Goeie dolby-set

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik ben eigenlijk op zoek naar een dolbyset voor mijn MCE.
Hoe moet kwalitatief goed zijn en er bij voorkeur ook nog een beetje goed uit zien.
Ik wil er geen hele grote bedragen voor uitgeven, dus geen 300 euro, ik zou zeggen tot 200 ongeveer.
Ik wil het in de woonkamer gaan gebruiken, mijn MCE heeft alleen een analoge dolby uitgang of een optische, dus daarom ben ik op zoek naar een optisch setje, of eventueel via usb.

De set wordt dus dagelijks veel gebruikt, voor verschillende doelen, TV, film muziek. Omdat de set in de woonkamer moet komen staan zou ik graag willen dat hij er ook nog een beetje top uit zag.

Ik heb er een aantal gevonden van logitech, die vind ik dus eigenlijk net iets te duur.

(PS ik was mijn startpost aan het moddenin het vorige topc toen hij werd gesloten, gun iemand wat tijd om zijn fout aan te passen)

[ Voor 14% gewijzigd door 911GT2 op 03-05-2006 22:18 ]

Verwijderd

Euhm.. wat is je vraag/mededeling nou :?

En als je ook maar een beetje had gezocht hier op tweakers had je geweten dat ieder topic dat hierop lijkt wordt gesloten om de simpele reden dat smaak persoonlijk is en je dus zelf naar setjes moet gaan luisteren om te bepalen welke er aan jou smaak en wensen voldoet :)

• 911GT2
Het gaat me ook niet om een persoonlijke smaak,
ik zou graag willen weten of er mensen zijn die een redelijk 5.1 setje ergens zijn tegengekomen. Met een optische / usb aansluiting.

Natuurlijk heb ik gezocht naar de verschillende grote merken, maar de spoeling is vrij dun. Dus vroeg ik me af of er misschien iemand was die een goede ervaring had met een set.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:39
Tja typisch nederland he, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Kwalitatief goed, en er nog goed uitzien ook, en dat voor een max van 200 euro.

Wil je hem kwalitatief echt goed hebben, leg dan wat meer geld opzij voor idd een kwalitatief goede set. En mooi uitzien zegt ook niet alles!

Verwijderd

ik raad je aan om voor 200euro op marktplaats te kijken. voor dat bedrag heb je dan echt wel een goed logitech setje (ouder model als die jij al had gezet) en voor dat geld is het best goed spul. :)
zoiets dus

• 911GT2
Hmm eigenlijk wil ik iets nieuws.

ik heb Hier effe gekeken.
Ik ben toch bang idd dat wat ik wil niet echt haalbaar is voor dat geld.

Die optische tecniek is toch niet zo nieuw? Ik weet nog dat dat al op mijn MD speler zat vroeger.
Waarom is dat nooit een succes geworden?

En is het zo dat alle USB setje crappy zijn, of zijn er ook goeie bij?

Verwijderd

911GT2 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:16:
Hmm eigenlijk wil ik iets nieuws.

ik heb Hier effe gekeken.
Ik ben toch bang idd dat wat ik wil niet echt haalbaar is voor dat geld.

Die optische tecniek is toch niet zo nieuw? Ik weet nog dat dat al op mijn MD speler zat vroeger.
Waarom is dat nooit een succes geworden?

En is het zo dat alle USB setje crappy zijn, of zijn er ook goeie bij?
Optisch geen succes?? het zit zo een beetje op elk setje hoor, maar niet in de prijsklasse waar jij aan eht kijken bent idd :P
want bij optische aansluitingen horen decoders, en dat kost geld :)

Ik zou met jou budget echt tweedehands kijken als je wat goeds wilt hebben hoor..
maarja, je moet het zelf weten :)

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo,

Ik zou die logitech sterk afraden;

Ik had eerst een Logitech Z-5500 en ik was er eerst heel tevreden over;

Toen ik een keer een hifi winkel in de stad binnenliep zag ik boxen van 75 per stuk (Elac zuiltjes).
Ik had ze even beluisterd en ik was meteen verliefd op de speakers;

Vele malen beter dan die cr*p van logitech.
Misschien iets minder bas, maar wel strakke bas en veel minder boemerig (Wat bij logitech het geval is).
Voor mij nooit meer logitech speakers.
Toen nog een verterker erbij gehaald voor € 100,- en dan ben je klaar;
Perfect geluid!

Dit is helaas dan wel stereo...

Just my 2 cents

[ Voor 3% gewijzigd door Gurbe de n00b op 04-05-2006 10:23 ]

Portfolio

Verwijderd

Gurbe de n00b schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:22:
Hallo,

Ik zou die logitech sterk afraden;

Ik had eerst een Logitech Z-5500 en ik was er eerst heel tevreden over;

Toen ik een keer een hifi winkel in de stad binnenliep zag ik boxen van 75 per stuk (Elac zuiltjes).
Ik had ze even beluisterd en ik was meteen verliefd op de speakers;

Misschien iets minder bas, maar wel strakke bas en veel minder boemerig (Wat bij logitech het geval is).
Voor mij nooit meer logitech speakers.
Toen nog een verterker erbij gehaald voor € 100,- en dan ben je klaar;
Perfect geluid!

Dit is helaas dan wel stereo...

Just my 2 cents
Klopt, maar dan ben je alsnog duurder uit en de ts heeft nadrukkelijk gezegt dat ie surround wil ;) maar ik had hem ook al aangeraden om zelf te gaan luisteren, dan weet je zeker dat het achteraf niet tegenvalt.

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09
Als je een MCE pc hebt kun je toch ook gewoon een 5.1 geluidkaart kopen, zoals een audigy SE of audigy 4? En hier dan een analoge speaker set op aansluiten?
Zoiets als deze:http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=101274&productType=1

deze heb je ook nog:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=97201&productType=1

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Gurbe de n00b schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:22:
Iemand die het licht gezien heeft ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 911GT2
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:21:
[...]

Optisch geen succes?? het zit zo een beetje op elk setje hoor, maar niet in de prijsklasse waar jij aan eht kijken bent idd :P
want bij optische aansluitingen horen decoders, en dat kost geld :)

Ik zou met jou budget echt tweedehands kijken als je wat goeds wilt hebben hoor..
maarja, je moet het zelf weten :)
Tja ik denk dat ik beter mijn budget wat aan kan passen (wat langer wachten dus).
Is die Logitecht z-5500 veel beter dan de rest, of heeft hij ook directe concurrenten?
gelukkie schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:44:
Als je een MCE pc hebt kun je toch ook gewoon een 5.1 geluidkaart kopen, zoals een audigy SE of audigy 4? En hier dan een analoge speaker set op aansluiten?
Zoiets als deze:http://www.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=101274&productType=1

deze heb je ook nog:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=97201&productType=1
Nou er zit een analoge dolby uitgang op mijn MCE, maar of het nou aan het crappy trust setje ligt of aan de onboard dolby kaart, het werk niet zoals ik zou willen in ieder geval.

Een extra kaart is helaas geen optie omdat het een barebone systeem is en de PCIsloten dus vol zitten met een TV kaart en een video kaart.

Daarom dat ik op zoek ben naar eentje met optisch (ik heb al door dat USB het niet gaat worden)
Mini jack in zoals bij dat setje van jou heb ik dus momenteel... en ben ik niet echt van onder de indruk.

Blijkbaar zal ik toch naar de duurdere systemen moeten :'(
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:32:
[...]

Klopt, maar dan ben je alsnog duurder uit en de ts heeft nadrukkelijk gezegt dat ie surround wil ;) maar ik had hem ook al aangeraden om zelf te gaan luisteren, dan weet je zeker dat het achteraf niet tegenvalt.
Dat ga ik ook zeker doen. Ik ben eigenlijk in staat om mijn MCE onder mijn arm mee te nemen en de winkel in te lopen... "zo laat maar horen!"

[ Voor 47% gewijzigd door 911GT2 op 04-05-2006 11:34 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09
die logitech 5400 ligt maar 49 euro over je budget, daar kom je toch wel overheen?

• 911GT2
Idd dat lukt ook wel.

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 08:38
Een z-5500 van logitech is alleen leuk als je vloerbedekking heb. Ik had zelf de z-2300 op mijn slaapkamer staan bij mijn pc, dat was echt werelds. Maar nu ik het setje aan mijn vader heb gegeven voor bij zijn tv klinkt het nergens meer naar, de bassen zijn te dof voor een tegelvloer of parketvloer.

• 911GT2
djkorpo schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:27:
Een z-5500 van logitech is alleen leuk als je vloerbedekking heb. Ik had zelf de z-2300 op mijn slaapkamer staan bij mijn pc, dat was echt werelds. Maar nu ik het setje aan mijn vader heb gegeven voor bij zijn tv klinkt het nergens meer naar, de bassen zijn te dof voor een tegelvloer of parketvloer.
Ik heb laminaat, goed dat je dat zegt.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
djkorpo schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:27:
Tja kan ook slechte/andere akoestiek van de ruimte wezen en verder zijn die logitech subs van zichzelf nogal boomerig.
Setje spikes eronder kan ook nog wel wat helpen.

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:47
http://www.informatique.nl/

Hier is de Logitech 5400 5.1 THX set voor 199 euro te koop! Precies in je budget en hij lijkt mij best goed. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-01 11:08
kijk anders even op www.teufel.de

mischien wel de beste prijs/kwaliteit verhouding op het web!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:35
Jazeker, Teufel kan ik je ZEKER aanraden, neem maa rvan mij aan!
Die COncept magnum E Blaast ALLE nederlandse speakertjes in die prijsklasse omver.

Neem dat van mij aan :P >:)

http://teufel.de/de/Multimedia/s_133.cfm
Pagina: 1