• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 12:32
Hmm het woord Corrupte save game, is voor mij al reden om maar geen mods te installeren.
Das het laatste waar ik zin in heb :|

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

TonyTone schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 14:14:
Hmm het woord Corrupte save game, is voor mij al reden om maar geen mods te installeren.
Das het laatste waar ik zin in heb :|
Een corrupte save game krijgen lijkt me op zich sterk, aangezien het vaak vooral textures en dergelijke zijn die aangepast worden, en weinig spel-technische dingen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Domme vraag misschien, maar waar zit de ingang van de Crumbling Mine (net buiten Chorrol) eigenlijk? Er liggen nogal wat rotsblokken, maar ik zie nergens een ingang hoe lang ik ook zoek :?

🖥️ | 🚗

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26

Orac

Ik mis je papa.

MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:24:
Domme vraag misschien, maar waar zit de ingang van de Crumbling Mine (net buiten Chorrol) eigenlijk? Er liggen nogal wat rotsblokken, maar ik zie nergens een ingang hoe lang ik ook zoek :?
Net buiten Chorrel? Echt niet. Trek een lijn tussen Chorrel en Kvatch. Crumbling Mine zit op ongeveer op 1/3 vanuit Chorrel gezien.

• MadMarky
  • Niet online
Hebben we het over dezelfde mijn? Er wordt aangegeven dat Crumbling Mine tussen Chorrol en Weynon Priory ligt, dus net buiten de stadsmuren. Als ik daar heen loop staat er "You found Crumbling Mine" maar ik zie nergens een ingang.

🖥️ | 🚗

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 19:24:
Als je in de buurt bent en in de goede richting loopt, kan je het icoontje volgen. Om dan de preciese locatie van de ingang te vinden als je heel dichtbij bent druk je op F4 --> eerste tabblad voor de gedetailleerde kaart.

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:00:
Hebben we het over dezelfde mijn? Er wordt aangegeven dat Crumbling Mine tussen Chorrol en Weynon Priory ligt, dus net buiten de stadsmuren. Als ik daar heen loop staat er "You found Crumbling Mine" maar ik zie nergens een ingang.
Oops, je hebt gelijk. Ik ga nu even naar Chorrel. Even kijken waar het ook alweer was...

• MadMarky
  • Niet online
Och tuurlijk, daar staan de deur icoontjes op aangegeven 8)7
Iig bedankt, deur zat dus in een hoek tegen de stadsmuur aan.

🖥️ | 🚗

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

MadMarky schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:13:
Och tuurlijk, daar staan de deur icoontjes op aangegeven 8)7
Iig bedankt, deur zat dus in een hoek tegen de stadsmuur aan.
Yep, ik heb 'm ook net gevonden. Ik was er nog niet geweest.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-05 08:56

Clay

cookie erbij?

http://image.com.com/gamespot/images/2006/features/hardware/oblivionmip/NENMLODon.jpg
mooier is beter, maar ik heb nog nooit een meer gezien met zulk idioot helder water 8)7 'k had het op een gegeven moment zo transparant dat ik de oever niet meer zag als ik er naast stond :( da's echt niet realistisch meer.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Screenshots nemen zonder HDR kan alleen met FRAPS, toch?

Anoniem: 102844

Anoniem: 102844 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:50:
heb zojuist de Make It Pretty mod geinstalleerd maar nu is alles in het frans in het menu enzo :?

hoe verander ik het weer in engels? :)
iemand enig idee? O-)

Anoniem: 171422

Clay schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:37:
[afbeelding]
mooier is beter, maar ik heb nog nooit een meer gezien met zulk idioot helder water 8)7
Dat komt doordat de meeste echte meren zwaar vervuild zijn B) 8)7
Ik vind het sowieso nogal vreemd? Is er niet gewoon een language-setting veranderd ofzo? :?

EDIT:
Er is inderdaad een language verandert:
Ga naar oblivion.ini en verander daar:
code:
1
iLanguage=2

naar
code:
1
iLanguage=0

Et voila ;)

Nog een Edit:
En de volgende officiele plugin is bekendgemaakt (klik linkje in quote voor pics):
Mehrunes' Razor - DLC9

The lost Ayleid City Varsa Baalim has been unearthed by a rogue Telvanni arch-mage, in pursuit of a fearsome Daedric Artifact, Mehrunes Razor, which he believes will give him the power he needs to topple the Imperial reign - but what horrors lie in wait beneath the Valus mountains; and can you overcome them to claim Mehrunes Razor as your own?

* A fully-featured quest takes you deep into the fringes of the Niben.

* Earn the fearsome Mehrunes Razor, with the ability to kill foes instantly.

* 17 new magic items to discover!

* Conquer the largest dungeon in all Cyrodiil.

* Thwart a plot to overthrow Imperial rule in Tamriel.

* 12 new books, notes, and journals to help you unravel the mystery.

* Hidden treasures await!
Klinkt nog best aardig, eindelijk een fatsoenlijke officiele plugin :)

[Voor 64% gewijzigd door anandus op 31-05-2006 22:17]

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Leuk al die plug-ins, maar laat ze eerst even die patch final maken. :/
Dit zijn de plugins tot nu toe:
Mehrunes' Razor - DLC9
Thieves Den - DLC7
Wizard's Tower - DLC3
Orrery - DLC2
Horse Armor - DLC1
Wat zou er met DLC4, DLC5, DLC6 en DLC8 gebeurd zijn? :9

Maar ^^^ voxx heeft ook een puntje, al is een patch natuurlijk een stuk meer werk dan een plugintje ;)

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
voxx schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:18:
Leuk al die plug-ins, maar laat ze eerst even die patch final maken. :/
Een patch? Wat ben jij nog tegengekomen wat niet klopt of bugs oid?
Ik heb tot nu toe 1x een CTD gehad en 1x dat mn laatste paar savegames corrupt waren.
Voor een spel van deze omvang valt het me wbt de bugs reuze mee (zeker in vergelijking met vorige delen :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-05 08:56

Clay

cookie erbij?

hmz, in morrowind kon je van die laatste dwemer (en zoniet dan iig wel daar ergens) een lijst krijgen met een berg magic item namen, daar stond mehrunes razor ook bij, alleen was dat een ebony dagger, niet daedric.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Anoniem: 102844

Clay schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:37:
[afbeelding]
mooier is beter, maar ik heb nog nooit een meer gezien met zulk idioot helder water 8)7 'k had het op een gegeven moment zo transparant dat ik de oever niet meer zag als ik er naast stond :( da's echt niet realistisch meer.
wat moet ik veranderen in mn .ini om dat water zo te krijgen? :)

vind het wel mooi tbh :Y)

p.s vind die overduidelijke water rand langs de oever echt foei lelijk :r is dat niet iets voor op verzonnen? :?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 102844 op 01-06-2006 00:48]

@ legendary:
Volgens mij is het een mod, je hebt er diverse zoals "clearer waters" en "environmental water", dat soort dingen :)

Anoniem: 177957

Hallo,

Weet iemand misschien waar de Fisherman's rock is ?
Ben te snel geweest met beantwoorden van en vraag , en nu moet ik na deze rock alleen weet echt niet waar deze zich bevind :?

