Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bumperkleven en andere zaken

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 525 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Ik hoor altijd op tv roepen dat bumberkleven irritatie nummer 1 is.

Maar imho is dit absoluut niet zo. Ik heb bijna nooit last van bumberklevers (hooguit op me voorbumber).

Hoe kan het dan dat zoveel mensen er toch last van hebben? Imho als iemand bumberkleeft is dat meestal omdat je op de linker baan rijd terwijl er nog genoeg plek rechts is en jij niet snel genoeg door rijd.

Maar goed mij top 4 irritaties

1 links rijden
2 verkeerd afgestelde lichten
3 traagrijdende mensen
4 mensen hele stukken op een voorganger laten in files

wat zijn bij jullie de meest voorkomende irritaties?

[ Voor 5% gewijzigd door Thrillseeka op 02-05-2006 16:14 ]

Lekker zijn is een gave :)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Maar imho is dit absoluut niet zo. Ik heb bijna nooit last van bumberklevers (hooguit op me voorbumber).
Ik denk dat dat komt omdat je zelf aan het bumperkleven je bent. Jij hebt er geen last van maar andere wel.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 22:48
Zo te zien irriteer je aardig wat mensen op een dag.

Afgaand op je punten klink je als iemand die altijd mensen voor zich heeft rijden. Je bent dus de irritatie factor bumperkleven voor andere mensen. :+

Vraagje, haal je over het algemeen meer in dan je ingehaald wordt?

Mijn oplossing voor bumperklevers, zeker op provinciale wegen: Dubbel afstand houden, dan heb ik reactie tijd voor twee.

Heb hier trouwens nog steeds 1 boete thuis liggen van een paar jaar terug. Bumperkleven met 120km/u met minder dan 2 meter. Dus ik kan het wel, ik doe het alleen niet meer sinds die boete. Koste me toen 280 euro. 1 keer is dat leuk, heeft me aan het denken gezet en ik heb mijn leven gebeterd.

[ Voor 60% gewijzigd door The - DDD op 02-05-2006 16:21 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

offtopic:
Het is bumper en niet bumber ;)

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
waarom irriteert nummer 4 jou zo? daar zie ik nooit zo'n probleem in, of je staat 30 meter verder naar voren stil..

verder ben ik het wel met jou punten eens..vooral traag rijders zijn erg.. die net 75 of zelfs 70 rijden waar je 80 mag.. daar irriteer ik me aan.
Oja en aan mensen die snel op een rotonde aan komen scheuren om nog voor jou langs te kunnen en dan vervolgens dezelfde afslag nemen als jou en dan 70 gaan rijden.

Maar volgens mij wordt dit zo wel een erg opsomtopic.. ? beter gaan we een discussie aan op bepaald vlak

• The - DDD
Dat punt vier is maar net hoe je het ervaart. In files laat ik ook vaak een gaatje vallen, dan kan ik tenminste in 1 tempo doorrijden en niet als maar gas-rem-gas-rem-gas-rem, daar wordt ik namelijk chagerijnig van.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Als je op 10 meter stil gaat staan scheelt dat 20m. Stel dat er 100 auto's staan te wachten. Dan heb je 2km snelweg extra.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

lordspacie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:14:

Hoe kan het dan dat zoveel mensen er toch last van hebben? Imho als iemand bumberkleeft is dat meestal omdat je op de linker baan rijd terwijl er nog genoeg plek rechts is en jij niet snel genoeg door rijd.

1 links rijden
3 traagrijdende mensen

Poeh, jij zult een zwaar leven hebben. Misschien is het goed om je referentiekader eens te inverteren. Dus: Aan wat ergeren anderen zich in mij i.p.v. aan wat erger ik mij van anderen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:56

YellowCube

Wait...what?

1 links rijden
3 traagrijdende mensen

4 vind ik best een aardige.
Waarom vind je dat irritant?
ik geloof dat de TU Delft ooit eens een onderzoek gedaan heeft waarin naar voren kwam dat een file weliswaar wat langer wordt als iedereen een gat op z'n voorganger laat vallen, maar dat de file daardoor wel sneller opgelost is. De grootste oorzaak voor een aanhoudende file schijnt namelijk het continue kleine stukjes optrekken en weer remmen te zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013

1 links rijden
3 traagrijdende mensen

Ben het niet echt eens met je argumentatie over bumperklevers. Je ziet genoeg bumperklevers die dit doen ook als er rechts geen ruimte is.....

Met 1, 2 en 3 ben ik het eens.

4 ben ik het zeker niet mee eens. Waarom? Rustig rijden in files bevordert de doorstroming. Het heeft nul zin om normaal op te trekken en 200 meter later weer te remmen. Beter rustig optrekken en langzaam rijden, grote kans dat je dan rustig door kunt rijden. Mijn referentie: A2 Utrecht > Amsterdam 's ochtends, daar rijdt de rechterbaan altijd het beste door, omdat daar rustig wordt opgetrokken etc. Enig nadeel van rustig rijden: je hebt altijd een paar dwazen die dat gat zien en besluiten daar 3 autolengtes te winnen door daar in te duiken 8)7

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• The - DDD
Coldcat schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:21:
Als je op 10 meter stil gaat staan scheelt dat 20m. Stel dat er 100 auto's staan te wachten. Dan heb je 2km snelweg extra.
Ja en nee, doordat mensen zo dicht op elkaar zitten en alsmaar moeten stoppen ontstaat er geen doorstroming. Uiteindelijk draait het namelijk om asfalt kilometers per uur en niet om het aantal auto's op een kilometer asfalt.

Mij kan het geen reet schelen of diegenen achter mij later of eerder over zijn. Ik wil gewoon op 1 tempo door kunnen rijden. Al is het maar met 25 km/u.

[ Voor 48% gewijzigd door The - DDD op 02-05-2006 16:23 ]

• The - DDD
The - DDD schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:16:
...
Heb hier trouwens nog steeds 1 boete thuis liggen van een paar jaar terug. Bumperkleven met 120km/u met minder dan 2 meter. Dus ik kan het wel, ik doe het alleen niet meer sinds die boete. Koste me toen 280 euro. 1 keer is dat leuk, heeft me aan het denken gezet en ik heb mijn leven gebeterd.
Niemand die mijn record kan verbeteren?? >:)

Oh ja, ik was dus een ongemarkeerde auto aan het kleven. :+

[ Voor 8% gewijzigd door The - DDD op 02-05-2006 16:26 ]

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06-2024
The - DDD schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:25:
[...]

Niemand die mijn record kan verbeteren?? >:)
zelfs voor 1 keer is dat niet leuk, 120km/h en dan 2 meter is behoorlijk wat problemen als je voorganger in de remmen gaat.

• The - DDD
cm_sicko schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:26:
[...]

zelfs voor 1 keer is dat niet leuk, 120km/h en dan 2 meter is behoorlijk wat problemen als je voorganger in de remmen gaat.
Vandaar dat ik na ben gaan denken na die boete en nu (serieus) altijd 2 tellen achter iemand rij. Tel me helemaal gek in de auto tegenwoordig. :X

Klinkt heel dom, maar 2 meter op papier ziet er vanuit bestuurdersoogpunt veel enger uit dan in het echt.

[ Voor 20% gewijzigd door The - DDD op 02-05-2006 16:32 ]

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11 09:59
'k Erger me meer aan bumperklevers lordspacie dan aan de punten die jij opnoemt. 'k Ben iemand die vaker in het midden rijdt, dan dat ik links rij. Als ik op de snelweg zie dat iemand er met een bloedvaart komt aanrijden, dan ga ik netjes aan de kant. Rijd ik echter binnen of buiten de bebouwde kom en ik hou me netjes aan de sneldheid (meestal 10% harder dan toegestaan) dan heb ik geen zin in bumperklevers en dat laat ik merken ook.

Gisteren toevallig nog. Ik ben bijna thuis, ik kom aanrijden bij een verkeerslicht welke nog op groen stond en er rijd een rood autootje achter me, 'k denk nog geen 2 meter achter me. 'k Trap flink op m'n rem en rij er vervolgens vandoor. Het rode autootje bleef nog steeds achter me, maar wel op een veiligere afstand van ongeveer 15 à 20 meter.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:20
Bij mij staan de mensen die elke keer als ze een remlicht zien meteen remmen met stip op 2, de 1e plaats is bij toch echt voor de bumperklevers.

Niet zozeer omdat ik me eraan erger, maar omdat mijn nek, schouders en rug nu na bijna 8 jaar nog steeds pijn doen.

