Toon posts:

E3 2006

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 912 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:51:
[...]

En wat kondigt nintendo aan: Zelda, Mario (tennis, paper en galaxy), Donkey Kong.
Dat zeg ik ook in mijn reply erna, nintendo kondigt ook dezelfde games aan, maar wel speelbaar op een hele andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:00:
[...]

Dat zeg ik ook in mijn reply erna, nintendo kondigt ook dezelfde games aan, maar wel speelbaar op een hele andere manier.
Die hele andere manier is gewoon de manier die de sidewinder freestyle 10 jaar geleden ook had. Maar wel leuk uitgewerkt, dat geef ik toe.

De Wii controller is géén 3d-positionele controller zoals eerder werd beweerd, gewoon dezelfde gyroscooptechniek als alle voorgangers én de ps3.

Op zich is de scherm-richt/wijs-functie wel weer erg leuk, maar schieten met het ding lijkt me wat minder. Maar misschien kun je er net als een DS mee tekenen (waarschijnlijk in de Bob Ross schildergame), zou wel grappig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Die hele andere manier is gewoon de manier die de sidewinder freestyle 10 jaar geleden ook had. Maar wel leuk uitgewerkt, dat geef ik toe.

De Wii controller is géén 3d-positionele controller zoals eerder werd beweerd, gewoon dezelfde gyroscooptechniek als alle voorgangers én de ps3.

Op zich is de scherm-richt/wijs-functie wel weer erg leuk, maar schieten met het ding lijkt me wat minder. Maar misschien kun je er net als een DS mee tekenen (waarschijnlijk in de Bob Ross schildergame), zou wel grappig zijn.
Waaruit maak je dat dan weer op? Als je naar de persconferentie kijkt dan zie je dat het wel degelijk een 3d controller is, kijk bv maar naar iets "simpels" als het spannen van je boog. Dat lukt je niet met de PS3 controller op die wijze en dus ook niet met de sidewinder. Verder zie je ook dat er een horizontale staafantenne voor je tv gezet moet worden, die gebruikt wordt voor de 3d positionering. Die zit er niet omdat ze niet in staat waren om een antenne in de Wii zelf in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:41

Smoonshine

Feyenoord!!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Je spreekt jezelf ook behoorlijk tegen. Voor zover ik weet heb je voor die pointer en dat tekenen juist een 3d controller nodig. Lijkt me niet dat je zo'n praktische pointer alleen met een gyroscoop. Die merkt dat je de controller naar achteren houdt en begint dan naar boven toe te verplaatsen. De Nintendo controller laat precies zien waar je naar wijst.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Smoonshine schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:13:
[...]

Je spreekt jezelf ook behoorlijk tegen. Voor zover ik weet heb je voor die pointer en dat tekenen juist een 3d controller nodig. Lijkt me niet dat je zo'n praktische pointer alleen met een gyroscoop. Die merkt dat je de controller naar achteren houdt en begint dan naar boven toe te verplaatsen. De Nintendo controller laat precies zien waar je naar wijst.
Dat is gewoon door middel van de "scanner" aan de voorkant, in good old nes-gun stijl maar dan geavanceerder :> Lees gewoon eens goed de wii site door zou ik zeggen.

Oscar, lees voor mijn reaktie op jou het wii forum :)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:14:
[...]

Dat is gewoon door middel van de "scanner" aan de voorkant, in good old nes-gun stijl maar dan geavanceerder :> Lees gewoon eens goed de wii site door zou ik zeggen.

Oscar, lees voor mijn reaktie op jou het wii forum :)
Het zou ook wel lichtelijk vreemd zijn dat er een 3D-positie kon worden bepaald door sensors die allemaal aan dezelfde kant van de controller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:16:
[...]

Het zou ook wel lichtelijk vreemd zijn dat er een 3D-positie kon worden bepaald door sensors die allemaal aan dezelfde kant van de controller staan.
Je hebt blijkbaar geen idee hoe een gyroscoop werkt. Die meet zijn x, y en z as relatief aan de positie van zijn omhulsel. Hoeft niet aan een bepaalde kant te zitten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 20:12

frogger3d

Morbo demands more comments!

Positionele metingen kan je ook benaderen door de waarden van een versnellingsmeter te integreren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:18:
[...]

Je hebt blijkbaar geen idee hoe een gyroscoop werkt. Die meet zijn x, y en z as relatief aan de positie van zijn omhulsel. Hoeft niet aan een bepaalde kant te zitten ofzo.
Ik bedoelde dus zonder gyroscoop, met die sensors bedoelde ik dat balkje dat je bij je TV moet zetten. B)

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
frogger3d schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:20:
Positionele metingen kan je ook benaderen door de waarden van een versnellingsmeter te integreren..
Yup. Maar dat kan dus met de ps3 controller ook. Nu heeft de wii wat meer voorbereiding wat dat betreft (vergeet niet dat die controller nog helemaal niet zo lang in ontwikkeleing/bekend is bij 3rd parties) dus heeft nintendo wel een voorsprong.

Het gehele concept is dus echter níet nieuw.
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:21:
[...]

Ik bedoelde dus zonder gyroscoop.
De wii is mét gyroscoop, net als de ps3. Dat balkje lijkt mij meer ofwel de wii bluetooth antenne óf een infrarood ontvanger (de zender zit voorop, dus als je je "boog spant" kan de wii het niet meer zien)

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:22:
De wii is mét gyroscoop, net als de ps3.
Weet ik ja, ik bedoelde dus dat het vreemd zou zijn dat de Wii een complete 3D positie zou kunnen bepalen alleen dmv dat sensorbalkje en zonder gyro. Dat er een paar gyro's inzitten weet ik ondertussen ook wel. :+

En de PS3 controller is helemaal anders, die gyro werkt gewoon als een derde analoge stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Wie zegt dat sony pas laat was met die motion sensors? Misschien waren ze in het diepste geheim al een jaar bezig...

Ohja omhoog en opzij bewegen kan je niet met gyros meten en moet dus met een versnellingsmeter (weet iemand de correcte naam?).

Hadden ze het over 6 degrees of freedom? Dan heb je 3 draaiassen en 3 gewone assen (relatief positionele info dus).