Anoniem: 128025

Anoniem: 177957 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 08:58:
Hallo,

Weet iemand misschien waar de Fisherman's rock is ?
Ben te snel geweest met beantwoorden van en vraag , en nu moet ik na deze rock alleen weet echt niet waar deze zich bevind :?
http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Fisherman%27s_Rock

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
misschien een noob vraag.. maar ik probeer te pickpocket 'en .. ik heb een savegame van een vriend gehad met een wat hogere skill.. vandaar dat ik het kan..
Ik weet dat ik moet sneaken en dan op de spatie moet drukken, maar dan gaat de NPC met mij praten, terwijl ik graag wil pickpocket'en.. weet iemand hoe dit kan?

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 22:18

Crowmeister

Stop!.... Continue

Newjersey schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 10:17:
misschien een noob vraag.. maar ik probeer te pickpocket 'en .. ik heb een savegame van een vriend gehad met een wat hogere skill.. vandaar dat ik het kan..
Ik weet dat ik moet sneaken en dan op de spatie moet drukken, maar dan gaat de NPC met mij praten, terwijl ik graag wil pickpocket'en.. weet iemand hoe dit kan?
Dan sneak je niet. Sneaken doe je door op Linker.Control te drukken en dan zie je ook een oog op het scherm.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 19:07
Ik heb even een vraagje over m'n zwaard ik heb zo'n longsword one handed met zo'n bal die je krijgt na een oblivion gate gesloten te hebben, samengevoegd en toen kreeg ik een soort rooie gloed om het zwaard en hij was veel sterker maar nu heeft iej gteen rooie gloed meer en is minder sterk en nu moet ik hem ergens opladen maar waar?

Specs

Masterdavid schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:34:
Ik heb even een vraagje over m'n zwaard ik heb zo'n longsword one handed met zo'n bal die je krijgt na een oblivion gate gesloten te hebben, samengevoegd en toen kreeg ik een soort rooie gloed om het zwaard en hij was veel sterker maar nu heeft iej gteen rooie gloed meer en is minder sterk en nu moet ik hem ergens opladen maar waar?
Magische wapens hebben een beperkt aantal charges.

Je kan ze bij bepaalde plaatsen of met bepaalde items rechargen :)
(zoek maar even verder hoe of wat, maar is makkelijk te vinden :) )

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-06-2006 13:37]

Anoniem: 176644

anandus schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:37:
[...]

Magische wapens hebben een beperkt aantal charges.

Je kan ze bij bepaalde plaatsen of met bepaalde items rechargen :)
(zoek maar even verder hoe of wat, maar is makkelijk te vinden :) )
en dat was nou juist de vraag, waar dat kan.
Masterdavid schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:34:
http://www.getintothegame...27345&sid=6147085&page=25 wil misschien wel helpen! staat een kopje met Recharging Magical Items

Succes

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 176644 op 01-06-2006 13:43]

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-05 19:07
Anoniem: 176644 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:43:
[...]

[...]

http://www.getintothegame...27345&sid=6147085&page=25 wil misschien wel helpen! staat een kopje met Recharging Magical Items

Succes
THXS

Specs

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:09
Wie van jullie heeft hem uitgespeeld (main quest en alle guild quests) en speelt hem nog steeds?
Ik speel op mijn xbox360 en het blijft keer op keer genieten als ik in buiten omgevingen en in steden wat side quests doe.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vind sommige bugs toch wel erg frustrerend. Zit nu weer vast met de thiefs guild missies door het volgende:

Moet de ring stelen van de countess van Chrollol (geloof dat die het was). 's Avonds geeft ze altijd een gezellig diner, waarna ze naar haar kamer gaat en de ring in het juwelendoosje doet. Via een geheime gang loop je makkelijk naar haar kamer en haal je de ring uit het doosje.

Bij mij blijft de countess altijd in de dinerzaal. Ze eet er elke avond met gasten, maar ook als er niemand is zit ze in de zaal, 24/7. Ze hoort elke avond rond 0.00 naar bed te gaan, maar ook om 5.00 zit ze op haar stoel aan tafel, of ze staat een beetje naar de muren te kijken. Voor de rest gaan wel steeds alle gasten elke avond weg.

Heb het geprobeerd op te lossen door de countess te 'resetten' met het kill commando, maar ze blijft net zo gehecht aan die eetkamer als daarvoor.

Hoe los ik dit makkelijk op? :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 10:19

Haan

dotnetter

DLP schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:49:
Wie van jullie heeft hem uitgespeeld (main quest en alle guild quests) en speelt hem nog steeds?
Ik speel op mijn xbox360 en het blijft keer op keer genieten als ik in buiten omgevingen en in steden wat side quests doe.
Ik heb de mainquest met m'n mage character afgerond, maar ik heb ook nog een fighter en een thief, dus ik kan nog steeds genieten van het spel :)
En als ik zin heb om met vuurballen te smijten kan ik die mage ook nog uit de kast trekken :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Luxurydiver
[Grapje] Kan je haar niet versieren en dan met zijn tweetjes naar de slaapkamer gaan :) ?
Ikzelf heb in dat soort situaties naast de personen gestaan en dan op de camp / overnacht knop gedrukt en per uur effe checken of er wat gebeurde.
Soms dan reset die persoon daarna omdat het spel opnieuw moet inladen (nacht / dag) en dan ging die vanzelf lopen.
Als dat allemaal niet lukt zou ik haar in het spel een paar meppen verkopen, dan richting kamer rennen (zij volgt) daar heel snel ontsnappen naar een andere stad.
Dan je laten oppakken en dan weer terug stelen. Wellicht reset ze dan.

