1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
Verwijderd
http://www.acryan.com/_toolx/ACR-TX3909.shtml
Zat er zo niet een bij je kit?
Verwijderd
Zelfde idee als met molex stekkers (daar zul je meer op kunnen vinden in de search).
Druk de weerhaakjes overigens niet tè ver in.. dan blijven je draadjes niet meer zitten wanneer je ze hebt terug gemonteerd.
Je kunt de weerhaakjes daarna gewoon weer uitbuigen hoor, zodat ze wel weer werken. Dat doe ik altijd met atx- en molexstekkers. Doe dit alleen niet te vaak, want dan knappen ze na een tijdje.frickY schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:03:
Aan de contactpuntjes aan het einde van de draadjes zitten weerhaakjes die in het plastic "weer haken" (). Het is je doel die weerhaakjes in te drukken en het draadje er voorzichtig uit te trekken.
Zelfde idee als met molex stekkers (daar zul je meer op kunnen vinden in de search).
Druk de weerhaakjes overigens niet tè ver in.. dan blijven je draadjes niet meer zitten wanneer je ze hebt terug gemonteerd.
De methode met de nietjes is niet altijd even handig, maar je moet er dan sowieso een tang bij hebben zodat je meer kracht kunt zetten. Zelf gebruik ik ook altijd een mini-schroevedraaiertje.
Casemod: Cubeleon
Maar als je even de moeite neemt om goed te kijken in dat stekkertje kan je toch zo zien dat de metalen dingetjes in het plastic 'vast'zitten met weerhaakjes? Kwestie van een heel klein stukje ombuigen dus. En weer terugbuigen op hun nieuwe plek inderdaad, dat lukt alleen goed als de pootjes niet te ver verbogen zijn. Volgens mij kan je ze heel vaak (dat kleine stukje) heen en weer buigen zonder dat ze breken.
Warempel, ik zie dat dat 'tooltje' van AC Ryan nauwelijks verschilt van (het ene been van) mijn passer
Ach het gaat je vast lukken met de antwoorden die je nu hebt.
Dan gewoon hard trekken, dat tooltje van a.c. ryan had ik ook, maar die voor de atx stekker is in 5 gaatjes lam en kapot
vooral de reactie van BlackCrown
ik heb ze nu iig uit elkaar, en kan er weer tegenaan. ik zal nog mooie foto's posten, en daarna nog een handleiding schrijven voor het sleeven... zo hoeven de andere mensen niet meer een toppic te openenVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:54:
Nietjes is mij nog nooit gelukt. Ik doe het meestal met een klein instrumenten schroevendraaiertje van +_0,9mm. Steek het schroevendraaiertje er aan de ene kant in en draai 180 graden. Aan de andere kant hetzelfde en het kabeltje komt los. Tenminste dat is mijn ervaring.
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI
De gewoven mesh schuif je over je kabels heen. Eventueel eerst de connectors loshalen (tip: een stukje hol buis zoals van een antennespriet, koelkastbuis of een afgeknipte jackstekker is daar perfect voor) of de draden lossolderen in de voeding.
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Verwijderd
Veel succes.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 16:09 ]
Verwijderd
Nietjes is easy as a pieVerwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 10:54:
Nietjes is mij nog nooit gelukt. Ik doe het meestal met een klein instrumenten schroevendraaiertje van +_0,9mm. Steek het schroevendraaiertje er aan de ene kant in en draai 180 graden. Aan de andere kant hetzelfde en het kabeltje komt los. Tenminste dat is mijn ervaring.
Verwijderd
Over een ATX kabel doe ik gemiddeld een 20 minuten incl sleeving etc. Een volledige voeding een uurtje werk.
Verwijderd
Verwijderd
Met een nietje krijg je bijna alle stekkers wel los. Het is wel even prutsen maar het werkt echt.
dat woord zeg ik dus ook alVerwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:35:
Één woord: Nietje
Met een nietje krijg je bijna alle stekkers wel los. Het is wel even prutsen maar het werkt echt.