[ Voor 53% gewijzigd door frogger3d op 10-05-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

frogger3d schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:25:
Wie zegt dat sony pas laat was met die motion sensors? Misschien waren ze in het diepste geheim al een jaar bezig...
In 2003 waren ze er al mee bezig. Preciese document kan ik zo snel niet vinden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:24:
[...]
En de PS3 controller is helemaal anders, die gyro werkt gewoon als een derde analoge stick.
Wat doet de wii controller dan :+ Met de juiste software aan de ps3 kant kun je ook prima dezelfde informatie afleiden, of in ieder geval een deel. Wat mijn punt is dat ik denk dat het grote publiek het verschil niet zal inzien, alleen de "tekenfunctie" en "wijsfunctie" zullen ze uniek vinden.

En ja, ps was in 2003 al bezig met een gyroscoop, maar in feite bestaat de techniek al meer dan 10 jaar. Zelfs de oer-atari heeft een motion sensor gehad.

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:26:
[...]

Wat doet de wii controller dan :+ Met de juiste software aan de ps3 kant kun je ook prima dezelfde informatie afleiden, of in ieder geval een deel. Wat mijn punt is dat ik denk dat het grote publiek het verschil niet zal inzien, alleen de "tekenfunctie" en "wijsfunctie" zullen ze uniek vinden.

En ja, ps was in 2003 al bezig met een gyroscoop, maar in feite bestaat de techniek al meer dan 10 jaar. Zelfs de oer-atari heeft een motion sensor gehad.
De PS3 controller kan uiteraard niet de positie t.o.v. je TV bepalen, dat scheelt echt een hoop.

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:28:
[...]

De PS3 controller kan uiteraard niet de positie t.o.v. je TV bepalen, dat scheelt echt een hoop.
Dat kan de wii ook alleen als je de boven/voorkant naar de tv richt.(wat dus bij boog spannen, tennissen e.d. niet werkt)

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:30:
[...]

Dat kan de wii ook alleen als je de boven/voorkant naar de tv richt.(wat dus bij boog spannen, tennissen e.d. niet werkt)
Bij boogspannen richt je wel op de TV lijkt me? En ik zie mezelf echt niet niet tennissen met de PS3 controller in één hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:32:
[...]

Bij boogspannen richt je wel op de TV lijkt me? En ik zie mezelf echt niet niet tennissen met de PS3 controller in één hand. ;)
Dat is waar, maar zoals ik al heb gezegd is technisch het verschil niet supergroot. Het is met de wii niet zo dat je in alle richtingen door de hele kamer kan rennen en de wii weet waar je bent zoals eerst gedacht werd.

Overigens lijkt het nu net of ik de Wii niet leuk/gaaf vind, dat is absoluut niet zo, alleen heb ik net als bij de ds weer zoiets van een klein beetje "overhyped", meer beloofd of gehyped dan uiteindelijk gekregen zeg maar.

Net als dat ik vind dat het gezeur over de ps3 prijs maar eens moet ophouden. Ga maar eens een stand-alone blu-ray speler kopen in november en check de prijs.

[ Voor 32% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Misschien een domme vraag, maar werkt die Wii-controller ook op een TFT?
* anandus heeft geen tv, zodoende :)

wat staat er vandaag voor conferentie op het program?
* anandus heeft de smaak te pakken :P

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 10-05-2006 10:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:44:
* anandus heeft geen tv, zodoende :)

wat staat er vandaag voor conferentie op het program?
* anandus heeft de smaak te pakken :P
Aangezien zeker 50% van de hd tv's lcd tv's zijn (tft) zal het vast gewoon werken.

Volgens mij zijn de grote conferenties voorbij, of er moet nog een Phantom conferentie komen :+

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Konami heeft nog een eigen conferentie gehad, waar ze een langere versie van de MGS4 trailer lieten zien. Echter is van deze conferentie, alsmede de extended MGS4 trailer, (nog) geen beeldmateriaal te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

anandus schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 10:44:
Als nintendo zo vriendelijk is om ons van vga connector te voorzien: ja

TV kaart is ook een oplossing, maar durf het eigenlijk niet echt aansluiten via tv-kaart. Vertraging gaat net iets te goed merkbaar zijn met dit soort controller :X

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Waar ik een beetje over in zit is dat alle nieuwe consoles een HD krijgen.. Dat geeft spelmakers de kans om buggy spellen te releasen en later te patchen (of buggy releasen en geen patches zoals EA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

frogger3d schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:15:
Waar ik een beetje over in zit is dat alle nieuwe consoles een HD krijgen.. Dat geeft spelmakers de kans om buggy spellen te releasen en later te patchen (of buggy releasen en geen patches zoals EA).
De Wii krijgt geen HD, alleen wel 512MB flashgeheugen. Lijkt me niet dat dat gebruikt gaat worden voor patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Waar ik een beetje over inzit, is het feit dat iedereen zo idioot gefixeerd is op de Wii ipv:

HALO F*CKING DRIE!!!OMGOMGOMGO!11!111!!11 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:24:
Waar ik een beetje over inzit, is het feit dat iedereen zo idioot gefixeerd is op de Wii ipv:

halo is been there, done that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Zelfde met MGS, maar dat nieuwe niet pre rendered filmpje ziet er anders wel perfect uit :) Jammer dat het spel me niet zo boeit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 22:37
Haijo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:24:

Is dat niet logisch dan :? Een totaal nieuwe console met een hoop nieuwe mogelijkheden is velen malen boeiender dan de zoveelste sequel op een vrij standaard FPS game...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Al heb ik nog steeds moeite te geloven dat het halo 3 filmpje ingame was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Ik heb Halo (ja, 1 ja) destijds een dagje ofzo gespeeld en vond het toen te rechtlijnig en voorspelbaar. Dat gevoel had ik bij het in de winkel spelen van deel 2 ook, dus ik denk dat deel 3 me ook niet echt zal gaan boeien.

Ok, het ziet er nice uit, het heeft multiplayer etc. Maar de gameplay zuigt imho.

[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

DeepSeven schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:24:
Al heb ik nog steeds moeite te geloven dat het halo 3 filmpje ingame was.
Als je et over het filmpje hebt dat ze aan het einde lieten zien... lijkt me vrij logisch dat dat een trailer is, een filmpje dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hier nog even wat nzb-files van de 3 persconferenties voor de Usenet liefhebbers:

Sony E3 persconferentie

Nintendo E3 persconferentie

Microsoft E3 persconferentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
deeltje schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:29:
[...]