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DLP: wachten/ spel opnieuw starten heeft geen zin. Ben 3 weken geleden aan die quest begonnen, en omdat het niet lukte ben ik allemaal andere quests gaan doen :P Maar als ik haar dan weer eens op kom zoeken zit ze weer gewoon in haar kamertje..

Ik zal eens een paar meppen verkopen, al denk ik dat het enige resultaat is dat er binnen 2 seconde 10 guards voor m'n neus staan.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Zitten er eigenlijk kruisbogen in het spel?
Anoniem: 176644 schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 13:43:
[...]

Probeer voor de grap eens een mages guild :P
Zo zijn er meer figuren die het doen.

Je kan ook Varla stones gebruiken. En soul gems. Of Sigil stones. (als ik het goed heb, ik kom nooit zover dat ik lege enchanted weapons heb, ben meer van het rondlopende type :P )

[Voor 84% gewijzigd door anandus op 01-06-2006 17:13]

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

anandus schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:12:
Zitten er eigenlijk kruisbogen in het spel?

[...]
Nee
Je kan ook Varla stones gebruiken. En soul gems. Of Sigil stones. (als ik het goed heb, ik kom nooit zover dat ik lege enchanted weapons heb, ben meer van het rondlopende type :P )
Varla's laden je magic op, niet je wapens toch? Soul gems wel. Sigil stones ook niet volgens mij (het zou iig zonde zijn om ze daarvoor te gebruiken).
Met een Sigil kun je een wapen/voorwerp enchanten, maar niet opladen.

Voor het opladen kan je geld neerleggen bij een mage, of je vindt soulgems met souls er in, of je hebt lege soulgems (of de Azura star, een recyclebare soulgem) die je zelf vult en gebruikt.

Gizz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 17:17:
[...]

Nee

[...]

Varla's laden je magic op, niet je wapens toch?
Nee, dat zijn Welkynd Stones. Varla's zijn een stuk zeldzamer :)
Soul gems wel. Sigil stones ook niet volgens mij (het zou iig zonde zijn om ze daarvoor te gebruiken).
Met een Sigil kun je een wapen/voorwerp enchanten, maar niet opladen.
Okee :)

Overigens blijkt Oblivion prima op Vista te draaien.
(Al durf ik het volgende echt niet op mijn computer te proberen :P )

http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/12/0,1425,sz=1&i=128943,00.jpg

Overigens kwam ik net iets tegen, iemand heeft een excel-sheet gemaakt met alle mods die er tot nu toe zijn.
Staan 4300 mods in :X

[Voor 11% gewijzigd door anandus op 01-06-2006 17:33]

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

anandus schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:11:
En de volgende officiele plugin is bekendgemaakt (klik linkje in quote voor pics):
Klinkt nog best aardig, eindelijk een fatsoenlijke officiele plugin :)
Lijkt me ook wel wat. Hij is wel 'flink' duurder met $2,99 :) Maar eerst even de reviews afwachten. Heb toch nog zat te spelen in het originele spel met community mods :)

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

_ep schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:43:
[...]
Lijkt me ook wel wat. Hij is wel 'flink' duurder met $2,99 :) Maar eerst even de reviews afwachten. Heb toch nog zat te spelen in het originele spel met community mods :)
True :)

Overigens, zeggen ze, wordt het de grootste dungeon tot nu toe, dus dat klinkt wel veelbelovend :)

Wat is volgens mijn medespelers de grootste dungeon die je tegenkomt in Oblivion vanilla?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
Ben nu 'master' van de 'fighter guild' kan ik zonder consequenties lid worden van de 'mages guild'?
of zitten daar consequenties aan vast...?
Is het trouwens mogelijk om master te worden in alle guilds? Lijkt me toch wel moeilijk als je lid bent van de 'dark brotherhood' of 'thieves guild' ...

edit: voor de duidelijkheid, ik weet wel dat het mogelijk is maar het gaat me om de consequenties of beter gezegd de conflicten...
in deze topic lijken er mensen te zijn die gestolen hebeen en toch lid zijn geweest van de 'fighter guild' of meerdere guilds zelfs...

[Voor 49% gewijzigd door guardian-spirit op 02-06-2006 03:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 15:37

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

er zijn geen conflicten voor zover ik kan beoordelen.. ben guildleader van alle 4 de gilden, en ik heb geen ruzie gehad

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxurydiver
@gizz.

Die guards kan je makkelijk eruit rennen.
Als je haar in die zaal een klap geeft, dan zullen er hooguit 2 / 3 komen,.. dan ren je naar haar kamer , daar sla je haar tot moes ! ja dan ligt ze bewusteloos.
Na 10 seconde wordt ze weer wakker (reset) en in die tijd ben jij allang gevlucht naar buiten !
Moet met elk lvl mogelijk zijn !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 17:39
Welke winkel geeft eigenlijk het meeste geld voor je spullen, heb nu alweer zoveel verzameld dat ik weinig zin heb om alles te verkopen voor max 1200 per stuk, het meeste is veel meer waard, en de echte waarde zal zo rond de 300 tot 400K zijn :P. Of is 1200 echt de max wat ze er voor geven :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:44

gwystyl

Beugeltje dan maar?

twiekert schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:57:
Welke winkel geeft eigenlijk het meeste geld voor je spullen, heb nu alweer zoveel verzameld dat ik weinig zin heb om alles te verkopen voor max 1200 per stuk, het meeste is veel meer waard, en de echte waarde zal zo rond de 300 tot 400K zijn :P. Of is 1200 echt de max wat ze er voor geven :?
Als je merchantile heel hoog is, kan je investeren in een shop, waardoor het bedrag dat de winkelier heeft omhoog kan gaan (ik dacht tot 2000). Je kan je mercantile omhoog krijgen door heel veel dingen te verkopen (bijv pijlen per stuk), en door tactisch te haglen (als je het teveel doet, weigeren ze soms, als je het goed doet krijg je meer voor je spullen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 16:10

Cryonist

- Something clever -

twiekert schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:57:
Ik ken 2 fences die allebei 1500 gold voor items willen geven. Fathis Ules is er een, dat is de laatste fence die je toegewezen krijgt in de Thieves Guild. De 2de is een fence die je kan inhuren met de Thieves Den mod. Hoger ben ik nog niet tegengekomen.

