Toon posts:

PC start op voor één seconde

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Hoera, ik heb weer iets waar ik niet uitkom. Ik ben al een aantal dagen bezig geweest met oplossingen zoeken, elke forum afgestruind, heel internet van hier tot tokyo bezocht en doch blijf ik het probleem behouden.

Waar gaat het om? Ik heb sinds een nieuwe pc gekocht, althans de onderdelen. Het gaat hier om de volgende onderdelen.

Processor: AMD Athlon64 3000+ (1.8GHz)
Moederbord: Asus A8S-X (RGS)
Geheugen: Kingston DIMM 1 GB
Voeding: 450 Watt Cooler Master RealPower
Videokaart: Asus EN6600GT/TD
Harddisk: Seagate ST3200827AS (200 GB)
DVD Brander: NEC ND4570 (zilver)

Nu is het probleem dat ik hem natuurlijk zelf in elkaar heb gezet (misschien was dit het probleem vanaf de start al ^^). Maar als ik nu stroom op mijn systeem zet en de aanknop indrukt dan schiet de PC voor één seconden aan en daarna gaat die weer uit. Ik kan nu de PC niet opnieuw aanzetten en moet dus de voeding helemaal uit zetten. Daarna kan ik het weer proberen.

Ik heb bijna alle mogelijkheden al geprobeerd. Met geheugen, zonder, met hd, zonder en ga zo maar door. Tevens hoor ik ook geen piepjes als ik opstart. Naar mijn mening kan dus of de voeding verrot zijn of de moederbord. Wat vreemd is want het is allemaal nieuw (nou ja, er kan altijd een rotte appel tussen zitten).

Nu kan ik de voeding nergens anders testen want ik heb geen andere pc’s. Ik heb al zogenaamd vier computer deskundigen over de vloer gehad die allemaal met handen in hun haar het huis verlieten.

Misschien heeft één van jullie dit probleem meegemaakt. Of misschien weet iemand de oplossing hiervoor. Mijn excuses als dit echt al op tweakers stond, ik kon het in ieder geval niet vinden.

Verwijderd

de voeding zou het makkelijk moeten trekken en het is nieuw zoals je zei...

wel de 4pins power connector aangesloten :P ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:48 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Dat je de voeding volledig moet uitzetten voordat hij weer aanwilt, duidt volgens mij op kortsluiting. Dat is een beveiliging die in je voedin gzit.

Heb je niet een moederbord spacer teveel gebruikt, welke nu tegen de achterkant van het meoderbord drukt? Of hebt je uberhaupt geen spacers gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
@janwokkel: Ja die heb ik natuurlijk aangesloten. : )

@fricky: jup er zitten er gewoon zes onder. Op de desbetreffende aangegeven cirkeltjes.

Verwijderd

hier lees ik net dat het zelfs je aan-uit knop kan zijn..

Pc heeft opstartproblemen...ben echt ten einde raad

installeer je cpu anders is opnieuw.. werkte bij mij met een amd duron ooit een keer.. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2006 20:55 ]

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:50:
@janwokkel: Ja die heb ik natuurlijk aangesloten. : )

@fricky: jup er zitten er gewoon zes onder. Op de desbetreffende aangegeven cirkeltjes.
Bouw het setje eens buiten de systeemkast op, reset ook je bios eens.

Wat het ook kan wezen is dat je processorkoeler verkeerd gemonteerd is (je processor word te warm) dan valt je pc ook uit.

[ Voor 17% gewijzigd door Strikie op 08-05-2006 20:57 ]

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook al eens gehad. Bij mij bleek het uiteindelijk de processor te zijn.
Door het verwijderen van de koeler, de processor nog eens goed aan te drukken en vervolgens de koeler weer te monteren, was bij mij het probleem direct verholpen.

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

check eens of je toevallig 2 vier polige stekkers hebt
heb zelf ook es t probleem gehad dat ik de verkeerde had
wou die bak ook niet booten, ook al zou je zeggen dat die andere stekker niet zou mogen passen :S

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Heb je geen voeding die je ff ergens kan lenen?
Ik had dit probleem bij me zus haar computer, en dat lag aan de voeding...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb de moederbord even buiten de kast opgebouwd. Op een stuk karton gelegd en de power via een schroevendraaier aan de praat gekregen. Helaas leverden dit niks op en blijf ik het probleem behouden. Ik processor opnieuw erop gedaan, zelfs de koelpaste die erop zat met aceton weg gehaald en er nieuwe op gedaan. En helaas heeft deze voeding maar één vier polige stekker.

Tevens kan ik helaas nergens een andere voeding testen omdat ik zelfs niemand ken die er één heeft. Ze hebben allemaal een 20 pin voeding. Ik zie dit helaas allemaal wanhopig in en ik ben bang dat ik hem terug moet brengen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 17:11

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:15:
Nou ik heb de moederbord even buiten de kast opgebouwd. Op een stuk karton gelegd en de power via een schroevendraaier aan de praat gekregen. Helaas leverden dit niks op en blijf ik het probleem behouden. Ik processor opnieuw erop gedaan, zelfs de koelpaste die erop zat met aceton weg gehaald en er nieuwe op gedaan. En helaas heeft deze voeding maar één vier polige stekker.

Tevens kan ik helaas nergens een andere voeding testen omdat ik zelfs niemand ken die er één heeft. Ze hebben allemaal een 20 pin voeding. Ik zie dit helaas allemaal wanhopig in en ik ben bang dat ik hem terug moet brengen.
Je kan gerust een 20 pins voeding aansluiten op een 24 pins connector,het proberen waard dus!

Alleen bij veel stroomverbruik (meerdere hdd's of sli opstelling) is het aan te raden om een 24 pins voeding te nemen.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Het is een kortsluiting, daar kun je donder op zeggen.

Voeding testen:
verbind een willekeurig zwarte draad samen met de enige groene, draait hij?, is er niks met de voeding aan de hand.

daarna op het bord zetten,alleen powerbutton op frontpaneel aansluiten, 1 seconde aan?, sluiting in het bord,. vervangen die zooi!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 01:42 ]

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:41:
Het is een kortsluiting, daar kun je donder op zeggen.

Voeding testen:
verbind een willekeurig zwarte draad samen met de enige groene, draait hij?, is er niks met de voeding aan de hand.

daarna op het bord zetten,alleen powerbutton op frontpaneel aansluiten, 1 seconde aan?, sluiting in het bord,. vervangen die zooi!
Mee eens, probeer inderdaad de voeding los te nemen, niks erop aan sluiten en dan bovenstaande methode

Verwijderd

Lijkt mij een shortcut ergens, of een condensator die brak is;

Neem de voeding er af uit apart (onaangesloten aan iets) sluit hem ff aan op een cd-rom of iets anders dat hem lichtelijk belast. En verbind nu de ATX stekker zo dat de voeding aan gaat (uit mijn hoofd pin 18 en 19) check dat ff in de FAQ. Blijft ie draaien; oke, Valt ie uit-->licht het aan je voeding (we nemen aan dat je cd-rom oke is)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 22:04 ]

Verwijderd

vreemde deskundigen.... ik heb eigenlijk altijd een reserve voeding mee bij de zeldzame reparaties die ik doe. (iedereen die wel eens een computer samenschroeft heeft wel een overschot voeding liggen, in mijn geval: ik vervang namelijk altijd de voeding als ik bouw met een sweex/x-gear kast)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 15:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Volgens mij zit er ergens een kortsluiting in een component

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:58
Zie:
http://forums.silentpcreview.com/viewtopic.php?t=30289

Kortom: traag mobo met moderne voeding lukt niet altijd doordat het systeem te langzaam en te weinig stroom vraagt.

Henk

Henk

Verwijderd

Ik heb dit ook eens gehad...
Haal je powerbutton er eens af...
En connect de 2 puntjes met elkaar met een schroevendraaier
Waarschijnlijk is het een schakelaar die continu verbinding maakt met elkaar, daardoor gaaat je pc alldoor uit..
In mijn moederbordboekje (kheb een ander moederbord als jou) stond dat je minimaal 50ms contact tussen de 2 pinnetje moet maken om hem op te starten... (bij jou is dat dus "Misschien" zo dat die de hele tijd contact maakt)

Probeer het eens zou ik zeggen.....

BTW...Power schakelaar wel op het goeie pinnentje aangesloten?

Suc6!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:59:
Ik heb dit ook eens gehad...
Haal je powerbutton er eens af...
En connect de 2 puntjes met elkaar met een schroevendraaier
Waarschijnlijk is het een schakelaar die continu verbinding maakt met elkaar, daardoor gaaat je pc alldoor uit..
In mijn moederbordboekje (kheb een ander moederbord als jou) stond dat je minimaal 50ms contact tussen de 2 pinnetje moet maken om hem op te starten... (bij jou is dat dus "Misschien" zo dat die de hele tijd contact maakt)

Probeer het eens zou ik zeggen.....

BTW...Power schakelaar wel op het goeie pinnentje aangesloten?

Suc6!
het blijft moelijk he lezen..hij zei daarstraks dit 8)7 :
Nou ik heb de moederbord even buiten de kast opgebouwd. Op een stuk karton gelegd en de power via een schroevendraaier aan de praat gekregen. Helaas leverden dit niks op en blijf ik het probleem behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cardo op 10-05-2006 18:10 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Cardo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:09:
[...]

het blijft moelijk he lezen..hij zei daarstraks dit 8)7 :

[...]
Ow ;)
Sorry je hebt gelijk...ik moet beter lezen :9

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 09:08
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:29:
[...]

Ow ;)
Sorry je hebt gelijk...ik moet beter lezen :9
je reactie was verder goed bedoeld maar verder overbodig :*)

Voor de rest veel suc6 TS, ik denk dat je mobo gewoon een RMA is O-)

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Pagina: 1