Toon posts:

Extra 256mb DDR geplaatst; ntfs.sys-fout

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik had al een geheugenmodule à 256mbRam (DDR) van Kingston, en wou er vandaag dus eentje extra plaatsen; óok 256mbRam (DDR) maar dan van TwinMOS.

Toen deze er keurig netjes in zat; gaf de comp aan dattie niet kon opstarten omdat 'ie het bestand ntfs.sys niet kon vinden. Heb al gepoogd dit te corrigeren c.q repareren door te starten vanaf windows, maar zonder resultaat.

Ook heb ik toen geprobeerd de computer op te starten met alléen het nieuwe geheugen erin, maar dat werkte ook niet. Het ligt dus duidelijk aan de nieuwe module, daar hij wél gewoon opstart met de oude Kingston module.

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen.. :-)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je ook al gekeken als je moederbord het geheugen ondersteund? Bepaalde moederborden ondersteunen sommige soorten / merken geheugen niet ;)

Wauw, een sig!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Als je de beschikking hebt over een andere PC met DDR-SDRAM sloten dan kun je de module daar eens in testen. Zodoende kun je testen of de DIMM gaar is of dat jouw moederbord/chipset niet goed met de DIMM overweg kan.

Zie ook PMG FAQ - Hoe kan ik het geheugen op fouten testen? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 01-05-2006 22:13 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Een logische stap is je geheugen testen met Memtest bijvoorbeeld. Daarnaast kan je timings losser zetten, omdat ze misschien te strak staan voor de nieuwe module. Afhankelijk van welk type ram je hebt, mogelijk meer voltage instellen mocht zoiets voorschreven zijn in de specificaties. :?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

het is corrupt geheugen, dat had ik met een 512mb SD.

Verwijderd

Topicstarter
mobo is compatible met TwinMOS; en het nieuwe module is, net als de Kingston, geschikt voor een PC2700, en zoals gezegd: DDR.

Dus tja.. wat nu?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Heb je al eens via Google gezocht? Als ik dat doe: http://www.google.nl/sear...O-8859-1&q=ntfs.sys&meta= dat lijkt het me dat er iets mis is met je HDD, das toch wel een beetje vreemd met jouw verhaal. Start je systeem wel gewoon op met alleen het oude reepje of dan ook niet meer?

Check dan eens de timings van je geheugen in je BIOS misschien staan die wel te strak voor dat nieuwe reepje...

Verwijderd

Topicstarter
Hij start heel goed op met t oude geheugen, daar ik dit nu vanaf de computer type.. :)
Ik zal zo ff in de bios snuffelen en natuurlijk euhmm.. raport uitbrengen. gheghe

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

_the_crow_ schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:17:
Een logische stap is je geheugen testen met Memtest bijvoorbeeld. Daarnaast kan je timings losser zetten, omdat ze misschien te strak staan voor de nieuwe module. Afhankelijk van welk type ram je hebt, mogelijk meer voltage instellen mocht zoiets voorschreven zijn in de specificaties. :?
Meestal worden de specificaties goed ingesteld. Automatisch dus. Niettemin is het verstandig om te kijken of alles goed staat. Misschien een verhoging 0,1V op de DIMM ook goed doet :)

Let wel op, Memtest kan ook fouten genereren met een 100% goede DIMM. Dit bv. door incompatibiliteit met de processor of chipset.
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:22:
het is corrupt geheugen, dat had ik met een 512mb SD.
Of het wel/geen corrupt geheugen is kan ik op dit moment niet zeggen wegens gebrek aan specificaties en troubleshooting. Voorbarige conclusie dus.
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:25:
mobo is compatible met TwinMOS; en het nieuwe module is, net als de Kingston, geschikt voor een PC2700, en zoals gezegd: DDR.
Dus tja.. wat nu?
Welk moederbord is geschikt met TwinMOS ?
Heeft elke TwinMOS module wel dezelfde chips ? (Zo niet, dan is TwinMOS geen TwinMOS. Kingston heeft ook chips met 'Kingston', 'Micron' en 'Hynix' chips. Allemaal onder de naam 'Kingston DDR-SDRAM <partnumber> ;) ')

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 01-05-2006 22:32 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Begin eerst maar eens met een cmos-reset en kijk dan verder.
Lijkt erop dat die 2 reepjes elkaar niet lusten.
Oude reepje in 1e slot doen

Verwijderd

Topicstarter
het zal een retedomme vraag zijn; maar hoe check & verander ik de timings in de bios? of wat zijn daar de termen *ongeveer* voor in de bios? wat moet k me bij timings voorstellen? :-)

• Thandor
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Kom op zeg... er is meermaals gevraagd naar specs van moederbord en exacte geheugenspecs, maar je blijft die vraag ontwijken - en komt met wedervragen die gewoon in de FAQ beantwoord staan.

We willen je wel helpen, maar als je ons niet helpt jou te helpen heeft dit geen zin :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.