Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:18:
[...]

Da's grappig, ik zie namelijk geen overeenkomst :P 8)7

Met dispel verwijder je magische effecten van jezelf/een npc. Als ik door een spell/potion een effect heb opgelopen zoals (ik noem maar wat) restore [...] of damage [...] 60 sec en ik doe dispel x points on self dan verdwijnen de effecten voordat ze vanzelf zijn uitgewerkt (werkt niet bij effecten door ziektes, enchantments, effecten die afhangen van je ras/sterrenbeeld). Hoe hoger je x in "dispel x points", hoe sterker de effecten die je ermee kunt verwijderen (je kunt bv. geen effect van een high level spell verwijderen met dispel 5 pts :) )

Met bound [armor, weapon] summon je voor een bepaalde tijd een bepaald wapen/stuk armor dat je dan kunt gebruiken. Dit zijn altijd Daedric weapons/armor, alleen ze wegen niks.
En met dat bound kun je leuke dingen doen :9 Men koopt bound cuirass, greaves, gaunlets, shield, helm en boots. Men gaat naar de spellmaking altar, maakt een spreuk genaamd Bound Full Deadric, stop de voorgaande spreuken er allemaal voor een gewenste tijd erin, maakt de spreuk. En tada, je kan in 1 keer full Daedric aantoveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

MUSTIS schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:17:
gates staan op vaste plekken dacht ik. tis zowiezo de moeite waard om ze te doen ivm die sigil stones.

over me monitor: tis een syncmaster 214T 21" en dies 4:3 (toch?) in ieder geval is de native reso 1600x1200. heb em nu op 1600x900 dus netjes zwartje balken boven en onder.

hijs verders ook niet rafelig omdat ie in principe natuurlijk op zn 1600x1200 blijft.

tis echt et beeld van het spel zelf:

[afbeelding]

ik kan me herinneren met 1 of ander spel dat je dat vissekomeffect kon verminderen. met doom3 ofzo?
ja psies dat kun je aanpassen met fov hoop ik voor je.
zelf heb ik dit probleem niet, maar maak het :p
ik heb namelijk mijn FOV op 100 staan (ipv de default 75), zo lijkt de wereld veel groter en heeft een veel mooiere impact , vind ik (mss een tip :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

heb net ff zitten spelen met fov op 100, hhehe ik kon bijna 3 straten tegelijk inkijken.
erg groot overzicht maar voor mij een onverdraagzaam effect bij het rond kijken.

ik hou em eerst op 65 a 70, als je lager gaat krijg je een niet goed te omschrijven bijeffect.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ik ben nog niet echt goed in marksman, en dus kan ik nog niet inzoomen, dan pas ik ff me fov aan (bijv op 20 :p) haha dat is egt lame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Stomme vraag, maar weet iemand hoe ik Armorer omhoog kan krijgen??? :?
Ik wil graag magische dingen repareren, maar mag dat pas als ik journeyman ben en ik weet dus niet goed hoe ik het omhoog kan krijgen :S

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

raar dat dit vaak gevraagd word, tis waarschijnlijk de makkelijkste skill om omhoog te krijgen.

je kan het gewoon van de meeste verkopers leren en je kan met die hamertjes zelf je spullen repareren als het stuk is.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

MUSTIS schreef op zondag 07 mei 2006 @ 09:45:
raar dat dit vaak gevraagd word, tis waarschijnlijk de makkelijkste skill om omhoog te krijgen.

je kan het gewoon van de meeste verkopers leren en je kan met die hamertjes zelf je spullen repareren als het stuk is.
Ik vind dat het dan nog zo langzaam gaat. Mgoed dat zal ook wel aan mij kunnen liggen O-)
Ga ook maar eens opzoek naar die verkopertjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vervelende van Armorer leren is dat je zoveel kapotte spullen nodig hebt, en aangezien ik vooral met enchanted spullen vecht, heb ik niks om te repareren :X

Ik heb nu bijvoorbeeld de "Ebony Blade" (drain healt 8 points, silence 15 sec, evenveel damage als ebony claymore) Prijsindicatie van ~6600gold dus als ie half kapot is kan ik lekker 3000gold gaan dokken, niet leuk.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 12:02 . Reden: ik had mijn post geedit, maar toen was het onsamenhangende poep, nu niet meer. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Makkelijkste skill? Om alles zelf te trainen naar 50 als het niet je major skill is duurt heel lang. Ik heb zelf 15 levels door een trainer gaan doen omdat ik echt amper omhoog ging, en altijd al me (toen het nog niet geenchant was) armor repareerde inlcusief dat van vijanden, ook al was het niks waard.

^^ Post hierboven, dat ik had ik dus ook met enchanted weapon + armor :S

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 07-05-2006 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 09:49:
Het vervelende van Armorer leren is dat je zoveel kapotte spullen nodig hebt...
de Ebony Blade bijvoorbeeld (drain healt 8 points, silence 15 sec, evenveel damage als ebony claymore) gaat de hele tijd kapot en dan kost het een rib uit mn lijf om dat ding te repareren.
Al je spullen zelf proberen te repareren. Ik loop meestal met 20 hamers rond en koop regelmatig +5 armorer erbij. Boven de 25 armorer heb je veel minder hamertjes nodig dan onder de 25 armorer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks met hamertjes, meer een beetje onduidelijke post van mij (dat ga ik na deze post editen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

ff een mooi plaatje tussendoor :9~ (deze heb ik 'geschoten' vlak bij de barren cave, één van de mooiste plekjes in de grote wereld van oblivion naar mijn mening)

Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/1548/obl8tg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Mooi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MethodP schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:02:
ff een mooi plaatje tussendoor :9~ (deze heb ik 'geschoten' vlak bij de barren cave, één van de mooiste plekjes in de grote wereld van oblivion naar mijn mening)

[afbeelding]
Ziet er goed uit :). Alleen je link werkt niet.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd welke mods of tweaks zijn aan te raden om landschap in de verte wat mooier te maken. We kunnen natuurlijk
code:
1
uGridsToLoad = 9 (default 5)
veranderen, maar daarop crashte volgens mij Oblivion bij mij. Het kost iig behoorlijk wat frames. Verder heb je de LOD texture packs, maar daar heb je een videokaart voor nodig met het liefst 512MB geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door dr snuggles op 07-05-2006 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

Magic666

No one's neighbour!

hmmm... ik kom niet verder met de thieves Guild....

spoiler:
ik ben met de laatste (?) quest bezig van de Gray Fox, ik zit nu in de Imperial Palace waar ik naar die bibliotheek moet, alleen voor die deur staat Ocato alleen maar rondjes te lopen en ik kom er niet onopgemerkt langs! screenshot
Het is midden in de nacht! screenshot2 Iemand tips of een truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Leuk... Oblivion doet bij mij supersloom (op de 360) opeens. Cache gecleared maar geen resultaat. Druk ik op start 10 seconden wachten voor menu, ga ik vechten, weer 10 seconden stil, huis in gaan, 10 seconden stil, zo'n beetje bij alles, grr :( GRAW en me andere spellen doen het wel normaal, geen krassen op Oblivion.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 12:48:
[...]

Ziet er goed uit :). Alleen je link werkt niet.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd welke mods of tweaks zijn aan te raden om landschap in de verte wat mooier te maken. We kunnen natuurlijk
code:
1
uGridsToLoad = 9 (default 5)
veranderen, maar daarop crashte volgens mij Oblivion bij mij. Het kost iig behoorlijk wat frames. Verder heb je de LOD texture packs, maar daar heb je een videokaart voor nodig met het liefst 512MB geheugen.
Ik gebruik hiervoor: 1342-Landscape LOD NormalMap Fix. Hij heeft de normale 1024x1024 textures uncompressed gemaakt. En ze daarna opgeslagen als 512x512, zodat het niet of nauwelijks performance scheelt. Alleen merk ik niet zo veel verscchil. Net iets minder blokkerig.
Maar je kan ook de normale 1024x1024 uncompressed pakken of zelfs de 2048x2048 uncompressed. Maar voor de laaste heb je 512MB kaartje nodig.

Verder gbruik ik ook Jarrod_oblivion_new_texture_mod. Hierbij vraag ik me ook af of het echt mooier is. Volgens mij zijn niet alle vervangen textures er per see mooier op geworden.

Zijn er nog mensen die deze mods gebruiken en wat vinden jullie hiervan?

Ben erg veel mods aan het toevoegen de laatste tijd. Sommige zijn echt super en beinvloeden de gameplay zeer positief zoals Oscuro_s_Oblivion_Overhaul. Ik begon het een beetje saai te vinden vooral het vechten, elke keer het zelfde soort gevecht. Deze mod maakt het weer een stuk afwisselder en interessanter. De mod balanceert de game veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:00:
[...]

Ik gebruik hiervoor: 1342-Landscape LOD NormalMap Fix. Hij heeft de normale 1024x1024 textures uncompressed gemaakt. En ze daarna opgeslagen als 512x512, zodat het niet of nauwelijks performance scheelt. Alleen merk ik niet zo veel verscchil. Net iets minder blokkerig.
Maar je kan ook de normale 1024x1024 uncompressed pakken of zelfs de 2048x2048 uncompressed. Maar voor de laaste heb je 512MB kaartje nodig.
Ik zie ook weinig verschil eerlijk gezegd.
Zijn er nog mensen die deze mods gebruiken en wat vinden jullie hiervan?
Ik gebruik de BTmod om je inventory netjes geordend te krijgen. Echt een aanrader (heeft geen nadelen voor zover ik weet).
Ben erg veel mods aan het toevoegen de laatste tijd. Sommige zijn echt super en beinvloeden de gameplay zeer positief zoals Oscuro_s_Oblivion_Overhaul. Ik begon het een beetje saai te vinden vooral het vechten, elke keer het zelfde soort gevecht. Deze mod maakt het weer een stuk afwisselder en interessanter. De mod balanceert de game veel beter.
De door jou genoemde mod veranderd echt veel! Wat vind jij de grootste voordelen van deze mod?

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 07-05-2006 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:22:
Er is wel een duidelijk verschil hoor. Kijk bijvoorbeeld vooral eens naar die donkere plek op het heuveltje (waar geen bomen staan, aan de rechterkant).

Even een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/5713/oblivion24nn.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:22:

Normaal lijkt het iets gedetaileerder, maar soms iets blokkeriger, mogelijk vanwege de compressie. De 512x512 lijkt dus weer ieys minder detail te hebben. Zowel in de game als op de plaatjes. Maar je moet eigenlijk de directe vergelijking eigenlijk ingame zien om echt verschil op te merken.
Ik gebruik de BTmod om je inventory netjes geordend te krijgen. Echt een aanrader (heeft geen nadelen voor zover ik weet).
me too, eerste mod die ik toevoegde en die gewoon iedereen moet hebben. Moet eigenlijjk in de opening van het draadje staan. ;) Ik las ook over een mod met een interface bijna zoals de morrowind versie. Maar weer eens gaan zoeken, het zijn er ook zoveel he.
Deze mod veranderd echt veel! Wat vind jij de grootste voordelen van deze mod?
Er veranderd idd behoorlijk wat. Heb hem pas sinds 2 dagen. Maar ik weet iig dat ik me weer behoorlijk vermaakt heb. Eerst een beetje lopen proberen met die ring of choice. Ik kon nergens en nog steeds nergens uitleg over het levelingssyteem vinden. Weet nu wel dat je dus uit 10 of 15 major skills / level kan kiezen danwel specialization skills. Maar hoe zit het met die 7 of 9 attributes / level? Heb het nog niet geprobeerd. Krijg je wel nog steeds een lvl-up venster?
Wat me tot nu toe opvalt, meer afwisseling meteen. Gedrag van dieren maar ook NPC is anders. Zijn me al een paar bandits weggerend, hufters. Casten ze eerst ook nog invisible spell. Zowiezo zijn ze met meer man >:) NPC hebben normalere spullen.

Als ik zo ff las in de readme, is het iig behoorlok wat. Mss ook juist leuk om veel dingen niet te weten ;)
DEVoTi0N schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:47:
[...]
Er is wel een duidelijk verschil hoor. Kijk bijvoorbeeld vooral eens naar die donkere plek op het heuveltje (waar geen bomen staan, aan de rechterkant).

Even een plaatje:
[afbeelding]
Zo zie je het echt duidelijk. Maar eerlijk gezegd is het detail verschil best groot en vind ik de normale mooier.