De eervolle vermelding op de derde plaats gaat bij naar iedereen die geen overzicht heeft over het verkeer waartussen hij of zij zich bevindt en daardoor overal van schrikt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

een kleine theorie waarom mensen last hebben van bumperklevers :

A. : Ze blijven te lang links rijden
B. : Ze houden zich niet aan de snelheid en rijden dus te langzaam
C. : Ze zijn teveel met andere zaken bezig in de auto waardoor punt B naar voren komt
D. : Ze rijden bijna nooit waardoor punt B weer naar voren komt
E. : Ze halen in met 1km/h verschil met de ingehaalde partij
F. : etc..etc...

Maar even serieus : ik stoor mezelf ook niet aan bumperklevers alleen aan TE hard rijders.
Okay, ik hou mezelf eigenlijk ook nooit aan de snelheid, rij gemiddeld 5 a 10km/h te hard en op sommige stukken loopt dit wel eens uit richting de 30 a 40km/h te hard (op plaatsen waarvan ik vind dat het kan.....).
Maar daarentegen hou ik me wel aan de rest van de verkeersregels : niet onnodig links rijden, invoegen ACHTER het al rijdende verkeer ipv er VOOR! Mits dit het niet toelaat.
Niet onder de toegestane snelheid rijden, mits het verkeer dit toelaat
Niet bezig zijn met andere zaken dan auto rijden in de auto tijdens het rijden
Niet inhalen daar waar ik zelf al weet dat het weinig nut heeft om uberhaupt in te halen.

Fustraties kan je het beste bij jezelf gaan zoeken ipv iemand anders de schuld te geven ;) Het is daarom ook beter voor de mensen die er wel over zeuren om dan maar niet meer in de auto te stappen :)

Wabbawabbawabbawabba

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
TRON schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:39:
'k Erger me meer aan bumperklevers lordspacie dan aan de punten die jij opnoemt. 'k Ben iemand die vaker in het midden rijdt, dan dat ik links rij. Als ik op de snelweg zie dat iemand er met een bloedvaart komt aanrijden, dan ga ik netjes aan de kant. Rijd ik echter binnen of buiten de bebouwde kom en ik hou me netjes aan de sneldheid (meestal 10% harder dan toegestaan) dan heb ik geen zin in bumperklevers en dat laat ik merken ook.

Gisteren toevallig nog. Ik ben bijna thuis, ik kom aanrijden bij een verkeerslicht welke nog op groen stond en er rijd een rood autootje achter me, 'k denk nog geen 2 meter achter me. 'k Trap flink op m'n rem en rij er vervolgens vandoor. Het rode autootje bleef nog steeds achter me, maar wel op een veiligere afstand van ongeveer 15 à 20 meter.
Flink op de rem trappen is niet slim :/
Je veroorzaakt namelijk een erg gevaarlijke situatie, en jij kunt dan de oorzaak zijn van een ernstig ongeval, ik vind het zelf levensgevaarlijk, al is de bumperklever fout, ga je niet zo'n reactie doen...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
waarom ik dit topic ook opende was beetje uit frustratie vandaag.

Was in utrecht enzo dus ik rijd terug over de a2 richting amsterdam. Daar is het bijna het hele stuk 3 baans. Wat doen mensen die gaan dan de eerste baan met rust laten gaan op de 2e en 3e baan rijden. Terwijl rechts helemaal vrij is.

En allerlei van dat soort idioterie. Bij 2 mensen ben ik er toen maar rechts langs gegaan.

Lekker zijn is een gave :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bumperklevers zijn inderdaad wel irritant. Maar niets is zo hinderlijk als mensen welke niet weten waarvoor die spiegel dient. Juist ja, voor de make-up :|

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
lordspacie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:01:

Was in utrecht enzo dus ik rijd terug over de a2 richting amsterdam. Daar is het bijna het hele stuk 3 baans. Wat doen mensen die gaan dan de eerste baan met rust laten gaan op de 2e en 3e baan rijden. Terwijl rechts helemaal vrij is.
En waar reed jij? ;) Ook op de linkerbanen dus. Ik heb zelf ook een hekel aan bumperklevers zoals jij jezelf omschrijft. Wat is het nu voor moeite om die paar meter verder achterop te rijden? Dat scheelt je maar liefst 2 seconden om op je bestemming te komen, terwijl het veel relaxter rijdt voor iedereen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Middenvakrijders zijn het irritantst... Op de autosnelweg toch B).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Bumperklevers?? Ik zie ze nooit omdat ik er totaal niet op let. Het intresseert me echt geen moer, maar mochten ze mij raken dan is het toch echt alles vergoeden en meer...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:57:
Bumperklevers?? Ik zie ze nooit omdat ik er totaal niet op let. Het intresseert me echt geen moer, maar mochten ze mij raken dan is het toch echt alles vergoeden en meer...
Tot er een van die bumperklevende eikels tegen je aanklapt als je plots moet remmen. Dan heb jij dikke kans op een whiplash (en daar zit je je hele leven mee), en de bumperkleef-eikel lacht zich dood. Die heeft dan toch maar mooi zijn 1 seconde tijdwinst te pakken.

Bumperkleven staat bij mij met stip op nummer 1 van ergenissen. Wat mij betreft mogen ze dat soort hufters per direct hun rijbewijs afnemen. Permanent dan, zonder kans om het terug te krijgen.

Krijg altijd de neiging om ze een zware braketest te geven, maar doe het toch maar niet. Dan verlaag je je tot het niveau van dat soort asociaaltjes.

Virussen? Scan ze hier!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb op m'n rem echt net 1mm ofzo waar de lichten wel oplichten maar ik niet echt rem. Werkt prima tegen mensen die een meter achter me hangen.

Zodra ik wat meer geld heb komt er een letterbord op de hoedenplank die ik aanzet met de tekst "Alleen een homo zou zo dicht op m'n reet kruipen als jij" wanneer iemand kleeft :+

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 02-05-2006 18:22 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
das juist heel slim, het scheeld bijna 2x zoveel benzine, en je hoeft niet op te letten ;)
je rijd constant 10km/u ipv 2 seconden 20 en 2 seconden 0..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ik wordt echt nerveus als er een bumperklever achter me zit op een provinciale weg (met dus maar 1 rijbaan). Vervolgens neem je een rotonde en na deze rotonde zit de betreffende wereldchauffeur een meter of 50 achter je om vervolgens weer binnen 3 tellen in je achterbumper te hangen.

Als je hard wil rijden prima, maar doe dat dan pas op het moment dat je ook de capaciteiten hebt om in alle situaties hard te rijden en niet alleen op het rechte stuk (want dat kan iedere achterlijke gladiool).

Even nog een klein stukje over hard rijden. Proefje: traject Bussum - Kerkrade (geen kleinigheid in NL). Volgens tomtom zou ik daar 2 uur een 17 minuten over doen. Het was op een zaterdagavond dus geen file en overal zo doorrijden. Ik heb de teller bewust zo veel mogelijk op 140 gehouden en ik heb er in totaal een waanzinnige 7 minuten mee gewonnen...absoluut niet de moeite waard dus......

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-11 17:33

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

johnnyv.nl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:21:
Ik heb op m'n rem echt net 1mm ofzo waar de lichten wel oplichten maar ik niet echt rem. Werkt prima tegen mensen die een meter achter me hangen.

Zodra ik wat meer geld heb komt er een letterbord op de hoedenplank die ik aanzet met de tekst "Alleen een homo zou zo dicht op m'n reet kruipen als jij" wanneer iemand kleeft :+
Das echt ideaal.

Op een verjaardag zat een maat van me te vertellen dat ie dan gewoon met links remt. Dus ik dacht, komop dat moet ik ook proberen. (reed net 30 en zat niets achter of voor me). Dat was dus geen suc6 omdat je normaal altijd koppelt met je linker poot. Ik zoek dus voortaan heel af en toe ook die 1mm speling op (met m'n rechtervoet :+ ).

[ Voor 3% gewijzigd door DDemolition op 02-05-2006 18:38 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Bumperklevers... laat me mijn ervaring van vanochtend eens vertellen...

A12 Zoetermeer - Den Haag ter hoogte van Knorresteijn (Texaco pomp).

Ik rijd links (ja dat doe je als je 130 rijdt en er op de rechterbanen 100-120 wordt gereden)
Ik zie ca. 200 m (!) achter me koplampen flitsen.
Nog geen 10 seconden later zat die idioot zo ongeveer in mijn kofferbak. Uiteraard van het nodige groot licht geflits en gebaar met bepaalde vingertjes...
Laat het voor hem jammer zijn dat ik niet harder ben gaan rijden en rechts nogal druk was...
Hoorde ik van een collega, die dus op het moment van "impact" blijkbaar een kleine 50 meter achter me op de middenbaan zat, dat de rook van de banden af kwam. De idioot was er dus maar van uitgegaan dat ik wel aan de kant zou gaan.. Tja... dat was dus weer een setje banden >:)

@Spookster: het maakt inderdaad geen ruk uit, het is een gevoelskwestie...

