Keuze plasma scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 418 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-01 13:06
Hoi ik loop al een tijdje rond te kijken voor een breedbeeld TV en dan een lekekr groot formaat.
Dat vind ik wel zo leuk als ik DVDs afspeel en de serround aan heb;)

De keuze is natuurlijk enorm allereerst LCD of plasma maar na wat vergelijken weet ik zeker dat ik voor plasma ga.

Nou zag ik in de lokale winkel wel wat leuke aanbiedingen voor dit soort schemen in de 42 " maat.
Alleen hoe kun je daar in hemelsnaam een zinnig vergelijk in maken.
IK weet dat ik een schem wil hebben dat HD ready is.
prijs zo rond 2000 max
Wat ik vandaag zag:
twee modellen van hitachi 42PD7200 en 42PD6600 Beide 1024x1024 resolutie
twee modellen van samsung PS42D51 en PS42p5hx
en een panasonic aarvan het nummer einigt op 60.

De laatste vond ik er wat goedkoop uitzien met plastic aluminium.

Prijzen lagen allemaal rond de 2000

Philips heb ik iets tegen gevoelsmatig
HEb ik nu ng veel interressante types gemist??

Bert

mrbert

Verwijderd

Onderandere deze site kreeg ik toen ik met google.com zocht naar 42" plasma.

Verder zou ik je aanraden om goed, maar dan ook echt goed, te vergelijken. Zolang dat je uiteindelijk maar een paar toestellen over hebt, en daaruit de beste/mooiste/goedkoopste etc. te kiezen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 18:17 ]

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 08:55
Ik wil misschien ook een HD ready plasma kopen maar de meeste hd ready plasma's hebben een resolutie van 1024x768 ipv 1280 ?
dat is dan tog niet hdready ?

[ Voor 14% gewijzigd door hellrazor op 06-05-2006 18:31 ]

• mrbert
hellrazor schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:31:
Ik wil misschien ook een HD ready plasma kopen maar de meeste hd ready plasma's hebben een resolutie van 1024x768 ipv 1280 ?
dat is dan tog niet hdready ?
Wat ik begrepen heb is dat idd ook HD ready.

mrbert

• mrbert
Hoi Lamber,

Tnx voor deze URL.
Hij lijkt een beetje op de kieskeurig site. Alleen geeft ie voor de hitache 6600 de info van de 5200:S
In de winkel waar ik was waren heel wat verschillende modellen en merken aanwezig.
Ik zag ook mooie van lowe maar ja dat wordt me te duur al zijn ze zeker ook mooi om te zien.

Ik heb ergens gelezen dat er vershil is in afwerkung van de voorrand (extra glasplaat?)
maar daar kon de verkoper weinig over vertellen
Wel gaaf was dat alle TV's daat op hetzelfde programma stonden een sateliet kanaal met HD demo volgens mij.

Ik vraag me ook af wat nou het voordeel is van die 1024 tegenover 768 voor een TV.
Het vergelijken van features is ook niet eenvoudig.
Maar wat je al aan gaf het beeld bepaalt toch alles';)
en daarnaa de lookt van het apparaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 18:11:
Onderandere deze site kreeg ik toen ik met google.com zocht naar 42" plasma.

Verder zou ik je aanraden om goed, maar dan ook echt goed, te vergelijken. Zolang dat je uiteindelijk maar een paar toestellen over hebt, en daaruit de beste/mooiste/goedkoopste etc. te kiezen.

mrbert

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn zoektocht naar een 42" plasma beeindigt, dus ik kan je wel wat info geven. Hitachi, Pioneer en Panasonic zijn DE merken als het om plasma gaat.

Dus de Samsung kan je meteen vergeten. Ik vind ze er allemaal niet goed uit komen qua beeldkwaliteit. Ok, qua design zijn ze heer en meester, maar zo'n TV koop je voor het beeld.

De Hitachi 6600 zou ik ook niet nemen, veel technische problemen als ik de ervaringen mag geloven. De 7200 is echter wel een topmodel.

Ditzelfde geldt voor de Panasonic 42PV60. Persoonlijk vind ik die qua beeldkwaliteit het mooiste, maar inderdaad, het design is drie keer niks. En dat vond mijn vriendin ook, daarom is deze het ook niet geworden.

Wat is het dan wel geworden... Verrassing, een LG 42PC1R. Ik was echt verbaasd over de beeldkwaliteit t.o.v. de Panasonic. Kwam heel dicht in de buurt. Voordelen van de LG vond ik:
- Speciaal scherm wat reflectie verminderd (scheelt echt heel veel)
- 2 tuners, dus 'echt' Picture in Picture
- Goede geluidskwaliteit
- Design
- Prijs (1500 euro, inclusief afleveren en plaatsen indien je ook de muurbeugel bij ze besteld)

Verder zou ik adviseren om op www.htforum.nl en www.avforums.com te kijken. Op beide vind je ook mijn bevindingen tijdens mijn zoektocht. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. (zal proberen dit topic even te blijven volgen)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2006 14:25 ]

• Nebula M31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:03

Nebula M31

prutser op microschaal

Mijn zoektocht is ook net geëindigd en ik ben uitgekomen op de Panasonic 42PV60. Het design vond ik inderdaad ook wat minder maar daar woog voor mij tegenop dat de beeldkwaliteit enorm goed is. Ik ben ook op de hierbovenstaande sites geweest en daaruit maakte ik op dat inbranden bij de Panasonics geen issue meer is en dat vond ik ook erg belangrijk.
Binnenkort komt er aan deze TV een HDMI DVD-speler te hangen (ook Panasonic). Het beeld van een wat oudere DVD-speler via scart is ook al erg goed, maar ik hoop dat het nog mooier kan... 8)

Nu de TV bij mij thuis staat vind ik eigenlijk dat het design reuze meevalt. Zo lelijk is hij nu ook weer niet.

Evolutionair Geneticus

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik zou gewoon systematisch te werk gaan...

Knal alle TV's die je geschikt lijken in een excell met alle specs er bij... en strepen welke af vallen... meestal kom je dan al een heel eind... dan kijk je bij de laatste het evrschil in beeld, of waar je een leuke actie mee kan scoren.

Een fatboy was voor mij bv een zeer fijne bijkomstigheid :o

• mrbert
Hi allen

Dan voor de input zo ver.

Ik denk dat ik het komende weekend de keuze wil maken en op dit moment zie ik een voorkeur voor de hitachi 42PD7200 en de pioneer PdP42RXE.
De prijs ligt niet echt ver uit elkaar dus dat zal niet echt de doorslag kunnen geven.
De LG heb ik naar gekeken en af laten vallen. Op een of andere manier krijg ik daar geen goed gevoel van.

De Samsung 42Q7H zou ook nog kunnen maar ik heb daar nogal wat problemen over gelezen. Die durf ik dus niet echt goed aan en ik vraag me eigelijk ook af of ie de kwaliteit van de anderen evenaart. HElaas stonden ze niet naast elkeer.

Bert

mrbert

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 08:55
De LG 42PC1R is _/-\o_
Pagina: 1