Toon posts:

Game PC... Tips?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de zomer wil ik voor een nieuwe PC gaan zie samenstelling \/

Moederbord: DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 4200+
Videokaart: Sapphire RX1900XTX ViVo
MB-Ram: Kingston ValueRAM DIMM 2 GB
Geluidskaart: Creative X-Fi Extreme Music in combinatie met een Logitech Z-5500 set
Hardeschijf 1 (Windows XP en Software): Western Digital Raptor 80 GB
Hardeschijf 2 (Opslag Hardeschijf): Western Digital Caviar SE 320 GB

Nu mis ik nog een voeding dus als iemand tips heeft.
Verder zoek ik nog een paar goede fans voor de Processor en Videokaart.

Als iemand nog tips heeft om dingen te veranderen vertel het maar.

Verder is mijn budget rond de 2000 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 19:37 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
geen cd/dvd, monitor, muis?
koeling ga je voor stilte of niet ?
voeding neem een goede voeding bespaar daar niet op! een Tagan o.i.d. :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

wat wil je ermee gaan doen??

erg belangrijk als je wat tips nodig hebt O-)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 18:49 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:31

Just_I

What did you just say?

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:44:
Nu wil ik als behuizing gebruiken: "Thermaltake Shark" maar mijn vraag is of de klep aan de voorkant van een beetje stevig materiaal gemaakt is en dus niet van plastic.
Die is gemaakt van aluminium (ongeveer 3 mm) en is zeer stevig. De kast heb ik zelf overigens ook en is zeer fijn ;).
Nu mis ik nog een voeding dus als iemand tips heeft.
Heb ik niet zoveel verstand van, maar ik vermoed dat je toch wel een 450W of hoger nodig hebt (uitgaande van een A-merk voeding).
Verder zoek ik nog een paar goede fans voor de Processor en Videokaart.
En is het mogelijk om met deze samenstelling te overclocken.
Er is hier zat over te vinden op GoT en andere websites.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
voor maximale snelheid zou ik je geheugen vervangen door dual channel (2x1gb) met 3 reepjes draait alles meteen op T2 wat weer langzamer is.
Voor je voeding hebt je genoeg keuze, antec, ocz etc. Zorg alleen wel voor een 500watt voeding of hoger. :)

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-01 21:26
Thermaltake shark is een super fijne kast duur is van metaal gemaakt dus geen plastic
als cooler zou ik jou een artic freezer 64 pro aanraden als videokaart cooler een artic silencer
allebei presteren ze goed zijn niet duur en super stil en als voeding zou ik jou een antec Neohe 480 aanraden supperstabiel en je bepaald zelf welke kabels je gebruikt door een klik systeem

denk wel na bij het geheugen dat het samen moet kunnen werken in dual channel anders is het jammer koop anders beter nu geheugen wat je tevens kan overklokken zoals van geil of dergelijke..

veel suc6 met je nieuwe pc;) of kijk eens naar een a8n-premium bordje van asus heeft namelijk passief gekoelde soutbridge dus niet zo fan.. of de a8n32-sli met 2x x16 pci-e poorten leuk voor sli..

veel suc6 verder met het uitzoeken en bouwen

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 23:07
Waarom neem je een X2-processor, bij het gamen heb je daar geen voordeel van. Je kunt beter een single-core kopen die een stuk sneller is voor hetzelfde geld.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:51:
Waarom neem je een X2-processor, bij het gamen heb je daar geen voordeel van. Je kunt beter een single-core kopen die een stuk sneller is voor hetzelfde geld.
Games beginnen nu met ondersteuning voor dualcore, staat al op veel 'feature-lijsten' van games die gaan uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:47:
geen cd/dvd, monitor, muis?
koeling ga je voor stilte of niet ?
voeding neem een goede voeding bespaar daar niet op! een Tagan o.i.d. :)
Monitor: Vision Master 1451 19" (zit wel te denken aan een wat groter scherm TFT en widescreen als dat aan te raden is)
Muis: Razer Diamondback
Toetsenbord: Standaard ding van Logitech

Maar dat staat hier allemaal al voor me

Koeling ga ik voor de stilte maar absoluut geen Waterkoeling (slechte ervaring ermee :X)
Voeding van Tagan? Hoeveel watt?

Verwijderd

Topicstarter
kalechinees schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:49:
voor maximale snelheid zou ik je geheugen vervangen door dual channel (2x1gb) met 3 reepjes draait alles meteen op T2 wat weer langzamer is.
Voor je voeding hebt je genoeg keuze, antec, ocz etc. Zorg alleen wel voor een 500watt voeding of hoger. :)
Het zijn er ook 2 van 1 GB (staat er alleen niet bij :X) en 1 losse uit mijn huidige PC maar weet nog niet zeker. Weet niet of het verschil uitmaakt met verkopen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
TheFrozen schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:54:
[...]

Games beginnen nu met ondersteuning voor dualcore, staat al op veel 'feature-lijsten' van games die gaan uitkomen.
Inderdaad, bovendien is het handig om 2 dingen tegelijk te kunnen doen. Ik zou dus zeker een dual core nemen.

Verwijderd

de TG480-u15 is denk ik wel genoeg voor dat systeem, neem deze easycon(modulaire voeding) voor airflow. voor je videokaart een Accelero X1 of NV Silencer 5, processor een Freezer 64 Pro. Intake en Outtake fans zitten er ook bij, de Freezer 64 pro blaast de lucht ook richting de outtake.

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord en Videokaart zijn verandert in: "DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR" en "Sapphire RX1900XTX ViVo"

Als voeding heb ik op dit moment een Tagan TG480-u15 staan.

Verder nog tips om te verbeteren?
Stille maar goede fans?
Voeding misschien alsnog veranderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 19:36:
Het moederbord en Videokaart zijn verandert in: "DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR" en "Sapphire RX1900XTX ViVo"

Als voeding heb ik op dit moment een Tagan TG480-u15 staan.

Verder nog tips om te verbeteren?
Stille maar goede fans?
Voeding misschien alsnog veranderen?
een X1900XTX is de meest stroom-vretende, herrie-schoppende, heet wordende kaart die je maar kan vinden >:) toch is het de meest uber-kaart die er is _/-\o_ zwaardere voeding misschien trouwens? vraag het ff in het welke voeding heb ik nodig topic

Verwijderd

OCZ (modstream) voeding niet nemen, leveren hun stroom schitterend af, maar maken lawaai dat het geen naam heeft.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:58:
OCZ (modstream) voeding niet nemen, leveren hun stroom schitterend af, maar maken lawaai dat het geen naam heeft.
Is het zo erg met het lawaai :o?

;)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
southbridge van de RDX200 is matig, zou je niet liever een CFX3200 nemen?

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 27-04-2006 21:21 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
Ik zou als ik jou was een mooie Seasonic S12 of Antec NeoHE kiezen, hebben beide een hoge efficientie van rond de 80% en zijn beide erg stil volgens SilentPCReview. De tweede is modulair, de eerste 'n paar dB stiller.

Verwijderd

Waarom niet zo`n Asus A8R(32) -MVP. Die klokken lekker over :9 (ze zetten overklokrecords).

Edit: Als je in de zomer die nieuwe pc gaat kopen kan je net zo goed gaan voor de nieuwe AM2 (of wellicht conroe?!).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 20:55:
[...]

een X1900XTX is de meest stroom-vretende, herrie-schoppende, heet wordende kaart die je maar kan vinden >:) toch is het de meest uber-kaart die er is _/-\o_ zwaardere voeding misschien trouwens? vraag het ff in het welke voeding heb ik nodig topic
En daar ga ik voor 8)
bigfoot1942 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:21:
southbridge van de RDX200 is matig, zou je niet liever een CFX3200 nemen?
Is dat echt zo heel erg groot verschil?
Het verschil in de prijs is namelijk al 100 euro
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 21:31:
Waarom niet zo`n Asus A8R(32) -MVP. Die klokken lekker over :9 (ze zetten overklokrecords).
Overklokken :9~
Werken al die andere dingen wel op het mobo?

Verwijderd

als je die pc toch pas in de zomer gaat kopen waarom zou je dan een X2 nemen ? en geen nieuwe Conroe die is namelijk wel veel sneller. en nou niet weer beginnen over dat AMD de beste game proc is ik heb zelf ook een AMD X2 maar ik denk als je toch nog even wil wachten dat je beter de Intel kan nemen en at die dan ook veel beter presteert in games en is ook waarschijnlijk nog goedkoper :P

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:49:
[...]

Overklokken :9~
Werken al die andere dingen wel op het mobo?
Als je serieus wilt overklokken zou ik wel ander geheugen nemen. Misschien G-skill ofzo.

Ben je bovendien ooit van plan crossfire te gaan gebruiken? Zo nee, is de nforce 4 reeks van DFI dan misschien niet ook een alternatief?

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
als je wil gaan overklokken zou ik niet voor die mobo die je nou hebt gaan want ze willen eigenlijk helemaal niet overklokken en ze zijn gewoon niet echt stabiel en waarom ga je niet voor een nvidia 7900gtx die is dacht ik net iets sneller als een 1900xtx

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
Jazekerrrrr schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:36:
als je wil gaan overklokken zou ik niet voor die mobo die je nou hebt gaan want ze willen eigenlijk helemaal niet overklokken en ze zijn gewoon niet echt stabiel en waarom ga je niet voor een nvidia 7900gtx die is dacht ik net iets sneller als een 1900xtx
nietwaar,
de x1900xtx is niet voor niets de snelste ter wereld :Y)

When in doubt, Ctrl-Q

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Uh, kun je aub leetekens gebruiken? Ik kan het nauwelijks lezen zo.

Maar het hangt vooral af welke spellen de TS speelt denk ik, over het algemeen is het verschil in performance redelijk nihil. En kwa prijs ontlopen ze elkaar ook niet veel. Dus doe het als een goede tweaker, ga zelf reviews lezen, kijk vooral naar de spellen die je zelf veel speelt en trek zelf je conclusie.

In principe geld hetzelfde voor AMD vs Intel, alleen AMD wint het bijna altijd van Intel op game gebied.

edit: was reactie op Jazekerrrrr

[ Voor 4% gewijzigd door Aapenootjes op 28-04-2006 16:48 ]

Verwijderd

Op dit moment is AMD beter, maar als je je pc pas in de zomer koopt zijn waarschjnlijk de Conroe's en AM2's al te koop en waarschijnlijk zal de Conroe beter zijn.

Geheugen zou ik ook anders doen als je gaat oc-en. Icomputers heeft op dit moment leuk geheugen: Corsair 2x1GB pc4000 €204

De asus A8R-MVP is een crossfire bord en aangezien je een x1900xtx neemt is dit nooit verkeerd. In verschillende reviews zet dit moederbord ook oc records.

Hoe bedoel je eigenlijk "andere dingen doen"?
Je kan er iig aantal RAID configuraties op aansluiten (0, 1, 1+ 0 en 5), je hebt een hoop oc opties, ondersteuning voor ECC geheugen, GB Ethernet etc.

De 7900GTX en X1900 XTX zijn even snel, bij de eene spel is de eene een tik sneller en bij de ander weer de ander een tik sneller. Ze verbruiken ook evenveel en standaard koeling maakt sowieso een herrie en waarschijnlijk wil jij er andere opzetten. Ik zou de Zalman VF-900 en Artic Cooling Accelero X2 aanraden.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

X1900XTX is gewoon iets meer toekomst gericht, en daarom ook vooral in de nieuwere games sneller, en ondersteund meer opties, zoals de combinatie van HDR en FSAA tegelijkertijd (dit kan de 7900 dus niet) en over het algemeen iets betere beeldkwaliteit bij de kwaliteitsopties FSAA en AF. De cooler van de 7900 is wel weer wat beter, maargoed, zie hierboven mij, gewoon een Zalman of Artic erop.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Aan de andere kant, geen enkele kaart is op dit moment echt goed toekomstgeschikt: ze ondersteunen geen DirectX10. Ik moet wel zeggen Ati heeft ook wel een sterke concurrent dit keer. Het voordeel van 7900GTX is wel dat hij minder stroom verbruikt (als ik het goed had dat hij load 120W verbruikt en de x1900xtx iets meer). Koeler is ook beter maar zoals ik en andere al hebben gezegd: neem een zalman of Artic Cooling.

Nog even voer het moederbord: Hij heeft alle oc opties die je nodig hebt, heeft een 6 channel intergrated soundchip (maar je gebruik toch de X-Fi), heeft GB Ethernet, alle raid opties die je nodig hebt, je kan er 2 firewire poorten op aansluiten, 4 usb2 poorten achter, je kan 4 usb2 poorten extra erop aansluiten, 4 Sata poorten. Kortom alles wat je maar wensen kan (tenminste, alles wat je op een mobo over het algemeen zou willen krijgen).

Maar wat is de TS van plan als Cpu cooler te nemen?
En waarom neem je anders geen gamers tobo? Zo`n goedkoop standaard is rot om op te gamen als je het vergelijkt met een Z-board of een Logitech G15.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 10:41:
Aan de andere kant, geen enkele kaart is op dit moment echt goed toekomstgeschikt: ze ondersteunen geen DirectX10. Ik moet wel zeggen Ati heeft ook wel een sterke concurrent dit keer. Het voordeel van 7900GTX is wel dat hij minder stroom verbruikt (als ik het goed had dat hij load 120W verbruikt en de x1900xtx iets meer). Koeler is ook beter maar zoals ik en andere al hebben gezegd: neem een zalman of Artic Cooling.

Nog even voer het moederbord: Hij heeft alle oc opties die je nodig hebt, heeft een 6 channel intergrated soundchip (maar je gebruik toch de X-Fi), heeft GB Ethernet, alle raid opties die je nodig hebt, je kan er 2 firewire poorten op aansluiten, 4 usb2 poorten achter, je kan 4 usb2 poorten extra erop aansluiten, 4 Sata poorten. Kortom alles wat je maar wensen kan (tenminste, alles wat je op een mobo over het algemeen zou willen krijgen).

Maar wat is de TS van plan als Cpu cooler te nemen?
En waarom neem je anders geen gamers tobo? Zo`n goedkoop standaard is rot om op te gamen als je het vergelijkt met een Z-board of een Logitech G15.
Ik zat zelf te denken aan een "Thermaltake Blue Orb II"
En mijn standaard logitech tobo doet het prima dus daar heb ik verder geen nieuwe voor nodig.

Verwijderd

Ik zou dan juist een zalman 7700-cu nemen of een Coolermaster Hyper48 (die AC Freezer 64 Pro produceert 38dB aan geluid op 12 volt en op 7 volt is hij wel stil, maar koelt hij niet beter dan de boxed koeler). Je kan ook ietsje meer uitgeven en een ThermalRight XP-120 nemen en daar een 12 cm koeler op zetten ( bijv. een papst 18dB 12 cm fan), Die is trouwens ook wat minder hoog dan de Zalman etc.

Edit: Of een Thermaltake Big Typhoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 09:44 ]

Pagina: 1