Ik heb een pc die al redelijk oud is. Het probleem is dat wanneer ik de pc aan zet hij heel even aan gaat en daarna weer uit valt. Nadat dit is gebeurd werkt de powerknop helemaal niet meer (computer gaat dus niet meer aan). Als ik nu achterop de computer de voeding uitzet,een tijdje wacht en weer aan zet doet de powerknop het weer wel en gaat de computer heel even aan om daarna weer meteen uit te gaan. 1 op de 100 keer ofzo gaat dit goed, de computer gaat aan, blijft ook aan en werkt 100% naar behoren. Nu heb ik er een nieuwe voeding in gezet maar het probleem is er nog steeds. Ook een nieuwe hardeschijf heeft niet geholpen. Kan iemand mij misschien helpen want ik weet echt niet wat ik hieraan moet doen.
Een mogelijkheid.
Zet de PC uit. Zet de knop achterop uit. Druk een keer of 10 op de aan/uit knop van je PC. Zet de knop achterop op aan, zet de PC aan.
Bleek vaak een oplossing te zijn bij o.a. Medion en Packard Bell PC's.
Zet de PC uit. Zet de knop achterop uit. Druk een keer of 10 op de aan/uit knop van je PC. Zet de knop achterop op aan, zet de PC aan.
ARME AOW’er
Bedankt voor je snelle reply maar helaas werkt het niet, tis ook geen medion of packard bell pc.Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:46:
Een mogelijkheid.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad bij mijn oude computer. Bij het opstarten bleef hij gewoon hangen en heel soms starte hij wel door en deed het ook gewoon naar behoren. Bleek bij mij het geheugen te zijn, maar ja, het kan van alles zijn dus het blijft gissen. Mocht je toevallig iemand kennen met hetzelfde type geheugen (weet niet of je SDRAM of nog gewoon RAM hebt) kan je proberen dit te vervangen.
Is het niet gewoon zo dat je power knop defect is? Dat hij blijft hangen en dat je PC dus nadat je hem aan hebt gezet na 10 weer seconden uit gaat? (heb ik wel eens gehad)
In de tijd dat je wacht en je je voeding uitzet en weer aanzet schuift hij misschien weer langzaam terug in oude positie.
In de tijd dat je wacht en je je voeding uitzet en weer aanzet schuift hij misschien weer langzaam terug in oude positie.
[ Voor 5% gewijzigd door OneUp op 02-12-2004 18:36 ]
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
wat voor pc is het precies? zit er bv een athlon xp in? als die te warm wordt schakeld de pc uit.
check je koeler dus ff.
ook kun je nog zelf ff je geheugen testen met memtest: PMG FAQ
check je koeler dus ff.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
Matched: aan, uit
Probeer als bovenstaande alemaal niet lukt:
Alle niet relevante componenten uit de pc te halen:
Dus, stekkers uit HD/CD/DVD dis je niet gebruikt (ook de stroom eraf)
PCI kaarten uit de pc trekken.
Geheugen eruit als je 2 banken hebt, en allebie afzonderlijk van elkaar proberen.
Misschien is je voeding brak geworden (nieuwe hardware erin gestopt onlangs? verwijderen die hap)
Geheugen eruit als je 2 banken hebt, en allebie afzonderlijk van elkaar proberen.
Misschien is je voeding brak geworden (nieuwe hardware erin gestopt onlangs? verwijderen die hap)
ik had dit toen in een athlon xp op mijn abit kt7a moederbord prikte (revisie 1.0 ofzo). Dat werkte vaak wel, maar ook heel erg vaak niet.
Heeft de combinatie die je nu hebt, zeker weten goed gewerkt of krijg jij nu ineens die computer voor je neus?
niet dat je verder kortsluiting ofzo maakt, het is maar een kleine waarschuwing
Heeft de combinatie die je nu hebt, zeker weten goed gewerkt of krijg jij nu ineens die computer voor je neus?
Hier moet je een heel klein beetje mee oppassen: soms staat je harddisk zo ingesteld, dat-ie een slave device verwacht. Kan zijn dat als je dan je slave device (jd DVD speler bijvoorbeeld) verwijdert, het booten nogal op zich kan laten wachten.tweakhuis:
Probeer als bovenstaande alemaal niet lukt:
niet dat je verder kortsluiting ofzo maakt, het is maar een kleine waarschuwing
[ Voor 53% gewijzigd door 0siris op 02-12-2004 18:56 ]
ach...in een volgend leven lach je er om!