[Voor 3% gewijzigd door Cryonist op 02-06-2006 23:37]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• TonyTone
Hoe kan ik mijn conjuration hoger krijgen als ik maar 9 hebt?
Ik heb een archer en gebruik vaak destruction magic.
Voor de meeste conjuration spells heb je min 25 nodig?

TonyTone schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:33:
Ik zou eens gaan kijken bij Edgar's Discount Spells in de Imperial City. Ik was daar in het begin van het spel eens gaan kijken en volgens mij was daar een Summon Scamp te koop die je als novice ook kon gebruiken. (Ik heb hem destijds niet gekocht en het is een tijdje geleden, dus ik kan je op dit moment niets garanderen ;) ) Ik ga daar zometeen nog eens een kijkje nemen omdat ik mn conjuration skill ook wat wilde opkrikken, dan kan ik mn intelligence ff wat omhoog krijgen (mn character heeft momenteel een IQ van rond de 50 8)7 )

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 06:54

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

Mehrunes Razor mod binnenkort, de dagger zelf is lame, zoek de verschillen;

Mehrunes Razor Dagger:
http://obliviondownloads....ges/TES4-MehrunesQ04.jpg?

Ceremonial Dagger (die al in oblivion zit):
http://img246.imageshack.us/img246/7590/razor16qg.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/3920/razor5vk.jpg

het enige verschil is dat de razor een disintegrate armor enchant heeft (zoals de Thornblade), als ik dat op die ceremonial zet is het dus identiek dezelfde.. (en dat de razor wss meer damage zal doen..)

terug niks speciaals dus

• Cryonist
  • Laatst online: 08-02 16:10

Cryonist

- Something clever -

TwistedAnimator schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 11:45:
Mehrunes Razor mod binnenkort, de dagger zelf is lame, zoek de verschillen;

Mehrunes Razor Dagger:
http://obliviondownloads....ges/TES4-MehrunesQ04.jpg?

Ceremonial Dagger (die al in oblivion zit):
http://img246.imageshack.us/img246/7590/razor16qg.jpg
http://img246.imageshack.us/img246/3920/razor5vk.jpg

het enige verschil is dat de razor een disintegrate armor enchant heeft (zoals de Thornblade), als ik dat op die ceremonial zet is het dus identiek dezelfde.. (en dat de razor wss meer damage zal doen..)

terug niks speciaals dus
2 vraagjes eigenlijk, waarom doet jouw Umbra zo asociaal veel damage? Bijna 2x zoveel als die van mij, heeft dat ermee te maken dat jij hem mischien op hoger lvl gepakt hebt? En je hebt gewoon meer dan 1 mil aan gold, is dat legitiem verkregen? Dat zijn namenlijk wel een heeeele hoop items voor 1500 gold verkopen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 06:54

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

ik heb idd lang gewacht voor de umbra, ik was level25 dacht ik toen ik die quest voltooid had

en vergeet niet dat ik hem gerepaired heb tot 125 (standaard 100) wat ook wat damage erbij deed
en ik ben ook master in blade, mss dat dat er ook iets met te maken heeft

en het geld is zelf toegevoegd, heb oblivion toch volledig uitgespeeld dus waarom niet hé :)

offt: ik heb ondertussen ook al de flame,frost en storm ring (100% resist voor fire, ice en lightning), en de elemental ring (20% resist voor fire, ice en lightning tesamen), en de ring of perfection

[Voor 34% gewijzigd door TwistedAnimator op 03-06-2006 12:53]

TonyTone schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 09:33:
Anoniem: 171422 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 10:12:
[...]

Ik zou eens gaan kijken bij Edgar's Discount Spells in de Imperial City. Ik was daar in het begin van het spel eens gaan kijken en volgens mij was daar een Summon Scamp te koop die je als novice ook kon gebruiken.
Ben net nog ff bij die shop wezen kijken, het was eigenlijk een Bound Dagger, voor de scamp heb je wel conjuration skill 25 nodig. Maarja, met die dagger kan je ook heel goed je conjuration opkrikken ;)

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
ik heb het Umbra zwaard gekregen toen ik -nieuwschierig als ik ben- een cave/tempel in ben gegaan en toen die kerel met al dat umbra spul (umbra zelf waarschijnlijk) heb neergemaaid. Is dit een probleem voor de rest van het spel? Of mis ik nu misschien een hoop side quests?

(...)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 14:16
Freelance schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:53:
ik heb het Umbra zwaard gekregen toen ik -nieuwschierig als ik ben- een cave/tempel in ben gegaan en toen die kerel met al dat umbra spul (umbra zelf waarschijnlijk) heb neergemaaid. Is dit een probleem voor de rest van het spel? Of mis ik nu misschien een hoop side quests?
Neu, je mist geen quest. Van wat ik lees is dat je hiermee juist op een eenvoudige manier Ebony armor gekregen hebt :) .
Al kun je dat zwaard wel voor een andere quest gebruiken, zoals hier te lezen valt. :P

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Freelance
ReZ1987 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:56:
[...]

Neu, je mist geen quest. Van wat ik lees is dat je hiermee juist op een eenvoudige manier Ebony armor gekregen hebt :) .
Al kun je dat zwaard wel voor een andere quest gebruiken, zoals hier te lezen valt. :P
handig zo'n wiki, heb tot nu toe alles zelf uit moeten vinden, maar dat is waarschijnlijk wel de leukste manier van spelen :)

(...)

• TonyTone
Anoniem: 171422 schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 14:58:
[...]

[...]

Ben net nog ff bij die shop wezen kijken, het was eigenlijk een Bound Dagger, voor de scamp heb je wel conjuration skill 25 nodig. Maarja, met die dagger kan je ook heel goed je conjuration opkrikken ;)
Bedankt Konijn, met die Bound dagger heb ik me skill makkelijk naar 25 gekregen.

p.s. als je 2 Gig geheugen hebt kan je dan van:
iPreloadSizeLimit=104857600 (default 2621440)
het dubbele maken? of helpt dat niks?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ik ben net voor mn quest in the First Edition en nadat daar mn spulletjes in ontvangst heb genomen kan ik de winkel niet meer uit. Als ik de deur wil "usen" dan blijft mn char gewoon staan, kan hij niet meer bewegen en nix meer oppakken... hoe los ik dit op?

