Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 08:46:
[...]

Bij je configuratiescherm staat iets van energy, daar is een tabblad hibernate, waar je die optie kan aanvinken
well bij mij kwam die hibernate knop er zelfs dan niet.. trukje.. duw op shutdown .. en als je de 3knoppen krijgt duw shift in.. dan zal standby veranderne in hibernate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 09:09:
[...]

door op FN en dan bovenin ergens te drukken op je keyboard. Dan gaat het wireless en bluetooth lampje branden
Hmm alleen Wifi bij mij.. Misschien nog eens kijken naar geinstalleerde drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk eraan dat je standaard geen bluetooth module erin hebt zitten he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Hmmzz zal dat het wel zijn denk ik.. Tnx iig!

[ Voor 11% gewijzigd door Frantic op 03-11-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe BIOS is ook uit he mensen, A03 bij mij staat ie erop.

http://support.euro.dell....t=1&libid=1&fileid=181597

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:44
Kuif schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:00:
Vraagje aan de mede eigenaren:

Welk merk dvd-brander hebben jullie in het systeem zitten?

Dell heeft bij mijn M1710 een Philips SDVD 8820 geleverd en ik ben hier niet tevreden over. Bij het schrijven op CDRW schijfjes blijft het brandproces doorlopen en moet ik het systeem rebooten. Na 4 pogingen heb eindelijk een goede image op de CD. Ik heb getest met Nero 6 en Alcohol 120.

Hebben jullie dezelfde ervaring?
Ik heb deze laptop net 2 weken met dezelfde Philips DVD brander. Tot nu toe heb ik nog geen cd/dvd goed kunnen branden. Allemaal hebben ze leesfouten. :( Nog meer mensen hier last van?

Heb ook nog gezocht naar een nieuwe firmware, maar deze is nergens te vinden.

Denk dat ik maar eens contact opneem met Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:27
Narf schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:10:
[...]

Ik heb deze laptop net 2 weken met dezelfde Philips DVD brander. Tot nu toe heb ik nog geen cd/dvd goed kunnen branden. Allemaal hebben ze leesfouten. :( Nog meer mensen hier last van?

Heb ook nog gezocht naar een nieuwe firmware, maar deze is nergens te vinden.

Denk dat ik maar eens contact opneem met Dell.
En de drive loopt vast na de boot van een Ubuntu Live CD terwijl dezelfde CD in mijn oude Inspiron 8600 wel goed verder gaat. Ik denk dat ik ook maar eens met Dell ga bellen. De Philips DVD branders zijn gewoon verrot. Ik heb ook op het forum van Dell veel gelezen over problemen met de drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Weet niet of deze review al bekend was zag 'm er in ieder geval nog niet bijstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zojuist XPS 1710 besteld, T7400, 2,16Ghz, 2048Mb, 120Gig en 7950 GTX DD3 !!!!
Met EPP korting 2125 :) Euro incl. btw ! Niet slecht dat ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf van plan deze eind Jan. of begin Feb. 2007 te gaan kopen...ook met het oog op een studie Informatica in September 2007...is deze laptop tegen die tijd (gamen over 4 maanden en studie applicaties eind 2007) nog redelijk qua snelheid?
En is het dan aan te raden om bijvoorbeeld meer geheugen en een betere videokaart te selecteren ipv de standaard selectie?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf
Kuif schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 12:10:
[...]

En de drive loopt vast na de boot van een Ubuntu Live CD terwijl dezelfde CD in mijn oude Inspiron 8600 wel goed verder gaat. Ik denk dat ik ook maar eens met Dell ga bellen. De Philips DVD branders zijn gewoon verrot. Ik heb ook op het forum van Dell veel gelezen over problemen met de drive.
Heb net bijna een uur gebeld met Dell. Als XPS bezitter moet je een speciale Engelse helpdesk bellen (wist ik helemaal niet). Nummer is btw: 020-6744594.
Maar naar wat register editing en herinstalleren van drivers werkt mijn brander tot nu toe wel goed. :?

Ik moest uit HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} de volgende 2 sleutels verwijderen: LowerFilters en UpperFilters. Daarna de Dvd speler en Secundair IDE-channel drivers verwijderen en opnieuw opstarten.

Ga nu voor de zekerheid nog ff wat cd's/dvd's branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah is in engeland.. maar je kan gewoon vragne dat ze je terugbellen .. kost het je niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:59:
Een tijd terug berichte ik hier over het feit dat mijn laptop niet meer wilde starten. De eerste conclusie was toen een kapot moederbord, wat bij Dell ook gedacht werd.
Binnen een week was er een monteur met een nieuw moederbord, echter na het vervangen geen resultaat. Echter, ze wilden nog een moederbord proberen, dus de monteur was na 2 dagen weer terug om nog een moederbord te plaatsen. Na het starten van de laptop deed deze iets meer (er gingen wat ledjes branden) echter deze brandde door.

Monteur heeft dit toen doorgeschoven naar de 2e lijn, waarna ik de volgende dag gebeld zou worden. Mooi niet, ik heb eerst vier dagen lang elke dag terug moeten bellen om te vragen of ik nog gebeld zou worden. Eindelijk antwoord na vier dagen, dat ze mijn zaak zouden bekijken en dat het nog wel een week kon duren.

Na een week te horen gekregen dat ik een nieuwe laptop zou krijgen. Oke, heel goed allemaal. 3 dagen later ontvang ik een bevestiging van de nieuw bestelde laptop door de helpdesk. Wat bleek: ze hadden een scherm zonder truelife besteld. Ik dus maar weer dell bellen, waarom dat zo was. Vertelden ze mij leuk dat ik geen scherm met truelife heb :( Na lang getouwtrek en lang wachten aan de telefoon hebben ze een andere afdeling gebeld die kon vaststellen dat ik wel degelijk een scherm met truelife heb. Volgens de mederwerker zou nu alles opgelost worden en zou ik de laptop met ongeveer 7 dagen kunnen verwachten.

Afgelopen donderdag krijg ik van mijn ouders (ik was ben momenteel niet thuis) dat UPS een pakket van Dell af probeerde te leveren (dit was 1.5 dagen na het telefoontje over het scherm). Het leek mij erg onlogisch dat het met het juiste scherm kon zijn, dus ik Dell maar weer bellen. Daar verzekerden ze mij ervan dat het echt met het juiste scherm moest zijn.

