Toon posts:

Is dit een goede PC voor videomontage?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[quote
Verder zou ik me vooral niet blind staren op 2.8dBA of 300MB/s; dat wordt nooit waargemaakt. Het is wel een redelijke prijs voor zo'n schijf maar ik kan er zelf niet warm of koud van worden.[/quote]

Maar ook niet afraden? want voor je het weet heb ik hem al besteld.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

http://www.storagereview.com/articles/200601/250_9.html
De Seagate wordt een "relatively poor performer" genoemd, en dat gaat over de 7200.9, die sneller is dan de 7200.8...
Die review bekijkt ongeveer alle huidige 250gb schijven. Er staan verschillende winnaars in de conclusie (voor snelheid, voor prijs, voor geluidsproductie), maar als je in de "Leaderboard" gaat kijken, zie je dat ze daar de Samsung P120 hebben gezet. Ik zou zeggen, kies wat jij belangrijk vindt...

Je kan op die site trouwens een heleboel schijven vergelijken, zie
http://www.storagereview.com/comparison.html - en ik denk dat sorteren volgens de "High-End Drivemark" dan het interessantste voor jou is (omvat multimediawerk, zie beschrijving op die pagina).

Wat dat moederbord betreft: ik heb geen ervaring met dat Sis-bord, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Intel chipsets. Dit met name omdat de disk-controllers en USB-controllers van Intel min of meer de standaard vormen in het veld. Ik moet dit voorzichtig formuleren denk ik, want er zijn hier een hoop tevreden Sis-gebruikers; maar ik vind de soort van "seamless" ondersteuning die er in de meeste besturingssystemen zit voor Intel chipsets gewoon wel fijn. Een Intel-bordje is wel typisch een paar tientjes duurder...

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Damn. Lees en kijk naar techniek!

Als ik een 160GB 7200.9 aanraad van Seagate, zou dat betekenen dat ik puur enkel die schijf aan raad. Neem je een andere uit de serie, presteerd het wellicht voor geen moer. Neem je een andere serie, idem.

Reviews moet je met een korreltje zout nemen. Schijven kunnen heel erg fluctueren op controller en configuratie. Vandaar dat ik zelf puur kijk naar de achterliggende techniek en zijn algemene toepasbaarheid. Vandaar uit trek ik mijn eigen conclusies. Zo komt een Maxtor vaak als beste uit een test. In sommige gevallen presteerd het maar voor de helft in vergelijking tot de concurrent. Draai maar eens een Raid setupje. Dan presteren de Maxtors voor geen meter (als je het überhaupt al aan de praat krijgt op een NF4 :) ).

Ik lees meer gebruikers die de 160GB Seagate 7200.9 bestempelen als enabeste schijf. In RL is enkel de Raptor 73GB net iets sneller, zoals gebruikers zeggen. Benchmarks visualiseren dit ook redelijk. Ook dat de 7200.9 en 7200.8 250GB's juist weer bruut ingehaald worden.

In een post boven mij "Samsung P120". Deze trage stille schijf hangt in mijn fileserver in het vrije veld. Vandaar dat ik op die plek gekozen heb voor deze überlangzame doch stille schijf. Leader? Man, de Hitachi's trekken ze er makkelijk uit. Zal proberen, als ik de tijd kan vinden, ze als single drive te benchmarken vanavond of morgen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben d`r uit...!

Alles bij 1 winkel dus vandaar dat de prijzen misschien niet de scherpste zijn.

Intel pentium D 940 € 269,-
Werd meerdere keren gezegd dat dit toch wel een goede keus zou zijn voor videomontage, heb zelf ervaring met meerdere type pentium machines en dat bevalt nog steeds. Ondanks het hoge energieverbruik en de warmte die daar bij vrijkomt. Ik heb mogelijk een goede samenstelling om dit gedeeltelijk tegen te gaan. . (zie behuizing en voeding)

Asus P5 SD2-X € 65,-
Lijkt mij een goed bord voor een goede prijs. Toch mogelijkheden om nog een kaartje in te steken, een pci-e voor de videokaart, plus het feit dat er in deze topic niemand is geweest die het me afraad.

