Die 2x 256 is 1x 256MB onboard (de videokaart) en dan 1x 256 MB van het geheugen. (als ik het goed heb)
Verwijderd
heey, die bedoelde ik dus, vandaag gehaald!!! laatste bij mycom... lol! voor maar €1040,-!!!
Ik ook vandaag ontvangen per post van Mycom. Trouwens hier loopt een topic over die laptop: Toshiba A100-683 Laptop
Verwijderd
hey ik heb nu al panne met mijn laptop...
heeft iemand trouwens al gewerkt met het programma adobe premiere pro 2 met de toshiba a100-683?
bij mij krijg ik een blauw scherm als ik hem opstart en voordat ik die kan lezen restart ie. dan krijg ik na het herstarten een melding van windows dat het van een ernstige fout is hersteld.
ik denk dat het iets met de drivers te maken heeft (blauw scherm). weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?
(het programma betreft een legale 30 dagen trial versie gedownload via de website van adobe)
heeft iemand trouwens al gewerkt met het programma adobe premiere pro 2 met de toshiba a100-683?
bij mij krijg ik een blauw scherm als ik hem opstart en voordat ik die kan lezen restart ie. dan krijg ik na het herstarten een melding van windows dat het van een ernstige fout is hersteld.
ik denk dat het iets met de drivers te maken heeft (blauw scherm). weten jullie misschien hoe ik dit kan oplossen?
(het programma betreft een legale 30 dagen trial versie gedownload via de website van adobe)
Verwijderd
Weet iemand wat het verschil tussen de A100-253 en de A100-635? Ik kan namelijk geen verschillen ontdekken behalve in de prijs. Of zie ik soms iets over het hoofd?
Zie: http://nl.computers.toshi...do?service=NL&RmID=114020
Zie: http://nl.computers.toshi...do?service=NL&RmID=114020
253 heeft een T2300
635 heeft een T2300E
dat is het enige verschil wat ik weet/zie
635 heeft een T2300E
dat is het enige verschil wat ik weet/zie
Verwijderd
Voor de geintresseerden hier een gebruikerservaring met een paar fototjes.
Ik heb lang getwijfeld over welke laptop ik zou kopen. Ik gebruik hem vooral voor school, dus office-taken, thuisgebruik(internet ed.), en op z'n tijd een keer een game.
De eisen die ik stelde waren vrij algemeen zoals vele hier:
Scherm: 15,4 inch
Processor: Intel Dual Core
Geheugen: 1 Gig
Videokaart: Een x1600/ 7600 of iets vergelijkbaars
Degelijkheid: Dat is voor mij geen acer (te veel negatieve reacties op GoT), of een een of ander onbekend merk, moet toch een aantal jaren mee.
Accu: Heb altijd netspanning in de buurt, dus niet echt bepalend voor keuze laptop.
En niet geheel onbelangrijk het budget: rond de 1200 euro.
Eerst was mijn oog gevallen op de Asus A6ja. Maar die vond ik toch vrij prijzig. Ook heb ik gekeken naar de Dell 6400. Maar ik heb het niet zo op internetwinkels en de videokaart is een X1400. Niet precies wat ik zocht dus. Ook heb ik lang getwijfeld over verschillende Sony's; zoals de FE21B/H. Vooral de verhalen over het goede scherm spraken mij aan. Maar toch vond ik de Sony's vrij duur in verhouding met de specificaties.
Zo kwam ik uit bij de Toshiba A100-253. Die was nu alleen niet meer leverbaar. Maar de nieuwe A100-635 kwam op één klein detaíl overeen. De 635 had een Intel Duel core T2300E en de 253 een T2300. Die E houd in dat er geen VT aanwezig is. Na enig zoeken wist ik waarvoor het dient en dat het voor mij niet van belang is.
Mijn keuze was gevallen op de Toshiba Satellite A100-635.
Tot nu toe werkt de laptop na behoren, op een vastloper bij het opstarten bij lage accuspanning na. Ik vind de laptop vrij snel; hij start snel op, opent snel toepassingen, en levert redelijke prestaties bij games. Al moet je natuurlijk geen topprestaties verwachten van een laptop met een x1600. Bij games, met de resolutie op 1280 × 800 en de beeldverbeteringen op gemiddeld heeft de laptop het moeilijk: er hoeft niet veel te gebeuren of de bewegingen worden blokkerig. Geen game-monster dus, maar daardoor heb ik hem ook niet aangeschaft.
Voordelen: Goede prestaties, mooi desing(mooier dan op foto's), prijs/kwaliteit, geluid boxen(echt wonderbaarlijk voor een laptop), laptop geeft degelijk gevoel (goede materialen, degelijke schanieren).
Nadelen: Niet zo'n goed scherm als Sony, scherm glimt; lastig bij buiten gebruik (maar wel goed beeld), accuduur (zo'n 2,5 uur bij surfen).