Vrijdag pakket ontvangen, en je raad het al: zonder truelife :( :( Weer een uur met Dell aan de lijn gehangen, en morgen (maandag) wordt ik teruggebeld met wat er nu weer gaat gebeuren.

Ik ben het echt zat, ik heb weet ik niet hoe lang met ze aan de lijn gehangen, ben mijn laptop nu 6 weken kwijt (was net 5 maanden oud).

Meer mensen met dit soort ervaringen, of wat ik nog kan doen?
Even een vraagje .... ik krijg ook een nieuw systeem van Dell aan gezien mijn XPS M1710 ook niet goed is.

Ik heb alleen een referentienummer gekregen en geen nieuwe orderbevestiging van het nieuwe systeem. Ook de bestelling loopt niet via de verkoopafdeling maar via technical support. Ik hoop niet dat ik zo systeem krijgt waar ze van 2 laptops weer één gemaakt hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 11:00:
[...]
Even een vraagje .... ik krijg ook een nieuw systeem van Dell aan gezien mijn XPS M1710 ook niet goed is.

Ik heb alleen een referentienummer gekregen en geen nieuwe orderbevestiging van het nieuwe systeem. Ook de bestelling loopt niet via de verkoopafdeling maar via technical support. Ik hoop niet dat ik zo systeem krijgt waar ze van 2 laptops weer één gemaakt hebben!
Ik krijg toch een nieuw systeem. Ik heb een ordernummer gekregen en kan de bestelling tracen via de Dell site en UPS.

Prima service van Dell !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-08 23:25
welke bedrijfs naam geven jullie dan op als je via epp besteld via de telefoon ? :?

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
iemand een ideetje? welke bedrijfs naam hebben jullie gebruikt ? _/-\o_

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen waarvan hun monitor ook begint te zoemen als je hem niet op maximale helderheid zet? Heb dit al sinds dak em gekocht heb, k stoor me er niet aan maar vind het gelijk toch bizar.. Zeker nu het niet weg is na eens te formateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr Double B schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 14:05:
iemand een ideetje? welke bedrijfs naam hebben jullie gebruikt ? _/-\o_
dat werkt niet als een key generator... Je kan niet zomaar eentje verzinnen hé. Vraag da gewoon aan een zelfstandige die je kent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of vraag hier past maar lijkt mij het meest logisch (kwestie dat andere met zelfde configuratie mogelijk zelfde probleem hebben).

Ik heb dus een M1710 met een 7900GTX. Als ik een film wil bekijken op TV dan doe ik dat met de S-video out die ik dan aan de TV aansluit via een Scart (svideo in scart). Het beeld dat ik dan krijg op TV (is een klassieke TV breedbeeld Philips werkend op 60hertz) is niet echt goed. Er lopen altijd schuine strepen over het beeld. Ik heb al het volgende geprobeerd:

- in instellingen hertz te veranderen maar dat gaat niet;
- ook al de pal instellingen (b en g) gewijzigd maar ook dit bracht geen oplossing.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen of is het normaal op dergelijk scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hele poos geleden heb ik hier ergens een linkje gezien betreffende dell parts die aantrekkelijker waren qua prijs? iemand een idee..

Nu ik eindelijk ook zo'n XPS geweldenaar bezitter ben geworden, begint het toch te kriebelen m.b.t enkele nuttige opties zoals bluetooth adapter etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
kheb zondag dus ook maar een XPS besteld status staat nu al op;

Levering wordt voorbereid :9~ :9~

edit:

is het trouwens ook mogelijk de xps te undervolten aangezien ik dat in een paar andere topics van Dell laptops wel zag dat zorgt natuurlijk weer voor langere tijd met accu.

[ Voor 47% gewijzigd door Mr Double B op 21-11-2006 22:19 ]

• Narf
Narf schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:56:
[...]

Heb net bijna een uur gebeld met Dell. Als XPS bezitter moet je een speciale Engelse helpdesk bellen (wist ik helemaal niet). Nummer is btw: 020-6744594.
Maar naar wat register editing en herinstalleren van drivers werkt mijn brander tot nu toe wel goed. :?

Ik moest uit HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} de volgende 2 sleutels verwijderen: LowerFilters en UpperFilters. Daarna de Dvd speler en Secundair IDE-channel drivers verwijderen en opnieuw opstarten.

Ga nu voor de zekerheid nog ff wat cd's/dvd's branden.
Ondertussen nog 2 keer gebeld met Dell omdat het probleem nog steeds niet 100% verholpen was. Krijg a.s. maandag een nieuwe brander. Als het meezit een NEC, maar dit kon de helpdeskmedewerker niet garanderen. Toch wel nette service van Dell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Narf schreef op donderdag 23 november 2006 @ 20:07:
[...]

Ondertussen nog 2 keer gebeld met Dell omdat het probleem nog steeds niet 100% verholpen was. Krijg a.s. maandag een nieuwe brander. Als het meezit een NEC, maar dit kon de helpdeskmedewerker niet garanderen. Toch wel nette service van Dell :)
Welke problemen heb je nog? Ik heb de instellingen veranderd maar nog niet echt uitvoerig getest. Ik blijf het gevoel houden dat de drive niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Besteld ( Cadeautje van de baas )
Muhahah :D
Iemand wat advies m.b.t laptop / notebook tas ?