2x 1GB DIMM Kingston Valueram (€ 89,- p.s ) € 178,-
2 Gig lijkt me duidelijk, De keus voor kingston valueram komt eigenlijk door deze topic en dane-elec bleek een goede optie, maar die wordt niet verkocht bij alternate.

Asus EAX 1300/TD € 65,-
Vga/ DVI-I en cich/ s- video is precies wat ik nodig heb en past mooi in mijn budget.

Arctic-Cooling Dilentium T1 € 79,-
Kast die volgens de beschrijving goed gekoeld wordt, vier koelers namelijk en dat blijkt bij een D940 niet geheel overbodig. Voeding zit er in maar haal ik er uit en vervang ik voor een krachtigere. Mogelijk verkoop ik deze en ga ik toch nog voor een nieuwe dvd brander (nec of pioneer)

Cooler Master Real Power 450 € 85,-
450 watt, misschien volgens sommigen teveel, maar de “pc-builder” op de site gaf telkens systeemfouten wanneer ik een lichtere voeding koos (misschien verkooptechniek?)

Western Digital WD 740 GD, TQC Raptor € 159,-
(komt absoluut als singleschijf en absoluut niet in raid opstelling. Blijft een discussiepunt maar lijkt mij een goede (snelle keus) en kwam ook bij de benchmarks goed uit de test voor een AV (vooral video) schijf. 74 GB niet overdreven veel maar voor mij voldoende.

Totaalprijs: € 900,-

En dan nog even de koelers, los van het geluid dat ze maken, zou het echt voldoende zijn om het systeem koel te houden?

Compleet? Goed afgestemd allemaal? of toch niet.....

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Denk dat je die voedingwissel wel kan laten zitten voorlopig. Zoals HardwareJunk hierboven ergens ook zegt, de voeding in die Silentium is best degelijk, dus daar kan je goed mee beginnen.
De P4 940 is weliswaar zwaar, maar je hebt een vrij lichte videokaart, en maar 1 schijf (ik neem even aan dat de Firewire disks hun eigen voeding hebben?). Totaal valt het dus best mee.

Over het moederbord: kan het je niet afraden, want ik ken het hele bord niet. Denk dat dat voor meer mensen hier geldt? Wonderlijk genoeg is er geen online review van te vinden. In ieder geval is het een goed merk.

Totaalplaatje lijkt me wel prima. Een mooie consensus-config :)

Verwijderd

Kijk even op de support-site van Asus; je processor staat niet bij het lijstje ondersteunde processoren. Het zou natuurlijk kunnen dat het wel werkt, maar zeker weet je het natuurlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 12:54:
Denk dat je die voedingwissel wel kan laten zitten voorlopig. Zoals HardwareJunk hierboven ergens ook zegt, de voeding in die Silentium is best degelijk, dus daar kan je goed mee beginnen.
De P4 940 is weliswaar zwaar, maar je hebt een vrij lichte videokaart, en maar 1 schijf (ik neem even aan dat de Firewire disks hun eigen voeding hebben?). Totaal valt het dus best mee.
Dus waarschijnlijk een verkooppraatje van alternate.

• Hardware Junk
Inderdaad, koeling mist nog?

De Scythe Ninja is een zeer machtige koeler. In de kast lijkt mij dit keer de montage van de 120mm ventilator zinvol. Richt hem naar boven, wordt door de caseventilatoren de warme lucht in één flow weer naar buiten gezogen.

Voor de rest rep ik niet meer over je config. Die is gewoon goed. Reden dat de harde schijf een discussiepunt was, ik vind het te duur voor de prestaties die het leverd. Thats all. Voor minder een bijna net zo goede schijf. Het is verder een zeer goede schijf.

Let met de Raptor 73GB wel op het nieuwste model te nemen! Dus niet deze maar deze. Als je het jezelf dan toch waard vind, zo'n 73GB, dan kan je het beste dan nog een stapje duurder nemen. Je hebt native Sata zonder bridge, één platter en vermorzeld uiteraard wel alles.

