Livebox en wake on WAN over internet

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:28
Wake - on - lan is geen probleem, dat heb ik inmiddels voor elkaar. Maar nu nog via internet: de livebox blokkeert multicast en/of sublevel signalen zodat het magic packet wat nodig is om de netwerkkaart, en daarmee de PC, wakker te schudden niet doorkomt. Mijn linksys router (ná de livebox) is zo ingesteld dat het allemaal werkt. Mijn Edimax router kan het ook, maar de livebox nog niet.

Wie weet een truuk om de livebox zo in te stellen dat hij de magic packets voor wake on Wan wél door laat?

Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door teake op 03-05-2006 11:58 . Reden: tiepfaudje ]

• teake
Update: wanadoo helpdesk gevraagd, maar ook zij weten geen oplossing (wél serieus nagevraagd zeggen ze). Ook linux Tux reageerd niet op z'n email. Dus: wie weet een oplossing om de LiveBox die signalen door te laten laten?

Alvast bedankt!

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-02 12:49
sorry, ik heb ook problemen met signalen die niet door gelaten worden, en heb daar ook geen oplossing voor.
Ik zou zelf een andere modem geklocht hebben, maar dan werkt de telefonie niet meer.

Ik hoop dat er iemand is die weet hoe je dit kunt oplossen, dat lijkt ook mij wel erg handig

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 14:09

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het enige wat ik kan bedenken (en wat me ook wenselijk lijkt) is dmv een VPN tunnel.
(Moet je wel deze op kunnen zetten met je Livebox of router)

Anders kan ook iedereen jouw PC aanzetten....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• teake
Coach4All schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 09:43:
Het enige wat ik kan bedenken (en wat me ook wenselijk lijkt) is dmv een VPN tunnel.
(Moet je wel deze op kunnen zetten met je Livebox of router)

Anders kan ook iedereen jouw PC aanzetten....
VPN schijnt te kunnen (Zie start post van wanadoo family topics). Daar zou ik es wat mee kunnen stoeien, maar ook daar zijn problemen met signalen de niet doorgelaten worden. (En ik heb nog nooit iets met VPN gedaan, maar dat valt te leren.)

Over iedereen die je PC kan aanzetten: dan moeten ze wel extern IPadres weten (makkie waarschijnlijk) en MACadres van mijn PC áchter livebox en routers... én subnet mask , en luisterpoort. Da's al een stuk lastiger toch? Dat risico valt dus wel mee denk ik.