[ Voor 0% gewijzigd door Security op 27-11-2006 23:18 . Reden: bookmarked ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:11:
jah is in engeland.. maar je kan gewoon vragne dat ze je terugbellen .. kost het je niets :)
zijn bij u de bluescreens verleden tijd nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel ze zijn weg ja..geen idee aan wat het lag eerlijk gzegd

nieuwe rammodules gaven meer problemen dan de oude..
had er een xp pro opgezet.. dell zei me zet er eens die op die je gekregen hebt bij leveren ( home dus ) staat er nu op..
ook had ik in het register veranderingen gemaakt mbt het lidbehaviour..heb ik deze keer niet gedaan ( nu heb ik wel elke keer dat ik men laptop dicht en open doe dat men iconen staan alsof ik een 800*600 ressolutie heb )

maar jah.. weg hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Leverdatum 6 December ( Verlaat sint cadeautje )
Waar vervoeren jullie je laptop in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 17:50:
wel ze zijn weg ja..geen idee aan wat het lag eerlijk gzegd

nieuwe rammodules gaven meer problemen dan de oude..
had er een xp pro opgezet.. dell zei me zet er eens die op die je gekregen hebt bij leveren ( home dus ) staat er nu op..
ook had ik in het register veranderingen gemaakt mbt het lidbehaviour..heb ik deze keer niet gedaan ( nu heb ik wel elke keer dat ik men laptop dicht en open doe dat men iconen staan alsof ik een 800*600 ressolutie heb )

maar jah.. weg hier
bij mij nu ook weg die bluescreens, bleek aan de nvidiadriver te liggen. Ik had nl. de nieuwste driver erop gezet, dan nog wel via site van Dell. Nu staat de oude er terug op, en hij draait weer als tevoren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Security schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:11:
http://www.hedgren.com/modules/collections/product.php?cid=5&iid=364

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf
Kuif schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:28:
[...]

Welke problemen heb je nog? Ik heb de instellingen veranderd maar nog niet echt uitvoerig getest. Ik blijf het gevoel houden dat de drive niet goed is.
Het grootste probleem is dat de cd's/dvd's niet of slecht leesbaar (leesfouten) zijn in andere spelers. Heb nu een NEC gekregen en tot zover werkt alles goed.

Verwijderd

http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=CNXL1

een van de weinigen waar een xps m1710 perfect in past :)

Verwijderd

2 dagen geleden systeem besteld, vandaag verzonden (Dell hun geschatte leverdatum 7 Dec)
Als ik de status check bij ups staat er factuurgegevens ontvangen, het verzenden kan tog geen 7 dagen duren :?
Weet iemand anders miss hoe lang dit duurt ? (Kan nimmer wachten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Crumpler Sticky Date

Afbeeldingslocatie: http://www.franticdj.nl/overig/crumpler.jpg

@rush 4 ever UPS is niet de snelste in leveren hoor.. Kan best 7 dagen duren..

[ Voor 12% gewijzigd door Frantic op 01-12-2006 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:14:
2 dagen geleden systeem besteld, vandaag verzonden (Dell hun geschatte leverdatum 7 Dec)
Als ik de status check bij ups staat er factuurgegevens ontvangen, het verzenden kan tog geen 7 dagen duren :?
Weet iemand anders miss hoe lang dit duurt ? (Kan nimmer wachten :P)
mijn ups levering zijn altijd de volgende dag of max 2 dagen
zal er van afhangen zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt heb vandaag nog is gekeken en hij wordt maandag geleverd

Hierbij ook nog is effe de specs:
XPS M1710 Core 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
XPS 512MB NVIDIA GeForce Go 7900 GTX
European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
Upg to 4Y NBD (Next Business Day) On-site

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel heeft je dat gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

€ 2816 Btw incl (21%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dat is toch wel een kleine 1000 euro boven mijn budget...pijnlijk :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 17:42:
Bedankt heb vandaag nog is gekeken en hij wordt maandag geleverd

Hierbij ook nog is effe de specs:
XPS M1710 Core 2 Duo Processor T7400 (2.16 GHz, 4 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
XPS 512MB NVIDIA GeForce Go 7900 GTX
Upg to 4Y NBD (Next Business Day) On-site
hmmz kheb dat ongeveer vorige week binnen gekregen alleen dan met 2,00Ghz en 100Gb hdd 7200Rpm en heb er 2050 voor betaald :S alleen heb jij nu iets meer garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
2050 zonder BTW zeker dan, anders kom je nooit aan 2 gig en 4yr garantie ,dat is onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Niet online
Re 2050u Euro: oopps post verkeerd gelezen.............foutje

Ik heb zelf ook de 2.00 Ghz, 2 gig geheugen en een 7950 GTX DDR3 512mb.. Gek genoeg kon je die alleen krijgen als je ' goedkope' M1710 kaal opbouwt, anders was de 7900 GTX mogelijk (of 7900 GS) ........lekkere nep eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lavalamp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-01 17:22
Ik zit te twijfelen over een XPS 1710 of een Inspiron 9400. Op de Dell-site kan je alleen maar 5400 rpm hdisks kiezen (blijkbaar zijn de 7200rpm schijven uitverkocht...oid). Vormen deze lage snelheidschijven een bottleneck in deze snelle laptop? Of loont het de moeite te wachten tot de 7200rpm's weer beschikbaar worden?

Oh ja, is er nog een kans dat de XPS serie ook de "gratis dubbel geheugen" actie gaat meemaken?

[ Voor 13% gewijzigd door lavalamp op 04-12-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem, al zie ik 5400 RPM niet als een bottleneck met 2 GB 667 MHZ ram. Zodra het daar in zit en niet meer uit hoeft merk je niks meer van je tragere HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Bedankt voor de reacties m.b.t tassen.
Ik heb vandaag mijn XPS ontvangen...
Kon meteen opnieuw installeren.. Erg jammerlijk.
Ik hoop dat het zometeen allemaal wat beter werkt.
meer info later !

UPDATE:

Dat zoeken naar drivers is een nachtmerrie zeg...
De dell cd lijkt te installeren maar naar een check is de driver nog niet geinstalleerd..
Iemand dezelfde problemen ?

UPDATE 2:

Sow het is gelukt.
Eindelijk kan ik van mijn gadget genieten.

[ Voor 40% gewijzigd door Security op 05-12-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Sugt...
Vandaag een dagje heerlijk kunnen werken met mijn XPS..
Nu mis ik vanavond ineens mijn broadcom gigabit internet controller....
In device manager worden geen meldingen gegeven.
Iemand bekend met dit probleem en zoja een oplossing ?
( Slechts 2 dagen in bezit )

Update 2:

Dell diagnostics test gedaan > Hardware Failure.
Mobo mag vervangen worden.. sugt !

[ Voor 15% gewijzigd door Security op 06-12-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Narf schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:06:
[...]