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 20:47:
Ik rijd links (ja dat doe je als je 130 rijdt en er op de rechterbanen 100-120 wordt gereden)
Huh ? Je rijdt alleen links als er op de andere banen *geen* ruimte is.

Als jij links rijdt 'omdat ze midden/rechts langzamer rijden', dan ben jij evengoed een wegpiraat.

Verwijderd

-oeps dubbel- :?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 21:30 ]

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:21:
[...]

Als jij links rijdt 'omdat ze midden/rechts langzamer rijden', dan ben jij evengoed een wegpiraat.
Hallo, elke snuggere snapt dat je dan aan het inhalen bent...
Dat mag je namelijk als je sneller rijdt dan degenen voor je... ik kan ook mijn neusje in een kofferbak planten maar dat vind ik nogal zonde van mijn no-claim.. vindt me maar een wegpiraat... best... joepie...

Wat is de definitie van *geen* ruimte? Ik interpreteer dat namelijk als zijnde geen ruimte om om een veilige en verantwoorde manier in te voegen... Kan zijn dat jouw interpretatie anders is, maar dan vraag ik me af wie hier de wegpiraat is... ik, of diegene die vindt dat je maar onnodig risico's moet nemen...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 21:32 ]

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:29:
[...]

Hallo, elke snuggere snapt dat je dan aan het inhalen bent...
De meeste weggebruikers die zeggen 'ik rij links, rechts rijden ze 100 - 120' behoren tot de categorie die van inhalen spreekt als het gat tussen de auto's rechts korter is dan de afstand tussen twee afritten.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:21:
[...]

Vind ik nu niet, als ik doorrijdt (vanaf 20 meer dan toegelaten), zet ik me ook links (of er nu verkeer is of niet), maar dan ben ik er wel 100% zeker van dat niemand mij nog zal inhalen (tenzij een of andere totale idioot die nog rapper gaat), maar als er iemand "in je gat duwt" vind ik het maar meer dan logsch dat je hem voorbij laat gaan. Zo vermijd je gevaarlijke situaties, want als de achterligger voorbij wil gaan, dan gaat hij voorbij gaan, hoe verkeerd en gevaarlijk het ook kan zijn (vb gewoon tegenliggers gaan opzij dwingen, rechts gelijkgrondse berm/fietspad/pechstrook pakken...)

Er is inderdaad niets zo irritant als je ergens snel moet zijn (normaal houd ik me ook wel redelijk aan de maximumsnelheden) dan iemand die de boel voor je ophoudt, en dan ontstaan de gevaarlijke situaties. Ofwel rij je naar de maximumsnelheden die toegelaten zijn op de baan, ofwel ga je opzij als er iemand die snelheden wil rijden (niets zo irri als 300km met je faren zitten trekke om toch bijtijds een bepaald traject af te moeten leggen :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 21:33 ]

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

laatst reden we over een provinciale weg, die een spoorweg kruist, en aangezien de bomen omlaag gingen besloot m'n moeder 'm uit te laten rollen, worden we vervolgens door 5 (!!!) auto's ingehaald die daarna stil stonden voor de slagbomen, en wij konden gewoon verder rijden, snapt m'n moeder het nou niet of die mensen niet? :p

Zie ondertitel

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:32:
[...]

De meeste weggebruikers die zeggen 'ik rij links, rechts rijden ze 100 - 120' behoren tot de categorie die van inhalen spreekt als het gat tussen de auto's rechts korter is dan de afstand tussen twee afritten.
Geloof niet dat die interpretatie uit mijn reactie naar voren komt...

-aanvulling-
Of ik nou wel of niet onterecht links rijd, wat hier eigenlijk niet eens ter zake doet, feit blijft dat de achterop komende autodebielist met rokende banden terug moest naar 130km/u! Hoe hard heeft die dan wel niet gereden dat dat überhaupt moest gebeuren??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 21:38 ]

• StevenK
Dentheman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:33:
laatst reden we over een provinciale weg, die een spoorweg kruist, en aangezien de bomen omlaag gingen besloot m'n moeder 'm uit te laten rollen, worden we vervolgens door 5 (!!!) auto's ingehaald die daarna stil stonden voor de slagbomen, en wij konden gewoon verder rijden, snapt m'n moeder het nou niet of die mensen niet? :p
Jouw moeder hangt kennelijk 'het nieuwe rijden' aan. Persoonlijk vind ik dat helemaal ruk, maar ik heb er wel begrip voor.

Nadeel van uit laten rollen vind ik dat je relatief lang op moet letten op wat er voor je gebeurt, terwijl wanneer je achter iemand zit die gewoon doorrijdt en dan remt, die tijd veel korter is.

• Rev!
  • Niet online

1 links rijden
3 traagrijdende mensen

als je in de file vlak achter je voorgangen blijft ben je de hele tijd aan het optrekken en remmen. Als je een stuk er tussen laat (5 meter is vaak al genoeg) dan kun je hem in zn 1 of 2 laten rollen.

verkeerd afgestelde lichten irriteer ik me het meest aan, reed gister een bmw 1 serie achter me die 1 lamp letterlijk in de lucht had schijnen :X

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Mijn irritaties (maar eigenlijk moet je je niet irriteren :))
- Middenstrookrijders die op een rustige weg iets onder de maximumsnelheid rijdt. Je mag ze niet rechts inhalen, dus iedereen haalt zo'n auto links in, wordt het toch nog druk links.
- Mensen die gaan remmen als er iemand achter hun kleeft (overigens nooit meegemaakt). Levensgevaarlijk! Zet dan je waarschuwingslampen aan.
- Mensen die andere dingen doen dan autorijden tijdens het autorijden: bellen, krant lezen
- De 'files' die op een tweebaans weg op de linkerrijstrook ontstaan omdat niemand naar rechts wil.
- Mensen die teveel ruimte voor zich laten in een langzaamrijdende file (zodat iedereen even voor die auto jouw rijstrook opschiet en wel doorrrijd)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ha! Ik voel me in een moraalridderlijke bui vandaag!
KatirZan schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:53:
een kleine theorie waarom mensen last hebben van bumperklevers :

A. : Ze blijven te lang links rijden
Je kent het 2-seconden-afstand verhaal. Je rijdt graag veilig? Dan kan je na het inhalen dus pas terug naar rechts als er ergens minstens 4 seconden afstand tussen twee auto's is. In normaal nederlands snelwegverkeer kan je dus net zo goed rechts blijven, want gaten van 4 seconden bestaan zo goed als niet.
B. : Ze houden zich niet aan de snelheid en rijden dus te langzaam
Je kunt niet te langzaam rijden. Er geldt een maximumsnelheid, geen minimum. Je mag best 10 km langzamer rijden dan de maximumsnelheid als je dat leuk vindt.
C. : Ze zijn teveel met andere zaken bezig in de auto waardoor punt B naar voren komt
Dat is inderdaad een zeer kwalijke zaak. Toch vind ik het tussen-twee-witte-lijntjes-blijven-en-je-voorganger-niet-raken een dermate saai klusje dat ik me wel voor kan stellen dat iemand de radio gaat beluisteren of zulks. Ikzelf heb mij een chauffeur aangeschaft om mezelf de saaiheid van het sturen te besparen.
D. : Ze rijden bijna nooit waardoor punt B weer naar voren komt
Een rijbewijs is voldoende. Helaas zijn regelmatige terugkomdagen en opfriscursussen nog niet verplicht. Ik zie ernaar uit!
E. : Ze halen in met 1km/h verschil met de ingehaalde partij
Dit hoor ik vaak, maar ben ik zelden tegengekomen. Soms zijn vrachtwagens niet de snelste inhalers, maar ach.. nadat ze hun ding gedaan hebben heb je een leuk leeg stukje snelweg om even fiks te gassen. Daarna stuit je altijd wel weer op andere weggebruikers, en je verliest per saldo dus geen tijd.
F. : etc..etc...
Specificeer u nader aub. ;)

Siditamentis astuentis pactum.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:48

Dentheman

Zie signature

StevenK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:37:
[...]

Jouw moeder hangt kennelijk 'het nieuwe rijden' aan. Persoonlijk vind ik dat helemaal ruk, maar ik heb er wel begrip voor.

Nadeel van uit laten rollen vind ik dat je relatief lang op moet letten op wat er voor je gebeurt, terwijl wanneer je achter iemand zit die gewoon doorrijdt en dan remt, die tijd veel korter is.
Nee, dat nieuwe rijden valt wel mee, het scheelt maar misschien 1 à 2 km. per Liter (renault twingo) maar het is toch logisch als je gewoon iets langzamer gaat om daarna weer te versnellen ipv. 80 blijven rijden, daarna te stoppen en daarna weer op te trekken, hetzelfde met die files, dan houd je toch ook wat afstand zodat je constant kan blijven rijden?