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orac

Orac

Ik mis je papa.

Twee mogelijkheden:
- je hebt teveel spullen bij je
- je bent (onbedoeld) gaan zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

bijde niet...

ik heb al geprobeerd me te laten arresteren.. maar als ik bij het kasteel weg ga en ik wil zon poort open gooien gebeurt exact hetzelfde

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 28-05 18:28

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

worst_case_scenario met no_clipping misschien?!

Wellicht "zit je vast" en kom je zo weer los!? :?

spoiler:
~
tcl <enter> = no_clipping aan/uit
~

wat anders .. ik heb de "Necklace of Waterwalking" (al gekregen toen ik lvl 2 was ofzo!) maar die is echt heel erg gaaf .. je kunt ten eerste gewoon overal komen, ook die opbstakels in het water waar je al zwemmend niet bij op komen kunt, maar ook tijdens gevechten kun jij daar lopen waar de vijand je niet kan volgen :)

Een zombie probeerde het tóch en mieterde dus in het water, maar dood was ie toch al, dus die ging steeds onder water mij proberen achterna te lopen! Sta je een tijdje later ergens in zo'n gangetje en hoor je hem wat puffen en doen, zie je hem met "Detect Life" ineens onder je kennelijk in zo'n met water gevulde gang, zóóóó melig :+

uiteindelijk maar even uit zijn lijden verlost :P

[Voor 129% gewijzigd door Alfa Novanta op 04-06-2006 15:16]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonyTone
Volgens mij ben ik een beroerde Archer.
Ik vond een Elven Bow en heb zie bij damage 11 (of 12) staan.
zie ik net bij wiki dat die een 'Base damage' heeft van 14!

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?!? :?

Ik heb trouwens zo ie zo het idee dat me archer weinig damage doet, ik ren me de pleurus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twiekert
moet je em ff fixen met een repair hammer :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

ing._Buttje schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:07:
worst_case_scenario met no_clipping misschien?!

Wellicht "zit je vast" en kom je zo weer los!? :?

spoiler:
~
tcl <enter> = no_clipping aan/uit
~
werkt helaas ook niet... met no_clipping gaat hij ook vastgenageld in zijn positie staan...

Voor degenen die denken dat ik echt stom ben (hope not) of denken dat ze mij kunnen helpen (hope so) hier de url van mijn save:

ftp://Oblivion:nagged@guuz.servebeer.com/quicksave.ess

Acties:
  • 0Henk 'm!

TonyTone schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:32:
Volgens mij ben ik een beroerde Archer.
Ik vond een Elven Bow en heb zie bij damage 11 (of 12) staan.
zie ik net bij wiki dat die een 'Base damage' heeft van 14!

Iemand een idee waar dat aan kan liggen?!? :?

Ik heb trouwens zo ie zo het idee dat me archer weinig damage doet, ik ren me de pleurus.
Wat is je marksman skill dan? De damage die je ermee doet hangt namelijk af van je skill. Ik weet nog dat ik in het begin van het spel maar 3 damage kon doen met Iron arrows, nu ik expert ben is dat al 8, en maar liefst 15 damage met Daedric arrows (en een Daedric Bow).

Als je sneak skill boven de 25 is, doe je trouwens 3x zoveel damage met een boog als je onopgemerkt blijft, dus probeer je eerste schot altijd vanuit sneak mode, scheelt weer een paar pijlen ;) . Als je expert bent in marksman (skill 75+) is er trouwens een kans dat je vijand door een schot omver wordt geworpen, dan ligt ie even onbeweeglijk stil en kun je makkelijk een paar schoten lossen.

Ook handig is om poisons te gebruiken in combinatie met je boog, je kunt ze kopen, vinden of zelf maken en dat laatste is zeer relaxed als je Alchemy skill een beetje hoog is.
spoiler:
Als laatste tip nog een recept voor een zeer sterk poison, je moet wel expert in Alchemy zijn om alle 4 de effecten van een ingrediënt te kunnen zien. Ik heb nog geen vaste naam voor mn poison, ik twijfel nog tussen Grand Poison of Destruction en Chateau d'Oblivion :+ .Benodigdheden: Spiddal Stick, Ectoplasm, Fire Salts (of iets anders dat Fire damage doet) en Ogre's Teeth (of iets anders dat Shock damage doet). Effecten (sterkte afhankelijk van skill en kwaliteit van alle apparatus) : Damage Health 8 pts 31 sec, Fire Damage 7 pts 31 sec, Shock Damage 7 pts 31 sec
}) Hiermee kreeg ik Umbra binnen een halve minuut klein met slechts een pijl >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Anoniem: 171422 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:17:
[...]

Ook handig is om poisons te gebruiken in combinatie met je boog, je kunt ze kopen, vinden of zelf maken en dat laatste is zeer relaxed als je Alchemy skill een beetje hoog is.
spoiler:
Als laatste tip nog een recept voor een zeer sterk poison, je moet wel expert in Alchemy zijn om alle 4 de effecten van een ingrediënt te kunnen zien. Ik heb nog geen vaste naam voor mn poison, ik twijfel nog tussen Grand Poison of Destruction en Chateau d'Oblivion :+ .Benodigdheden: Spiddal Stick, Ectoplasm, Fire Salts (of iets anders dat Fire damage doet) en Ogre's Teeth (of iets anders dat Shock damage doet). Effecten (sterkte afhankelijk van skill en kwaliteit van alle apparatus) : Damage Health 8 pts 31 sec, Fire Damage 7 pts 31 sec, Shock Damage 7 pts 31 sec
}) Hiermee kreeg ik Umbra binnen een halve minuut klein met slechts een pijl >:)
Over recepten gesproken, ik heb een poison speciaal tegen mages.
spoiler:
Harrada, Spiddal stick,Steel Blue Entoloma Cap en Rice.
Effecten: Damage Health, Damage Magicka, Fire Damage en Silence.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 21:53

MLM

aka Zolo

mja, ik ben zo goed als invincible met mijn boog en een waterwalking necklace/spell :)

gewoon pijlen/casten terwijl je op het water staat vanuit sneakmode, zodra je een mob raakt komt ie naar je toe, maar door het water kan ie niks meer en verlies je "aggro" en restealth je weer

x3 dmg, x3 dmg, x3 dmg :P

doen poisons nou ook nog 3x damage als je een mob raakt met je boog met een poison erop (vanuit stealth dus)?

-niks-

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb net de Leywiin mages guild recomendation gedaan, en op het lichaam van die Kalthar zat Kalthar's Key. Maar wat gaat ermee open? Er is niets in de mages guild wat ermee open gaat?

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een serie quests aan het doen ben in plaats van doelloos rondlopen :P

[Voor 25% gewijzigd door anandus op 04-06-2006 21:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twiekert
Zijn huis waarschijnlijk :) Succes met zoeken :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TonyTone
Me marksman Skill is nu 71 (en natuurlijk is me boog 100% heel)
Vreemd dat ie dan maar 11 aangeeft als basic

Oja, hoe/waar/wanneer leer ik om magishe items te repareren?
Mijn Restoration is nu 28, maar ik ben nergens een spell tegen gekomen om
dat te leren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
anandus schreef op zondag 04 juni 2006 @ 21:44:
Ik heb net de Leywiin mages guild recomendation gedaan, en op het lichaam van die Kalthar zat Kalthar's Key. Maar wat gaat ermee open? Er is niets in de mages guild wat ermee open gaat?

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een serie quests aan het doen ben in plaats van doelloos rondlopen :P
Volgens mij heb je die nodig om het fort uit te komen.
TonyTone schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:29:
Me marksman Skill is nu 71 (en natuurlijk is me boog 100% heel)
Vreemd dat ie dan maar 11 aangeeft als basic

Oja, hoe/waar/wanneer leer ik om magishe items te repareren?
Mijn Restoration is nu 28, maar ik ben nergens een spell tegen gekomen om
dat te leren.
Als je enchanted items probeert te repareren krijg je een message te zien waarom dat niet lukt. Probeer dat gewoon eens ;)
je moet min. lvl 50 armorer zijn daarvoor

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 16:55

Colan

sucks @ solderen

Freelance schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 15:53:
iedereen die te lang met dat zwaard rond gaat lopen noemt zichzelf op gegeven moment Umbra...en vergeet z'n eigen identiteit...maar dat gaat allemaal verloren in Oblivion, het is nu een sprakeloos figuur zonder enige achtergrond...weer een prachtig stuk lore de grond in geboord

en dan nog een tip voor iedereen die deze Umbra niet aankan maar dat spul toch wil hebben: laat haar je volgen tot midden in de IC, en laat de Palace guards en het volk je een handje helpen :P

Simplicity is de bom...mijn systemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

GuuZ schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:07:
[...]

werkt helaas ook niet... met no_clipping gaat hij ook vastgenageld in zijn positie staan...

Voor degenen die denken dat ik echt stom ben (hope not) of denken dat ze mij kunnen helpen (hope so) hier de url van mijn save:

ftp://Oblivion:nagged@guuz.servebeer.com/quicksave.ess
om nog even een samenvattend geheel te maken, is misschien handig voor degenen die misschien een oplossing weten:

Ik zit in The First Edition in IC. Als ik naar de deur toe loop hoor je het geluid van een deur die open gaat. Maar i p v dat mn char zich dus "teleport" naar de locatie waar die deur heen zou moeten gaan (met zon load screen) staat mn char vastgenageld aan de grond. Ik kan nog prima om mij heen kijken, maar ik kan nergens meer mee interacten.

Ik heb geprobeerd me op te late pakken zodat ik overgebracht wordt naar de pison, als ik daar naar de poort loop en ik "use" die dan gebeurt exact hetzelfde.

Ook heb ik geprobeerd no_clipping aan (collision off) te zetten maar dit had geen effect.

Als ik mijn save naar een mate van me stuur heeft hij daar hetzelfde probleem, daarom vermoed ik dat een re-install ook niet zal helpen. Als ik een oude save pak (is 4 uur speeltijd terug) dan heb ik er geen last van.

Wie o wie kan mij helpen?

Mijn save is beschikbaar @ ftp://Oblivion:nagged@guuz.servebeer.com/quicksave.ess om te kijken hoe en wat en hoe het miss te fixen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
De uitbreidingen en andere betaalde content voor Elder Scrolls IV: Oblivion mogen dan met grote regelmaat uitkomen, het patchen is nog altijd niet het sterkste punt van ontwikkelaar Bethesda Softworks, en daarmee houdt het haar eigen traditie netjes in ere. Toch werkt Bugthesda op dit moment aan een update voor het spel, die volgende week ergens moet uitkomen.

De patch verschijnt zowel voor de PC als Xbox 360 versies. Xbox 360 eigenaren die geen Live hebben kunnen de patch ondere andere via allerlei magazines verkrijgen, zoals het Official Xbox Magazine. Wat de patch allemaal zal verhelpen is nog niet bekend, dat horen we waarschijnlijk pas als de update te downloaden is.
Volgende week dus, met een beetje mazzel, de patch :)

Al kijk ik nog even de kat uit de boom, wil wel weten hoe het zit met de compatibiliteit van de mods :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
je zou je save game met de tes construction set kunnen openen en je coördinaten veranderen?
en je moet gewoon vaker saven dan één keer in de vier uur ;)

[Voor 13% gewijzigd door Freelance op 05-06-2006 12:34]

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Freelance schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:34:
[...]

je zou je save game met de tes construction set kunnen openen en je coördinaten veranderen?
en je moet gewoon vaker saven dan één keer in de vier uur ;)
ik kan zelf ook wel ergens anders heen teleporten via de console... dat is dus het probleem niet.. maar gewoon de eerst volgende deur die ik open doe heeft het probleem. dus dat maakt niet uit...

save vaker dan eens in de 4 uur allene is bijna altijd quicksave |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!
GuuZ schreef op maandag 05 juni 2006 @ 12:38:
[...]
save vaker dan eens in de 4 uur allene is bijna altijd quicksave |:(
Zie het dan als een leermoment :Y)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

jaja, dat zoiezo. maar ik begin toch liever niet opnieuw daardoor.... hoe kan ik btw mn save file in de TES CS laden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben verdorie mijn paard kwijt (Shadowmere)... Vast ergens laten staan. Is er een manier om hem terug te "fluiten" ofzo? Ik kan er geen mods voor vinden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GuuZ

GuuZ

is liev

Nyarlathotep schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:07:
Ik ben verdorie mijn paard kwijt (Shadowmere)... Vast ergens laten staan. Is er een manier om hem terug te "fluiten" ofzo? Ik kan er geen mods voor vinden...
* GuuZ denkt terug aan Zelda Ocarina of Time op de goeie oude N64

Acties:
  • 0Henk 'm!
Jawel, Callsteed, horse whisperer ring, etc.
Ikzelf heb een spell "Summon my steed" (zit volgens mij in callsteed). Verdomd handig :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 15:13
Naar een stad Fast Travellen en dan in de stables kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 20:52
Gewoon even fast travel en dan komt het vlak voor de gate buiten een stad te staan.
Ik gebruik dat paard nooit maar als ik fast travel doe wordt het automatisch ingezet.
Nogal letterlijk "fast travel" voor mij dus. ;)

Ik heb btw itt wat ik eerder zei toch verdergespeeld met mijn lvl 16 assasin.
Lukt nu wel aardig, de hoofdreden daarvoor is dat ik een full ebony setje gevonden had in een grot (ve vampire leader) met gauntlets met +8 strength. Een 2e reden is dat mijn fps driedubbel zo hoog is nu ik van 9800pro naar 6800GT ben overgeschakeld, hierdoor kan ik dus veel beter reageren in een gevecht.
Ondertussen lvl 30, ben ik eindelijk begonnen met Kvatch quest, eerder kon ik niet op tegen de Daedra hordes na de chapel ondanks 4 alies. Nu is me dat wel gelukt en ik heb er zelfs 2 in leven kunnen houden. :) De Imperial met shield en de Kvatch kerel.
Het is me gelukt dankzij een Daedric dagger en een tiental pots +5hp/2x.s_14fatigue/1xx.s.
Verder heb ik ook een spell die 40hp healed op target waarmee ik de mannen na een gevecht kan bijstaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

corpseflayer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:41:
[...]

Gewoon even fast travel en dan komt het vlak voor de gate buiten een stad te staan.
Ik gebruik dat paard nooit maar als ik fast travel doe wordt het automatisch ingezet.
Nogal letterlijk "fast travel" voor mij dus. ;)
Dat fast travel heeft dus geen effect... Ik heb het idee dat het gebeurt als je je paard gewoon ergens in the middle of nowhere laat staan, b.v. bij grotten. Bij reizen tussen steden gaat ie altijd keurig mee. Shadowmere had nog al eens de neiging om weg te lopen... En dat beest wil altijd maar knokken! Loopt er verderop een of ander monster rond, dan gaat hij erop af.
Maargoed, ik zal die ring eens opzoeken, alsmede Callsteed. Dank!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 01:03
'middle of nowhere' naar stad werkt ook gewoon, paard gaat gewoon mee. Staat wel altijd bij de Stables, of bij de poort.

Had net iets aparts, schoot een beer af met een pijl, beer vliegt door de lucht en blijft in een soort van Matrix pose hangen in de lucht! :D :?

Bleef daar hangen, totdat ik hem met 'z' aanraakte, toen viel ie pas neer.. apart..

Master of Marksman is overigens wel erg relaxed. (ben thief, met max stealth en max lockpick etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 01:03
corpseflayer schreef op maandag 05 juni 2006 @ 14:41:
[...]

Ondertussen lvl 30, ben ik eindelijk begonnen met Kvatch quest, eerder kon ik niet op tegen de Daedra hordes na de chapel ondanks 4 alies. Nu is me dat wel gelukt en ik heb er zelfs 2 in leven kunnen houden. :) De Imperial met shield en de Kvatch kerel.
Het is me gelukt dankzij een Daedric dagger en een tiental pots +5hp/2x.s_14fatigue/1xx.s.
Verder heb ik ook een spell die 40hp healed op target waarmee ik de mannen na een gevecht kan bijstaan.
met level 18 gehaald 8)

Marksman.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

Tasma schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:46:
[...]Kvatch[...]
met level 18 gehaald 8)
Level moet niet zo veel uitmaken met het schalen dat in Oblivion gebruikt wordt. Als Mage heb ik het op level 6 gedaan, maar ik begrijp dat sommigen juist vinden dat het op hogere levels moeilijker wordt omdat je hulpjes niet (goed) meeschalen.

Ik vond die hulpjes vooral irritant omdat ze veel te snel overal insprongen en er voor gingen staan :/

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
heb net de main quest uitgespeeld, maar de oblivion gates gaan niet weg, en kvatch wordt niet opnieuw gebouwd. Is dit normaal of is het een bug bij mij? Heb de vorige savegame ook al een keer gebruikt maar met hetzelfde resultaat..

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 11:05
_ep schreef op maandag 05 juni 2006 @ 17:29:
[...]

Level moet niet zo veel uitmaken met het schalen dat in Oblivion gebruikt wordt. Als Mage heb ik het op level 6 gedaan, maar ik begrijp dat sommigen juist vinden dat het op hogere levels moeilijker wordt omdat je hulpjes niet (goed) meeschalen.

Ik vond die hulpjes vooral irritant omdat ze veel te snel overal insprongen en er voor gingen staan :/
Had er op op geven moment eentje zelf gekilled, omdat hij het grappig vond voor me te gaan staan toen ik bezig was met een Power attack. :P Toen werd ik ook vijand vonden de andere guards. O-)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peke
Op hogere levels wordt het wel stukken moeilijker.
Zo had ik zeker:
3 storm atronachs
3 blauwe smurfen met Daedric warmhammer of claymore
2-3 clanfears
3 spinnen
3 krokodillen

Als je het herdoet is de spawn telkens anders.
Het is vooral moeilijk omdat de hulpjes individueel ten aanval gaan, zo raken ze ingesloten door 3-4 beesten en zijn ze in een mum van tijd dood.
De samenwerking tussen alies kon ook beter (zoiets simpel als melee char beschermd archer zit er zelfs niet in).
Ik vind een dagger ideaal omdat je daar veel hits mee kunt doen, continue om de muis rammen en zijn dat je fatigue max blijft met pots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Met een claymore of longsword en een hoge strength kun je weer vijanden buiten bereik houden omdat ze regelmatig naar achteren vliegen na een klap, met een dagger heb je vrijwel geen reikwijdte.