Als je et over het filmpje hebt dat ze aan het einde lieten zien... lijkt me vrij logisch dat dat een trailer is, een filmpje dus...
Dat filmpje is dus realtime, dat staat op de Bungie site. (en nee, ik ben dus géén halo fanboy :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:29:

Ok, het ziet er nice uit, het heeft multiplayer etc. Maar de gameplay zuigt imho.
De Gameplay is briljant, daardoor is het zo'n succes.

Singleplayer is matig.

Multiplayer: Geniaal

Elke dag wordt het nog door 1 miljoen mensen gespeeld online. 1 Miljoen (!!).

Halo 2 staat nog steeds stijf op 1, als het om Xbox Live gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:
[...]

Singleplayer is matig.

Dan hebben 1 miljoen mensen van de 6 miljard dus een andere mening dan ik, want ik vind de besturing/snelheid gewoon kutminder prettig :) Bij CoD vind ik hem wel goed dus ligt het niet aan het feit dat het op een console is.

En om nou de release van het derde deel van een spel hoger qua nieuws te achten dan de release van twee nieuwe consoles en veel nieuwe features voor een derde is ietwat vreemd.

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
PWM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:34:
[...]

Singleplayer is matig.

Gameplay briljant :? Meningen verschillen nogal geloof ik. Ik vind Halo een typisch voorbeeld van het feit waarom een FPS niet goed gespeeld kan worden met een gewone analoge controller. Ik heb het spel al meerdere keren gespeeld (multiplayer), maar ik blijf de besturing ruk vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Off-topic:
Besturing van Halo is imo een van de betere op de console.

De Singleplay van Halo repetitief? Neen, driewerf neen, ik verveel me geen moment met dat spel itt Half-life, waarbij de vijanden boring as hell zijn. Dat is bij Halo wel wat anders, waarbij heftige explosies, muren van wapenvuur, en vijanden uit alle hoeken en gaten niet vreemd zijn.

Overigens is Halo ALLEEN te waarderen op de Xbox. Op de PC is hij veel te langzaam.

On-topic:
Er is ook een nieuw gameplay filmpje van Mass Effect beschikbaar. Ook wel erg benieuwd naar, Bioware is een zeer aangename developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:46:
[...]

Gameplay briljant :? Meningen verschillen nogal geloof ik. Ik vind Halo een typisch voorbeeld van het feit waarom een FPS niet goed gespeeld kan worden met een gewone analoge controller. Ik heb het spel al meerdere keren gespeeld (multiplayer), maar ik blijf de besturing ruk vinden...
Daarom zijn veel mensen ook zo blij met de nieuwe soort controller van de Wii ;)

Nu maar hopen dat er ook weer leuke vernieuwende spellen komen zoals Katamari Damacy, FPS ben ik echt op uitgekeken..

[ Voor 3% gewijzigd door frogger3d op 10-05-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Laatst online: 25-09 23:26
Dit is geen nette manier van discussieren.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Niet op ingaan, dat verpest het topic alleen maar
frogger3d schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:51:
[...]

Daarom zijn veel mensen ook zo blij met de nieuwe soort controller van de Wii ;)
* equationunequal included :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nooit FPS op een console vanwege de slechte besturing, maar ik moet zeggen dat de besturing van Red Steel bij de Wii presentatie er erg goed uitzag. Red Steel en de nieuwe Zelda waren voor mij de hoogtepunten van de Nintendo conference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Groever schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:01:
... waarom heeft iedereen het over de Wii... ik zie mezelf al met dat maffe ding zwaaien... doe mij maar de controller van de X360 <3 Wat mij betreft is dit alleen leuk voor verstokte nintendo-fans (hardnekkig stelletje hippies >:) ) of voor kleine kinderen, want..

Moeder: Hij is 7, dus op welke console is het minste geweld?
* Verkoper blaast stof van doos Wii af
Verkoper: Dat is ongetwijfeld deze, er zijn allemaal leuke mario spelletjes voor (Mario Soccer, Mario Golf, Mario Baseball, Mario Kart, Mario Paint, Paper Mario), en u kunt ook spellen met een bepaalde leeftijdsrating blokkeren, zodat de twee third-party titels die ervoor uitkomen ook niet eens draaien! :+
Moeder: ok, doe die maar dan
Verkoper: Dat wordt dan 30 euro....
IMHO mag je voor deze post een 24 uurs ban krijgen :> Gedraag je eens wat minder kiddy of ga buiten spelen.
edit:
Ik maak me zo geliefd bij alle fanboys :X

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Groever schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:01:
... waarom heeft iedereen het over de Wii... ik zie mezelf al met dat maffe ding zwaaien... doe mij maar de controller van de X360 <3 Wat mij betreft is dit alleen leuk voor verstokte nintendo-fans (hardnekkig stelletje hippies >:) ) of voor kleine kinderen, want..

Moeder: Hij is 7, dus op welke console is het minste geweld?
* Verkoper blaast stof van doos Wii af
Verkoper: Dat is ongetwijfeld deze, er zijn allemaal leuke mario spelletjes voor (Mario Soccer, Mario Golf, Mario Baseball, Mario Kart, Mario Paint, Paper Mario), en u kunt ook spellen met een bepaalde leeftijdsrating blokkeren, zodat de twee third-party titels die ervoor uitkomen ook niet eens draaien! :+
Moeder: ok, doe die maar dan
Verkoper: Dat wordt dan 30 euro....
Zeg dat over een jaartje nog maar eens, wanneer de Wii de markt heeft verpulvert. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Laatst online: 25-09 23:26
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:10:
[...]

