Toon posts:

[XP] Verplicht aanmelden als administrator

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds kort (waarschijnlijk na een installatie van een bepaalde update van XP) moet ik mij verplicht aanmelden als administrator.
Dit is dus voordat het bureaublad en alles verschijnt, en ik wil hier graag vanaf.
Ik heb géén meerdere gebruikers op mijn pc, en ik heb maar 1 account.
Alleen ik kan nergens vinden hoe ik, na het opstarten van mijn pc, direct op het bureaublad terecht kom. Nou moet ik steeds op 'administrator' klikken (zonder wachtwoord).
Waar kan ik dit verhelpen? Ik heb alles geprobeerd bij Config.scherm -> Accounts, maar daar staat niets relevants.
Ik wil me dus niet eerst aanmelden, maar meteen door naar Windows.

Alvast bedankt!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb het idee dat je automatisch als eerste en enige gebruiker de administrator bent. Verder is wat meer informatie wel handig, wat heb je ingesteld staan bij "gebruikersaccounts" -> " de manier waarop gebruikers zich aan en af melden"?

Verder weet ik niet hoe je internetverbinding is ingesteld, maar een XP machine met een administrator account zonder wachtwoord is echt heel erg makkelijk te hacken. Zie ook HOWTO: Beveilig je (Windows) pc.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:36

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:22:
Hi,

Sinds kort (waarschijnlijk na een installatie van een bepaalde update van XP) moet ik mij verplicht aanmelden als administrator.
Dit is dus voordat het bureaublad en alles verschijnt, en ik wil hier graag vanaf.
Ik heb géén meerdere gebruikers op mijn pc, en ik heb maar 1 account.
Alleen ik kan nergens vinden hoe ik, na het opstarten van mijn pc, direct op het bureaublad terecht kom. Nou moet ik steeds op 'administrator' klikken (zonder wachtwoord).
Waar kan ik dit verhelpen? Ik heb alles geprobeerd bij Config.scherm -> Accounts, maar daar staat niets relevants.
Ik wil me dus niet eerst aanmelden, maar meteen door naar Windows.

Alvast bedankt!
Kijk even in je configuratie scherm bij de gebruikers. Waarschijnlijk heb je het .NET framework geinstalleerd en heb je nu een .NET user erbij. Als je die disabled, ben je van dit probleem af ;)

Zie ook de FAQ trouwens:
Ik krijg opeens het welkomscherm in XP terwijl ik dat uit had gezet? :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door momania op 01-05-2006 14:39 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

windows xp prof zonder login

kijk trouwens ook eens of er niet toevallig een "asp.net" account is aangemaakt. Dit account zorgt ervoor dat je pc niet doorstart en kan gewoon verwijderd worden.

edit: te laat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JohnD op 01-05-2006 14:39 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt allemaal; het is gelukt!! (via Regedit dus)
Ik had die FAQ niet gevonden, sorry daarvoor.
In ieder geval hartelijk bedankt voor de moeite!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit staat dus letterlijk in de FAQ :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.