Toon posts:

Map verdwenen met bestanden.

Pagina: 1
Acties:
  • 632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of ik in de goeie topic zit, maar ik zit op dit moment met een groot probleem, die ik niet zelf kan oplossen.

Probleem luidt als volgt:

Vanochtend toen ik mijn PC opstarte, ben ik even gaan internetten (ongeveer 30min). Vervolgens wou ik verder gaan met mijn werk, en tot mijn grote verbazing zijn mijn tekstbestanden weg. Het map stond er nog wel. (stond op bureaublad)

Wat ik heb gedaan om terug te krijgen is:

Systeemherstel
Herstel van documenten in Words.

Maar tot nu toe heb ik nog niks terug kunnen krijgen, ik begin nu dus aardig gefrustreerd te raken, omdat daar aardig wat werk in heeft gezeten.

Wie kan mij een advies geven om mijn werk terug te krijgen, gisteren was het er nog.

Alvast bedankt.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk dat deze link je kan helpen :)

Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dit enkel met Word-documenten? Of met nog meer verschillende bestandstypen? Chkdsk misschien draaien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat mij al een paar keer is gebeurd is dat ik een complete folder per ongeluk naar een andere folder (als subfolder) verplaatst heb.
Dit komt meestal door mijn laptop touchpad met te gevoelige "tapping" functie. Maar het is me ook al eens met een gewone muis overkomen.

Anyway, zoek eens je hele schijf af op een documentnaam uit die verdwenen folder, misschien vind je 'm ergens anders terug.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je de zoekfunctie van windows al geprobeerd? Per ongeluk bestanden verplaatsen kan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende al geprobeerd:
  • Zoekopdrachten in Windows na de map.
  • Zoekopdrachten in Windows na het bestand type.
  • Meerdere keren systeemherstel.
  • Data recovery programma's gedraaid.
  • Mapopties> verborgen bestanden weergeven.
Het rare is dat het nooit is voorgekomen, is gewoon plotseling gebeurt. Ik kan ook onmogelijk op shift+delete hebben gedrukt of gewoon hebben weggegooid.

Het bestand zit als goed is ook niet in andere mappen, want anders had windows het wel moeten vinden. Verder werk ik met een gewone muis, dus aan mijn touchpad kan het ook niet liggen

Voor mij is dit inmiddels een raadsel/mysterie geworden. :+ :?

Ideeén/adviezen zijn wel welkom _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2006 00:51 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Data recovery programma's gedraaid.
Hoe en welke?

Het vervelende is dat je enige verwijderde bestanden kan hebben overschreven juist door de systeemherstelactie :X

Ik verplaats je topic OFF -> CSA omdat de inhoud van de files hier niet zo relevant is. Open deur: je hebt gezocht op ook verborgen- en systeembestanden? :)

Als het niet is verplaatst, is je beste gok toch een van de betere data recovery tools gebruiken (natuurlijk readonly, die je dus op een ander systeem installeert dan degene waar dat bureaublad op draait).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 08:38

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Niet dat Ts er nu wat aan heeft, maar zet nooit mappen met documenten op je Bureaublad, zeker niet als je een werkstation in een netwerk gebruikt met romingprofiles. Ik zie het op mijn werk ook veel gebeuren. Men zet alles op het bureaublad wat resulteerd in een te groot profiel. Het in- en uitloggen zal dan zeer vertraagt worden, wat vaak weer resulteerd in ongeduldige mensen die bijvoorbeeld bij het afsluiten van Windows vroegtijdig de Pc uitschakelen met datacorruptie als gevolg.

Bij het inloggen wordt namelijk het gehele profiel vanaf de server naar werkstation gehaald, bij het afsluiten gaat het andersom het gewijzigd profiel wordt van het werkstation naar de server gecopieerd.

Dergelijke problemen zoals TS aangeeft zie ik vaker gebeuren bij documenten opgeslagen in het profiel. Zo ben ik ook absoluut geen voorstander van de map My Documents/Mijn Documenten. Zorg er gewoon voor dat de documenten op een netwerkschijf worden geplaatst of elders op de lokale hardeschijf.

In het geval van een netwerk omgeving is de voorkeur gebruik te maken van een netwerk schijf/share, omdat hier veelal 's nachts een backup van gemaakt wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Stomme en misschien heel erg voor de hand liggende vraag, maar ik heb het nog niet gezien in dit topic..
heb je al in de prullenbak gekeken?
Pagina: 1