Toon posts:

Grafische kaart inbouwen! HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik wilde vandaag een andere kaart inbouwen ter vervanging van mijn huidige GeForce 4. Het is een ATI 9600XT. Nu wilde ik mijn oude kaart eruit halen, nieuwe erin en opstarten maar er gebeurd niets! Hij slaat aan, leest de dvd-rom en dan 'start ie niet door' en komt er geen bliep uit. Voeding is 450W dus daar ligt het niet aan. HELP! Hoe moet ik dit aanpakken? Mijn Geforce 4 werkt wel gewoon als ik die er weer terug instop! Alvast bedankt!

Groeten Hans!

• Moooo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-07 23:13
extra voedingsstekker aangesloten?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

De extra voedingsstekker in de grafische kaart geprikt als dat nodig is? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Heb je de oude drivers wel verwijderd? Anders kan ie daar weleens mee in conflict komen.
Ook correct aangesloten?
De Ati is ook goed, niks aan kapot?

• Moooo
Als het aan de drivers lag zou die in ieder geval doorstarten. Verder is het niet doorstarten precies hetzelfde als met mijn huidige 9800se, al kwam er na het opwarmen van mn beeldscherm de text te staan dat de voedingsstekker niet correct aangesloten is.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen extra voedingsstekker op de videokaart. En mijn scherm geeft ook niets aan. De koeler draait wel gewoon op de kaart. Drivers heb ik eraf gekieperd dus dat is ook weg. Kaart is als het goed is gewoon goed, haal hem net uit de verpakking dus dat lijkt me sterk, hoewel het altijd kan natuurlijk! Kan ik niet de drivers alvast installeren en dat ik hem daarna erin schroef?

• Moooo
een 9600XT zonder extra stekker? Welke is dat dan? Heb je misschien een site/plaatje?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:09:
Er zit geen extra voedingsstekker op de videokaart. En mijn scherm geeft ook niets aan. De koeler draait wel gewoon op de kaart. Drivers heb ik eraf gekieperd dus dat is ook weg. Kaart is als het goed is gewoon goed, haal hem net uit de verpakking dus dat lijkt me sterk, hoewel het altijd kan natuurlijk! Kan ik niet de drivers alvast installeren en dat ik hem daarna erin schroef?
Hij komt de POST nog geen eens door, laat staan dat ie de drivers van windows al laadt. Dat zal dus niets uitmaken. Welk mobo gebruik je?
moooo schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:11:
een 9600XT zonder extra stekker? Welke is dat dan? Heb je misschien een site/plaatje?
De eerste hit op Google levert een plaatje op waar geen stekker op de kaart zit, eigelijk vertonen alle plaatjes deze eigenschap :P

[ Voor 23% gewijzigd door fsfikke op 05-05-2006 21:14 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

video kaarten doen het altijd wel een beetje toch met of zonder drivers. ?

als het een nieuwe video kaart is grote kans dat er toch een stekkertje zit.?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een MSI ATI Radeon 9600XT TD 128 AGP. Ik gebruik ook een MSI moederbord. Waar op de kaart zou deze extra voedingsstekker in moeten? (bovenop, onderop, achter, etc) Heb hem gekocht bij zercom in eindhoven www.zercom.nl

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het modelnummer van het mobo is interesanter dan bij welke toko je de kaart hebt gekocht :>

Verwijderd

Topicstarter
Modelnummer moederbord is: MSI K7 Mainboard VIA KT400 chipset based

Verwijderd

mischien iets met statische elektrischieteid

• Moooo
fsfikke schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:12:

De eerste hit op Google levert een plaatje op waar geen stekker op de kaart zit, eigelijk vertonen alle plaatjes deze eigenschap :P
In mijn tijd hadden ze nog stekkertjes |:(

Doet de kaart het wel in een andere pc?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je de oude kaart ff terug zet en je pc doet het dan wel, stop dan de nieuwe er weer in.

Doet je pc dan vervolgens met de nieuwe kaart weer niets kan je er vrij zeker van zijn dat de kaart kapot is.

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:26:
Als je de oude kaart ff terug zet en je pc doet het dan wel, stop dan de nieuwe er weer in.

Doet je pc dan vervolgens met de nieuwe kaart weer niets kan je er vrij zeker van zijn dat de kaart kapot is.
wil je zijn mobo en kaart naar de klere ofzo

een kaart uit de AGP trekken terwijl hij aanstaat is echt niet goed
en dan een nieuwe erin steken terwijl hij aanstaat
dat overleefd je mobo echt niet

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:34:
[...]

wil je zijn mobo en kaart naar de klere ofzo

een kaart uit de AGP trekken terwijl hij aanstaat is echt niet goed
en dan een nieuwe erin steken terwijl hij aanstaat
dat overleefd je mobo echt niet
Mag jij me vertellen waar dit gezegd word.
(Niemand zegt dat je dit moet doen terwijl de pc nog aanstaat!)

[ Voor 10% gewijzigd door GeniusJennis op 05-05-2006 21:40 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• PilatuS
  • Niet online
Sorry hoor maar zie jij ergens staat dat ie dat moet doen terwijl de PC aanstaat :?

Het leek mij nogal duidelijk dat je zoiets alleen doet als de PC uitstaat, zoiets is toch algemeen wel bekend dacht ik.

Misschien zijn mijn posts niet n00b-proof genoeg ofzo.

• Moooo
* wishfull thinking * :D

maar het zit er dik in dat dit een DOA'tje is

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

GeniusJennis schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:38:
[...]

Mag jij me vertellen waar dit gezegd word.
(Niemand zegt dat je dit moet doen terwijl de pc nog aanstaan!)
Ik kan dat er ook niet uit opmaken nee :o

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Klopt als een bus! Een 9600XT heeft helemaal geen molexconnector, dus daar ligt het probleem niet. De voeding zal het waarschijnlijk ook niet zijn, ook al is het een Qtec of Sweex, want de pc hoort dan iig wel op te starten.

Misschien is het wat om een nieuw bios in je moederbord te flashen, want soms lost dat compatibiliteitsproblemen op. Ook kun je proberen om met je oude videokaart de AGP-instellingen wat te verlagen (AGP 4x ipv 8x / Sideband Addressing uit / Fast-Writes uit). Daarna stop je de 9600XT weer in het AGP-slot. Wie weet lost dit wat op.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik dat allemaal?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stop je oude videokaart er weer in, kijk op internet of er een nieuwe BIOS is voor jouw mobo, zo ja kijk je in je mobo-boekje hoe je die nieuwe BIOS je mobo in kan flashen.
Daarna spit je je BIOS door op zoek naar de opties die Anton121 gaf.

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eerst de oude kaart even (wel de pc uitzetten als je dat doet. *speciaal voor twixxie)

Doet je PC het met de oude kaart wel, probeer dan de nieuwe kaart weer. Heb je dan nog het probleem kan je de kaart nog even in een andere PC proberen, maar als je daar ook het probleem hebt weet ik zeker dat ie gewoon kapot is.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Bios van je moederbord updaten: FAQ PMG + informatie op de site van MSI bij jouw moederbord.

AGP-instellingen veranderen: doe je pc aan met je oude videokaart erin. Hierna druk je snel op "del" of een andere toets (kan bij een AMI-bios wel eens anders zijn). Vervolgens kom je in een menu; dit is je bios. Als je dan naar, als het goed is, Advanced chipset features o.i.d. gaat, kun je daar het een en ander instellen. Het kan ook zijn dat dit ergens anders in het bios staat, maar dat moet je dan maar even rustig bekijken.

Zoals eerder gezegd kan het ook best een DOA (dead on arrival) zijn, dus dan moet je ermee terug naar de winkel.
Pagina: 1