Ik heb lang getwijfeld over welke laptop ik zou kopen. Ik gebruik hem vooral voor school, dus office-taken, thuisgebruik(internet ed.), en op z'n tijd een keer een game.
Degelijkheid: Dat is voor mij geen acer (te veel negatieve reacties op GoT), of een een of ander onbekend merk, moet toch een aantal jaren mee.
Accu: Heb altijd netspanning in de buurt, dus niet echt bepalend voor keuze laptop.
Eerst was mijn oog gevallen op de Asus A6ja. Maar die vond ik toch vrij prijzig. Ook heb ik gekeken naar de Dell 6400. Maar ik heb het niet zo op internetwinkels en de videokaart is een X1400. Niet precies wat ik zocht dus. Ook heb ik lang getwijfeld over verschillende Sony's; zoals de FE21B/H. Vooral de verhalen over het goede scherm spraken mij aan. Maar toch vond ik de Sony's vrij duur in verhouding met de specificaties.
Zo kwam ik uit bij de Toshiba A100-253. Die was nu alleen niet meer leverbaar. Maar de nieuwe A100-635 kwam op één klein detaíl overeen. De 635 had een Intel Duel core T2300E en de 253 een T2300. Die E houd in dat er geen VT aanwezig is. Na enig zoeken wist ik waarvoor het dient en dat het voor mij niet van belang is.
Tot nu toe werkt de laptop na behoren, op een vastloper bij het opstarten bij lage accuspanning na. Ik vind de laptop vrij snel; hij start snel op, opent snel toepassingen, en levert redelijke prestaties bij games. Al moet je natuurlijk geen topprestaties verwachten van een laptop met een x1600. Bij games, met de resolutie op 1280 × 800 en de beeldverbeteringen op gemiddeld heeft de laptop het moeilijk: er hoeft niet veel te gebeuren of de bewegingen worden blokkerig. Geen game-monster dus, maar daardoor heb ik hem ook niet aangeschaft.
Voordelen: Goede prestaties, mooi desing(mooier dan op foto's), prijs/kwaliteit, geluid boxen(echt wonderbaarlijk voor een laptop), laptop geeft degelijk gevoel (goede materialen, degelijke schanieren).
Nadelen: Niet zo'n goed scherm als Sony, scherm glimt; lastig bij buiten gebruik (maar wel goed beeld), accuduur (zo'n 2,5 uur bij surfen).
Hey Sven,Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:37:
Voor de geintresseerden hier een gebruikerservaring met een paar fototjes.
Bevalt de A100-635 je erg goed ? ik zit er over te twijfelen alleen de accu duur van 2.5 uur valt me erg tegen. Is dit al opgelopen na bv de energy settings te wijzigen ?
Ik twijfel nog erg want het kost wel 1200e, waar had jij hem en voor hoeveel ?
Groeten Rob
Verwijderd
M'n laptop bevalt erg goed. De accutijd is wel erg kort. In de energie-bespaarstand kun je misschien 20 minuten langer werken, al is het scherm dan wel erg donker. Van de accu moet je dus niet teveel verwachten. Misschien kun je een extra accu kopen, al weet ik niet hoe duur dat is. Misschien wordt een andere laptop dan interessanter. Maar voor mij is deze laptop perfect.
Ik heb m'n laptop voor 1249,- gekocht bij vobis.
Ik heb m'n laptop voor 1249,- gekocht bij vobis.
Verwijderd
wat is er eigenlijk mis met een x1600? I dacht dat dat een monster grafische kaart was... blijkt dat dan toch mee te vallen?
Valt wel mee, is mid-range. Voor laptop-begrippen wel erg goed.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:58:
wat is er eigenlijk mis met een x1600? I dacht dat dat een monster grafische kaart was... blijkt dat dan toch mee te vallen?
Damn die Toshiba A100-635 is een mooie machine en nu nog maar € 988,00
Heeft hij nu wel of niet standaard bluetooth ?
Kan iemand een foto posten van de laptop gesloten dus van de deksel.
Staan toch op de toshiba.nl site? En geen standaard bluetooth de 683 heeft wel std bluetooth.WiLLoW_TieN schreef op maandag 11 september 2006 @ 22:55:
Damn die Toshiba A100-635 is een mooie machine en nu nog maar € 988,00![]()
Je hebt gelijk. Ik heb hem net besteld voor € 1029,00 de A100-683 bij electronicagigant.nlstormfly schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:49:
[...]
Staan toch op de toshiba.nl site? En geen standaard bluetooth de 683 heeft wel std bluetooth.
Hij draait zo mooi die ATi X1600 in mijn Toshiba Sattelite A100-683

Battlefield 2 draait b.v erg lekker

Battlefield 2 draait b.v erg lekker