Zie ondertitel

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:33:
[...]

Geloof niet dat die interpretatie uit mijn reactie naar voren komt...

-aanvulling-
Of ik nou wel of niet onterecht links rijd, wat hier eigenlijk niet eens ter zake doet, feit blijft dat de achterop komende autodebielist met rokende banden terug moest naar 130km/u! Hoe hard heeft die dan wel niet gereden dat dat überhaupt moest gebeuren??
Dat ligt eraan hoe je remt; een geoefend rijder kan ook opzettelijk z'n wielen blokkeren, juist om een schrik-effect te creëren.

Bij dat soort snelheden daadwerkelijk zo hard remmen dat je grip verliest, is bijna onmogelijk, hoewel het mij ook wel eens gebeurt tijdens een wedstrijd. Dan trap ik te hard bij het aanremmen en voor je 't weet zit je met vier blokkerende wielen op 200 per uur :(

• StevenK
Dentheman schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:42:
[...]

Nee, dat nieuwe rijden valt wel mee, het scheelt maar misschien 1 à 2 km. per Liter (renault twingo) maar het is toch logisch als je gewoon iets langzamer gaat om daarna weer te versnellen ipv. 80 blijven rijden, daarna te stoppen en daarna weer op te trekken, hetzelfde met die files, dan houd je toch ook wat afstand zodat je constant kan blijven rijden?
Het klinkt in theorie heel logisch, maar voor de overige verkeersdeelnemers is een auto die remt veel duidelijker dan één die vertraagt omdat 'ie uitrolt.

Verwijderd

Varienaja schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:42:
Ha! Ik voel me in een moraalridderlijke bui vandaag!
Mooi..
[...]
Je kent het 2-seconden-afstand verhaal. Je rijdt graag veilig? Dan kan je na het inhalen dus pas terug naar rechts als er ergens minstens 4 seconden afstand tussen twee auto's is. In normaal nederlands snelwegverkeer kan je dus net zo goed rechts blijven, want gaten van 4 seconden bestaan zo goed als niet.
Ha! ze zijn er wel, als je je maar aan de regeltjes houdt meneer de moraalridder ;)
Om 9 uur 's ochtends heb je pech, maar om 7 uur kan het soms nog wel... (en 's nachts en soms op zondag!) :)
[...]
Je kunt niet te langzaam rijden. Er geldt een maximumsnelheid, geen minimum. Je mag best 10 km langzamer rijden dan de maximumsnelheid als je dat leuk vindt.
Fout, meneer de moraalridder, op 's lands snelle wegen geldt bij normale omstandigheden een minimum snelheid van 60 km/u tenzij anders aangegeven! Bij filevorming kun je kiezen, der op of afremmen ;)
[...]
Dat is inderdaad een zeer kwalijke zaak. Toch vind ik het tussen-twee-witte-lijntjes-blijven-en-je-voorganger-niet-raken een dermate saai klusje dat ik me wel voor kan stellen dat iemand de radio gaat beluisteren of zulks. Ikzelf heb mij een chauffeur aangeschaft om mezelf de saaiheid van het sturen te besparen.
Tja, mijn butler had ook vrij dees ochtend :P
[...]
Een rijbewijs is voldoende. Helaas zijn regelmatige terugkomdagen en opfriscursussen nog niet verplicht. Ik zie ernaar uit!
Het lijkt mij eerder bittere noodzaak om bepaalde wegmisbruikers van dichtbij een crashtest te laten doen. Bij voorkeur als dummy.
[...]
Dit hoor ik vaak, maar ben ik zelden tegengekomen. Soms zijn vrachtwagens niet de snelste inhalers, maar ach.. nadat ze hun ding gedaan hebben heb je een leuk leeg stukje snelweg om even fiks te gassen. Daarna stuit je altijd wel weer op andere weggebruikers, en je verliest per saldo dus geen tijd.
Soms zit het mee... maar meestal schiet je in geen geval ook maar een effectieve seconde er mee op...
[...]
Specificeer u nader aub. ;)
Jah...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:50:
[...]

Fout, meneer de moraalridder, op 's lands snelle wegen geldt bij normale omstandigheden een minimum snelheid van 60 km/u tenzij anders aangegeven! Bij filevorming kun je kiezen, der op of afremmen ;)
Pardon? Dan is dat een nieuwe regel sinds gisteren? Want tot gisteren was er in Nederland op welke weg dan ook GEEN minimumsnelheid.

Het enige was dat motorvoertuigen minimaal 60 km/h moeten kunnen halen om op de snelweg te mogen. Dat is dus om te voorkomen dat tractoren etc erop komen. Maar het is dus geen minimumsnelheid die verplicht.

Anders zou volgens jou iedereen in de file (immers <60 km/h) allemaal in overtreding zijn zeker?

Moet je nog aan je theorielessen beginnen ofzo? Daar word dit al behandeld namelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 02-05-2006 21:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Ik erger me vooral aan bumperklevers, mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken (vooral als je op een rotonde moet oprijden kan dat héél irritant zijn), en dergerlijke figuren die denken dat ze in hun auto alles mogen.
Als ze zo graag meer dan 10% te snel willen rijden (das ongeveer mijn kruissnelheid), dan kunnen ze op parcours gaan rijden, of moeten ze maar denken dat op de autostrade een beperking is van 30km/u, kunnen ze stoefen dat ze 4 keer zo snel reden :+
Al die arrogante mensen maken het verkeer zoveel gevaarlijker, brengen minder ervaren chauffeurs in gevaar (dan zeggen ze dat jongeren gevaarlijk rijden, omdat ze van de weg gereden worden door zo'n wegpiraat), en zelf halen ze er niet eens plezier uit, ze ergeren zich nog meer dan ik aan hun 8)7

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:45:
[...]

Dat ligt eraan hoe je remt; een geoefend rijder kan ook opzettelijk z'n wielen blokkeren, juist om een schrik-effect te creëren.

Bij dat soort snelheden daadwerkelijk zo hard remmen dat je grip verliest, is bijna onmogelijk, hoewel het mij ook wel eens gebeurt tijdens een wedstrijd. Dan trap ik te hard bij het aanremmen en voor je 't weet zit je met vier blokkerende wielen op 200 per uur :(
Op een Nederlandsche Snelle Weg is het toepassen van opzettelijke schrikmethoden niet geoorloofd... wat u op het circuit doet is een ander verhaal... Als mijnheer Agent u hierop aanspreekt zal hij terecht concluderen dat u geen controle heeft over het voertuig en mogelijkerwijs uw Rijvaardigheidsbewijs invorderen daar u zelf heeft aangetoond niet over de vereiste rijvaardigheid te beschikken...

U kunt ervan op aan dat de vele remsporen die 's lands wegen rijk zijn niet enkel en alleen worden veroorzaakt door opzettelijk hard remmen. De kwaliteit van de remmen van de gemiddelde automobiel is hiervoor helaas niet toereikend.

U kunt mij hierin veel wijs proberen te maken, het zal u echter niet lukken, daar mijn kennis van automobielen hoger is dan die van de gemiddelde burger...

In welke raceklasse vertoeft u eigenlijk?

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:52:
[...]

Pardon? Dan is dat een nieuwe regel sinds gisteren? Want tot gisteren was er in Nederland op welke weg dan ook GEEN minimumsnelheid.

Het enige was dat motorvoertuigen minimaal 60 km/h moeten kunnen halen om op de snelweg te mogen. Dat is dus om te voorkomen dat tractoren etc erop komen. Maar het is dus geen minimumsnelheid die verplicht.

Anders zou volgens jou iedereen in de file (immers <60 km/h) allemaal in overtreding zijn zeker?

Moet je nog aan je theorielessen beginnen ofzo? Daar word dit al behandeld namelijk...
Nope, heb al geruime tijd mijn rijbewijs.
Het is zelfs zo dat als jij bij normale omstandigheden met 60 km/u over de snelweg rijdt, de KLPD je staande zal houden wegens te langzaam rijden. en -aanvullend- zal bekeuren wegens het in gevaar brengen van je medeweggebruikers...
In geval van files is een andere situatie gaande, als je mijn post geheel had gelezen dan had je die nuance ongetwijfeld opgepikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 21:59 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:58:
[...]

Nope, heb al geruime tijd mijn rijbewijs.
Nou, als je al niet weet dat er geen minimumsnelheid bestaat, vraag ik me toch af waar je die dan vandaan hebt, eertlijk gezegd...
Het is zelfs zo dat als jij bij normale omstandigheden met 60 km/u over de snelweg rijdt, de KLPD je staande zal houden wegens te langzaam rijden.
Dat klopt. Maar niet omdat je de miminumsnelheid overtreed (die bestaat in NL namelijk niet), maar omdat je een gevaarlijke situatie veroorzaakt (artikel 5)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Laat ik maar een grote jongen zijn, je hebt gelijk.

Dat van het "moet minimaal kunnen rijden" klopt.

Ik was even flink verward met de campagne van de overheid, "laat de maximum snelheid ook je minimum snelheid zijn"

• KatirZan
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Nee, het andere verkeer moet 2 seconde afstand houden, dus het maakt niet uit of je 1 seconde of 20 seconde nadat je iemand ingehaald hebt terug gaat voegen, degene die daarna achter je houdt moet 2 seconde ruimte houden ;)
Wat jij hier dus beweert is dat je op de snelweg 60 mag gaan rijden ;)
Nee dus :) en idd, je "mag" 90 op de snelweg, echter wordt aangeraden dat je je zo goed als mogelijk aan de snelheid houdt omdat je anders achteropkomend verkeer ophoudt.

Wabbawabbawabbawabba

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik denk dat een hoop problemen zich ook oplossen als mensen eens wat constanter gaan rijden. Ik rij 98% met de cruisecontrol en kom sommige auto's wel 5x onderweg tegen. Vermenigvuldig dit gedrag met een factor 1000 en je hebt de oorzaak voor een file. Doordat mensen van snelheid wisselen moet er geremd worden enz enz en dus file. En dan ook die gasten die met 105 inhalen op de linkerbaan en eenmaal ervoor bij weer 130 gaan rijden. :r
* Microkid zit met smart te wachten op de tijd dat auto's elkaar als een treintje kunnen volgen op de snelweg

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47
Irriteren aan punt 4 vind ik BS. Ik zou me irriteren als ik naast de bestuurder zit die constant mee optrekt en elke keer vol remt bij een file. Als je gewoon rustig rijdt ben je net zo snel thuis en zit je zelf en de eventuele medepassagiers lekker rustig in de auto zonder dat iedereen zich aan alle handgrepen moet beethouden, omdat je ineens vol in de remmen moet omdat het weer eens stil gaat staan. Denk dat dit ook een van de oorzaken is bij ongevallen in de file, het constant mee optrekken en vervolgens hard af moeten remmen. Daarbij bespaar je ook nog eens je remmen en je dure benzine.

Verwijderd

silencedead schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:08:
Irriteren aan punt 4 vind ik BS. Ik zou me irriteren als ik naast de bestuurder zit die constant mee optrekt en elke keer vol remt bij een file. Als je gewoon rustig rijdt ben je net zo snel thuis en zit je zelf en de eventuele medepassagiers lekker rustig in de auto zonder dat iedereen zich aan alle handgrepen moet beethouden, omdat je ineens vol in de remmen moet omdat het weer eens stil gaat staan. Denk dat dit ook een van de oorzaken is bij ongevallen in de file, het constant mee optrekken en vervolgens hard af moeten remmen. Daarbij bespaar je ook nog eens je remmen en je dure benzine.
Eensch, dit kippengedrag heeft mij al een achterbumper en een uitlaat gekost... Dus je bespaart niet alleen je eigen brandstof en remmen...

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47
Microkid schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:06:
Ik denk dat een hoop problemen zich ook oplossen als mensen eens wat constanter gaan rijden. Ik rij 98% met de cruisecontrol en kom sommige auto's wel 5x onderweg tegen. Vermenigvuldig dit gedrag met een factor 1000 en je hebt de oorzaak voor een file. Doordat mensen van snelheid wisselen moet er geremd worden enz enz en dus file. En dan ook die gasten die met 105 inhalen op de linkerbaan en eenmaal ervoor bij weer 130 gaan rijden. :r
* Microkid zit met smart te wachten op de tijd dat auto's elkaar als een treintje kunnen volgen op de snelweg
Cruisecontrol is een goede oplossing maar neemt voor mij de lol van het rijden weg. En zolang er mensen zonder cruisecontrol rijden, vind ik het zeer irritant rijden. Bij een tunnel in laat de auto vol het gas los en bij eruit geeft die weer volgas, rijdt niet relaxed. Zie je voor je een auto dichterbij komen laat je normaal je gas iets los, met cruisecontrol moet je die knopjes indrukken en rijdt dat weer niet lekker vloeiend, want hij laat abrupt zijn gas even los.

(ik lijk wel een ouwe lul met mijn rijstijl, ben pas 21 :P, maar ik ben niet diegene die 50 rijdt waar je 80 mag, houdt me aan de snelheid of iets harder, af en toe keihard, Althans zo lijkt het met een nissan Micra bij 140- 150)

[ Voor 8% gewijzigd door silencedead op 02-05-2006 22:16 ]

• The - DDD
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:57:
Tip voor als je aangereden wordt. Gelijk naar je nek grijpen en klagen. Ook al heb je zelf helemaal geen centje pijn. Dat ritje naar het ziekenhuis is ECHT de moeite waard. Je verdient de verloren tijd dubbel en dwars terug met letsel vergoeding.

Ik spreek uit ervaring, maar ik heb serieus een week thuis gezeten omdat ik van top tot teen stijf was en mijn hoofd gewoon niet naar links kon draaien. In het ziekenhuis werd ik een beetje bevoeld of alles nog op zijn plek zat, rug en wervels. Mocht gelijk weer weg. Maar enkel het feit dat je in een ziekenwagen geladen bent schijnt een wereld van verschil te maken.

• Rob
  • Niet online

Rob

silencedead schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:15:
[...]

Cruisecontrol is een goede oplossing maar neemt voor mij de lol van het rijden weg. En zolang er mensen zonder cruisecontrol rijden, vind ik het zeer irritant rijden. Bij een tunnel in laat de auto vol het gas los en bij eruit geeft die weer volgas, rijdt niet relaxed. Zie je voor je een auto dichterbij komen laat je normaal je gas iets los, met cruisecontrol moet je die knopjes indrukken en rijdt dat weer niet lekker vloeiend, want hij laat abrupt zijn gas even los.
Bij drukte en een tunnel moet je het dan even van de cruisecontrol overnemen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
The - DDD schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:21:
Tip voor als je aangereden wordt. Gelijk naar je nek grijpen en klagen. Ook al heb je zelf helemaal geen centje pijn. Dat ritje naar het ziekenhuis is ECHT de moeite waard. Je verdient de verloren tijd dubbel en dwars terug met letsel vergoeding.

Ik spreek uit ervaring, maar ik heb serieus een week thuis gezeten omdat ik van top tot teen stijf was en mijn hoofd gewoon niet naar links kon draaien. In het ziekenhuis werd ik een beetje bevoeld of alles nog op zijn plek zat, rug en wervels. Mocht gelijk weer weg. Maar enkel het feit dat je in een ziekenwagen geladen bent schijnt een wereld van verschil te maken.
Leuk om te weten :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• The - DDD
Of het ethisch helemaal ok is weet ik echter niet... als je geen last hebt dan he... ;)

Verwijderd

Ik kan je vertellen (ook uit ervaring helaas) dat smartegeld nooit het leed dekt wat je de rest van je leven hebt als gevolg van een aanrijding...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik heb eigenlijk maar 1 irritatie, en dat is mensen die de doorstroming van het verkeer in de weg zitten.

- 30 tot 40 rijden waar je 50 mag, met een hele sliert auto's erachter die zich lopen te ergeren
- heel langzaam optrekken
- continu van snelheid verwisselen
- nooit op de rechterbaan rijden, maar altijd links of in het midden, als er rechts alle ruimte is
- bij ritsen niet de hele strook uitrijden maar er zo snel mogelijk tussen willen proppen, en vervolgens midden op de weg blijven rijden zodat iemand anders die strook ook niet meer kan benutten
- bij ritsen bij het bordje 'na 300 meter' direct tot stilstand komen en kijken of er al een gaatje in de rij zit

Er zijn er vast meer.
Bumperklevers heb ik bijna nooit last van. Zelf probeer ik het zo weinig mogelijk te doen, maar bij iemand die 30 km/u rijdt op een 50 weg kan het wel eens voorkomen omdat ik te laat afrem.
Ik ben geen hardrijder maar wel een doorrijder. Ik trek dus redelijk snel op en ga vervolgens netjes 50 rijden, of 80, of 100 tot 120, afhankelijk van wat voor weg.