Zeg dat over een jaartje nog maar eens, wanneer de Wii de markt heeft verpulvert. 8)
Welke markt? De markt voor nintendo-fanboys (waar er hier kennelijk nogal wat van zitten) of die voor nu nog non-gamers, of die voor de mensen die de gamecube hebben gekocht (dat was ook niet genoeg om de markt te verpulveren) xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 26-09 13:29

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Dat is dus waar Reggie op doelde, playing = believing. Ik zie mezelf WEL zwaaien met zo'n ding, maar toch ga ik pas een eindoordeel vellen wanneer ik daadwerkelijk met de controller in mijn handen heb gestaan.
Overigens heb ik niet zo veel zorgen dat de PS3, ondanks dat Sony zich niet aan zoveel beloftes heeft gehouden, hard gaat floppen. Zolang de top-exclusives (Gran Turismo, Metal Gear, Final Fantasy(vooral voor mij persoonlijk) etc.) WEL leveren wat ze altijd hebben gedaan, zullen de miljoenen fans de PS3 zeker binnenhalen. Het probleem is alleen dan hoe 'harcore fan' je van een of meerdere exclusives bent dat je de PS3 nu al voor 499/599 binnen gaat halen, en zo hardcore ben ik iig niet en ik vrees met mij nog wel meer... ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
^^0nMe schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:16:
Dat is dus waar Reggie op doelde, playing = believing. Ik zie mezelf WEL zwaaien met zo'n ding, maar toch ga ik pas een eindoordeel vellen wanneer ik daadwerkelijk met de controller in mijn handen heb gestaan.
Overigens heb ik niet zo veel zorgen dat de PS3, ondanks dat Sony zich niet aan zoveel beloftes heeft gehouden, hard gaat floppen. Zolang de top-exclusives (Gran Turismo, Metal Gear, Final Fantasy(vooral voor mij persoonlijk) etc.) WEL leveren wat ze altijd hebben gedaan, zullen de miljoenen fans de PS3 zeker binnenhalen. Het probleem is alleen dan hoe 'harcore fan' je van een of meerdere exclusives bent dat je de PS3 nu al voor 499/599 binnen gaat halen, en zo hardcore ben ik iig niet en ik vrees met mij nog wel meer... ;)
Mja, over het algemeen komen de pricedrops best snel. En in de eerste periode zijn er toch tekorten, die 2 miljoen units slijten ze zo aan de die-hards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFL Groever heeft wel gelijk, en wat zit je nou te zeuren over 24 uurs ban, gast.. wat dacht je van Vreiheid van Meningsuiting. Groever heeft een andere mening dan jij, houdt dat in dat je dan gelijk moet gaan flamen? Nee. Dus wie zou eigenlijk die 24uurs band moeten krijgen? Precies, jij! omg xD maar anyway, xbox 360 gaat die shit ownen >:]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:58

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Reageren op modbreaks kan via mail. Om toch even in te gaan op je reactie: zodra je mensen gaat uitmaken voor dingen, zoals fanboy, ben je niet meer bezig met een constructieve discussie.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 15:30 ]

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het voor Sony wel heel jammer is dat GTA geen exclusive meer is, of voor een bepaalde periode exclusive. Voor San Andreas heb ik nog weleens een PS2 gekocht, nu heb ik de keuze uit 2 consoles daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Overdreven streng gedroe? In de policy staat dat flamen en flamebait plaatsen niet gewenst is. Anders ga je maar op gamer.nl de lolbroek uithangen :O

@de rest, hap nou niet.

On-topic: iemand nog iets gehoord van de Phantom console? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.gameplanet.co.nz/images/mag/Features/Pictures/0002180,01.jpeg

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ik vind het niveau van de Wii -ondanks zijn revolutionaire controller- te "vrolijk" om serieus een aankoop te overwegen. Was er niet een of anders Times journalist die nog nooit gegamed had en die het meteen leuk vond? Dat zegt imho eigenlijk genoeg...

En voor de schoonheid van Oblivion heb ik wel een laadschermpje of twee voor over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Laatst online: 26-09 13:29

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:17:
[...]

Mja, over het algemeen komen de pricedrops best snel. En in de eerste periode zijn er toch tekorten, die 2 miljoen units slijten ze zo aan de die-hards.
Ik vraag het me af, volgens een interview met "Don Ken", vond ie de PS3 veel te goedkoop, wat overigens bij mij een hele vieze nasmaak achterliet (gamers zijn de PS3 eigenlijk niet waardig en moeten gewoon dokken, zo komt het bij mij iig over). Dus daar hoef je voorlopig niet op te wachten, en verder zou ik als je toch al bezig bent om een Blue Ray speler binnen te halen, ivm de extra aansluitingen de 599 versie willen halen, maar die zie ik niet zo gauw naar mijn richtprijs van 399 dalen. ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:39:
Was er niet een of anders Times journalist die nog nooit gegamed had en die het meteen leuk vond?
Dat is imho juist een sterk punt en ook het hele marketing doel van de controller. En de resident evil serie zijn ook van die heerlijk vrolijke games :)
^^0nMe schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:40:
[...]

Ik vraag het me af, volgens een interview met "Don Ken", vond ie de PS3 veel te goedkoop, wat overigens bij mij een hele vieze nasmaak achterliet (gamers zijn de PS3 eigenlijk niet waardig en moeten gewoon dokken, zo komt het bij mij iig over). Dus daar hoef je voorlopig niet op te wachten, en verder zou ik als je toch al bezig bent om een Blue Ray speler binnen te halen, ivm de extra aansluitingen de 599 versie willen halen, maar die zie ik niet zo gauw naar mijn richtprijs van 399 dalen. ;)
Ik ging toch al voor de 599 versie :)

[ Voor 62% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:27

TheVMaster

Moderator WOS
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:30:
Hier nog even wat nzb-files van de 3 persconferenties voor de Usenet liefhebbers:

Sony E3 persconferentie

Nintendo E3 persconferentie

Microsoft E3 persconferentie
Thnx..'k zal ze eens ff downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:40:
[...]

Dat is imho juist een sterk punt en ook het hele marketing doel van de controller. En de resident evil serie zijn ook van die heerlijk vrolijke games :)
Ik vind mezelf toch wel een enigszins serieuze gamer die graag wat diepgang heeft in zijn game. Goed, ik hoef geen Myst, en als ze een zwaardvechtsimulatiegame uitbrengen sta ik vooraan in de rij, maar voor de rest laat ik hem links liggen.

En Resident Evil is idd een uitzondering, maar dat is nog geen reden om de Wii/Gamecube volwassen te noemen. Het wordt iig teniet gedaan door Mario/Zelda en ander "vrolijk" vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:29:
Overdreven streng gedroe? In de policy staat dat flamen en flamebait plaatsen niet gewenst is. Anders ga je maar op gamer.nl de lolbroek uithangen :O

@de rest, hap nou niet.

On-topic: iemand nog iets gehoord van de Phantom console? :+
[afbeelding]
Vaporware. Dat doet helemaal niets meer volgens mij.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:45:
[...]

Vaporware. Dat doet helemaal niets meer volgens mij.
Ik had dat idee al toen het ding werd aangekondigd eigenlijk ;) Wat een prutsers.

De beste presentatie? Hrm, ik denk dat de Wii aardig scoorde omdat alles werkte, maar de graphics vielen zelfs de die-hard-fans wat tegen. Bij de ps3 hadden ze een niet-noob de controller moeten laten bedienen want zo kwam ieniet goed uit de verf. Bij de x-box waren mooie graphics te zien, vooral halo, maar op andere vlakken niets vernieuwends of indrukwekkend, behalve de hd dvd add-on die natuurlijk noodzakelijk is.

Eigenlijk waren ze allemaal niet super, maar omdat de x-box presentatie precies deed wat beloofd was noem ik hem maar de winnaar.

[ Voor 57% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Groever schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:12:
[...]

Welke markt? De markt voor nintendo-fanboys (waar er hier kennelijk nogal wat van zitten) of die voor nu nog non-gamers, of die voor de mensen die de gamecube hebben gekocht (dat was ook niet genoeg om de markt te verpulveren) xD
Hier spreekt een verstokte 360 gamer :) :

De Wii, gaat een groter succes worden, dan iemand van te voren aan had durven geven.

De Wii is eindelijk echt is revolutionairs (had die naam toch gehouden |:( ). Dit is iets waar iemand die liefde heeft voor games op zat te wachten.

Ik ben 27, en kan niet wachten op de Wii. Bedenk je eens hoeveel lol je kan hebben met 4 vrienden en 2 kratten bier. Alles aan de kant, en meppen.

De markt was klaar voor zoiets, en Nintendo is degene die het ons gaat brengen.

Gaat de Nintendo de markt ownen (populair taalgebruik :) )? Nee. En weet je waarom?

Mensen die nu een Nintendo hebben, gaan zeker de Wii halen. Mensen die nooit een console hebben gehad, gaan ook zeker naar de Wii kijken. Maar ook mensen die meer hardcore zijn en al een console hebben, gaan hem halen.

De Wii gaat in veel huishoudens komen, waar al een Next-Gen console staat, hetzij de 360, hetzij de PS3. De Wii wil je hebben, om zijn eenvoud, om zijn controller, om de fun.

Ga je voor de pure Graphics en de actie, dan start je de 360/PS3, ga je voor de fun, en even relaxed een snel spelletje doen, start je de Wii.

Ik durf te wedden dat de helft van alle verkochte Wii's, ergens naast een 360 of een PS3 komt te staan. De Wii vult die namelijk aan, maakt ze niet overbodig.

De Wii gaat een blockbuster worden, maar gaat de sales van de 360/PS3 niet in de weg zitten, daarvoor is het te verschillend.

Mijn Wii plekje is ingeruimd, naast mijn 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:46:
Eigenlijk waren ze allemaal niet super, maar omdat de x-box presentatie precies deed wat beloofd was noem ik hem maar de winnaar.
Ik moet zeggen dat ik ook erg onder de indruk was van de MS presentatie. Hij zat erg goed in elkaar, integenstellig tot de saaie presentatie van Sony die totaal niet indrukwekkend was. Toch trekt de 360 mij niet, omdat alle goede games ook op een PC gespeeld kunnen worden en de PC met name bij FPS'en het voordeel heeft van een betere besturing (muis). Ik besteed liever mijn zuurverdiende euro's aan een goede pc waar ik ook lekker op kan Max'en en Photoshoppen, dan aan een erg dure console die weinig meerwaarde heeft...

[ Voor 13% gewijzigd door equationunequal op 10-05-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Wat wel een sterk punt van de 360 is is de exclusiviteit voor downloadable content bij een aantal games. De marketplace is gewoon een goede feature. Hopen dat nintendo en sony er ook zoiets moois uitpersen.

Voor degenen die het willen weten: ik ben 25, student game and media technology (studie die zich richt op alle 2d en 3d aspecten, meer technische kant)

Ik zit momenteel thuis een project af te ronden en vul m'n vrij minuutjes met GoT omdat gamen me meer dan een paar minuutjes kost. Verder heb ik een vriendin en woon samen, een flinke vriendinnengroep en ga minimaal 3 keer per week uit. Kom dagelijks buiten en heb een prima sociaal leven.

[ Voor 53% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Ik verwacht veel van de virtual console :). Ik hoop toch wel dat alle klassiekers voor een beetje redelijke prijzen eenvoudig te downloaden en spelen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ik zit met FPS's op een tweesprong. Ja, het gaat beter met een muis, maar het is meer een Point & Click systeem. Een controller op de console vereist nou eenmaal meer van jezelf, nl. duimcontrolen, en op tijd kunnen "remmen" zodat je goed kunt mikken. Daarbij vind ik bewegend schieten WEL een stuk makkelijker op de console.

Zowiezo is Halo op de console 100 keer beter dan op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Haijo schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:00:
Ik zit met FPS's op een tweesprong. Ja, het gaat beter met een muis, maar het is meer een Point & Click systeem. Een controller op de console vereist nou eenmaal meer van jezelf, nl. duimcontrolen, en op tijd kunnen "remmen" zodat je goed kunt mikken. Daarbij vind ik bewegend schieten WEL een stuk makkelijker op de console.

Zowiezo is Halo op de console 100 keer beter dan op de PC.
Ik denk dat de Wii controller door de wijsfunctie wel lekker is voor een fps, maar dan vallen me de graphics denk ik toch te erg tegen. CoD vind ik overigens met een controller prima te doen, alleen supersnelle schietgames vind ik met de muis prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

@PWM: Als de Wii heel goed verkoopt zit hij de PS3/X360 wel degelijk in de weg, de meeste mensen hebben niet meerdere consoles van dezelfde generatie in huis. Dat zijn meestal alleen de hardcore gamers, en dat is maar een klein deel van alle potentiele consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat de Wii controller door de wijsfunctie wel lekker is voor een fps, maar dan vallen me de graphics denk ik toch te erg tegen. CoD vind ik overigens met een controller prima te doen, alleen supersnelle schietgames vind ik met de muis prettiger.
Over dat laatste: Het gaat mij eigenlijk ook te snel, moet ik bekennen :p

De Wii zou wel leuke gameplay op kunnen leveren, misschien een snipergame met een volledig nagebouwde PSG1 sniperrifle? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:01:
de meeste mensen hebben niet meerdere consoles van dezelfde generatie in huis.
Ik denk dat dit met de Wii wel eens zou kunnen veranderen, mensen kopen een ps3 of x360 en wennen dan aan die prijs. De stap om er een Wii bij te nemen is dan snel gemaakt (meer impulsief dan gepland misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:03:
[...]

Ik denk dat dit met de Wii wel eens zou kunnen veranderen, mensen kopen een ps3 of x360 en wennen dan aan die prijs. De stap om er een Wii bij te nemen is dan snel gemaakt (meer impulsief dan gepland misschien)
Als het goed is koop iedereen gelijk een Wii, wat die andere 2 straalkachels overbodig maakt. ;)

* SD5k gaat eerst voor een Wii, half jaartje later pas een PS3.

[ Voor 3% gewijzigd door SD5k op 10-05-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Maar andersom misschien niet.
Wanneer je een Wii hebt is er wellicht minder reden om een tweede console erbij te nemen zeker als deze nog veel duurder is dan de Wii zelf. (psychologisch)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:05:
[...]

Als het goed is koop iedereen gelijk een Wii, wat die andere 2 straalkachels overbodig maakt. ;)

[sub]* pagani gaat eerst voor een Wii, half jaartje later een PS3[/sub]
Dat is voor je portemonnee waarschijnlijk wel beter ;)
Justice schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:05:
Maar andersom misschien niet.
Wanneer je een Wii hebt is er wellicht minder reden om een tweede console erbij te nemen zeker als deze nog veel duurder is dan de Wii zelf. (psychologisch)
Agreed, het is allemaal gewoon afwachten hoe het gaat lopen.

[ Voor 35% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

PWM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:50:
[...]

Hier spreekt een verstokte 360 gamer :) :

De Wii, gaat een groter succes worden, dan iemand van te voren aan had durven geven.

De Wii is eindelijk echt is revolutionairs (had die naam toch gehouden |:( ). Dit is iets waar iemand die liefde heeft voor games op zat te wachten.

Ik ben 27, en kan niet wachten op de Wii. Bedenk je eens hoeveel lol je kan hebben met 4 vrienden en 2 kratten bier. Alles aan de kant, en meppen.

De markt was klaar voor zoiets, en Nintendo is degene die het ons gaat brengen.

Gaat de Nintendo de markt ownen (populair taalgebruik :) )? Nee. En weet je waarom?

Mensen die nu een Nintendo hebben, gaan zeker de Wii halen. Mensen die nooit een console hebben gehad, gaan ook zeker naar de Wii kijken. Maar ook mensen die meer hardcore zijn en al een console hebben, gaan hem halen.

De Wii gaat in veel huishoudens komen, waar al een Next-Gen console staat, hetzij de 360, hetzij de PS3. De Wii wil je hebben, om zijn eenvoud, om zijn controller, om de fun.

Ga je voor de pure Graphics en de actie, dan start je de 360/PS3, ga je voor de fun, en even relaxed een snel spelletje doen, start je de Wii.

Ik durf te wedden dat de helft van alle verkochte Wii's, ergens naast een 360 of een PS3 komt te staan. De Wii vult die namelijk aan, maakt ze niet overbodig.

De Wii gaat een blockbuster worden, maar gaat de sales van de 360/PS3 niet in de weg zitten, daarvoor is het te verschillend.

Mijn Wii plekje is ingeruimd, naast mijn 360.
Exactomento (:P). Daar ben ik het helemaal mee eens als ook 360-gamer. Het lijkt me gewoon übervet om van die fun games met vrienden te doen, vooral als hij voor een zacht prijsje in de winkel ligt. Misschien dat ik toch nog een Nintendo console ga halen in me leven _/-\o_

En over die 27 games van Nintendo op de E3 klinkt leuk, maar ik denk dat ze die sport games ook per stuk tellen, hier staan er maar 8 dus er kunnen nooit nog 19 echt andere games zijn (natuurlijk nog steeds top).

Anyway, MS conference is binnen, tot over een uur :Y) .

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 10-05-2006 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:05:

* equationunequal gaat eerst voor een Wii, half jaartje later pas een PS3.
Ik ook, maar dan waarschijnlijk pas een jaar later ong. een PS3. Niet alleen vanwege de hoge kosten, maar ook omdat Sony nou niet erg bekend staat om de betrouwbaarheid van de eerste batch van een nieuwe console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hankey schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:13:
[...]

Ik ook, maar dan waarschijnlijk pas een jaar later ong. een PS3. Niet alleen vanwege de hoge kosten, maar ook omdat Sony nou niet erg bekend staat om de betrouwbaarheid van de eerste batch van een nieuwe console...
Hrm, mijn blauwe ps2 is pas een anderhalf jaar oud en toch was dat volgens mij de brakste serie die gemaakt is :P Verder overigens nóóit ps2 problemen gehad (ook geen cubeproblemen trouwens, al is m'n cube vaker gecrashed dan de ps2, welgeteld zo'n twee keer)

En och, je hebt garantie niet voor niets. Balen, true, maar dan maar een paar weken geen games :P

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 15:59
Ik was ook van plan een ps3 te kopen maar de hoge aanschafprijs en de lineup van de xbox360 doen mij bepalen dat ik vooral veel games voor de xbox ga kopen:

Mijn lijstje:
Unreal Tournament 2007
Strangehold
NBA Live 2k7 of NBA 2k7
Gears of War
Halo 3
GTA 4
Call of Duty 3
Huxley
Crackdown
Meadl of Honor Airborne
Saints Row
Rainbow Six : Vegas
Splinter Cell : Double Agent
Alan Wake
Pro Evo Socces 6

Man ik heb niet eens tijd om andere games of console te hebben, en dit gaat me ook alweer genoeg kosten! En alles full detail spelen, de controler ben ik inmiddels wel gewend. Laat die winter maar weer komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Het feit dat een hoop spellen of spelseries niet (meer) 100% exclusive zijn is imho een goede beweging, het bijv. alleen exclusive maken van extra content is minder erg dan dat je de game helemaal niet kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 15:57:
Wat wel een sterk punt van de 360 is is de exclusiviteit voor downloadable content bij een aantal games. De marketplace is gewoon een goede feature. Hopen dat nintendo en sony er ook zoiets moois uitpersen.
Voor de Wii wordt het toch mogelijk om oude (S)NES games te downloaden? Ik snap alleen niet waar je die troep laat nadat je het gekocht hebt als je er geen HD bij krijgt...

