OC'en van AMD Athlon 64 3000+

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:55
Het hoort misschien niet helemaal thuis in die-hard oc'en, maar goed.
Ik heb al geprobeerd om met mijn

AMD Athlon 64 3000+
Asus K8N4-E Deluxe
Asus Atlas-55GA 550watt

iets te OC'en, maar helaas
Standaard staat de FSB op 200mhz, multiplier 10x en 1.488volt
Als ik clock naar FSB 210mhz, 1.488volt, lukt niet. dan maar 1.500 volt.
lukt ook niet. 1.5125, LUKT OOK NIET! hij geeft al blauw als ik Norman opstart! ik kan natuurlijk wle mijn voltage opvoeren, maar ik wil geen uitgebrande cpu hebben.
wie weet raad?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Trekt je geheugen het wel ?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Raad? Lees eerst eens verder op GoT, dan leer je genoeg. Zet je AGP/PCI-E lock aan en je geheugen op 166 MHz, zo kun je verder. Dit had je overigens in 2 minuten kunnen opzoeken. Als je nog verder gaat overklokken moet je ook de HTT multiplier wat omlaag zetten.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
staat allemaal in de FAQ tca , FAQ pmg

dus even iets meer inzet tonen en je heb het al gevonden.

hoord eigenlijk ook in tca thuis

[ Voor 23% gewijzigd door ikman op 29-04-2006 13:55 ]

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Misschien heb je hier iets aan:

www.amd.nl.tt

• Extreme smell
Ik kan geen opties vinden op mijn RAM aan te passen
Ik kijk bij Jumperfree settings, zet OCmodus op manual, en er staat alleen DDR voltage

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Extreme smell schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 23:48:
Ik kijk bij Jumperfree settings, zet OCmodus op manual, en er staat alleen DDR voltage
Ik heb precies dezelfde Processor + Mobo en bij mij kan het wel. Dus misschien je BIOS ff een keer resetten? En anders ff de nieuwste BIOS downloaden van de Asus site? Als het goed is kun je behoorlijk veel veranderen. Suc6 :)

Verwijderd

Ik heb ook een 3000+ en deze stabiel op 2400MHz draaien :)

Meer als de mem op 83% en de htt op 240. Geheugen draait dan effectief 200MHz / 400DDR.

Voltage ligt op 1.525 geloof ik.

Verwijderd

je moet kijken bij processor in bios en dan DRAM config ofzo, daar kan je alles vinden.

• Extreme smell
G-SuPRuuB schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:21:
[...]

Ik heb precies dezelfde Processor + Mobo en bij mij kan het wel. Dus misschien je BIOS ff een keer resetten? En anders ff de nieuwste BIOS downloaden van de Asus site? Als het goed is kun je behoorlijk veel veranderen. Suc6 :)
welke biosversie heb jij dan?

Verwijderd

het overclocken van mijn AMD3000+ valt me ook tegen.
ik heb de clawhammer en die draait nu op een FSB van 222 Mhz en een miltiplier van 10. als ik 226 doe dan wilt hij niet meer. ook al word hij niet echt warm op 222Mhz (55 stressed terwijl hij toch echt 80 graden mag worden. mijn voltage staat ingesteld op 1,5 volt, maar alle uitlees programma lezen 1,52 volt uit.

• Ruben [NL]
Extreme smell schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 19:44:
[...]

welke biosversie heb jij dan?
Ik heb zelf Asus K8N4-E Deluxe ACPI BIOS revision 1010 :)
Maar ik had die opties hiervoor eigenlijk ook al... :/
Verwijderd schreef op zondag 07 mei 2006 @ 23:49:
het overclocken van mijn AMD3000+ valt me ook tegen.
ik heb de clawhammer en die draait nu op een FSB van 222 Mhz en een miltiplier van 10. als ik 226 doe dan wilt hij niet meer. ook al word hij niet echt warm op 222Mhz (55 stressed terwijl hij toch echt 80 graden mag worden. mijn voltage staat ingesteld op 1,5 volt, maar alle uitlees programma lezen 1,52 volt uit.
Tjah maar overclocken is ook meer dan alleen de FSB omhoog gooien. Anders is er natuurlijk ook geen kunst aan. Je moet werken met dividers, htt frequency en al die dingen om te overclocken. Met alleen de FSB verhogen verhoog je alles wat daar op aangesloten is. Dus geheugen ook etc.
Verwijderd schreef op zondag 30 april 2006 @ 12:22:
Ik heb ook een 3000+ en deze stabiel op 2400MHz draaien :)

Meer als de mem op 83% en de htt op 240. Geheugen draait dan effectief 200MHz / 400DDR.

Voltage ligt op 1.525 geloof ik.

Verwijderd

Ik haal de 2400MHz alleen als ik mijn Corsair TWINX 3200-CL2 1GB op 3-3-3-8 latency's zet, wel op 200MHz overigens. En het voltage van m'n CPU (ClawHammer) staat dan op 1,750v omdat hij dan pas stabiel draait, stressed wordt hij dan 55 graden C (Arctic Freezer 64 Pro). Dit met een ASUS K8V Deluxe moederbord zonder AGP/PCI lock.

• Extreme smell
G-SuPRuuB schreef op maandag 08 mei 2006 @ 07:31:
Ik heb zelf Asus K8N4-E Deluxe ACPI BIOS revision 1010 :)
Maar ik had die opties hiervoor eigenlijk ook al... :/
Die versie heb ik dus ook, maar ik kan nergens de instellingen voor het geheugen vinden. Of heb jij dat niet onder Jumperfree connecions staan?

• Ruben [NL]
Extreme smell schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:04:
[...]
Die versie heb ik dus ook, maar ik kan nergens de instellingen voor het geheugen vinden. Of heb jij dat niet onder Jumperfree connecions staan?
Hmm ik begin nou aan mezelf te twijfelen, ik meen toch echt dat ik het op dit mobo ook heb naast mijn MSI. Maar welke optie precies wil je nou hebben dan?
Wat wil je nou aanpassen, je timings?

• Extreme smell
onder andere, ik begrijp wel dat ik verschillende dingen moet aanpassen, maar dan moet ik het wel vinden :)

• Ruben [NL]
Nou ik heb het ff voor je uitgezocht;

Als ik in het BIOS zit en ga naar "Advanced" > "Jumperfree Settings" en dan "Overclock Profile" op manual zet krijg ik deze opties om aan te passen:
CPU Frequency, PCI-E clock, DDR Voltage, CPU multiplier, Cpu Voltage

Als ik in het BIOS zit en ga naar "Advanced" > "CPU Configuration" kan ik onder "DRAM Configuration", "Timing Mode" op manual zetten. Daardoor kan ik alle RAM timings aanpassen.
CAS-latency, Mhz, 1of 2T etc...

Weet niet in hoeverre dit je verder helpt maar zo ziet het er bij die opties bij mij uit. :)

Verwijderd

Om te zien hoever je cpu gaat, al de rest omlaag schroeven zodat deze zeker geen botlleneck gaan vormen:
Mem snelheid op 133 ipv 200 (timings kan je dan laten staat)
HT multiplier op 3X
Chipset voltage een beetje omhoog.
Vervolgens cpu geleidelijk aan overklokken, kom je aan een plafond, voltage een beetje omhoog en weer proberen, enzovoort.

Verwijderd

ja erg handig is dat, dat had ik mezelf ook bedacht, ik doe mijn Memory nu op 166*223/100=370Mhz.

Ik wou mijn proc ook overclocken, maar als ik de FSB opschroef zegt Voicegenie " Your memory may have a problem" dus ik dacht, ik zet hem op 133Mhz (het geheugen) maar dan komt hij denk ik weer telaag, want toen ik daarna het FSB hoger zette gaf hij nog steeds de zelfde fout. maar misschien dit keer omdat hij niet te hoog was, maar omdat hij te laag stond denk ik 312Mhz stond hij op, terwijl hij dus is gemaakt voor 333Mhz.

Verder vraag ik me af of iemand de Miltiplier kan verhogen van deze AMD 3000+ clawhammer. want ik kan hem enkel verlagen, maar ik zou hem graag op 11 zetten, nu is 10 het maximale, en dat is standaard. Een bios flash misschien?

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
G-SuPRuuB schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:52:
Nou ik heb het ff voor je uitgezocht;

Als ik in het BIOS zit en ga naar "Advanced" > "Jumperfree Settings" en dan "Overclock Profile" op manual zet krijg ik deze opties om aan te passen:
CPU Frequency, PCI-E clock, DDR Voltage, CPU multiplier, Cpu Voltage

Als ik in het BIOS zit en ga naar "Advanced" > "CPU Configuration" kan ik onder "DRAM Configuration", "Timing Mode" op manual zetten. Daardoor kan ik alle RAM timings aanpassen.

Weet niet in hoeverre dit je verder helpt maar zo ziet het er bij die opties bij mij uit. :)
Je moet onder cpu configuration zijn en daar kun je (hier toch) je ram snelheid op 166 zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Renegade! op 10-05-2006 20:40 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-01 13:02
Mijn 3000+ venince doet 2.7ghz op 1.400V , das erg goed . 300x9, nu zit ik vast . 1 stapje hoger en hij wordt instabiel, dit denk ik te danken aan men nforce 3 250gbit, heb er jammergenoeg nog geen tweak voor gevonden . denk dat ik veel geluk heb gehad wat dat ergaat.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:22:
ja erg handig is dat, dat had ik mezelf ook bedacht, ik doe mijn Memory nu op 166*223/100=370Mhz.

Ik wou mijn proc ook overclocken, maar als ik de FSB opschroef zegt Voicegenie " Your memory may have a problem" dus ik dacht, ik zet hem op 133Mhz (het geheugen) maar dan komt hij denk ik weer telaag, want toen ik daarna het FSB hoger zette gaf hij nog steeds de zelfde fout. maar misschien dit keer omdat hij niet te hoog was, maar omdat hij te laag stond denk ik 312Mhz stond hij op, terwijl hij dus is gemaakt voor 333Mhz.
Bedenk wel dat je moederbord al standaard begint te melden als iets niet via de standaard instellingen verloopt, het is dus altijd de vraag of die meldingen nodig zijn. Die kun je dan gelukkig ook uitzetten op je mobo :Y)
Verder vraag ik me af of iemand de Miltiplier kan verhogen van deze AMD 3000+ clawhammer. want ik kan hem enkel verlagen, maar ik zou hem graag op 11 zetten, nu is 10 het maximale, en dat is standaard. Een bios flash misschien?
AMD's zijn Multiplier locked, die kun je niet hoger schroeven dus. Alleen de FX-Modellen meen ik? Maar dat weet ik niet zeker.
Renegade! schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 19:33:
[...]
Je moet onder cpu configuration zijn en daar kun je (hier toch) je ram snelheid op 166 zetten.
Dat zeg ik ook :P
G-SuPRuuB schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:52:

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 11-05-2006 07:51 ]

Pagina: 1