:34:
[...]

spoiler:
Nee. Sommigen gold rewards zijn tricky verstopt. Bij de een moet je een kleine puzzeltje voor oplossen om er bij te kunnen komen (meestal in het gebied waar je een grote puzzel moest oplossen om de level te halen) en de ander kan in een speciaal uitziende kist zitten die je niet 1.. 2.. 3.. kunt openen en sommigen zitten in de omgevingen die je kunt bereiken door naar een andere kant te klimmen. Ook granaten gooien (of flink knallen) naar muren met scheuren kunnen helpen.
Tnx, dit zal zeker helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:24

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is er eigenlijk nog iemand anders behalve ik redelijk teleurgesteld in dit spel?

Ik bedoel, de moves zijn schitterend, Lara is knap, de levels zijn tof, de gameplay zit goed en het is 100x beter dan Angel of Darkness, maar het is geen Tomb Raider meer imo ;(

Ik mis de gameplay van Tomb Raider 1 t.e.m. 5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het enige nadeel nu vindt ik de tijd, ik had hem in 4 dagen uit ofzo...nog wel met al die extra's bezig nu...maar toch, The Infernal Machine (IJ) duurde (bij mij) wel een paar maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:59
hoi,

kan iemand me helpen? ik zit vast in Nepal. Had al in vorige topic gelezen wat ik moest doen, afbrokkelend platform, dan links, dan rechts, weer rechts (groter platform) en dan naar voren richting die kleine

echter stort deze niet in op de een of andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127468

hoi ik zit vast bij de ste keer dat je iets moet oplossen 8)7
in een grote zaal met boxen en wat dingen die op en neer kunnen als je er een box opzet.
ik snap niet wat ik moet doen, help!

met een hint ben ik al blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
boemboem schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 20:46:
hoi,

kan iemand me helpen? ik zit vast in Nepal. Had al in vorige topic gelezen wat ik moest doen, afbrokkelend platform, dan links, dan rechts, weer rechts (groter platform) en dan naar voren richting die kleine

echter stort deze niet in op de een of andere manier
Ik herinner het niet zo goed meer, misschien kan deze walktrough helpen:
http://www.tombraiderchro.../walkthrough/level07.html
Anoniem: 127468 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:26:
hoi ik zit vast bij de ste keer dat je iets moet oplossen 8)7
in een grote zaal met boxen en wat dingen die op en neer kunnen als je er een box opzet.
ik snap niet wat ik moet doen, help!

met een hint ben ik al blij :)
spoiler:
Je hebt twee blokken in het lage water liggen. Eén daarvan moet je duwen naar die wipwap. En die andere moet je eronder vandaan trekken. Leg een blok op de eind van de wipwap, het einde dicht bij de muur. Ga naar het hoger gelegen platform en spring op de andere einde om de blok te lanceren. Doe hetzelfde bij de andere blok, vervolgens de blokken op de schakelaars duwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:59
D. Ninjai schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
Ik herinner het niet zo goed meer, misschien kan deze walktrough helpen:
http://www.tombraiderchro.../walkthrough/level07.html
[...]
hey! tnx, had ik alleen al gevonden... lijkt haast een fout ofzo in het spel, maar dat kan ik me niet echt voorstellen

Anoniem: 136845

heeft iemand niet voor mij een 100% savegame met alles unlockt? heb net het spel uitgespeelt maar niet alle rewards gepakt/gevonden en nu zijn dus niet alle outfits unlockt wat ik wel graag zou willen

• Saturnus
  • Niet online
Hier doet die het gewoon hoor :S
Inderdaad nu niet meer.

Komt door het doorsturen...nu blocked die je met een cookie ofzo...
Druk op view bij mijn post, pak de hele link en plak die in de adres balk van een andere browser.
(Hier werkte dat.)

[ Voor 94% gewijzigd door Saturnus op 23-09-2006 17:28 ]

Anoniem: 136845

nu werkt ie, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 13:17

joskuiper

PapaCooper

Bij de missie waar er ineens zo'n grote bal achter je aan komt rollen...
Krijg dan een cutscene en als eerst komt lara met getrokken pistolen icoontje in beeld..
welke toets moet ik dan hebben ? krijg het niet voor elkaar O-)

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 13:17

joskuiper

PapaCooper

SCREENSHOT:
Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c333/hebin029/9ad3d02e.jpg

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-06 22:42

Infinchible

Woef!