Mijn computer blijft niet hangen, hij gaat gewoon uit. Ook als ie eenmaal aan is werkt het geheugen volgens mij gewoon goed. Windows geef in ieder geval goed aan wat er in zit.Ik heb een soort gelijk probleem gehad bij mijn oude computer. Bij het opstarten bleef hij gewoon hangen en heel soms starte hij wel door en deed het ook gewoon naar behoren. Bleek bij mij het geheugen te zijn, maar ja, het kan van alles zijn dus het blijft gissen. Mocht je toevallig iemand kennen met hetzelfde type geheugen (weet niet of je SDRAM of nog gewoon RAM hebt) kan je proberen dit te vervangen.
Het zou misschien de powerknop kunnen zijn ja. Hoe zou ik dit het beste kunnen nagaan, ik heb wel een gehoord dat je je powerknop kunt "emuleren" door 2 pinnetjes op je moederbord met elkaar te verbinden, hoe moet ik dit precies doen?Is het niet gewoon zo dat je power knop defect is? Dat hij blijft hangen en dat je PC dus nadat je hem aan hebt gezet na 10 weer seconden uit gaat? (heb ik wel eens gehad)
De computer start af en toe wel helemaal goed op dus ik denk niet dat het de bios kan zijn maar ik zou het wel even kunnen proberen, dat is toch een jumper omzetten ofzo om te resetten. En hoe zou ik op kortsluiting kunnen testen?bios reset?
moederbord dat kortsluitingkje geeft?
Er zit nog een athlon thunderbird in maar bij het opstarten is de processor volgens mij nog redelijk cool en dan geeft de pc juist problemen, als de pc eenmaal is opgestart kan ik stresstesten wat ik wil maar hij gaat dan niet uit.wat voor pc is het precies? zit er bv een athlon xp in? als die te warm wordt schakeld de pc uit.
check je koeler dus ff.
Ik heb onlangs een nieuwe voeding erin gezet want ik dacht dat het gewoon een kapotte voeding was, dat hielp dus voor geen meter dus het moet iets anders zijn. Dat van die stekkers eruit trekken zal ik zo ff proberen.Probeer als bovenstaande alemaal niet lukt:
De combinatie die ik nu heb heeft toch wel 2 jaar goed z'n werk gedaan dus er is echt iets erges kapot gegaan ofzo.ik had dit toen in een athlon xp op mijn abit kt7a moederbord prikte (revisie 1.0 ofzo). Dat werkte vaak wel, maar ook heel erg vaak niet.
Ik heb geen van mijn IDE devices op cable select staan dus ik denk dat dat wel goed gaat.Hier moet je een heel klein beetje mee oppassen: soms staat je harddisk zo ingesteld, dat-ie een slave device verwacht. Kan zijn dat als je dan je slave device (jd DVD speler bijvoorbeeld) verwijdert, het booten nogal op zich kan laten wachten.
Dit probleem had ik nou precies ook! Ik kwam er vandaag achter dat de knop dus gaar is! Als het goed is gaan er vanuit de aan/uit knop twee draden naar je moederbord. Het is kwestie van heel kort deze draden even kortsluiten en je computer start gewoon op.. tenminste, dat gebeurde bij mij dusHet zou misschien de powerknop kunnen zijn ja. Hoe zou ik dit het beste kunnen nagaan, ik heb wel een gehoord dat je je powerknop kunt "emuleren" door 2 pinnetjes op je moederbord met elkaar te verbinden, hoe moet ik dit precies doen?
Gasloos sinds 2018.
Inderdaad ff die 2 draadjes tegen elkaar houden (of een tijdelijke andere knop eraan fixen) en dan testen of hij werkt.
Bij mij was er een keer cola over mn kast gevallen vandaar dat de powerknop plakte en dus ingedrukt bleef, zo schakelde de pc zich elke keer na 10 sec uit. Afentoe als je precies goed drukte starte hij gewoon op en werkte alles perfect. Ik kwam er gelukkig snel genoeg achter wat het probleem was.
Bij mij was er een keer cola over mn kast gevallen vandaar dat de powerknop plakte en dus ingedrukt bleef, zo schakelde de pc zich elke keer na 10 sec uit. Afentoe als je precies goed drukte starte hij gewoon op en werkte alles perfect. Ik kwam er gelukkig snel genoeg achter wat het probleem was.
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Ik heb even de computer aangezet door 2 pinnetjes op het moederbord met behulp van een tang met elkaar te verbinden maar dat gaf nog steeds hetzelfde probleem, computer ging misschien 1 seconden aan en ging daarna gelijk weer uit. Het is dus niet de powerknop.
Pagina: 1