Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 18:06

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

fryskmantsje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 10:59:
Heb ik net de vampire quest uitgespeelt, kan ik mijn reward niet claimen.
Is net nog voorbij gekomen als ik me niet vergis, een bug in het spel waardoor je de dingen in een bepaalde volgorde moet aanbieden o.i.d. !?

ek frysk is :P

edit: sjocherris !! :Y)
Anoniem: 33599 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:56:
[...]

edit: gisteren eindelijk mn vampire cure gemaakt, bied ik de ingedrienten aan bij de heks... krijg ik geen cure poition.... ik zoeken op de oblivion wikipedia, is het een bug dat je in een bepaalde volgorde de ingedrienten moet geven anders krijg je je drankje niet. Mijn god kun je je voorstellen, je zoekt uren naar alle ingedrienten en uiteindelijk zal je alsnog een consolecommand moeten invoeren omdat het spel weer een bug bevat. de zoveelste btw

probleem viel met een console commando op te lossen gelukkig
of zijn de reward en de cure 2 verschillende dingen!?

[ Voor 52% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-05-2006 12:14 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 57309 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 00:45:
Sinds 2 dagen crasht Oblivion @ random. Eerst 'alleen' wanneer ik door een deur ging (aka een nieuwe cel werd geladen), nu ook gewoon tussendoor. Om de paar minuten is het raak.
Ik heb dit nu ook sinds een paar dagen, @ random in een dungeon. Maar volgens mij ligt het aan een of andere mod die ik geinstalleerd heb en niet goed werkt.

Ik weet niet of je mods gebruikt, maar probeer het eens met die allemaal uit (dan weet je zeker of het invloed heeft, kun je daarna een voor een mods weer aanzetten). Let wel op je savegames, mods aan en uit zetten vinden ze vast niet zo leuk. Beste dus om te experimenteren gebaseerd op een savegame, en tijdens het testen niet te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:36
Ik ben op zoek naar een goeie mod die de hopeloze interface van Oblivion wat verbetert (dus minder console achtig maakt).

Iemand tips voor een goeie? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stoffa schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:34:
Ik ben op zoek naar een goeie mod die de hopeloze interface van Oblivion wat verbetert (dus minder console achtig maakt).

Heb je al gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153309

Ik heb net de Thieves Guild uitgespeeld zodat ik Gray Fox kon worden maar ik vind die kap eigenlijk helemaal niet handig. Zodra ik dat ding op zet krijg ik gelijk van de alle wachten uit de complete stad naar me toe gerend dus dan heb je ook niks aan die extra weight voor in dungeons want je kan je shit niet verkopen. Doe ik nu iets fout of heb je inderdaad geen flikker aan die kap, ik dacht namelijk met dat ding de hele stad te kunnen leeg roven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140740

Vraagje over een quest van de Fighter Guild

Spoiler?!?

spoiler:
Ben bezig met de Azani Blackheart Quest en aangekomen in de 2e ruïne. Echter zit ik nu vast in het gedeelte waar in het midden een gelockte kist zit. In deze ruimte is het mogelijk om een steen in de muur te activeren echter gebeurt er niks, verder kan ik de iron gates ook niet openen. Volgens het rode pijltje moet ik ook nog een stuk verder.

Grappig was wel dat ik opeens vanuit het niets werd aangevallen door de corrupted imperialwatch guard, die was ontsnapt uit de gevangenis (die quest heb ik overigens al voltooid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 13:51
lo allemaal

in mijn stats van de oblivion "tab-scherm", in de 2e tab daar (waar strength, intelligence, etc staat aangegeven) staat mijn intelligence, willpower en speed al een tijd in het zwart en dus serieus omlaag gehaalt
dit is als ik ALLES van items (kleren, zwaarden, ringen) uit doe
als ik ze aan houd zijn de meesten nog groen omdat ze versterkt worden door sommige items (vandaar dat ik er ook vrij lang heb mee rondgelopen :( )

ook als ik active effects ga kijken in het spells scherm, zie ik alleen een positief birthsign effect en drie positieve training effects

ik kan maw niets vinden dat die gedrainde intelligence, willpower en speed kan verklaren... :/

kan iemand me helpen aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Je kunt ze toch altij restoren bij een Chapel of dmv een Restore potion/spell..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
restore speed potion werkt idd!!

thx alot

wel vreemd dat je nergens kan zien dat er iets mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
vreemd

ik wou dan net naar chapel alles gaan fixen
probeer ik het, komt er zo'n boodschap op het scherm van:
"repent your crimes, wicked one"

dat zou betekenen dat ik meer infamy dan fame heb
maar in mijn stats scherm staat:
fame: 33
infamy: 1

ik heb wel onlangs een dewd in imperial city meerdere malen berooft (maar geen 32x)
die dewd zei nl: "take it, i dont need it anyway"

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik probeer nl zoveel mogelijk een goeie te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Yep op die belgische wiki-plugin pagina.

Overigens zou ik een reply als in "Nou probeer die of die eens die bevalt me heel goed" meer waarderen dan een suggestieve opmerking die me probeert duidelijk te maken dat ik zelf moet zoeken.

Edit:

Hier deed je dat ook al trouwens:
wwillem schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 20:26:
[...]

Heb je al 2x een X1900XT(X) in crossfire gekocht dan? Zonee, doe geen moeite om aa + hdr aan te zetten, 't gaat dan toch schokken :).
Misschien kan je het bijdehandheidsniveau een tikje omlaag schroeven en me ofwel antwoorden op mn vragen ofwel gewoon niet te posten? Thx in advance!

[ Voor 39% gewijzigd door Stoffa op 21-05-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Mastakilla schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:48:
vreemd

ik wou dan net naar chapel alles gaan fixen
probeer ik het, komt er zo'n boodschap op het scherm van:
"repent your crimes, wicked one"

dat zou betekenen dat ik meer infamy dan fame heb
maar in mijn stats scherm staat:
fame: 33
infamy: 1

ik heb wel onlangs een dewd in imperial city meerdere malen berooft (maar geen 32x)
die dewd zei nl: "take it, i dont need it anyway"

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
ik probeer nl zoveel mogelijk een goeie te spelen
Heb je een bounty? Zo ja, zoek dan een guard op om je te laten arresteren.. (Je bent wel al je gestolen items dan kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
NG schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:01:
[...]

Heb je een bounty? Zo ja, zoek dan een guard op om je te laten arresteren.. (Je bent wel al je gestolen items dan kwijt)
jup

dat was het idd

thx again :)

ik liep trouwens al 2 levelups met al die drained attributes rond :p

[ Voor 12% gewijzigd door Mastakilla op 21-05-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stoffa schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:56:
[...]
Yep op die belgische wiki-plugin pagina.

Overigens zou ik een reply als in "Nou probeer die of die eens die bevalt me heel goed" meer waarderen dan een suggestieve opmerking die me probeert duidelijk te maken dat ik zelf moet zoeken.
Ja dat zou iedereen wel willen, dat scheelt mensen weer zoeken maar kost andere meer tijd om te typen.
Misschien kan je het bijdehandheidsniveau een tikje omlaag schroeven en me ofwel antwoorden op mn vragen ofwel gewoon niet te posten? Thx in advance!
Rustig maar ;). Het aa voorbeeld wat je aan haalt is nl weer zo'n typisch Google zoek vraagje. Vooruit een hint dan: Rechtsboven zit een quicksearch venster. Als je daar inventory in typt krijg je dit. Daaraan zou je meer dan genoeg moeten hebben. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik de derde hit hier eens proberen :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ik heb trouwens ook een lege grand en greater soulgem en als ik een soul trap spel op iets krachtigere tegenstanders doe (geen wolf, rat, goblintje, alles boven common) dan zegt ie dat ik geen soul gem heb waar het in past
en ze zijn dus wel degelijk nog leeg

iemand een idee hoe dit kan?

ik kan mijn wapens nl helemaal niet gevult houden met die common soul gempjes
kom ook veel meer sterkere dan common soulgems tegenstanders tegen laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Mastakilla schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:15:
ik heb trouwens ook een lege grand en greater soulgem en als ik een soul trap spel op iets krachtigere tegenstanders doe (geen wolf, rat, goblintje, alles boven common) dan zegt ie dat ik geen soul gem heb waar het in past
en ze zijn dus wel degelijk nog leeg

iemand een idee hoe dit kan?

ik kan mijn wapens nl helemaal niet gevult houden met die common soul gempjes
kom ook veel meer sterkere dan common soulgems tegenstanders tegen laatste tijd
Voor 'mens-achtige' heb je een zogenaamde black soulgem nodig, op verschillende wiki's kan je lezen hoe je dit moet maken (heb je een lege grand soulgem voor nodig per black soulgem). Voor beesten verschilt van de kleinste tot grand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 09:25

Infinchible

Woef!

Anoniem: 153309 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:34:
Ik heb net de Thieves Guild uitgespeeld zodat ik Gray Fox kon worden maar ik vind die kap eigenlijk helemaal niet handig. Zodra ik dat ding op zet krijg ik gelijk van de alle wachten uit de complete stad naar me toe gerend dus dan heb je ook niks aan die extra weight voor in dungeons want je kan je shit niet verkopen. Doe ik nu iets fout of heb je inderdaad geen flikker aan die kap, ik dacht namelijk met dat ding de hele stad te kunnen leeg roven.
Je kan gewoon met de kap op bijvoorbeeld quicktravel naar imperial city market district. Dan komen daar meteen de guards op je af, en dan doe je resist arrest. Dan ren je tot vlak voor de winkel waar je je spullen wil verkopen. En dan naar de dichtstbijzijndste guard, en dan even snel je kap afdoen. Daarna je inventory wegdoen, en spatie en rechtermuisknop om het attacken op te houden, dan lopen de guards gewoon weer weg. Als ze even weg zijn, je kap weer op en de winkel instormen. Je spullen verkopen, en dan je kap weer af. Dan gewoon naar buiten lopen, dan heb je kans dat de guards je nog op komen zoeken.. maar dan zeggen ze alleen even hoi.

edit: Wat ik ook vaak doe is alvast sneak, dan sneltravel naar imperial city waterfront, en daar sneaken naar mijn thieves guild thuishaven en daar alles verkopen aan die Ules gast, beste fence. Ik heb wel een mod die hem daar neer zet trouwens, ik kon hem daarvoor helemaal niet meer vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Infinchible op 21-05-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
wwillem schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:08:
[...]

Ja dat zou iedereen wel willen, dat scheelt mensen weer zoeken maar kost andere meer tijd om te typen.

[...]

Rustig maar ;). Het aa voorbeeld wat je aan haalt is nl weer zo'n typisch Google zoek vraagje. Vooruit een hint dan: Rechtsboven zit een quicksearch venster. Als je daar inventory in typt krijg je dit. Daaraan zou je meer dan genoeg moeten hebben. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik de derde hit hier eens proberen :).
Ik heb al zo vaak mensen hier geholpen met vragen waar ze ook op andere manieren achter konden komen (google, search etc.). Zo vroeg iemand ooit hoe dat nou precies werkt met Oblivion en multipliers, valt ook te searchen. Maar geen probleem, dat leg ik ff uit. Hij blij en dankbaar, ik blij omdat ik iemand geholpen heb. Eind goed al goed.

Jij daarentegen reageert nu binnen korte tijd 2x op een niet constructieve wijze op vragen die ik stel. Logisch dat je me dan irriteert, vooral omdat er op Got ontelbaar veel vragen worden gesteld die ook op andere manieren te achterhalen zijn.
Dan kan je me wel weer zo quasi grappig zeggen "rustig maar" met zo'n knipoog smiley erachter, maar jij bent degene die hier eens rustig zou moeten doen. Ipv constant de wannabe mod te spelen zou je ook gewoon mensen kunnen helpen. Mocht je dit teveel typwerk vinden reageer dan gewoon niet.

Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
ok bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29
ing._Buttje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 12:11:
[...]

Is net nog voorbij gekomen als ik me niet vergis, een bug in het spel waardoor je de dingen in een bepaalde volgorde moet aanbieden o.i.d. !?

ek frysk is :P

edit: sjocherris !! :Y)

[...]

of zijn de reward en de cure 2 verschillende dingen!?
Ha boekemantsje ;) .

De Cure en Reward zijn idd 2 verschillende dingen. Heb quest afgerond maar dan moet je na een dag terugkomen om je reward op te halen.

spoiler:
Als je de Cure hebt moet je naar Count Hassildor die je de 2e cure geeft. Nadat ie die aan zijn vrouw heeft gegeven sterft ze en wil hij 1 dag rouwen. Daarna kun je teruggaan om je beloning van ik meen 5000 goudstukken op te halen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Er is een ding wat ik niet begrijp aan leveling, op uesp staat het volgende:
Once you gain your 10th class skill point you will receive a message indicating you need to rest to gain your level. Any skill gains after this point will have no effect on your stat bonus.
Betekent dat als je je 10e class skill krijgt voor Willpower; je niet door kunt gaan; of dat alles 'gelockt' is, dus ook b.v. strength en endurance? Ik heb op dit moment een "level-up", maar ik heb nog nergens +5 stats, kan ik nu nog iets verhogen daaraan of is dat dus te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 41852 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:21:
Er is een ding wat ik niet begrijp aan leveling, op uesp staat het volgende:

[...]
Betekent dat als je je 10e class skill krijgt voor Willpower; je niet door kunt gaan; of dat alles 'gelockt' is, dus ook b.v. strength en endurance? Ik heb op dit moment een "level-up", maar ik heb nog nergens +5 stats, kan ik nu nog iets verhogen daaraan of is dat dus te laat?
Kort antwoord: je bent te laat, pas bij het volgende level mag je kiezen.

Lang antwoord:
Over precies hetzelfde zat ik laatst ook te denken, maar ik ben er inmiddels achter. Het zit als volgt in elkaar, waarbij ik waarschijnlijk begin met iets wat je al weet:
-Wanneer je 10 keer een major class skill verhoogd, dan mag je in level stijgen.
-Bij elke eigenschap zoals strenght of agility horen twee of drie skills.
-Minor class skills en de bijbehorende eigenschap kun je net zo lang verhogen per level, totdat je 10 keer een major class skill verhoogd.
-Wanneer je de bij een eigenschap horende class skills samen met +10 verhoogd, dan krijg je bij het gaan naar een volgend level een multiplier van +5 (skills/2 = +10/2).

Nu een voorbeeld om het duidelijk te maken. Stel je bent mage en je hebt alleen maar magische major class skills, zoals Alchemy en Conjuration. Je doel is bijvoorbeeld om +5 voor strength te krijgen. De classes die bijdragen aan de eigenschap strength zijn allemaal minor classes voor een mage, zoals blade en hand to hand. Wanneer je nu 5x beter wordt in blade, daarna 5x beter wordt in hand to hand en vervolgens 10 major skills upgrade, dan mag je bij het gaan naar een volgend level kiezen uit een +5 multiplier voor strenght. Maar, ga je nu eerst 10 een major skill upgraden en daarna pas 5x blade en 5x hand to hand, dan telt dit bij de 2e keer levellen mee en krijg je de +5 multiplier pas na de tweede keer 10 major skills halen.

Maak je trouwens niet te druk over het zogenaamde efficient levellen (= elke keer met +5 omhoog). Het lijkt mij meer gaan om de lol in het spel en niet in hoe goed je precies bent in elke skill. Anders zit je elke keer een half uur te prutsen om een bepaald level omhoog te krijgen, terwijl je ook lekker een quest had kunnen doen :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 21-05-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Oke dank voor je uitleg. Ik dacht ligt het nou aan mij of is UESP niet helemaal duidelijk. Nu is het mij dus wel duidelijk. Wil je efficient levelen moet je zorgen dat je eerst +5 krijgt in de stats die je wilt (Strength - Intelligence - Willpower b.v.) door middel van het verhogen van je non-class skills, de "lesser" skills die onderaan staan in je skill lijstje. Pas als je je class skills (die bovenaan staan) met 10 punten verhoogt, heb je een levelup. Daarna wordt er niets meer verrekend.

Om 5+5+5 te levelen heb je dus nodig:
- 30 skill points, waarvan 10 class skill points (primary skills) en 20 non-class skill points (de lesser skills)
- zodra je je 10e class skill point binnenhaalt, moet je je 20 non-class skills al binnen hebben. Daarna kun je niets meer verhogen

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het vooral om de lol moet gaan; maar enig inzicht hierin is wel fijn. Jammer dat je zo slecht kunt zien hoeveel je al verhoogd hebt sinds je vorige level; dat had allemaal handiger gekund denk ik. In elk geval is het wel wijs om ook veel aandacht te besteden aan je non-class skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Je kan ook telkemaal 5*2 nemen en 1 pt in luck gooien.
Zo heb je op lvl 51 100 luck. :)
/e/
Ja kan ook nog zorgen voor 100% chameleon, dan ziet niemand je, in de winkel kan je het dan laten expiren of je constant effect stuff uitdoen.

[ Voor 79% gewijzigd door peke op 21-05-2006 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 41852 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:01:
Jammer dat je zo slecht kunt zien hoeveel je al verhoogd hebt sinds je vorige level; dat had allemaal handiger gekund denk ik. In elk geval is het wel wijs om ook veel aandacht te besteden aan je non-class skills.
Met een trucje kan je dit alsnog zien. Typ in de console tdt in. Nu zit je in iets wat debug mode lijkt. Je kan dan setdebugtext 10 doen om te kijken hoe ver je bent met levellen. Ik zet hem meestal op 12 om m'n fps te zien (om te kijken of ik nog wat moet tweaken :P). Hier staat wat welke mode precies betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
Muthas schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:22:
[...]

Voor 'mens-achtige' heb je een zogenaamde black soulgem nodig, op verschillende wiki's kan je lezen hoe je dit moet maken (heb je een lege grand soulgem voor nodig per black soulgem). Voor beesten verschilt van de kleinste tot grand.
blijkbaar moet je hiervoor eerst een missie doen genaamd "necromancers moon"
en dan laten ze zien waar die dark alters zijn (ik kan ze nl niet vinden en er schijnt geen licht naarboven ofzo)

kan iemand me aub uitleggen wat je allemaal moet doen om aan die missie te geraken?
het zou een mages missie zijn en ik ben intussen op de arcane uni geraakt en ben mages evoker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Simpel gezegd: dan moet je nog verder ;)

Het klopt dat het een missie is die je via de mages voorgeschoteld krijgt, je komt hem vanzelf tegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29
Gisteren wat Darkbrotherhood missies gedaan. Was net begonnen, dus ben nu bij de 4e quest.
Ze zijn wel lachen een dmv sneaken af en toe toch wel erg scary om te doen. Maar het is me uiteindelijk toch gelukt met natuurlijk veel save en reload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik vind de rewards van de Dark Brotherhood quests wel leuk. Leuke trinkets (al heb ik zelf al veel betere), maar de permanente stat updates zijn natuurlijk altijd welkom.

Erg leuk trouwens als ik naar iemand toe "sneak" en hem dan een tik geef met mijn zwaard. 6x Sneak damage, in 1x dood en hij word een eind weg gelanceerd :D

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exy
  • Niet online

Exy

De eerste Darkbrother hood missies vond ik echt gaaf, maar op een gegeven moment zijn ze vrijwel allemaal hetzelfde. (Ga hierheen, maak die af, opdracht klaar. Rinse and repeat). Jammer, het begon echt heel goed. Misschien heb ik nog wat mooie missies in het verschiet, maar het begint me een beetje tegen te vallen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 23:24

Upke dupke

Oompa Loompa

Exy schreef op maandag 22 mei 2006 @ 10:37:
Misschien heb ik nog wat mooie missies in het verschiet.
Oooh, ga door ga door. Het wordt nog heel erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is sowieso mijn doel om hoofd te worden van alle guilds, dus ik maak hoe dan ook alle quests af. Zijn er ook nog meerdere quests en ranks voor de niet-hoofdguilds? Zoals de Order of the Virtuous Blood, en die Knights of blabla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:13:
Het moet een softwarematig iets zijn... Systeem is net een paar maanden oud en wat ik al zei: voorheen heb ik 0,0 crash issues gehad met Oblivion. Het enige wat er veranderd is, is dat TR:Legends en The Da Vinci Code erop hebben gestaan. Daarom dacht ik eerst dat het een Starforce-conflict zou zijn, maar na verwijderen v Starforce (tenminste, tooltje zegt dat het weg is) blijft het probleem...

Uitgeprobeert na verschillende fora te hebben doorgespit:

- mpeg2blabla.ax opzoeken en hernoemen -> geen nut, bestandje bestaat hier niet eens
- HP printer deinstallen -> geen nut, heb geen HP
- Starforce verwijderen -> gedaan, geen positief resultaat
- regcleaner gedraaid -> geen resultaat
- patch uitgevoerd, blijft crashen
- mods uitgezet, blijft crashen

Die crashes vinden nog steeds plaats @ random, tussen 10 sec en 10 minuten na game starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

fryskmantsje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Ha boekemantsje ;) .

De Cure en Reward zijn idd 2 verschillende dingen. Heb quest afgerond maar dan moet je na een dag terugkomen om je reward op te halen.

spoiler:
blablablabladitwilikallemaalnietwetendusikrammelerevenwatanderetekstin rofl :+
Ah, kijk, dat wist ik nog niet! :) Ik heb dit weekend eindelijk de 5e Grand Soulgem gevonden en ben nu opweg terug naar die muts voor mijn volgende opdracht (o.i.d.) maar ben onderweg opgehouden door een stel boogschutters bij die brug! Leuke veldslag geleverd met 4 tegen 8 boogschutters ofzo! Nah en daarna kom je die burcht tegen, en ben nu heen en weer te rennen (lees: fasttravel) om alle loot kwijt te geraken!!

Wel lastig, ik kan al steeds minder lang in het daglicht .. zonder faststravel zou ik het overdag al niets eens meer redden om er helemaal heen te rennen (ga steeds naar Chyrodil) :+

Maargoed, misschien vanavond maar weer eens bij die must gaan kijken ..

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Anoniem: 57309 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:34:
Abel schreef op zondag 21 mei 2006 @ 01:13:
Het moet een softwarematig iets zijn... Systeem is net een paar maanden oud en wat ik al zei: voorheen heb ik 0,0 crash issues gehad met Oblivion. Het enige wat er veranderd is, is dat TR:Legends en The Da Vinci Code erop hebben gestaan. Daarom dacht ik eerst dat het een Starforce-conflict zou zijn, maar na verwijderen v Starforce (tenminste, tooltje zegt dat het weg is) blijft het probleem...

Uitgeprobeert na verschillende fora te hebben doorgespit:

- mpeg2blabla.ax opzoeken en hernoemen -> geen nut, bestandje bestaat hier niet eens
- HP printer deinstallen -> geen nut, heb geen HP
- Starforce verwijderen -> gedaan, geen positief resultaat
- regcleaner gedraaid -> geen resultaat
- patch uitgevoerd, blijft crashen
- mods uitgezet, blijft crashen

Die crashes vinden nog steeds plaats @ random, tussen 10 sec en 10 minuten na game starten...
Ik zou je savegames veilig stellen en Oblivion opnieuw installeren! Wel eerst volledig deïnstalleren uiteraard! ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 128025 op 22-05-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Anoniem: 128025 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Ik zou je savegames veilig stellen en Oblivion opnieuw installeren! Wel eerst volledig deïnstalleren uiteraard! ;)
Saves staan in je mijn docs, zijn al redelijk veilig dus :+

Je kan natuurlijk nooit zeker genoeg zijn though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Is er ook een andere manier om van je bounty aftekomen dan naar de gevangenis te gaan?

Heb nu een bounty van 19k,(moest een quest doen iemand in de gevangenis vermoorden, en kwam onderweg wat bewakers tegen die ik ook maar ff omgelegt heb :P )

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

lordspacie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 14:26:
Is er ook een andere manier om van je bounty aftekomen dan naar de gevangenis te gaan?

Heb nu een bounty van 19k,(moest een quest doen iemand in de gevangenis vermoorden, en kwam onderweg wat bewakers tegen die ik ook maar ff omgelegt heb :P )
Via de thiefs guild, hoef je maar de helft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:47

XyS

0.o.O

hoe doe je dat dan spacie? bij mij kome die wachtertjes altijd als een gek achter me aangerend als ik ook maar een kleine bounty heb.
of doe je dan ik betaal niet ofzo?
dat je ze gewoon altijd doodmept O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

toen ik de gevangenis uitrende had ik al een bounty van 4k enzoveel geld had ik niet :) dus koos voor resist arest en toen ben ik op killing spree mode gegaan :P iets van 10 wachters gesloopt.

En toen snel op me paar gesprongen en terug naar de brotherhood guild gereden :P

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 19-06 23:12
XyS schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:30:
hoe doe je dat dan spacie? bij mij kome die wachtertjes altijd als een gek achter me aangerend als ik ook maar een kleine bounty heb.
of doe je dan ik betaal niet ofzo?
dat je ze gewoon altijd doodmept O+
Gewoon weg rennen dus niet betalen en blijven rennen totdat ze je niet meer volgen (hoor je aan de muziek en je kant ook weer wachten met t toets). Dan naar een van de thieves guild members die je bounty af kunnen betalen voor de helft van de daadwerkelijke bounty.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Thieves den is uit! :)
* A fully detailed enviroment for your character to own and explore
* Free sleeping space: never pay for an inn again!
* Five upgrades for your lair
* Hire vendors designed especially for thieves, rogues, and assassins
* As you upgrade your lair new pirates will join your crew and provide you with income
* Over 45 new items
* 15 new spells

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:29
Upke dupke schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:14:
[...]

Oooh, ga door ga door. Het wordt nog heel erg leuk!
Zei mijn vriendin ook vannacht 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt lekker... Eens wat meer info over opsnorren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 11:59
w00t vet, je eigen piraten crew! :D

like.. major YAR MATEY! :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door dartbord op 23-05-2006 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

fryskmantsje schreef op maandag 22 mei 2006 @ 20:42:
[...]

Zei mijn vriendin ook vannacht 8)7
rofl

Which reminds me, ik schiet ook iedere keer in de lach als je bij die muts in Cheydinhal komt, Tertia Verducia "Take a look at my warezz" ... uhuh 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 23-05-2006 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey even een domme vraag tussendoor :P

Ik ben level 1 2 en bezig met een quest. Nu moet ik een spectral cat doodmaken, dus het lijkt mij dat ik dat met een sivler of enchanted weapon moet doen. Maar ik kan nog nergens zilveren dingen vinden, waarschijnlijk omdat mijn level zo laag is.
Iemand een tip? :P

Edit: en mijn vuurballetje deed niet zoveel..

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 23-05-2006 13:44 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

corpseflayer schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:06:
Je kan ook telkemaal 5*2 nemen en 1 pt in luck gooien.
Zo heb je op lvl 51 100 luck. :)
/e/

[...]

Ja kan ook nog zorgen voor 100% chameleon, dan ziet niemand je, in de winkel kan je het dan laten expiren of je constant effect stuff uitdoen.
ehm ik weet niet hoeveel levels jij hebt maar naar mijn weten zijn het er maar 47-49 ofzo.

wat is trouwens het verschil tussen soul trap & legendary soul trap ofzo?
niet dat ik legendary soultrap al kan uitvoeren, is nog 700 magicka ofzo

ben alleen goed in conjurate, ben nu bijna 100 @ lvl24. mijn monstertjes lossen altijd alles op :+
ook vind ik die staff van 'whom gods annoy' handig, lekker me armor trainen/ andere monsters vallen die scamps aan O+
mja kga ook maar is 100% chameleon armor maken, als het ff te moeilijk word kan ik die dan gebruiken :+

waaar zijn goede light helmets ? ik loop nogsteeds rond met die rot dingen van dode guards. K heb wel een deadric maar daar heb ik nix aan... is heavy.

Ook blijven al je spullen liggen in je huis tog? anders moet ik alles bij me blijven houden wat echt niet kan, heb heel wat van die grote hamers enzo.. geen zin om te verkopen ook.

Welk beest summonen jullie altijd? hoor veel over die storm atronach,maar ik summon nogsteeds me lieve deadroth XD moet nog 2 levels dan kan ik lvl 100's gaan summonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Die fucking Oblivion gates schieten echt als paddestoelen de grond uit, heb er 10 dicht ofzo maar ze blijven maar komen. Het wordt een beetje saai. Vooral omdat ik overal voor 600 kilo aan Daedric rotzooi vandaan trek, en in mijn huis ligt het nu werkelijk o-ver-al. Maar ik vind het zonde om te laten liggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Captain Pervert schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:29:
Die fucking Oblivion gates schieten echt als paddestoelen de grond uit, heb er 10 dicht ofzo maar ze blijven maar komen. Het wordt een beetje saai. Vooral omdat ik overal voor 600 kilo aan Daedric rotzooi vandaan trek, en in mijn huis ligt het nu werkelijk o-ver-al. Maar ik vind het zonde om te laten liggen.
Tsja ik gooi alles in kratten, en anders verkoop ik die zooi, dat geld weegt een stuk minder zwaar, maar goed ook dat is behoorlijk overdone ondertussen ;)
(Huisje in Anvil zit een kelder bij) kun je een hoop in stouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

Anoniem: 26474 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Tsja ik gooi alles in kratten, en anders verkoop ik die zooi, dat geld weegt een stuk minder zwaar, maar goed ook dat is behoorlijk overdone ondertussen ;)
(Huisje in Anvil zit een kelder bij) kun je een hoop in stouwen..
Als je veel geld hebt, koop het huis in Skingrad, kost 25.000 gold en het aankleden van het huis zelfs nog iets meer, maar heb je 3 verdiepingen en een kelder om je zooi in kwijt te kunnen en overal kratten, display cases, en nog meer meubels staan en er zitten nog 2 sidequests aan vast ook! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26474

Anoniem: 128025 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:49:
[...]

Als je veel geld hebt, koop het huis in Skingrad, kost 25.000 gold en het aankleden van het huis zelfs nog iets meer, maar heb je 3 verdiepingen en een kelder om je zooi in kwijt te kunnen en overal kratten, display cases, en nog meer meubels staan en er zitten nog 2 sidequests aan vast ook! ;)
Ik zal er eens gaan kijken, sidequests zijn zowieso leuk ;)
En mijn spullen kan ik nog steeds goed kwijt in anvil, alles ligt gesorteerd in kasten en kratten (Kan wel erg veel in btw ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26474 op 23-05-2006 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heb gister voor de Mages guild een quest gedaan waarbij ik de Bloodworm Helm en Amulet of the Necromancer op moest sporen en terug moest brengen naar Traven.

Beide aardige goodies die mijn Mage character goed van pas komen, echter moest ik beide afgeven om te promoveren tot Master Wizard. Is er nog een mogelijkheid om die spullen terug te jatten? (zo ja, waar liggen ze?)

thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Thieves Guild uitgespeeld, maar waar kan je dan nog je goederen verkopen? Want die fence, Fathis Ulche(?) was al geen fence tijdens mijn guild tijd maar nu nog steeds niet, er staat geen knopje voor het verkopen van loot. Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:43:
Hey even een domme vraag tussendoor :P

Ik ben level 1 2 en bezig met een quest. Nu moet ik een spectral cat doodmaken, dus het lijkt mij dat ik dat met een sivler of enchanted weapon moet doen. Maar ik kan nog nergens zilveren dingen vinden, waarschijnlijk omdat mijn level zo laag is.
Iemand een tip? :P

Edit: en mijn vuurballetje deed niet zoveel..
Zo, mezelf insluiten achter een hek en héééél veel vuurballetjes did the trick :P

* anandus heeft nu een pratend schizofreen zwaard 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Shiverzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:17:
Heb gister voor de Mages guild een quest gedaan waarbij ik de Bloodworm Helm en Amulet of the Necromancer op moest sporen en terug moest brengen naar Traven.

Beide aardige goodies die mijn Mage character goed van pas komen, echter moest ik beide afgeven om te promoveren tot Master Wizard. Is er nog een mogelijkheid om die spullen terug te jatten? (zo ja, waar liggen ze?)

thnx :)
Heb van de week zelf ook deze quest gedaan en vond het idd onwijs jammer die amulet weer in te leveren :( mn magicka schoot met de helft omhoog leek t wel.

Op wikipedia staat dat deze 2 unique items nergens worden bewaard, dus je zal t hooguit met een consolecommand kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XyS schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 13:50:
ehm ik weet niet hoeveel levels jij hebt maar naar mijn weten zijn het er maar 47-49 ofzo.
Als je je max level/stats gehaald hebt kun je je ook gevangen laten zetten en je tijd uitzitten. Je skills gaan dan (soms) omlaag, en dan kun je dus weer verder levellen :) Ik weet overigens niet of je stats ook omlaag gaan, dan kan het zijn dat je minder omhoog gaat dan omlaag bij levellen op deze manier, en dan is het ineens niet zo handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 18:40:
[...]

Als je je max level/stats gehaald hebt kun je je ook gevangen laten zetten en je tijd uitzitten. Je skills gaan dan (soms) omlaag, en dan kun je dus weer verder levellen :) Ik weet overigens niet of je stats ook omlaag gaan, dan kan het zijn dat je minder omhoog gaat dan omlaag bij levellen op deze manier, en dan is het ineens niet zo handig :)
toch lijken de skills van je tegenstanders niet volledig afhankelijk te zijn van je level, want zo heb ik vanaf lvl28 tot lvl 41 geen enkele groei in mn tegenstanders gemerkt. En toch loop ik met vrijwel dezelfde equipment rond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127770

maar telkens als bv je heavy armor omhoog gaat, bied het meer defense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127770 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:43:
maar die staat dus al op max. mn skills zijn gewoon max gebleven, enkel mn level ging 12 omhoog. ik loop nogsteeds met hetzelfde zwaard en pak rond en alles is echt even sterk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-07 15:05
Ik had een vraag. Ik vermaak me erg met het spel en heb nu de Dark Brotherhood gejoined en de 2e quest gecomplete.

Maar is iets wat me mateloos irriteert, ik heb geen key van de Dark Brotherhood, dus telkens als ik naar binnen moet sta ik eindeloos voor de deur te wachten en alle toets te spammen. Die deur die is tot nu toe namelijk pas twee keer voor me open gegaan en ik heb geen idee of ik nu iets verkeerd doe...

Bovendien blijft het spel telkens vastlopen, ik heb de troubleshoot die 99% van alle vastlopers zou voorkomen doorgelopen en de instructies opgevolgd, maar het blijft crash na crash...

Weet iemand antwoord op de vraag hoe ik die deur van de Dark Brotherhood op een normale manier open krijg zonder knoppen op goed geluk te spammen, te wachten en weer doorgaan met spammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Anoniem: 153309 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:12:
Ik heb de Thieves Guild uitgespeeld, maar waar kan je dan nog je goederen verkopen? Want die fence, Fathis Ulche(?) was al geen fence tijdens mijn guild tijd maar nu nog steeds niet, er staat geen knopje voor het verkopen van loot. Beetje jammer...
Daar heb ik ook veel last van ook dat hij niet meer te vinden is, terwijl dat juist een fence is die voor 1500 gold items kan verkopen :9~ . Volgens mij is het een bugje, en is op te lossen met Fathis Ules Mod. Als je nog steeds geen knopje staat voor het verkopen van loot licht het er waarschijnlijk aan dat je hem op het verkeerde tijdstip bezoekt. Trainingen e.d. worden ook alleen gegeven tussen 9-21 uur.
Anoniem: 127770 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 19:43:
Volgens mij niet bij ieder lvl, het bied alleen extra's als je er van apprentice naar journeyman oid gaat. Dus iedere 25 lvl's krijg je een bonus, maar tussen lvl 5 en 20 krijg je er niks extra's van.

[ Voor 37% gewijzigd door Cryonist op 23-05-2006 22:14 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:42:
[...]

Zo, mezelf insluiten achter een hek en héééél veel vuurballetjes did the trick :P

* anandus heeft nu een pratend schizofreen zwaard 8)
Zo, ik heb nu even gespeeld met mijn, vanaf nu, lievelingszwaard.

Het is namelijk een zwaard van een mod, met een eigen karakter. Ik weet niet of mensen de Lilarcor-mod voor Morrowind kennen (of Lilarcor uit BG2).
Het is een zwaard met een eigen karakter, die tegen je praat enzo. Heel leuk.

Deze mod voor Oblivion heet overigens geen Lilarcor, maar 'Sentient Weapon' en is imho véle malen beter dan de Lilarcor-mod voor Morrowind.

Je hebt de keuze uit 3 karakters (een laf persoon, een nep-held vol bravoure en een psychotische moordenaar), of je kan een schizofreen zwaard krijgen welke alledrie de karakters heeft (en ze wisselen afhankelijk van de situatie, om de 20 minuten ofzo).

Heel leuk, een grote aanrader!
Overigens kan je zelf het wapentype kiezen waar het karakter inkomt (een psychotische boog is héél erg leuk, ook :P "Did somebody order a bodycount?").

De maker heeft goed z'n best gedaan met honderden zinnetjes die hij heeft ingesproken! _o_
Geen enkel moment verveling :)
Lafaard (als je een minotaur tegenkomt): "Maybe he just wants a nice field to chew some grass in"
Held (als je een slaughterfish tegenkomt): "Hey little fishy, did you see any evil lately?"
Psychoot (als je infamy stijgt): "You know what we should do? I think we should kill some more guards"

Zie hier!

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 23-05-2006 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Zijn er hier mensen die het op een gamepad spelen? Ik heb pas een XBOX360 gehaald en oblivion met een gamepad spelen is behoorlijk lastig... Ik moet er nog aan wennen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48
Wie kan mij vertellen met welke instellingen ik oblivion goed kan spelen op de volgende comp.:
2200 Mhz Barton
2.2 gb pc3200
geforce 6800 ultra
Wil het spel deze week kopen, vandaar. ;)
p.s. sig klopt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 16:13

Haan

dotnetter

Resistance_NL schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:28:
Ik had een vraag. Ik vermaak me erg met het spel en heb nu de Dark Brotherhood gejoined en de 2e quest gecomplete.

Maar is iets wat me mateloos irriteert, ik heb geen key van de Dark Brotherhood, dus telkens als ik naar binnen moet sta ik eindeloos voor de deur te wachten en alle toets te spammen. Die deur die is tot nu toe namelijk pas twee keer voor me open gegaan en ik heb geen idee of ik nu iets verkeerd doe...

Bovendien blijft het spel telkens vastlopen, ik heb de troubleshoot die 99% van alle vastlopers zou voorkomen doorgelopen en de instructies opgevolgd, maar het blijft crash na crash...

Weet iemand antwoord op de vraag hoe ik die deur van de Dark Brotherhood op een normale manier open krijg zonder knoppen op goed geluk te spammen, te wachten en weer doorgaan met spammen?
Ik snap niet helemaal wat je met je verhaal bedoelt, maar
spoiler:
volgens mij sta je dan voor de verkeerde ingang, die via de waterput, kan dat kloppen? Het is namelijk de bedoeling dat je via het haunted huis naar binnnen gaat, en ik heb daar nooit enig probleem gehad om de DB binnen te gaan..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferret X schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:42:
Wie kan mij vertellen met welke instellingen ik oblivion goed kan spelen op de volgende comp.:
2200 Mhz Barton
2.2 gb pc3200
geforce 6800 ultra
Wil het spel deze week kopen, vandaar. ;)
p.s. sig klopt niet meer.
Medium tot high op 1280x720 (widescreen), mits een aantal tweaks gebruikt (er is ergens een site waar een hoop tweaks worden uitgelegd, weet even de URL niet).

Maar met die setting kan je behoorlijk mooie plaatjes krijgen met een framerate van 15-20 :)

* anandus heeft een oude P4 2,4Ghz en een 6800LE, 1Gb pc3200 en is blij met z'n beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret X
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:48
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:47:
[...]

Medium tot high op 1280x720 (widescreen), mits een aantal tweaks gebruikt (er is ergens een site waar een hoop tweaks worden uitgelegd, weet even de URL niet).

Maar met die setting kan je behoorlijk mooie plaatjes krijgen met een framerate van 15-20 :)

* anandus heeft een oude P4 2,4Ghz en een 6800LE, 1Gb pc3200 en is blij met z'n beeld.
thanks!
Ik had gelezen dat het een heel zwaar spel is voor de pc en was een beetje bang dat het spel hier niet goed genoeg op zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Ik dacht dat het wat onduidelijk zou zijn ja.

Ik sta gewoon bij de deur waar je door heen moet in het verlaten huis. Ik weet dat zeker, omdat vrij duidelijk te zien is dat het de juiste deur is. Bovendien ben ik er al tweemaal doorheen gegaan, maar om de een of andere manier kost dit heel veel moeite...

Edit: ik speel Oblivion op een vergelijkbaar systeem, maar met een 9800 pro.... op 640*480 alles medium/low en een lage framerate... en toch is het de moeite waard!

[ Voor 22% gewijzigd door Resistance_NL op 23-05-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ow, en hier is de tweak-guide:
klik

Zéér handig :)

@ Resistance.NL: Probeer eens widescreen resoluties (bijv. 800 x 450 of 1024 x 576), voor mij voelde dat als meer beeld voor relatief weinig performance-loss :)

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 23-05-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 13:29
damn spel crash en nu zijn m'n autosave en laatste normale savegame weg!! :( iemand enig idee of ze nu corrupt zijn ofzo..? en of ik ze nog terug kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stfnlln schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:07:
damn spel crash en nu zijn m'n autosave en laatste normale savegame weg!! :( iemand enig idee of ze nu corrupt zijn ofzo..? en of ik ze nog terug kan halen?
Oei, dat heb ik ook een keer gehad :(

Ik vrees dat ze corrupt zijn. En de savegame ervoor misschien?

PS. Had je toevallig iets toegevoegd toen-ie crashte, een mod ofzo? In dat geval er weer uit gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb gisteren maar eens de beta patch geinstalleerd. Maar tijdens de installatie gaf de installer een paar keer aan dat een bestand niet te vinden was... De installatie kon verder wel worden afgerond overigens, en het spel werkt gewoon. Echter, die crash als je het spel afsluit komt nog steeds voor :S
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Nyarlathotep schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:09:
Ik heb gisteren maar eens de beta patch geinstalleerd. Maar tijdens de installatie gaf de installer een paar keer aan dat een bestand niet te vinden was... De installatie kon verder wel worden afgerond overigens, en het spel werkt gewoon. Echter, die crash als je het spel afsluit komt nog steeds voor :S
Die errors tijdens het installeren van de patch heb ik niet gehad, maar wanneer ik op exit game geklikt heb wil het nog wel voorkomen dat het spel crashed.
't is wel minder dan voorheen, maar heb er nog wel last van.
Gelukkig heeft het geen invloed op mijn savegames, maar gezond is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 16:13

Haan

dotnetter

Stfnlln schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:07:
Als het goed is heb je nog wel autosave.bak en quicksave.bak, dat is de vorige auto- en quicksave die je gemaakt had. Dus als je die renamed naar .ess is er waarschijnlijk niet zoveel aan de hand.

@Nyarlathotep: ik had dat ook, zowel op m'n laptop, als op m'n gewone pc, hij kon 1 bepaald bestand niet vinden geloof ik..

[ Voor 13% gewijzigd door Haan op 24-05-2006 10:53 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Nyarlathotep schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:09:
Die crashes heb je nog steeds omdat de patch gewoon niet is geinstalleerd. Waarschijnlijk heeft je foutmelding iets te maken met te weinig rechten ergens op je PC of een corrupte download.

Of natuurlijk een gewijzigde Oblvion versie (gehacked e.d.)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:09:
[...]
PS. Had je toevallig iets toegevoegd toen-ie crashte, een mod ofzo? In dat geval er weer uit gooien ;)
nee drukte alleen al op lopen (w) toen ie nog aan 't laden was, weet natuurlijk niet zeker of het daar door komt maar ik deed niks anders..

ik heb een autosave.bak en een autosave.ess beiden van hetzelfde tijdstip dus ik denk niet dat het veel nut heeft om die .bak te veranderen naar .ess toch?
en ik heb jammergenoeg geen quicksave.bak d'r bij staan. dan maar terug naar m'n vorige savegame, is een verschil van 1,5 uur dus valt nog mee.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50850

Stfnlln schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:32:
[...]

nee drukte alleen al op lopen (w) toen ie nog aan 't laden was, weet natuurlijk niet zeker of het daar door komt maar ik deed niks anders..

ik heb een autosave.bak en een autosave.ess beiden van hetzelfde tijdstip dus ik denk niet dat het veel nut heeft om die .bak te veranderen naar .ess toch?
en ik heb jammergenoeg geen quicksave.bak d'r bij staan. dan maar terug naar m'n vorige savegame, is een verschil van 1,5 uur dus valt nog mee.. :|
Als je die savegame probeert te laden, hoe doe je dat dan? Gewoon vanuit het startmenu op load drukken of doe je het via continue?

Ik had laatst namelijk een bug dat hij vastliep als ik het via load deed en dat hij dezelfde savegame wel laadde via continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stfnlln
via continue gedaan, maar bij mij zijn ze gewoon weg, kan ze dus niet loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb last van iets onverklaarbaars:

Zonder ook maar één soul gem in m'n inventory, kan ik zielen vangen. Die ik vervolgens nergens meer kan vinden. Mis ik iets of... :?

[ Voor 6% gewijzigd door dr snuggles op 24-05-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

wwillem schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:58:
Ik heb last van iets onverklaarbaars:

Zonder ook maar één soul gem in m'n inventory, kan ik zielen vangen. Die ik vervolgens nergens meer kan vinden. Mis ik iets of... :?
Heb je per ongeluk
spoiler:
Azura's star
gevonden? Da's er ook een.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
anandus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:52:
Ow, en hier is de tweak-guide:
klik

Zéér handig :)

@ Resistance.NL: Probeer eens widescreen resoluties (bijv. 800 x 450 of 1024 x 576), voor mij voelde dat als meer beeld voor relatief weinig performance-loss :)
_/-\o_

Wat een goede tips Anandus, ik speel nu op 1280*720 en het draait een heel stuk soepeler dan toen ik het op 640*480 draaide... En het kwaliteitsverschil is niet meer normaal, het is echt een stuk mooier en stabieler nu. Draai met ongeveer 30 fps, met drops naar 15. Eerder was dat 20 met drops naar 7.

Overigens heb ik ook een 'oplossing' gevonden voor de deur bij de Dark Brotherhood. Ik kan daar niet gelijk doorgaan. Wanneer ik save, afsluit, opnieuw opstart en het spel laad, kan ik door de deur heen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Dutchnutcase schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 00:16:
[...]

Heb je per ongeluk
spoiler:
Azura's star
gevonden? Da's er ook een.
Ja die heb ik wel maar daar zit ie niet in. Bovendien kan ik nog steeds zielen vangen zonder deze star. Ik snap er even helemaal niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Nog wel een vraag trouwens, op die tweak site is ook een 'mod-gedeelte' aanwezig.

Ik vraag me af of die textures performance loss opleveren en of het de moeite waard is om die level guides te installeren, zodat de monsters niet meer automatisch mee levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Resistance_NL schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:20:
Nog wel een vraag trouwens, op die tweak site is ook een 'mod-gedeelte' aanwezig.

Ik vraag me af of die textures performance loss opleveren en of het de moeite waard is om die level guides te installeren, zodat de monsters niet meer automatisch mee levelen.
De textures geven pas een grote performance loss als ze samen meer geheugen gebruiken dan er beschikbaar is op je videokaart. Door in de console tdt en setdebugtext 13 te typen, kun je na gaan hoeveel geheugen er gebruikt wordt. Over het algemeen geldt dat je met 128MB geheugen geen mods moet gebruiken, met 256MB alleen de 2048x2048 mod zonder lod verhoging van 5 naar 7 en pas met 512MB kun je alles doen wat je zou willen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Voor minstens 2 Daedric shrines moet ik mezelf lelijk/vies maken ("you have to bee less atrtractive to others to do this quest").

Hoe doe ik dat?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:23
door:

spoiler:
Veel goedkope wijn te drinken, veel te vinden in kelders.

[ Voor 5% gewijzigd door Bladeslayer op 25-05-2006 13:17 ]

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:15:
[...]

Ja die heb ik wel maar daar zit ie niet in. Bovendien kan ik nog steeds zielen vangen zonder deze star. Ik snap er even helemaal niks meer van.
En jij baalt hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 04:49

Orac

Ik mis je papa.

Erhm, als je die zieltjes niet terug kan vinden, dan kan je ze ook niet gebruiken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
voxx schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Erhm, als je die zieltjes niet terug kan vinden, dan kan je ze ook niet gebruiken lijkt mij.
Precies :). Maar ik heb even het net afgestruind en volgens mij heb last van deze bug.

Ik krijg dus in theorie oneindig veel soul gems erbij. Eens even kijken of dit ook zo is, wel grappig :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 20:55

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

weet iemand hoe die ring met 100% Fire Resistance noemt? ik zoek er al erg lang naar

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

hmm met 100% chameleon is het wel heel makkelijk zeg ?
hoewel ik het zonder dat nooit zou k unnen halen... tegen 1 zon xivilai zou ik dan al dood gaan ofzo :+

mja nu een shitload aan deadric zooi uit die gate.. eerste gate gesloten en speel al 55 uur :p

maar waar kan je die armor verkopen voor veel? want die merchants hebben vaak heel weinig ?'

edit:

was geen reactie op u meneer TwistedAnimator :+

[ Voor 9% gewijzigd door XyS op 25-05-2006 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

XyS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:55:
hmm met 100% chameleon is het wel heel makkelijk zeg ?

[ Voor 16% gewijzigd door TwistedAnimator op 25-05-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Anoniem: 153309 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 16:34:
In steden heb je er niks aan, in grotten is hij superhandig vanwege dat detect life en ook kan je ene heleboel zooi meesjouwen! Zet hem wel weer af voordat je in de stad komt. :) Het is ook heel handig om hem te binden aan een knopje, dan kan je hem snel op en afzetten.
Stoffa schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:34:

Ik erger me ook dood aan de interface, met name kopen en verkopen, ik wil meerdere dingen in 1x kunnen verkopen zoals in Morrowind, dat gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Is het trouwens een bug of is het normaal dat je zelfs al na een uurtje "waiten" volledig opgeladen bent? Kwam er pas vrij laat achter maar dit scheelt behoorlijk wat tijd en potions.

[ Voor 5% gewijzigd door bassGunner op 26-05-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 01:51:
Is het trouwens een bug of is het normaal dat je zelfs al na een uurtje "waiten" volledig opgeladen bent? Kwam er pas vrij laat achter maar dit scheelt behoorlijk wat tijd en potions.
Als je het zelf niet echt normaal vindt, gebruikt je de 'cheat' toch gewoon niet? Geloof dat daar ook wel mods voor zijn die dat aanpakken (even zoeken op elderscrolls forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
bassGunner schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 01:51:
Tuurlijk is dit normaal. Elke keer potions maken of spells casten zou eentonig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171422

XyS schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:55:
mja nu een shitload aan deadric zooi uit die gate.. eerste gate gesloten en speel al 55 uur :p

maar waar kan je die armor verkopen voor veel? want die merchants hebben vaak heel weinig ?'
De merchants hebben standaard meestal maar iets van 800 of 1200 gold. Als je meer geld voor je waar wil, moet je expert in mercantile zijn, dan kan je goud investeren in shops zodat die voortaan standaard meer goud hebben.

Of je kan ff zoeken naar een mod voor een merchant met een shitload aan goud, zal er vast wel eentje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwistedAnimator

TwistedAnimator

⧹⧸⧸⧹

weet iemand waar de key voor onderstaande display case zich bevind? heb al de 2 display case keys via player.additem geprobeerd maar die werken er niet op, het is in de Leyawin Mages Guild btw

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/7809/case4zx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
Dan zal het ding wel anders heten, zoals "Piet's Key". :) Dan kan je lang zoeken.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.