Boete vanuit duitsland ontvangen / belachelijke overtreding

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Vandaag hebben we een boete (van 15,- EUR) ontvangen uit Duitsland omdat we destijds verkeerd stonden geparkeerd. We stonden zeg maar verkeerd om gefileparkeerd (dus niet met de rijrichting mee maar er tegenin). We hadden nota bena een dagkaartje gekocht.

Ten eerste was de vrouw die de bekeuring uitdeelde gewoon in spijkerbroek etcetera gekleed, ten tweede moet het geld naar een bank die in het lokale plaatsje zelf is gesitueerd en tenslotte de brief die we hebben ontvangen is geheel in het Duits?! Het lijkt wel gewoon een particuliere organisatie o.i.d. die de bekeuringen uitdeelt.

Nu weet ik dat ze het één en ander hebben aangescherpt tussen de grenzen qua boetes maar ik ga deze bekeuring uit de hierboven genoemde redenen niet betalen. Wie weet wat de consequenties kunnen zijn? Let op het is dus geen snelheidsovertreding.

Lees eerst ff de gehele thread door eer je reageert want er is nogal het één en ander opgeklaard.

[ Voor 10% gewijzigd door 170074 op 29-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 00:13

Twhomp

Stayin' Alive

Heb ik ook een keer gehad, in Quebec, Canada.

Nooit betaald, lekker stennis geschopt op het bureau en steek dat ding waar de zon niet schijnt. Onzin.

Wel leuk om te horen dat ik niet de enige ben met die belachlijke boete.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:31

Brons

Fail!

Nederland zal je niet uitleveren. Maar ik kan mij voorstellen dat als je niet betaald en ze houden je aan in Duitsland dat ze je extra gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Brons schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 14:01:
Nederland zal je niet uitleveren. Maar ik kan mij voorstellen dat als je niet betaald en ze houden je aan in Duitsland dat ze je extra gaan pakken.
Kans dat (mijn moeder dan) aangehouden wordt in Duitsland zal zeer klein zijn. Bovendien zoals ik zei lijkt het een bekeuring die slechts lokaal geregistreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 20:17
Tsja, ik heb voor 15 euro dan het idee dat je inderdaad genaait bent maar dat het niet de moeite is om hier een probleem van te maken. Stel het is wel echt: je krijgt dan weer een aanmaning, extra administratiekosten e.d. Of je belt naar duitsland om verhaal te halen, wordt 10x doorverbonden en bent 15 euro aan telefoonkosten kwijt. Of het is gewoon een particuliere actie, in dat geval een mailtje naar Politie Duitsland? Sowieso lijkt het mij te goedkoop? Zoek eens op wat fout parkeren kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Nederland krijg je daar vroeger ook een bekeuring voor, dus het kan best dat je in Duitsland niet zo mag parkeren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 22:39

Scighera

swim-bike-run

tegen de rijrichting in parkeren??? was dat in een straat met eenrichtingsverkeer? anders zie ik het probleem dus niet

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:05
djluc schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:10:
Tsja, ik heb voor 15 euro dan het idee dat je inderdaad genaait bent maar dat het niet de moeite is om hier een probleem van te maken. Stel het is wel echt: je krijgt dan weer een aanmaning, extra administratiekosten e.d. Of je belt naar duitsland om verhaal te halen, wordt 10x doorverbonden en bent 15 euro aan telefoonkosten kwijt. Of het is gewoon een particuliere actie, in dat geval een mailtje naar Politie Duitsland? Sowieso lijkt het mij te goedkoop? Zoek eens op wat fout parkeren kost?
Maja, als je genaait wordt, hoe komen ze aan je gegevens dan? Ik neem aan dat een louche bedrijfje niet zomaar in nederlandse rdw gegevens kan komen toch?

of heeft je moeder haar gegevens gegeven?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 06-05-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 11:37
Politie in Duitsland werkt vaak met plaatselijke banken, en je mag inderdaad in veel landen niet tegen de rijrichting in parkeren.
Gewoon betalen die hap, en er niet meer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Scighera schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:16:
tegen de rijrichting in parkeren??? was dat in een straat met eenrichtingsverkeer? anders zie ik het probleem dus niet
Als het verboden is zie ik het probleem wel. In Nederland mocht dat vroeger ook niet zoals ik hierboven al schreef.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 15:08
Op die wijze gebeurd dat vaker in Duitsland. Helaas heeft mijn vriendin ook al een keer een dergelijke boete gehad in Duitsland. € 5, = voor verkeerd parkeren. Aangezien zij er vaker kwam en vloeiend duits spreekt heeft maar eens opgebeld naar het lokale politiebureau en om uitleg gevraagd.
Dergelijke boetes zijn daar kennelijk de normaalste zaak van de wereld.

Ze denken echter totaal niet na bij het uitschrijven ervan. Ze weten dat je Nederlander bent, maar een IBAN code om geld internationaal over te maken staat niet bij de boete.
Ik kreeg het idee dat ze daar nog in de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw leefden :/

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

naja toevallig afgelopen vakantie in miami geweest. En bij het gebied rond southbeach (het o zo bekende art deco boulevard plaatsje) mocht je ook niet tegen de rijrichting fileparkeren. Opzich wel begrijpelijk omdat je zo kan zorgen voor onnodige ontstoppingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij is het in Belgie ook zo dat je alleen maar rechts mag parkeren (tov de rijrichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bedrag van 15 Euro is in Duitsland een normaal bedrag voor een boete bij fout parkeren.
Parkeer tarieven zijn daar ook niet zo van die UITZUIG bedragen die gemeentebesturen hier in Nederland graag hanteren. En dat allemaal met de slappe smoes dat het verkeer moet rouleren.

Dat jij niet op de hoogte bent van de verkeersregels in andere landen, geeft je geen vrijbrief om dergelijke boetes niet te hoeven betalen.

? weet jij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Scighera schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:16:
Nee het was gewoon tweerichtingsverkeer, zie de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.eazyshare.com/user_uploads/situatie.GIF
Zo stond ik dus, net zoals de tig andere auto's die ook op de bon geslingerd werden (allemaal Nederlanders)!

Nee we hebben geen verdere gegevens achtergelaten, dus wat dat betreft zou het idd best officieel geweest kunnen zijn. Maar dan nog zo'n gore Duitse brief thuisgestuurd te krijgen, doe dat op z'n minst in Nederlands of Engels, dat is zo arrogant van die lui om te denken dat iedereen vloeiend Duits kan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 22:07
En jij kan toch helemaal geen Duits? O-)

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
wwwhizz schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:41:
En jij kan toch helemaal geen Duits? O-)
Gaat om de instelling van die lui, zelfs als ze hier komen dan verwachten dat je Duits gaat spreken tegen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:45
Doe toch normaal man, jij bent een overtreding begaan in Duitsland dus is het niet gek dat ze je in het Duits aanschrijven. Dat het netjes geweest was als ze een Engelse versie meegestuurd hadden ben ik met je eens, maar tenslotte, ze kunnen toch niet van iedereen verwachten dat hij/zij de Engelse taal beheerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:32:
[...]

[afbeelding]
Zo stond ik dus, net zoals de tig andere auto's die ook op de bon geslingerd werden (allemaal Nederlanders)!