Lees hier voor meer informatie.

Mocht je uiteindelijk toch gaan voor een andere voeding, kijk eerst wat er te plaatsen valt! Ik zou het eerst uitproberen eventueel met de meegeleverde voeding, daarna pas eventueel een andere bestellen. Als je een standaard voeding kan plaatsen, raad ik een iGreen aan bij vervanging. De voeding is de eerste schakel in de airflow. Hoe minder efficient de voeding is, hoe warmer de in-take lucht wordt. Hoe efficienter, hoe beter. De iGreen is efficienter dan de Real Power en ongeveer evenduur. Dit is een verschil van ongeveer 7-12%.

[ Voor 34% gewijzigd door Hardware Junk op 03-05-2006 13:38 . Reden: voeding verwerkt in reply ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:11:
Kijk even op de support-site van Asus; je processor staat niet bij het lijstje ondersteunde processoren. Het zou natuurlijk kunnen dat het wel werkt, maar zeker weet je het natuurlijk niet.
Hij is geschikt voor deze sockets

Socket 775 for Intel Pentium D / Pentium 4 / Celeron
Intel® EM64T / EIST / Hyper-Threading Technology/ Dual-Core Smithfield

Dus voor zover ik het begrijp hoeft dat geen probleem te zijn.

Bron: http://www.asus.com/produ...el=1118&l1=3&l2=11&l3=240

Verwijderd

Topicstarter
Hardware Junk schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:26:
Inderdaad, koeling mist nog?

De Scythe Ninja is een zeer machtige koeler. In de kast lijkt mij dit keer de montage van de 120mm ventilator zinvol. Richt hem naar boven, wordt door de caseventilatoren de warme lucht in één flow weer naar buiten gezogen.

Voor de rest rep ik niet meer over je config. Die is gewoon goed. Reden dat de harde schijf een discussiepunt was, ik vind het te duur voor de prestaties die het leverd. Thats all. Voor minder een bijna net zo goede schijf. Het is verder een zeer goede schijf.

Let met de Raptor 73GB wel op het nieuwste model te nemen! Dus niet deze maar deze. Als je het jezelf dan toch waard vind, zo'n 73GB, dan kan je het beste dan nog een stapje duurder nemen. Je hebt native Sata zonder bridge, één platter en vermorzeld uiteraard wel alles.

Lees hier voor meer informatie.

Mocht je uiteindelijk toch gaan voor een andere voeding, kijk eerst wat er te plaatsen valt! Ik zou het eerst uitproberen eventueel met de meegeleverde voeding, daarna pas eventueel een andere bestellen. Als je een standaard voeding kan plaatsen, raad ik een iGreen aan bij vervanging. De voeding is de eerste schakel in de airflow. Hoe minder efficient de voeding is, hoe warmer de in-take lucht wordt. Hoe efficienter, hoe beter. De iGreen is efficienter dan de Real Power en ongeveer evenduur. Dit is een verschil van ongeveer 7-12%.
Bedankt voor de tips ik had van wd schijf toch de verkeerde namelijk de 740 GD maar dan neem ik op jou advies toch de dfd versie, dan maar bij een andere winkel halen.

En met die voeding houd ik het wel bij de meegeleverde, en als die niet goed is zal dat toch niet schadelijk zijn voor de levensduur van het systeem?...?...?...?

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:35

Pieroman

/me

Niet voor de levensduur, wel of je pc uberhaupt aan wil gaan en alles wil draaien

Verwijderd

Topicstarter
Pieroman schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:47:
Niet voor de levensduur, wel of je pc uberhaupt aan wil gaan en alles wil draaien
Dan kan het dus geen kwaad om het met de standaard te proberen, het scheelt mij dan in eerste instantie toch 85,- op de totaalprijs

• Hardware Junk
Je PC zal zowiezo wel aangaan (ik kom aan de veilige kant op 363W). Dat is het probleem niet.

Hoe test je eigenlijk? Gewoon een paar zware benchmarks draaien en kijken hoe de Voltage lijnen zich gedragen. Schommelen ze te veel naar beneden, is de voeding te slap. In dat geval is het niet snel schadelijk voor het systeem maar wel voor de voeding. Je kan doodleuk met een vermogensmeter aan je voeding gaan hangen, hier weet je nog weinig over de bepaalde voedingslijnen. Doorgaands is de 12V lijn onderbemeten en de 3.3V overbemeten. Ik zie je niet met een multimeter alles nameten, gewoon even kijken met bv SpeedFan. Als het teveel uitwijkt, even naar het Bios gaan om te verifiëren. Doorgaands als het daar wel klopt en je last hebt van stabiliteitsproblemen, is de 12V lijn te zwak. Dit is met jouw systeem, mocht dat voort vloeien, denk ik wel op te lossen door te kijken of je een ATX 2 voeding hebt en de zware componenten aan te sluiten op een aparte 12V rail. Te kennen, moederbord op één en videokaart / harde schijf / optische apparaten op één.

Je computer zal niet abrupt kapot gaan bij een onderbemeten voeding. Anders is het een DOA of onkunde van je leverancier die het setje uitleverd :P Nooit zelf schuld bekennen!

[ Voor 5% gewijzigd door Hardware Junk op 03-05-2006 14:06 . Reden: waarde PSU ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 13:33:
[...]

Hij is geschikt voor deze sockets

Socket 775 for Intel Pentium D / Pentium 4 / Celeron
Intel® EM64T / EIST / Hyper-Threading Technology/ Dual-Core Smithfield

Dus voor zover ik het begrijp hoeft dat geen probleem te zijn.

Bron: http://www.asus.com/produ...el=1118&l1=3&l2=11&l3=240
Ja, maar dat wil niet direct zeggen dat alle processors op dat socket worden ondersteund door die chipset.
Kijk maar op: http://support.asus.com/c...port.aspx?SLanguage=en-us
Vul je moederbord in, en je ziet dat de 940 niet (officieel) wordt ondersteund!

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet ik dan nog even navragen bij de leverancier ofzo, kan het zijn dat die processor nog niet bestond op het moment dat het moederbord uitkwam? het moederbord stamt uit 2005.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Ik heb nog een tip voor je. Niet zozeer voor je systeem maar wel dat je goed kan bestellen bij Azerty of SallandAutomatisering. Beide in het plaatsje Raalte, heb bij beide goede ervaring en beide heel goedkoop.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Hardware Junk
Ik zit momenteel al bijna een maand te wachten, standaard Intel socket 478 moederbord bsteld bij Salland Automatisering. Besteld vanwege de prijsstelling, vorige keer duurde de bestelling in het totaal ongeveer 2 maanden.

Alternate ook slechte ervaring. Na een stroomstoring beweren ze nog dat mijn moederbord het perfect doet :s Ook de prijsstelling is slecht.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens gekeken wat voor scsi schijven dat zijn die ik nog heb liggen en dit zijn ze...

Seagate Cheetah 36LP 36,4 GB U3 10,000 rpm
Fabrikant : Seagate
Model : ST336704LW
Capaciteit : 36,8 GB
Interface type : Ultra 3
Spindle speed : 10,000 rpm
Data transfer rate : 160 Mb p/s
Connector : 68 Pins
Hoogte : 1"
Cache : 4 MB

Is het aan te raden om deze in een systeem speciaal voor videomontage te gebruiken? anders verkoop ik ze... En ik heb er een scsi controller bij (ben aan het uitzoeken welke. En een box om ze extern te gebruiken. Met een eigen 230 volt voeding

En dit is die controller die ik er bij heb

Adaptec PCI Ultra Wide SCSI PCI Controller (AHA-2940W/2940UW) - Compaq OEM

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 10:57 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik raad de 160gb seagate 7200.9 ook aan, omdat er geen snellere 7200 toeren 160gb is te vinden als die :p bovendien is ie nog erg stil en betrouwbaar ook wat wil je nog meer :)
Dit heeft overigens te maken met dat deze hdd maar over 1 platter beschikt.

De modellen uit de 7200.9 serie boven de 160GB zijn direct een stuk trager (behoorlijk veel) en dan zou ik weer eerder WD willen adviseren, de 3200ks bijvoorbeeld.

moederbord?
geef 35 euro meer uit :p pricewatch: Asus P5LD2, 945P (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
ik ben erg voortander van Intel chipsets, zou het voor die 35 euro niet laten,
lekker compleet stabiel bord. (wil niet zeggen dat die SIS dat niet is).
het valt me op dat asus ook vaker het bios update van boards met intel chipset als die van sis.

andere voordelen van de p5ld2

-2 extra poorten sata, en ze zijn allemaal sata2.0, Intel Matrix Storage is ook wel leuk
-een extra ide poort
-Marvell 88E8053 PCI-E Gb LAN controller, de SIS heeft een gewone Realtec!

[ Voor 42% gewijzigd door Dnc1n op 04-05-2006 00:10 ]

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 22:32:
Is het aan te raden om deze in een systeem speciaal voor videomontage te gebruiken?
Het is al lang niet meer het snelste van het snelste, maar aangezien je ze toch hebt en ook een controller, kan je overwegen ze als "scratch-disks" in te zetten; het is altijd sneller om een bewerking van de ene naar de andere schijf te doen dan van-en-naar een schijf schrijven.
Ik heb geen idee wat je hier tweedehands voor zou krijgen, maar denk dat het niet de moeite waard zal zijn...
Dnc1n schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:51:
Ik raad de 160gb seagate 7200.9 ook aan, omdat er geen snellere 7200 toeren 160gb is te vinden als die :p bovendien is ie nog erg stil en betrouwbaar ook wat wil je nog meer :)
Dit heeft overigens te maken met dat deze hdd maar over 1 platter beschikt.
Bedoel je dan met snelheid de sequentiele transferrate? Of hebben we het over overall prestaties? Ik snap wel dat een single-platter disk stiller is, maar ik snap niet zo goed waarom dat ook sneller zou zijn. Simpel redenerend zou ik verwachten dat meer koppen meer snelheid opleveren, maar dan zit ik er dus naast?
moederbord?
geef 35 euro meer uit [...]
Dit vind ik eigenlijk ook een aanrader :)

Verwijderd

Topicstarter
quote:

moederbord?
geef 35 euro meer uit [...]

Die 35 euro kan dan ook nog wel, gezien ik al kan besparen door geen extra voeding te kopen, maar gewoon eerst de standaard te gebruiken(uitproberen)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 11:51 ]

• Hardware Junk
John_Glenn schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 11:35:
[...]
Bedoel je dan met snelheid de sequentiele transferrate? Of hebben we het over overall prestaties? Ik snap wel dat een single-platter disk stiller is, maar ik snap niet zo goed waarom dat ook sneller zou zijn. Simpel redenerend zou ik verwachten dat meer koppen meer snelheid opleveren, maar dan zit ik er dus naast?
[...]
De koppen zitten vast aan dezelfde arm. Dus als er op de 3e platter gelezen moet worden, zit je eigenlijk dus 3 trappen trager. Je ziet dit terug met bijvoorbeeld HDtach. Je ziet in de grafiek meteen hoeveel platters een disk heeft. Zaagtanden, prestatiedrops. Met een hoge dichtheid op één platter ben je dus veel beter uit. Zie ook met de Raptors, wat het verschil is tussen enkel één en twee platters (73GB model).

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik denk dat jou die arctic voeding heel erg mee gaat vallen, deze is ontwikkeld door seasonic,
dubbel A merk dus :p
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=4 , en schijnt dus wel heel erg efficient te zijn..

[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 04-05-2006 13:11 ]

• Hardware Junk
Dnc1n schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 13:10:
Ik denk dat jou die arctic voeding heel erg mee gaat vallen, deze is ontwikkeld door seasonic,
dubbel A merk dus :p
http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=4 , en schijnt dus wel heel erg efficient te zijn..
Dat was al aangegeven in dit topic.

Verwijderd

Tsja een goed systeem om te video-editen... Ik heb hier Avid Xpress Pro HD draaien op een AthlonXP 3200+ met 1,5 gb geheugen. Wel een zut harde schijven er in hangen, maar allemaal standaard 7200rpm. Tsja renderen duurt soms even het is dan ook een wat ouder beestje.
Vraag me ook dus af of je van die leip dure Raptors erin moet gooien. Sata 7200rpm als videoschijf moet voldoende zijn. Ik heb zelf de volgende indeling. Schijf 1 Winxp en Avid, schijf 2 swapfile en opslag van 'rotzooi', schijf 3 videodata.

Raid is niet nodig lijkt mij, als Avid eenmaal draait dan draait het. En DV (zelfs voor HD) is 7200rpm genoeg. Belangrijk is wel een lekkere slok geheugen, dus 2Gb. Processor? Tsja... op mijn XP3200+ draait het gewoon goed, alleen renderen is traag.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:00:
Tsja... op mijn XP3200+ draait het gewoon goed, alleen renderen is traag.
Dus in dat geval zou die processor toch nog best kunnen uitmaken, en dat geheugen is (was het wel) sowieso geen punt van twijfel meer. Wel blij om iets te horen van iemad die zelf ook ervaring heeft met avid in combinatie met hardware. Bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:10:
[...]

Dus in dat geval zou die processor toch nog best kunnen uitmaken, en dat geheugen is (was het wel) sowieso geen punt van twijfel meer. Wel blij om iets te horen van iemad die zelf ook ervaring heeft met avid in combinatie met hardware. Bedankt
Hehehe ik was al bang dat ik de enigste was :D
Welke versie heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu nog geen hd, doe het nu nog gewoon met de expres pro, maar hd wordt wel de volgende stap.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 14:32:
[...]

Hehehe ik was al bang dat ik de enigste was :D
Welke versie heb je?
Oke zou je misschien hier een lijstje kunnen posten met de exacte gegevens van je systeem en dan je ervaring erbij, of punten waarvan je merkt dat je daar tekort komt. Ben ik toch wel benieuwd naar. Dankjewel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2006 17:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 16:13:
[...]

Oke zou je misschien hier een lijstje kunnen posten met de exacte gegevens van je systeem en dan je ervaring erbij, of punten waarvan je merkt dat je daar tekort komt. Ben ik toch wel benieuwd naar. Dankjewel
Athlon XP3200+@2.26GHz
1,5GB ram
Abit NF7-s plankje
3 harddisken allemaal 7200rpm en ingedeeld XP/Avid, swap, videodata (1 ervan is SATA, maar geen idee welke, oke heb geen zin om echt te kijken ;))
ASUS V9999 videokaart met 256mb
Avid Xpress Pro HD versie 5.2.3

Een losse firewirekaart zit erin die ik al jaren heb en altijd zijn werk goed heeft gedaan. Zit er ook een op het moederboard, maar die heeft nog weleens nukken.
Wat ik 'tekort' kom? Snelheid met renderen en het importeren van spul gaat niet al te vlot, maar om daar nu een raid voor te nemen...
Inladen gaat toch maar 1 op 1 en dat trekken 7200rpm schijven met gemak.

Vooral voor simpel knip en plakwerk gaat dit systeem als de brandweer. Gebruik ik veel effecten etc dan loop ik een beetje tegen het render-verhaal aan.

Als je meer vragen hebt dan mail me maar, staat een email in mijn profiel (en anders ga ik die er nu meteen even inzetten ;))

• sandz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-11-2024
En ben je er al uit? Ben nl zeer benieuwd naar je ervaringen.

Verwijderd

Hey Avid,
Wil ook een pc om te monteren kopen maar weet niet helemaal waar ik verstandig aan doe.
Heb veel reactie in dit topic gelezen en ben benieuwd welke pc configuratie je uiteindelijk heb gekocht.
Hoop snel van je te horen
jochumbuys@gmail.com
mvg Jochum Buys
Pagina: 1 2 Laatste