Boete vanuit duitsland ontvangen / belachelijke overtreding

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Schitterende instelling van TS. Ik lach me wild als ie straks erachter komt dat je na een paar keer niet betalen dus niet het Nederlandse systeem van "nou ja, jammer dan" maar gewoon de Duitse variant "betaal 600 euro boete, kom voor de rechter en ga ook maar niet langs Af"... Ze zijn hier best onhandig vasthoudend met bekeuringen. M'n vader was een weekendje even snel naar huis geweest (in duitsland) om wat spullen te halen die hij in NL nodig had, en werd geflitst. Wegens omstandigheden bleef hij vier maanden in Nederland en kwam er toen achter dat een bekeurinkje voor een paar tientjes al vrolijk 240 euro geworden was... met de melding dat dat nog veel hoger kon, dat uitleggen aan een rechter waarom het zo lang duurde een optie kon zijn en dat er eventueel beslaglegging overwogen zou kunnen worden. Best vet voor 134 waar je 120 mag. :)
Ik wens je veel succes bij je hypothecaire aflossingsregeling straks. Tenzij je ZEKER bent dat je NOOIT meer in Duitsland komt ;)

Overigens, dat "prima verstaan" kun je zonder zout nemen: ze verstaan d'r geen zak van hier in het Zuid Westen, ongeacht de hoeveelheid zout. Ze hebben hier Schwaben, die praten Duits zoals de modale Limbo Nederlands praat. Als je ze vraagt dingen te spellen is het "wé, éh, es, es, ûh, er" en dan hebben ze Wasser geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Ik hou je op de hoogte, wees maar niet bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
tazzman schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:48:
Off topic: Hoe ver onder Frankfurt en erhm waar ongeveer? Ik woon zelf ongeveer 50 km ten oosten van Frankfurt maar werk in Wiesbaden :)
Ik zit zelf in de omgeving Mannheim/Heidelberg en werk in St. Leon-Rot voor SAP. :)
Maar Frankfurt is nog wel te doen, dan kunnen we inderdaad wel een keer een bakkie doen ofzo. :)

Beetje late reaktie trouwens, maar goed. :X :+
Anoniem: 399 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 13:28:
Overigens, dat "prima verstaan" kun je zonder zout nemen: ze verstaan d'r geen zak van hier in het Zuid Westen, ongeacht de hoeveelheid zout. Ze hebben hier Schwaben, die praten Duits zoals de modale Limbo Nederlands praat. Als je ze vraagt dingen te spellen is het "wé, éh, es, es, ûh, er" en dan hebben ze Wasser geschreven.
Ik heb sinds een maand weer een vriendin die uit het Schwabenland komt. Ik praat toch best een aardig woordje Duits, maar bij haar ouders thuis kon ik nog niet de helft verstaan, en toen d'r opa begon te praten was het 'ende gelände'. 8)7 :+

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Update, we hebben een nieuwe brief thuisgekregen (paar werken terug alweer) met een sanctie van 31,00 euro.

Toen mijn moeder dit vertelde had ze al een brief teruggestuurd met erop gezet dat we het geld wel opgestuurd hebben (via de post) en dat zij maar moeten uitzoeken waar het fout is gegaan. Hehe naja we zien wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96240

En nog steeds ga je de boete niet betalen? Voor die 30eur had je je heel wat moeite kunnen besparen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Ik zeg toch dat het al geregeld wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Even een kleine kick voor diegene die willen weten hoe dit afgelopen is.

Ik heb nog een aantal keer een verhoging gehad maar na herhaaldelijk de brief terugsturen met een leuk Nederlands verhaaltje erbij heb ik tot zover NIKS meer gehoord. Het is inmiddels een half jaar geleden sinds de laatste correspondentie dus het lijkt me opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door 170074 op 16-02-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Opgelost lijkt me voorbarig. Ik denk niet dat je hiermee wegkomt wanneer je in Duitsland van de weg gehaald wordt (voor een niet-functioneel achterlicht, een alcoholcontrole of wat dan ook) en je dan even contant af mag tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

Als er binnen een bepaalde periode geen proces verbaal kan worden opgemaakt dan vervalt de boete. Zo ben ik zelf ooit onder een behoorlijke snelheidsovertreding uitgekomen. :) Is er echter wel een verbaal uitgeschreven maar die is nooit betaald, dan blijft staat dat ook in Flensburg in de computer. Het lijkt mij echter sterk dat je nog last krijgt van zo'n flut overtreding maar goed, je weet maar nooit.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1 2 Laatste