Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

draadjes uit ATX-connector om te kunnen sleeven

Pagina: 1
Acties:

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
hey,

ik heb heel GoT afgestruind om te weten te komen hoe je de draadjes uit de ATX-connector kunt krijgen, maar tot mijn spijt niets gevonden :'(

het verhaaltje:
ik heb een sleevingset besteld. is binnengekomen. ik wilde eerst mijn kabel met de ATX-connector sleeven, maar de stekker was een stukje te groot... dus heb ik een beetje met een naald in de stekker lopen peuteren om de draadjes dan los te krijgen, maar geen baat.

is hier dan een speciale manier voor, of word het gewoon flink solderen?

alvast bedankt :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Verwijderd

Daar bestaan tooltjes voor zoals bijvoorbeeld de deze:
http://www.acryan.com/_toolx/ACR-TX3909.shtml

Zat er zo niet een bij je kit?

Verwijderd

kun je de draaden niet gewoon zo buigen dat de stekker parralel loopt met je draden?

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 08:14
Tja het is gewoon priegelwerk hè ;). Zie ook de guide van casejunkies uit de CM FAQ, daar doen ze het met nietjes. Leg het werkje anders even weg als het je niet lukt en begin er dan later weer met frisse moed aan. Ik heb altijd de neiging in dat soort gevallen om toch stug door te gaan...met meestal slechte resultaten :'(.

Verwijderd

Nietjes is mij nog nooit gelukt. Ik doe het meestal met een klein instrumenten schroevendraaiertje van +_0,9mm. Steek het schroevendraaiertje er aan de ene kant in en draai 180 graden. Aan de andere kant hetzelfde en het kabeltje komt los. Tenminste dat is mijn ervaring. :P

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Aan de contactpuntjes aan het einde van de draadjes zitten weerhaakjes die in het plastic "weer haken" (:P). Het is je doel die weerhaakjes in te drukken en het draadje er voorzichtig uit te trekken.
Zelfde idee als met molex stekkers (daar zul je meer op kunnen vinden in de search).
Druk de weerhaakjes overigens niet tè ver in.. dan blijven je draadjes niet meer zitten wanneer je ze hebt terug gemonteerd.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
frickY schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:03:
Aan de contactpuntjes aan het einde van de draadjes zitten weerhaakjes die in het plastic "weer haken" (:P). Het is je doel die weerhaakjes in te drukken en het draadje er voorzichtig uit te trekken.
Zelfde idee als met molex stekkers (daar zul je meer op kunnen vinden in de search).
Druk de weerhaakjes overigens niet tè ver in.. dan blijven je draadjes niet meer zitten wanneer je ze hebt terug gemonteerd.
Je kunt de weerhaakjes daarna gewoon weer uitbuigen hoor, zodat ze wel weer werken. Dat doe ik altijd met atx- en molexstekkers. Doe dit alleen niet te vaak, want dan knappen ze na een tijdje.

De methode met de nietjes is niet altijd even handig, maar je moet er dan sowieso een tang bij hebben zodat je meer kracht kunt zetten. Zelf gebruik ik ook altijd een mini-schroevedraaiertje.

Casemod: Cubeleon

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-11 10:59
Ik gebruik meestal een passer (tenminste de naald ervan). Dat was het enige dat ik in mijn buurt had toen ik ging kijken of ik die molexstekkertjes kon modificeren. Ik heb eigenlijk nooit meer iets gevonden dat er nog handiger voor is.
Maar als je even de moeite neemt om goed te kijken in dat stekkertje kan je toch zo zien dat de metalen dingetjes in het plastic 'vast'zitten met weerhaakjes? Kwestie van een heel klein stukje ombuigen dus. En weer terugbuigen op hun nieuwe plek inderdaad, dat lukt alleen goed als de pootjes niet te ver verbogen zijn. Volgens mij kan je ze heel vaak (dat kleine stukje) heen en weer buigen zonder dat ze breken.
Warempel, ik zie dat dat 'tooltje' van AC Ryan nauwelijks verschilt van (het ene been van) mijn passer :*)
Ach het gaat je vast lukken met de antwoorden die je nu hebt.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:47
ik heb het ook gedaan, gewoon 2 nietjes in een L vorm buigen, en er aan beide kanten 1 insteken.
Dan gewoon hard trekken, dat tooltje van a.c. ryan had ik ook, maar die voor de atx stekker is in 5 gaatjes lam en kapot

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Iedereen heeeeel erg bedankt voor de reacties :D

vooral de reactie van BlackCrown :D (we kennen elkaar ook al van t forum BeP :))
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:54:
Nietjes is mij nog nooit gelukt. Ik doe het meestal met een klein instrumenten schroevendraaiertje van +_0,9mm. Steek het schroevendraaiertje er aan de ene kant in en draai 180 graden. Aan de andere kant hetzelfde en het kabeltje komt los. Tenminste dat is mijn ervaring. :P
ik heb ze nu iig uit elkaar, en kan er weer tegenaan. ik zal nog mooie foto's posten, en daarna nog een handleiding schrijven voor het sleeven... zo hoeven de andere mensen niet meer een toppic te openen :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

voor de toekomstige lezer, uit de FAQ:
De gewoven mesh schuif je over je kabels heen. Eventueel eerst de connectors loshalen (tip: een stukje hol buis zoals van een antennespriet, koelkastbuis of een afgeknipte jackstekker is daar perfect voor) of de draden lossolderen in de voeding.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Ik heb een pincet gebruikt en dat ging prima, gewoon de 2 uiteinden langs een pinnetje steken en het draadje eruit trekken.

Veel succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 16:09 ]

Verwijderd

Ik heb een meshtool gebruikt bij het meshen, maar toen een van de 2 pinnetjes krom werd geduwd en vervolgens afbrak van het kracht zetten heb ik het gedaan met horlogeschroevendraaiertjes (met aopen voedingen schijnen meer mensen met hun volle gewicht op de meshtools te gaan hangen omdat het heel moeilijk gaat.. Tja dan breek je wel eens wat af |:( ) ...Eigenlijk kun je zo'n connector met alles loskrijgen dat dun en stevig genoeg is om de weerhaakjes weg te duwen. Die meshtools doen wel wat ze moeten doen maar ben er gerust voorzichtig mee, want vooral de tool voor de atx en p4 stekker is wel redelijk kwetsbaar als je kracht zet. Succes!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:54:
Nietjes is easy as a pie O-)

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
Nietjes gebruiken zoals beschreven. ik klem de connector vast in een kleine bankschroef, probeer ook een beetje de kabel naar binnen te duwen als je de nietjes niet vergenoeg krijgt. met de connector in de klem is dat veel makkelijker. Succes!

Verwijderd

Ik gebruik soms 2 nietjes boven elkaar zodat ik die gewoon hoef te draaien en de weerhaakjes naar binnen plooien. Wat je ook kan doen is een dikkere naald gebruiken en daar met de achterkant (dus niet de scherpe punt) de weerhaakjes buigen, nadien met een kleine naald de weerhaakjes weer terug plooien en de draadjes op de juiste plaats steken en je hoort die dan ook klikken.
Over een ATX kabel doe ik gemiddeld een 20 minuten incl sleeving etc. Een volledige voeding een uurtje werk.

Verwijderd

bij molexen lukt me dat nog wel, maar hoe krijg je dat dan voor elkaar bij je ATX en p4 stekker, het lukt mij echt niet, die kleine shitpinnetjes :(

Verwijderd

Één woord: Nietje

Met een nietje krijg je bijna alle stekkers wel los. Het is wel even prutsen maar het werkt echt.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:35:
Één woord: Nietje

Met een nietje krijg je bijna alle stekkers wel los. Het is wel even prutsen maar het werkt echt.
dat woord zeg ik dus ook al :P

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

De achterkant van een mini Jack werk ook goed, iedereeen heeft er nog wel 1tje thuis liggen (toch)
Pagina: 1