Ik ga ook altijd naar rechts zodra er plek is. Ook als ik zie dat ik verderop weer naar een andere baan zal moeten. Blijven de mensen in het midden rijden of links, dan ga ik er gewoon rechts voorbij met de snelheid die ik al had.
Sommige mensen worden dan wakker en gaan ineens naar rechts, maar de meeste blijven gewoon in het midden doorrijden totdat ze de bestemming bereikt hebben.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• The - DDD
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 22:34:
Ik kan je vertellen (ook uit ervaring helaas) dat smartegeld nooit het leed dekt wat je de rest van je leven hebt als gevolg van een aanrijding...
Ik had inderdaad die week liever niet plat gelegen en slecht geslapen van de stijfheid. Maar de paar euro die ik gekregen heb was toch wel fijn om te krijgen. Kon ik in ieder geval een keer een weekendje van weg.

Verwijderd

Enige waar ik mij echt aan irriteer zijn verkeerd afgestelde koplampen. Levensgevaarlijk, want als je verblind word in een bocht, en er gebeurt ineens iets voor je kan je het niet meer opvangen. Dan kan je zeggen, koop een hogere/grotere auto, nee want dan hou je hetzelfde probleem vaak.

Als iemand voor me traag rijd dan plak ik er wel even achter en probeer ik hem subtiel duidelijk te maken dat hij/zij onnodig links/traag rijd. Beseffen ze het niet dan ga ik er maar links of rechts langs, waar er maar ruimte is, ongeacht of het mag. In veel meer gevallen tegenwoordig ga ik er trouwens niet eens meer moeite in stoppen en ga ik zelf ook wat te langzaam rijden. Rustig muziekje op en cruisen, beter voor het hart, milieu en je portomonee. Dat eerste eigenlijk alleen nog maar als ik haast heb, door wil rijden, maar ook dat is niet zo vaak meer.

Waar ik me overigens wel mateloos aan irriteer zijn andere Sjonnies. Nou heb ik met mijn sjonnie bak misschien weinig recht tot spreken, maar als er weer een volvo/bmw/merc/golf achter me plakt en zit te pushen dat ik harder moet of dat ze er voorbij willen dan ga ik juist express op de maximale snelheid rijden, en zodra ze er voorbij willen zelf ook wat versnellen. Irriteer jij mij, dan irriteer ik jou zullen we maar zeggen. Als ik helemaal links zit, en ik haal in met 140 bijvoorbeeld, en er komt nog steeds zo'n knakker aan jagen met 190 dan remt ie maar mooi af. Ik rij al te hard, dan ga ik niet nog harder rijden of mezelf in een gat gooien om hem erlangs te kunnen laten knallen. Dat vind ik pas storend.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

toch grappig dat mensen zeuren over dat mensen teveel op de linkerbaan rijden.. dat doet namelijk vermoeden dat deze persoon zich ook op de linkerbaan bevind.. en waarom zou hij (of zij) niet op een baan naar rechts gaan rijden. wat voor rechts heeft de zeurpersoon om te eisen dat hij wel links mag rijden en de rest van de wereld niet? naar alle waarschijnlijkheid rijd ie te hard en moet ie gewoon niet zeiken

maar ja dat is schijnbaar lastig in een auto, logisch nadenken.

blup

• Rob
  • Niet online

Rob

eendje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:14:
toch grappig dat mensen zeuren over dat mensen teveel op de linkerbaan rijden.. dat doet namelijk vermoeden dat deze persoon zich ook op de linkerbaan bevind.. en waarom zou hij (of zij) niet op een baan naar rechts gaan rijden. wat voor rechts heeft de zeurpersoon om te eisen dat hij wel links mag rijden en de rest van de wereld niet? naar alle waarschijnlijkheid rijd ie te hard en moet ie gewoon niet zeiken

Links is de plek om in te halen, dat doen de meeste dus daar.

Hoe lang rijdt jij al auto?

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 23:49
1 links rijden (zie het probleem niet, je haalt gewoon rechts in, seinen/zwaaien/toeteren heeft geen nut)
2 verkeerd afgestelde lichten (idem doe jij met mistlampen of groot licht, sommige zwaaien zelfs nog)
3 traagrijdende mensen (handig, ik wil ook nog cruisecontrol. Lekker elkaar pesten op een brandstofbesparende manier)
4 mensen hele stukken op een voorganger laten in files (heb niet zo vaak last van files. Mgoed beter ruimtes dan de hele tijd optrekken en remmen (en je poot dr op houden met je fijne Halfords 3e remlicht met 200Watt bolletje erin)

[rml][ autos] verlichtingsproblemen[/rml] om het nog even gezellig te houden ;)

Bumperklevers heb ik weinig last van, ik rij zga altijd rechts en rustig (100 is hard zat als het rustig is, 120 als het medeverkeer zo rijdt).

Nummer 1 irritant in het verkeer is richting aangeven, want ja, wat maakt het uit als een ander staat te wachten...

Whoop!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:21:

_/-\o_

• StevenK
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 21:56:
[...]

Op een Nederlandsche Snelle Weg is het toepassen van opzettelijke schrikmethoden niet geoorloofd...
Eensch. Je leest ook nergens dat ik 't doe.
wat u op het circuit doet is een ander verhaal
* StevenK komt nooit op een circuit. Circuit is voor mietjes.
In welke raceklasse vertoeft u eigenlijk?
N4

Verwijderd

Als ik dit zo topic lees is ergernis nr1 toch vooral (voor mij althans) zo'n weggebruiker die dmv rare fratsen mij duidelijk wil maken dat mijn rijstijl hem niet aanstaat.

lekker boeie...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 10:04 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 09:48:
Als ik dit zo topic lees is ergernis nr1 toch vooral (voor mij althans) zo'n weggebruiker die dmv rare fratsen mij duidelijk wil maken dat mijn rijstijl hem niet aanstaat.

lekker boeie...
Je maakt toch met z'n allen deel uit in het zelfde verkeer, dus ja, de rijstijl van jouw is zeker boeiend voor een ander, voornamelijk op het gebied van veiligheid :P

🌞🍃

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
TRON schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:39:
[..]
:o

Laat ik nou net toevallig in een klein, rood, autootje rijden en ook gisteren bij een groen stoplicht iemand voor me gehad hebben die niet doorreed, ook nog eens op de rem stampte omdat ik schijnbaar aan het bumperkleven was en daarna weer gas gaf.

Maar zoals de oplettende lezer al heeft gezien, is de gisteren van vandaag niet dezelfde gisteren als de gisteren van gisteren.
Verder was die auto die voor mij zat ook wel andere rare dingen aan het doen (op het laatste moment voor het stoplicht toch opeens naar rechts moeten ipv. naar links, 50 rijden waar je 80 mag etc.) waardoor ik er inderdaad wat dicht opzat

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• StevenK
Datafeest schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:10:
[...]

Je maakt toch met z'n allen deel uit in het zelfde verkeer, dus ja, de rijstijl van jouw is zeker boeiend voor een ander, voornamelijk op het gebied van veiligheid :P
Precies. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke idioot die denkt dat 'ie het beter weet zijn mening ook aan anderen op moet dringen.

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:10:
[...]

helaas doel ik op die gevalletjes van "wel de splinter in andermans oog zien maar niet dat bord voor je eigen kop "
;)

zoals : ik stop om iemand voorrang te geven (wettelijk veplicht: rechts voorrang enzo..) en mijn achterligger gaat lopen toeteren en gebaren maken of ik niet goed bij mijn hoofd ben.
jaja..lekker boeie dus... :O

• Chaoss
  • Laatst online: 19:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik maak me ook wel eens schuldig aan bumperkleven... maar ik geef altijd de schuld aan anderen:

linksrijders - vreselijk irritant vind ik dat! eerst ga ik dan bumperkleven om te kijken of ze dan in de gatenh ebben dat ze naar rechts moeten... werkt dat niet dan ga ik rechts inhalen.

trage inhalers - en dan vooral van die lui die met 80-90kmh achter een vrachtwagen vandaan hun auto zo op de linkerbaan smijten... komje aan met 140, moet ik weer vol in de remmen... meestal rem ik dan zo dat ik vlak achter ze op snelheid ben... om ze een beetje te laten schrikken. Maar als je op die manier naar de linkerbaan switch spiegel je dus gewoon niet goed.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• StevenK
Chaoss schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:58:
trage inhalers - en dan vooral van die lui die met 80-90kmh achter een vrachtwagen vandaan hun auto zo op de linkerbaan smijten... komje aan met 140, moet ik weer vol in de remmen... meestal rem ik dan zo dat ik vlak achter ze op snelheid ben... om ze een beetje te laten schrikken. Maar als je op die manier naar de linkerbaan switch spiegel je dus gewoon niet goed.
Onzin. Als jij genoeg ruimte hebt om te remmen, dan is er met het inhalen niets mis. Ik rij gewoonlijk max + 10 op de cruise control en dan gooi ik 'm ook wel eens ergens voor.

Als iemand het nodig vindt om veel harder te rijden, mij best, maar als er ruimte is, dan gebruik ik die ruimte. Als zelfs eens een keer hard rij, maar ik me om dat soort gedrag ook niet druk.

(voordeel is dan wel weer dat er maar weinig alto bestuurders zijn die hun autootje voor een 160 km/u T5 durven parkeren)

[ Voor 28% gewijzigd door StevenK op 03-05-2006 11:08 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

eendje schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 00:14:

hehehe.
goeie

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

links rijden met stip op 1. Omdat ik dan vaak toch maar rechts in ga halen en me dat een enorme prent op kan leveren. Tuurlijk kan ik er rechtsachter gaan rijden met dezelfde snelheid dan ga ik me echt enorm irriteren en schiet ook niet op.
Ik hoor nooit iemand gepakt worden op onnodig links rijden wel voor rechts inhalen :(

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

rechts inhalen is wat makkelijker aan te tonen dan onnodig links rijden.

en als je jezelf gedwongen voelt rechts in te halen, dan boos wordt dat je een prent krijgt en de schuld dan maar bij de linksrijder neerlegt, moet je wat aan je verantwoordelijkheidsgevoel en geduld gaan doen.

[ Voor 62% gewijzigd door YellowCube op 03-05-2006 11:15 ]

Verwijderd

The - DDD schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:21:
Dat punt vier is maar net hoe je het ervaart. In files laat ik ook vaak een gaatje vallen, dan kan ik tenminste in 1 tempo doorrijden en niet als maar gas-rem-gas-rem-gas-rem, daar wordt ik namelijk chagerijnig van.
ik snap wel wat TS bedoelt, ik zie vaak bv bij A2 Vinkeveen dat de file eigenlijk al opgelost is, maar mensen geen snelheid gaan maken en grote gaten (vele honderden meters) laten vallen. Probleem is dat het soms goed is om ruimte te houden maar soms ook helemaal niet. En veel mensen kunnen dat onderscheid slecht maken. Heeft oa te maken met het gebrek aan verkeersinzicht van een grote groep.

Als die zelfde groep nu ook leert ritsen en spiegelen wordt het nog wel eens wat met het verkeer in Nederland. Misschien :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 11:22 ]

• StevenK
YellowCube schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:14:

en als je jezelf gedwongen voelt rechts in te halen, dan boos wordt dat je een prent krijgt en de schuld dan maar bij de linksrijder neerlegt, moet je wat aan je verantwoordelijkheidsgevoel en geduld gaan doen.
Als je rechts inhaalt zonder te accelereren en je wordt aangehouden, krijg je alleen maar een vermanende toespraak. Wanneer een overtreding door een andere overtreding gefaciliteerd worden, moeten ze beiden pakken. (één of andere richtlijn van het OM)

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YellowCube schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:14:

Ik ben het met je eens dat het makkelijker aan te tonen is.
Het is absoluut niet zo dat ik er meteen rechts langs ga vaak blijf ik er nog een redelijke tijd achter in de hoop dat iemand gewoon opzij gaat. Ik neem dan ook bewust het risico om er rechts langs te gaan. Dat is mijn keuze!
Noem het slecht van me maar ik heb gewoon geen zin om eeuwig met iedereen rekening te houden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TrailBlazer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:31:
[...]
Noem het slecht van me maar ik heb gewoon geen zin om eeuwig met iedereen rekening te houden.
Die mening mag je hebben.

Maar als jij zo'n mentaliteit hebt, waarom verwacht je dan van degene die je inhaalt dat hij wél rekening met jou houd? Vind je dat zelf ook niet lichtelijk hypocriet?

Virussen? Scan ze hier!

• Tukk
  • Laatst online: 21-11 15:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

Ik ben het met je eens dat het makkelijker aan te tonen is.
Het is absoluut niet zo dat ik er meteen rechts langs ga vaak blijf ik er nog een redelijke tijd achter in de hoop dat iemand gewoon opzij gaat. Ik neem dan ook bewust het risico om er rechts langs te gaan. Dat is mijn keuze!
Eens, ik heb best wel geduld en ben zeker niet opgefokt in het verkeer, daar rijd ik te veel voor.
Maar, indien iemand twee of drie duidelijk de mogelijkheid heeft gehad om naar rechts te gaan ga ik er vanuit dat die persoon alleen zijn voorruit gebruikt en niet de achterruit.

Afhankelijk van de situatie wil ik dan wel een keer groot licht geven, mogelijk dat dat opvalt, maar anders is het er rechts langs. Indien ik er rechts langs kan betekend dat die persoon makkelijk naar rechts had kunnen gaan.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Chaoss
  • Laatst online: 19:45

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

StevenK schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:04:
[...]

Onzin. Als jij genoeg ruimte hebt om te remmen, dan is er met het inhalen niets mis. Ik rij gewoonlijk max + 10 op de cruise control en dan gooi ik 'm ook wel eens ergens voor.

Als iemand het nodig vindt om veel harder te rijden, mij best, maar als er ruimte is, dan gebruik ik die ruimte. Als zelfs eens een keer hard rij, maar ik me om dat soort gedrag ook niet druk.

(voordeel is dan wel weer dat er maar weinig alto bestuurders zijn die hun autootje voor een 160 km/u T5 durven parkeren)
geen onzin, als ik 140 rij en iemand komt dicht voor me met 80 naar de linkerbaan dan moet ik stevig in de remmen... dus een kwestie van slecht spiegelen... het is nou eenmaal de bedoeling datje de snelheid van de mensen achter je inschat voordat je je auto naar links smijt.

de gavllen waarbij er ruimte zat is en ik gewoon mij gas los kan laten heb ik het niet over... ik heb het echt over stevig remmen... gebeurd me 's ochtends en 's avonds in de spits regelmatig.

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 03-05-2006 11:42 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wildhagen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:32:
[...]

Die mening mag je hebben.

Maar als jij zo'n mentaliteit hebt, waarom verwacht je dan van degene die je inhaalt dat hij wél rekening met jou houd? Vind je dat zelf ook niet lichtelijk hypocriet?
Nee omdat ik IMHO door iemand anders gedwongen word in die situatie. Dit is meer een gevolg van actie-reactie. Waarbij ik de 1e actie niet initieer.

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 03-05-2006 11:47 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Weggebruikers zoals jij

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TrailBlazer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Nee omdat ik IMHO door iemand anders gedwongen wordt in die situatie. Dit is meer een gevolg van actie-reactie. Waarbij ik de 1e actie niet initieer.
Dat klopt, maar dat geeft jou natuurlijk niet het recht om dan ook de regels maar te overtreden natuurlijk... hij dwingt jou immers NIET om rechts er langs te gaan. Je hebt namelijk ook de optie om even rustig te wachten tot hij alsnog verdwijnt.

Zou wat zijn als iedereen zo zou redeneren. Word een knappe puinhoop dan.

Virussen? Scan ze hier!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wildhagen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:47:
[...]
Je hebt namelijk ook de optie om even rustig te wachten tot hij alsnog verdwijnt.
[...]

Het is absoluut niet zo dat ik er meteen rechts langs ga vaak blijf ik er nog een redelijke tijd achter in de hoop dat iemand gewoon opzij gaat. Ik neem dan ook bewust het risico om er rechts langs te gaan.
dus ja ik wacht best wel even en als de auto voor me netjes de max snelheid rijdt blijf ik er lekker rechts achter. Het gebeurt overigens niet vaak dat ik er rechts langs ga denk hooguit 1 keer per week. Ik denk dat ik 40000 in het jaar rijd.
Overigens over het niet dwingen. Ik ga er liever rechts langs ga dan dat ik continue door anderen rechts wordt ingehaald.

[ Voor 17% gewijzigd door TrailBlazer op 03-05-2006 11:51 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TrailBlazer schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:49:
[...]

[...]

dus ja ik wacht best wel even en als de auto voor me netjes de max snelheid rijdt blijf ik er lekker rechts achter.
"Er langs gaan" (uit je quote) is inhalen, dat is dus niet erachter blijven ;)

Zolang je erachter blijft is er inderdaad niks aan de hand, zodra je d'r langs gaat ben je gewoon in overtreding.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 03-05-2006 11:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:04:

Helaas is het in veel gevallen geen kwestie van durven maar gewoon doen (zonder te kijken!!). :X
Kan iemand mij vertellen waarom dát gedrag wel gewoon getolereerd wordt? Van mij mogen ze de rij-examens dusdanig streng maken dat alleen de mensen die enigszins aanleg hebben tot verkeersinzicht nog een kans tot slagen hebben. Lijkt me een goede start.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik bedoel dus iemand rijdt 100 waar die 120 mag op de linker baan. Zie ook mijn edit dat het me dan gevaarlijker lijkt om een sliert linksrijders te creeeren

• Janoz
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zolang je iemand makkelijk rechts in kunt halen had diegene ook makkelijk zelf rechts kunnen rijden.

Ik hekel ook die lui die vlak achter een vrachtwagen gaan rijden en hem er vervolgens voor gooien. Dat doe je toch ook niet op een oprit? Ikzelf laat altijd een wat groter gat vallen zodat ik kan accelereren en op die manier netjes op de linker baan in kan voegen. Als ik zelf links rijd hou ik meestal ook iets in zodat iemand die zichzelf in een fuik achter een vrachtwagen heeft weten te rijden makkelijk in kan voegen. Bij dit laatste merk ik echter dat veel mensen dat niet gewend zijn. Ze gaan er vanuit dat alle medeweggebruikers ze klem gaan rijden :D.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• StevenK
Janoz schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:17:
Zolang je iemand makkelijk rechts in kunt halen had diegene ook makkelijk zelf rechts kunnen rijden.

Ik hekel ook die lui die vlak achter een vrachtwagen gaan rijden en hem er vervolgens voor gooien. Dat doe je toch ook niet op een oprit? Ikzelf laat altijd een wat groter gat vallen zodat ik kan accelereren en op die manier netjes op de linker baan in kan voegen. Als ik zelf links rijd hou ik meestal ook iets in zodat iemand die zichzelf in een fuik achter een vrachtwagen heeft weten te rijden makkelijk in kan voegen. Bij dit laatste merk ik echter dat veel mensen dat niet gewend zijn. Ze gaan er vanuit dat alle medeweggebruikers ze klem gaan rijden :D.
Aan de andere kant zijn er genoeg sukkels die inhalen en dan wanneer ze naast iemand zitten van het gas af gaan; gebeurt me met m'n T5 veel vaker dan met m'n golf.

(En als dan blijkt dat die T5 sneller van 120 - 160 gaat dan de gemiddelde leasebak worden ze vaak ook nog boos)

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:38

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Iedereen heeft zijn / haar irritaties. Feit blijft dat als iedereen zich aan de regels zou houden, deze irritaties ook verdwijnen.

Over bumperklevers, als ik rechts kan rijden, ga ik rechts rijden. Ik rij ook nooit langzaam (altijd rond de 125-130 op de teller op een normale snelweg indien mogelijk). Zo'n opgefokt zakenmannetje die mij dwingt om harder te rijden dan noodzakelijk negeer ik over het algemeen. Laat hun maar lekker kleven en zichzelf opfokken, ik weet dat ik tenminste niet overspannen raak.

Wat mij wel irriteert zijn mensen die de regels niet naleven. Vooral ritsen is moeilijk. Gisteren zat ik rond 17:00 op de A2 van Utrecht naar Den Bosch waar je dus bij Zaltbommel van 3 stroken naar 2 gaat (incl ritsen).
Waarom rijden mensen door NA het bord "Ritsen vanaf hier?". Juist door die mensen ontstaat daar een file (omdat de middelste strook hun er uiteraard niet tussen laat en die mensen dus hun auto er wel tussen duwen).
Daarnaast zag ik gisteren wel het toppunt. Ná het bord "Ritsen vanaf hier" zag ik nog iemand naar de 3e baan schieten om 10 auto's in te halen en vervolgens op het einde van de baan er nog proberen tussen te komen. WTF?

Maargoed, het is simpel. Als iedereen zich nou eens gewoon aan de regels houdt en zich niet zo loopt te op te fokken over de medemens zou het een stuk leuker zijn op de weg.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

WHiZZi schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:31:
Iedereen heeft zijn / haar irritaties. Feit blijft dat als iedereen zich aan de regels zou houden, deze irritaties ook verdwijnen.
[..]
Zo'n opgefokt zakenmannetje die mij dwingt om harder te rijden dan noodzakelijk negeer ik over het algemeen. Laat hun maar lekker kleven en zichzelf opfokken, ik weet dat ik tenminste niet overspannen raak.
[..]
Wat mij wel irriteert zijn mensen die de regels niet naleven. Vooral ritsen is moeilijk.
ik ben het in grote lijnen met je eens. Maar...

1) regels zijn er om aan te houden maar ze zijn niet heilig, zeker niet in zoiets divers en dynamisch als het dagelijks verkeer. een beetje soepel interpreteren met een beetje eigen inzicht maken het net een stukje draaglijker ;) imho!
2) hoeveel zin heeft het eigenlijk om andere mensen op te naaien? Goed dat je jezelf niet opnaait, maar waarom dan anderen wel op zitten fokken?

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

wildhagen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 11:32:
Deed diegene in de 1e plaats al niet door onnodig links te rijden ;)

leeg

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

4x2 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:52:
[...]

Deed diegene in de 1e plaats al niet door onnodig links te rijden ;)
Is al eerder beantwoord. Ja, die deed al iets fout. Heb jij dan het recht om ook iets fout te doen? Antwoord: nee, natuurlijk niet.

Als Pietje in de sloot springt, spring jij d'r dan achteraan, 'want hij deed toch al iets fout'?

Virussen? Scan ze hier!

• 4x2
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Maar om dan te zeggen dat ie hypocriet is ?
Neuh, denk dat ie dan gewoon de beste oplossing voor de situatie pakt.
Iemand geeft geen zak om anderen en blijft links rijden (zo van: jij mag toch niet harder, dus je hebt lekker pech), naja, ga je dr rechts voorbij, iedereen blij.
Linksrijder kan links blijven, rechtsinhaler kan weer normaal doorrijden en vreet zich niet op :P

Zoiets zie ik het ook, al haal ik (zeker met de motor, gaat nu eenmaal veel makkelijker) wel vrij snel rechts in als iemand niet op wil zouten.
Al moet ik eerlijk toegeven dat mensen voor mn motor nog vrij geregeld aan de kant gaan.
Hebben volgens mij zoiets van: dat is een motor, rijd toch veel te hard, laat ik maar aan de kant gaan.
Ook al rijd je gewoon 120...

Bumperklevers kan ik me trouwens niet druk om maken, vind het wel een leuk tijdverdrijf, lekker aan de snelheid houden en afhankelijk van de bui in volle vaart door bochten/rotondes, of juist extreem rustig.
Kleef zelf ook zelden, hoogstens dat ik ergens even naartoe rijd en me dan meteen weer af laat zakken in de hoop dat ze de hint snappen.

leeg

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wildhagen schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Is al eerder beantwoord. Ja, die deed al iets fout. Heb jij dan het recht om ook iets fout te doen? Antwoord: nee, natuurlijk niet.
wat ik ook doe ik ben sowieso fout blijf ik erachter hangen ben ik dus ook onnodig links aan het rijden kortom ik moet er rechtsachter blijven rijden.
Met als gevolg dat, als iedereen zich hier aan houdt, je een rij krijgt van 5 auto's naast elkaar die allemaal 100 rijden waar je 120 mag. Ik heb het nu dus over een ideale wereld waar iedereen zich aan de regels houdt en alles met de mantel der liefde bedekt.
4x2 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:59:
Maar om dan te zeggen dat ie hypocriet is ?
Neuh, denk dat ie dan gewoon de beste oplossing voor de situatie pakt.
Iemand geeft geen zak om anderen en blijft links rijden (zo van: jij mag toch niet harder, dus je hebt lekker pech), naja, ga je dr rechts voorbij, iedereen blij.
Ik ga e renkel langs als de ander duidelijk onder de max snelheid rijdt. Ik ga er nooit rechts voorbij als degene die links rijdt al 120 rijdt dan ga ik er gewoon lekker rechts achter.

[ Voor 31% gewijzigd door TrailBlazer op 03-05-2006 13:02 ]

• pagani
  • Niet online
Je kunt het goedpraten als je wil, maar ook al rijden mensen links dan hoef je ze nog niet in dodelijk gevaar te brengen door te gaan kleven imho.

En mensen die zeggen van "ik ben een goede rijder, ik rij rear wheel drive, ik kan super remmen en sta toch op tijd stil als ze voor me gaan remmen" mogen zich van mij om een boom vouwen. Nee, een lantaarnpaal, anders is het zielig voor de boom.

Ongeveer hetzelfde slag mensen die als ze aangehouden worden na een 160+ akkefietje zeggen van "ja, maar ik heb een dikke pimpbak die het makkelijk aankan"

[ Voor 68% gewijzigd door pagani op 03-05-2006 13:28 ]

Pagina: 1 2 Laatste