[XP] Defragmentatie geslaagd, hdd niet toegankelijk meer

Pagina: 1
Acties:

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08-2025
Ik denk ik zal na 1 jaar onderhand eens mijn secundaire harde schijf defragmenteren gewoon met het tooltje van windows xp, nu was dit allemaal goed gegaan maar meteen na het defragmenteren zag ik geen bestanden meer in deze schijf staan.

Dus ik geprobeerd er een mapje heen te verplaatsen lukte maar toen het verplaatsen klaar was verdween hij ook weer van de schijf. Ik denk dan maar eens resetten en kijken wat er dan gebeurd.
Nu is heel de harde schijf niet meer toegankelijk en als ik hem wil openen vraagt windows of ik hem wil formatteren :(

De schijf is een Maxtor 160 GB 5400 rpm en voor de rest nooit geen problemen mee gehad.

Dus nu is mijn vraag hoe herstel ik mijn bestanden?

*edit* ik twijfelde of hier of in Opslagmedia & I/O Controllers maar via search zag ik meeste topics in wc staan dus daarom maar hier gepost...

[ Voor 10% gewijzigd door Kluutmaran op 27-04-2006 10:41 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

SupremeMasterF schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:35:

door de FAQ goed door te lezen en de juiste sub forum te kiezen :?
OM FAQ / Beleid

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:55

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je kan proberen via een Linux live distro te booten (Knoppix oid). Dan kan je vanuit daar je bestanden over het netwerk naar een eventuele andere pc wegschrijven of het op cd/dvd branden.

je kan ook de hdd in een andere pc stoppen of vanaf jou werkende hdd booten. Je kan dan dmw verschillende recovery tools je data redden.

Je kan ook even de FAQ doornemen. Staat een hoop nuttige inforamatie in.

Succes ermee :)

[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 27-04-2006 10:41 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

SupremeMasterF schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:35:

*edit* ik twijfelde of hier of in Opslagmedia & I/O Controllers maar via search zag ik meeste topics in wc staan dus daarom maar hier gepost...
Had je toch de faq van het andere subform even moeten lezen.... 8)

OM FAQ / Beleid:Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

/edit: spuit 3 dus....

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 27-04-2006 10:58 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kluutmaran
Het is dus geen verloren gegane data dus maar puur een windows probleem want met knoppix live kan ik de bestanden wel inzien. In windows geeft hij nu alleen geen bestanden weer op de schijf ik kan hem wel weer gewoon openen. Hij zegt ook dat er 46,5 gb gebruikt is en als ik in uitvoeren "D:/Nieuwe map" intoets kom ik gewoon in die map en laat ie de bestanden zien. Alleen bij de hoofdmap D: laat hij dus helemaal niks zien :S

• Kluutmaran
Hmm na chkdsk 2 uur te hebben laten gedraaid is hij weer toegankelijk :) tnx voor de snelle reacties
Pagina: 1