Nee we hebben geen verdere gegevens achtergelaten, dus wat dat betreft zou het idd best officieel geweest kunnen zijn. Maar dan nog zo'n gore Duitse brief thuisgestuurd te krijgen, doe dat op z'n minst in Nederlands of Engels, dat is zo arrogant van die lui om te denken dat iedereen vloeiend Duits kan. :(
Ik snap je probleem niet. Je hebt verkeerd geparkeerd en hebt een bekeuring gekregen van 15 euro. Ben blij, in Nederland is een bekeuring voor verkeerd parkeren 50 euro.

Dat het allemaal Nederlanders waren die een bekeuring kregen komt doordat de Duitsers weten dat je zo niet mag parkeren in Duitsland.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-05 13:30

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

[afbeelding]

Er zijn meer landen in europa die duits spreken ipv engels.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114521

[...]

[afbeelding]

In België krijg je hiervoor minstens 50 euro boete. Maar daarvoor zal je dan wel een brief in het Nederlands krijgen. (Tenzij je een boete van over de taalgrens in Belgie zou krijgen, deze zou in het Frans zijn. Maar gezien de flikken daar toch veel lakser zijn dan in Vlaanderen is de kans op een boete over de taalgrens minimaal. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Laatst online: 26-05 13:52

tazzman

a real boardmonkey

170074 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:47:
[...]

Gaat om de instelling van die lui, zelfs als ze hier komen dan verwachten dat je Duits gaat spreken tegen ze.
Wellicht is het jouw instelling die een beetje rammelt? Ken je de verkeersregels niet, ga dan niet in Duitsland autorijden. Tegen de rij richting in parkeren mag inderdaad niet. En dat je dan een brief in het Duits krijgt, is de normaalste zaak van de wereld.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:40:
[...]

Ik snap je probleem niet. Je hebt verkeerd geparkeerd en hebt een bekeuring gekregen van 15 euro. Ben blij, in Nederland is een bekeuring voor verkeerd parkeren 50 euro.

Dat het allemaal Nederlanders waren die een bekeuring kregen komt doordat de Duitsers weten dat je zo niet mag parkeren in Duitsland.
Ja, ik snap ook niet waar de TS zich druk over maakt? €15,- betalen en klaar, lijkt mij.

En volgende keer in Duitsland wél aan de regels houden ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:37
Stuur een brief terug dat je liever €50,- betaald en een engelse brief krijgt dan €15,- en een duitse brief.
Dat je twijfeld of het inderdaad politie is daar kan ik mij iets van voorstellen.

Maar dat je moeilijk doet omdat de brief in het duits is.... |:(
Je kan je maar ergens druk om maken 8)7

Je bent fout dus wat is dan het probleem.....take it like an men dude, betaal die boete, drink voor hetzelfde bedrag bier en je weet al helemaal niet meer waar het om ging.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06

GaMeOvEr

Is een hork.

170074 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 20:47:
[...]

Vent, wat ben je aan het zeiken. Jij gaat vrijwilig naar duitsland. Je begaat een overtreding in duitsland. Dan krijg je natuurlijk een duitse bekeuring, in, goh, het duits. Denk je dat je vanuit frankrijk een nederlandse brief krijgt? Of vanuit engeland?

Of je betaald niet en wacht eventuele consequenties af en klaar, of je betaald wel en klaar.

Echter met dit slappe gelul over hun instelling en smoesjes dat je het allemaal niet wist en dat je een zielige nederlander bent kom je niet veel verder hoor. Ook niet qua goodwill in deze thread trouwens.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21

Floor-is

5.2

* Floor-is is met GaMeOvEr, niet zeiken, lappen!

Neuzelen over €15,- ben je een of andere proletarier of gewoon een vreselijk centenneukerige Nederlander aan het uithangen? Je deed iets wat niet mocht, jammer dat je het niet wist, men mag er wel van uit gaan dat je de regels kent denk ik zo... Of ben je er ook zo eentje die naar Polen op vakantie gaat en besluit op de linkerbaan te gaan rijden op de 2-baans weg? "Dat wist ik niet meneer agent *ween-ween*" Het is maar 15 euro man!

(Mijn moeder kreeg een bekeuring van 150 euro oid, mag een maand lang niet rijden in Duitsland omdat ze way te hard had gereden op de snelweg, dan doe je het tenminste goed :P)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier komen parkeerboetes ook gewoon van de gemeente, niet van het CJIB. Dat de brief in het Duits is is niet zo heel vreemd, hij komt tenslotte uit Duitsland. Zoiezo ben je in Duitsland geweest dus dan kan een basiskennis van de taal wel verwacht worden. Gewoon niet mieten en betalen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Floris schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:16:
* 170074 is met GaMeOvEr, niet zeiken, lappen!

Neuzelen over €15,- ben je een of andere proletarier of gewoon een vreselijk centenneukerige Nederlander aan het uithangen? Je deed iets wat niet mocht, jammer dat je het niet wist, men mag er wel van uit gaan dat je de regels kent denk ik zo... Of ben je er ook zo eentje die naar Polen op vakantie gaat en besluit op de linkerbaan te gaan rijden op de 2-baans weg? "Dat wist ik niet meneer agent *ween-ween*" Het is maar 15 euro man!

(Mijn moeder kreeg een bekeuring van 150 euro oid, mag een maand lang niet rijden in Duitsland omdat ze way te hard had gereden op de snelweg, dan doe je het tenminste goed :P)
Ik heb de redenen verteld waarom ik deze boete niet ga betalen. (Dus dat ik niet zeker ben van hoe officieel het is, en vanwege de aard van de bekeuring.) Bovendien vroeg ik wat de consequenties zouden zijn, en niet wat jij denkt wat ik ben. Reageer dan liever niet.

En GameOver, ik zeik niet, dit is een discussieforum, zeiken doe ik wel op de plee :)

Dus, voor diegenen die wel een normale reactie kunnen plaatsen, wie weet wat de consequenties zijn van het niet betalen van zo'n dergelijke boete?

[ Voor 48% gewijzigd door 170074 op 08-05-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:40:
[...]

Allereerst als iemand hem moet betalen dan is mijn moeder het (haar overtreding), ten tweede heb je gelezen wat ik zei over de situatie? Die Duitse brief? Dát is de reden dat hij niet betaald wordt.
Maar waarom is dat een reden? Als de boete uit Duitsland komt, is het toch logisch dat de brief ook in het Duits is? In Duitsland spreken ze namelijk duits, mocht je dat nog niet weten.

Dacht je soms dat boetes uit andere landen in het Chinees komen ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 17:56:
[...]

Maar waarom is dat een reden? Als de boete uit Duitsland komt, is het toch logisch dat de brief ook in het Duits is? In Duitsland spreken ze namelijk duits, mocht je dat nog niet weten.

Dacht je soms dat boetes uit andere landen in het Chinees komen ofzo?
(Heb ff post aangepast, dat de boete van mijn moeder is is niet relevant, ik heb ervoor gezorgd dat hij niet betaald wordt.)

Dat de brief Duits is vind ik op zijn minst raar, want ik dacht dat de samenwerking was verbeterd internationaal dus dan zou er toch ook gewoon een Nederlandse brief moeten thuiskomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 28-05 18:54
170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:04:

Dat de brief Duits is vind ik op zijn minst raar, want ik dacht dat de samenwerking was verbeterd internationaal dus dan zou er toch ook gewoon een Nederlandse brief moeten thuiskomen?
Waarom? Jij bent in Duitsland, dus je zult ook wel op een bepaalde manier met Duitsers kunnen communiceren toch? Wat doe je er anders?

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Pino schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:10:
[...]

Waarom? Jij bent in Duitsland, dus je zult ook wel op een bepaalde manier met Duitsers kunnen communiceren toch? Wat doe je er anders?
Okey! Jullie hebben me overtuigd dat ze inderdaad kunnen verwachten dat ik Duits kan. Klaar punt over.

Verder ontopic graag, dus bijvoorbeeld: Wie is er ooit aangehouden in Duitsland terwijl ie nog een lullige parkeerboete had openstaan? Krijg ik straks nog een brief (met eventueel een verhoging)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:14:
[...]

Okey! Jullie hebben me overtuigd dat ze inderdaad kunnen verwachten dat ik Duits kan. Klaar punt over.

Verder ontopic graag, dus bijvoorbeeld: Wie is er ooit aangehouden in Duitsland terwijl ie nog een lullige parkeerboete had openstaan? Krijg ik straks nog een brief (met eventueel een verhoging)?
Als ik nu reageer met wat ik denk krijg ik waarschijnlijk een ban hier op het forum dus ik laat het maar bij "doe niet zo moeilijk en betaal gewoon die 15 euro". Je doet alsof het een principezaak voor je is, maar dat slaat nergens op voor een bekeuring die je terecht krijgt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:04:
[...]

(Heb ff post aangepast, dat de boete van mijn moeder is is niet relevant, ik heb ervoor gezorgd dat hij niet betaald wordt.)

Op zich zou je wel kunnen vragen of ze de brief in het nederlands willen schrijven, alleen ben ik dan bang dat er ff 100 euro bovenop gegooid wordt voor administratie en vertaal kosten, heb je een boete van 115 euro maar wel in het nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

oe dat op z'n minst in Nederlands of Engels, dat is zo arrogant van die lui om te denken dat iedereen vloeiend Duits kan. :(
Ten eerste in de EU spreken meer mensen Duits dan Engels (zowel moerstaal als 2e taal, dit doordat in Oost-Europa Duits een veel gesproken taal is).
Bovendien, als in Nederland een Zwahilie verzeilt&beboet raakt met zn auto dan moeten wij in Nederland een brief in het Zwahilie gaan schrijven?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Zullen we weer gewoon ontopic gaan en het laten voor wat het nu is? Dat een één of andere moderator een aanzetje geeft om te rellen in nota bena zijn eigen forum, hoeft niet te betekenen dat de rest zich hiertoe moet verlagen.

Ontopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
er wordt niet gereld - er wordt gediscussieerd. En jij ontwijkt die discussie.

Je bent een verkeersovertreding begaan.

En dan:
Ten eerste was de vrouw die de bekeuring uitdeelde gewoon in spijkerbroek etcetera gekleed,
en zoals we allemaal weten mogen vrouwen in spijkerbroek geen bonnen uitdelen... 8)7
ten tweede moet het geld naar een bank die in het lokale plaatsje zelf is gesitueerd
het is heel gek om geld naar een bank te brengen. Echt. Het is ook duidelijk een reden om een boete niet te betalen - je gaat toch niet naar een vreemde bank toe?!?!
en tenslotte de brief die we hebben ontvangen is geheel in het Duits?!
tja, dat gebeurt wel eens in Duitsland. :P Ook niet echt een reden om niet te betalen - zo te merken heb je 'm aardig kunnen vertalen cq decoderen. Het is niet alsof je bij een chinees restaurant zit met de kaart in drie talen - het is een fsking boete! Als je in maleisie wordt gepakt voor het neuqen van kleine jongetjes of het meeslepen van duur wit poeder, krijg je ook echt geen briefje in het Nederlands wat je allemaal fout hebt gedaan hoor. Jij bent te gast, zij niet.
Het lijkt wel gewoon een particuliere organisatie o.i.d. die de bekeuringen uitdeelt.
Ook dat geeft je geen reden tot niet betalen. Je bent een overtreding begaan en gaat dan met wanargumenten gooien die echt werkelijk als een lul op een slagroomtaart slaan. En dan vind je Floris een relschopper? Doe effe normaal.

[ Voor 14% gewijzigd door HunterPro op 08-05-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
Over dat particuliere organisatie, volgens mij krijg je hier in Den Haag in de meeste gevallen ook gewoon een boete van de gemeente en niet van de politie als het om parkeren gaat? het heet dan een naheffing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

[...]

[afbeelding]
Zo stond ik dus, net zoals de tig andere auto's die ook op de bon geslingerd werden (allemaal Nederlanders)![knip
psst! je mag wel even kijken naar een investering in een nieuwe digitale camera als hij dit soort foto's uitspuugt ;)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
HunterPro schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:57:
er wordt niet gereld - er wordt gediscussieerd. En jij ontwijkt die discussie.
Goed, maar jij reageert al een stuk normaler dan de meesten hier die een beetje meepraten met Floris.
Je bent een verkeersovertreding begaan.

En dan:

[...]
en zoals we allemaal weten mogen vrouwen in spijkerbroek geen bonnen uitdelen... 8)7
Tuurlijk wel, het gaat om het plaatje in het geheel, ik heb verder geen ervaring hiermee dus twijfel aan de situatie in het geheel (informele vrouw was 1 reden).
[...]
het is heel gek om geld naar een bank te brengen. Echt. Het is ook duidelijk een reden om een boete niet te betalen - je gaat toch niet naar een vreemde bank toe?!?!
Het geld moet naar de bank in het plaatsje zelf? Dat vind ík vreemd. Het is overigens Winterberg.
[...]
tja, dat gebeurt wel eens in Duitsland. :P Ook niet echt een reden om niet te betalen - zo te merken heb je 'm aardig kunnen vertalen cq decoderen. Het is niet alsof je bij een chinees restaurant zit met de kaart in drie talen - het is een fsking boete! Als je in maleisie wordt gepakt voor het neuqen van kleine jongetjes of het meeslepen van duur wit poeder, krijg je ook echt geen briefje in het Nederlands wat je allemaal fout hebt gedaan hoor. Jij bent te gast, zij niet.
Daar heb ik me bij neergelegd, hetzij betekend dat mensen nu moeten ophouden om hierover te blaten
[...]
Ook dat geeft je geen reden tot niet betalen. Je bent een overtreding begaan en gaat dan met wanargumenten gooien die echt werkelijk als een lul op een slagroomtaart slaan. En dan vind je Floris een relschopper? Doe effe normaal.
Ik wil die bekeuring gewoon niet betalen - of het nu terecht is of niet dat is gewoon mijn zaak - maar daarom vind ik het echt belachelijk dat mensen gaan reageren met "zeik niet zo, gewoon betalen".. of "centenneuker". Daar heb ik dus niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
E-Mile schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:08:
[...]

psst! je mag wel even kijken naar een investering in een nieuwe digitale camera als hij dit soort foto's uitspuugt ;)
Nee dit is Paintpower ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
Het is hier trouwens wel een forum, geen vraagbaak. Dus je kunt reacties verwachten waar je niet om gevraagd hebt. Als ik een op straat verhalen ga verkondigen waar niet iedereen het mee eens is krijg ik ook ongevraagde reacties van omstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:09:

Ik wil die bekeuring gewoon niet betalen - of het nu terecht is of niet dat is gewoon mijn zaak - maar daarom vind ik het echt belachelijk dat mensen gaan reageren met "zeik niet zo, gewoon betalen".. of "centenneuker". Daar heb ik dus niet om gevraagd.
Zo werkt het leven nu eenmaal niet. Je wist, of had redelijkerwijs kunnen weten, dat je niet op die manier mocht parkeren in de meeste landen (waaronder dus Duitsland). Als je dan toch doet, weet je dat je bewust een boete riskeert. Krijg je die dan ook, ben dan ook geen klein kind (je wist dat het niet mocht), maar een kerel, en betaal hem dan ook.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023

[...]
Tuurlijk wel, het gaat om het plaatje in het geheel, ik heb verder geen ervaring hiermee dus twijfel aan de situatie in het geheel (informele vrouw was 1 reden).

[...]
Het geld moet naar de bank in het plaatsje zelf? Dat vind ík vreemd. Het is overigens Winterberg.

[...]

FF kijken, je geeft in je TS een aantal redenen om niet te hoeven betalen, deze worden allemaal onderuitgeschoffeld, en nu komt de ware reden naar boven. Je wilt gewoon niet betalen, vind je het gek dat mensen op deze manier reageren???
Misschien dat sommige mensen dit al aanvoelden...

Simpel, je bent fout geweest en je bent gestraft. Betalen dus of onbekende risico's lopen in de toekomst...Ik zie het discussiepunt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Pino schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:07:
Over dat particuliere organisatie, volgens mij krijg je hier in Den Haag in de meeste gevallen ook gewoon een boete van de gemeente en niet van de politie als het om parkeren gaat? het heet dan een naheffing?
Okey, is het nu ook zo dat dit landelijke geregistreerd wordt?
Pino schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:12:
Het is hier trouwens wel een forum, geen vraagbaak. Dus je kunt reacties verwachten waar je niet om gevraagd hebt. Als ik een op straat verhalen ga verkondigen waar niet iedereen het mee eens is krijg ik ook ongevraagde reacties van omstanders.
Tuurlijk, maar dan moeten ze wel op het discussiepunt slaan en niet over mijn keuze om wel of niet te betalen. (Er staat duidelijk in mijn startpost dat ik om de consequenties vroeg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Zo werkt het leven nu eenmaal niet. Je wist, of had redelijkerwijs kunnen weten, dat je niet op die manier mocht parkeren in de meeste landen (waaronder dus Duitsland). Als je dan toch doet, weet je dat je bewust een boete riskeert. Krijg je die dan ook, ben dan ook geen klein kind (je wist dat het niet mocht), maar een kerel, en betaal hem dan ook.
Het leven werkt zoals jij wil, zolang je de consequenties maar draagt. Ik wist niet dat je zo mag parkeren. Het schijnt in Nederland ook niet te mogen (heb ik achteraf gehoord), maar de meeste mensen die ik heb gesproken wisten ook niet van de regel af. Het gaf al aan dat 50 mensen op de bon werden geslingerd of iets dergelijks in die straat. De meesten verscheurden hem dan ook meteen.

Dat ik de bekeuring niet wil betalen gaat mij niet om het geld, serieus waar niet. Wat de fok boeit me die 15 Euro nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
[...]
Ik wil die bekeuring gewoon niet betalen - of het nu terecht is of niet
[...]
betaal hem dan niet, open geen topic, en ga verder met je leven! :P

* HunterPro snapt soms echt het probleem niet van bepaalde mensen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Pino schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:07:
Naheffing is als je gepakt wordt op een parkeerplaats waar je moet betalen, maar niet (genoeg) betaald hebt.
170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:18:
[...]
Okey, is het nu ook zo dat dit landelijke geregistreerd wordt?
Als je in Nederland ergens parkeert waar je niet mag staan wordt het verwerkt door het Centraal Justitieel Incassobureau (dit lijkt me landelijke ja). Als je parkeerd op een plek waar je eigenlijk moest betalen, maar het niet doet noemen ze het een naheffing en neemt de betreffende gemeente het verder in behandeling (maar ik denk dat ook dit landelijk geregistreerd is).

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 08-05-2006 19:30 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
HunterPro schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:24:
[...]
betaal hem dan niet, open geen topic, en ga verder met je leven! :P

* HunterPro snapt soms echt het probleem niet van bepaalde mensen... :P
Hehe mijn leven gaat wel verder wees maar niet gerust ;)

En maak er niet echt een probleem van was gewoon meer benieuwd naar de risico's en dergelijke. Ben er inmiddels wel achtergekomen dat het misschien niet het juiste forum voor is om over dit soort dingen te praten. Er zijn immers een hoop grote stoere jongens hier die hun hand niet omdraaien voor 15 Euro _/-\o_ respect voor jullie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:25:
[...]

Naheffing is als je gepakt wordt op een parkeerplaats waar je moet betalen, maar niet (genoeg) betaald hebt.

[...]

Als je in Nederland ergens parkeert waar je niet mag staan wordt het verwerkt door het Centraal Justitieel Incassobureau (dit lijkt me landelijke ja). Als je parkeerd op een plek waar je eigenlijk moest betalen, maar het niet doet noemen ze het een naheffing en neemt de betreffende gemeente het verder in behandeling (maar ik denk dat ook dit landelijk geregistreerd is).
Aha bedankt dus wat dat betreft zou het inhouden dat mijn geval niet landelijk geregistreerd is. Zeker weten doen we natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:23:
[...]

Het leven werkt zoals jij wil, zolang je de consequenties maar draagt. Ik wist niet dat je zo mag parkeren. Het schijnt in Nederland ook niet te mogen (heb ik achteraf gehoord), maar de meeste mensen die ik heb gesproken wisten ook niet van de regel af. Het gaf al aan dat 50 mensen op de bon werden geslingerd of iets dergelijks in die straat. De meesten verscheurden hem dan ook meteen.

Dat ik de bekeuring niet wil betalen gaat mij niet om het geld, serieus waar niet. Wat de fok boeit me die 15 Euro nou?
In Nederland mag je wel zo parkeren (het mocht vroeger niet, waarschijnlijk hebben de mensen waar jij het aan gevraagd hebt al heel wat jaartjes hun rijbewijs.

En nu maak je er weer een principekwestie van. Dit slaat echt nergens op. Jij (of je moeder wat boeit het) kende de plaatselijke verkeersregels niet en hebt daarvoor een bekeuring gekregen. Je zou er ook een lering uit kunnen trekken je volgende keer meer in de verkeersregels te verdiepen, of te kijken hoe de lokale bevolking zich gedraagd, of in ieder geval niet meer zo parkeren in Duitsland.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:03

Mx. Alba

hen/die/zij

TS: stuur een beleefde brief terug, in het Nederlands en in het Engels (of als je stiekum toch Duits redelijk goed bezigt, in het Duits, ook al staan er nog zulke koeien van fouten in, het geeft iig je goodwill aan) waarin je aangeeft dat je best zou willen betalen maar dan per internationale overboeking, of ze je hun IBAN-nummer willen opsturen. Waarschijnlijk is dat al zoveel gedoe dat ze het gewoon laten vallen :)

Nu nog even de reden van het verbod op "tegen de rijrichting in fileparkeren", wat overigens in Frankrijk ook bestaat: je staat dan uiteraard tegen de rijrichting in (duh), wat bij het uitparkeren de volgende problemen oplevert:

1) Je zicht op tegemoetkomend verkeer wordt belemmerd door de auto die voor je staat. Dit is een gevaarlijke situatie...
2) Op het moment dat je uitparkeert (en trouwens ook op het moment dat je inparkeerde) ben/was je per definitie aan het spookrijden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:32:
[...]

Aha bedankt dus wat dat betreft zou het inhouden dat mijn geval niet landelijk geregistreerd is. Zeker weten doen we natuurlijk niet.
Je hebt niet goed gelezen denk ik. Als het in Duitsland hetzelfde zou zijn zou het behandeld worden door het Centraal Justitieel Incassobureau.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:34:
[...]

Je hebt niet goed gelezen denk ik. Als het in Duitsland hetzelfde zou zijn zou het behandeld worden door het Centraal Justitieel Incassobureau.

Of jij hebt het verkeerd getypt :P, ik mocht er namelijk wél staan maar verkeerd om :P dus wat dat betreft zou volgens jouw verhaal het verwerkt worden door de gemeente.
Ik zie nu dat dit waarschijnlijk ook landelijk geregistreerd wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door 170074 op 08-05-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:37:
[...]

Of jij hebt het verkeerd getypt :P, ik mocht er namelijk wél staan maar verkeerd om :P dus wat dat betreft zou volgens jou verhaal het verwerkt worden door de gemeente.
Dat gemeente verhaal is een naheffing voor parkeergeld dat je niet betaald hebt bij betaalde parkeerplaatsen. Van de ander kant zou het wel heel toevallig zijn als een landelijke Duitse organisatie hun bank net in dat plaatsje heeft zitten. Nou ja, je moet het zelf weten, ik zou het gewoon betalen. Nederland zal je niet uitleveren voor zoiets ;), maar het lijkt me dat je de komende jaren nog wel ooit in Duitsland terecht kan komen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:40:
[...]

Dat gemeente verhaal is een naheffing voor parkeergeld dat je niet betaald hebt bij betaalde parkeerplaatsen. Van de ander kant zou het wel heel toevallig zijn als een landelijke Duitse organisatie hun bank net in dat plaatsje heeft zitten. Nou ja, je moet het zelf weten, ik zou het gewoon betalen. Nederland zal je niet uitleveren voor zoiets ;), maar het lijkt me dat je de komende jaren nog wel ooit in Duitsland terecht kan komen.
Aha nee idd niet goed gelezen, ik snap het nu. Nou kan in ieder geval vertellen dat het betalen een beetje lastig wordt sinds ik het geval meteen heb verscheurd en weggegooid. Maar neem aan dat ze wel een tweede brief zonder verhoging sturen? Bovendien moeten ze rekening houden met het feit dat post soms helemaal niet aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/winterberg.jpg
Toevallig nog de situatie nog teruggevonden op m'n telefoon.

Ja, ik was zelf ook zo onwetend, en ja, ik heb (na de verkeersregels te hebben nagezocht) uiteraard wel meteen betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
sdomburg schreef op maandag 08 mei 2006 @ 20:45:
[afbeelding]
Toevallig nog de situatie nog teruggevonden op m'n telefoon.

Ja, ik was zelf ook zo onwetend, en ja, ik heb (na de verkeersregels te hebben nagezocht) uiteraard wel meteen betaald.
Waar was dat als ik vragen mag? Lijkt wel erg op de straat waar wij bekeurd werden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

[...]
Goed, maar jij reageert al een stuk normaler dan de meesten hier die een beetje meepraten met Floris.
Ik praatte eerder anderen na :X
En sinds wanneer mag ik mijn mening niet uiten? Ik begrijp uit je bewoordingen dat je een officiele brief hebt ontvangen, van de politie/gemeente/particulier bedrijf die het doet namens de gemeente. Hierbij is en het bedrag en de overtreding je duidelijk, het enige dat je niet helemaal OK vind is:
- betalen naar een lokale bank
- dame die de bekeuring gaf had een spijkerbroek aan (hoe weet je dat die de bekeuring uit deelde trouwens?)
- de brief was in het Duits (en eigenlijk vind je dat inmiddels ook OK)
- De lokale regels waren je niet duidelijk en dus is de bekeuring wellicht niet *geheel) terecht

Het betalen naar de lokale bank kan als volgt worden uitgelegd:
De sanctie is opgelegd door een lokaal bedrijf opgelegd, namens de gemeente. Dit bedrijf heeft een bankrekening bij een lokale bank.

Bovendien:
De dame die de bekeuring heeft opgelegd was niet gekleed in een nette pantalon en heeft zich (schijnbaar) niet duidelijk geidentificeerd. Dat de brief in het Duits was opgesteld is eigenlijk een normale gang van zaken (zoals je zelf inmiddels aangaf), daarbij gebeurt het vaker dat de lokale regels niet geheel bekend zijn en je hierdoor een boete krijgt opgelegd. Hoewel het niet eerlijk lijkt, is het nog steeds zo dat men er van uit mag gaan dat jij de lokale regels kent...
[...]
Ik weet neit of je op dat moment bij de auto was, maar je kan altijd om verduidelijking vragen, bijvoorbeeld door te verzoeken om identificatie en uitleg. :) Nu heb je dat niet gedaan, wellicht kan je online iets vinden over het bedrijf? Anders kan je altijd -lijkt me nuttig overigens- een aantal passages uit de brief overtypen. :)
[...]
Het bedrijf dat in Amsterdam de perkeervergunningen (niet boetes) int, zit in Den Haag. Is dat dan ook vreemd?
[...]
Daar heb ik me bij neergelegd, hetzij betekend dat mensen nu moeten ophouden om hierover te blaten
Ik zal er dan ook niks meer over zeggen :)
[...]

Okay laat ik dan vragen waarom je deze thread dan begint? Ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond, alsof je wilt laten zien hoe stoer je wel niet bent en hoeveel redenen je wel niet hebt om een bekeuring van een lousy €15 niet te betalen. Persoonlijk vind ik alles, op je twijfels over het bedrijf dat de boete heeft opgelegd na, onzin.
Dus: Wat is nu je bedoeling van deze thread?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:14:
[...]

Waar was dat als ik vragen mag? Lijkt wel erg op de straat waar wij bekeurd werden :P
Dat is zo'n beetje dé straat van Winterberg. Waarom denk je dat ik 'de situatie' post en waarom denk je dat die 2 gekke Nederlanders een mooi papiertje achter de ruiten hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Floris schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:35:

Het betalen naar de lokale bank kan als volgt worden uitgelegd:
De sanctie is opgelegd door een lokaal bedrijf opgelegd, namens de gemeente. Dit bedrijf heeft een bankrekening bij een lokale bank.
Dit snap ik nu ook, wist ik eerst niet.
Bovendien:
De dame die de bekeuring heeft opgelegd was niet gekleed in een nette pantalon en heeft zich (schijnbaar) niet duidelijk geidentificeerd. Dat de brief in het Duits was opgesteld is eigenlijk een normale gang van zaken (zoals je zelf inmiddels aangaf), daarbij gebeurt het vaker dat de lokale regels niet geheel bekend zijn en je hierdoor een boete krijgt opgelegd. Hoewel het niet eerlijk lijkt, is het nog steeds zo dat men er van uit mag gaan dat jij de lokale regels kent...
Helaas vergeten om haar te vragen om ID.
[...]

Het bedrijf dat in Amsterdam de perkeervergunningen (niet boetes) int, zit in Den Haag. Is dat dan ook vreemd?
Bedoelde dat de plek van overtreding zelfde was als de bank. Ik weet nu wel beter dat het dus wel gewoon officieel is en maak me hier niet meer druk over.
[...]

Okay laat ik dan vragen waarom je deze thread dan begint? Ik krijg een beetje een rare smaak in mijn mond, alsof je wilt laten zien hoe stoer je wel niet bent en hoeveel redenen je wel niet hebt om een bekeuring van een lousy €15 niet te betalen. Persoonlijk vind ik alles, op je twijfels over het bedrijf dat de boete heeft opgelegd na, onzin.
Dus: Wat is nu je bedoeling van deze thread?
Ik wilde slechts weten wat de consequenties waren, dus gewoon wat de eventuele gevolgen kunnen zijn als deze bekeuring niet betaald wordt. Helaas legde ik de nadruk wat op die Duitse brief wat een beetje negatieve opschudding veroorzaakte. Tegelijkertijd zat ik te twijfelen over of het wel officieel was maar ik weet nu dat het wel klopt. Vandaar dat er inderdaad verwarring optrad in topic.

Tenslotte, ik had inderdaad op de hoogte moeten zijn van de regels, maar dit was zo lullig want dan koop je een kaartje en dan probeer je nog tegen die vrouw te vertellen dat je het echt niet wist en dan is die gewoon voor geen reden vatbaar. Begrijp me niet verkeerd als ik een groffe overtreding maakt dan betaal ik hem met "plezier". Boontje komt om zijn loontje. Dit noem ik echter toeristje pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
sdomburg schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:48:
[...]

Dat is zo'n beetje dé straat van Winterberg. Waarom denk je dat ik 'de situatie' post en waarom denk je dat die 2 gekke Nederlanders een mooi papiertje achter de ruiten hebben? ;)
Haha top dit is dus diezelfde straat waar wij bekeurd zijn! Toevallig zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:52:
8< 8<

Ik wilde slechts weten wat de consequenties waren, dus gewoon wat de eventuele gevolgen kunnen zijn als deze bekeuring niet betaald wordt. Helaas legde ik de nadruk wat op die Duitse brief wat een beetje negatieve opschudding veroorzaakte. Tegelijkertijd zat ik te twijfelen over of het wel officieel was maar ik weet nu dat het wel klopt. Vandaar dat er inderdaad verwarring optrad in topic.
Voor zover ik weet zijn de sancties vergelijkbaar met de sancties in Nederland: verhoging en nog een verhoging, daarna wellicht euh.. Wat kunnen ze nu helemaal vanuit Duitsland, niet zo veel, dus misschien nog maar een verhoging?
Omdat ik met enige regelmaat in een plaatsje nog geen 30km van Winterberg te vinden ben, weet ik dat de lokale regels zo zijn dat je met het verkeer mee moet parkeren zegmaar. Dit weet ik alleen omdat ik een keer hiervan op de hoogte gebracht ben door de eigenares van het huisje waar ik mijn intrek in neem. Het is een beetje een lullig boete en het voelt inderdaad een beetje als pesten, maar het bedrag is niet echt hoog en het is net genoeg eigenlijk om de waarschuwing over te laten komen vind ik. :)
Tenslotte, ik had inderdaad op de hoogte moeten zijn van de regels, maar dit was zo lullig want dan koop je een kaartje en dan probeer je nog tegen die vrouw te vertellen dat je het echt niet wist en dan is die gewoon voor geen reden vatbaar. Begrijp me niet verkeerd als ik een groffe overtreding maakt dan betaal ik hem met "plezier". Boontje komt om zijn loontje. Dit noem ik echter toeristje pesten.
De dames van de Nederlandse klemmenzetterij zijn wat dat betreft hetzelfde, maar dan betaal je 200+ euro :X

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Floris schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:34:
[...]

Voor zover ik weet zijn de sancties vergelijkbaar met de sancties in Nederland: verhoging en nog een verhoging, daarna wellicht euh.. Wat kunnen ze nu helemaal vanuit Duitsland, niet zo veel, dus misschien nog maar een verhoging?
Omdat ik met enige regelmaat in een plaatsje nog geen 30km van Winterberg te vinden ben, weet ik dat de lokale regels zo zijn dat je met het verkeer mee moet parkeren zegmaar. Dit weet ik alleen omdat ik een keer hiervan op de hoogte gebracht ben door de eigenares van het huisje waar ik mijn intrek in neem. Het is een beetje een lullig boete en het voelt inderdaad een beetje als pesten, maar het bedrag is niet echt hoog en het is net genoeg eigenlijk om de waarschuwing over te laten komen vind ik. :)

[...]

De dames van de Nederlandse klemmenzetterij zijn wat dat betreft hetzelfde, maar dan betaal je 200+ euro :X
Wat dat betreft is het idd ook wel meer een waarschuwingsboete, maar ja hij is nu al verscheurd dus zou ik hem nog willen betalen wordt het dus wachten op de volgende brief. En als ik hem niet betaal dan is het enige risico dat als mijn moeder ooit wordt aangehouden in Duitsland - zeer onwaarschijnlijk - ze eventueel met de boete wordt geconfronteerd. Nou ja dan zal ik dat risico haar maar even duidelijk maken. :P

Eigenlijks is het allemaal wel duidelijk, en denk dat deze thread wel een beetje op een eind is gelopen.

Nog even een opmerking, wie wist er (eerlijk zeggen :P) dat je in Duitsland verplicht een verbandtrommel in de auto moest hebben? Ik wederom niet.

[ Voor 8% gewijzigd door 170074 op 08-05-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Laatst online: 19:57
Ik wist dat :)

In een boekje gelezen (vakantiegids ofzoiets) en heb daarom ook een verbandtrommel standaard in me auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

170074 schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:53:
[...]

Nog even een opmerking, wie wist er (eerlijk zeggen :P) dat je in Duitsland verplicht een verbandtrommel in de auto moest hebben? Ik wederom niet.
Ik wist wel dat Belgen verplicht een brandblusser in hun auto moeten hebben (ik weet eigenlijk niet of ze dat ook voor buitenlanders in Belgie verwachten).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Floris schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:34:
[...]

De Nederlandse Politie wil nog wel eens bij je langskomen met het verzoek tot betaling. Er zijn een aantal gevallen bekend, zoals je in nl.juridisch kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62520

Ik heb ervaring met het niet betalen van een boete in Duitsland. Nadat ik een keer na de boete te hebben gekregen aangehouden werd en mij verteld werd dat er nog een boete openstond onstond er een discussie ontstond over het wel/niet betalen. Daarop werd de agent in kwestie ineens heel rustig. Nadat ik hem vroeg wat er nu ging gebeuren vertelde hij mij dat ik aangehouden werd en de eerstvolgende maandag (4 dagen later) mijn verhaal kon doen bij de rechter in Oberhausen. Toen aangegeven dat ik wel bereid was tot betaling maar dat ging niet meer volgens de glimlachende agent, jetzt sind Sie vestgenommen worden. Na 4 benauwde uren in een Duitse cel kreeg ik gelukkig toch nog de kans de boete te betalen wat ik direct ook gedaan heb. Spot en vooral discussieer nooit met een Duitse agent en betaal gewoon je boete. Het ging overigens wel over een veel hogere boete dan in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 28-05 20:59

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mx. Alba schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:34:
1) Je zicht op tegemoetkomend verkeer wordt belemmerd door de auto die voor je staat. Dit is een gevaarlijke situatie...
2) Op het moment dat je uitparkeert (en trouwens ook op het moment dat je inparkeerde) ben/was je per definitie aan het spookrijden.
3) De passagiers (met name de bijrijder) moet nu op een gevaarlijke manier in- en uitstappen. (Wanneer je goed om parkeert kan je je spiegel gebruiken om te zien of je je deur open kunt zwaaien.)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 28-05 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Parkeervoorschriften worden gewoon door de stedelijke verkeersdienst gecontroleerd en boetes gegeven ... deze kunnen soms een soort van 'uniform' dragen, maar dat is helemaal niet nodig ... het gaat erom of de bon klopt..

Het is een beetje zwak jezelf te 'verdedigen' met de bewering dat je denkt dat de boete niet geldig zou zijn omdat de persoon die hem uitschreef een spijkerbroek droeg .. ik heb het idee dat je dat helemaal niet denkt (en als je er zo van overtuigd bent, ga dan naar de duitse politie en meld dat iemand in spijkerbroek probeert toeristen op te lichten door hen onjuiste boetes uit te schrijven en dan later te verzenden naar het huisadres)

Ook dat de bank in de plaats zelf ligt, duitsland kent een veel lokalere struktuur, de stadspolitie valt enkel onder die stad en ook de boetes worden dus lokaal ge-ind.
Anoniem: 62520 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 01:58:

Het ging overigens wel over een veel hogere boete dan in jouw geval.
Dat mag je inderdaad wel hopen ... 4 uur in de cel moeten zitten voor een boete van 15 euro... dan ga je je inderdaad wel eventjes klein voelen ;)

Zoals gezegd, 15 euro is geen geld, gewoon betalen en verder niet zeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door RM-rf op 09-05-2006 09:13 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62520

Dat mag je inderdaad wel hopen ... 4 uur in de cel moeten zitten voor een boete van 15 euro... dan ga je je inderdaad wel eventjes klein voelen ;)

Het had met de hoogte van de boete niet veel te maken, het ging om mijn -in zijn ogen- niet respectvolle gedrag. Ik had kort daarvoor anderhalf jaar in Duitsland gewoond. Ik had netjes bij vertrek mijn nieuwe adres in Nederland opgegeven aan de instanties. De boete die ik moest betalen was zeer sterk verhoogd doordat ik ondanks een aantal aanmaningen niet betaald had. Ik had de boete op mijn adres in Nederland nooit ontvangen want deze waren naar mijn oude adres in D gestuurd. Dat probeerde ik de beste man uit te leggen en eindigde met mijn verhaal met ' dat betaal ik niet' Toen kwam de glimlach en werd ik aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Wokkel1982 schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 21:02:
Doe toch normaal man, jij bent een overtreding begaan in Duitsland dus is het niet gek dat ze je in het Duits aanschrijven. Dat het netjes geweest was als ze een Engelse versie meegestuurd hadden ben ik met je eens, maar tenslotte, ze kunnen toch niet van iedereen verwachten dat hij/zij de Engelse taal beheerst?
Waarom spreken dan wel zoveel nederlandse agenten duits?
Ik vind het belachelijk dat wij continue maar overal aan aan moeten passen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 104562 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:07:
[...]

Het helpt onze economie anders wel, dus zeur niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Die spreken geen Duits omdat ze dat moeten, maar gewoon omdat ze het kunnen. Waarom zou je dat dan niet doen?

Andersom zal dat nu eenmaal een stuk minder zijn. In Nederland krijg je nu eenmaal Duits op school (en terecht, het is een van onze grootste handelspartners), andersom is dat nu eenmaal een stuk minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:22
[...]

Dat moeten wij niet dat doen we zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
(jarig!)
Marzman schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:53:
Ik wist wel dat Belgen verplicht een brandblusser in hun auto moeten hebben (ik weet eigenlijk niet of ze dat ook voor buitenlanders in Belgie verwachten).
Overigens is dat wel grappig om te zien. Er wordt voor zover in vrijwel geen enkel EU-land verwacht dat je het wetboek uit je hoofd kent. Vrijwel alle landen zijn echter wel van mening dat jij als bewoner/bezoeker van dat land de plicht hebt om te weten wanneer je een wet overtreed. :)

En inderdaad, een verbandtrommel in Duitsland is verplicht, en nog sterker: je kunt zelfs een boete krijgen als de inhoud over de datum is. Een controle zo af en toe is dan ook aan te raden als men regelmatig in Duitsland onderweg is. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
RM-rf schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:11:

Zoals gezegd, 15 euro is geen geld, gewoon betalen en verder niet zeuren.
Stel je voor ik wil hem alsnog betalen, hoe doe ik dat dan sinds de bekeuring is verscheurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Grapjas.
Nederland is piepklein, vind je het raar dat we ons aan moeten passen? :P
En daarnaast: Wat is er mis mee? Ik ben liever een Nederlander die 4 talen spreekt, dan een duitser die alleen Duits kan spreken ;)
170074 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:01:
[...]
Stel je voor ik wil hem alsnog betalen, hoe doe ik dat dan sinds de bekeuring is verscheurd?
:D
Ach, hij was toch voor je moeder? :+

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 09-05-2006 20:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Renegade schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:53:
[...]

Overigens is dat wel grappig om te zien. Er wordt voor zover in vrijwel geen enkel EU-land verwacht dat je het wetboek uit je hoofd kent. Vrijwel alle landen zijn echter wel van mening dat jij als bewoner/bezoeker van dat land de plicht hebt om te weten wanneer je een wet overtreed. :)

En inderdaad, een verbandtrommel in Duitsland is verplicht, en nog sterker: je kunt zelfs een boete krijgen als de inhoud over de datum is. Een controle zo af en toe is dan ook aan te raden als men regelmatig in Duitsland onderweg is. :)
dan had je onze 2 dozen met medische zooi moeten zien, veel van 5 jaar over datum

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:05:

Ja maar ik heb mijn moeder overtuigd dat ze er niks meer van zal horen.. :+

Ik wacht wel ff af of we er nog wat van horen, zo nee prima dan, zo ja dan kijken we wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

anandus schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:05:
[...]
Grapjas.
Nederland is piepklein, vind je het raar dat we ons aan moeten passen? :P
En daarnaast: Wat is er mis mee? Ik ben liever een Nederlander die 4 talen spreekt, dan een duitser die alleen Duits kan spreken ;)

[...]
:D
Wij moeten wel Duits kunnen spreken, maar hun geen Nederlands?
Kom toch op, alsof wij 'minder' zijn? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Renegade schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:53:
[...]

Je wordt geacht je aan de wet te houden. Als je hem overtreed, dan is de uitvoerende macht ten alle tijde bereidt dit kenbaar te maken dmv een sanctie / boete, je hoeft het zelf niet te weten....

[ontopic]
Ik heb de indruk dat de TS gewoon onder de boete vandaan wil komen en hem niet wil betalen.
Ik heb niet echt het idee dat het komt omdat hij het zaak je niet vertrouwd.
Als je echter wel betalen, en alleen als het terecht is, dan kun je toch contact opnemen met de lokale politie en hen om inlichtingen vragen. Tevens kun je degene die je de boete stuurt vragen om te bewijzen dat ze gerechtigd zijn de boete uit te delen, en vraag dan gelijk om het IBAN nummer.
Je kunt gewoon een brief in het engels / duits (evt met fouten) sturen, desnoods in het nederlands of zoek even naar een emailadres.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:03

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar er is ook zoiets als het feit dat je als Nederlander natuurlijk niet de wetten van Duitsland kent, laat staan de plaatselijke verordeningen van een Duitse gemeente... Dus in dit geval kan TS gewoon een vriendelijke brief schrijven dat hij niet op de hoogte was dat zo parkeren verboden is omdat dat in Nederland wel mag, en dat hij wel graag de boete zou willen betalen maar helaas die mogelijkheid om banktechnische redenen niet heeft. Waarschijnlijk zeggen ze dan daar "laat maar zitten" of het Duitse equivalent daarvan ;)

Wat trouwens een zijvraagje oproept: Men zegt "iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen", en ook hier in Frankrijk is er een equivalent daarvan... Maar wordt ik als Nederlander ook geacht de Franse wet te kennen? Ik kwam er bv pas na twee jaar toevallig achter dat hier klinkerstraten, of stukken klinkerbestrating in een verder "normale" weg, equivalent zijn aan zebrapaden, en dat voetgangers daarop dus voorrang hebben. Dat leer je dus als je hier theorieles neemt, maar ik heb mijn rijbewijs in Nederland gehaald... Gelukkig maar dat Fransen sowieso scheit hebben aan zebrapaden, en dus helemaal aan klinkerbestrating ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 115650 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 18:37:
[...]

Hoe oud ben jij?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

170074 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 20:01:
hoe doe ik dat dan sinds de bekeuring is verscheurd?
Vernieling van staatseigendom. Nu heb je het voor elkaar. Binnenkort wordt je opgepakt en uitgeleverd.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Burne schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Vernieling van staatseigendom. Nu heb je het voor elkaar. Binnenkort wordt je opgepakt en uitgeleverd.
Eindelijk weer een nuttige post! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:19
[...]

Oh.. wij moeten geen duits spreken hier en moeten ook geen duits spreken in hun land.

Het is echter wel handig.. Aangezien communicatie tussen twee personen zo heerlijk loopt als ze weigeren de andere taal te spreken.

Ben blij dat je met duitsers te maken hebt ;). Daar kan je tenminste nog iets van maken als je het niet spreekt. Probeer dat maar eens in frankrijk, waar ze het nog harder weigeren ;).

Back on topic: ze zullen in duitsland toch ook wel iets van een herinnering sturen?

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bakfiets schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:23:
[...]Ben blij dat je met duitsers te maken hebt ;). Daar kan je tenminste nog iets van maken als je het niet spreekt. Probeer dat maar eens in frankrijk, waar ze het nog harder weigeren ;).
Inderdaad, als je niet te snel praat verstaan Duitsers zelfs prima Nederlands (net zo goed als wij Nederlands verstaan in een zwaar fout dialect, je verstaat het wel maar het kost wat moeite).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 01:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ja, je bent een van de zestienmiljoen mensen in een moeras in en om de Rheindelta die een of ander platwestsaksische dialect spreken en slechts bij uitzondering en met tegenzin de Hochdeutsch spreken zoals zo'n 95M andere Duitssprekenden in Europa gewoon voor elkaar krijgen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 19:38

EraZor

Don't mention the war

[...]

Probeer het eerst zelf eens met correct nederlands. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Wat een reacties op GC_Stef zeg, kijk inderdaad maar eens hoe oud hij is dat verklaart misschien een hoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
(jarig!)
Marzman schreef op zondag 21 mei 2006 @ 22:57:
Inderdaad, als je niet te snel praat verstaan Duitsers zelfs prima Nederlands (net zo goed als wij Nederlands verstaan in een zwaar fout dialect, je verstaat het wel maar het kost wat moeite).
Dat 'Prima' zou ik toch met een korreltje zout nemen. Ik woon zelf sinds drie jaar in het zuidwesten van Duitsland (een eindje onder Frankfurt), maar hier kan ik langzaam praten wat ik wil, de mensen verstaan me dan echt niet prima. Een paar dingen zullen ze er geheid wel uit kunnen filteren, maar tussen een of twee woorden verstaan en mekaar zonder problemen begrijpen zie ik nog wel enige verschillen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Renegade schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Dat 'Prima' zou ik toch met een korreltje zout nemen. Ik woon zelf sinds drie jaar in het zuidwesten van Duitsland (een eindje onder Frankfurt), maar hier kan ik langzaam praten wat ik wil, de mensen verstaan me dan echt niet prima. Een paar dingen zullen ze er geheid wel uit kunnen filteren, maar tussen een of twee woorden verstaan en mekaar zonder problemen begrijpen zie ik nog wel enige verschillen. :)
Ik zeg niet dat je elkaar zonder problemen begrijpt, maar als je langzaam in normaal Nederlands praat kan een Duitser voor een groot deel begrijpen waar je het over hebt. Soms lijkt een Nederlands woord op een Duits woord wat iets totaal anders betekend en dan kunnen ze er inderdaad niks van maken. Als je zegt "het was een grap" en een duitser verstaat "het was een graf" (praktijkvoorbeeld) dan verstaat hij een groot deel van wat je zegt, maar kan hij er niks logisch van maken waardoor hij je toch wazig aankijkt ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Renegade schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 19:13:
[...]

Ik woon zelf sinds drie jaar in het zuidwesten van Duitsland (een eindje onder Frankfurt),
Off topic: Hoe ver onder Frankfurt en erhm waar ongeveer? Ik woon zelf ongeveer 50 km ten oosten van Frankfurt maar werk in Wiesbaden :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

Is dit topic plotseling een German meeting geworden? :?

Mag ik meedoen? :7

Om toch een ontopic mededeling te maken:

Ik heb ooit dezelfde boete gekregen. Vergeten te betalen en na een paar maanden krijg je een nieuwe brief met 4,95 extra admin kosten. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Twisted op 24-05-2006 21:11 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Topicstarter
Twisted schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:10:
Is dit topic plotseling een German meeting geworden? :?

Mag ik meedoen? :7

Om toch een ontopic mededeling te maken:

Ik heb ooit dezelfde boete gekregen. Vergeten te betalen en na een paar maanden krijg je een nieuwe brief met 4,95 extra admin kosten. :)
Oh, nou dat is dus niet zo'n probleem dus. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
wildhagen schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:42:
[...]

Die spreken geen Duits omdat ze dat moeten, maar gewoon omdat ze het kunnen. Waarom zou je dat dan niet doen?

Andersom zal dat nu eenmaal een stuk minder zijn. In Nederland krijg je nu eenmaal Duits op school (en terecht, het is een van onze grootste handelspartners), andersom is dat nu eenmaal een stuk minder.
Ik geloof trouwens dat Duitsland meers studenten Nederlands heeft dan Nederland studenten Duits.
Mx. Alba schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:29:
Maar er is ook zoiets als het feit dat je als Nederlander natuurlijk niet de wetten van Duitsland kent, laat staan de plaatselijke verordeningen van een Duitse gemeente... Dus in dit geval kan TS gewoon een vriendelijke brief schrijven dat hij niet op de hoogte was dat zo parkeren verboden is omdat dat in Nederland wel mag,
...
Gaat dat ook op voor een Nederlander uit laten we zeggen Margraten die de verordeningen te Groningen, of nog beter Maastricht niet kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Kan mij niet heugen dat het niet kennen van wetten of regelgeving (lokaal, landelijk of nationaal) ooit een geldige aanleiding is geweest om geen boete te hoeven te betalen? :?

Anders zijn de rapen natuurlijk gaar - dan gaat iedereen dat excuus aandragen. :)

Pagina: 1 2 Laatste