Rage_667 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 18:19:
Bij de missie waar er ineens zo'n grote bal achter je aan komt rollen...
Krijg dan een cutscene en als eerst komt lara met getrokken pistolen icoontje in beeld..
welke toets moet ik dan hebben ? krijg het niet voor elkaar O-)
Volgens mij moet je dan gewoon beginnen met rennen :) Pas als er een pijl staat moet je iets doen geloof ik. Maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het zegt me even niets, ik kan niet zien waar het is. Maar waar ik zelf eerst wat problemen mee had bij die pijlen is dat ik ze 3D zag, maar het is gewoon (2D) up/down/left/right, zet je ogen even op '2D modus,' en let niet op de achtergrond, ik denk dat je hem dan wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Gewoon beginnen met rennen, springen en rollen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 19-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Om even een oud topic een rotschop te verkopen, er komt weer een nieuwe tombraider eraan:
Tombraider:Anniversary
(website werkt met flash)

Zie ook hier voor dit filmpje (ook te zien op de website zelf en andere trailers) en dit topic op het gamez forum en deze preview op IGN.

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit willen gaan aanpakken, het schijnt een met een grote knipoog naar de originele tombraider gemaakt te zijn en ben dan ook zeer nieuwsgierig, wanneer deze binnenkort uitkomt, in mei 2007.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ik houd mijn hart vast.

Na Legend, heb ik weinig vertrouwen meer in Crystal Dynamics. Qua graphics, controls, personages en het verhaal hebben ze een stap vooruit gezet in de geschiedenis van Tomb Raider maar ook een zwarte pagina toegevoegd. Legend was veel en veel te makkelijk. Er zit geen enkele uitdaging in. Het is zo linear als maar kan, de puzzels zijn gemaakt voor iemand van drie jaar oud en de levels zijn zo gemaakt dat je alles in een oog opslag ziet hoe je er doorheen verkent. De vijanden en eindbazen zijn een lachtertje en het is wel vervelend dat het speelduur rond de vier uur ligt. Enige uitdaging lag in het vinden van die gouden beeldjes maar Crystal Dynamics snapt niet wat het woord "bevrediging" betekent wat in elke game hoort te zitten om je te belonen in wat voor manier dan ook voor je werk.

Nadat ik de preview las van Anniversary op Gamespot heb ik weer zoiets van... laat ik maar Ninja Gaiden Black en God of War (2) naar Crystal Dynamics sturen want het gaat al zo lang bergafwaarts met dit reeks. :/

The real danger, at least in our work-in-progress version of the game, comes from the camera, which frequently positions itself in locations that afford you a great view of Lara but not of her surroundings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Ik heb ook slechte ervaringen met Tomb Raider Legend gehad... omdat ik al verwend was door de nieuwe Prince of Persia trilogie. De puzzels zijn leuker, alle delen van PoP zijn langer, de gevechten zijn leuker, de controls zijn beter (voor PC tenminste), het enige wat de Tomb Raider reeks eigenlijk nog heeft is Lara zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 18:13

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D. Ninjai schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:53:
Nadat ik de preview las van Anniversary op Gamespot heb ik weer zoiets van... laat ik maar Ninja Gaiden Black en God of War (2) naar Crystal Dynamics sturen want het gaat al zo lang bergafwaarts met dit reeks. :/
AE is helemaal niet de volgende game in de TR reeks. Het is gewoon precies dat - een anniversery edition. Het komt ook helemaal niet uit op de next-gen platforms. Als je daar de volgende TR game van verwacht dan kom je denk ik een beetje bedrogen uit.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 01-04-2007 08:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
.oisyn schreef op zondag 01 april 2007 @ 08:27:
[...]