Het grootste probleem is dat de cd's/dvd's niet of slecht leesbaar (leesfouten) zijn in andere spelers. Heb nu een NEC gekregen en tot zover werkt alles goed.
Heb je die NEC zelf moeten inbouwen of is er een monteur langs geweest? Ik heb vorige week weer een aantal CD's / DVD's verknalt tijdens het branden dus ik moet ook maar eens in de telefoon klimmen. Ik hoop dat dit voorspoedig gaat. Misschien moet ik jouw case maar eens aanhalen om de zaken te bespoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf
Kuif schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:59:
[...]

Heb je die NEC zelf moeten inbouwen of is er een monteur langs geweest? Ik heb vorige week weer een aantal CD's / DVD's verknalt tijdens het branden dus ik moet ook maar eens in de telefoon klimmen. Ik hoop dat dit voorspoedig gaat. Misschien moet ik jouw case maar eens aanhalen om de zaken te bespoedigen.
Heb hem er zelf ingezet, nog geen minuut werk. Het is gewoon 1 schroefje en dan kun je de speler er zo uit halen. Voordat je contact opneemt met Dell moet je wel even die "fantastische" Sonic software installeren en registreren. Anders gaan ze daar over zeuren ivm support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:58:
Ik weet niet of vraag hier past maar lijkt mij het meest logisch (kwestie dat andere met zelfde configuratie mogelijk zelfde probleem hebben).

Ik heb dus een M1710 met een 7900GTX. Als ik een film wil bekijken op TV dan doe ik dat met de S-video out die ik dan aan de TV aansluit via een Scart (svideo in scart). Het beeld dat ik dan krijg op TV (is een klassieke TV breedbeeld Philips werkend op 60hertz) is niet echt goed. Er lopen altijd schuine strepen over het beeld. Ik heb al het volgende geprobeerd:

- in instellingen hertz te veranderen maar dat gaat niet;
- ook al de pal instellingen (b en g) gewijzigd maar ook dit bracht geen oplossing.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen of is het normaal op dergelijk scherm?
Ondertussen zelf de oplossing gevonden.Goede s-video out gekocht van 1,5 meter ipv de goedkope 5 meter lange kabel. Nu is beeld perfect. Nooit gedacht dat het aan een dom kabletje kon liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Security

Security

it's just me

Mijn problemen zijn gefixed.
Heb inmiddels een targus tas aangeschaft.
Thanks voor de hulp all !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige zomer een dell xps gekocht.
Tot dusver ben ik tevreden, hoewel sinds een aantal weken mijn dvd writer zeer langzaam is geworden. Ik gebruik 4X rw dvd's en als ik iets wil branden op deze dvd's is de max schrijfsnelheid rond 0.7X. Dus voor het schrijven van een iso files van +- 2.2 gb duurt dat ongeveer 45 min.
Dat vind ik toch zeer lang. Vroeger was dit geen probleem. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Zou ik dell moeten contacteren, of zou ik andere software moeten gebruiken(gebruik roxio van dell) of moet ik instellingen veranderen.(ken daar niet veel van)
Ook heb ik gemerkt dat mijn laptop heel langzaam wordt als ik een dvd aan het branden ben en ik op het zelfde moment een game aan het spelen ben. Dus het nut van die dual core processoren vind ik niets. Mijn systeem begint dan te hakkelen.
Ik wacht op jullie advies.
P.S : Weet iemand van jullie of je nog garantie kan bijkopen? (Heb maar 1 Jaar )
Specs : dual core 2.16 Ghz, 2GB Ram, Nvidia 7900 GTX 512 MB, 100Gb 7200RPM.

Thx in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AythamiEsp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 23:16
Hey,

Ik heb in Mei 2006 een Dell XPS M1710 gekocht met HDD SATA 100GB 7200rpm

maar om deze uit te breiden heb k heel veel HDDs gevonden (k wil uitbreiden naar 160GB)
een HDD SATA 160GB 5400rpm (want 7200rpm bestaat niet, denk k)

welk merk is het beste?
geef me dan ff een link naar ene van PriceWatch

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:06:
Ik heb vorige zomer een dell xps gekocht.
Tot dusver ben ik tevreden, hoewel sinds een aantal weken mijn dvd writer zeer langzaam is geworden. Ik gebruik 4X rw dvd's en als ik iets wil branden op deze dvd's is de max schrijfsnelheid rond 0.7X. Dus voor het schrijven van een iso files van +- 2.2 gb duurt dat ongeveer 45 min.
Dat vind ik toch zeer lang. Vroeger was dit geen probleem. Weet iemand een oplossing voor dit probleem. Zou ik dell moeten contacteren, of zou ik andere software moeten gebruiken(gebruik roxio van dell) of moet ik instellingen veranderen.(ken daar niet veel van)
Ook heb ik gemerkt dat mijn laptop heel langzaam wordt als ik een dvd aan het branden ben en ik op het zelfde moment een game aan het spelen ben. Dus het nut van die dual core processoren vind ik niets. Mijn systeem begint dan te hakkelen.
Ik wacht op jullie advies.
P.S : Weet iemand van jullie of je nog garantie kan bijkopen? (Heb maar 1 Jaar )
Specs : dual core 2.16 Ghz, 2GB Ram, Nvidia 7900 GTX 512 MB, 100Gb 7200RPM.

Thx in advance
Dit weekend gebmaild naar dell, en ze gaan me deze week een nieuwe writer opsturen zonder verdere vragen. Vind ik toch goeie service. Kan er mij iemand vertellen hoe ik de dvd writer er moet uithalen, want ik moet de oude meegeven met de koerier. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag besteld:

XPS M1710
T7200 Core 2 Duo 2.0Ghz 4mb
1024Mb DDR2 SDRAM (ivm lange levertijd 2048Mb, later wel upgraden)
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
8x DVD+/-RW
512MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX _/-\o_
Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
1 jaar on-site. (nbd)

Verder uiteraard de standaard dingen die inbegrepen zijn.

2084,39 euro incl. btw.

Hopelijk binnen 2 weken binnen!!! Ben benieuwd! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende Dell op de website geconfigureerd. Dat is toch hardstikke goedkoop voor zo'n laptop? Ik heb voor 1024 MB geheugen gekozen aangezien tests hebben uitgewezen dat de upgrade naar 2048 MB maar weinig extra prestatiewinst geeft en dan kwam er weer een boel geld bij.

Inspiron XPS M1710 (N12XP5)

Intel®Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Microsoft® Windows® Besturingssysteem Genuine Windows® XP Media Center Edition 2005
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Single Pointing Internal Keyboard (US Intl) - (QWERTY)
XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900
160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive
Modem NL - Modem & Adapter
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Draadloos Netwerk Dell Wireless 1500 Draft 802.11n Dual-Band Wireless Mini-Card, for Core 2
Microsoft® software Microsoft® Works 8.5
Standaard Garantie 1 Jaar International On-site service
Support Services Premium XPS-service, 1 jaar (incl. ondersteuning on-site en voor games)
Voeding 130W AC Adapter
Bluetooth European - Dell TrueMobile 350 internal Bluetooth Module
Primaire Batterij 9 Cell 80 WHr batterij
LCD Scherm 17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200

TOTAAL Incl. BTW:€ 1.917,99

--------------------------------------------------------------------------------

Extra kortingen en waardebonnen
Gefeliciteerd met deze EPP korting van 10%, geldig op systemen vanaf € 1600 - € 191,80

Gratis bij u thuis Bezorgd;

Subtotaal € 1.450,58 19,00 % € 1.726,19
Totale leveringskosten € 75,00 19,00 % € 89,25
Korting leveringskosten -€ 75,00 19,00 % -€ 89,25 Details bekijken

Totaalprijs € 1.450,58 19,00 % € 1.726,19

Voor E 1726,19 dus. Die korting heb ik recht op omdat ik werknemer ben bij een bedrijf dat Dell PC's gebruikt. Voor dit geld heb ik echter ook een "gewone" Dell 9400 maar dan met 2048 MB geheugen, is dat mogelijk een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:41
www.dell.nl/epp en dan hoef je alleen maar een bedrijf op te noemen wat Dell pc's heeft staan.Zie daar, je 10% extra korting.

[ Voor 14% gewijzigd door johoo op 19-12-2006 10:24 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Hoi,
Ik denk er ook over om een XPS 1710 te kopen, maar twijfel nog bij wat punten.
  • Processor, daar kan je gaan voor de T7200, T7400, en de T7600. Hier staat het een en ander over de prestaties. Ik twijfel erg welke ik moet nemen. Ik koop de notebook natuurlijk erg voor de toekomst, en ben niet van plan volgend jaar een nieuwe te halen, en omdat je hem neit kan upgraden, zou de snelste de logischte keus zijn. Maar is de T7600 zijn geld wel waard of zou ik dat geld beter kunnen bewaren (voor mogelijk over een aantal jaren een compleet nieuwe)? 523 euro voor een upgrade van T7200 naar T7600, terwijl dezelfde upgrade bij een willekeurige xxodd-notebook maar 300 euro kost, klinkt als oplichterij.
  • Bij harddisk kan je kiezen uit een 100GB en een 160GB, maar die draaien beide op 5400rpm. Ik weet dat het bij notebooks geen uitzondering is, maar zal dit niet een enorme bottleneck gaan worden? Bij dell.com (VS dus) is het wel gewoon mogelijk om een 7200rpm te krijgen, en het is in het verleden ook wel eens een optie geweest in NL. Zou ik het via de telefoon klaar kunnen spelen of heb ik gewoon pech? Of maken die paar extra rpm helemaal niet zoveel uit?
  • XPS-service, ook daarover heb ik mijn twijfels. Ik vind iets minder dan 300 euro vreselijk veel voor wat garantie. Daarnaast is het o.a. 'gaming-support', en over dat soort dingen zou ik dus nooit hoeven te bellen. Andere misschien wel, en omdat Dell toch winst wil draaien, zal ik indirect wel deels meebetalen aan de 'domme' vragen van anderen. Ik heb dus echt alleen garantie nodig op de onderdelen. Aan de andere kant hoor ik allemaal verhalen van mensen die bij een kapot onderdeel hun hele laptop kunnen weggooien... Lijkt me ook niet zo'n prettig idee. Wat zou jullie keuze zijn?
Oja, een budget heb ik niet, als ik blijkbaar meer moet betalen voor de notebook spaar ik langer door. Maar natuurlijk wil ik ook niet te veel betalen voor een te kleine prestatiewinst.
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pat42 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 19:36:
Hoi,
Ik denk er ook over om een XPS 1710 te kopen, maar twijfel nog bij wat punten.
  • Processor, daar kan je gaan voor de T7200, T7400, en de T7600. Hier staat het een en ander over de prestaties. Ik twijfel erg welke ik moet nemen. Ik koop de notebook natuurlijk erg voor de toekomst, en ben niet van plan volgend jaar een nieuwe te halen, en omdat je hem neit kan upgraden, zou de snelste de logischte keus zijn. Maar is de T7600 zijn geld wel waard of zou ik dat geld beter kunnen bewaren (voor mogelijk over een aantal jaren een compleet nieuwe)? 523 euro voor een upgrade van T7200 naar T7600, terwijl dezelfde upgrade bij een willekeurige xxodd-notebook maar 300 euro kost, klinkt als oplichterij.
  • Bij harddisk kan je kiezen uit een 100GB en een 160GB, maar die draaien beide op 5400rpm. Ik weet dat het bij notebooks geen uitzondering is, maar zal dit niet een enorme bottleneck gaan worden? Bij dell.com (VS dus) is het wel gewoon mogelijk om een 7200rpm te krijgen, en het is in het verleden ook wel eens een optie geweest in NL. Zou ik het via de telefoon klaar kunnen spelen of heb ik gewoon pech? Of maken die paar extra rpm helemaal niet zoveel uit?
  • XPS-service, ook daarover heb ik mijn twijfels. Ik vind iets minder dan 300 euro vreselijk veel voor wat garantie. Daarnaast is het o.a. 'gaming-support', en over dat soort dingen zou ik dus nooit hoeven te bellen. Andere misschien wel, en omdat Dell toch winst wil draaien, zal ik indirect wel deels meebetalen aan de 'domme' vragen van anderen. Ik heb dus echt alleen garantie nodig op de onderdelen. Aan de andere kant hoor ik allemaal verhalen van mensen die bij een kapot onderdeel hun hele laptop kunnen weggooien... Lijkt me ook niet zo'n prettig idee. Wat zou jullie keuze zijn?
Oja, een budget heb ik niet, als ik blijkbaar meer moet betalen voor de notebook spaar ik langer door. Maar natuurlijk wil ik ook niet te veel betalen voor een te kleine prestatiewinst.
Alvast bedankt! :)
Ga voor de T7200, is snel genoeg en heeft de beste prijs/prestatieverhouding, neem de 160 GB schijf (5400 rpm is best goed) en neem gewoon de standaard 1 jaar garantie tenzij je echt geld genoeg hebt.

Verwijderd

Even een vraagje. Ik vertrek volgende week naar de US en had graag mijn M1710 meegenomen.

Nu is daar uiteraard 110v. Nu de vraag is het voldoende dat ik een simpele spanningsomvormer koopt zoals hieronder?

http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=1762&cat=computers&subcat=Voedingen

Is dit goed of dien ik een volledige nieuwe voeding bij dell aan te schaffen die werkt op 110V? Omvormer bijkbaar naar 100Watt terwijl ik dacht dat 1710 130 watt nodig had..

alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 11:09 ]

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:04:
Even een vraagje. Ik vertrek volgende week naar de US en had graag mijn M1710 meegenomen.

Nu is daar uiteraard 110v. Nu de vraag is het voldoende dat ik een simpele spanningsomvormer koopt zoals hieronder?

http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=1762&cat=computers&subcat=Voedingen

Is dit goed of dien ik een volledige nieuwe voeding bij dell aan te schaffen die werkt op 110V? Omvormer bijkbaar naar 100Watt terwijl ik dacht dat 1710 130 watt nodig had..

alvast bedankt
Ik kom met terug uit de VS, je hebt alleen een andere plug nodig (US->NL), de voeding schakelt zelf al, dus dat is makkelijk.

Morgen komt er een engineer van Dell langs, had gisteren een mailtje gestuurd dat ik wat dode pixels en vaste had in het scherm. Nu kan ik daar best mee leven, alleen zitten er 3 dode aan elkaar vast. Dat levert nogal een irritant grote pixel op die dood is... Blijkbaar was Dell het daar mee eens want morgen komt er dus een meneer langs met een gloednieuw scherm, die service is echt uitstekend bij Dell.

[ Voor 19% gewijzigd door Blue2k op 21-12-2006 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Laatst online: 27-07 04:34
Voor degenen die nog interesse hebben. Er zijn nog een aantal kabeltjes beschikbaar voor SPDIF/composite/S-Video. Deze is geschikt voor alle Latittude, XPS en Inspiron modellen.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.taverne/dell_l61.jpg

Mocht je interesse hebben stuur dan even een mailtje naar mijn MSN adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er geen v04 van het bios nu beschikbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
ja klopt bios A04 voor de M1710 is nu beschikbaar gewoon via DELL site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Nou, ik heb er een nieuw scherm inzitten, en deze keer is het helemaal goed :) Geen dooie of vaste pixels en geen bleeding meer. Echt top service van Dell. Die dooie pixels was het enige probleempje dat ik had met de M1710.

Verwijderd

Vandaag wordt m'n XPS bezorgd! Kan niet wachten! Schiet op UPS!!! Vorige week maandag besteld....vandaag in huis! Best netjes als je bedenkt dat de kerstdagen er nog tussen zitten.

Ik heb de afgelopen dagen beetje rond zitten neuzen op de site van dell, en wat me opvalt is dat de aanbiedingen van in dit geval de XPS bijna elke dag wel wijzigen! Gister kreeg je er nog een gratis update naar 160GB bij en standaard 2 jaar onsite, en vandaag is het allemaal weer vervallen en weer duurder dan toen ik hem 2 weken geleden bestelde... Echt vaag allemaal....Kan dus blijkbaar best veel voordeel inzitten als je op het juiste moment besteld...maarja, wat is het juiste moment! haha

GreetZ

T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Zijn er hier ook die hebben getwijfeld tussen de Sony VGN-AR21S of de M1710?

De Sony is nu te krijgen rond de 2600 en heeft een aantal voordelen tov de Dell:

Blu-Ray brander/speler
200gb harde schijf
HDMI (met HDCP support)

Het enige nadeel tov de dell is de GeForce 7600 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:41
Ik zoek een firmware voor mijn brander die in mijn XPS zit. Ik heb er een Sony DW-Q58A brander in zitten. Ik heb verschillende firmware geprobeerd van de orginele, Sony's updates en LiteOn updates. Maar ik vond de Dell toch het fijnste. Vanwege een crash op mijn oud server systeem ben ik de orginele backup kwijt geraakt. Is er iemand die zijn DW-Q58A nog orgineel heeft en even een backup van zijn firmware zou willen maken?

Ik kan helaas niet updaten met de firmware die Dell zelf heeft omdat dit een EXE file is. Hij geeft dan een foutmelding dat het een Sony DW-Q58A moet zijn. Terwijl dat ook is. Ik zoek dus een back-up BIN file. Dat zou versie UDS2 moeten zijn. Let wel...NIET DE DW56!! Er zijn namelijk maar weinig Q58A gelevert.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Double B
johoo schreef op maandag 01 januari 2007 @ 15:51:
Ik zoek een firmware voor mijn brander die in mijn XPS zit. Ik heb er een Sony DW-Q58A brander in zitten. Ik heb verschillende firmware geprobeerd van de orginele, Sony's updates en LiteOn updates. Maar ik vond de Dell toch het fijnste. Vanwege een crash op mijn oud server systeem ben ik de orginele backup kwijt geraakt. Is er iemand die zijn DW-Q58A nog orgineel heeft en even een backup van zijn firmware zou willen maken?

Ik kan helaas niet updaten met de firmware die Dell zelf heeft omdat dit een EXE file is. Hij geeft dan een foutmelding dat het een Sony DW-Q58A moet zijn. Terwijl dat ook is. Ik zoek dus een back-up BIN file. Dat zou versie UDS2 moeten zijn. Let wel...NIET DE DW56!! Er zijn namelijk maar weinig Q58A gelevert.
jaaa! ook hier zoek ik die ook ik heb geflashed met andere en wil hem ook weer terug naar orgineel flashen. Hopelijk kan iemand ons verder helpen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een DW-Q58A UDS1 in mijn Inspiron 6400 zitten. Wie de bin wilt moet even pm'en of zo, of me vertellen waar ik het kan hosten.

-edit: http://rapidshare.com/fil...ONY-DW-Q58A-UDS1.ZIP.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Stel dat ik bij Dell geen extra verzekering/service koop, en via de telefoon zorg ik ervoor dat ze de standaard XPS-service naar 1 jaar zetten, en hij gaat naar 2 jaar kapot. Kan ik dan mijn m1710 alsnog naar Dell sturen, waar ze hem repareren voor een -waarschijnlijk erg hoge- prijs?
Dit omdat ik hier naast mij een foldertje heb liggen, waar ik (via een ander bedrijf dus) een verzekering kan kopen voor een notebook tegen diefstal, eigen schade en productiefouten, voor 265 euro (3jaar). Dat is een stuk goedkoper dan de 400 euro die Dell daar voor vraagt. Maar dan moet ik de verzekering dus het bonnetje van de reparatiekosten van Dell geven, en dan moeten ze mijn notebook na dat jaar nog wel repareren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wellicht een tip om de snelheid van de processor(s) optimaal te benutten? Ik download via newsgroups en moet dan ook af en toe quickpar en unrarren, maar dit gaat soms verschrikkelijk langzaam ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:31
Ik verkoop m'n Dell XPS M1710 die ik voor 3000,- heb aangeschaft voor 2100,- aangezien ik een kleinere laptop aan wil schaffen voor op reis en ik dit toch als een last zie met een 17inch scherm ....

Eigenschappen:

Storage: Hitachi 100 GB 7200 RPM
Monitor: Ultrasharp Wide Screen WUXGA
CPU: XPS M1710 Duo Processor T2600
Memory: 2048MB DDR2 SDRAM
Graphic Card: XPS NVIDIA GeForce Go 7900GTX 512MB
Soundcard: XPS Xtreme N05XP5 Onboard
Motherboard: XPS Xtreme N05XP5

aaight@gmail.com voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mag je heel wat in prijs laten dalen ben ik bang...

Nieuw kost de XPS M1710 met dezelfde specs maar dan een T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB) en een 160gb 5400rpm hd maar € 2.096,99

met dan nog 2 jaar volle garantie en is een nieuwkoop....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, vandaag zou ik mijn bestelling bij dell willen bevestingen

wat vinden jullie van deze configuratie en de prijs ervan?

PROCESSOR
Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)

BESTURINGSSYSTEEM
Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 (incl Operating System Re-Install CD) - English

ONDERSTEUNINGS - SERVICES
Premium XPS Service, 2 Year (incl. Gaming and On-Site Support)

LCD-SCHERM
17inch UltraSharp™ WUXGA display with TrueLife™ Display resolution: 1920 x 1200

TOETSENBORD
Single Pointing Internal Keyboard (Belgium) - (AZERTY)

GEHEUGEN

HARDE SCHIJF

OPTISCH(E) STATION(S)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software

GRAFISCHE KAART
XPS 256MB NIVIDIA® GeForce™ Go 7900

HOOFDBATTERIJ
9 Cell 80 WHr batterij

DRAADLOZE CONNECTIVITEIT
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors

BLUETOOTH

DRAAGTASSEN
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack

prijs incl BTW en transport 2499,55 €

zou ik het doen of niet? volgens mij kom ik hier toch een hele tijd mee toe :)

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 14:31
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 17:45:
Die mag je heel wat in prijs laten dalen ben ik bang...

Nieuw kost de XPS M1710 met dezelfde specs maar dan een T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB) en een 160gb 5400rpm hd maar € 2.096,99

met dan nog 2 jaar volle garantie en is een nieuwkoop....
dat is 2.0, mijne 2.16 (boeie of et uitmaakt)
en die jaar extra kost ook 150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:08:
[...]

Ondertussen zelf de oplossing gevonden.Goede s-video out gekocht van 1,5 meter ipv de goedkope 5 meter lange kabel. Nu is beeld perfect. Nooit gedacht dat het aan een dom kabletje kon liggen
Kabels zijn juist wel key. Bij audio bijvoorbeeld is het allleen al belangrijk enorm goede plugs te hebben.
Overal kan data verlies optreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Enorm goede plugs" :')

Geen plugs denk ik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

connectoren, whatever.

Wat zijn overigens jullie ervaringen met het toetsenbord. Naast de lichtjes en het mij iets te spacy design zit mij dat vooral dwars.
Keyboard is imo veel te klein. Als ik het vergelijk met de Sony Vaio 15,4" screen keyboard waar ik nu op typ dan is het zelfs minder breed kwa aantal toetsen dan deze. En dat terwijl de M1710 een fucking 17" screen heeft. En zoveel ruimte zit er op de foto ook weer niet aan beidde zijkanten. Hoe huge moeten die toetsenwel niet zijn?
kan iemand dat niet ff opmeten ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik ook maar voor deze laptop aangezien de gratis 2GB geheugen. Maar bluetooth zit er niet automatisch in. Is dit wel aan te raden? Ik gebruik het eigelijk nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:36:
Ik ga denk ik ook maar voor deze laptop aangezien de gratis 2GB geheugen. Maar bluetooth zit er niet automatisch in. Is dit wel aan te raden? Ik gebruik het eigelijk nooit...
lijkt me niet dan nee...
overigens weet ik komende week zeker of ik hem ga halen dus kunnen we dan eventueel nog kijken naar gezamelijke aanschaf. Denk je dat we aan de telefoon met goede verkoper er ook nog wat af kunnen lullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een telefoon met BT hebt, of in de recente toekomst eentje aan denkt te schaffen, dan is het wel handig.

Anders koop je voor 30 euro een USB Bluetooth adapter, dus dat is opzich ook geen probleem ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 18:26:
Als je een telefoon met BT hebt, of in de recente toekomst eentje aan denkt te schaffen, dan is het wel handig.

Anders koop je voor 30 euro een USB Bluetooth adapter, dus dat is opzich ook geen probleem ;).
Mja idd, ik denk dat ik dat maar niet doe!

@merijn: Mail me ff op muurtegel (apestaartje) Gmail.com

Edit: is de Geforce go 7950 GTX 512 MB erg veel beter dan de Gforce go 7900 256 MB?
is het echt merkbaar enz?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Geforce go 7950 GTX 512 MB erg veel beter dan de Gforce go 7900 256 MB?
Is het echt merkbaar enz. en is het de 150 euro extra waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVIDIA GeForce Go 7900 GS 3800 Punkte
NVIDIA Quadro FX 1500M 3900 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7800 GTX 4000 Punkte
NVIDIA Quadro FX 2500M 4690 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7900 GTX 4700 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7800 GTX SLI 5000 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7900 GS SLI 5000 Punkte
NVIDIA GeForce Go 7950 GTX 5214 Punkte

bijna 2 keer zo goed dus voor maar 130 euro meer. Vond ik in ieder geval geen keuze aangezien deze laptop wel minstens 4 jaar goed moet mee kunnen lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de keus wel snel gemaakt, ik ga hem morgen maar eens bestellen.
Oja samen bestellen heeft denk ik weinig zin aangezien je aan de andere kant van nederland woont vergeleken met mij :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb de mijne ook besteld vandaag! hopelijk komt hij nu snel :P

grrtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de mijne vorige week dinsdag besteld. Verwachte levertijd is 31 Januari....best lang dus :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 15:12:
Ik heb de mijne vorige week dinsdag besteld. Verwachte levertijd is 31 Januari....best lang dus :>
voor welke setup heb jij gekozen?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Gister ook maar eens een laptop besteld na hem gezien te hebben bij een collega ;)

mijn setup:

Intel®Core™2 Duo Processor T7200 (2,0 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
Grafische Kaart 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafische kaart
Harde Schijf 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

ben benieuwd, heb nog een opleverdatum gehad. was ook nogal in de war omdat hij opeens om een verblijfs vergunning nummer ging vragen :S maar nvt ingevult aangezien ik hier gewoon woon :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel®Core™2 Duo Processor T7400 (2,16 GHz, 4 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
160GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
512MB nVidia® GeForceTM 7950 GTX
Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Mini PCI Wireless LAN Card for Core 2 Duo Processors
Inspiron XPS Gen 2 Nylon Backpack

dit is mijne setup

Gisteren het geld overgemaakt naar hun rekening, nu maar hopen dat hij snel komt ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 08:28:
[...]

voor welke setup heb jij gekozen?

grtz
Zo te zien dezelfde setup als jij. Hoewel ik net alweer op de bestelling status keek en alle onderdelen al in huis zijn.

Dus ik denk dat ik hem eerder heb dan de aangegeven 30 jan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem helaas nog niet gekocht, kwam erachter dat ik minder geld had dan ik dacht. Mss dat ie goedkoper wordt met de nieuwe acties van woensdag (denk het niet) en anders maar ff wachten =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:10:
[...]

Zo te zien dezelfde setup als jij. Hoewel ik net alweer op de bestelling status keek en alle onderdelen al in huis zijn.

Dus ik denk dat ik hem eerder heb dan de aangegeven 30 jan.
ik heb eergister besteld via de site maar kan nog steeds mijn order niet inzien.. duurd dat altijd zo lang?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nhaixatael schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:07:
[...]

ik heb eergister besteld via de site maar kan nog steeds mijn order niet inzien.. duurd dat altijd zo lang?
Dinsdag besteld en kon de volgende maandag pas op de site de status volgen.

Mijne staat nu btw op het verzendklaar maken, morgen dus in huis waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne staat nu in preproductie.
maandag geld gestort, vandaag nog in preproductie, geschatte leverdatum 1/2/07 :'(

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 21:52:
mijne staat nu in preproductie.
maandag geld gestort, vandaag nog in preproductie, geschatte leverdatum 1/2/07 :'(

grtz
De mijne is gister opgestuurd, waarschijnlijk morgen binnen.

valt nog wel mee dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
Narf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:53:
[...]

Heb hem er zelf ingezet, nog geen minuut werk. Het is gewoon 1 schroefje en dan kun je de speler er zo uit halen. Voordat je contact opneemt met Dell moet je wel even die "fantastische" Sonic software installeren en registreren. Anders gaan ze daar over zeuren ivm support.
Mijn drive is nu ook omgewisseld. Ik had mijn probleem met de Philips brander gemeld via de website. Na een ruime week kreeg ik een antwoord met het verzoek om mijn klacht in het engels te vertalen. Hierna kwam alles in een stroomversnelling en afgelopen dinsdag heeft UPS de drive afgeleverd. Enige punt van kritiek is dat ze beloofd hadden om een NEC te leveren maar een Sony hebben opgestuurd. Bovendien kreeg ik de opdracht om de oude drive met de UPS-guy mee te geven maar deze wilde de drive niet accepteren. Ik heb de Philips brander dus nog steeds 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 08:38:
[...]

De mijne is gister opgestuurd, waarschijnlijk morgen binnen.

valt nog wel mee dus :)
2/1/07 is uiterste leverdatum zeiden ze in hun mail, ik was weer te snel met lezen.
waarschijnlijk heb ik hem ten laatste midden volgende week in huis :P
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik zit daar op te wachten zoals een kind op sint nicolas 8)7

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:56:
[...]

2/1/07 is uiterste leverdatum zeiden ze in hun mail, ik was weer te snel met lezen.
waarschijnlijk heb ik hem ten laatste midden volgende week in huis :P
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik zit daar op te wachten zoals een kind op sint nicolas 8)7

grtz
hehe, ik verheug me er ook wel op.

Zie alleen op tegen boel weer gaan instaleren. Laatste tijd zoveel problemen met huidige pc gehad dat ik eigenlijk geen driver of installatie cd meer kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maandag geld overgemaakt, gisteren al verzonden (donderdag) dus wss maandag in huis :P
laat maar komen die handel 8)7

grtz
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste