Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:48

Lightah

Strikes Again

Ik heb een vaag probleempje, misschien dat het al is geweest maar ik heb het niet gevonden en op irc reageert men niet.

Soms als ik ergens rondloop of te paard ben dan lijkt het opeens of ik vast zit en beweegt m'n karakter de hele tijd op en neer en ik kom niet meer vooruit. Lijkt ook dat ik dan een stukje door de grond zak ofzo iets :| Dit is meestal in gebieden met een beetje hoogteverschil. De laatste patch staat erop en alleen de paar tweaks uit de openingspost heb ik gebruikt. Verder geen mods.

Was dit?!

The Unpredictable Striker!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

d_star schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:57:
De patch is uit!!

Oblivion patch versie 1.1.511

En natuurlijk ook de release notes..
Misschien ook iets voor de TS?
Ik heb mijn versie van CD-wow.com. Dit is een website uit HongKong volgens mij. Zal ik nou de US of Europese versie hebben? Van de DVD zelf of het hoesje word ik niet veel wijzer.

Anoniem: 43565

Fixed infinite gold issue on some dead NPCs.

Da's nou balen :P

update duurt trouwens best lang...
Valt mee, na 9% komt 100%

[Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 07-06-2006 00:45]

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22

Orac

Ik mis je papa.

gwystyl schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:31:
[...]

Ik heb mijn versie van CD-wow.com. Dit is een website uit HongKong volgens mij. Zal ik nou de US of Europese versie hebben? Van de DVD zelf of het hoesje word ik niet veel wijzer.
Ik heb een europese versie. Misschien kan je het aan de leeftijdsrating zien die op het doosje staat. Bij mij staat er 16+ www.pegi.info. Dat is een europese rating. Bij de amerikaanse versie staat waarschijnlijk een rating van ESRB.

@hieronder: zo'n rondje staat wel bij mij op de CD, maar niet op de doos

[Voor 7% gewijzigd door Orac op 07-06-2006 01:06]

Onverschilligheid is niet hetzelfde als tolerantie. | Mijn rechten eindigen niet waar jouw gevoelens beginnen.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

voxx schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 00:43:
[...]

Ik heb een europese versie. Misschien kan je het aan de leeftijdsrating zien die op het doosje staat. Bij mij staat er 16+ www.pegi.info. Dat is een europese rating. Bij de amerikaanse versie staat waarschijnlijk een rating van ESRB.
Bij mij staat er een wit rondje met rood randje en met rood naar wit fadende letters als achtergrond bbfo: 15. Geen teken van ESRB lijkt me. Ik ben nu de Europese update versie aan het installeren, die lijkt het vooralsnog te doen. Nou hopen dat ik mijn Oblivion er niet mee om zeep help :).

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:49
Zucht...,laat ik nou net de Direct2drive versie hebben.
Vanmiddag maar ff loeren of daar ook patch voor is.
Niet dat ik problemen heb ofzo maar er zijn sommige dingen die beter kunnen.

Specs

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
d_star schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 22:57:
De patch is uit!!

Oblivion patch versie 1.1.511

En natuurlijk ook de release notes..
Misschien ook iets voor de TS?
Yep, toegevoegd, en bedankt voor de snelle reactie :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• XElDiablo690
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:07
Naar mijn gevoel... is de performance ook iets verbeterd.

(Nu maakt op mijn setup een framepje of 2 al een hoop uit, hopen dat die trend zich voortzet)

Woei, nu is ie goed vernaggeld. Mijn landschap wordt overspoeld door groene vliezen, waar ik wel gewoon doorheen kan lopen, maar niet doorheen kan kijken.

Nu moet ik zeggen dat ik niet alleen die patch gedraaid heb, maar ook nieuwere videokaartdrivers heb geïnstalleerd :/

en het maakt niet uit hoe ik de grafische settings van Oblivion instel

Het ligt dus aan de patch. Oblivion gedeïnstalleerd, opgestart, alles zag er goed uit. Patch weer geïnstalleerd en de mysterieuze groende vliezen zaten weer over het landschap en dalen.

Dat wordt dus weer deïnstalleren, opnieuw installeren en voorlopig geen patch dus :(

ik heb eens een MD5 over de patch.exe heen gehaald en vervolgens opnieuw gedownload en wederom geMD5't, maar dat was hetzelfde. Ik had dus ook geen corrupte patch. Verder had ik ook geen virusscanners, firewalls of whatever open staan tijdens het patchen. De patch vernaggeld dus gewoon m'n Oblivion

[Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 07-06-2006 10:01]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

fryskmantsje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 06:40:
Ik heb blijkbaar toch de US versie. Ik had eerst de UK patch geprobeerd, en die werkte op alle bestanden behalve oblivion.exe en oblivionlauncher.exe. Misschien werkt de patch dus ook wel op de overige bestanden van Direct2drive

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:07
fryskmantsje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 06:40:
Een patch voor D2D is er nog niet. Die is nog in de maak. Dit staat op de site This patch is NOT compatible with copies purchased via direct2drive or localized versions of Oblivion

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2022

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien dat het is langsgekomen al, maar 10 delen doorlezen is me wat te gortig. Excuses alvast omdat ik geen specifieke benamingen oid weet, ik zit hier op het werk dit in te typen ;) .

Ben bezig voor de fighter's guild en heb een grot moeten uitkammen omdat er dieven inzaten die een bepaalde stad terroriseerde. Kreeg voor dit "contract" ook een gastje mee die me hielp. Viel me overigens op dat hij niet dood ging, hij werd alleen "unconsious" :+ . Alles leuk en wel die grot helemaal door geweest en die dieven dood gemaakt, quest gedaan, alle body's geloot, terug naar opdrachtgever voor de reward.

Nu bleek er nog een quest open te blijven staan die in dezelfde grot plaats vond (ik moest iets eruit halen). Dus ik denk ik loop der naar toe en ga ff dat halen, grot is toch immers helemaal dood. Mijn ervaring tot nu toe was tenminste dat grotten ook dood bleven nadat ik er was geweest ;) . Ja mooi niet dus, de HELE grot vol met will-of-the-wisps (wie zei er al weer dat die zeldzaam waren?)!!!!!! Ik ben zelf een lvl 13 redguard,warrior,barbarian dus ik ben wel sterk maar m'n magicka is erg laag en zoveel enchanted wapens heb ik niet.

Iemand een oplossing om snel een will-of-the-wisp te killen?....nu ik dit typ bedenk ik me dat rennen ook een goeie oplossing is :+ .

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 11:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mjah, enchanted weapons is je enige oplossing...

ik pak ze altijd vanuit sneak met men (magic) boog. gelijk half HP en dan nog als ze naar je toe komen paar keer schieten en stukslaan met men zwaardje...
heb ondertussen zoveel HP dat ze me niet zo veel kunnen doen, maar zo doe ik het altijd

• Dukey

Dukey

TepelStreeltje schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 12:39:
mjah, enchanted weapons is je enige oplossing...

ik pak ze altijd vanuit sneak met men (magic) boog. gelijk half HP en dan nog als ze naar je toe komen paar keer schieten en stukslaan met men zwaardje...
heb ondertussen zoveel HP dat ze me niet zo veel kunnen doen, maar zo doe ik het altijd
Owke, laat ik eerst zeggen dat ik een echte newbie ben wat betreft alle mogelijkheden in een spel als Oblivion. En uitgebreide informatie wordt ook niet in het smalle handleidinkje gegeven bij het spel....

Ik zie dat je met enchanted weapons een paar keer kan slaan en dan is het op qua magisch effect, daarnaast krijgen ze ook gewone damage die je kunt reparen (ik ben eindelijk lvl 50+ armorer dus ik kan het nu zelf). Maar het herladen van die weapons deed ik tot nu toe of NIET of met losse soul gems (errug inefficient en duur vind ik). In de winkels zie ik soul gems in verschillende formaten, verschillende prijzen en verschillende soul levels (none, petty)? Ik zag vandaag pas op een forum dat iemand van de mages guild ook wapens kan opladen, geen idee of dit duur is, ga het straks zelf proberen. Daarnaast heb ik gelezen dat je van NPC's die bijna doodgaan hun soul kunt kapen en in die soul gem kunt doen, geen idee hoe dat werkt in het spel?

Kan iemand mij uitleggen wat nou de beste/efficiente/goedkoopste manier is om een enchanted weapon op te laden? Ik zelf heb nu enchanted boog, wat van die kleine mesjes en een hamer mocht dat wat uitmaken.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:06
Djoekie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 13:41:
[...]

Kan iemand mij uitleggen wat nou de beste/efficiente/goedkoopste manier is om een enchanted weapon op te laden?
Umbra + Azura's Star

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:18
[...]

Kan iemand mij uitleggen wat nou de beste/efficiente/goedkoopste manier is om een enchanted weapon op te laden? Ik zelf heb nu enchanted boog, wat van die kleine mesjes en een hamer mocht dat wat uitmaken.
beste manier (iig de goedkoopste) is met azura's star & umbra

Verder is het opladen bij de mages guilds ontzettend duur :)

(...)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

[...]

knip

Daarnaast heb ik gelezen dat je van NPC's die bijna doodgaan hun soul kunt kapen en in die soul gem kunt doen, geen idee hoe dat werkt in het spel?

Als je dit topic ff doorzoekt (of het vorige deel) op soultrap moet je een heel eind komen. Je hebt iig de soultrap spell nodig.

[Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 07-06-2006 15:55]

Anoniem: 113589

Djoekie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:29:
-verhaal-
Iemand een oplossing om snel een will-of-the-wisp te killen?....nu ik dit typ bedenk ik me dat rennen ook een goeie oplossing is :+ .
Silver weapons? Die doen het wel bij ghosts enzo, lijkt me dat het ook voor will-of-the-wisps geldt? :)

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
@Djoekie

- Het "goedkoopste" is idd de Umbra en Azura star
- De Umbra quest is een behoorlijke pitte "quest"
spoiler:
ze blijkt heel moeilijk te verslaan zijn op "lagere" levels <20 er zijn andere manieren om haar te verslaan een daarvan is een manier om haar te lokken naar de guards helemaal terug in dichtstbijzijnde town... de andere manier is constant met magic of arrows op haar te schieten op een verhoogde plek, als je de quest begint zonder deze officieel gekregen te hebben dan kan je een bounty op je hoofd verwachten, maar als je het officieel wilt doen dus eerst de quest als opdracht krijgen dan kan je dit pas op minimaal level 20 dacht ik...

- Om de will o wisps te verslaan op wat lagere levels kan je met jouw character de adraneline rush gebruiken (hiermee zet je je redguard als het ware op overdrive, fortify healthe, strength...etc) en dan met je beste zwaard er op los rammen... 1 voor 1 niet een hele bende tegelijk mocht je die tegen komen... (omdat je magicka laag is en waarschijnlijk je alteration ook laag (?) heb je waarschijnlijk niet de keuze om ook een magic shield te gebruiken..?).
- je kan elke magische zwaard gebruiken en die zwaard hoeft niet gevuld te zijn om die will-o-wisps te slopen...
- Mocht je inderdaad met de fightersguild bezig zijn, probeer dan gewoon door te zetten dan krijg je op een gegeven moment -->semi-spoiler:
spoiler:
Een quest waarbij je met de adviseur van de guild hoofd, een cave gaat "schoonmaken" lees: iedereen slopen. In deze quest is de "eindbaas" van die cave in bezit van een goede wapen in mijn geval was dat de 'sinweaver' met die wapen kan je makkelijker de will-o-wisps aan in de toekomst...

- Mocht het echt hopeloos gaan met will-o-wisps dan kan
spoiler:
je lid worden van de mages guild en na de eerste quest van de mages guild kan je je eigen staff laten maken, ik heb een staff laten maken die fireballs schiet... hiermee kan je in het begin de moeilijkste monsters e.d. slopen LET WEL OP als je laden te duur vind (wat ik ook vind) dan moet je staff alleen gebruiken om de moeilijkere monsters te slopen, die staff moet ook gevuld worden van tijd tot tijd...misschien is een drain magicka eigenschap voor die staff ook wel handig...dat moet je even uitproberen. (je wordt voor het maken van je staff begeleid door de maker van je staff door middel van vragen...je ziet het vanzelf wel als deze quest (guild) aanneemt...

- Belangrijke aanvulling op vorige punt
spoiler:
De sterkte van je staff hangt misschien af van de level waarin je magicka ligt. Dus als je de staff fireballs wilt laten schieten dan moet je misschien een "hoge" level in destruction hebben? Dit weet ik dus niet zeker, dus mocht je voor die staff gaan, zorg dan dat je een save klaar hebt liggen van voordat je lid wordt van mages guild. Misschien staat de mages guild je helemaal niet aan of iets dergelijks dan kan je in iedere geval terug naar de situatie voordat je lid werd van de mages guild (mocht de staff uiteindelijk tot niks oplopen...)

Dit zijn wat suggesties om op "lagere" levels misschien wat moeilijkere tegenstanders aan te kunnen, mocht ik ergens fout zitten of wat gemist hebben ik sta open voor suggesties...

• Freelance
heb er nu 100 uur game tijd opzitten en net al mijn verzamelde potions & scrolls verkocht, resultaat meer dan 150k Gold!, het enige nadeel is dat ik wel anderhalf uur heb zitten klikken om alles te verkopen..

weet iemand hier of dat er een mod is die zegt: sell all potions/books, of meerdere items tegelijker tijd verkopen?? Heb zelf al gezocht, maar kon niks vinden.

Dus iemand?

(...)

Anoniem: 171422

Djoekie schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 11:29:
Anoniem: 113589 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 16:34:
[...]

Silver weapons? Die doen het wel bij ghosts enzo, lijkt me dat het ook voor will-of-the-wisps geldt? :)
Yep. Silver, daedric of magic weapons zijn de enige wapens waarmee je dat soort gespuis kunt killen. Rennen is ook een oplossing, die will-o-the-wisps zijn niet zo snel gelukkig ;)

Anoniem: 43565 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:19:
Woei, nu is ie goed vernaggeld. Mijn landschap wordt overspoeld door groene vliezen, waar ik wel gewoon doorheen kan lopen, maar niet doorheen kan kijken.

<knip>
Spel gaat na het draaien van de patch bij mij niet samen met de Catalyst 6.5 drivers. Met de Catalyst 6.3 drivers draait het spel prima (ATI Radeon 9800 Pro)

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 12:49
UNICRONBOT schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Een patch voor D2D is er nog niet. Die is nog in de maak. Dit staat op de site This patch is NOT compatible with copies purchased via direct2drive or localized versions of Oblivion
Niet zo schreeuwen ik ben niet blind. }:O
Dat had ik idd ook gelezen maar aangezien het een beetje vroeg was toen ik postte en naar mijn werk moest had ik nog niet kunnen zoeken of er een patch voor D2D aankomt of niet.

Patch voor D2D is er inmiddels ook. Voor de gene die daar belang bij hebben is hier de link

[Voor 15% gewijzigd door Fryskmantsje op 07-06-2006 21:17]

Specs

Anoniem: 177957

Zucht, kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb in Anvil de Benirus Manor gekocht ik heb er ook in geslapen en de spoken waren er ook ineens.
Maar kwam er te laat achter dat ik de Ring of Senfire om had!
Omdat de spoken niet zijn te verslaan ben ik (dom dom :O ) uit het huis gegaan wat en save tot gevolg had, als ik nu terug ga in dat huis kan ik er niet slapen omdat er vijanden in de omgeving zijn.
Weet iemand en oplossing hoe ik dit nu weer kan oplossen, en wat of waar is de item voor de volgende opgave van de quest. :?

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-03 18:15
LEES! DE! TS! OF! JE! JOURNAL!

(in de inn kunnen ze je verder helpen ;) )

• Dukey

Dukey

Anoniem: 177957 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:29:
Zucht, kan iemand mij helpen met het volgende, ik heb in Anvil de Benirus Manor gekocht ik heb er ook in geslapen en de spoken waren er ook ineens.
Maar kwam er te laat achter dat ik de Ring of Senfire om had!
Omdat de spoken niet zijn te verslaan ben ik (dom dom :O ) uit het huis gegaan wat en save tot gevolg had, als ik nu terug ga in dat huis kan ik er niet slapen omdat er vijanden in de omgeving zijn.
Weet iemand en oplossing hoe ik dit nu weer kan oplossen, en wat of waar is de item voor de volgende opgave van de quest. :?
Ik had van te voren in de kelder gekeken en daar zat iets (tekening) van een portal op de muur die gesealed was. Daarna was ik ook gaan slapen en kwamen die geesten, ik zelf was ook naar buiten gerend en heb een savegame geladen VOOR dat ik het huis gekocht had. Maar misschien dat jij wel iets kan met die portal?

Die paranoia quest in Skingrad is wel grappig. Vraag me af of je hem ook had kunnen halen zonder iemand dood te moeten maken?

Overigens vind ik Morrowind beter dan Oblivion qua sfeer en feeling. Ondanks het feit dat Oblivion duidelijk later en grafisch beter en veelzijdiger is. Morrowind had echt een soort sfeer over zich heen hangen, terwijl het in Oblivion meer quests aflopen is naar mijn mening.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Je moet naar de Tavern toe (geen idee wat de naam is), daar zit diegene die je het huis verkocht heeft. Of zat degene. Van daar uit gaat de quest weer verder.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 43565 schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 10:55:
Die paranoia quest in Skingrad is wel grappig. Vraag me af of je hem ook had kunnen halen zonder iemand dood te moeten maken?
Die heb ik gisteren ook maar eens afgerond. Beetje een afknapper vond ik.
spoiler:
Hele dag iemand achterna lopen (nou ja af en toe op T drukken als ze aan het werk zijn) en dan 's avonds melden dat Glarthir niet gevolgd wordt door die persoon. Tegen de tijd dat ik de laatste had gedaan was ik lvl 30 (eerder geen zin meer in). Is die gast zo paranoia dat hij me niet geloofd en iedereen wil vermoorden, te beginnen met mij. Blaas ik 1x tegen hem aan, izzie dood. Daarna wel grappige notes in zijn kelder gevonden
Overigens vind ik Morrowind beter dan Oblivion qua sfeer en feeling. Ondanks het feit dat Oblivion duidelijk later en grafisch beter en veelzijdiger is. Morrowind had echt een soort sfeer over zich heen hangen, terwijl het in Oblivion meer quests aflopen is naar mijn mening.
Ik heb Morrowind gekocht in de 5-euro uitvoering (met bloodmoon en tribunal erbij). Kon hem niet laten liggen voor dat geld. Het was echter een maandje voor Oblivion uitkwam geloof ik, en ik kon niet echt wennen aan de besturing en de tergend trage manier van reizen. Ik wil hem nog wel een keer verder gaan spelen, maar voorlopig vermaak ik me prima met Oblivion. Die had ik vrij snel door en is zwaar verslavend.....

gwystyl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:19:
[...]

Die heb ik gisteren ook maar eens afgerond. Beetje een afknapper vond ik.
spoiler:
Hele dag iemand achterna lopen (nou ja af en toe op T drukken als ze aan het werk zijn) en dan 's avonds melden dat Glarthir niet gevolgd wordt door die persoon. Tegen de tijd dat ik de laatste had gedaan was ik lvl 30 (eerder geen zin meer in). Is die gast zo paranoia dat hij me niet geloofd en iedereen wil vermoorden, te beginnen met mij. Blaas ik 1x tegen hem aan, izzie dood. Daarna wel grappige notes in zijn kelder gevonden
spoiler:
Ik dacht eerst, ik sla hem wel bewusteloos, of ik bied yield aan, want ik vond het zielig, maar dat lukte niet echt. Toen dacht ik, ik ren naar de cops, dan kunnen die hem arresteren, maar die sloegen hem gewoon dood :D. Nouja, leverde toch wat geld op.
Overigens hoefde je die gasten eigenlijk niet te achtervolgen.

Maar ik las op een ander forum dat als je steeds zegt dat ze hem bespieden, dat je ze op het eind alle drie van hem moet vermoorden. Maar dan kun je hem denk ik nog bij Dion, die copper die je komt waarschuwen als je steeds in de stad over die paranoia-gast gaat praten aangeven. Ik was benieuwd of je het zo dan wel geweldloos kon afsluiten...
[...]

Ik heb Morrowind gekocht in de 5-euro uitvoering (met bloodmoon en tribunal erbij). Kon hem niet laten liggen voor dat geld. Het was echter een maandje voor Oblivion uitkwam geloof ik, en ik kon niet echt wennen aan de besturing en de tergend trage manier van reizen. Ik wil hem nog wel een keer verder gaan spelen, maar voorlopig vermaak ik me prima met Oblivion. Die had ik vrij snel door en is zwaar verslavend.....
Oblivion is inderdaad wel een stuk toegankelijker. Morrowind ontmoedigd in het begin nogal omdat je er geen reet van begrijpt (ik had ook de 5 euro uitvoering).
spoiler:
Wat Morrowind betreft moet je eerst als een gek zoeken naar de Boots of Blinding speed waarmee je een stuk sneller kunt lopen en vervolgens naar dat shield met 60% Magic Resist zodat je ook met beeld hard kunt rennen. Voor dat shield moet je echter wel eerst een locksplitter van 100 hebben (of spell) en een leviate, want hij ligt in een kast, maar dat staat wel in het grote morrowind-topic

Ik had gehoopt dat m'n paard wat sneller kon lopen in Oblivion. Beetje tegenvaller. Gelukkig kun je wel Fast Travel doen, maar dan kom je ook niet snel iets hips tegen. Maar ik ben pas net begonnen met Oblivion. Wie weet wat ik nog tegenkom :8

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 21:59
Ik zit ook met een paard-probleem.

Call steed v3 geïnstalleerd, maar dit werkt dus niet, aangezien je eerst je paard moet "merkeren", en ik ben mijn black horse kwijt.

Het is gebeurd wanneer ik met mijn paard in naar imperial city ben geweest en hem gaplaatst heb naast mijn huis. Even wat dingen opbergen in mijn huis, vervolgens weer op mn paard gaan zitten en fast travellen naar een of andere shrine. Een keer toegekomen krijg ik een boodschap dat mijn paard geplaatst is in de stables buiten de stad (ik ben nochtans niet in een stad, maar gewoon in een bos (bij die shrine met de bevroren worshippers)). Mijn paard heb ik sindsdien niet meer teruggezien. Wanneer ik de call steed ring aan doe, zegt hij dat mijn zwart paard te veraf is om de ring te horen.

Ik heb ondertussen al de stables afgezocht van elke stad, zonder resultaat...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maar er is ook helemaal geen officiële route van je huis in Imperial City naar een andere plaats, hoe heb je je paard daar eigenlijk gekregen? Gezwommen? Normaalgesproken kun je met je paard helemaal niet in een stad komen omdat je door een poort moet.

Ik zou nog maar eens goed rondkijken op het Waterfront eiland.

🖥️ | 🚗

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 11:15

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

load een save waar je em wel hebt, mark em probeer het in je huidige save?

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 21:59
MadMarky schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:18:
Maar er is ook helemaal geen officiële route van je huis in Imperial City naar een andere plaats, hoe heb je je paard daar eigenlijk gekregen? Gezwommen? Normaalgesproken kun je met je paard helemaal niet in een stad komen omdat je door een poort moet.

Ik zou nog maar eens goed rondkijken op het Waterfront eiland.
Och, erg moeilijk is het niet.

Je neemt je paard vanuit de stables, langs de toren en je komt er zonder problemen.

Hij bevindt zich nergens meer op het Waterfront eiland :(.

En een vorige savegame heb ik niet meer.

Mja, eigenlijk is het verhaal nog een tikkeltje ingewikkelder.

Ik ging eens een grot binnen terwijl mijn paard nogal weinig health had. Ik heb nog steeds een savegame van toen ik in de grot zat. Nu blijkt bij het buitenkomen van de grot dat mijn paard aangevallen wordt door een wolf. Ik heb indertijd die savegame een paar keer opnieuw geladen totdat ik de aanval kon anticiperen en die wolf afmaken voordat hij mijn pard afmaakt. Toen heb ik ge fasttravelled richting de imperial city stables en gelopen tot aan mijn huis op het waterfront eiland. Wat gewacht totdat zowel ik als het paard weer vol healthe hadden en toen gefasttravelled richting die shrine. Vroeger heb ik dit reeds een paar maal zonder problemen kunnen doen (fasttravellen met paard op waterfront eiland).

Op dit moment is mn paard dus verdwenen.

Wanneer ik nu echter de savegame opnieuw laad van juist vorodat ik de grot uitkom, dan valt mijn paard altijd dood voor mijn neus nog voordat de wolf hem aanvalt. Best wel grappig, want soms blijft hij gewoon op zijn benen staan terwijl ie dood is. Je botst dan tegen hem en hij valt omver.

Het paard moet nu dus wel nog levend zijn, aangezien wanneer ik de ring aandoe, er een message komt dat het paard mij niet kan horen waar hij zich bevindt.

Ondertussen rijd ik rond op mijn paint horse. 5000 gold naar de vaantjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Is paint horse trager dan andere paarden dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

kan iemand met een PhysX kaart dit filmpje nadoen? (en opnemen en op video.google.com of youtube.com zetten?) (dan is alles tenminste vloeiend!!!)

[Voor 15% gewijzigd door Greyh0und op 09-06-2006 09:51]

Greyh0und

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 43565 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:23:
Is paint horse trager dan andere paarden dan?
Volgens mij wel. Ik dacht dat de witte paarden het sterkst waren en de zwarte het snelst (afgezien van shadowmere dan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Laatst online: 00:07
Greyh0und schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 09:51:
kan iemand met een PhysX kaart dit filmpje nadoen? (en opnemen en op video.google.com of youtube.com zetten?) (dan is alles tenminste vloeiend!!!)
Oblivion ondersteunt geen Ageia PhysX kaart.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/MSI Radeon RX 6500 XT MECH 2X 4G OC/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

UNICRONBOT schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 10:37:
[...]

Oblivion ondersteunt geen Ageia PhysX kaart.
zjit!

maar als je 2 vid kaarten had kon je toch de 2e gebruiken voor physics? (of is dat nog niet genoeg ontwikkeld?)

Greyh0und

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 10:08
Greyh0und schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 12:11:
[...]
zjit!

maar als je 2 vid kaarten had kon je toch de 2e gebruiken voor physics? (of is dat nog niet genoeg ontwikkeld?)
Dan nog moet de software 't ondersteunen, en Oblivion ondersteunt dat niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 126513

Heb al vaak genoeg mijn paarden verloren. Ben er achter gekomen dat het betreffende paard gewoon bij de stal komt te staan waar je hem ook kan kopen. Na 3 dagen wordt hij weer gespawnend, net zoals creatures, NPC's en planten.
Iig Ik had ooit eens een black horse gekocht, daarna een white horse, daarna een mod geinstalleerd voor dark unicorn. Dat beest schopt bijna iedereeen!. Nu ben ik die ook weer kwijt.
Ben nu in Anvil en daar staat my white horse weer. Mijn paint horse staat meestal in de IC. Nu ga ik binnenkort eens kijken of die overleden black horse ook weer in Cheydinhal staat.
Ik denk dat ik ze dan allemaal maar ga kopen zodat ik bij elke stad vervoer heb. :)

Owja je kan een mod installeren zodat je paard na één dag weer spawned. Net zoals je een mod kan nemen die alles na één dag weer spawned, of na 3 jaar ;)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 09-06-2006 13:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guardian-spirit
Zijn de quests van de blades verbonden aan de main quest? Of zijn ze los van de main quest? (zoals mages, fighters en thieves guild?)

spoiler:
Ik heb ergens gelezen dat jauffre je de keuze geeft om lid te worden van de blades. Maar is dit echt een keuze? of moet je dit accepteren (lid worden dus) omdat de quests van de blades onderdeel zijn van de main quest? Ik probeer zo lang mogelijk uit de buurt te blijven van de main quest, maar wel lid worden van zoveel mogelijk groepen/guilds...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-03 14:10
Joining the Blades is an essential aspect of Oblivion's storyline

http://oblivion.gamewikis.org/wiki/Blades

verbonden aan de mainquest lijkt mij dus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 43565 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:20:

Overigens draait het alleen op m'n 2,4 Ghz 800 FSB als ik de HyperThreading aan zet, zonder draait ie voor geen meter. Als ik m'n geheugen niet op dual channel heb krijg ik problemen in het open veld, maar met geheugen op dual channel erbij draait hij best aardig (Radeon 9800 Pro)/1024 MB PC3200 geheugen. 800x600
800x600 !?!?!?!

met mijn specs, zonder HT dus (en cpu op 2800MHz), draait ie nog prima op 1024x768 en als de omgeving het toelaat zelfs nog wel op 1280x1024, maar dan wordt het wel krapjes als je ineens midden in een gevecht komt :P
Anoniem: 43565 schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 09:19:

Nu moet ik zeggen dat ik niet alleen die patch gedraaid heb, maar ook nieuwere videokaartdrivers heb geïnstalleerd :/

en het maakt niet uit hoe ik de grafische settings van Oblivion instel

Het ligt dus aan de patch. Oblivion gedeïnstalleerd, opgestart, alles zag er goed uit. Patch weer geïnstalleerd en de mysterieuze groende vliezen zaten weer over het landschap en dalen.

Dat wordt dus weer deïnstalleren, opnieuw installeren en voorlopig geen patch dus :(

ik heb eens een MD5 over de patch.exe heen gehaald en vervolgens opnieuw gedownload en wederom geMD5't, maar dat was hetzelfde. Ik had dus ook geen corrupte patch. Verder had ik ook geen virusscanners, firewalls of whatever open staan tijdens het patchen. De patch vernaggeld dus gewoon m'n Oblivion
Dat is allemaal wel heeeeeeeeel erg bizar daar bij jou! Hier gaat het gewoon goed ....

Je hebt wel de meest recente drivers e.d. !??

[Voor 56% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-06-2006 16:19]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is, heb niet alles kunnen doorlezen, maar ik heb een hoop gates gesloten (stuk of 20 ofzo) omdat ik dat wel een geinig wereld vind, het probleem is dat ik nu met 20 stenen zit opgezadeld, hebben die dingen nog een bepaalde functie? Ik heb ze in een huisje in zo'n kist gedumpt, maarja, ze zien er wel apart uit enzo maar kan ik er nog wat mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 159492

met die stenen kun je items betoveren :) de positieve effecten kun je op een ring/kledingstuk/armorstuk zetten en de negatieve effecten kun je op een wapen zetten. je kan zo'n steen maar 1 keer gebruiken, dus je zet of het positieve effect ergens op of het negatieve ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Als je met je muis over die stenen gaat wanneer je ze in je inventory hebt kun je de effecten zien.
Die stenen zijn voor mij de grootste reden om zo'n gate in the gaan en om nog een deadric helmet te vinden.

Zoek gewoon uit welke je wil gebruiken. De rest gewoon op wapens en armor gooien en dan verkopen.
Ik ben zelf een Armor aan het samenstellen met allemaal +50 op magica.
Als je eenmaal via de mages guild zelf je wapens en armors kan enchanten zullen die stenen wel niet meer zo interessant zijn. Jammer dat je niet magische items extra kunt enchanten met die stenen.

Potions met restore magica en fortify magica of willpower doen het bij erg goed trouwens. Voor de rest maak ik nog light en night eye potions totdat me illusion skill hoog genoeg is waarschijnlijk. Ook detect life weleens. Dikke damage potions heb ik nog niet kunnen maken, eerst me alchemy eens op 75 krijgen.
Iig door die potions heb ik érg gemakkelijk. als het een beetje moelijk wordt, 3 leuke potions waar ik er toch meer dan genoeg van heb en huppakee. Wel een beetje jammer soms. En om nou de difficulty helmaal op max te gaan zetten :| Krijg je van epische gevechten met mudcraps :P

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 09-06-2006 17:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Anoniem: 159492 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:20:
met die stenen kun je items betoveren :) de positieve effecten kun je op een ring/kledingstuk/armorstuk zetten en de negatieve effecten kun je op een wapen zetten. je kan zo'n steen maar 1 keer gebruiken, dus je zet of het positieve effect ergens op of het negatieve ;)
Ak oke, dank je wel, dus door er op te klikken kan ik ze aan een bepaald item negatief/positief koppelen; zondag gelijk even uitproberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Anoniem: 126513 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 17:30:
Als je met je muis over die stenen gaat wanneer je ze in je inventory hebt kun je de effecten zien.
Die stenen zijn voor mij de grootste reden om zo'n gate in the gaan en om nog een deadric helmet te vinden.

Zoek gewoon uit welke je wil gebruiken. De rest gewoon op wapens en armor gooien en dan verkopen.
Ik ben zelf een Armor aan het samenstellen met allemaal +50 op magica.
Als je eenmaal via de mages guild zelf je wapens en armors kan enchanten zullen die stenen wel niet meer zo interessant zijn. Jammer dat je niet magische items extra kunt enchanten met die stenen.
Merci, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Met 20 stuks zou ik ook erg benieuwd zijn. Waarschijnlijk heb je al leuke combinaties nu. :)
Overigens kun je kiezen om veel op ringen/amuletten/armor te doen. Dan kun je omwisselen voor en tijdens een bepaald gevecht. Zelf doe ik het niet omdat ik geen zin hem om elke keer te wisslelen en het haalt me ook te veel uit de game anders.
Bijvoorbeeld een ring met light of night eye in een grot. En als je gaat vechten weer je Mundane ring (een van de sterkste ringen) omdoen.

Vind het jammer dat je maar 2 ringen om kan doen. Ook vind ik dat de nummerike sneltoetsen zo snel vol zitten (zeker als spellcaster), anders kon je zo makkelijk swappen tussen ringen/amuletten.

Nog een tip voor de verkoop. Ik gebruik de pijltoetsen van toetsenbord altijd om door de waslijst te gaan. Met [enter] kun je verkopen, en als je dan op pijltoets omhoog drukt doe je verkoop bevestigen.
Bijv: Ik wil Ingredients. Dan koop ik eerst via muis het eerste ingredient. Als ik dan met pijltoets omlaag ga dan staat de cursor meteen bij het volgende ingredient. Vervolgens de hele tijd: [enter] daarna [pijltoets omhoog], etc
duurt nog steeds erg lang maar het gaat iig een stuk sneller. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik had een lesser soul gem met een rat of wolf ofzo, maar ik kon wel een ring enchanten met night-eye constant effect. Maf hoor :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

ing._Buttje schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:05:
[...]

800x600 !?!?!?!

met mijn specs, zonder HT dus (en cpu op 2800MHz), draait ie nog prima op 1024x768 en als de omgeving het toelaat zelfs nog wel op 1280x1024, maar dan wordt het wel krapjes als je ineens midden in een gevecht komt :P

[...]

Dat is allemaal wel heeeeeeeeel erg bizar daar bij jou! Hier gaat het gewoon goed ....

Je hebt wel de meest recente drivers e.d. !??
Had ik de oplossing niet gepost? Ik had de meest recente drivers, de Catalist 6.5-drivers. Nadat ik m'n video-drivers heb gedowngrade naar 6.3 draaide alles weer perfect en als een zonnetje :)

• guardian-spirit
@Stfnlln
ok bedankt, ik had niet goed op wiki gekeken blijkbaar.

• Graham
  • Laatst online: 21:23
gwystyl schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 11:19:
Ik heb Morrowind gekocht in de 5-euro uitvoering (met bloodmoon en tribunal erbij).
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt. Ik wil Morrowind ook ooit nog wel eens gaan spelen namelijk ;)

grahamofthewheels.com

Graham schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt. Ik wil Morrowind ook ooit nog wel eens gaan spelen namelijk ;)
offtopic:
Ik geloof dat ze de GOTY editie nog bij Intertoys, Bart Smit of FRS hebben liggen.
Gister had ik er bij FRS eentje in mijn handen, €5,99 :P

anandus schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:30:
[...]

offtopic:
Ik geloof dat ze de GOTY editie nog bij Intertoys, Bart Smit of FRS hebben liggen.
Gister had ik er bij FRS eentje in mijn handen, €5,99 :P
offtopic:
Dan ben je opgelicht, ik heb hem ruim een maand voor Oblivion uitkwam voor €5,00 bij Bart Smit gekocht :P

Ontopic: Heeft iemand het volgende al ontdekt? Ik had namelijk een hele tijd geleden ingebroken bij Falanu Hlaalu, de alchemist in Skingrad. Ik had toen in haar slaap haar huissleutel gejat. Laatst ging ik eens kijken of ik nog gestolen goederen bij me had om die weg te doen voor ik een bounty ging afkopen bij een guard. Toen zag ik die sleutel weer staan, maar er stond het volgende:
spoiler:
Flanau Hlaalu's Key. Moest er best om lachen, hebben ze misschien een dyslectische programmeur bij Bethesda? :+

Ik heb er wel een screenshot van gemaakt, maar ik kan 'm hier niet posten omdat ik geen homepage heb om hem op te zetten. Wil iemand dus please die sleutel jatten, hem bekijken in zn inventory, daar een screenie van maken en hem hier posten? (Ik kan mn screenie eventueel ook naar iemand mailen die hem dan hier kan posten) Alvast bedankt ;)
Anoniem: 171422 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:52:
Ik heb er wel een screenshot van gemaakt, maar ik kan 'm hier niet posten omdat ik geen homepage heb om hem op te zetten. Wil iemand dus please die sleutel jatten, hem bekijken in zn inventory, daar een screenie van maken en hem hier posten? (Ik kan mn screenie eventueel ook naar iemand mailen die hem dan hier kan posten) Alvast bedankt ;)
offtopic:
Probeer eens www.imageshack.us ;)

Thanx anandus _/-\o_
Hier is ie dus:
http://img145.imageshack.us/img145/6917/screenshot05wc.jpg
Als je nog niets opvalt, kijk goed naar de naam van de sleutel waar de muispijl bij staat :)
Zoals ik in een vorige post al zei is hij van Falanu Hlaalu

Anoniem: 113589

@ duracell
nice armour :9.
Wat zit er allemaal tussen? Zit er nog enchanted armour tussen?

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58
Hoe verwijder je nog eens een item uit je inventory? :X

Laat maar, ik zie het al in de TS staan O-)

[Voor 33% gewijzigd door Silent Thunder op 10-06-2006 18:50]

• ReZ1987
Silent Thunder schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:50:
Hoe verwijder je nog eens een item uit je inventory? :X

Laat maar, ik zie het al in de TS staan O-)
Je gaat me toch niet vertellen dat je dat serieus meende? :+

• Silent Thunder
ReZ1987 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:53:
[...]

Je gaat me toch niet vertellen dat je dat serieus meende? :+
Yup, ik vraag wel eens zonder zelf te kijken

Nou jah, niet altijd; soms ben ik ook niet lui :P

[Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 10-06-2006 18:57]

• ReZ1987
Silent Thunder schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 18:56:
[...]

Yup, ik vraag wel eens zonder zelf te kijken

Nou jah, niet altijd; soms ben ik ook niet lui :P
Maar meestal wel ;)
Anyways; stelletje postsletten hier allemaal... Nu moet ik alwéér een nieuw deeltje aanmaken binnenkort O-) .

Anoniem: 136772

Graham schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Vandaag gekocht bij Mediamarkt voor 4.99! :)

• Silent Thunder
Ik zit in zo'n stadje en heb net een vrouwelijke shopkeeper gesproken die vertelde over een gast genaamd Thorinor. Ik moet het 1 en ander uitzoeken over hem, maar ik kan hem en zijn winkel niet vinden. Iemand een idee?

Anoniem: 27195

Silent Thunder schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 22:31:
Ik zit in zo'n stadje en heb net een vrouwelijke shopkeeper gesproken die vertelde over een gast genaamd Thorinor. Ik moet het 1 en ander uitzoeken over hem, maar ik kan hem en zijn winkel niet vinden. Iemand een idee?
zo'n stadje, is dat niet gewoon Imperical City?

En zijn shop is volgens mij in de market district.

Maar misschien moet je eerst rondvragen over hem bij anderen en dan krijg je nog een quest update.

• Silent Thunder
Jup, zo'n soort arena achtige stad. Dikke houten deuren om erin te komen.

Ik zal nog es verder zoeken dan...

[Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 10-06-2006 23:01]

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-03 16:05
Als het een echte quest is dan wordt de locatie waar je moet wezen ook met een pijltje aangegeven op de map :). Waarschijnlijk bedoel je die quest 'unfair competition' of iets dergelijks en het gaat over een verkoper die oneerlijk spullen verkoopt voor een hele lage prijs, die winkel (Copius Coinpurse) zit in een zijstraat tegen over een bookstore.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silent Thunder
twiekert schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:58:
Als het een echte quest is dan wordt de locatie waar je moet wezen ook met een pijltje aangegeven op de map :). Waarschijnlijk bedoel je die quest 'unfair competition' of iets dergelijks en het gaat over een verkoper die oneerlijk spullen verkoopt voor een hele lage prijs, die winkel (Copius Coinpurse) zit in een zijstraat tegen over een bookstore.
Heet die winkel dan Copius Coinpurse; moet je ook maar net weten. Ik was elk bordje aan het checken op de naam ''Thorinor'' :P

Ga wel es kieke

[Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 11-06-2006 00:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
Silent Thunder schreef op zondag 11 juni 2006 @ 00:30:
[...]
Heet die winkel dan Copius Coinpurse; moet je ook maar net weten. Ik was elk bordje aan het checken op de naam ''Thorinor'' :P

Ga wel es kieke
Je zou ook in je quest log kunnen kijken..

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:40
"Dingen" verwijderen uit je inventory is makkelijk maar hoe verwijder je spells uit je inventory? shift+lmb werkt niet en dat is net hoe het bij MW ging. het staat iig niet in het boekje..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0Henk 'm!
Shao Kahn schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:30:
"Dingen" verwijderen uit je inventory is makkelijk maar hoe verwijder je spells uit je inventory? shift+lmb werkt niet en dat is net hoe het bij MW ging. het staat iig niet in het boekje..
Volgens mij gaat dat niet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:40
anandus schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:32:
[...]

Volgens mij gaat dat niet..
hmm... dat is niet het antwoord dat ik wilde :).
Als het echt zo is zou het idioot zijn. Mijn magic menu zit vol met (low level) spells die ik niet meer gebruik.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 113589 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:00:
@ duracell
nice armour :9.
Wat zit er allemaal tussen? Zit er nog enchanted armour tussen?
@ rkzR
Het is 100% Glass Armour, alleen de boots zijn enchanted met een sigil stone (fortify speed +12), voor de rest zoek ik nog een paar leuke sigil stones :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
Shao Kahn schreef op zondag 11 juni 2006 @ 11:30:
kan met een console code:

player.removespell <SpellCode>

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 153309

Wat ik me laatst af vroeg is of het niet gezellig zou zijn als we allemaal 1 of 2 van onze savegames kunnen neerzetten op de een of andere server van iemand. Ik heb hier verder geen verstand van, of het veel bandbreedte in neemt en of het haalbaar is maar als dat zo is dan zou het wel leuk zijn. ff een thief of een lvl 33 vampire van ww.savegamesoblivion.nl (of whatever) downloaden.
Ik zie dat wel zitten, jammer dat ik het iemand anders laat regelen })

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
Anoniem: 153309 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:20:
Wat ik me laatst af vroeg is of het niet gezellig zou zijn als we allemaal 1 of 2 van onze savegames kunnen neerzetten op de een of andere server van iemand. Ik heb hier verder geen verstand van, of het veel bandbreedte in neemt en of het haalbaar is maar als dat zo is dan zou het wel leuk zijn. ff een thief of een lvl 33 vampire van ww.savegamesoblivion.nl (of whatever) downloaden.
heb nog een level 43 battle mage in de aanbieding, lijkt me leuk idee. Of je kan natuurlijk er zelf wat tijd in steken om je level omhoog te halen ;)

(...)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Anoniem: 153309 schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:20:
Op zich wel geinig idee, maar raak je dan niet in de knoop met mods enzo? :)

* anandus heeft trouwens een Oblivionstop voor een week ingevoerd, omdat anders mijn tnetamen volgende week eraangaat :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 09:58
Ik heb nu net het spel ook :) echt geweldig :D ziet er ook erg mooi uit. Nog niet zo heel lang gespeeld, ben net uit die grot.
Ik heb een paar vragen: Ik speel nu met HDR aan echter ziet er alles kartelig uit hierdoor, geeft het mooier resultaat om bloom aan te zetten met AA aan?
Wat zijn de optimale instelling om to spelen? Cq wat geeft de beste performance/look.
Ik speel met AMD 64 3000+ - 1024mb RAM- nvidia 7600GT overclocked

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 00:00
Je processor overclocken, want volgens mij loopt ie nu maar op 1.8ghz. Daarnaast maakt het volgens mij niets uit of je nou hdr zonder aa aan doen of bloom met aa in performance. (Ik vind met hdr mooier maarja dat ben ik dan he :P ) en als het echt hapert de draw distance lager zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ep
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05-2019

_ep

Igor-to-the-Home!

NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:30:
Ik heb een paar vragen: Ik speel nu met HDR aan echter ziet er alles kartelig uit hierdoor, geeft het mooier resultaat om bloom aan te zetten met AA aan?
Je moet gewoon zelf wat spelen met de instellingen. Iedereen vindt andere dingen acceptabel of niet, mooi of niet. Voor sommigen is het spelen met HDR en alles op 'high' met 10 FPS geweldig, anderen hebben dan liever de kwaliteit vrijwel helemaal omlaag, maar wel 60 FPS. Er zijn ook wel wat sites te vinden met allerlei optimizaties (ini tweaks) die meer of minder kunnen schelen (afhankelijk van je systeem en je wensen/eisen).

Aardige tweak-sites voor Oblivion:
* http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html
* http://www.atomicmpc.com.au/article.asp?CIID=36546

[Voor 10% gewijzigd door _ep op 11-06-2006 15:32]

Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.genexis.eu

Acties:
  • 0Henk 'm!
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:30:
Ik heb nu net het spel ook :) echt geweldig :D ziet er ook erg mooi uit. Nog niet zo heel lang gespeeld, ben net uit die grot.
Ikzelf heb om die reden bloom+AA aanstaan, ik vind dat een stuk mooier dan HDR, persoonlijk.

Maar je moet gewoon even proberen wat je zelf het mooiste vind :)
* anandus is allergisch voor kartelrandjes als AA wél tot de mogelijkheden behoort :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Dank voor de sites :)
Eerst ff spelen :) als ik meer tijd heb heel het tweak gebeuren maar uitzoeken ;)

BTW hoeveel uur hebben de meeste mensen hier in het spel zitten? Ik speel namelijk ook ongeveer 15-25 uur per week enemy territory, en k moet nog wel tijd over houden voor andere dingen :+

BTW Processor overclocken naar 2 a 2,2 GHZ lijkt me wel handig. Wat is het beste progje hiervoor te gebruiken? Op me oude overleden pentium 4 had ik ook een handig en simpel progje voor, maar k weet ff de naam niet meer. uhm niet everest ofzow? Of was dat alleen voor videokaar?

[Voor 33% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 11-06-2006 19:04]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:22
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:02:
BTW Processor overclocken naar 2 a 2,2 GHZ lijkt me wel handig. Wat is het beste progje hiervoor te gebruiken?
Wat dacht je van de BIOS? ;)

Overigens heb ik er zo'n 70 uur opzitten, en ik heb het nog steeds niet uit (ben wel al lang gestopt met de mainquest verder te doen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 00:00
Het is toch wat veiliger om het met clockgen te doen. Daar kom ik tenminste erg ver mee. (amd 3500 van 2.2 naar 2.55)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Ok dankje zal ik uitproberen. Ik heb trouwens wel al een aantal vage vastlopers/bigs gehad. Mischien toch maar de ptach installeren + de nieuwste drivers voor me videokaart.

http://img55.imageshack.us/img55/4457/oblivion20060611222036757xy.th.jpg

http://img55.imageshack.us/img55/671/oblivion20060611222058683iv.th.jpg

Plus nog normaal plaatje :)
http://img102.imageshack.us/img102/6373/oblivion20060611222518544bk.th.jpg

[Voor 64% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 11-06-2006 23:39]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Zal dat clockgen trouwens morgen uitproberen. Bios vind ik niet zo handig namelijk.