AE is helemaal niet de volgende game in de TR reeks. Het is gewoon precies dat - een anniversery edition. Het komt ook helemaal niet uit op de next-gen platforms. Als je daar de volgende TR game van verwacht dan kom je denk ik een beetje bedrogen uit.
Ja oké maar ze komen met een nieuwe Tomb Raider game en dan hoop ik dat het spel niet weer voor de kleintjes is gemaakt. Tot zover wat ik heb begrepen is Anniversary toch geen regelrechte kopie van deel 1 maar meer erdoor geïnspireerd zodat je wel veel déjà vu momenten tegenkomt? Ben al bezig met een eigen topic voor dit spel.

Ga je hier ook aan mee werken .oisyn? Dezelfde rol toen je aan Tomb Raider Legend werkte?

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 01-04-2007 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als ik hier nog aan moet gaan meewerken zijn we er een beetje laat mee :P, maar nee, ik heb niets met dat project te maken gehad (ik heb er ook nog vrijwel niets van gezien, dus ik weet waarschijnlijk net zoveel als jij :)). Ik doe dan ook voornamelijk next-gen stuff.

Overigens ben ik het wel deels met je commentaal op TR:L eens hoor, dat heb ik in het begin ook geroepen. De puzzels vind ik te klein en te simpel. Maar laten we wel wezen, het was geen slechte game, zeker niet als je het vergelijkt met AoD :). De storyline vond ik goed in elkaar zitten en ook de artwork mocht er best wezen (hoewel de next-gen kant van de game wel beter uitgewerkt had mogen worden, maar met de PS2 als main dev platform en het feit dat dit de eerste next-gen game van Crystal was was dat natuurlijk wel een beetje te verwachten). En hoewel vrij simpel heb ik me redelijk vermaakt met de game (op de Xbox 1) (en dat zeg ik niet omdat ik bevooroordeeld zou zijn oid).

.edit: slotquote van IGN's preview trouwens:
All in all then, we're suitably impressed with Crystal Dynamics' second stab at Tomb Raider. As much as we enjoyed Legend, it seems that the developer has really paid attention to comments from the series' legion of fans following Lara's last outing and - from what we've seen so far - all signs certainly point to an even deeper, engaging trek into the remnants of the past. Best of all, Anniversary looks to have pulled off that tricky balancing act of honouring the original game's memory while bringing its mechanics bang up-to-date - offering a faithful, yet completely fresh experience for newcomers and old hands alike.
Dat klinkt iig hoopvol :)

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2007 11:06 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
btw de te korte gameplay van TRL was ook ten minste een beetje te wijten aan dat het de eerste tombraider was met fatsoenlijke controls.

Dat Lara bij een blok steen altijd nog een extra stapje deed zodat ze in de vallei donderde zorgde bij vorige delen inderdaad wel voor een storende maar wel langere gameplay.
Niet wegnemend dat TRL kort was

Ik hoop dat de volgende TR gewoon net zo lekker speelt als TRL maar inderdaad ook iets langer en iets moeilijker.

[ Voor 7% gewijzigd door enchion op 09-04-2007 00:33 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-06 12:55
Ik heb dit spel ook, jammer dat het maar een paar levels telt.

Gameplay is echt geweldig. :)

Maar als ik de next-gen aanzet dan kan ik zelfs met mijn systeem dit spel niet soepel spelen.. :?

Ik heb de laatste nVidia drivers.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:51
vraagje bij dat level met dat tesla gedoe komt op een gegeven moment dat monster er staat dan zon tesla apparaat (A) moet je aanzette maar hoe kun je dan in hemelsnaam verder komen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Even denken hoor, langs de rand van de kamer staan geloof ik in totaal 4 kastjes waar je een knop om kan zetten. Bij elke knop komt er zo'n bol vanaf het plafond naar beneden, en daar moet je dan iets met die gravity gun mee doen. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
jah alle hendels omgezet dan werkt de jah soort magnetische gun idd, kan je vier bollen oid ergens tussen schieten ontstaat er allemaal soort van elektriciteit maar er gebeurt niks :S kom er niet verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je dat gedaan hebt dan komt die bol in het midden geloof ik, die je ook weer naar je toe moet trekken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
er komen vier bollen hier kun je een veld mee creeren oid rondom je heen, dit is tijdelijk en verdwijnt dan weer kun je het weer opnieuw doen. MAAR je moet ergens een stuk van het zwaard uithalen maar waar geen idee. kom der niet uit :S
Pagina: 1