Beste tweakers,
ik heb voor mezelf een game pc samengesteld, aangezien ik vrij onbekend ben met hardware de laatste tijd heb ik toch zo goed mogelijk geprobeerd om mijn ideale systeem samen te stellen. Ik denk overigens dat dit goed is gelukt, maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn met veel meer kennis over dit soort zaken dan ik.
Ik heb een budget van rond de 2000 € en het gaat dan alleen om de kast met zijn inhoud, monitor, muis, keyboard etc.. heb ik al in mijn bezit.
De spellen die ik speel zijn voornamelijk FPS games. nou goed.. hieronder volgt mijn samenstelling.
De 2 video kaarten gaan in SLI, en de HD's op RAID 0
Nu vroeg ik mij af of ik echt iets ontiggelijks doms heb verzonnen, of dat er dingen beter kunnen.
Tevens zou ik graag advies willen over het besturingssysteem, ik zit te denken aan Windows XP pro mediacenter, aangezien ik hem ook wil aansluiten op mijn lcd tv. Is dit slim?
Ik heb geprobeerd me zo goed mogelijk aan de topic regels te houden, mocht ik iets vergeten zijn, vul ik dat nog bij.
Overigens heb ik als monitor de:
Samsung SyncMaster 930BF 19"
De prijzen in het overzicht zijn op basis van pricewatch bij de goedkoopste plus verzendkosten
Alvast bedankt! voor de reacties.
Gr,
Dave
ik heb voor mezelf een game pc samengesteld, aangezien ik vrij onbekend ben met hardware de laatste tijd heb ik toch zo goed mogelijk geprobeerd om mijn ideale systeem samen te stellen. Ik denk overigens dat dit goed is gelukt, maar ik weet zeker dat er hier mensen zijn met veel meer kennis over dit soort zaken dan ik.
Ik heb een budget van rond de 2000 € en het gaat dan alleen om de kast met zijn inhoud, monitor, muis, keyboard etc.. heb ik al in mijn bezit.
De spellen die ik speel zijn voornamelijk FPS games. nou goed.. hieronder volgt mijn samenstelling.
| Onderdeel | Merk / Type | Aantal | Prijs |
| Behuizing | Cooler Master CM Stacker 830 (ATX/BTX, Geen PSU, Zilver) | 1 | 211.95 |
| Voeding | Enermax Coolergiant 600 EG701AX-VH(W)SFMA, 600W (ATX12V 2.01, SLI) | 1 | 135.90 |
| Moederbord | Asus P5N32-SLI Deluxe, nForce4 SLI Intel Ed. (Sound, LAN, Sata-Raid, 1394) | 1 | 194.95 |
| Processor | Intel Pentium 4 D 950 Dual Core (S775, 3.4 GHz, 800MHz, 2x2MB,Boxed) | 1 | 322,50 |
| Geheugen | 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G) | 2 | 256,71 |
| Harddisk | Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS) | 2 | 197,50 |
| Grafische kaart | Asus GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) EN7900GT TOP | 2 | 632,52 |
| DVD-brander | Lite-On SHM-165P6S 16x (Dual-Layer) | 1 | 38,00 |
| CD-ROM | Lite-On 16x48x, LTD-166 (Retail) | 1 | 25.85 |
| Floppydrive | NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB | 1 | 12,92 |
| Totaal | 2028.80 |
De 2 video kaarten gaan in SLI, en de HD's op RAID 0
Nu vroeg ik mij af of ik echt iets ontiggelijks doms heb verzonnen, of dat er dingen beter kunnen.
Tevens zou ik graag advies willen over het besturingssysteem, ik zit te denken aan Windows XP pro mediacenter, aangezien ik hem ook wil aansluiten op mijn lcd tv. Is dit slim?
Ik heb geprobeerd me zo goed mogelijk aan de topic regels te houden, mocht ik iets vergeten zijn, vul ik dat nog bij.
Overigens heb ik als monitor de:
Samsung SyncMaster 930BF 19"
De prijzen in het overzicht zijn op basis van pricewatch bij de goedkoopste plus verzendkosten
Alvast bedankt! voor de reacties.
Gr,
Dave