K heb nu tussen de 15 en 35 FPS buiten. Op 800x600 2xAA, BLOOM, en de rest medium/high.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:20
NinTeNdO_FrEaK schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:18:
Ok dankje zal ik uitproberen. Ik heb trouwens wel al een aantal vage vastlopers/bigs gehad. Mischien toch maar de ptach installeren + de nieuwste drivers voor me videokaart.

[afbeelding]
[afbeelding]

Plus nog normaal plaatje :)
[afbeelding]

Edit hier link voor grote (krijg plaatjes hierboven niet clickable :( )
http://img102.imageshack....on20060611222518544bk.jpg
http://img55.imageshack.u...on20060611222058683iv.jpg
http://img55.imageshack.u...on20060611222036757xy.jpg
clickable link:
code:
1
[url=http://img102.imageshack.us/img102/6373/oblivion20060611222518544bk.jpg][img]http://img102.imageshack.us/img102/6373/oblivion20060611222518544bk.th.jpg[/img][/url]

resultaat:
http://img102.imageshack.us/img102/6373/oblivion20060611222518544bk.th.jpg ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
En weer wat geleerd :) vielen dank :) zal zo ff mijn vorige post editten.

Ps4/switch gamer

• TonyTone
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 12:32
Heeft inmiddels iedereen de 1.1.511 patch geinstelleerd?
En?!? aan te raden of niet?

p.s. ik heb een ATI X1800XT, klopt het dat de Catalyst 6.5 drivers niet goed werken?

[Voor 1% gewijzigd door TonyTone op 12-06-2006 15:31. Reden: typo]

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

Nouja, tot zo ver ik weet gaven de Catalyst 6.5 en de update alleen bij mij problemen. Verder heb ik er niemand over gehoord.

Je kunt het snel genoeg zien, je rent het bos in en met de Catalyst 6.5-drivers zag ik vlakken per ongeluk doorgetekend over de dalen. (met patch geïnstalleerd that is)
Iedereen riep dat ze Catalyst 6.3-drivers gebruikten dus toen heb ik gedowngrade. Toen zag alles er correct uit, draaide het beter en vooral ook grafisch minder zwaar.

Maar ik heb na het draaien van de patch niet meer veel gespeeld dus misschien dat ik nog ellende tegen kom.

Ik heb overigens een ATI 9800 Pro.

Ik lees overigens wel meer conflicten die zich oplossen door een andere driver-versie te nemen. Maar aangezien je Catalist, tray, omega win2k, winXP hebt heb ik geen zin uit te zoeken wat de lijn daarin is, maar het kan dus zijn dat je een andere driver-versie moet proberen. En anders uninstall en install je weer opnieuw zonder de patch. Je saved games blijven toch gewoon bewaard

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 12-06-2006 12:48]

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-03 11:31

Clay

cookie erbij?

Voor mijn gevoel hebben ze het reizen vergeleken met Morrowind eigenlijk een beetje te makkelijk gemaakt. Je moet er 1 keer geweest zijn, en daarna is het enige wat je van reizen merkt dat er een paar uur voorbij is gegaan. Morrowind maakte het wel een beetje te omslachtig, maar de mages guilds, silt striders, mark/recall en de master propylon index mod maakten het imo iig acceptabel. Het kon even duren voordat je ergens was, maar dat draagt wel bij aan het gevoel van tijd en afstanden; je kon op flink afgelegen plekken komen en dan ook echt dat gevoel hebben.

In Oblivion klik je ergens, en even later ben je er, tijd en afstand krijgen zo een stuk minder betekenis. Wat ik op zijn minst wel graag gezien had was dan een "you have been waylaid by enemies and must defend yourself" ala Baldur's Gate ;)

Met al die info van kaarten en questlogs etc heb ik ook niet echt het gevoel dat ik veel zelf moet uitzoeken (voorlopig). Maar desalniettemin vermaak ik me prima hoor :) Het meerendeel wat anders is dan Morrowind vind ik toch wel beter geworden.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• TonyTone
100% agree with CLAY
uren lopen hoeft nou ook niet, maar dit is idd veel te makkelijk.

voor de rest een Kick Ass Game ! 8)

• TonyTone
Maakt het trouwens uit of je de main Quest doet, of alleen andere quests?
En zijn er nog bepaalde quests erg aan te raden ivm Coole items enzo?

Anoniem: 22680

TonyTone schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:58:
Maakt volgens mij niet heel veel uit.
Je kan de mage guild recommendation quest doen, hierna wordt alles makkelijker. :Y)
Misschien eerst een beetje up levelen?
TonyTone schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:58:
* anandus heeft nu 50+ uurtjes erop zitten :)

Maar ik moet nog beginnen met de mainquest, ben nog niet eens bij Jeffrey langsgeweest :P

En qua coole items kan je idd quests doen. Of anders veel dungeons, daar is vaak ook goed spul te halen :)

• TonyTone
Ik heb vooral veel dungeon's gedaan.
Ben nu lvl 20 en matser marksman (paralyse en know down is HANDIG!)

Oja, nog eens een vraagie:
Zijn er een X aantal Oblivion Gates? of blijven ze komen tot je de main quest af hebt?
(Tone wil graag veel goeie Sigil stones hebben voor z'n armor 8) )

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-03 18:35
Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar waar is het mee te vergelijken?
met een MMO? Alleen dan geen multiplayer?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

FragNeck schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:46:
Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar waar is het mee te vergelijken?
met een MMO? Alleen dan geen multiplayer?
en niet massive, en niet online.... maar verder wel :) oh ik heb net alle drie de letters van de afkorting weggestemd :)

Het idee is dat je in het begin een character samenstelt met bepaalde primaire eigenschappen, en door die te trainen word je er sterker in. De eigenschappen die je niet als primair hebt gekozen kunnen ook verbeteren.... hoe langer je speelt hoe beter je dus over het algemeen wordt.
Je kan kiezen om de main quest te volgen (iemand geeft je een opdracht, jij doet die, hij beloont je en verwijst je door naar iemand anders of geeft je een nieuwe opdracht), of je gaat gewoon willekeurig de wereld bekijken en alles neerslaan wat je tegenkomt.
De wereld is vrij groot, dus je kan je met beide opties (of een combi natuurlijk) een hele tijd vermaken....

Omdat je blijkbaar geen zin hebt om te zoeken: HIER is het promopraatje van de maker. En het genre heet een RPG (Role Playing Game). Check verder de startpost voor veel info en een linkje naar de wiki met bergen info...

[Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 13-06-2006 16:13]

• ReZ1987
Oke stelletje spamsletten lieve mensen, ga maar [rml][ PC/X360] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 11[/rml] volspammen ;) .

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee