Toon posts:

FX5600 vraagjes. TV-in. Temp sensors. Cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een "nieuwe" video kaart en hij werkt perfect.

Maar een paar vraagjes.

Heeft mijn fx5600 een tv-in? ik heb sites gevonden waar staat van wel. Maar ik heb em tot nu toe niet aan kunnen zetten. Ik heb de drivers van nvideo al geinstalleerd.

2.mijn oude geforce 256 had een temp sensor. Deze niet? Ik wou graag weten wat de temperatuur is voordat ik er een passieve cooling op plak

3. is er een goedkope manier om deze kaart passief te coolen?

Bedankt voor je tijd :),

Outcast_within

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Temperatuur tool geforce fx 5600 ?

Er zit dus geen temperatuur sensor op. jammer.

Vraag 1 en 3 blijven nog staan trouwens :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:22

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Tja, als je zelf er nog niet eens bij zet welke fx 5600 het precies is, kunnen we daar uiteraard geen antwoord op geven.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:05:
Tja, als je zelf er nog niet eens bij zet welke fx 5600 het precies is, kunnen we daar uiteraard geen antwoord op geven.
hmm waar zou ik dat precies uit kunnen aflezen? (ik heb geen doos of iets materieels waar ik het vanaf zou kunnen lezen)

sorry trouwens dat ik dacht dat alle fx5600 hetzelfde ongeveer zijn.

Hoe ziet een video-in er eigenlijk uit?. is het dezelfde stekker als waar s-video uitkomt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 13:08 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je TV-out hebt en er zit alleen een S-video aansluiting op, dan kun je het shaken. Maar weet dan wel zeker dat dat echt een S-video aansluiting is, want bij de meeste VIVO-kaartjes zit een breakout-boxje, die op de kaart aangesloten wordt met een stekker die erg veel op S-video lijkt (meer pinnetjes).

Als je TV dus S-video snapt, sluit dat eens aan en als het werkt. Als het werkt, zul je waarschijnlijk geen TV-in hebben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-05-2006 13:42 ]

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
hmm de tv-out doet het gewoon.

dus ik heb geen tv-in?

Jammer :)

Verwijderd

Topicstarter
_Thanatos_ schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:42:
Als je TV-out hebt en er zit alleen een S-video aansluiting op, dan kun je het shaken. Maar weet dan wel zeker dat dat echt een S-video aansluiting is, want bij de meeste VIVO-kaartjes zit een breakout-boxje, die op de kaart aangesloten wordt met een stekker die erg veel op S-video lijkt (meer pinnetjes).

Als je TV dus S-video snapt, sluit dat eens aan en als het werkt. Als het werkt, zul je waarschijnlijk geen TV-in hebben ;)
ik twijfel nog steeds. Ik heb op google pictures noor video-in gezocht en vond deze kaart met oa: VisionTek Xtasy GeForce4 Ti4600 follows the NVIDIA reference design and is equipped with VGA Out, DVI-I and Video-In/Video-Out

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/visiontek-ti4600/card-front-s.jpg

Hij ziet er hetzelfde uit als de mijne qua stekkers. dus waarom zou de mijne geen video in hebben?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:24:
[...]

ik twijfel nog steeds. Ik heb op google pictures noor video-in gezocht en vond deze kaart met oa: VisionTek Xtasy GeForce4 Ti4600 follows the NVIDIA reference design and is equipped with VGA Out, DVI-I and Video-In/Video-Out

[afbeelding]

Hij ziet er hetzelfde uit als de mijne qua stekkers. dus waarom zou de mijne geen video in hebben?
Omdat jouw kaart het blijkbaar niet ondersteund. Dat een stekker er hetzelfde uit ziet, hoeft niet te betekenen dat die stekker ook voor hetzelfde gebruikt kan worden.

Je FX5600 kan je overigens makkelijk passief koelen met een Zalman ZM80D-HP.

[ Voor 11% gewijzigd door Rhannie op 05-05-2006 16:33 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Paddixx schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:31:
[...]

Omdat jouw kaart het blijkbaar niet ondersteund. Dat een stekker er hetzelfde uit ziet, hoeft niet te betekenen dat die stekker ook voor hetzelfde gebruikt kan worden.

Je FX5600 kan je overigens makkelijk passief koelen met een Zalman ZM80D-HP.
met het gevaar om gruwelijk irritant te zijn. maar als die post hierboven van mij een kaart (zomaar gegoogled op video in) laat zien met video in/out.
en ik zie maar drie connectors. 1vga, 1dvi en 1kleinig iets.
Dan lijkt mij dat die ene kleine de video out / in is?

Dus als mijn video out werkt dan hoeft dat toch niet te betekenen dat mijn video in niet werkt?

Met wat voor programma zou ik eigenlijk de video-in op mijn beeldscherm moeten kunnen toveren mocht ik daadwerkelijk video in hebben.

Die zalman ziet er goed uit. mss dat ik em aanschaf mocht ik erachter komen dat mijn kaart alsnog tv in heeft

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 16:38 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Thandor

SilverStreak

Video out en Video In zijn niet hetzelfde. Mijn oude XFX GeForce FX 5600 heeft een TV-Out connector. Omdat daar dan ook een dergelijk 'klein connectortje' op zit wil dat niet zeggen dat er TV-In op zit.

Van afstand zien de connectors er hetzelfde uit. Echter kan ik de TV kabel van mijn Sapphire X800 of Club3D VolariDUO V8 Ultra niet in de XFX GeForce FX 5600 prikken omdat de pin-layout anders is. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken.
Overigens is het handig om exacte typenummers en merken te hebben. Zoek op de kaart naar nummers en merknamen en Google hier op :)

Een Zalman ZM80C-HP (de voorloper van de 'D') is overigens ook voldoende om de GeForce FX 5600 koel te houden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:37:
[...]

met het gevaar om gruwelijk irritant te zijn. maar als die post hierboven van mij een kaart (zomaar gegoogled op video in) laat zien met video in/out.
en ik zie maar drie connectors. 1vga, 1dvi en 1kleinig iets.
Dan lijkt mij dat die ene kleine de video out / in is?

Dus als mijn video out werkt dan hoeft dat toch niet te betekenen dat mijn video in niet werkt?

Met wat voor programma zou ik eigenlijk de video-in op mijn beeldscherm moeten kunnen toveren mocht ik daadwerkelijk video in hebben.

Die zalman ziet er goed uit. mss dat ik em aanschaf mocht ik erachter komen dat mijn kaart alsnog tv in heeft
Op die poort die je op die Ti4600 van je ziet, sluit je normaliter en zogenaamde breakoutbox aan. Dit is een klein kastje dat TV-in en TV-out combineert naar 1 kabel. Op de breakoutbox sluit je dan de kabel aan die naar je TV gaat en de kabel van een ander apparaat waarvan je het beeld wilt opnemen.

Tegenwoordig heeft elke videokaart zo'n poort (ook wel s-video genoemd) en daarmee kan je je PC aansluiten op je TV. En laat die er nu precies hetzelfde uitzien als de poort waar je bij een kaart met video-in/video-out de breakoutbox op aan sluit.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:11

Thandor

SilverStreak

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/3207/volariduo4jq.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/997/volariv86nt.th.jpg

De linker foto laat een Club3D VolariDUO V8 Ultra zien met TV-In en TV-Out. In deze poort gaat de kabel die je op de foto hieronder ziet. In die kabel kan men dan de TV In en TV Out prikken. Zonder deze kabel kun je de poort op de VolariDUO V8 Ultra niet gebruiken.
De rechter foto laat een XGI Volari V8 'Pre-production' zien met enkel een TV-Out. Het verschil is al zichtbaar, de pin-layout is anders. De kabel op de foto hieronder gaat niet passen in de Volari V8 op de rechtste foto. De rechter kaart heeft dan ook niet zo'n kabel nodig, de TV-Out kabel kan er direct ingestoken worden.

Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/153/kabel0go.th.jpg
De splitter kabel.

Volgens mij zijn er geen kaarten met een TV-Out én TV-In die één en dezelfde poort (zoals op de rechter foto) hebben. Vergelijk de poort op jouw kaart met de poorten op de foto's. Zoek de fabrikant en het modelnummer van de kaart op en bekijk de specificaties. Als je dat gedaan hebt weet je zeker of je wel of geen TV-In hebt ;)
Modern RADEON cards usually have only a 7-pin S-Video connector. That is why we need a special adapter to connect such cards to TV in a composite form. Since the 7-pin S-Video connector on RADEON cards receives exactly a composite signal, the S-Video->RCA adapters bundled with the cards do not mix the brightness (Y) and color (U, V) signals and take a ready composite signal from the S-Video connector. Here is the diagram of such adapter. All-in-Wonder cards need special adapters.
Wellicht zijn er dus kaarten met TV-In zonder die 7-pins S-Video connector. B)

[ Voor 20% gewijzigd door Thandor op 05-05-2006 17:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus maar vier gaatjes :)
en die splitter kabel heb ik ook niet.

Bedankt voor de tips en informatie. en de foto's.

eens kijken of ik op markplaats een goedkope tv-in kaart kan vinden
Pagina: 1