[Voor 3% gewijzigd door MadMarky op 05-06-2006 22:36]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05 11:05
Ik ben nu druk bezig met de mage guild te voltooien (lvl 30 save verloren :( ), maar ik vind het toch jammer dat je niet speciaal spreuken ofzo hoort te gebruiken. Ja bij enkele wel, maar bij de meest quests werkt erop inhakken net zogoed (soms zelfs beter).

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peke
MadMarky schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:35:
Met een claymore of longsword en een hoge strength kun je weer vijanden buiten bereik houden omdat ze regelmatig naar achteren vliegen na een klap, met een dagger heb je vrijwel geen reikwijdte.
Je hebt inderdaad meer range waardoor je buiten slagweidte kan blijven, echter heb je weer méér fatigue nodig dan met een dagger plus een dagger is veel sneller.
Maar ik heb al een Deadric claymore in my Bruma house dus ik zal het even testen als mijn strength wat hoger is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Heb nu eindelijk het Umbra sword. Dat ding hakt erin zeg (33 "schade" :X ) Ik zit nu ook ineens met een berg gevulde soulgems ;)
Tasma schreef op maandag 05 juni 2006 @ 16:44:
'middle of nowhere' naar stad werkt ook gewoon, paard gaat gewoon mee. Staat wel altijd bij de Stables, of bij de poort.
Ik weet wat je bedoelt. Je krijgt als je de stad ingaat de melding "Your horse is stabled outside the gate". Maar die melding krijg ik dus niet meer, en hij staat dan ook gewoon niet buiten de poort, of in de stallen. Dit heb ik nu dus met Shadowmere (en deze kan niet dood, dus dat is het niet), en heb dit ook al eens gehad met mijn Paint Horse. Het zal wel gewoon een bugje zijn. Maar de Callsteed plugin lost het probleem dus keurig op...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gajescheren
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik heb dat probleem met Shadowmere ook gehad. Kon haar nergens meer vinden, maar op een gegeven moment kreeg ik de melding "Shadowmere returned to huppeldepup cave" Da's dus de cave waar je haar kreeg :p ben ff de naam kwijt.

Daar was ze toen weer. dir heeft wel even geduurd overigens :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
Misschien is Shadowmere niet helemaal op dezelfde manier gebonden aan de speler als een paard dat de speler zelf gekocht heeft? Ik heb nooit meegemaakt dat een paard zomaar 'verdween'. Soms is het even zoeken bij welke poort van een stad deze staat (meestal bij de stables) maar verder volgt het paard keurig bij fast travel.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 09:27
ShadowMere staat weer als het goed is bij Fort Faragut of iets in die zin???
Dat ligt rechts van Cheydinhal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 81502

Shadowmere is bij mij veranderd in een gewoon zwart paard 8)7. Ik had er een elven armor voor gekocht en na het paard een tijdje niet meer gebruikt te hebben ging ik eens kijken bij dat ford of het daar stond. Er stond wel een zwart paard met een elven armor, maar het was Shadowmere niet. Het heeft geen rode ogen en gaat wel gewoon dood.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113589

Gizz schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 15:16:
Vind sommige bugs toch wel erg frustrerend. Zit nu weer vast met de thiefs guild missies door het volgende:

Moet de ring stelen van de countess van Chrollol (geloof dat die het was). 's Avonds geeft ze altijd een gezellig diner, waarna ze naar haar kamer gaat en de ring in het juwelendoosje doet. Via een geheime gang loop je makkelijk naar haar kamer en haal je de ring uit het doosje.

Bij mij blijft de countess altijd in de dinerzaal. Ze eet er elke avond met gasten, maar ook als er niemand is zit ze in de zaal, 24/7. Ze hoort elke avond rond 0.00 naar bed te gaan, maar ook om 5.00 zit ze op haar stoel aan tafel, of ze staat een beetje naar de muren te kijken. Voor de rest gaan wel steeds alle gasten elke avond weg.

Heb het geprobeerd op te lossen door de countess te 'resetten' met het kill commando, maar ze blijft net zo gehecht aan die eetkamer als daarvoor.

Hoe los ik dit makkelijk op? :)
Hier heb ik ook last van, is er niet een soort commando om toch die ring te krijgen? Of een andere manier om toch verder te komen met die recommendation?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
Anoniem: 113589 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:52:
[...]

Hier heb ik ook last van, is er niet een soort commando om toch die ring te krijgen? Of een andere manier om toch verder te komen met die recommendation?
probeer 's in de console: sqt
dan krijg je je quest id, en daarna in de console:

setstage <questid> 100
ipv van 100 kun je ook met de tes construction set de andere quest stages bekijken.

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 43565

Wel een gaaf spel. Jammer dat ik zo nu en dan een spontante instant reboot krijg en hij bij het praten soms geen geluid geeft en in 2 seconden alle zinnen voorbij laat flitsen, maar verder best een gaaf spel 8)

overigens is dit geen verzoek tot hulp, tenzij iemand hetzelfde heeft gehad en weet wat het is natuurlijk :) . Die reboot lijkt met m'n DVD-speler samen te hangen, soms loopt dat ding vast met geknars en vervolgens reboot m'n pc. Ik zou hem graag in m'n tweede betere DVD-brander willen stoppen, maar vanwege security ofzo wil hij alleen in de eerste de beste DVD opstarten. Dus balen danmaar, zo vaak gebeurd het niet.

Geluid is wel irritant, meer mensen last van?

Overigens draait het alleen op m'n 2,4 Ghz 800 FSB als ik de HyperThreading aan zet, zonder draait ie voor geen meter. Als ik m'n geheugen niet op dual channel heb krijg ik problemen in het open veld, maar met geheugen op dual channel erbij draait hij best aardig (Radeon 9800 Pro)/1024 MB PC3200 geheugen. 800x600

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 06-06-2006 21:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 19:44

d_star

Maharadja of the Year :-/

De patch is uit!!

Oblivion patch versie 1.1.511

En natuurlijk ook de release notes..
Misschien ook iets voor de TS?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee