Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03-2023

Ramirez

Something 's gotta give..

Nhaixatael schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:40:
iemand al getest of die save game bugs er na lang spelen nog steeds in zit? ik heb nog steeds elke keer het probleem dat als ik in dungeons save ik keer op keer een CTD krijg :(
Vreemd, bij samegames, quicksave of quickload, crashed ie bij mij nooit. Is dit een algemeen voorkomend probleem?

Ik heb wel soms dat als ik een quickload laad nadat ik het spel net op heb gestart, dat ik dan plotseling binnen 2 minuten uit alle guilds geflikkert wordt voor diefstal, moord, weet ik veel wat. Om de een of andere reden denkt het spel dat ik iets gruwelijks gedaan heb, terwijl ik heel erg braaf ben gewoon. Na een reload (van 5 minuten terug dus) doet ie het gewoon goed en is er niks aan de hand.

Heeft iemand anders dat ook wel eens? Na een load uit meerdere guilds geknikkert worden zonder redenen?

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:25:
Ja dat vroeg ik me ook af. Je krijgt dus linksonder een cursor te zien. En niet zoals bij de meeste spellen dat je console omlaag komt.

typ eens tdt en dan [ENTER], voor je FPS
Nu we het toch over de console mode hebben:
Met:
code:
1
 tilde (~) -> tdt -> enter -> setdebugtext 13 -> enter

krijg je te zien hoeveel geheugen je videokaart gebruikt. Om alleen je fps te zien kun je
code:
1
setdebugtext 12
gebruiken :).
Edit: Spelfout in commando verbeterd :).
Blwarb schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:42:
Heeft iemand anders dat ook wel eens? Na een load uit meerdere guilds geknikkert worden zonder redenen?
Soms als ik op m'n gestolen paard probeer te kruipen terwijl ik niet op m'n hurken zit dan wordt ik uit de mages guild gestolen. De eigenaar van het paard was overleden, dus toen heb ik het paard maar gepakt. Paard is dan van degene die erop zit, maar er staat nog steeds een rood handje bij. Kennelijk denkt Oblivion dat ik het paard van mij zelf jat en dan wordt ik uit m'n guild gezet.

Misschien is het bij jou ook zo'n krom iets?

[ Voor 44% gewijzigd door dr snuggles op 03-05-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

wwillem schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Soms als ik op m'n gestolen paard probeer te kruipen terwijl ik niet op m'n hurken zit dan wordt ik uit de mages guild gestolen. De eigenaar van het paard was overleden, dus toen heb ik het paard maar gepakt. Paard is dan van degene die erop zit, maar er staat nog steeds een rood handje bij. Kennelijk denkt Oblivion dat ik het paard van mij zelf jat en dan wordt ik uit m'n guild gezet.

Misschien is het bij jou ook zo'n krom iets?
Nee, ik heb m'n paard netjes gekocht. Dus geen rode handjes bij mij. Maar nu je het zegt, het is wel altijd als ik net ben op- of afgestegen. Ik zal er eens op letten.
Het is dan ook de een na de ander. Dus eerst krijg ik zo'n pop-up venster dat ik uit de thieves guild gestoten ben, ik klik op OK, meteen nog een pop-up dat ik uit de mages guild gestoten ben... en zo 2, 3 of 4 guild achter elkaar door. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:22:
[...]

Weet je zeker dat het niet werkt, want je krijgt niet een echte console, alleen een cursor links onder.

Probeer na de tilde wat te typen of je dat wel ziet.
Ik zie geen cursor en kan ook niets intypen zoals 'Dreee' had aangegeven. Ik heb echt alles, voor zover mogelijk, al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
-Eraser- schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:57:
[...]
Inderdaad (had de patch zelf nog niet geprobeerd) ik zal het ff veranderen, misschien ook handig om hem in de startpost te zetten ?
Toegevoegd :)
Ik zie net ook dat de screenshots het ook niet meer doen... ook maar even fixen :P

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Jammer dat de patch net niet fixt waar ik vastzit. Kwam er gisteren achter dat ik de thievesguild niet kan joinen omdat die Argonian, Amusei, bij de eerste opdracht niet komt opdagen en ik op hem moet wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameCrazy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-03-2022
Blwarb schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:50:
[...]

Nee, ik heb m'n paard netjes gekocht. Dus geen rode handjes bij mij. Maar nu je het zegt, het is wel altijd als ik net ben op- of afgestegen. Ik zal er eens op letten.
Het is dan ook de een na de ander. Dus eerst krijg ik zo'n pop-up venster dat ik uit de thieves guild gestoten ben, ik klik op OK, meteen nog een pop-up dat ik uit de mages guild gestoten ben... en zo 2, 3 of 4 guild achter elkaar door. 8)7
Dat had ik ook een keer, was wat aan het wandelen en werd opeens uit elke guild gekickt :?
Vorige savegame geladen en nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:01:
Ik zie geen cursor en kan ook niets intypen zoals 'Dreee' had aangegeven. Ik heb echt alles, voor zover mogelijk, al geprobeerd.
Das erg vreemd. Bij andere games kun je wel via tilde je console oproepen?
Soms kan het zijn dat functies op je toestenbord anders zijn door een bepaalde instelling. Of door een specifieke toetsen combinatie, bijv: Ctrl + Shift veranderd bij mij vanalles. Maar eigenlijk denk ik dat het vergezocht is en dat je probleem niet daar zit.
Misschien is je tilde-knop gaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu opnieuw begonnen met een Dark Elf, lekker karakter is dat goede skills. Maar heeft er iemand nog tips voor mij om snel te lvlen want ik ga wel snel met alle quests en met mijn geld maar ik zie alleen maar ratten en goblins en geen hippe monsters of armors, ik blijf op een laag lvl. Misschien moet ik maar eens wat van die gates gaan sluiten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2006 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

wwillem schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:44:
[...]

Nu we het toch over de console mode hebben:
Met:
code:
1
 tilde (~) -> tdt -> enter -> setdebugmode 13 -> enter

krijg je te zien hoeveel geheugen je videokaart gebruikt. Om alleen je fps te zien kun je
code:
1
setdebugmode 12
gebruiken :).
Bij mij wordt het commando setdebugmode niet herkend, kan dat kloppen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:01:
[...]

Bij mij wordt het commando setdebugmode niet herkend, kan dat kloppen?
Ja dat klopt. Stom van me, het moet setdebugtext zijn. Ik typ ook zelf elke keer het verkeerde in en kijk daarna op het blaadje waar het goed staat :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 20:43:
Ik ben nu opnieuw begonnen met een Dark Elf, lekker karakter is dat goede skills. Maar heeft er iemand nog tips voor mij om snel te lvlen want ik ga wel snel met alle quests en met mijn geld maar ik zie alleen maar ratten en goblins en geen hippe monsters of armors, ik blijf op een laag lvl. Misschien moet ik maar eens wat van die gates gaan sluiten
Snel levelen is simpel: focus op je main skills. Heb je archery als main skill, pak een boog, wat pijlen en ga schieten op een strobaal. Ga niet lopen klieren met daggers en axes, dat werkt niet. Wanneer je vooral magic als main skills hebt, ga een goedkope skill een paar keer casten, rust wat voor je mana, en ge weer verder.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:31

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Een goede manier om snel conjuration en combat te trainen is summons. Je kan je eigen summons aanvallen en dus allebei tegelijk trainen.

Belangrijker echter is niet het snel levellen, maar snel je attributes omhoog krijgen. Kies hiervoor drie attributes uit (bijv. dit level wil ik strength, dexterity en intelligence omhoog hebben). Ga dan je minor skills trainen, die bij deze attributes horen en zorg dat je er een aantal omhoog hebt.

Het beste is dus om nadat je genoeg major skills hebt getraind om te levellen, dat je bij alle drie de attributes in totaal 10 skills omhoog hebt gewerkt. Dit kun je heel makkelijk zien in het debug scherm. Zie je precies hoeveel skills je van elke attribute dit level omhoog hebt gekregen.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Nick_S schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:30:
Een goede manier om snel conjuration en combat te trainen is summons. Je kan je eigen summons aanvallen en dus allebei tegelijk trainen.

Belangrijker echter is niet het snel levellen, maar snel je attributes omhoog krijgen. Kies hiervoor drie attributes uit (bijv. dit level wil ik strength, dexterity en intelligence omhoog hebben). Ga dan je minor skills trainen, die bij deze attributes horen en zorg dat je er een aantal omhoog hebt.

Het beste is dus om nadat je genoeg major skills hebt getraind om te levellen, dat je bij alle drie de attributes in totaal 10 skills omhoog hebt gewerkt. Dit kun je heel makkelijk zien in het debug scherm. Zie je precies hoeveel skills je van elke attribute dit level omhoog hebt gekregen.
Kan je mij eens uitleggen hoe je dat kan zien? Da's wel vet handig :)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 18:29
ga naar de console (tilde ~) en typ "tdt" (zonder aanhalingstekens), met scrollock ga je naar de volgende pagina (15 verschillende geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

GoUdViS schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:40:
[...]

Kan je mij eens uitleggen hoe je dat kan zien? Da's wel vet handig :)
Zoals -Eraser- boven mij zegt dus. Het zijn wel een hoop pagina's helaas en je scrollocked er makkelijk langs. Het is in ieder geval het scherm waarin links al je skills staan, met daarachter major of minor en daarachter hoever deze is gevorderd (Huidig level en huidig nivo binnen level) Onderaan staat hoeveel major skills je dit level al hebt gehaald en het tweede rijtje bevat per ability hoeveel skills je dit level al hierin omhoog bent gegaan. Elke twee punten hierin is dus een +1 op je modifier als je levelt.

Let wel, dit "bevriest" voor het huidige level zodra je je 10 major skills hebt geleveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey luitjes, heb het spel nu ook een paar dagen :) Echt mega verslavend voor men eerste RPG! Ben nu op lvl 4. Heb de battle voor Kvatch net gehad en die septim troonopvolger is veilig ergens weggestouwt. Zit nu weer in de imperial city met een aantal vragen. Ik heb gezien dat je armor en wapens kan betoveren, maar hoe? Met scrollen? Ik heb 1 steen uit een oblivion gate. Maar ik weet niet of de effecten daarvan wel zo fijn zijn voor mij wapens. Ook ben ik opzoek naar iets om lkkr wat geld mee te verdienen zodat ik allerlei dingen kan gaan leren bij merchants. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 08:26:
ik heb even wat tips nodig, mischien is er ergens een topic over, maar:

Ik begin net met het spel, en ben nu al de draad kwijt, heb geen flauw idee wat ik moet doen( quests, levellen, items verzamelen, enz enz). Ik loop maar wat doeloos rond, doe wat quests en heb eigenlijk geen idee wat of waar ik naar toe moet.Is er ergens een guide voor beginners ofzo?
TAB is je friends, er zijn view "zones" je levels ( de balkjes), je items (welk wapen je actief draagt ), je magie ( en magische stats ) en... als je kaartje klikt... een grote landkaart ( voor snel reizen ) een kleine voor steden en gebieden ...en... MISSIES!. Je kan dus van daar uit je actieve missie veranderen en keuze maken tussen wat je wilt uitvoeren!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren tijdens de Daedric Quest voor Clavicus Vile kwam ik iemand tegen in volledig glass armor en dacht die moet ik hebben, persoon even in de gaten gehouden totdat anderen op afstand waren toen in sneka stand een pijl door d'r donder gejaagd, thank you...loop nu in full glass armor rond, schild had zij niet maar die had ik al eens ergens gevonden! Beetje vuile manier om er aan te komen maar hebben is hebben! }) Heb trouwens hetgeen waarvoor je op pad moet
spoiler:
Umbra Sword
ook lekker gehouden, wat een ding zeg die beloning voor de quest vondt ik niks, gelukkig had ik vlak voor het aanspreken van het beeld even gesaved, laden...gezegd dat ie het item niet krijgt, hij niet blij ik wel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

3style schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 17:01:
[...]

Check in je windows instellingen eens ff of je keyboard wel op us-international staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 02:14:
Hey luitjes, heb het spel nu ook een paar dagen :) Echt mega verslavend voor men eerste RPG! Ben nu op lvl 4. Heb de battle voor Kvatch net gehad en die septim troonopvolger is veilig ergens weggestouwt. Zit nu weer in de imperial city met een aantal vragen. Ik heb gezien dat je armor en wapens kan betoveren, maar hoe? Met scrollen? Ik heb 1 steen uit een oblivion gate. Maar ik weet niet of de effecten daarvan wel zo fijn zijn voor mij wapens. Ook ben ik opzoek naar iets om lkkr wat geld mee te verdienen zodat ik allerlei dingen kan gaan leren bij merchants. Iemand suggesties?
Suggesties, ja: veel caves en temples ingaan en looten en vervolgens dat spul gaan verkopen.

Let op dat de sigil stones een constant effect hebben en een chargable effect. Constant wordt toegepast op armor enzo terwijl chargable effects (bovenste effect van de sigil stone) wordt toegepast op wapens. Die moet je dus ook continue rechargen anders is het effect weg. En rechargen is mega duur of kost je een varla stone.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 04-05-2006 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 02:14:
Die stenen uit Oblivion gates hebben twee effecten. Als je hem gebruikt om een wapen mee te enchanten (er op klikken, een nog niet enchanted wapen uitzoeken uit je inventory en een naam geven), gebruik je het damage gedeelte (bijv 15pts shock damage)
Als je hem gebruikt om een ring/amulet of stuk armor te enchanten, krijg je het protection gedeelte (bijv shock shield 15%). Je moet dus per steen kijken welk effect je hebben wilt.
Buiten die Sigil stones kan je dingen enchanten met gevulde soulgems, maar dat kan alleen bij de Arcane University waar je terecht kan als je binnen de mages guild een eindje gevorderd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
gwystyl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:34:
[...]

maar dat kan alleen bij de Arcane University waar je terecht kan als je binnen de mages guild een eindje gevorderd bent.
of als je Wizard's Tower hebt :) in die toren staan een enchant- en spellmakingaltaar

[ Voor 3% gewijzigd door -Eraser- op 04-05-2006 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken, dat rechargen lijkt me niets, ik denk dat ik voor feather 25 pts op mijn armor ga, dat is permant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:44:
Ik zal eens kijken, dat rechargen lijkt me niets, ik denk dat ik voor feather 25 pts op mijn armor ga, dat is permant toch?
Rechargen kost je niks als je het zelf doet met Azura's star. Ik doe niks anders dan rechargen :P

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 04-05-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

wwillem schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:08:
[...]

Rechargen kost je niks als je het zelf doet met Azura's star. Ik doe niks anders dan rechargen :P
Tenzij je die dus niet hebt....

Waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Darth Malak schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:15:
[...]

Tenzij je die dus niet hebt....

Waar vind je die?
Zoek dit topic even door. Het is één van de Daedric Shrine quests in het noordoosten van de map. Voor een preciese locatie moet je de wiki even raadplegen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 14:29
Nick_S schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 21:30:
Ik probeer elke keer maar 2 attributes te trainen, om ook mijn luck zo hoog mogelijk te krijgen.

Weet er iemand bij welke merchant of mage je een corrode armor spell kan kopen? Ik ben al een tijdje op zoek maar ik vind hem maar niet. Het is om mijn repair skills snel te trainen, op het moment kan ik mijn enchanted weapons niet herstellen, en om mij dat helemaal te laten trainen gaat me nogal duur uit komen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

crazyx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Ik probeer elke keer maar 2 attributes te trainen, om ook mijn luck zo hoog mogelijk te krijgen.

Weet er iemand bij welke merchant of mage je een corrode armor spell kan kopen? Ik ben al een tijdje op zoek maar ik vind hem maar niet. Het is om mijn repair skills snel te trainen, op het moment kan ik mijn enchanted weapons niet herstellen, en om mij dat helemaal te laten trainen gaat me nogal duur uit komen :P.
Volgens mij werken die corrode armor spells alleen maar op tegenstanders. Je kan ze wel gebruiken, maar dan moet je ze dus op tegenstanders casten en dan hun armor oppakken om te repareren. Ik heb die spell volgens mij nog nergens gezien bij een merchant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

gwystyl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:27:
[...]

Zoek dit topic even door. Het is één van de Daedric Shrine quests in het noordoosten van de map. Voor een preciese locatie moet je de wiki even raadplegen denk ik.
okay, ik heb de official game guide van Bethusda dus ik kijk het vanavond wel ff na... Handig om te weten als ik Oblvion in de toekomst voor de 2e keer ga spelen. Ben nu wel zo'n beetje klaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:15

Haan

dotnetter

gwystyl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:53:
[...]

Volgens mij werken die corrode armor spells alleen maar op tegenstanders. Je kan ze wel gebruiken, maar dan moet je ze dus op tegenstanders casten en dan hun armor oppakken om te repareren. Ik heb die spell volgens mij nog nergens gezien bij een merchant.
Zodra je zo'n spell hebt, kan je natuurlijk naar de Arcane University gaan en daar een spell maken met effect On Self :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

gwystyl schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:53:
[...]

klopt, die werkt alleen op een tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

crazyx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 12:42:
[...]

Hoe krijg je een betere modifier op luck? Of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Luck heeft geen skills, dus daar krijg je geen modifier voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:07:
Luck heeft geen skills, dus daar krijg je geen modifier voor
Investeren voor de toekomst is t dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
In hoeverre is luck eigenlijk belangrijk? Wat beinvloedt het allemaal?

Elke keer met +1 schiet trouwens ook niet op. Dan enchant ik liever m'n schoenen met +8 luck oid :D.

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 04-05-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Luck beinvloed alles een beetje.. hoe hoger je luck, des te groter de kans dat je een mannetje ook echt raakt (ook afhankelijk van je andere skills), hoevaak je lockpicks breken etc

Zie ook de wiki

[ Voor 19% gewijzigd door MueR op 04-05-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
@ReZ1987: sommige screenshots in de topicstart werken niet meer, misschien kun je deze screenshots in de topicstart zetten (klikbare thumbnails)? ;) :
Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv22S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv16S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv03S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv07S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv12S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv17S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv18S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv24S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv32S.jpg Afbeeldingslocatie: http://theelderscrolls.com/images/art/ob_pc/obliv31S.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wel jammer dat een aantal van die screenshots pre-rendered zijn en genomen met een niet standaard FOV. Een FOV die bijzonder omslachtig in te stellen is. Maar ze zijn wel cool die shots en ze geven prima de sfeer en kwaliteit van de game weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

spoiler:
Shit, net de main quest uitgespeeld.. maar vergeten dat alle gates dan verdwijnen.. Ik was nog van plan alle gates af te gaan voor leuke sigil stones :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
-Eraser- schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:03:
@ReZ1987: sommige screenshots in de topicstart werken niet meer, misschien kun je deze screenshots in de topicstart zetten (klikbare thumbnails)? ;) :

Thanks man, daar zocht ik om d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

ReZ1987 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:25:
[...]

OOh, daar zocht je om? :P Of zocht je ernaar? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steeds als ik ga resten wordt ik een vampire! ik heb hem vlak voordat ik ga resten (mn levelbalk is namelijk vol) gesaved. Als ik dan wakker wordt krijg ik het bekende berichtje dat ik een rare droom heb gehad. Is het nu onontkoombaar dat ik vampire word? Ik heb al een klein stukje gespeeld als vampire en de vampire quest gedaan (klein stukje, kerk > skingrad > heks bij rivier nog niet gevonden), alleen naar een paar uur ga ik plotseling langzaam dood! Hoe kan dit en waarom gebeurt dit? Omdat ik in het daglicht ben ofzo? Is die vampirequest de enige manier om te healen van je vampirestatus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
ReZ1987 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:25:
[...]

Graag gedaan ;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:43:
Steeds als ik ga resten wordt ik een vampire! ik heb hem vlak voordat ik ga resten (mn levelbalk is namelijk vol) gesaved. Als ik dan wakker wordt krijg ik het bekende berichtje dat ik een rare droom heb gehad. Is het nu onontkoombaar dat ik vampire word? Ik heb al een klein stukje gespeeld als vampire en de vampire quest gedaan (klein stukje, kerk > skingrad > heks bij rivier nog niet gevonden), alleen naar een paar uur ga ik plotseling langzaam dood! Hoe kan dit en waarom gebeurt dit? Omdat ik in het daglicht ben ofzo? Is die vampirequest de enige manier om te healen van je vampirestatus?
Aangezien je al vampier bent werkt een cure disease / blessing niet meer dus zul je inderdaad de quest moeten doen. Wat beterft de sundamage: sneak een keer 's nachts een huis/winkel/etc. binnen en bijt iemand (gewoon op een slapende npc richten en dan op feed klikken) dan ben kun je weer voor 3 dagen tegen de zon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Heeft er eigenlijk iemand het spel echt helemaal uit gespeeld? Kan dat uberhaupt wel? Dus niet alleen de mainquest, maar ook zo'n beetje alle subquests? Op een gegeven moment moet er toch gewoon helemaal niets meer te doen zijn? En wat doe je dan? Voor de lol iedereen uitmoorden in Cyrodiil? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het schijnt dat de main quest ong 60+ uur duurd. En alle sub questen ong. 100+ uur. En das niet als je van plaats naar plaats loopt ;/ Dus ik denk dat niet echt veel mensen het spel hebben uitgespeeld. Maarja, uiteindelijk heb je echt alles gedaan. Dan rest er alleen nog maar grotten verkennen en uitmoorden en alle dieven en beesten in cyrodiil afslacheten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Blwarb schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:08:
Heeft er eigenlijk iemand het spel echt helemaal uit gespeeld? Kan dat uberhaupt wel? Dus niet alleen de mainquest, maar ook zo'n beetje alle subquests? Op een gegeven moment moet er toch gewoon helemaal niets meer te doen zijn? En wat doe je dan? Voor de lol iedereen uitmoorden in Cyrodiil? Iemand?
Mods downloaden? :-) Er zijn een flink aantal mods klaar of in de maak die hele quest-lines toevoegen inclusief nieuwe Factions..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:11:
Het schijnt dat de main quest ong 60+ uur duurd. En alle sub questen ong. 100+ uur. En das niet als je van plaats naar plaats loopt ;/ Dus ik denk dat niet echt veel mensen het spel hebben uitgespeeld. Maarja, uiteindelijk heb je echt alles gedaan. Dan rest er alleen nog maar grotten verkennen en uitmoorden en alle dieven en beesten in cyrodiil afslacheten :P
Ik heb de main quest net uitgespeeld. Ik ben er met m'n level 23 mannetje aan begonnen, en ben nu level 28. Heb er ongeveer 5-10 uur over gedaan. De main quest is superkort dus. De Dark Brotherhood quests duurden zelfs nog langer dan de main quest. Dit kan je ook wel iets vriendelijker brengen

[ Voor 18% gewijzigd door Fuelke op 04-05-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:43:
savegame laden van voordat je vampire word.
En dan een cure disease potion nemen, of naar een kerk gaan(altaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Darth Malak schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 09:30:
[...]

Check in je windows instellingen eens ff of je keyboard wel op us-international staat.
Ga ik vanavond even testen. Anders moet het maar zonder die console en dus geen gold cheats....

Zijn er trouwens ook andere manieren om cheats te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:22:
[...]

Ik heb de main quest net uitgespeeld. Ik ben er met m'n level 23 mannetje aan begonnen, en ben nu level 28. Heb er ongeveer 5-10 uur over gedaan. De main quest is superkort dus. De Dark Brotherhood quests duurden zelfs nog langer dan de main quest. BTW, je typt als een blinde, gemuteerde otter met lepra die de afgelopen 82 jaar in een kelder heeft zitten rotten. Ik ben normaalgesproken geen typ- of spellings-nazi, maar jij tilt 'spastisch-typen-zonder-na-te-denken' echt naar een nieuw niveau. En dat is geen compliment.
Ik heb ook net de main quest uit gespeeld :). Wel een goed verhaal, alleen eigenlijk best kort. Op een gegeven moment wordt het echt op saai omdat je
spoiler:
bij elke stad een gate moet gaan sluiten.

Heb nu genoeg sigil stones, inclusief alle goede (vertel me nou niet dat ik er 1 gemist heb }:O ).
  • 125 pts feather on self
  • Fortify magicka 50 pts
  • Soul trap 20 seconds on strike
  • Fire, frost, shock 25 damage dingen
  • Detect life 180ft on self
  • Light 75ft on self
  • Shiel 20% self
Denk ik wel allemaal, wel jammer trouwens dat dat dragon armor al geenchant is, ziet er net zo mooi uit, maar zonder enchantments heb ik er niks aan.

Oh, iemand boven aan de pagina zei iets over enchanten met 25 feather, niet doen dus, gewoon die gates aflopen, of saven voordat je de steen pakt, want de goeie krijg je niet zo vaak, meer die 25 damage zooi.
20 uur voor de main quest, 150+ uur voor de subquesten inclusief factions lijkt mij :?

[ Voor 17% gewijzigd door Muthas op 04-05-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
3style schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:46:
[...]

Ga ik vanavond even testen. Anders moet het maar zonder die console en dus geen gold cheats....

Zijn er trouwens ook andere manieren om cheats te activeren?
voor zover ik weet zijn er geen andere manieren ... maar als je graag veel geld wil -> ga potions maken, koop alle goedkope ingredienten, in de market district in de Imperial City zijn ook veel kisten/zakken met ingredienten, als je dan genoeg ingedredienten hebt ga je potions maken en verkopen ;) levet best veel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:54:
[...]
Op een gegeven moment wordt het echt op saai omdat je
spoiler:
bij elke stad een gate moet gaan sluiten.
Ehh... dat hoefde ik helemaal niet te doen? Ik heb gewoon meteen het 2e (of 3e) ingredient gehaald... (misschien dat ik de main quest daardoor zo snel uit had gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
PcManiaxx schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 15:32:
[...]

OOh, daar zocht je om? :P Of zocht je ernaar? }:O
*zucht* :P
Zo zeggen wij dat in Friesland B)
En ga nu niet de discussie Friesland vs de rest van Nederland ontketenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:12:
[...]

Ehh... dat hoefde ik helemaal niet te doen? Ik heb gewoon meteen het 2e (of 3e) ingredient gehaald... (misschien dat ik de main quest daardoor zo snel uit had gespeeld)
2e, en nee dat moet niet, maar ik dacht, hmm krijg vast wel een vette beloning, kreeg wel een beloning maar die was niet vet, een lading gastjes bij de gates stonden te wachten. :P En bij de gate die in Skingrad staat was er nog een andere quest aan de gate gebonden, met ook een domme beloning.

Over de hulp die je krijgt voor de Great Gate, je hebt er geen flikker aan, ik ging de Great Gate in terwijl Baurus en Jauffre levend waren, en toen ik eruit kwam waren ze dood :r Ze hadden niet eens leuke stuff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
betekent dit dat morrowind langer duurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Trouwens, steeds vergeten te posten, ik heb nog steeds met geld niet terug van gcshop.nl. Ik had CE gepreordered maar die was er niet dus toen maar de normale gekregen, en zou het verschil terug krijgen. Heb echter nog steeds niks ontvangen. Andere mensen hetzelfde, of juist wel terug? Ga zo ze even mailen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:22:
[...]
BTW, je typt als een blinde, gemuteerde otter met lepra die de afgelopen 82 jaar in een kelder heeft zitten rotten. Ik ben normaalgesproken geen typ- of spellings-nazi, maar jij tilt 'spastisch-typen-zonder-na-te-denken' echt naar een nieuw niveau. En dat is geen compliment.[/quote]
Pffft, kan ik nix aan doen. Mijn type stijl. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Muthas schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:17:
Trouwens, steeds vergeten te posten, ik heb nog steeds met geld niet terug van gcshop.nl. Ik had CE gepreordered maar die was er niet dus toen maar de normale gekregen, en zou het verschil terug krijgen. Heb echter nog steeds niks ontvangen. Andere mensen hetzelfde, of juist wel terug? Ga zo ze even mailen...
Bovenaan in het menuutje tweakers.net kun je shopservey klikken. Probeer dat eens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 20:37
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:22:
[...]

Ik heb de main quest net uitgespeeld. Ik ben er met m'n level 23 mannetje aan begonnen, en ben nu level 28. Heb er ongeveer 5-10 uur over gedaan. De main quest is superkort dus. De Dark Brotherhood quests duurden zelfs nog langer dan de main quest. BTW, je typt als een blinde, gemuteerde otter met lepra die de afgelopen 82 jaar in een kelder heeft zitten rotten. Ik ben normaalgesproken geen typ- of spellings-nazi, maar jij tilt 'spastisch-typen-zonder-na-te-denken' echt naar een nieuw niveau. En dat is geen compliment.
Offtopic: Als je dit al erg vind qua spelling check dan Battlefield 2 topic eens en zoek naar posts van Ace Lightning. Kun je helemaal lachen.

Ontopic: Ik heb gisteravond de saddlebagmod geinstalleerd maar deze doet nix.
Kan ie conflicteren met andere mod ofzo? Heb op dit moment BTmod en nog 2 of 3 andere waaronder 1 die potions sorteert. Kan het op dit moment niet nakijken welke precies.
Mijn huidige paard is Shadowmere.
ReZ1987 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:14:
[...]

*zucht* :P
Zo zeggen wij dat in Friesland B)
En ga nu niet de discussie Friesland vs de rest van Nederland ontketenen :+
Ik snap je volkomen. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Fryskmantsje op 04-05-2006 22:18 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Dankjewel :> O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

fryskmantsje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:02:
Ontopic: Ik heb gisteravond de saddlebagmod geinstalleerd maar deze doet nix.
Kan ie conflicteren met andere mod ofzo? Heb op dit moment BTmod en nog 2 of 3 andere waaronder 1 die potions sorteert. Kan het op dit moment niet nakijken welke precies.
Mijn huidige paard is Shadowmere.
Bij mij deden de saddlebags het niet als ik Horse-Armor gebruik, vond het een redelijk makkelijke keuze. Die saddlebags zijn echt handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36
Kan iemand mij uitleggen wat ik bij die vrouwlijke stene moet doen?
ik heb die glow gepakt en rond 7 uur/8 uur wanneer het schemerig wordt
klik ik de glow aan en druk ik op spatie bij het standbeeld, nou zegt hij dat dit niet werkt

hoe nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Rudyyy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 09:53:
Kan iemand mij uitleggen wat ik bij die vrouwlijke stene moet doen?
ik heb die glow gepakt en rond 7 uur/8 uur wanneer het schemerig wordt
klik ik de glow aan en druk ik op spatie bij het standbeeld, nou zegt hij dat dit niet werkt

hoe nu?
Ik neem aan dat je 1 van die Daedric Shrines bedoeld waaraan je iets moet offeren? En je bedoeld neem ik aan Glow Dust? :+
Je kan dat als ik het me goed herinner alleen offeren tussen Dusk en Dawn, dus tussen 6 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends. Weet je zeker dat je goed zit met de tijd? En ook daadwerkelijk Glow Dust bij je hebt? Glow Dust word gedropped door die in het begin erg irritante Will-O-Wisps...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:29

hbsJR

All rounder

irritant?.. ik vind ze schattig en uitermate handig die will-o-wisps... *astronoch hier..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Weet iemand hier de oplossing voor? Ik kom er niet uit!

spoiler:
Voor de thieves guild heb ik een nieuwe contactpersoon in Bravil gekregen. Ik ken alle namen niet uit m'n hoofd, maar zij die dit al gespeelt hebben weten wel wat ik bedoel. Nu moet ik in Leyawiin een Ring terug stelen van de Countess. Na informeren blijkt dat ze die ring NOOIT afdoet, behalve 's-nachts als ze (met kleren aan!!!) ligt te slapen. Dus ik breek in, volg de geheime deur in de basement, via de geheime martelkamer, naar hun slaapkamer. (zo om 01:00 uur 's-nachts als ze liggen te maffen) Maar als ik de jewellerybox open, zit daar de bewuste ring NIET in, alleen een brass flut ring van 20 euri. Bij nader kijken heeft die countess de ring nog gewoon om/aan/whatever. Als ik probeer te pickpocketten, kan ik d'r geld wel jatten en 3 keys, maar geen ring! Dus ik ram subtiel mijn Katana in haar slapende muil. >:) De count wordt er niet eens wakker van en de countess raakt alleen unconscious. Nog steeds geen ring. De quest pointer is groen en wijst naar de jewellerybox maar daar zittie echt niet in! Heb die goedkope brass ring maar meegenomen, maar dat is em echt niet want de quest pointer BLIJFT wijzen naar die box. :( Damn! Wat doe ik nou voud? Hellup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:29

hbsJR

All rounder

spoiler:
nou ze doet hem ooit wel af... :X en daarnaast moet je even checken of er 2 mensen in het bed slapen, want volgens mij kwam ik aanwandelen toen er daadwerkelijk 2 man sliep in dat bed. Heb je wel iedereen ondervraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:05:
Glow Dust word gedropped door die in het begin erg irritante Will-O-Wisps...
spoiler:
Die Will-O-Wisps zijn echt heel makkelijk te verslaan als je een monster zoals een daedric spawned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

hbsJR schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:13:
irritant?.. ik vind ze schattig en uitermate handig die will-o-wisps... *astronoch hier..*
LOL

ik kan me niet herinneren dat ik een changdao tussen haar tanden moest plaatsen...
spoiler:
zat die ring niet ergens anders in? mischien proberen met telkens even een uur wachten.
naar mijn weten zat die ring gewoon in zon kistje. et lastige was juist om ongezien door die gangen te hobbelen.

heb nu trouwens et beeld op breedbeeld gezet (1600x900 widescreen) met een flinke boost in fps als gevolg. (52 --> 58 fps) alleen zie je alles enigzins door een vissekom. is dit in te stellen dat het beeld wat normaler loopt?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
MUSTIS schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:59:
heb nu trouwens et beeld op breedbeeld gezet (1600x900 widescreen) met een flinke boost in fps als gevolg. (52 --> 58 fps) alleen zie je alles enigzins door een vissekom. is dit in te stellen dat het beeld wat normaler loopt?
Wat is de verhouding van je monitor? 4:3, 5:4, 16:9 of 16:10 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:15:
[...]

Wat is de verhouding van je monitor? 4:3, 5:4, 16:9 of 16:10 ?
Staat er bij de resolutie toevallig een "*" achter? Dit is wel het geval op 1280*720 en dan geeft ie netjes aan dat oblivion op widescreen wordt gespeeld.

Komt de vissekom bij jouw niet omdat je monitor het beeld full-screen gooit en daarom vervormt? Ikzelf heb namelijk nu 2 zwarte balken zoals het hoort met widescreen op een 17" TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Nyarlathotep schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:05:
[...]

Ik neem aan dat je 1 van die Daedric Shrines bedoeld waaraan je iets moet offeren? En je bedoeld neem ik aan Glow Dust? :+
Je kan dat als ik het me goed herinner alleen offeren tussen Dusk en Dawn, dus tussen 6 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends. Weet je zeker dat je goed zit met de tijd? En ook daadwerkelijk Glow Dust bij je hebt? Glow Dust word gedropped door die in het begin erg irritante Will-O-Wisps...
Klopt ja die Will-O-Wisps geeft jou die glow dust.. de tijd klopt idd 7.00 PM. ik pak die clow dust, ga naar het standbeeld druk op spatie, gebeurd er niks :S geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik geloof dat ik daar rond 5u AM stond. Ik had begrepen dat het alleen TIJDENS dusk en dawn kon, en niet daar tussenin (anders zou ik wel smiddags aan komen kakken).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Rudyyy schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 11:41:
[...]
Klopt ja die Will-O-Wisps geeft jou die glow dust.. de tijd klopt idd 7.00 PM. ik pak die clow dust, ga naar het standbeeld druk op spatie, gebeurd er niks :S geen effect
Zie je wel de cursor veranderen in een handje als je voor het standbeeld staat.. Weet je zeker dat je wel precies goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ik vroeg me af of oblivion gates random door de wereld worden geplaatst? Ik moest voor de mages quild een quest oplossen waarbij ik naar een grot midden in een verlaten stuk alnd moest. Ong 100 meter van de grot stonden links en rechts oblivion gates. Staan die er vast of worden oblivion gates random in de natuur gekwakt om je te pesten? Als ze random zijn ga ik namenlijk geen moeite doen om ze dicht te maken. Aangezien het best moeilijk is op lvl 5 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

gates staan op vaste plekken dacht ik. tis zowiezo de moeite waard om ze te doen ivm die sigil stones.

over me monitor: tis een syncmaster 214T 21" en dies 4:3 (toch?) in ieder geval is de native reso 1600x1200. heb em nu op 1600x900 dus netjes zwartje balken boven en onder.

hijs verders ook niet rafelig omdat ie in principe natuurlijk op zn 1600x1200 blijft.

tis echt et beeld van het spel zelf:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mustis//oblivion/uitrekhoofd580.jpg

ik kan me herinneren met 1 of ander spel dat je dat vissekomeffect kon verminderen. met doom3 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:37:
Zeg, ik vroeg me af of oblivion gates random door de wereld worden geplaatst? Ik moest voor de mages quild een quest oplossen waarbij ik naar een grot midden in een verlaten stuk alnd moest. Ong 100 meter van de grot stonden links en rechts oblivion gates. Staan die er vast of worden oblivion gates random in de natuur gekwakt om je te pesten? Als ze random zijn ga ik namenlijk geen moeite doen om ze dicht te maken. Aangezien het best moeilijk is op lvl 5 :'(
Ze zijn niet random geplaatst. Je hebt ook maar een bepaald aantal oblivion gates, en gesloten is gesloten. Er zijn echter wel plekken waar je er gewoon meerdere bij elkaar vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramirez

Ramirez

Nog ff over die ring van de Countes van Leyawiin;

spoiler:
Ik was daar om 1 uur snachts, lagen inderdaad 2 man in bed. wachten kon niet want "you can not wait while tresspassing". :| nog een keer om 12:00 uur geprobeerd, zelfde verhaal. Pointer wijst echt naar de jewellrybox. Ik zal het nog wel een keer proberen na eerst wat andere quests gedaan te hebben. Iedereen die ik sprak verwees me naar die maiden, en die zei dat ze die ring alleen uit doet als ze maft of in bad gaat. :9 Iemand ooit een bad gezien in oblivion? Between dusk and dawn. Moet het dan op een speciale tijd? datt is toch gewoon 's-nachts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
Blwarb schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 15:01:
Nog ff over die ring van de Countes van Leyawiin;

spoiler:
Ik was daar om 1 uur snachts, lagen inderdaad 2 man in bed. wachten kon niet want "you can not wait while tresspassing". :| nog een keer om 12:00 uur geprobeerd, zelfde verhaal. Pointer wijst echt naar de jewellrybox. Ik zal het nog wel een keer proberen na eerst wat andere quests gedaan te hebben. Iedereen die ik sprak verwees me naar die maiden, en die zei dat ze die ring alleen uit doet als ze maft of in bad gaat. :9 Iemand ooit een bad gezien in oblivion? Between dusk and dawn. Moet het dan op een speciale tijd? datt is toch gewoon 's-nachts?
Waarschijnlijk ben je op een bug gestuit. Want volgensmij stoffige geheugen klopt dit verhaal niet helemaal, en zou de ring er gewoon moeten zijn. Ik zit met een andere quest nog steeds vast, en kom hier niet verder omdat de vijanden die ik moet doden gewoon niet aanwezig zijn. Er zitten denk ik toch nog behoorlijk wat bugs in Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand wanneer de Arena qua tegenstanders een beetje interessant wordt? Ik ben nu Gladiator (achter elkaar door gehakt), maar de tegenstanders zijn niet bepaald een uitdaging. Ik kan rustig naar de WC gaan zonder dood te gaan. Daarna verlam ik ze met een spell en hak ik ze in 5 sec in stukjes. Maar ik wil juist lekker oefenen :/.
MUSTIS schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:17:
over me monitor: tis een syncmaster 214T 21" en dies 4:3 (toch?) in ieder geval is de native reso 1600x1200. heb em nu op 1600x900 dus netjes zwartje balken boven en onder.

hijs verders ook niet rafelig omdat ie in principe natuurlijk op zn 1600x1200 blijft.

tis echt et beeld van het spel zelf:

[afbeelding]

ik kan me herinneren met 1 of ander spel dat je dat vissekomeffect kon verminderen. met doom3 ofzo?
FOV (Field of View) misschien aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
De Arena is inderdaad niet zo'n uitdaging wanneer je er laat aan begint, bij mij was het de eerste club waar ik bijging dus dat was erg pittig. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45

Clush

Do as I say...

DEVoTi0N schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 14:25:
[...]
Ze zijn niet random geplaatst. Je hebt ook maar een bepaald aantal oblivion gates, en gesloten is gesloten. Er zijn echter wel plekken waar je er gewoon meerdere bij elkaar vindt.
afaik zijn ze wel degelijk random geplaatst op een aantal vaste locaties, en hoeveel je ook dichtgooit, je krijgt ze nooit helemaal weg totdat je de main quest uitspeelt.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

[b][message=25698919,noline]

[...]

FOV (Field of View) misschien aanpassen?
heb ff zitten spelen met setcamerafov [waarde] (gewoon in de game zelf, om te testen)
standaard staat ie op 75

maar dr zit 1 groot nadeel aan, het beeld word heel snel smaller naarmate je de waarde omlaag doet. het komt er dan wel telkens natuurlijker uit te zien, maar het hele idee achter breedbeeld is dan weg.

kzal nog ff hiermee klooien:

fDefaultFOV=75.0000
fNearDistance=10.0000
fFarDistance=10000.0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
Darth Malak schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 13:10:
[...]

Zie je wel de cursor veranderen in een handje als je voor het standbeeld staat.. Weet je zeker dat je wel precies goed staat?
Ja ik weet het zeker! zal zo nog wel eens proberen.. irritant is het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clush schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 16:14:
[...]

afaik zijn ze wel degelijk random geplaatst op een aantal vaste locaties, en hoeveel je ook dichtgooit, je krijgt ze nooit helemaal weg totdat je de main quest uitspeelt.
Maar het is dus wel de moeite waard om ze dicht te gaan gooien? Zijn ze allemaal even makkelijk dicht te gooien als de eerste gate bij Kvatch? Of zijn sommige gates makkelijk en sommige gates moeilijk? Of worden ze moeilijker narmate je lvl vordert of de tijd vordert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Er zijn een aantal verschillende plains of Oblivion. Hoe moeilijk of makkelijk de creatures daarin zijn hangt af van je level. Hoe gemakkelijk je gebruik kan maken van dingen als sneaken enzo, verschilt weer per oblivion plain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEVoTi0N
Sommige oblvivion planes vindt ik duidelijk makkelijker, maar uiteindelijk zal je ze toch allemaal moeten sluiten. Of je dat nu vroeg of laat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

MueR schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:26:
Er zijn een aantal verschillende plains of Oblivion. Hoe moeilijk of makkelijk de creatures daarin zijn hangt af van je level. Hoe gemakkelijk je gebruik kan maken van dingen als sneaken enzo, verschilt weer per oblivion plain.
Ik werd er in ieder geval gek van, maar wou wel die stones hebben, dus: er doorheen rennen :*)

Al die gates die dicht staan en via een lever moet openen, boeie! Spring in het het water lava, en zwem langs de gate, en ga weer aan land. Ren de tower binnen, ren naar boven, activate steen en klaar :+
DEVoTi0N schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:30:
Sommige oblvivion planes vindt ik duidelijk makkelijker, maar uiteindelijk zal je ze toch allemaal moeten sluiten. Of je dat nu vroeg of laat doet.
Uiteindelijk zijn er maar 2 gates verplicht in de mainquest volgens mij :? Kvatch, en the big one O-)

edit:
Of toch 3, die ene met een quest bij Bruma, is die verplicht?

[ Voor 29% gewijzigd door Muthas op 05-05-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Muthas schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:32:
[...]

Uiteindelijk zijn er maar 2 gates verplicht in de mainquest volgens mij :? Kvatch, en the big one O-)

edit:
Of toch 3, die ene met een quest bij Bruma, is die verplicht?
Als je die meetelt moet je er nog wel een paar om de andere steden hulp te laten bieden aan Bruma....
Die quest is bij mij op onverklaarbare wijze doodgebloed... ik had ze allemaal gevraagd behalve in Imperial City en Leijawin. Poortje dichtgedaan in Leijawin, gelijk een andere quest (met de zoon van de count) opgelost... marker in Imperial City weg?
Weet iemand wie/waar ik in Imperial City moet vragen om hulp voor Bruma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
gwystyl schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:44:
[...]

Als je die meetelt moet je er nog wel een paar om de andere steden hulp te laten bieden aan Bruma....
Die quest is bij mij op onverklaarbare wijze doodgebloed... ik had ze allemaal gevraagd behalve in Imperial City en Leijawin. Poortje dichtgedaan in Leijawin, gelijk een andere quest (met de zoon van de count) opgelost... marker in Imperial City weg?
spoiler:
Je moet daar naar de High Council gaan om ze daar om hulp te vragen.
Ik weet alleen niet precies waar dat is, en de Oblivio-wiki is ook een beetje dood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

gwystyl schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:44:
[...]

spoiler:
Oh, dat was dus gewoon een ik-wil-hulp quest, niet verplicht? Dan maar 2 verplichte gates. En over Imperial City, je moet naar Imperial Palace, maar dat kan je net zo goed niet doen, je moet namelijk geen gate sluiten, je krijgt helemaal geen hulp ;) .

Toch maar 2 verplichte gates dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Is er een mod die meer meubels toevoegd, ik heb frost spire maar dit is me te leeg, ook met alles erin gekocht.

Hoe kan je trouwens een lichaam verwijderen met een code, heb al 2 doden liggen voor mn huis in chorrol en het stoort maar gaan gewoon niet weg.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Over het deadric artifect dat je moet krijgen in de MQ:

spoiler:
Als je het boek van xarxes heb bemachtigd verteld martin je dat je een aantal spullen nodig hebt om een gate naar paradise te openen, waar de leider van de mythic dawn cult zit met de amulet of kings. De eerste hiervan is een deadric artifect, en uit dat boek dat daar ligt kom je te weten waar azura's shrine is. Van die quest krijg je Azura's Star (En echt vette equipment van die vampieren :) ). Als je die gebruikt raak je hem kwijt zegt die, maar ik vindt het wel relaxed om met dat ding rond te zeulen ipv al die soul gems. Kan je ook een ander deadric artifact vinden ergens? En waar zou ik die dan moeten zoeken?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoUdViS schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 02:22:
Over het deadric artifect dat je moet krijgen in de MQ:

spoiler:
Kan je ook een ander deadric artifact vinden ergens? En waar zou ik die dan moeten zoeken?
Bij andere Daedric Shrines (die hebben hetzelfde symbooltje), er zijn er iets van 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Wat is dispell en bound nou eigenlijk ik zie geen verschil eigenlijk.

Ik ben ook met overklokken aan de slag gegaan, maar echt veel scheelde het niet op een 2400+ en 6600GT.

Heb het nu een beetje gehad met OBL misschien nieuwe mage maken. Ik snap trouwens niet hoe mensen deze game kunnen spelen op max difficulty, dan moet je toch wel enorm ownen, al heb ik geen idee hoe je zover moet komen. Volgens mij als je boogschutter wilt worden kom je sowieso de slider omlaag te schuiven en bij mage ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blwarb schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 10:33:
Weet iemand hier de oplossing voor? Ik kom er niet uit!

spoiler:
Voor de thieves guild heb ik een nieuwe contactpersoon in Bravil gekregen. Ik ken alle namen niet uit m'n hoofd, maar zij die dit al gespeelt hebben weten wel wat ik bedoel. Nu moet ik in Leyawiin een Ring terug stelen van de Countess. Na informeren blijkt dat ze die ring NOOIT afdoet, behalve 's-nachts als ze (met kleren aan!!!) ligt te slapen. Dus ik breek in, volg de geheime deur in de basement, via de geheime martelkamer, naar hun slaapkamer. (zo om 01:00 uur 's-nachts als ze liggen te maffen) Maar als ik de jewellerybox open, zit daar de bewuste ring NIET in, alleen een brass flut ring van 20 euri. Bij nader kijken heeft die countess de ring nog gewoon om/aan/whatever. Als ik probeer te pickpocketten, kan ik d'r geld wel jatten en 3 keys, maar geen ring! Dus ik ram subtiel mijn Katana in haar slapende muil. >:) De count wordt er niet eens wakker van en de countess raakt alleen unconscious. Nog steeds geen ring. De quest pointer is groen en wijst naar de jewellerybox maar daar zittie echt niet in! Heb die goedkope brass ring maar meegenomen, maar dat is em echt niet want de quest pointer BLIJFT wijzen naar die box. :( Damn! Wat doe ik nou voud? Hellup!
spoiler:
Deze missie heb ik afgelopen week gedaan, de ring zat eerste instantie ook niet in het kistje toen ze rond 1:00U net op bed lag. Ik heb gewacht tot 3:30U en toen lag de ring er wel in... :?
Ik denk dus ook een bug....

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDFISH schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 10:56:
Wat is dispell en bound nou eigenlijk ik zie geen verschil eigenlijk.
Da's grappig, ik zie namelijk geen overeenkomst :P 8)7

Met dispel verwijder je magische effecten van jezelf/een npc. Als ik door een spell/potion een effect heb opgelopen zoals (ik noem maar wat) restore [...] of damage [...] 60 sec en ik doe dispel x points on self dan verdwijnen de effecten voordat ze vanzelf zijn uitgewerkt (werkt niet bij effecten door ziektes, enchantments, effecten die afhangen van je ras/sterrenbeeld). Hoe hoger je x in "dispel x points", hoe sterker de effecten die je ermee kunt verwijderen (je kunt bv. geen effect van een high level spell verwijderen met dispel 5 pts :) )

Met bound [armor, weapon] summon je voor een bepaalde tijd een bepaald wapen/stuk armor dat je dan kunt gebruiken. Dit zijn altijd Daedric weapons/armor, alleen ze wegen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

spoiler:
heb een klein probleempje zit een beetje fast. ik ben ergens een grot in gelopen en zit nu in sideway cave hidden lake. maar hoe kom ik hier in hemels naam weer uit.

ik kom ergens bij een lader die plat ligt maar die krijg ik niet recht op iemand een idee?

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordspacie schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:54:
spoiler:
heb een klein probleempje zit een beetje fast. ik ben ergens een grot in gelopen en zit nu in sideway cave hidden lake. maar hoe kom ik hier in hemels naam weer uit.

ik kom ergens bij een lader die plat ligt maar die krijg ik niet recht op iemand een idee?
kijk eens op je map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
lordspacie schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 17:54:
spoiler:

Je moet dan even in je quest log de Main Quest activeren. Dan komt er (als het goed is) een rode pijl te staan bij de uitgang. Gewoon naar die rode pijl toe lopen en dan ben je vanzelf buiten.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.