Ik was ook nog aan het zoeken naaar een mod met meer NPC's erin. ik vind het érg leeg in vooral de Imperial City. Ik kwam iets tegen met 100 mensen/kinderen extra toegevoegd, maar kon het gisteren niet meer terugvinden. Alleen iets over een idee erover. Er is wel een mod die Skingrad meer populatie geeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

ik liep laast gewoon door een bos, en opeens zag ik een inperial watch tegen iemand vechten, maar ik zag nog niet wie.
liep ik ff verder blijkt ie met een andere imperial watch aan het vechten te zijn, en na dat hij gewonnen had sprinte hij ervandoor :P

waarschijnlijk perongeluk op elkaar geschoten ofzo?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP

MethodP

baanaan

nah, ik heb nu wel enig ervaring met mods kan ik zeggen
dit is wat ik er van denk :
jarrod's mod, ja mooiere textures, maar ik kijk toevallig niet de hele tijd naar de grond, en ik heb het al eens eerder gepost in dit forum, het scheelt echt iets van 5 fps !! dus die heb ik niet meer
daarnaast heb je de LOD mods, deze had ik eerst wel, en ik moet toegeven je ziet wel deglijk verschil, maar ik zie ook verschil in mijn fps , ook iets van 5 fps, nah, dan maar af en toe lelijke bergen in de verte.
en je hebt er nog een paar, maar deze zijn niet echt noemenswaardig vind ik.
wat ik NU gebruik (en wat je ook kunt zien op die screenie) zijn Natural Environments 1.1 (binnen enkele dagen, uren verschijnt 1.2) deze mod is echt een aanrader!
ook gebruik ik een mod die ervoor zorgt dat al het gras gemaait is, en dus ff korter is
INI tweaks :
iPreloadSizeLimit=52428800
iThreads=9
iOpenMPLevel=10
(en verder alle HT/Dual Core tweaks)
iMinGrassSize=120

fAlphaAddExterior=0.3200
fAlphaAddInterior=0.7700
(voor de broodnodige bloom)

en nog een tweak voor oblivion gates voor, maar die ben ik ff kwijt. [EDIT : bUseRefractionShader=0]
ik speel nu echt 'smooth' met een fps rond de 30 buiten, en 50 binnen
ik speel btw op 1280x1024 met vsync aan, en 4xAA
en alles een beetje tot het einde (in video options menu)

[ Voor 3% gewijzigd door MethodP op 07-05-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Sinester schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:20:
ik liep laast gewoon door een bos, en opeens zag ik een inperial watch tegen iemand vechten, maar ik zag nog niet wie.
liep ik ff verder blijkt ie met een andere imperial watch aan het vechten te zijn, en na dat hij gewonnen had sprinte hij ervandoor :P

Dat ben ik gisteren ook tegengekomen toevalig.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sinester schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:20:

Als iemand jou aanvalt (zoals een rover) beschermen de imperial guards jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UNICRONBOT schreef op zondag 07 mei 2006 @ 15:51:
Dat ben ik gisteren ook tegengekomen toevalig.
Gebeurd wel vaker. Mijn broer heeft al genoeg lijken liggen. Ik had het een tijd geleden ook bij een mage guild missie. De voorbij rijdende guard moest zonodig een van mijn mage guild collega's om zeep helpen. Dus heb ik maar geload en ff gewacht to die guard voorbij was.

Heb nu touwens de texturemod en LOD mode verwijderd. Scheelt idd in FPS. Verschil is klein en je kijkt ook niet vaak naar de grond. Scheelt aanzienlijk in laadtijd. En ook in de game loopt het laden beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 8x 10% shield hebt, en ook nog eens 25% reflect damage, ben je dan onkwetsbaar? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

laten we daar even de rekenmachine bijpakken..

8x 10% = 80% shield
100% damage - 80% shield = 20% damage
20% damage - 25% reflect = 15% damage

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 07-05-2006 16:17 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:10:
Als je 8x 10% shield hebt, en ook nog eens 25% reflect damage, ben je dan onkwetsbaar? :7
Maximale shield is 85 ;) 100% reflect zou wel leuk zijn :9

[ Voor 8% gewijzigd door Muthas op 07-05-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
Waar kan je nou eigenlijk goed je spullen voor een hoge prijs verkopen. Ik heb nu namelijk voor het eerst een Ebony Cuirass die ik wil verkopen. Echter is het maximale gold wat ik op de market kan krijgen is 1200 gold per item. Hebben zij te weinig gold of is mijn merchantile skill gewoon te laag? (Is geen mayor skill namelijk)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
vanaf dat ik een paard heb gekregen van een of andere dode kerel, wordt ik steeds gepakt voor gestolen goederen!!! hoe kan dit? ik heb al geprobeerd al mn gestolen spul weg te gooien, en te voet te reizen, maar dit helpt niet.

wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

MariahCareyLover schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:23:
Waar kan je nou eigenlijk goed je spullen voor een hoge prijs verkopen. Ik heb nu namelijk voor het eerst een Ebony Cuirass die ik wil verkopen. Echter is het maximale gold wat ik op de market kan krijgen is 1200 gold per item. Hebben zij te weinig gold of is mijn merchantile skill gewoon te laag? (Is geen mayor skill namelijk)
1200 is het maximale, of je moet 75 mercantile hebben, dan kan je een shopkeeper 500gp geven en heeft 1700, op 100 mercantile heeft elke shop 500 meer. Niet dat die 500 dan nog uit maakt, je hebt dan zoveel verkocht :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, is inderdaad een probleem. De meeste merchants hebben veel te weinig geld. Daarom gebruik ik persoonlijk gewoon de geld cheat nadat ik mijn super dure items voor te weinig geld heb verkocht, het gaat er uiteindelijk om dat je plezier hebt.
Magic666 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 13:00:
hmmm... ik kom niet verder met de thieves Guild....

spoiler:
ik ben met de laatste (?) quest bezig van de Gray Fox, ik zit nu in de Imperial Palace waar ik naar die bibliotheek moet, alleen voor die deur staat Ocato alleen maar rondjes te lopen en ik kom er niet onopgemerkt langs! screenshot
Het is midden in de nacht! screenshot2 Iemand tips of een truc?
Gebruik chameleon of een invisibility spell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Klote oblivion ffs :( :(

2e savegame van +50 uur verneukt |:(

Zoals ik net zei, hij loopt de hele tijd vet lang te laggen, en na een tijdje daar mee te spelen ben ik erachter gekomen dat het telkens is als er een of ander geluid moet afspelen, bijvoorbeeld in het water springen, wapen pakken, spreuk, etc. Zodra dat geluid zou moeten afspelen stopt het beeld, en 10 seconden later hoor ik dat geluid en gaat ie (meestal) gelijk weer verder. HD heb ik er uitgehaald, nieuw spel gestart, en yay, hij doet het weer normaal :r

Heb nou echt geen zin meer om weer te starten, kutzooi, me char had net 100 destruction :( ...

[ Voor 9% gewijzigd door Muthas op 07-05-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Aangezien je maximaal maar 1200 gold kan krijgen, zou ik alleen de spullen meenemen die deze 1200 gold ook waard zijn. Dus als ik kan kiezen tussen een shield van 12 kg of een cuirass van 85 kg welke beide 1200 gold waard zijn, dan neem ik het schild.

Ik neem meestal alles mee met een gold/weight ratio van 25 of hoger. Met meerdere zelf gemaakte feather spells kan je jezelf een kg of 500 lichter maken. En vanaf lvl 15 is geld niet echt meer een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk

WoBaDijk

Aapje

Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik hoor iedereen de heletijd over zelf spreuken maken. Maar hoe doe je dat? :?

Ik zit nu in lvl 8. (speel pas aantal dgn B) ) heeft dat ermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
wwillem schreef op zondag 07 mei 2006 @ 19:20:
[...]

Aangezien je maximaal maar 1200 gold kan krijgen, zou ik alleen de spullen meenemen die deze 1200 gold ook waard zijn. Dus als ik kan kiezen tussen een shield van 12 kg of een cuirass van 85 kg welke beide 1200 gold waard zijn, dan neem ik het schild.

Ik neem meestal alles mee met een gold/weight ratio van 25 of hoger. Met meerdere zelf gemaakte feather spells kan je jezelf een kg of 500 lichter maken. En vanaf lvl 15 is geld niet echt meer een probleem.
Ah ok, dat wist ik dus niet zeker. Cheaten hierom vind ik wat te ver gaan, want het is gewoon spullen verkopen aan iemand die, alles wat ie heeft, biedt en dat is wel ok :+
Ik wilde het alleen ff zeker weten... Gold is op latere lvls idd niet meer een heel groot probleem.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

WoBaDijk schreef op zondag 07 mei 2006 @ 22:16:
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik hoor iedereen de heletijd over zelf spreuken maken. Maar hoe doe je dat? :?

Ik zit nu in lvl 8. (speel pas aantal dgn B) ) heeft dat ermee te maken?
Dat is ook al een paar keer uitgelegd; als je ver genoeg gevorderd bent in de Mages guild krijg je toegang tot de Arcane University. Daar heb je van die tafels/boekensteunen waar je zelf spells kan maken met dezelfde eigenschappen die je al kan. Je kan dan wel de duur veranderen of spells combineren.
Een andere mogelijkheid is om de uitbreiding met de tovenaarstoren te kopen, daar zit ook zo'n enchant-tafel/boekensteun in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Laatst online: 23-07 17:39
zou ik het spel redelijk kunnen spelen op:

amd athlon 64 3000+ s754
ati radeon 9600se agp 405/220mhz
1gb ram pc3200 ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Vind niemand die "vrouwen" in het spel niet ook net she-males B) , ook hun stemmen :P .
arieman007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:16:

amd athlon 64 3000+ s754
A64 wat overclocke
radeon voorkopen

geheugen lijkt me genoeg

[ Voor 73% gewijzigd door HStyles op 07-05-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

arieman007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:16:

amd athlon 64 3000+ s754
Dat kan je wel vergeten met die videokaart ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Laatst online: 23-07 17:39
Haan schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:22:
[...]

Dat kan je wel vergeten met die videokaart ;)
Maar ik heb agp dus ik moet wel weer een agp kaart. Een 7800gs misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ja.
Kijk ook eens naar de banchmarks van de x1600pro 512MB.
Deze kaart scoort net zo goed als de 7600GT pci-e (in OB toch) maar kost slechts 140 euro als AGP (!) kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje ppl,

Af en toe loop ik wat door de wilderness met mijn mooie paard in elven armor. (ik heb de pc versie). Maar dan opeens als ik ergens loop (maakt niet uit waar gebeurt random) dan lijkt het net alsof ik constant ergens vanaf val. Alle beesten en mijn paard enzo stuiteren echt heel vaag op en neer... Is dit een known issue? Of weten jullie wat ik hieraan kan doen?

Kben tevens level 20 mage... Heerlijke game, waar vinden jullie al deze mods btw en info hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arieman007 schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:28:
[...]

Maar ik heb agp dus ik moet wel weer een agp kaart. Een 7800gs misschien?
met een 6800 kun je ook makkelijk alles nog op high spelen (Een 7800gs is wel beter, maar ook een stuk duurder) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 07:38:
ff een vraagje ppl,

Af en toe loop ik wat door de wilderness met mijn mooie paard in elven armor. (ik heb de pc versie). Maar dan opeens als ik ergens loop (maakt niet uit waar gebeurt random) dan lijkt het net alsof ik constant ergens vanaf val. Alle beesten en mijn paard enzo stuiteren echt heel vaag op en neer... Is dit een known issue? Of weten jullie wat ik hieraan kan doen?

Kben tevens level 20 mage... Heerlijke game, waar vinden jullie al deze mods btw en info hierover?
Dat heb ik ook gehad 8)7
Is op die heuvel, ik weet niet precies waar. Als je dan een klein stukje verder loopt is het weer weg. Gewoon een fout in het spel denk ik.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Misschien als je non-enchanted items hebt ja... Maar dit is 1 van de skills die het moelijkst omhoog te krijgen is. Je kunt enchanted items alleen reparen vanaf journeyman level en ik kan je vertellen dat dat toch gigantisch lang duurt als je een mage bent en vooral enchanted items gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:09:
[...]

met een 6800 kun je ook makkelijk alles nog op high spelen (Een 7800gs is wel beter, maar ook een stuk duurder) ;)
Hangt toch echt van de resolutie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth Malak schreef op maandag 08 mei 2006 @ 08:59:
[...]

Hangt toch echt van de resolutie af.
Owkeej, in mijn geval, (een vergelijkbaar systeem)
alles op high, geen mods oid. (Ik wilde gelijk beginnen ;) )
p4 3200, gef.6800 (128 mb) 1Gb intern. 1024*768 alles op high.. ;) (Tsja heb maar een 17 crt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
vanaf welk lvl is eigelijk die vampire quest in de Gutted Mines te doen?
Ben nu lvl4, en de eerste 2 vampieren die ik tegekomen kan ik nog wel aan.. Maar dan komt er 1tje in wat het lijkt blades armor met een axe, en die is donderssterk, slaat een kwart van mijn hp weg :P
Om maar niet te spreken over hoe snel ze mijn skeletje kapotslaat :P

levelt dat skelet nu ook mee naarmate je het gebruikt? Want ik gebruik het behoorlijk vaak, niet echt duidelijk gezien of dat die spell zelf sterker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
Naar mijn weten kun je met hogere levels in je Conjuration skills sterkere beesten zoals Daedra ed summonen, je skeleton levelt niet mee, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haijo schreef op maandag 08 mei 2006 @ 10:07:
Naar mijn weten kun je met hogere levels in je Conjuration skills sterkere beesten zoals Daedra ed summonen, je skeleton levelt niet mee, dacht ik.
Je skalletje lvlt idd niet mee. Ik heb nu Conjuration op 100 staan, Ik kan nu een dikke Lich summonen. Echt... wat een lichtshow kan dat ding maken man....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Storm Atronach summonen, die slaat alles kapot. Ook handig als die voor je staat in een smalle gang, niemand kan er meer langs. Als die je tegenstander(s) murw heeft gebeukt kan je altijd nog de finale klap uitdelen. Een Lich vind ik vrij inactief als je die summoned, echt jagen op je tegenstander(s) is er niet bij. Een Dremora Lord is dan nog een stuk actiever en effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 08 mei 2006 @ 12:58:
Storm Atronach summonen, die slaat alles kapot. Ook handig als die voor je staat in een smalle gang, niemand kan er meer langs. Als die je tegenstander(s) murw heeft gebeukt kan je altijd nog de finale klap uitdelen. Een Lich vind ik vrij inactief als je die summoned, echt jagen op je tegenstander(s) is er niet bij. Een Dremora Lord is dan nog een stuk actiever en effectiever.
Een dremora lord summonen? Waar kan je die spell kope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:10:
[...]

Een dremora lord summonen? Waar kan je die spell kope?
spoiler:
Als je de mages quest al uitgespeeld hebt is die volgens mij niet meer te koop. In Bruma verkoopt Volanaro die spells maar die gaat dus dood tijdens 1 van de quest. Weet niet of je nog ergens dezelfde spell kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:28:
[...]

spoiler:
Als je de mages quest al uitgespeeld hebt is die volgens mij niet meer te koop. In Bruma verkoopt Volanaro die spells maar die gaat dus dood tijdens 1 van de quest. Weet niet of je nog ergens dezelfde spell kan kopen.
spoiler:
KUT.... NU kan ik gaan zoeken of ik hem nog kan vinden, die summon is volgens mij de enige die ik nog mis. De andere kan je nl bij een gozer in de arcane university kopen zodra je alle quests af hebt en arch mage bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03-2023

Ramirez

Something 's gotta give..

Over die ring van de countess van Leyawiin (zie eerder post van mij) Dat was inderdaad een bug. Heb eerst wat andere quests gedaan en toen nog eens terug gegaan en toen lag ie er wel.

Ik kreeg in de Dark Brotherhood aangeboden om Vampier te worden. Ben het nog steeds niet geweest tot nu toe. Ik heb het aanbod afgeslagen, maar betekend dat nu dat ik later een quest zal moeten missen? B.v. die van de count van Skingrad? (ik wil niets missen, maar wil ook geen vampier zijn) Wat is nu eigenlijk het echte voordeel om vampier te zijn? En wat is het nadeel?

Over aan te raden MODS;
- De BT mod voor de interface. Erg goed !!!! En goed configureerbaar. Vertragingen heb ik zelden last van en wil nooit meer zonder.
- Color map mod. Erg mooi, maar na de v1.1 beta patch is ie weer weg :(
- Saddlebags. Welk paard heeft er nou geen zadeltassen? Stop ik extra repairhammers in en Cure disease potions en ingredienten die ik vind voor later.
- Call steed. Dan loopt die knol tenminste niet meer weg.
- NoMoreAnnoyingMessages. Tegen de loading new area en your horse is stabeld berichten die je eigen standaard al uit had moeten kunnen zetten.

Vanavond ga ik dat My Personal Museum eens installeren voor m'n huis in Skingrad.

Overigens een tip. In de quest "Sins of the Father"
spoiler:
Als je dat zwaard niet aan je opdrachtgever geeft, kan je hem later niet als fence gebruiken in de imperial city. en dat zuigt, want hij heeft 1500 gold dan. Als je dat zwaard aan de stuart van Chorrol geeft, krijg je alleen een leip schild terug wat wel veel waard is, maar verder vrij nutteloos. Beste is om het zwaard lekker te houden, of aan die Highelf te geven zodat je hem later als fence kunt gebruiken.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Vampier is handig als je strength of willpower nog niet hoog is, zeker als je volledig vampier bent na 4 dagen. Vond zelf het voordeel niet meer opwegen tegen de nadelen om mijn karakter ook al behoorlijk sterk is en de willpower ook al op 90 staat. Je gaat ook nog bij wat skills vooruit, maar dat waren skills die ik amper gebruikte of waar ik al bijna op 100 stond (Destruction). Had ik dus ook niet veel aan.

Hier meer over de voor en nadelen van vampirisme :

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Vampires

Je ontkomt er overigens bijna niet aan als je een paar caves in gaat met veel vampieren, je vergeet op den duur een keer dat je vampirisme aan het ontwikkelen bent. Heb zelf de cure dus maar gehaald en kan nu ongestoord vampieren afslachten. Levert nog geld op ook als je wat verder bent qua levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Ericr schreef op maandag 08 mei 2006 @ 15:04:
Vampier is handig als je strength of willpower nog niet hoog is, zeker als je volledig vampier bent na 4 dagen. Vond zelf het voordeel niet meer opwegen tegen de nadelen om mijn karakter ook al behoorlijk sterk is en de willpower ook al op 90 staat. Je gaat ook nog bij wat skills vooruit, maar dat waren skills die ik amper gebruikte of waar ik al bijna op 100 stond (Destruction). Had ik dus ook niet veel aan.

Hier meer over de voor en nadelen van vampirisme :

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Vampires

Je ontkomt er overigens bijna niet aan als je een paar caves in gaat met veel vampieren, je vergeet op den duur een keer dat je vampirisme aan het ontwikkelen bent. Heb zelf de cure dus maar gehaald en kan nu ongestoord vampieren afslachten. Levert nog geld op ook als je wat verder bent qua levels.
Thanx, maar voor de (s)kills heb ik vampirisme niet echt nodig. (level 23) Wil het ook alleen maar worden als ik anders een quest ga missen of zo. Als je vampier wordt, krijg je dan meteen die Cure Vampirism quest? En als je gewoon geen vampier wordt, krijg je die quest dan gewoon nooit?

Die link zal ik thuis checken, mag hier op het werk niet. ;( GoT gelukkig wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
Je moet drie dagen besmet zijn met vampirisme, dan ben je volledig vampier. Praat dan met een mede-vampier(DB komt hier goed van pas) om een hint te krijgen naar de Count van Skingrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vampier werd (kreeg pas door dat ik de ziekte had nadat ik mn eerste rare droom had gekregen :) ) liep ik op een gegeven moment de plaatselijke Chapel binnen en sprak de chapel healer aan. Bij toeval stond 'Cure for Vampirism' in het lijstje met topics en zodoende kwam ik aan de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blwarb schreef op maandag 08 mei 2006 @ 14:40:
Overigens een tip. In de quest "Sins of the Father"
spoiler:
Als je dat zwaard niet aan je opdrachtgever geeft, kan je hem later niet als fence gebruiken in de imperial city. en dat zuigt, want hij heeft 1500 gold dan. Als je dat zwaard aan de stuart van Chorrol geeft, krijg je alleen een leip schild terug wat wel veel waard is, maar verder vrij nutteloos. Beste is om het zwaard lekker te houden, of aan die Highelf te geven zodat je hem later als fence kunt gebruiken.
Dat schijnt dus sowieso niet meer te kunnen als ik UESPwiki mag geloven:
When you first meet Fathis Ules he mentions that he is a Thieves Guild fence. You lose his "services" whether you return the sword to him or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hbe een probleem, heeb veel gechopt en geslasht, maart ben nu level 12... en speel nu al 3uur lang en ben nog geen een level omhoog gegaan en het balkje staat nog niet eens op de helfd.

terwijl mn alchemie (drankjes maken) skills 28stapjes omhoog zijn gegaan
mijn alteration 12
mn restore spells categorie iets van 8
en 2 blade en 1 heavy armor..

iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:03:
ik hbe een probleem, heeb veel gechopt en geslasht, maart ben nu level 12... en speel nu al 3uur lang en ben nog geen een level omhoog gegaan en het balkje staat nog niet eens op de helfd.

terwijl mn alchemie (drankjes maken) skills 28stapjes omhoog zijn gegaan
mijn alteration 12
mn restore spells categorie iets van 8
en 2 blade en 1 heavy armor..

iemand een idee ?
Wat zijn je major skills, want die moeten in totaal 10 levels omhoog voor een level, al ga je 1000 minors up, je levelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 08 mei 2006 @ 19:05:
[...]

Wat zijn je major skills, want die moeten in totaal 10 levels omhoog voor een level, al ga je 1000 minors up, je levelt niet.
aiii. dan zal dat het zijn
majors zijn armor blunt blade enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
lvl-en gaat puur op basis van je hoofdskills, daar moet je 10 lvl-ups halen zodat je char een lvl hoger wordt(als je gaat maffen :P)

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat als al je hoofd skills 100 zijn dan ?

geen levels meer omhoog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:44:

Klopt. Maar daar zal wel een mod voor zijn/komen om boven de 100 door te kunnen gaan ofzo.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:44:

Je kunt ook proberen een paar misdaden te plegen en naar een guard te lopen om je te laten arresteren. Als je weer uit de gevangenis komt gaan soms bepaalde skills omlaag omdat je zo lang hebt zitten duimendraaien. Als dit toevallig gebeurt met een van je major skills, kun je weer ff verder met levelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 21:45

XyS

0.o.O

van een ander forum:

spoiler:
LaChance uses the Black Hand robes, which aren't light armor, though they can be obtained quite a ways along the DB quest line for free. If one wants to obtain them early they can simply break into J'Ghasta's house, which has the benefit of not having to cut yourself off from the best stealth guild for the course of that character (and seeing as stealth characters would be the only ones interested in the robe and hood...).

Neither the Black Hand robe/hood nor the Shrouded armor/hood are leveled, both give set bonuses in a group of skills (10 in the case of the armor, 14 or 15 in the case of the robe).

Alleen kan ik niks in J'Ghasta's huis vinden ofzo ? en hij is er ook niet dus kan em ook ni killen ofzoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

hmmmm ... ik kom er niet uit met die harvest mod :/
Installation : As usual just put the ESP file in your Oblivion/Data directory.
Select the DEJ_harvest.ESP as a Data file from the Oblivion
Launcher. The 'meshes' and 'textures' folders also need to be
in the same Oblivion/Data directory.
ik heb de files
- DEJ_harvest.esp
- DEJ_harvest.(lite).esp
- DEJ_harvest_Clams.esp
in de data map gezet, evenals de mappen
- meshes
- textures

en voor de .esp bestanden de standaard toepassing in WIndows op Oblivionlauncher.exe ingesteld.

Iemand een idee wat ik fout doe?!

(is mijn eerste mod die ik doe dus ken zou best iets heel onnozels kunnen zijn) :P

thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-05-2006 23:50 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op maandag 08 mei 2006 @ 22:05:
[...]

Je kunt ook proberen een paar misdaden te plegen en naar een guard te lopen om je te laten arresteren. Als je weer uit de gevangenis komt gaan soms bepaalde skills omlaag omdat je zo lang hebt zitten duimendraaien. Als dit toevallig gebeurt met een van je major skills, kun je weer ff verder met levelen. ;)
Ja, gewoon continue locks picken waar guards bij zijn, dan ipv je straf uit te zitten ontsnappen uit de gevangenis en terug hetzelfde herhalen.
Als je bounty hoog genoeg is gaan er vanzelf een hoop skills naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ing._Buttje schreef op maandag 08 mei 2006 @ 23:46:
hmmmm ... ik kom er niet uit met die harvest mod :/

[...]

ik heb de files
- DEJ_harvest.esp
- DEJ_harvest.(lite).esp
- DEJ_harvest_Clams.esp
in de data map gezet, evenals de mappen
- meshes
- textures

en voor de .esp bestanden de standaard toepassing in WIndows op Oblivionlauncher.exe ingesteld.

Iemand een idee wat ik fout doe?!

(is mijn eerste mod die ik doe dus ken zou best iets heel onnozels kunnen zijn) :P

thanks!
In ieder geval alleen de DEJ_harvest.esp in de data map zetten... Dat toepassen in windows is niet nodig; je moet bij de oblivion launcher op 'data files' klikken en dan de DEJ_harvest.esp aanvinken.
Daarna start en dan moet het werken. Let op dat je geen andere flora mods erin zet (zoals Vae's MOD 'Skill Based Harvest' of BurningToad's MOD 'Auto Harvest' ) want die werken niet samen met DEJ_harvest.esp...
Hoop dat het nu wel lukt, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

heeej, er gaan nu wat

Afbeeldingslocatie: http://www.wedding-bells-wedding-bells.com/images/biggoldbell.jpg

rinkelen :D

:P

mjah, vanavond dan maar eens proberen. Ben alleen DEJ_harvest.esp nodig dus. Gek, wat doet die (lite) dan precies? Ik begrijp dat je de (stop) nodig bent als je alles ongedaan wilt maken?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Gvd, bij mij is een quest bugged;

spoiler:
Ik moest zo`n mace halen voor een vrouwtje. Haar man was eruit genaaid met "rockshatter" (de mace) en die moest ik halen.
Gek genoeg dropte die mace 2 keer en heb hem nu dus 2 keer in mijn inventory.
Verkopen of eruit gooien kan niet omdat het een questitem is.
Maar als ik naar het vrouwtjes toe gaan vraagt ze alleen maar of ik hem al heb maar ze "ziet" hem niet.
Irritant dus..

Kan iemand mij vertellen hoe ik quests kan resetten of deleten?
Sommige blijven maar bij m`n active quests staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Predje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:06:

spoiler:
Ik moest zo`n mace halen voor een vrouwtje. Haar man was eruit genaaid met "rockshatter" (de mace) en die moest ik halen.
Maar als ik naar het vrouwtjes toe gaan vraagt ze alleen maar of ik hem al heb maar ze "ziet" hem niet.
Irritant dus..

Voor zover ik weet kan je daar dus niks meer aan doen. Behalve oude savegame laden van voor dat die Mace gedubbeld werd en een heel stuk overnieuw spelen. Zuigt, maar had ik ook met een quest toen m'n save game compleet naar Oblivion was.

Ik heb wel een vraag voor jou. Ik loop al sinds lvl 12 met die Rockshatter mace rond. Ben nu lvl 23 en wil dat ding wel eens kwijt! De quest info zegt alleen maar dat ik em maar even bij me moet houden. Weinig keus, want zoals je weet kan je em niet eens droppen. Wie en waar is dat vrouwke die jou die quest heeft gegeven ????

Gisteren weer een Bug gevonden.
Ik stijg op m'n paard en hij kan alleen nog maar vooruit of achteruit. Als ik links of rechts wil, draait ie zijn kop wel en de hoefjes trappelen, maar hij draait niet! Oude savegame laden hielp ook niet, was plots bij ALLE savegames zo! Ikke paniek!!! :X Reboot complete PC bleek wel te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom kan ik mijn volume-knopjes niet gebruiken tijdens het spelen? Toch irritant dat ik het geluid van mn koptelefoon (direct in mn geluidskaart) niet kan veranderen?? Oblivion is echt het enige spel waar ik daarvan last heb. Weet iemand een fix?

En dan nog een klein vraagje: het hoogste wapen wat ik nu kan kopen is 7 damage. Voor 'betere' wapens, moet ik dan bij een andere shop zijn? Of werkt het zo dat als mijn character een hogere level heeft, de shops automatisch ook betere spullen hebben? Thnx. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:05:
En dan nog een klein vraagje: het hoogste wapen wat ik nu kan kopen is 7 damage. Voor 'betere' wapens, moet ik dan bij een andere shop zijn? Of werkt het zo dat als mijn character een hogere level heeft, de shops automatisch ook betere spullen hebben? Thnx. :)
Een hogere skill levert meer damage op, level heeft er dacht ik niks mee te maken (afgezien dat je met hoge skills een hoog level bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:05:
Waarom kan ik mijn volume-knopjes niet gebruiken tijdens het spelen? Toch irritant dat ik het geluid van mn koptelefoon (direct in mn geluidskaart) niet kan veranderen?? Oblivion is echt het enige spel waar ik daarvan last heb. Weet iemand een fix?

En daarbij, de betere wapens "koop" je ook niet, maar die krijg je of pak je van je neergevelde vijanden. Persoonlijk speel ik nog steeds met mijn Katana die ik van de Blades gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik dan met al dat geld? Ik wil stoere dingen kopen! Maar als jullie hoor verkopen die vendors nog steeds prutselwapens als je level 60 bent ofzo? Dat lijkt me eigenlijk vrij onlogisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 13:30:
Wat moet ik dan met al dat geld? Ik wil stoere dingen kopen! Maar als jullie hoor verkopen die vendors nog steeds prutselwapens als je level 60 bent ofzo? Dat lijkt me eigenlijk vrij onlogisch..
Some zie je wel eens een vet wapen of armor bij een merchant, maar de leukste dingen vind je toch in de Oblivion planes. (qua enchanted wapens dan) Daarbij kan je natuurlijk zelf een stevige Claymore enchanten met een Sigilstone of zo.

Die merchants zijn er wat mij betreft eigenlijk alleen maar om al je zooi te verkopen en soms wat dingetjes die je zelf niet snel genoeg kan vinden te kopen. (repairhammers, arrows) Soms koop ik ook allerlei ingedients op (ik weet het, kost bijna niks) zodat ik m'n Alchemy skill wat kan verbeteren.

Met je geld kan je huizen en paarden kopen. Maar ja, dan hou je nog een hoop poen over. Heb nu 4 huizen, waaronder de 2 duurste (Chorrol 20k en Skingrad 25k), en 2 paarden (White and Black) en heb nog 200.000 gold over. Het vebaasd me dat je geen vermogensbelasting hoeft te betalen in dit spel. :D

Als je Merchentile skill hoog genoeg is, kan je later ook geld investeren in winkels. Maar persoonlijk zou ikliever een kasteel of een hele stad willen kunnen opkopen... Al dat Gold wat ik nu over heb is ook wat nutteloos...

[ Voor 1% gewijzigd door Ramirez op 09-05-2006 13:48 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Ter aanvulling op mijn post hierboven, je zou eigenlijk personeel moeten kunnen inhuren in dit spel, of nee, nog beter, een vriendin hebben in dit spel, dan is je geld er wel zo doorheen !!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de mage guild quest.
Ik ben bezig met de eerste quest om je eigen staf te maken. Je moet dan een mijn door waar je aan het eind buiten komt op het eilandje rechts van imperial city. De overmacht was daar iets te groot. Ik heb daarop me zelf ontzichtbaar gemaakt en snel de niet afgemaakte staf gepakt. Een zo'n gast kwam toch achter me aan en die heb ik een heel eind verder dood gemaakt.
Nou komt het probleem. Ik heb de staf maar die ziet de opdrachtgever niet. Ik moet steeds uitzoeken wat er met iemand gebeurd is. Als ik terug ga dan kan ik ze (nu eindelijk) wel aan maar er is daar niets meer te vinden, Weet o wie kan me helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven:

spoiler:
Er moet ergens een vrouwtje dood liggen te wezen, als je die tegenkomt moet je een quest-update krijgen en dan terug naar de mage-guild gaan. Moet helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Blwarb schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Voor zover ik weet kan je daar dus niks meer aan doen. Behalve oude savegame laden van voor dat die Mace gedubbeld werd en een heel stuk overnieuw spelen. Zuigt, maar had ik ook met een quest toen m'n save game compleet naar Oblivion was.

Ik heb wel een vraag voor jou. Ik loop al sinds lvl 12 met die Rockshatter mace rond. Ben nu lvl 23 en wil dat ding wel eens kwijt! De quest info zegt alleen maar dat ik em maar even bij me moet houden. Weinig keus, want zoals je weet kan je em niet eens droppen. Wie en waar is dat vrouwke die jou die quest heeft gegeven ????
Ze staat altijd bij haar thuis in de moestuin.
Je kunt toch gewoon de quest selecteren en dan op "map" klikken boven de quest, dan staat ze gewoon op je map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:42:
@ hierboven:

spoiler:
Er moet ergens een vrouwtje dood liggen te wezen, als je die tegenkomt moet je een quest-update krijgen en dan terug naar de mage-guild gaan. Moet helpen :)
Ik heb al gekeken op dat vrouwtje toen ik daar de eerste keer was. Ging natuurlijk wel een beetje rommelig omdat ik van alle kanten inelkaar gehakt werd. Ik heb dus geen update gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Irritant dus..

.
Probeer eens met ~ de console te openen en 1 rockshatter uit je inventory te verwijderen door:
player.removeitem 00061421 1 te tikken ( remove (soort item) (aantal)).
Daarna nog een keer praten met dat vrouwtje. Hopelijk werkt het nu wel :)
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:04:
[...]

Probeer eens met ~ de console te openen en 1 rockshatter uit je inventory te verwijderen door:
player.removeitem 00061421 1 te tikken ( remove (soort item) (aantal)).
Daarna nog een keer praten met dat vrouwtje. Hopelijk werkt het nu wel :)
succes
Hoe kom je eigenlijk aan die hex codes? Hoe weet je dus dat 00061421 rockshatter is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:11:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die hex codes? Hoe weet je dus dat 00061421 rockshatter is??
UESPwiki onder andere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Predje schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:54:
[...]

Ze staat altijd bij haar thuis in de moestuin.
Je kunt toch gewoon de quest selecteren en dan op "map" klikken boven de quest, dan staat ze gewoon op je map ;)
Aangezien ik alleen nog maar die mace heb gevonden, krijg ik dus geen Quest pointer naar waar die dame in kwestie staat. Anders had ik 'r allang gevonden natuurlijk.

Kan je me ook nog enigzins helpen met WAAR die moestuin ergens is? Welke stad? Of dorp of 'in buurt van...' ??? Please? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

spoiler:
Irritant dus..

Zie ook: http://planetelderscrolls...blivionMods.Detail&id=335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blwarb schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:48:
[...]

Aangezien ik alleen nog maar die mace heb gevonden, krijg ik dus geen Quest pointer naar waar die dame in kwestie staat. Anders had ik 'r allang gevonden natuurlijk.

Kan je me ook nog enigzins helpen met WAAR die moestuin ergens is? Welke stad? Of dorp of 'in buurt van...' ??? Please? :>
spoiler:
Maeva lives outside Anvil at Whitmond Farm

Dit zou d'r moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wOEi :P .. de harvest mod werkt! Di's veel beter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:55:
[...]

Ik heb al gekeken op dat vrouwtje toen ik daar de eerste keer was. Ging natuurlijk wel een beetje rommelig omdat ik van alle kanten inelkaar gehakt werd. Ik heb dus geen update gekregen..
Op de bodys van je 'vrienden' ook geen notes gevonden oid? Is al ff geleden dat ik die quest gedaan heb, durf de absolute uitkomst dus niet te zeggen, maar neem aan dat een update wel logisch is... Ik geef de beurt aan iemand anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 14:55:
[...]

Je moet 2 vrouwtjes vinden en alle vampiers in de cave killen, dan gaat de quest pas door.
Zie hier voor de questbeschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Mijn hele huis ligt vol met (vooral) Daedric armor en wapens, ik heb zeker voor 200.000 aan die zooi.
Is er ook een coole merchant die wat meer geld heeft dan 600-800? Zoals die creeper in Morrowind, die had 5000!

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:29:
[...]

spoiler:
Maeva lives outside Anvil at Whitmond Farm

Dit zou d'r moeten zijn...
_/-\o_ 10Q very much. Quest completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Captain Pervert schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:55:
Mijn hele huis ligt vol met (vooral) Daedric armor en wapens, ik heb zeker voor 200.000 aan die zooi.
Is er ook een coole merchant die wat meer geld heeft dan 600-800? Zoals die creeper in Morrowind, die had 5000!
Tsja ik weet niet of je echt een geld probleem hebt? ik heb ook mijn hele huis in anvil vol liggen met van alles, maar ja om het nu te verkopen is ook zonde, heb nu 200k een septims, en zou niet weten wat ik ermee moet ;-)

Weet iemand trouwens wat je met die diamanten en esmeralden en parels en zilver/goedklompjes kan doen???
In morrowind kon je ze met alchemy gebruiken, maarre wat je er nu mee moet? Ik heb een laatje vol namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Bestaat er geen fortify luck spell? Ik wil eigenlijk al mijn armor met + LUCK enchanten... maar ben bang dat het niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Captain Pervert schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 09:55:
Dat was een Mudcrab, even buiten de hoofdstad, en die had 10.000 als ik me niet vergis ;)

Ik denk dat ik maar eens een mod ga downloaden om een uber-opkoper in het spel te stoppen.

En dan nog iets: Ik heb al een aantal van die mannequins volgehangen met armor. Ik heb echter ook een kist met iets van 150 wapens. Is er een mod voor een mooi wapenrek te vinden ergens?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 11:04:
[...]

Dat was een Mudcrab, even buiten de hoofdstad, en die had 10.000 als ik me niet vergis ;)
Je had ook een Creeper, met 5000 gold ;) en de mudd crab was er inderdaad ook ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 11:06 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.