DualSATA2 + 3700+ Goede Combinatie?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Mevani
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 17:00
Hallo allemaal,

Binnenkort mag ik €300,- spenderen aan nieuwe onderdelen voor mijn pc. Ik heb op het moment een prehistorische computer, een AthlonXP 2200+, Asus A7V8X-MX SE, 768mb pc2700 en een XFX 6600GT 128mb AGP. Ik ben eigenlijk van plan om mijn moederbord te vervangen door een ASRock DualSATA2 en mijn processor te vervangen door een AMD Athlon 64 3700+. Ik heb alleen nog geen ervaringen met deze mobo gezien, de meeste die ik wel heb gezien gingen over de 3500+. Mijn pc is vooral bedoeld voor gamen ( BF2, GRAW, Oblivion, etc ) en ik vroeg me af of deze combinatie wel zou kunnen. En als jullie nog enige suggesties hebben waarmee ik kan upgraden, ik ontvang ze graag.

Verder nog 1 vraagje, past het pc2700 geheugen in een mobo die pc3200 ondersteunt?

(Sorry als dit dom overkomt, ik ben hier nieuw :) )

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-03 17:04
Welkom

Ik denk dat je ook nog wat geld mag reserveren voor een nieuwe graka je nieuwe mobo zal w.s. PCI-E zijn.

Mischien dat je 2e hands wat verder komt.

[ Voor 19% gewijzigd door tsunami69 op 07-05-2006 10:52 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tsunami69 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:51:
Welkom

Ik denk dat je ook nog wat geld mag reserveren voor een nieuwe graka je nieuwe mobo zal w.s. PCI-E zijn.

Mischien dat je 2e hands wat verder komt.
Waarom dan? De asrock ondersteunt AGP en Pci-e?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Asrock Dual S-ATA is juist een bord waar je veel over kunt vinden omddat het behoorlijk geliefd is onder gebruikers die een redelijk goedkoop upgrade pad willen doorlopen (bord is niet duur, en het is niet nodig om gelijk een PCI-E kaart te kopen als je nog een goed AGP exemplaar in huis hebt). Gebruik de got search maar eens en je komt er zat van tegen.

Verder kun je PC2700 gebruiken in een bord dat overweg kan met PC3200, maar het zal natuurlijk niet op PC3200 snelheden lopen, tenzij je gaat OCen. Ik zou dus die dimm(en) ook gelijk vervangen voor PC3200 spul, gezien het tegenwoordig best goed betaalbaar is.

en welkom op got natuurlijk

• Mevani
Al bedankt voor jullie reacties,

Hebben jullie nog andere suggesties met betrekking to het upgraden van proc/mobo/geheugen? Ik heb een beperkt budget, maar ik wil toch wel de nieuwste games een beetje fatsoenlijk willen draaien ( 1024*768, medium ) wat mijn streven is met mijn gekozen upgrade.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je zult ook ander geheugen moeten halen, 2x512MB is een must. Anders kun je geen dual channel draaien en zal de snelheid te laag liggen. Let ook op dat je met dit bord vrij moeilijk kunt overklokken vanwege de beperkte voltageverhogingen.

• Mevani
Dus in ieder geval 75 euro spenderen aan 2 reepjes kingston dual channel geheugen. Maar dan heb ik er nog een ander technisch vraagje over, ik heb dus een 6600gt. Er staat op de specs van het mobo dat die alleen maar 1.5V ondersteunt op AGP. Is er enig verschil? Of draait het bij mij zelf ook al op 1.5V? Ik wil natuurlijk geen verlies lijden op grafisch gebied bij een upgrade, er moet juist meer bij komen :)

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik heb bij Alternate.de samengeteld wat ik met het geld zou doen als ik jou was. Waarom bij de duitse alternate? Omdat de processors daar aanzienlijk goedkoper zijn, je hebt daar een un-boxed 3700+ voor €186,-. Verder zit er dan 2 × 512mb OCZ geheugen bij, wat je in dual channel kunt laten draaien. Het is dan wel €27,- over je budget heen, maar dan heb je ook wat. Hier een Printscreen'tje:
Afbeeldingslocatie: http://i64.photobucket.com/albums/h178/goesiman2/alternate.jpg
sorry voor de lelijke afmetingen

[ Voor 8% gewijzigd door Goesiman op 07-05-2006 11:34 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

handig voor de garantie zo'n duitse site |:( en de verzendkosten.

ik zou ook 2x512 MB twinmos doen en de asrock dual sata 2
echter kan je denk ik beter de 3500+ nemen
het enige verschil is het dubbele aan L2 cache en de kleine prestatiewinst die dat geeft is het niet waard.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een CPU core is een CPU core, ervaringen voor de ene San Diego core zullen 100% relevant zijn voor deze :z

Verder zijn "Hoe is dit systeem?"-vragen niet bepaald GoT-waardig, omdat je ze altijd met een combinatie van zoekwerk en logisch redeneren (zie boven) zelf kunt oplossen - maar dat had ik je onlangs in een vergelijkbare topic ook al gemeld :o

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 07-05-2006 11:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.