edit: ehh.. ik bedoelde troep in de algemene zin.. spellen zoals mario, smash tv, street fighter en zombies ate my neighbours zijn natuurlijk geweldig! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door frogger3d op 10-05-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

frogger3d schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:33:
Voor de Wii wordt het toch mogelijk om oude (S)NES games te downloaden? Ik snap alleen niet waar je die troep laat nadat je het gekocht hebt als je er geen HD bij krijgt...
Die "troep" sla je dus op de flashdrive op. (S)NES spellen zijn erg klein en zelfs N64 spellen zijn niet zo heel groot, dus op die 512mb kun je behoorlijk wat opslaan. Mocht het nog te weinig zijn dan kun je het geheugen uitbreiden met een SD kaartje, of met een opslagmedium dat je aansluit op de USB poort. Kortom niks om je druk om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

* Muthas is nu op de helft met de press conference, en komt nu al geld te kort... Forza, Fable 2, Gears of War, Spliner Cell, en die nieuwe arcade games en accesoires... Damn...

WTF is dit voor debiel dierentuin spel?

edit:
Pinata dus, lol weird

[ Voor 19% gewijzigd door Muthas op 10-05-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger3d

frogger3d

Muthas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:48:

edit:
Pinata dus, lol weird
dacht even dat je het over het spel WTF had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Muthas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:48:
* Muthas is nu op de helft met de press conference, en komt nu al geld te kort... Forza, Fable 2, Gears of War, Spliner Cell, en die nieuwe arcade games en accesoires... Damn...

edit:
Pinata dus, lol weird
Viva Pinata staat nu bovenaan mijn lijst.

Heb net de 720P trailer op mijn 360 bekeken: Damn :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

mobygo76 schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 16:25:
Ik was ook van plan een ps3 te kopen maar de hoge aanschafprijs en de lineup van de xbox360 doen mij bepalen dat ik vooral veel games voor de xbox ga kopen:

Mijn lijstje:
Unreal Tournament 2007
Strangehold
NBA Live 2k7 of NBA 2k7
Gears of War
Halo 3
GTA 4
Call of Duty 3
Huxley
Crackdown
Meadl of Honor Airborne
Saints Row
Rainbow Six : Vegas
Splinter Cell : Double Agent
Alan Wake
Pro Evo Socces 6

Man ik heb niet eens tijd om andere games of console te hebben, en dit gaat me ook alweer genoeg kosten! En alles full detail spelen, de controler ben ik inmiddels wel gewend. Laat die winter maar weer komen :P
Dit lijstje geeft wel weer waarom ik geen X360 ga kopen, daarvan zijn er misschien 2 games die me wel wat lijken en die zijn nog multiplatform ook. :)

Toch heb ik genoten van de Microsoft persconferentie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 15:59
-Sander schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:30:
[...]

Dit lijstje geeft wel weer waarom ik geen X360 ga kopen, daarvan zijn er misschien 2 games die me wel wat lijken en die zijn nog multiplatform ook. :)

Toch heb ik genoten van de Microsoft persconferentie hoor.
Dat is juist de reden waarom ik WEL een xbox heb gekocht. Op een pc komen de meeste games ook, maar het geluk dat je die kunt spelen met alle opties open is praktisch onwaarschijnlijk. En voor 400 euri, okay de games moet je kopen, maar dat hoor je bij een pc ook te doen :9 maar ik spaar geld uit om niet continu mijn pc te upgraden. En ik heb nu een prima pc hoor, maar die is meer voor alle andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

PWM schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:18:
[...]

Viva Pinata staat nu bovenaan mijn lijst.

Heb net de 720P trailer op mijn 360 bekeken: Damn :9 :9~
Mwah, lijkt me eigenlijk beetje vaag, soort van tamogotchi's (?) zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Muthas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:41:
[...]

Mwah, lijkt me eigenlijk beetje vaag, soort van tamogotchi's (?) zijn het.
Nee :)

Het zijn Pinata's

http://en.wikipedia.org/wiki/Pinata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik las hier een paar pagina's terug dat de Wii controller niet veel beter is als die van de PS3.

Nou zo te zien heeft Sony haar PR werk weer goed gedaan want wat een onzin. De PS3 moet je beschouwen als een MS sidewinder niets meer of minder.

Kijk nog eens naar de persco van Nintendo en hoe ze tennis spelen etc. Dat is toch hele andere koek. 3d etc etc.

Nee Sony heeft gewoon geprobeerd zo de wind uit de zeilen te halen van de Wii maar dit is eerder tegen ze gaan werken.

edit: o ja de controller van de Wii werkt met Bluetooth. Niks geen IR ofzo hoor even ter informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door schnumi op 10-05-2006 19:17 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

schnumi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:16:
Nee Sony heeft gewoon geprobeerd zo de wind uit de zeilen te halen van de Wii maar dit is eerder
Dat denk ik juist niet, (heb het al vaker gezegd) maar als zelfs hier veel mensen zijn die het verschil niet zien dan heeft Sony zijn werk heel erg goed gedaan en de wind wel degelijk bij Nintendo uit de zeilen genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

schnumi schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:16:
Ik las hier een paar pagina's terug dat de Wii controller niet veel beter is als die van de PS3.

Nou zo te zien heeft Sony haar PR werk weer goed gedaan want wat een onzin. De PS3 moet je beschouwen als een MS sidewinder niets meer of minder.

Kijk nog eens naar de persco van Nintendo en hoe ze tennis spelen etc. Dat is toch hele andere koek. 3d etc etc.

Nee Sony heeft gewoon geprobeerd zo de wind uit de zeilen te halen van de Wii maar dit is eerder tegen ze gaan werken.

edit: o ja de controller van de Wii werkt met Bluetooth. Niks geen IR ofzo hoor even ter informatie.
Wel IR en ook Bluetooth. Ik zou zeggen lees het Grote Wii Topic door. Kort samengevat, is het IR voor positionering als hij dat ding op je TV raakt, en daarnaast voor het puntje was wijst op je beeld. Bluetooth is voor de positionering als IR die balk niet raakt. Daarnaast is de gyro ook erg belangrijk.

edit:
Hoe kom je er trouwens bij dat ie geen IR gebruikt, wat is de zwarte op de bovenkant dan :?

[ Voor 6% gewijzigd door Muthas op 10-05-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Dat Viva Piñata is gewoon een soort Spore voor kinderen B) :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Muthas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:26:
[...]

Wel IR en ook Bluetooth. Ik zou zeggen lees het Grote Wii Topic door. Kort samengevat, is het IR voor positionering als hij dat ding op je TV raakt, en daarnaast voor het puntje was wijst op je beeld. Bluetooth is voor de positionering als IR die balk niet raakt. Daarnaast is de gyro ook erg belangrijk.

edit:
Hoe kom je er trouwens bij dat ie geen IR gebruikt, wat is de zwarte op de bovenkant dan :?
Het is inderdaad gewoon IR. Dat ding wat je op de TV zet straalt zowel IR uit als het IR ontvangt. Die signalen worden vervolgens gereflecteerd door de afstandbediening van de Wii. Op die manier weet het de positie t.o.v. van de zender. Headtracking werkt ook op deze manier.

Dan moet er ook nog 2 gyroscopen in de remote zelf zitten om de jaw en pitch en acceleratie te meten. En dat stukje is de wel hetzelfde als de PS3 controller of sidewinder controller.

Beide technologieen zijn echt niet nieuw, alleen de verpakking hoe Nintendo het presenteert wel natuurlijk.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:45:
Het is inderdaad gewoon IR. Dat ding wat je op de TV zet straalt zowel IR uit als het IR ontvangt. Die signalen worden vervolgens gereflecteerd door de afstandbediening van de Wii. Op die manier weet het de positie t.o.v. van de zender. Headtracking werkt ook op deze manier.
Als het met IR werkt, hoe kan een golfgame dan werken waarbij je de controller omlaag richt of het tennissen waarbij je bij de service omhoog richt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:49:
[...]

Als het met IR werkt, hoe kan een golfgame dan werken waarbij je de controller omlaag richt of het tennissen waarbij je bij de service omhoog richt :?
Dat is dus de jaw (kanteling) negatief of positief, hoog of omlaag. En dat werkt weer met een gyroscoop. Door ook de acceleratie bij te houden kan ook de snelheid waarmee naar beneden wordt gekanteld worden gemeten.

http://www.howstuffworks.com/gyroscope.htm

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Arx schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:55:
Dat is dus de jaw (kanteling) negatief of positief, hoog of omlaag. En dat werkt weer met een gyroscoop. Door ook de acceleratie bij te houden kan ook de snelheid waarmee naar beneden wordt gekanteld worden gemeten.

http://www.howstuffworks.com/gyroscope.htm
Heb net nog even het stuk in het Wii topci gelezen. IR is in beginsel niet nodig om de positie te bepalen, aangezien dat gebeurt mbv bluetooth en de sensorbars. Alleen is dit niet heel erg nauwkeurig. Dus bij het pointen op het scherm wordt er ook nog IR gebruikt op de manier die jij zegt om vervolgens exacter te kunnen bepalen waar er op wordt gemikt. De acceleratie zou dus niet bijgehouden hoeven worden, aangezien de bars daarvoor al gebruikt worden. :)

Hier kun je de uitleg in het Wii topic lezen:
Verwijderd in "Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61"

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-05-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Muthas schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:26:
[...]

edit:
Bluetooth voor positionering staat dus nergens, alleen dat bluetooth voor de draadloze verbinding wordt gebruikt.

Gulpen legt uit hoe een gyroscoop werkt (doe ik twee pagina's eerder ook), hoe het trianguleren van drie zenders werkt (mocht er bluetooth gebruikt worden), maar nergens staat wat er nu écht gebruikt wordt voor de positiebepaling.

Of de diepte en positiebepaling door bluetooth gebeurd of door infrarood wordt nérgens beschreven, alleen heeft iemand gemeld dat er mogelijk een interview was geweest waar het beschreven werd, maar die heb ik nog niet gezien.

Hoe dan ook, de ps3 heeft géén positiebepaling, alleen een gyroscoop, dus de Wii controller heeft meer opties.

[ Voor 34% gewijzigd door pagani op 10-05-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:02:
[...]

Heb net nog even het stuk in het Wii topci gelezen. IR is in beginsel niet nodig om de positie te bepalen, aangezien dat gebeurt mbv bluetooth en de sensorbars. Alleen is dit niet heel erg nauwkeurig. Dus bij het pointen op het scherm wordt er ook nog IR gebruikt op de manier die jij zegt om vervolgens exacter te kunnen bepalen waar er op wordt gemikt. De acceleratie zou dus niet bijgehouden hoeven worden, aangezien de bars daarvoor al gebruikt worden. :)

Hier kun je de uitleg in het Wii topic lezen:
Verwijderd in "Het Grote Gamecube en Wii Topic Deel 61"
Check. Nou dat verifieerd weer dingen. Die acceleratie meter krijg je er gratis bij een gyroscoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 06:32
Zijn de filmpjes van de E3 copyrighted :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Bhai schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:31:
Zijn de filmpjes van de E3 copyrighted :?
Eigen gemaakte filmpjes niet, filmpjes van bijv. gamespot wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn die shows niet door Gamespot zelf gefilmd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
iemand enig idee wat die 160 games die voor de zomervakantie uitkomen voor de xbox

[ Voor 10% gewijzigd door sjobiscity op 10-05-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 10:46
sjobiscity schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:49:
iemand enig idee wat die 160 games die voor de zomervakantie uitkomen voor de xbox
Die 160 games komen voor de feestdagen uit. Nog een half jaartje geduld.

Oja, het is het totaal aantal games dat dan beschikbaar zal zijn voor de Xbox 360, niet wat er nog gaat uitkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door ymmv op 11-05-2006 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Idd. Holiday Season begint in Amerika met Thanks Given en eindigt met Nieuwsjaarsdag. Niet dat ze vrij zijn, maar hebben dan eindelijk af en toe wat vrije dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 06:32
johnnyv.nl schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:34:
[...]

Eigen gemaakte filmpjes niet, filmpjes van bijv. gamespot wel.
En een video van de presentatie van Sony bijv. die ik van p2p heb gedownload? Er zit watermark van gamespot ofzo op. Lijkt mij dat die ergens op tv is gekomen, en dan mag iem. deze toch opnemen. Dan is ie toch niet copyrighted?

[ Voor 16% gewijzigd door Bhai op 11-05-2006 17:16 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Reacties over slecht of niet werkende streams of andere chatterige replies horen niet in dit topic thuis.